abonnement Unibet Coolblue
pi_206095231
Nieuw voetbaltopic. :) Ik heb zeker bij Europese potjes van Nederlandse clubs en bij Oranje vaak best wel last van veel wedstrijdspanning en zenuwen.

Welke users hebben hier weleens last van wedstrijdspanning bij hun clubs of land en wanneer werd deze spanning jullie teveel? (In de zin dat het gewoon echt te stressvol is) Bij mij was dit vooral het geval op de WK's die ik heb meegemaakt en gek genoeg ook bij Ajax-Tottenham, terwijl ik niet eens voor Ajax ben.

Enige wat mij op dat moment helpt is voetbal kapot relativeren, maar op zo'n moment word je zo in de wedstrijd gezogen dat het bijna niet te doen is. :')

Graag serieuze reacties. Misschien ook leuke anekdotes.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Beste/leukste mod 2022 zondag 25 september 2022 @ 10:52:45 #2
319979 Fok-it
All is well
pi_206095349
Bij Ajax-Tottenham had ik het ook wel een beetje ja, gewoon omdat het toch wel heel bijzonder was geweest als ze in de finale waren gekomen. Maar normaliter heb ik niet echt last van zenuwen meer. Vroeger wel. Niet dat ik het emotieloos bekijk, juich nog steeds wel maar als je ouder bent relativeer je het allemaal toch net een stuk meer.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_206095368
Ik had het bij de penaltyserie bij Feyenoord - PSV voor de Uefa Cup in 2002, waarin Pierre van Hooijdonk uiteindelijk onberispelijk de winnende penalty inschoot.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_206095580
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 10:55 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik had het bij de penaltyserie bij Feyenoord - PSV voor de Uefa Cup in 2002, waarin Pierre van Hooijdonk uiteindelijk onberispelijk de winnende penalty inschoot.
Dat is lang geleden. Dan ben je de laatste 20 jaar wel prima doorgekomen gok ik zo. Maar je hebt nog steeds fans die letterlijk dingen kapot smijten als hun club verliest.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206095657
Het laatste voetbal dat ik gezien heb, werd mij wel te veel, ja.
Toen ben ik maar naar mijn zolderkamertje gevlucht.

Toen is mijn vader opgenomen in een verzorgingshuis en had ik geen last meer van voetbal.
Dat is nu zo'n 3,5 jaar geleden.

Ik mis er niks aan.
Dat hele voetbal niet.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  zondag 25 september 2022 @ 11:26:43 #6
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_206095659
Niet meer. Wel veel last van gehad, maar tijdje terug tot inkeer gekomen.

Want wat maakt het verder uit of je club nou wel of niet wint :+
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  zondag 25 september 2022 @ 11:45:33 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206095832
Alle penaltyseries van Oranje op eindtoernooien.
pi_206095983
quote:
4s.gif Op zondag 25 september 2022 11:26 schreef aloa het volgende:
Niet meer. Wel veel last van gehad, maar tijdje terug tot inkeer gekomen.

Want wat maakt het verder uit of je club nou wel of niet wint :+
Dit. Een aantal jaar geleden begon ik te merken dat mijn weekend min of meer verpest was als Feyenoord weer eens punten verspeelde en ik realiseerde me dat dat nergens op sloeg. Bovendien is het natuurlijk altijd leuk om vrienden en klasgenoten een beetje te plagen met hun club maar na een tijdje ga je echt hopen dat de ander verliest en dan is het eigenlijk ook niet leuk meer.

Uiteindelijk heb ik besloten dat voetbal gewoon tribale nonsens is en het voor mijn leven geen reet uitmaakt of je club dit seizoen wint of verliest van een andere club, of dat iemand anders voor een ander team is. Voetbal blijft leuk om te kijken, maar al die negativiteit en stress eromheen kan me gestolen worden. :)
pi_206096034
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 12:04 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Dit. Een aantal jaar geleden begon ik te merken dat mijn weekend min of meer verpest was als Feyenoord weer eens punten verspeelde en ik realiseerde me dat dat nergens op sloeg. Bovendien is het natuurlijk altijd leuk om vrienden en klasgenoten een beetje te plagen met hun club maar na een tijdje ga je echt hopen dat de ander verliest en dan is het eigenlijk ook niet leuk meer.

Uiteindelijk heb ik besloten dat voetbal gewoon tribale nonsens is en het voor mijn leven geen reet uitmaakt of je club dit seizoen wint of verliest van een andere club, of dat iemand anders voor een ander team is. Voetbal blijft leuk om te kijken, maar al die negativiteit en stress eromheen kan me gestolen worden. :)
Kun je zoiets dan echt 'besluiten'? Ik denk dat het bij mij ook een soort verslaving is aan de pieken en dalen als je begrijpt wat ik bedoel. Dus juist doordat je een nederlaag heel belangrijk maakt, heeft een overwinning ook weer heel veel betekenis voor me. Daarnaast heb ik ook het idee dat die tribale nonsens er vaak gewoon heel diep in zit.

