abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206098511
De aanleiding: Ik maakte op deze mooie buienachtige zondag (ik kreeg ook de onberekenbare natuur in de vorm van een felle bui op mijn schedel) een fijne wandeling in het bos. Terugkerend naar huis zag ik langs de weg een wit busje geparkeerd dat opvallend heen en weer ging. Ik dacht eerst aan een stel dat de liefde vierde, maar het was precies het tegenovergestelde. In de bestuurderstoel zat een Marokkaan die hevig gebarend heel woest in zijn mobiel sprak. Hij was zo verschrikkelijk kwaad, met armen heftig zwaaiend in de lucht dat de bus heen en weer ging. Het was echt een opvallend verschijnsel. Ik kon er wel om lachen en al lopend deed ik hem na. Dat zag hij en het raampje ging open en de ruzie verplaatste zich van de telefoon naar mij. Ik kreeg een luidkeelse scheldkannonade achter me aan, zo erg, dat ik bang was dat hij uit zo stappen en mij een kopje kleiner zou maken. Ik liep echter stevig door en was gelukkig snel thuis.

Achteraf denk ik, wat heb ik gedaan dat deze man zo woest maakte? Was het nou zo erg? Mensen doen mij ook wel eens na en ik kan er eigenlijk niet zo over in zitten, want een spiegel is nooit verkeerd. Ik moest denken aan uitspraken van Geert Wilders en Deense tekeningen die half Pakistan tot grenzeloze woede dreven, met geschreeuw op straat en brandende vlaggen. Ik denk dan: kom op man, als ik moslim was, zou ik denken, laat die gasten lekker in hun sop gaarkoken. Wat introduceert mij dat nou hoe een ander denkt over mijn geloof? Ik ben zelf ook christen en hier bij F&L wordt het geloof stevig aangepakt. Ik lig daar geen nacht wakker van, moeten zij weten en trouwens, ieder heeft recht op zijn eigen mening. Of je nou atheïst bent of hindoestaan, ik wens je veel succes toe. Ja toch?

Maar wat is er nou mis met die moslims, dat ze altijd zo kwaad zijn en dat ze niet-gelovigen bestoken met bommen en halssnedes? Waar komt dat toch vandaan?
pi_206098524
Hoe weet je dat hij moslim was?
You need to be cold to be queen.
pi_206098539
@Fok-it kan jij dit verklaren jij bent woke
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_206098550
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2022 17:30 schreef Waldorf22 het volgende:
Hoe weet je dat hij moslim was?
Je hebt hier een punt. Hij was een Marokkaan en inderdaad, ik ken zijn achtergrond niet. Maar toch doken bij mij de beelden op van een massademonstratie van Pakistanen die woedend waren over Deense tekeningen en uitspraken van onze Geert die ook deze week iets zei over mensen die zich zorgen maken over ons klimaat, waar ik één van ben. Maar ik ga geen vlaggen omkeren of verbranden.
pi_206098567
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 17:35 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Je hebt hier een punt. Hij was een Marokkaan en inderdaad, ik ken zijn achtergrond niet. Maar toch doken bij mij de beelden op van een massademonstratie van Pakistanen die woedend waren over Deense tekeningen en uitspraken van onze Geert die ook deze week iets zei over mensen die zich zorgen maken over ons klimaat, waar ik één van ben. Maar ik ga geen vlaggen omkeren of verbranden.
Eigenlijk weet je het niet dus en zet je nu een groep weg.

Case dismissed. Slotje
pi_206098582
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 17:38 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Eigenlijk weet je het niet dus en zet je nu een groep weg.

Case dismissed. Slotje
Het gaat niet om de man in het busje. Ik vertelde al dat dit de aanleiding was van mijn gedachten. Ik vraag me alleen af waarom we regelmatig in het nieuws moslims zien die zich heel erg druk maken om de mening van een ander.
pi_206098677
Raar topic.
pi_206098683
Het nadoen en er boos om worden zal waarschijnlijk eer gerelateerd zijn. Als je iemand nadoet beledig je hem en dat kwetst hem. Dat is eerder cultureel en niet zozeer een religieus aspect.
  Beste/leukste mod 2022 zondag 25 september 2022 @ 17:54:05 #9
319979 Fok-it
All is well
pi_206098715
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 17:28 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik kon er wel om lachen en al lopend deed ik hem na.
Uh oke :')

