abonnement Unibet Coolblue
pi_206105766
Mijn kind van zes gaat dus nu al (!!!) op schoolkamp. Twee nachten, hij heeft er wél super zin in itt ik. :')

Ik zoek een GPS horloge, en omdat ze niet echt goedkoop zijn, wil ik graag weten welke jullie hebben en wat de ervaring is.

- gps moet nauwkeurig zijn
- kan tegen een stootje
- bellen is makkelijk toegankelijk


En hoeveel btg moet er op zo’n ding? Is een tientje voldoende voor twee dagen en dat ik hem dan wel 24/7 kan tracken?
pi_206105866
uhhmm.. je kunt ook de leiding vertrouwen? Loslaten zeg maar..
pi_206106176
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 10:06 schreef watmoetikkiezen het volgende:
uhhmm.. je kunt ook de leiding vertrouwen? Loslaten zeg maar..
Euhm, zou kunnen, maar soms gaan dingen mis en dan liever niet met de mijne.
pi_206106205
Ik zou er sowieso een kopen die nog minimaal 40 jaar meegaat. Dan kun je hem nog 40 jaar volgen omdat er natuurlijk altijd iets mis kan gaan hè.
pi_206106300
quote:
99s.gif Op maandag 26 september 2022 10:34 schreef boskameel het volgende:
Ik zou er sowieso een kopen die nog minimaal 40 jaar meegaat. Dan kun je hem nog 40 jaar volgen omdat er natuurlijk altijd iets mis kan gaan hè.
Twee dagen is voldoende, thuis gaat hij weer in de bench.
pi_206106314
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 10:43 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Twee dagen is voldoende, thuis gaat hij weer in de bench.
Wel goed bewaren, hij gaat vast nog een keer.
pi_206106695
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 09:53 schreef Azula2.0 het volgende:
Mijn kind van zes gaat dus nu al (!!!) op schoolkamp. Twee nachten, hij heeft er wél super zin in itt ik. :')

Ik zoek een GPS horloge, en omdat ze niet echt goedkoop zijn, wil ik graag weten welke jullie hebben en wat de ervaring is.

- gps moet nauwkeurig zijn
- kan tegen een stootje
- bellen is makkelijk toegankelijk


En hoeveel btg moet er op zo’n ding? Is een tientje voldoende voor twee dagen en dat ik hem dan wel 24/7 kan tracken?
En dan? Dan komt je kind een pedofiel tegen en die denkt wat een mooi horloge, die mag hij gewoon om houden hoor terwijl hij het kind ontvoerd
pi_206106736
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 10:06 schreef watmoetikkiezen het volgende:
uhhmm.. je kunt ook de leiding vertrouwen? Loslaten zeg maar..
Dat inderdaad. Hier mocht er met kamp niet zoiets mee. Lekker vertrouwen op leerkracht en de groep. Juist dat is belangrijk voor de groepsvorming.
Maar ook geen horloges, omdat dat net zoals bij sport achter dingen kunnen blijven haken. Ze namen geen risico ;)

Als ouder had ik wel een kamp-ouder gevraagd hem in de gaten te houden. Daar kreeg ik een paar keer per dag een appje van. Maar ik ga mijn kind niet lastig vallen met mijn twijfel :D
(ene kind was net 6, andere 8 bij de eerste schoolkampen)
pi_206106760
Volgens mij vraag ik hier om een product en niet om jullie mening :+

Dat horloge gaat hoe dan ook komen dus jullie berichten zijn verspilde moeite.
pi_206106782
Wij hebben voor onze dochters van 4 en bijna 6 een GPS horloge van One2Track, daar zijn we erg over te spreken. Hij is tot op de meter nauwkeurig, hij kan tegen een stootje, bellen kan vanuit het menu of middels een SOS knop als je daar je eigen telefoonnummer aan koppelt. Je kan elkaar perfect verstaan, beltarieven zijn prima, dus 10 euro beltegoed voor 2 dagen zou meer dan genoeg moeten zijn (ervan uitgaande dat het niet wordt gebruik om uren mee te bellen natuurlijk).

Aanrader dus.
pi_206106810
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 11:23 schreef Azula2.0 het volgende:
Volgens mij vraag ik hier om een product en niet om jullie mening :+

Dat horloge gaat hoe dan ook komen dus jullie berichten zijn verspilde moeite.
Dat mag maar ik ben toch wel serieus benieuwd naar wat jij de toegevoegde waarde vind van zo’n ding? Het eerste wat een ontvoerder of pedofiel zal doen is dat ding afdoen en wegpleuren
pi_206106850
Dit is het allerbeste horloge voor een 6 jarige. Weet zeker dat jouw kindje hier heel blij mee zal zijn.
Uitstekende reviews ook.

