abonnement Unibet Coolblue
pi_206108391
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 13:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat er niks gedaan wordt, toch? Ik zeg dat ik het irritant vind dat je hier geen andere mening mag uiten omdat je meteen word weg gezet als een egoistische arme sloeber die enkel anders denkt omdat het gas wat duurder is geworden. Goede discussies krijg je op die manier toch niet? Grote echo-chamber. Stoer met z'n allen bovenop users duiken die er anders in staan. Ze meteen wegzetten als egoïsten met geld problemen.

Er wordt inderdaad alleen niet genoeg gedaan voor de mensen in de samenleving die er krapper voor staan. Iets meer begrip voor de mensen die het financieel niet meer aankunnen zou niet misplaatst zijn hier.
Er zijn ook werkelijk users die komen verkondigen dat het nu wel afgelopen moet zijn, omdat ze geen zin hebben om op een enkele manier iets op te moeten geven voor Oekraïne. Dus niet dat ze het vervelend vinden dat zoveel duurder wordt of dat ze het niet kunnen betalen, in de problemen komen, maar alleen op geen enkele manier willen merken dat er elders in de wereld een oorlog gaande is.

Er wordt hier vaak genoeg aangegeven dat het heel schrijnend is voor een steeds grotere groep mensen en dat daar iets aan gedaan moet worden. Er is echt wel begrip en empathie.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206108395
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 13:51 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik zeg ook niet dat er niks gedaan wordt, toch? Ik zeg dat ik het irritant vind dat je hier geen andere mening mag uiten omdat je meteen word weg gezet als een egoistische arme sloeber die enkel anders denkt omdat het gas wat duurder is geworden. Goede discussies krijg je op die manier toch niet? Grote echo-chamber. Stoer met z'n allen bovenop users duiken die er anders in staan. Ze meteen wegzetten als egoïsten met geld problemen.

Er wordt inderdaad alleen niet genoeg gedaan voor de mensen in de samenleving die er krapper voor staan. Iets meer begrip voor de mensen die het financieel niet meer aankunnen zou niet misplaatst zijn hier.
Even voor alle duidelijkheid; ik ben geen arme sloeber. Lexus op de oprit, sportwagen cabrio in de garage, autootje voor de boodschappen op de oprit, momenteel staat mijn 2 persoons jacuzzi te vullen met 500 liter water en het is nu heerlijk 22,4 graden binnen, de pelletkachel is aardig op dreef om de vloer te verwarmen. Ik kom niks te kort hoor. :)

Dat men mij wegzet als Putin versteher boeit me overigens niks. Ik ben een egoïstische lul en dat weet ik. De meesten van jullie weten dat ook. Maar zeiken omdat ik het allemaal niet meer kan betalen doe ik niet. Ik werk nog altijd heerlijk parttime en dat blijf ik ook doen.

:)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 26 september 2022 @ 13:58:39 #278
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206108403
quote:
Kunnen die werknemers fijn naar het front?
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_206108408
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 13:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kom toch op zeg, wij zijn gewoon verplicht (Boekarest akkoorden) om hen te helpen, zijn betalen het met hun bloed, en wij met wat euro´s.

Wij merken geen reet van die oorlog, behalve dan dat energie wat duurder is en het voedsel.
Hoezo en waarom verplicht? Wat maakt dit conflict of eventuele misstanden tijdens dit conflict zo extreem uniek dat we wel moeten ingrijpen? Zijn er geen vergelijkbare situaties op de wereld? Waarom kijk je daar dan anders tegenaan?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_206108414
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 13:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Kom toch op zeg, wij zijn gewoon verplicht (Boekarest akkoorden) om hen te helpen, zijn betalen het met hun bloed, en wij met wat euro´s.

Wij merken geen reet van die oorlog, behalve dan dat energie wat duurder is en het voedsel.
Er zijn zeker wel mensen die er heel veel van merken. Waarvoor de energie niet wat duurder is, maar onbetaalbaar duur. Evenals de inflatie en stijging van allerlei prijzen. Een hele grote groep mensen heeft helemaal de ruimte niet voor al die extra en gestegen kosten. Die hebben het financieel al moeilijk als er geen prijsstijgingen zijn, dus die komen ernstig in de probleem nu.

