abonnement Unibet Coolblue
pi_206098910
quote:
Het staatsoliebedrijf van Abu Dhabi (ADNOC) gaat Duitsland nog dit jaar voorzien van vloeibaar gemaakt aardgas, ook wel bekend als lng. Dat is het resultaat van een deal die is gesloten met het Duitse energieconcern RWE. Daarmee heeft de reis van bondskanselier Olaf Scholz naar het Midden-Oosten zondag een concreet succes opgeleverd.

Scholz reisde dit weekend met een groep topbestuurders uit het bedrijfsleven naar de Golfregio om deals te kunnen sluiten voor de levering van lng aan Duitsland. Dat gas zou als alternatief kunnen dienen voor Russisch gas, nu Rusland gasleveringen heeft stopgezet.

"We moeten ervoor zorgen dat de productie van lng in de wereld zodanig wordt bevorderd dat aan de grote vraag kan worden voldaan, zonder dat we een beroep moeten doen op de productiecapaciteit in Rusland", zei Scholz tegen journalisten voordat de overeenkomst werd aangekondigd.

Het is de bedoeling dat de Arabieren voor het einde van het jaar de eerste lading gas naar Duitsland sturen. Dan gaat het nog wel om een betrekkelijk kleine hoeveelheid van 137,000 kubieke meter, schrijft Reuters. Volgend jaar zouden er meer ladingen richting Duitsland gaan, waar gewerkt wordt aan de aanleg van twee nieuwe (drijvende) lng-terminals. Die hebben een invoercapaciteit van 12,5 miljard kubieke meter op jaarbasis. Dat komt overeen met ongeveer 13 procent van Duitsland's jaarlijkse behoefte.

Scholz reisde na zijn ontmoetingen in Abu Dhabi door naar Qatar, waar hij sprak met emir Tamim Bin Hamad al-Thani over lng-leveringen. Volgens de bondskanselier willen beide landen op dit punt "vooruitgang boeken".
Bron.

Hoeveel slaven kreeg hij mee van VAE naar Qatar?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206099019
Gelukkig doen we nu geen zaken meer met schurkenstaten....oh wacht
pi_206099056
Dus over een paar jaar krijgen wij Duits gas voor dezelfde prijs als waar wij het voor verkochten?
pi_206099642
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 18:21 schreef weetjewel5 het volgende:
Gelukkig doen we nu geen zaken meer met schurkenstaten....oh wacht
Von der Leyen was ook oorverdovend stil toen haar nieuwe vriendje Aliyev (met wie ze in juli zo trots als een hond met twee lullen stond te poseren omdat ze gas mocht kopen) een buurland binnen viel.

Wake up and smell the coffee.
  zondag 25 september 2022 @ 23:19:37 #5
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206103834
Wat fijn dan kan de wapenindustrie in de EU op volle toeren gaan draaien want de Russen willen het Sovjetrijk gaan herstellen tot aan Zandvoort :X
Allemaal koud douchen want je doet het tegen Putin!
pi_206103926
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 23:19 schreef the-eye het volgende:

Allemaal koud douchen want je doet het tegen Putin!
Koud douchen went heb ik gemerkt, daarnaast is het al een luxe dat je kan douchen en over drinkbaar kraanwater beschikt. Een flink deel van wereldbevolking kan daarvan slechts dromen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206103930
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2022 18:25 schreef etuiedelapiel het volgende:
Dus over een paar jaar krijgen wij Duits gas voor dezelfde prijs als waar wij het voor verkochten?
Geloof je het zelf?
pi_206103952
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 23:19 schreef the-eye het volgende:
Wat fijn dan kan de wapenindustrie in de EU op volle toeren gaan draaien want de Russen willen het Sovjetrijk gaan herstellen tot aan Zandvoort :X
Allemaal koud douchen want je doet het tegen Putin!
Hij gebruikt gas al als wapen en zo ziet dit er dus uit.
En daar gaat ie niet meer mee ophouden, aangezien het werkt.
  zondag 25 september 2022 @ 23:32:32 #9
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206103964
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 23:29 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Koud douchen went heb ik gemerkt, daarnaast is het al een luxe dat je kan douchen en over drinkbaar kraanwater beschikt. Een flink deel van wereldbevolking kan daarvan slechts dromen.
Dat deel van de wereldbevolking ligt heel de dag een beetje te blowen of quat te kauwen en dan is het niet zo erg als je 's naar een waterput of beek moet lopen voor wat water en een mango. Als je heel de week werkt wil je gewoon een warme douche en een kraan waar water uit komt Lijkt me toch niet te veel gevraagd of wel soms? :')
pi_206104123
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 23:32 schreef the-eye het volgende:

[..]
Dat deel van de wereldbevolking ligt heel de dag een beetje te blowen of quat te kauwen en dan is het niet zo erg als je 's naar een waterput of beek moet lopen voor wat water en een mango. Als je heel de week werkt wil je gewoon een warme douche en een kraan waar water uit komt Lijkt me toch niet te veel gevraagd of wel soms? :')
Het lijkt me goed even te beseffen/eraan te herinneren dat een flink deel van de wereldbevolking niet kan douchen en over drinkbaar kraanwater kan beschikken voordat men zijn beklag doet.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206104164
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 23:46 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het lijkt me goed even te beseffen/eraan te herinneren dat een flink deel van de wereldbevolking niet kan douchen en over drinkbaar kraanwater kan beschikken voordat men zijn beklag doet.
In Afrika (vul in)
  maandag 26 september 2022 @ 00:25:14 #12
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206104447
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 23:46 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het lijkt me goed even te beseffen/eraan te herinneren dat een flink deel van de wereldbevolking niet kan douchen en over drinkbaar kraanwater kan beschikken voordat men zijn beklag doet.
Het kan nooit een excuus zijn om dan maar te accepteren dat het hier daar aan zou ontbreken