Alius aliud dicit
pi_206106856
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 11:24 schreef Schanu het volgende:
Wij hebben voor onze dochters van 4 en bijna 6 een GPS horloge van One2Track, daar zijn we erg over te spreken. Hij is tot op de meter nauwkeurig, hij kan tegen een stootje, bellen kan vanuit het menu of middels een SOS knop als je daar je eigen telefoonnummer aan koppelt. Je kan elkaar perfect verstaan, beltarieven zijn prima, dus 10 euro beltegoed voor 2 dagen zou meer dan genoeg moeten zijn (ervan uitgaande dat het niet wordt gebruik om uren mee te bellen natuurlijk).

Aanrader dus.
Dankjewel!

quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 11:28 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Dat mag maar ik ben toch wel serieus benieuwd naar wat jij de toegevoegde waarde vind van zo’n ding? Het eerste wat een ontvoerder of pedofiel zal doen is dat ding afdoen en wegpleuren
Uiteraard. Maar dan heb je wel de laatste locatie, er kunnen foto’s gemaakt worden bij een sos melding en natuurlijk de sos melding sowieso.

Wellicht kan ik iets instellen dat als hij buiten een bepaald gebied komt waar hij niet zou moeten zijn of op een tijdstip dat hij dat niet zou moeten zijn, ik daar ook melding van krijg.

Jammer dan wat jullie ervan vinden. Die paar tientjes die extra zouden kunnen helpen mòcht er toch iets gebeuren, zijn mij dat meer dan waard.
pi_206106866
Mensen doen gps in hun fiets, telefoon en auto, maar als je het op je kind wilt doen (het enige dat je niet kunt vervangen) dan is het raar _O-
pi_206106915
Ik zie zeker wel toegevoegde waarde van een GPS horloge. Wij gebruiken het zodat onze dochters letterlijk hun grenzen kunnen verruimen (buiten het hof waar wij wonen en dus buiten ons zicht spelen). Mijn oudste dochter mag met dit horloge naar de speeltuin aan de overkant van de straat. Daar kunnen wij haar niet zien, maar middels het horloge weten we waar ze is en dat geeft een veilig gevoel. Ik zie precies wanneer ze ergens komt waar ze niet zou mogen komen en kan haar dan meteen ophalen als het nodig is. Tevens geeft het haar een veilig gevoel dat ze mij te allen tijde kan bereiken en leert zij zo op een veilige manier kleine stapjes zetten naar meer zelfstandigheid.

Op een gegeven moment moet je leren loslaten, maar als dat op deze manier gedoseerd kan vind ik dat alleen maar een hele mooie manier. Daar mag iedereen van alles van vinden, maar het is de keuze van een ouder zelf om daar wel of geen gebruik van te maken.
pi_206106951
Ik snap dat je niet heel gelukkig bent met dit kamp, ik vind het persoonlijk ook wel aan de jonge kant voor een schoolkamp.

Een dergelijke oplossing gaat je echter niets brengen in mijn ogen. Kost een hoop geld aan aanschaf en abonnement (of prepaid, bestaat dat nog?) en het enige wat je ermee kan is jezelf druk maken en achteraf zien als er wat gebeurd is. Je lost er geen enkel probleem mee op in deze situatie.

Eerlijk gezegd zou ik eerder afwegen om kind niet mee te laten gaan op deze leeftijd. Of zelf mee te gaan als begeleiding als dit mogelijk is.
pi_206106963
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 11:33 schreef Azula2.0 het volgende:
Mensen doen gps in hun fiets, telefoon en auto, maar als je het op je kind wilt doen (het enige dat je niet kunt vervangen) dan is het raar _O-
Ik vind het niet raar, maar ik denk dat het in dit geval het doel voorbij schiet. Als de afweging is dat je hier meer gebruik van wil maken, bijvoorbeeld door je kind meer los te laten bij het buitenspelen, dan kan ik daar wel inkomen. Maar anders zou ik het weggegooid geld en moeite vinden.
pi_206107066
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 11:31 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Dankjewel!
[..]
Uiteraard. Maar dan heb je wel de laatste locatie, er kunnen foto’s gemaakt worden bij een sos melding en natuurlijk de sos melding sowieso.