Voor die mensen moet een zeer goed vangnet zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206108424
quote:
15s.gif Op maandag 26 september 2022 13:55 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Alleen is die 'andere mening' wel op zijn zachtst gezegd nogal immoreel. Beetje alsof iemand aankomt dat de oplossing voor de woningnood in Nederland zou zitten in een groot schip naar Afrika sturen om daar even een hele berg slaven te vangen om hier te bouwen. Dan hoef je toch ook niet serieus in een discussie naar een gouden middenweg te zoeken?
Dat is wat jij er (graag) van maakt. En dan volgt de geveinsde selectieve verontwaardiging als vanzelf.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  maandag 26 september 2022 @ 14:03:19 #282
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_206108437
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 13:51 schreef ExTec het volgende:

[..]
Dat is omdat een bepaald type gebruikers, die we vaak "trollen" noemen zich vooral laten gelden door te vertellen hoe slecht het e.e.a. wel niet is, maar zich helemaal nooit uitspreken over wat dat grijze gebied dan precies is :)

En dat snap ik ook wel, want dat soort mensen zit doorgaans volstrekt egoïstisch in de race, het boeit ze allemaal 0, behalve die hoge prijs van gas en aan de pomp,

En hier doodleuk gaan prediken dat oekraine zich maar rap over moet geven, daar krijg je de handen niet mee op elkaar.

En dan rest natuurlijk een beetje doen alsof jij wel in die grijze ruimte zit, zonder dat ooit concreet te maken ;)
Je moet de posts ook wel willen zien natuurlijk; dat grijze gebied heb ik meermaals voorbij zien komen. Maar in plaats van dat te lezen worden die users weggezet als egoistische arme sloebers. Wat jij nu ook al weer doet.
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 13:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Natuurlijk is er wel grijs gebied en ruimte voor andere meningen.

Hoe zou jij het zien in dit geval?
Meer compensatie voor de minderen in onze samenleving (en nee, ik zeg dat niet omdat ik er zelf onder val voordat ik dat verwijt weer naar me toe geslingerd krijg door iemand). Ik vind het goed dat we aan Oekraïne denken en vind ook zeker niet dat we daarmee moeten stoppen, maar net als rondom de asielcrisis moeten we ook aan onze eigen bevolking denken imo. En dat gebeurd te weinig vind ik.

Sancties aanhouden, Oekraïners blijven opvangen, maar het daar bij laten; meer inzetten op iets wat lijkt op onderhandelingen. En nee, dan vind ik niet dat we Putin alles moeten geven wat hij wil. Maar de laatste maanden zie ik maar bar weinig onderhandelingen, terwijl dat in de beginfase nog wel regelmatig geprobeerd werd. Beide kanten wilden niks toegeven, dus dat werd niks, maar blijf het proberen. Dat zou onze taak vooral moeten zijn. Je moet hem wel een uitweg geven; je weet nooit wat hij doet als hij geen uitweg meer heeft. Het is niet zo dat we de wereld even kunnen resetten als het echt fout gaat. Zijn we nu op het punt dat Putin een uitweg zou aangrijpen? Denk het niet. Die gaat nog wel even door en zolang moeten we ons in blijven zetten om hem niet te laten winnen. Punt is dat je hem wel continue die kans moet geven, want ooit komt er moment dat hij onderhandelingen wel zou aangrijpen; zelf ook opofferingen zou willen doen. Moet ''ie op dat moment wel de kans krijgen.

Maar mijn mening rondom de oorlog doet er niet zoveel toe. Ik vind het alleen zo jammer hoe anders denken hier aan worden gevallen; of worden weg gezet als egoistische arme sloebers. Alsof hun mening niet telt. Zelfs als het users zijn die inderdaad arm zijn.....haalt niet weg dat hun mening er dan alsnog toe doet. Je zou zelf (niet jij, maar in het algemeen) maar in die positie staan en dan dit soort comments moeten lezen. Misselijk makend imo; dat gebrek aan inlevingsvermogen in mede burgers die er minder voor staan.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_206108440
quote:
14s.gif Op maandag 26 september 2022 14:01 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Dat is wat jij er (graag) van maakt. En dan volgt de geveinsde selectieve verontwaardiging als vanzelf.
Ok, welke grijstint mis ik dan? Welke alternatieven zijn er nog?
pi_206108444
quote:
14s.gif Op maandag 26 september 2022 13:56 schreef Mr.Sandman het volgende:
We hadden geen wapens kunnen leveren, we hadden alleen bepaalde typen wapens kunnen leveren. We hadden alleen financiele steun kunnen geven. We hadden direct kunnen stoppen met gas afnemen, we hadden direct kunnen beginnen met minder gas af te nemen. We hadden minder harde overige santies kunnen nemen, we hadden nog hardere sancties kunnen nemen. We hadden in kunnen zetten op het opgeven van de Krim ik ruil voor vrede, we hadden in kunnen zetten op het teruggeven van de Krim onder dreiging van militair ingrijpen. We hadden niets kunnen doen. We hadden direct militair in kunnen grijpen.