Ja, dan had je een grote bek van welke nationaliteit kunnen krijgen hoor.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_206098762
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 17:50 schreef Pizzakoppo het volgende:
Het nadoen en er boos om worden zal waarschijnlijk eer gerelateerd zijn. Als je iemand nadoet beledig je hem en dat kwetst hem. Dat is eerder cultureel en niet zozeer een religieus aspect.
Nou eerlijk gezegd interesseert het me geen reet als iemand mij nadoet of belachelijk maakt.
pi_206098770
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 17:39 schreef -Sigaartje het volgende:
Het gaat niet om de man in het busje. Ik vertelde al dat dit de aanleiding was van mijn gedachten. Ik vraag me alleen af waarom we regelmatig in het nieuws moslims zien die zich heel erg druk maken om de mening van een ander.
Ik heb in een ziekenhuis gewerkt waar allochtonen kwamen. Er werd voor medewerkers een rooster gemaakt, zodanig dat er altijd een man op de afdeling was, als er allochtonen (lees: Marokkanen) op de patientenlijst stonden.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206098797
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 17:59 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Nou eerlijk gezegd interesseert het me geen reet als iemand mij nadoet of belachelijk maakt.
Ik ben blij voor je en deel jouw mening. Het is echter wel een gevolg van een bepaalde opvoeding. In veel landen is eer een belangrijk aspect en iets om voor op te komen.
pi_206098925
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 18:02 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Ik ben blij voor je en deel jouw mening. Het is echter wel een gevolg van een bepaalde opvoeding. In veel landen is eer een belangrijk aspect en iets om voor op te komen.
Ik snap het. Ik ben ook streng gelovig opgevoed en daarbij speelt de mening dat mensen die niet in dat geloof zitten "slecht" zijn. Het is ongelooflijk, maar als kind ben je daar ook echt van overtuigd, behalve dan dat je, zelfs als kind, je begint af te vragen van "Maar gereformeerd komt alleen in Nederland voor, het kan toch nooit zijn dat mensen in andere landen, waar ze de Gereformeerde kerk niet kennen, daarom in de hel belanden?", beetje zelfde als de Sinterklaasvraag die ik me als kind stelde: "De wereld kent miljarden gezinnen, hoe krijgt die man het voor elkaar om die in één avond af te werken?".
Toen ik later ging werken en tussen andere mensen kwam, zag ik dat "die anderen" helemaal geen slechte mensen waren, maar gewoon aardig waren en goed.

Wat ik hiermee wil vertellen is: Het is niet moeilijk om afstand te nemen van een cultuur die haatdragend is tegenover anderen.
pi_206099011
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 17:50 schreef Pizzakoppo het volgende:
Het nadoen en er boos om worden zal waarschijnlijk eer gerelateerd zijn. Als je iemand nadoet beledig je hem en dat kwetst hem. Dat is eerder cultureel en niet zozeer een religieus aspect.
Toch denk ik dat TS een punt heeft.

Dat kunnen we simpelweg bewijzen door wat tests te doen.
Schreeuw maar eens voor een kerk wat anti Jezus uitspraken.
Schreeuw daarna voor een moskee wat anti Mohammed uitspraken.

Waar zal je sneller klappen krijgen?
Wie offert zich op om deze test uit te voeren?
pi_206099040
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 18:13 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik snap het. Ik ben ook streng gelovig opgevoed en daarbij speelt de mening dat mensen die niet in dat geloof zitten "slecht" zijn. Het is ongelooflijk, maar als kind ben je daar ook echt van overtuigd, behalve dan dat je, zelfs als kind, je begint af te vragen van "Maar gereformeerd komt alleen in Nederland voor, het kan toch nooit zijn dat mensen in andere landen, waar ze de Gereformeerde kerk niet kennen, daarom in de hel belanden?", beetje zelfde als de Sinterklaasvraag die ik me als kind stelde: "De wereld kent miljarden gezinnen, hoe krijgt die man het voor elkaar om die in één avond af te werken?".
Toen ik later ging werken en tussen andere mensen kwam, zag ik dat "die anderen" helemaal geen slechte mensen waren, maar gewoon aardig waren en goed.

Wat ik hiermee wil vertellen is: Het is niet moeilijk om afstand te nemen van een cultuur die haatdragend is tegenover anderen.
Het gaat vaak om het sociale netwerk waarin iemand zich bevind. Als je als eervolle man iemand toelaat om de gek met je aan te steken dan kan het zijn dat je daardoor in achting daalt bij de mensen waarmee je het sociale netwerk deelt.
pi_206099047
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 18:20 schreef hangtime het volgende:

[..]
Toch denk ik dat TS een punt heeft.

Dat kunnen we simpelweg bewijzen door wat tests te doen.
Schreeuw maar eens voor een kerk wat anti Jezus uitspraken.
Schreeuw daarna voor een moskee wat anti Mohammed uitspraken.