Wellicht kan ik iets instellen dat als hij buiten een bepaald gebied komt waar hij niet zou moeten zijn of op een tijdstip dat hij dat niet zou moeten zijn, ik daar ook melding van krijg.

Jammer dan wat jullie ervan vinden. Die paar tientjes die extra zouden kunnen helpen mòcht er toch iets gebeuren, zijn mij dat meer dan waard.
Rondom de verdwijning van Gino in Kerkrade hebben ze destijds zowat alles in een straal van 5km rondom de verdwijnplek afgezocht met vrijwilligers, de laatste plaats was bekend en hij werd 25km verderop gevonden. Het horloge was zinloos gebleken. Experts geven ook aan dat het zinloos is. Misbruik en ontvoering zoals bij Gino is zeer zeldzaam, het horloge word weggegooid en daardoor zinloos. Het meeste misbruik vind plaats in ‘bekende kringen’ op locaties en bij personen waar jij je kind aan toevertrouwd (familie, vrienden/kennissen, de voetbal trainer of een begeleider van een kamp) en ook daar is dus een horloge zinloos. Om het al helemaal niet te hebben over de het vertrouwen wat je niet uitstraalt naar je kind, zeker als ze wat ouder worden gaan ze het als bespieden zien
pi_206107073
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 11:41 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik vind het niet raar, maar ik denk dat het in dit geval het doel voorbij schiet. Als de afweging is dat je hier meer gebruik van wil maken, bijvoorbeeld door je kind meer los te laten bij het buitenspelen, dan kan ik daar wel inkomen. Maar anders zou ik het weggegooid geld en moeite vinden.
Ik verhuis naar een woning waar een grote speeltuin is aan de achterkant dus het horloge komt ook zo perfect uit, want ik heb een hoge heg dus geen uitzicht op de speeltuin vanuit de woonkamer.

Ik vind mee naar de speeltuin niet erg, maar zie nu wel het voordeel in van tijdens het koken hem daar laten spelen en kunnen zien dat hij daar ook werkelijk speelt.

Zal hem de instructie meegeven om het horloge verstopt onder zijn mouw te dragen.
pi_206107095
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 11:50 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Rondom de verdwijning van Gino in Kerkrade hebben ze destijds zowat alles in een straal van 5km rondom de verdwijnplek afgezocht met vrijwilligers, de laatste plaats was bekend en hij werd 25km verderop gevonden. Het horloge was zinloos gebleken. Experts geven ook aan dat het zinloos is. Misbruik en ontvoering zoals bij Gino is zeer zeldzaam, het horloge word weggegooid en daardoor zinloos. Het meeste misbruik vind plaats in ‘bekende kringen’ op locaties en bij personen waar jij je kind aan toevertrouwd en ook daar is dus een horloge zinloos. Om het al helemaal niet te hebben over de het vertrouwen wat je niet uitstraalt naar je kind, zeker als ze wat ouder worden gaan ze het als bespieden zien
Hij wil het horloge zelf ook graag hebben :+ dat is super cool mam, een smartwatch.
Maargoed, ik begrijp je.

Er zijn precies drie mensen die ik op laat passen en als die niet kunnen dan is het jammer maar helaas, ik blijf dan thuis (ben ondernemer dus dat kan).

Heb zelf dingen meegemaakt dus ik ben een beetje krampachtig ja, dat klopt. Moet ik lekker zelf weten. 🙄
pi_206107262
Dat een GPS horloge niet in alle gevallen voldoende zal blijken, maakt het gebruik ervan niet direct zinloos. Een rookmelder beneden zal ook weinig soelaas bieden als de brand op zolder uitbreekt, maar mocht de brand wel beneden uitbreken dan ben je toch heel blij dat hij ook daar hangt.

Al helpt zo'n GPS maar in een fractie van de gevallen, elk geval is er 1 en dus winst lijkt mij. Het moet alleen niet zo zijn dat mensen volledig gaan vertrouwen op zo'n horloge en daarmee verantwoordelijkheden gaan neerleggen bij een kind omdat dat zou 'moeten kunnen' omdat ze zo'n horloge hebben. Het is enkel een extra hulpmiddel, voor het kind en voor de ouder. Baat het niet dan schaadt het niet.
pi_206107415
Wij hadden een goedkope Chinese (¤25,- meen ik) en die deed het echt prima. Kaartje van kpn erin, ¤10,- beltegoed en dan een bundel met 100mb internet, meer dan genoeg om een maand mee te doen.