[ Bericht 0% gewijzigd door the-eye op 26-09-2022 00:34:58 ]
pi_206104875
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 00:25 schreef the-eye het volgende:

[..]
Het kan nooit een excuus zijn om dan maar te accepteren dat het hier daar aan zou ontbreken
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206105147
Van het ene dubieuse land naar de volgende
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 26 september 2022 @ 09:44:56 #15
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_206105693
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 23:31 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Hij gebruikt gas al als wapen en zo ziet dit er dus uit.
En daar gaat ie niet meer mee ophouden, aangezien het werkt.
Dat is geen wapen, maar puur een reactie op de Westerse sancties. We kunnen toch niet verwachten dat wij allerlei sancties invoeren en dat zij dan braaf de zooi blijven leveren die wij nodig hebben.
The more debt, the better
pi_206105702
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 09:44 schreef flyguy het volgende:

[..]
Dat is geen wapen, maar puur een reactie op de Westerse sancties. We kunnen toch niet verwachten dat wij allerlei sancties invoeren en dat zij dan braaf de zooi blijven leveren die wij nodig hebben.
Je bent in de war, putin is de aggressor, hij is begonnen.
  maandag 26 september 2022 @ 09:48:26 #17
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_206105718
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 09:46 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Je bent in de war, putin is de aggressor, hij is begonnen.
Het was in 2014 al begonnen (en eigenlijk nog verder daarvoor al)
The more debt, the better
pi_206105730
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 09:48 schreef flyguy het volgende:

[..]
Het was in 2014 al begonnen (en eigenlijk nog verder daarvoor al)
Als we niks doen, pakt ie ook de andere ex-sovjet landen terug. Met geweld.
  maandag 26 september 2022 @ 09:52:51 #19
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_206105758
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 09:49 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Als we niks doen, pakt ie ook de andere ex-sovjet landen terug. Met geweld.
Met geweld is natuurlijk niet goed te praten, maar de NAVO/EU heeft die landen ingelijfd en de grenzen richting Rusland steeds verder opgeschoven ondanks protest van die laatste bij elke uitbreiding richting hun landgrenzen. Wat dat betreft hebben de NAVO en de EU ook flink boter op hun hoofd en diplomatiek gefaald.
The more debt, the better
pi_206105792
Tijd om die gasleidingen naar Spanje af te maken.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  maandag 26 september 2022 @ 09:59:57 #21
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_206105815
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 18:21 schreef weetjewel5 het volgende:
Gelukkig doen we nu geen zaken meer met schurkenstaten....oh wacht
Als Abu Dhabi een land in Europa binnen valt zal de situatie anders zijn.
  maandag 26 september 2022 @ 10:26:01 #22
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206106085
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 09:49 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Als we niks doen, pakt ie ook de andere ex-sovjet landen terug. Met geweld.
Het is ook maar net hoe het uitkomt hè; Het éne moment moeten die landen maar uit de EU omdat er daar anders wordt gedacht over zaken als immigratie, persvrijheid en lgbht adoratie maar het volgende moment moeten die landen juist weer beschermd worden tegen de invloed van Rusland met haar conservatieve- of andere kijk op lgbht en pervrijheid :')
pi_206106244
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 23:32 schreef the-eye het volgende:

[..]
Dat deel van de wereldbevolking ligt heel de dag een beetje te blowen of quat te kauwen en dan is het niet zo erg als je 's naar een waterput of beek moet lopen voor wat water en een mango. Als je heel de week werkt wil je gewoon een warme douche en een kraan waar water uit komt Lijkt me toch niet te veel gevraagd of wel soms? :')
Ik weet niet of jij ooit de opmerking hebt gehoord" dat iedereen zijn eigen broek maar moet ophouden"?
  maandag 26 september 2022 @ 10:40:31 #24
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206106268
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 10:37 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik weet niet of jij ooit de opmerking hebt gehoord" dat iedereen zijn eigen broek maar moet ophouden"?
Vwb landen binnen de EU of voor landen buiten de EU zoals bijvoorbeeld Oekraine? Binnen de EU lijkt me dat moeilijk te verdedigen aangezien er naar alle landen geld gaat (tot en met aan een land dat de afgelopen jaren flink verdiend heeft aan het verkopen van paspoorten aan Russen). Voor landen buiten de EU lijkt me dat een goed uitgangspunt wat helaas niet de realiteit is

[ Bericht 17% gewijzigd door the-eye op 26-09-2022 10:46:25 ]
pi_206106381
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 10:40 schreef the-eye het volgende:

[..]
Vwb landen binnen de EU of voor landen buiten de EU zoals bijvoorbeeld Oekraine? Binnen de EU lijkt me dat moeilijk te verdedigen aangezien er naar alle landen geld gaat (tot en met aan een land dat de afgelopen jaren flink verdiend heeft aan het verkopen van paspoorten aan Russen). Voor landen buiten de EU lijkt me dat een goed uitgangspunt wat helaas niet de realiteit is
Ik reageerde op de opmerking, dat als men gewerkt heeft dat dan dagelijks een warme douche en schoon drinkwater nooit teveel gevraagd is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')