Als ik dat hele voetbalframe zou verwerpen dan wordt het ook een stuk klinischer en saaier.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  zondag 25 september 2022 @ 12:13:18 #10
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_206096071
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 12:04 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Dit. Een aantal jaar geleden begon ik te merken dat mijn weekend min of meer verpest was als Feyenoord weer eens punten verspeelde en ik realiseerde me dat dat nergens op sloeg. Bovendien is het natuurlijk altijd leuk om vrienden en klasgenoten een beetje te plagen met hun club maar na een tijdje ga je echt hopen dat de ander verliest en dan is het eigenlijk ook niet leuk meer.

Uiteindelijk heb ik besloten dat voetbal gewoon tribale nonsens is en het voor mijn leven geen reet uitmaakt of je club dit seizoen wint of verliest van een andere club, of dat iemand anders voor een ander team is. Voetbal blijft leuk om te kijken, maar al die negativiteit en stress eromheen kan me gestolen worden. :)
Dit ja.

Ik kijk het ook niet meer. Alleen als het op de publieke zender is.

Vanavond wel kijken dus :)
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_206096100
Ik kan me tijdens een wedstrijd ontzettend aanstellen maar ben het daarna altijd weer snel kwijt. Leven gaat door.
  zondag 25 september 2022 @ 12:58:52 #12
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_206096425
Feyenoord - Dortmund _O_
pi_206096508
Ik heb het wel gehad, ben er nu rustiger in geworden, meest intense vreugde was denk ik wel na de goal van Bergkamp tegen Argentinië , bij Feyenoord-Dortmund had ik het niet zo, had gewoon wel het gevoel dat die wedstrijd gewonnen zou worden maar ik was natuurlijk wel heel blij met die winst.

Grootste baal moment is denk ik toch de nederlaag in de WK finale van 2010 , hoewel die van 1978 en 1974 misschien erger waren heb ik deze vol bewust meegemaakt
pi_206096954
Nooit. Het is maar een spelletje.
Je hebt in totaal 88 likes gekregen van onze moderators.
  zondag 25 september 2022 @ 13:58:49 #15
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_206096960
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 13:10 schreef Cupfighter het volgende:
Ik heb het wel gehad, ben er nu rustiger in geworden, meest intense vreugde was denk ik wel na de goal van Bergkamp tegen Argentinië , bij Feyenoord-Dortmund had ik het niet zo, had gewoon wel het gevoel dat die wedstrijd gewonnen zou worden maar ik was natuurlijk wel heel blij met die winst.

Grootste baal moment is denk ik toch de nederlaag in de WK finale van 2010 , hoewel die van 1978 en 1974 misschien erger waren heb ik deze vol bewust meegemaakt
Denk dat dit toch ook gewoon onderdeel is van ouder en volwassener worden. Vroeger kon mijn hele dag / weekend verpest zijn als Feyenoord verloor. Nu baal ik uiteraard nog steeds wel, maar ben er vrij snel overheen.

Met het Nederlands elftal heb ik dit eigenlijk nooit zo erg. Uiteraard zou ik het tof vinden om mee te maken als ze ek of wk worden, maar dat leeft niet heel erg bij mij.
  zondag 25 september 2022 @ 14:00:07 #16
268491 fetX
Al bezig met volgend seizoen
pi_206096974
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 13:58 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Nooit. Het is maar een spelletje.
Is dit een vrouw?

@RamboDirk
pi_206098125
Vroeger nog wel eens, zeker bij de CL finale Juventus-Barca. Nu maak ik mij er niet zo druk meer om. Zijn belangrijke dingen in het leven dan wat miljonairs die achter aan bal aanlopen.
“There is no good and evil, there is only power and those too weak to seek it.”
pi_206104699
Champions league finale Ajax Milan. Laatste paar minuten. Je zag Rijkaard en Blind die jonge gastjes scherp houden..... en de 1 -0 over de streep trekken, en Blind die bij een uitbraak nog een goede kans miste.

Allemaal goed gekomen....
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Trouwste user 2022 maandag 26 september 2022 @ 10:45:18 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_206106318
Vroeger vaak op van de zenuwen. Tegenwoordig nooit meer.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_206106352
ben benieuwd of er users hier zijn die naar Boca Juniors - River Plate zijn geweest
  maandag 26 september 2022 @ 10:52:39 #21
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_206106392
Bij Dordrecht - MVV liep het mij vrijdag dun door de broek.
  maandag 26 september 2022 @ 11:01:25 #22
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206106490
Als tiener had ik die beleving ook enorm maar deze is wel flink afgenomen en nu ik eind dertig ben relativeer ik de boel dood.
We have always been at war with Eastasia.
pi_206122704
Zoals enkele anderen hier. Als tiener is het allemaal spannend, als je ouder wordt, dan relativeer je het wat meer.

Zo'n 3-2 van Moura, dan juich ik wel uiteraard. Maar als ie uitblijft, dan gaat de tv niet uit het raam of zo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')