Deze was het: https://www.megagadgets.nl/gps-horloge-kind-tracker.html
Een jaar lang met plezier gebruikt, nu niet meer nodig. Volgens mij doet hij het nog steeds, dus kwaliteit was goed genoeg.
pi_206107701
quote:
1s.gif Op maandag 26 september 2022 11:51 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Ik verhuis naar een woning waar een grote speeltuin is aan de achterkant dus het horloge komt ook zo perfect uit, want ik heb een hoge heg dus geen uitzicht op de speeltuin vanuit de woonkamer.

Ik vind mee naar de speeltuin niet erg, maar zie nu wel het voordeel in van tijdens het koken hem daar laten spelen en kunnen zien dat hij daar ook werkelijk speelt.
En dan elke minuut gaan kijken hoe en wat? Het hoort ook bij het opvoeden om een deel los te laten, ook als ze uit zicht zijn. Ik vraag mij werkelijk af wat het echt bijdraagt, in het allerergste geval wordt je zoon meegenomen door iemand. Maar die iemand is ook niet dom en zal het horloge direct afdoen en weggooien. Zal je zien dat dat precies bij de schommel is. Jij zit lekker op de bank en checkt of je zoon nog lekker schommelt, je denkt van wel en ondertussen is zoon weg.....

Het enige echte voordeel wat ik zie is dat ze je kunnen bellen en dat je dan ook weet waar ze zijn.

quote:
Zal hem de instructie meegeven om het horloge verstopt onder zijn mouw te dragen.
Dat lijkt mij bij voorbaat kansloos eigenlijk.
pi_206107744
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 12:07 schreef Schanu het volgende:
Dat een GPS horloge niet in alle gevallen voldoende zal blijken, maakt het gebruik ervan niet direct zinloos. Een rookmelder beneden zal ook weinig soelaas bieden als de brand op zolder uitbreekt, maar mocht de brand wel beneden uitbreken dan ben je toch heel blij dat hij ook daar hangt.
Daarom is het ook verplicht om minstens op elke verdieping een rookmelder te hebben. Een horloge kan, in het ergste geval, een ontvoerder ook zien en afdoen. Ga je dan ook een Apple en Android Tag in de jas naaien?

Ik kan prima use-cases bedenken voor een GPS horloge overigens. Je zal mij niet horen zeggen dat zo'n ding per definitie zinloos is. Ik denk dan bijvoorbeeld bij bezoek aan een pretpark, om maar iets te noemen.

quote:
Al helpt zo'n GPS maar in een fractie van de gevallen, elk geval is er 1 en dus winst lijkt mij. Het moet alleen niet zo zijn dat mensen volledig gaan vertrouwen op zo'n horloge en daarmee verantwoordelijkheden gaan neerleggen bij een kind omdat dat zou 'moeten kunnen' omdat ze zo'n horloge hebben. Het is enkel een extra hulpmiddel, voor het kind en voor de ouder. Baat het niet dan schaadt het niet.
Elke winst is er 1. Maar heb je ooit in de krant gelezen dat er 1 winst was? Of ken je iemand met 1 winst? Ik niet als ik eerlijk ben. Eigenlijk alle kinderen duiken binnen (korte) afzienbare tijd weer op. In de gevallen waar dat niet zo is, is het sterk de vraag of iets als een GPS horloge een positieve bijdrage zal leveren.

Dat het niet schaadt ben ik met je oneens. Ik denk dat het een vals gevoel van veiligheid geeft en je kind het gevoel zal geven dat hij of zij 24/7 in de gaten wordt gehouden. Even ondeugend een straatje verder om belletje te lellen, dat zit er niet in. Direct gaan de piepers en bellen bij papa en mama af en wordt de auto gestart om het maar heel cru te zeggen. Een kind heeft ook bepaalde vrijheid nodig om zich vrijelijk te ontwikkelen in mijn ogen.
pi_206107889
Die twee van ons lopen al jaren, als we het nodig achten of ze er om vragen, met deze om de armpjes : https://www.one2track.nl/(...)t_id=169&Itemid=1289

werkt goed, gps updates in te stellen tussen 10, 5 minuten en 10 seconden. Batterij gaat een paar dagen mee als je alles op minimaal zet. Werkt met een e-sim die je eens per zoveel maanden moet aanvullen bij normaal gebruik.

en een goede tip, ga er niet mee in het water. Vinden ze echt niet leuk :P
Hooray for boobies!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')