Of welke combinatie dan ook van het bovenstaande desnoods met aangepaste gradatie.

Stellen dat de huidige situatie per definitie onoverkomelijk was en alle mogelijk denkbare scenarios naar dit punt zouden hebben geleid is bullshit.
We hadden veel eerder Leo II's en nukes aan Oekraine ter beschikking moeten stellen maar ja dat is een koe in de kont kijken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 26 september 2022 @ 14:05:03 #285
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206108447
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 14:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
Je moet de posts ook wel willen zien natuurlijk; dat grijze gebied heb ik meermaals voorbij zien komen. Maar in plaats van dat te lezen worden die users weggezet als egoistische arme sloebers. Wat jij nu ook al weer doet.
Neehoor. Je hoeft geen sloeber te zijn om een ultra egoïst te zijn. Kijk maar naar meneer vosss hierboven ;)
&lt;signature here&gt;.
  maandag 26 september 2022 @ 14:05:07 #286
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_206108448
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 13:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wij merken geen reet van die oorlog, behalve dan dat energie wat duurder is en het voedsel.
Ja, maar je zal maar een van de mensen zijn die dus wel getroffen wordt door die hogere prijzen. Je bewijst m'n punt een beetje, komt maar weinig inlevingsvermogen naar voren.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_206108473
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 13:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zijn ook werkelijk users die komen verkondigen dat het nu wel afgelopen moet zijn, omdat ze geen zin hebben om op een enkele manier iets op te moeten geven voor Oekraïne. Dus niet dat ze het vervelend vinden dat zoveel duurder wordt of dat ze het niet kunnen betalen, in de problemen komen, maar alleen op geen enkele manier willen merken dat er elders in de wereld een oorlog gaande is.

Er wordt hier vaak genoeg aangegeven dat het heel schrijnend is voor een steeds grotere groep mensen en dat daar iets aan gedaan moet worden. Er is echt wel begrip en empathie.
Bij de dochter van mijn vriendin werd door meerdere ouders vriendelijk verzocht aan school niet over de oorlog te praten met kinderen. Om hun jeugd puur te houden zonder angst en hun spirituele ontwikkeling van de geest niet in de weg te staan.
pi_206108476
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 13:56 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die `afspraak` zal niet meer inhouden dan een afspraak bij de UWV consulente om hem te begeleiden van geen werk naar werk.
Wat een enorm zwaktebod dit zeg, dan heb je blijkbaar echt niets meer te zeggen.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_206108487
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 14:07 schreef quirina het volgende:

[..]
Bij de dochter van mijn vriendin werd door meerdere ouders vriendelijk verzocht aan school niet over de oorlog te praten met kinderen. Om hun jeugd puur te houden zonder angst en hun spirituele ontwikkeling van de geest niet in de weg te staan.
Maar wel allemaal vorig jaar de angst in gepraat met afstand houden en mondkapjes zeker. :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_206108502
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 14:07 schreef quirina het volgende:

[..]
Bij de dochter van mijn vriendin werd door meerdere ouders vriendelijk verzocht aan school niet over de oorlog te praten met kinderen. Om hun jeugd puur te houden zonder angst en hun spirituele ontwikkeling van de geest niet in de weg te staan.
Seriously? Bespottelijk.
Het is koud, het is guur....
  maandag 26 september 2022 @ 14:10:40 #291
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_206108504
quote:
3s.gif Op maandag 26 september 2022 13:57 schreef vosss het volgende:

[..]
Even voor alle duidelijkheid; ik ben geen arme sloeber. Lexus op de oprit, sportwagen cabrio in de garage, autootje voor de boodschappen op de oprit, momenteel staat mijn 2 persoons jacuzzi te vullen met 500 liter water en het is nu heerlijk 22,4 graden binnen, de pelletkachel is aardig op dreef om de vloer te verwarmen. Ik kom niks te kort hoor. :)

Dat men mij wegzet als Putin versteher boeit me overigens niks. Ik ben een egoïstische lul en dat weet ik. De meesten van jullie weten dat ook. Maar zeiken omdat ik het allemaal niet meer kan betalen doe ik niet. Ik werk nog altijd heerlijk parttime en dat blijf ik ook doen.

