abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 september 2022 @ 20:30:06 #1
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_206100701
Bekijk 2Doc kort:: Ongepland op https://www.npostart.nl/BV_101408314

2Doc kort:Ongepland

bnnvara

27 september 2022

Wat als je een vrouw van 37 met een kinderwens bent en je eigen vader adviseert om ‘het gewoon te doen’? In ‘Ongepland’ gaat regisseur Janetta Ubbels vanuit dit vertrekpunt in gesprek met mannen die ongepland vader zijn geworden.

Kunnen hun ervaringen haar op het juiste spoor zetten? Een korte film waarin het ideale gezinsplaatje en de maatschappelijke normen met betrekking tot de kinderwens emotioneel en ethisch worden afgewogen.

Regie: Janetta Ubbels & Robin Zwaan
Omroep: BNNVARA

Wat vinden jullie ervan?

Ik denk dat het hele actuele problematiek is wat tegelijkertijd van alle tijden is: vrijwel elke vrouw wilt ooit moeder worden en niet elke man is er ooit klaar voor om vader te worden (casual vrijgezellenleven is veel leuker).

Ik vond het dus kenmerkend voor onze tijd dat trouwen na een zwangerschap geen 'moetje' meer is maar ook dat mensen het volwassen worden eeuwig uitstellen totdat het te laat is. Ik werd er een beetje verdrietig van eerlijk gezegd.

Ook ironisch de cv monteur die trots vertelt dat hij zijn zoon absoluut niet wilde maar nu wel blij is dat zijn zoon tegen hem op kijkt :') die gast zit gewoon gebakken als hij oud en bejaard is voor nop. Goede deal.
pi_206100958
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2022 20:30 schreef Mishu het volgende:

Ik denk dat het hele actuele problematiek is wat tegelijkertijd van alle tijden is: vrijwel elke vrouw wilt ooit moeder worden en niet elke man is er ooit klaar voor om vader te worden (casual vrijgezellenleven is veel leuker)
Dit ervaar ik niet zo, steeds meer stellen (en dus ook vrouwen) willen bewust geen kinderen, en ook: ik hoor juist stellen heel erg klagen dat ze kinderen hebben en nooit meer wat leuks kunnen doen zonder het vooraf 7 weken van te voren moeten plannen en zelfs dan is het nog moeilijk
  zondag 25 september 2022 @ 20:51:32 #3
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_206101047
Er zijn juist steeds meer vrouwen die geen kinderen willen.
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
  zondag 25 september 2022 @ 21:27:24 #4
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_206101757
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 20:51 schreef Revanches het volgende:
Er zijn juist steeds meer vrouwen die geen kinderen willen.
Dat is zeker een trend ja.

En soms willen mannen wel kinderen maar niet het werk doen of de lasten. Dus wel later een mantelzorger maar dan via een baby momma.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')