Waar zal je sneller klappen krijgen?
Wie offert zich op om deze test uit te voeren?
Ik ben christelijk. Begin maar bij mij :D
(Trouwens, er is nog steeds een discussie gaande over het bestaan van Jezus en de discussie of hij werkelijk de zoon van God was of een ordinaire relschopper. Ik vind dat een interessante discussie, puur omdat geen van beide stellingen bewezen kunnen worden. Daarnaast is het vrij gemakkelijk om jezelf als "door god gestuurd" uit te roepen. Zelfs een Robbert uit Brabant heeft vele volgelingen. Met andere woorden: er schuilt geen kwaad in om kritisch te zijn, zelfs niet tegenover Jezus).
  Beste/leukste mod 2022 zondag 25 september 2022 @ 18:25:35 #17
319979 Fok-it
All is well
pi_206099052
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 18:24 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik ben christelijk. Begin maar bij mij :D
(Trouwens, er is nog steeds een discussie gaande over het bestaan van Jezus en de discussie of hij werkelijk de zoon van God was of een ordinaire relschopper. Ik vind dat een interessante discussie, puur omdat geen van beide stellingen bewezen kunnen worden. Daarnaast is het vrij gemakkelijk om jezelf als "door god gestuurd" uit te roepen. Zelfs een Robbert uit Brabant heeft vele volgelingen. Met andere woorden: er schuilt geen kwaad in om kritisch te zijn, zelfs niet tegenover Jezus).
Waarom blijf je het de hele tijd op religie gooien? Het is iets cultureels, niet religieus
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_206099057
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 18:20 schreef hangtime het volgende:

[..]
Toch denk ik dat TS een punt heeft.

Dat kunnen we simpelweg bewijzen door wat tests te doen.
Schreeuw maar eens voor een kerk wat anti Jezus uitspraken.
Schreeuw daarna voor een moskee wat anti Mohammed uitspraken.

Waar zal je sneller klappen krijgen?
Wie offert zich op om deze test uit te voeren?
Ik deel jouw mening dat in Nederland de kans aannemelijker is dat je geweld door een Moslim zult ervaren in bovenstaande situaties. Echter zijn bijv. orthodoxe Assyriers in Nederland, in religieuze zin, net zo extreem als bij bepaalde stromingen in de Islam. Zo heb je in Irak ook Christenen, Koerden, Armenen die allemaal een andere religie of stroming volgen maar eveneens eervolle mensen zijn. Het is dus cultureel en niet religieus.
pi_206099059
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 18:24 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Het gaat vaak om het sociale netwerk waarin iemand zich bevind. Als je als eervolle man iemand toelaat om de gek met je aan te steken dan kan het zijn dat je daardoor in achting daalt bij de mensen waarmee je het sociale netwerk deelt.
Dat is het dus. Ik ben gelukkig maar een Jantje modaal.
pi_206099062
die lui mogen niks van hun profeet vandaar dat ze redelijk gek in hun hoofd zijn
pi_206099089
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 18:20 schreef hangtime het volgende:

[..]
Toch denk ik dat TS een punt heeft.

Dat kunnen we simpelweg bewijzen door wat tests te doen.
Schreeuw maar eens voor een kerk wat anti Jezus uitspraken.
Schreeuw daarna voor een moskee wat anti Mohammed uitspraken.

Waar zal je sneller klappen krijgen?
Wie offert zich op om deze test uit te voeren?
Als Nederlandse vrouw zonder burka kan je niet veilig voor een moskee langs lopen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206099094
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 18:25 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Ik deel jouw mening dat in Nederland de kans aannemelijker is dat je geweld door een Moslim zult ervaren in bovenstaande situaties. Echter zijn bijv. orthodoxe Assyriers in Nederland, in religieuze zin, net zo extreem als bij bepaalde stromingen in de Islam.
Klopt. Ik denk ook dat er een reactieverschil is tussen leuzen roepen voor een kerk in Barneveld en leuzen roepen voor een kerk in (laten we het protestants houden) Alkmaar.
pi_206099108
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 18:28 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Klopt. Ik denk ook dat er een reactieverschil is tussen leuzen roepen voor een kerk in Barneveld en leuzen roepen voor een kerk in (laten we het protestants houden) Alkmaar.
En ook dat inderdaad. Zie ook de reportage van Pownews destijds in Urk meende ik? Die mensen verdedigen de kerk ook met hand en tand.
pi_206099125
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 18:28 schreef -Sigaartje het volgende:
Klopt. Ik denk ook dat er een reactieverschil is tussen leuzen roepen voor een kerk in Barneveld en leuzen roepen voor een kerk in (laten we het protestants houden) Alkmaar.
Nou, wil het samen met jou doen en durf er een pilsje om te verwedden op een terras, dat het weinig uitmaakt. Ik weet wel wat leuzen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Spellchecker zondag 25 september 2022 @ 18:31:14 #25
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')