:)
Dat is dan ook meteen wat ik bedoel. Er wordt gedaan alsof je niet anders kan denken dan de massa terwijl je er zelf financieel prima voor staat. Dan moet je zelf ook maar een arme sloeber zijn, nogal zwart/wit ja.

quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 13:57 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er zijn ook werkelijk users die komen verkondigen dat het nu wel afgelopen moet zijn, omdat ze geen zin hebben om op een enkele manier iets op te moeten geven voor Oekraïne. Dus niet dat ze het vervelend vinden dat zoveel duurder wordt of dat ze het niet kunnen betalen, in de problemen komen, maar alleen op geen enkele manier willen merken dat er elders in de wereld een oorlog gaande is.

Er wordt hier vaak genoeg aangegeven dat het heel schrijnend is voor een steeds grotere groep mensen en dat daar iets aan gedaan moet worden. Er is echt wel begrip en empathie.
Je eerste alinea: die users zullen er vast zijn. Betwijfel ik niet. Hoeven ze nog steeds niet persoonlijk aangevallen te worden, toch? Of mag dat omdat ze anders denken?

Dat begrip kom ik maar weinig tegen als ik de laatste pagina's zo lees of als ik eens in de zoveel tijd dit topic eens open. Het is vooral afgeven op de mensen die anders denken; die mensen lekker weg zetten als egoïsten. Die mensen persoonlijk aanvallen; wat gewoon mag blijven staan uiteraard. Lekker sfeertje wel.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_206108511
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 14:08 schreef vosss het volgende:

[..]
Maar wel allemaal vorig jaar de angst in gepraat met afstand houden en mondkapjes zeker. :')
Dat klopt en dat was ook teveel.
pi_206108514
quote:
3s.gif Op maandag 26 september 2022 13:57 schreef vosss het volgende:

[..]
Even voor alle duidelijkheid; ik ben geen arme sloeber. Lexus op de oprit, sportwagen cabrio in de garage, autootje voor de boodschappen op de oprit, momenteel staat mijn 2 persoons jacuzzi te vullen met 500 liter water en het is nu heerlijk 22,4 graden binnen, de pelletkachel is aardig op dreef om de vloer te verwarmen. Ik kom niks te kort hoor. :)

Dat men mij wegzet als Putin versteher boeit me overigens niks. Ik ben een egoïstische lul en dat weet ik. De meesten van jullie weten dat ook. Maar zeiken omdat ik het allemaal niet meer kan betalen doe ik niet. Ik werk nog altijd heerlijk parttime en dat blijf ik ook doen.

:)
Stunten op Fok! _O_
  maandag 26 september 2022 @ 14:12:11 #294
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206108518
quote:
14s.gif Op maandag 26 september 2022 14:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dat is dan ook meteen wat ik bedoel. Er wordt gedaan alsof je niet anders kan denken dan de massa terwijl je er zelf financieel prima voor staat. Dan moet je zelf ook maar een arme sloeber zijn, nogal zwart/wit ja.
[..]
Je eerste alinea: die users zullen er vast zijn. Betwijfel ik niet. Hoeven ze nog steeds niet persoonlijk aangevallen te worden, toch? Of mag dat omdat ze anders denken?

Dat begrip kom ik maar weinig tegen als ik de laatste pagina's zo lees of als ik eens in de zoveel tijd dit topic eens open. Het is vooral afgeven op de mensen die anders denken; die mensen lekker weg zetten als egoïsten. Die mensen persoonlijk aanvallen; wat gewoon mag blijven staan uiteraard. Lekker sfeertje wel.
Goedkoop is duurkoop, dus kritiek op die egoïsten is terecht.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206108524
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 14:10 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Seriously? Bespottelijk.
Tsja zijn beetje zweefouders, antroposofie.
  maandag 26 september 2022 @ 14:13:54 #296
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_206108529
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 14:07 schreef quirina het volgende:

[..]
Bij de dochter van mijn vriendin werd door meerdere ouders vriendelijk verzocht aan school niet over de oorlog te praten met kinderen. Om hun jeugd puur te houden zonder angst en hun spirituele ontwikkeling van de geest niet in de weg te staan.
Daar doen ze zeker ook niet aan sexuele opvoeding?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206108532
Thierry Baudet snuffelt ook aan lavendel om tot rust te komen.
  maandag 26 september 2022 @ 14:14:09 #298
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206108535
BBC News - Deadly gun attack at Russian school
https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-63032790
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 26 september 2022 @ 14:14:27 #299
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206108542
quote:
3s.gif Op maandag 26 september 2022 13:57 schreef vosss het volgende:
Ik ben een egoïstische lul en dat weet ik.
pi_206108544
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 14:14 schreef Hyperdude het volgende:
BBC News - Deadly gun attack at Russian school
https://www.bbc.co.uk/news/world-europe-63032790
Ja die poste ik ook al.
Zeggen ze al dat het een Oekraïense schutter is?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')