abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 10:11:57 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206094928
twitter


Stuk uit de Sunday Times het aloude never waist a good crises maar wel een enge. Waarom blijven we beurshandelaas zoveel macht om te ontwrichten geven?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_206094948
ik zit niet in deze materie. graag wat meer uitleg
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 10:16:03 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206094971
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 10:13 schreef Jahr00n het volgende:
ik zit niet in deze materie. graag wat meer uitleg
Ik ook niet maar er zijn vast fokkers die er wel kennis van hebben.

Volgensmij is short gaan een constructie waar je beloofd dat je ze duurder kan verkopen dat ze waard zijn en daar dus winst uit halen als ze in waarde zakken. Hetzelfde is gebeurt op hypotheken en vastgoed in America.

The big short is een goede film of hierover te kijken.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_206094974
Karige openingspost dit
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 10:17:04 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206094984
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 10:16 schreef 111210 het volgende:
Karige openingspost dit
Sorry
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_206095016
quote:
88s.gif Op zondag 25 september 2022 10:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ik ook niet maar er zijn vast fokkers die er wel kennis van hebben.

Volgensmij is short gaan een constructie waar je beloofd dat je ze duurder kan verkopen dat ze waard zijn en daar dus winst uit halen als ze in waarde zakken. Hetzelfde is gebeurt op hypotheken en vastgoed in America.

The big short is een goede film of hierover te kijken.
het kan toch niet zo zijn dat een paar van deze gasten de munt van een economie die biljarden waard is naar beneden kunnen halen?

en anders wat dan nog? kunnen ze goedkoop spullen exporteren? ik zie weinig problemen
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 10:22:15 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206095056
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 10:19 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
het kan toch niet zo zijn dat een paar van deze gasten de munt van een economie die biljarden waard is naar beneden kunnen halen?

en anders wat dan nog? kunnen ze goedkoop spullen exporteren? ik zie weinig problemen
Er zit hier een groter lusje, groot geld zet vol in op iemand aan de macht krijgen die vervolgens beleid maakt die groter geld nog groter maakt. De economie als speelbal van mensen die snel rijk willen worden.

Geen idee of dat lukt maar het idee dat er een groep mensen garen bij spint als de economie van een land instort is wel kwalijk.


twitter
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  zondag 25 september 2022 @ 10:48:25 #8
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206095305
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 10:19 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
het kan toch niet zo zijn dat een paar van deze gasten de munt van een economie die biljarden waard is naar beneden kunnen halen?

en anders wat dan nog? kunnen ze goedkoop spullen exporteren? ik zie weinig problemen
Maar het VK exporteert eigenlijk vrij weinig. Het is een diensten land, dus ze importeren juist veel. Alles is al fors duurder geworden in de supermarkt en dit komt daar nog bovenop.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206095364
quote:
88s.gif Op zondag 25 september 2022 10:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ik ook niet maar er zijn vast fokkers die er wel kennis van hebben.

Volgensmij is short gaan een constructie waar je beloofd dat je ze duurder kan verkopen dat ze waard zijn en daar dus winst uit halen als ze in waarde zakken. Hetzelfde is gebeurt op hypotheken en vastgoed in America.

The big short is een goede film of hierover te kijken.
Shorten is iets lenen om het dan meteen te verkopen, hopende dat de prijs vervolgens zakt zodat je het geleende goed goedkoper terug kan kopen om daarmee je lening in te lossen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206095370
Doet me hier aan denken:

quote:
The tale of George Soros breaking the Bank of England is legendary on the global stock market. He did it by betting a huge amount of money against the pound sterling in 1992, causing the currency to devalue rapidly. He then bought it back for a lot less money than he sold it for, earning $1 billion in the process.

https://fortunly.com/arti(...)ank-of-england/#gref
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 10:58:31 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_206095400
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 10:54 schreef probeer het volgende:

[..]
Shorten is iets lenen om het dan meteen te verkopen, hopende dat de prijs vervolgens zakt zodat je het geleende goed goedkoper terug kan kopen om daarmee je lening in te lossen.
Ah ik verwarde shorten met opties... Bedankt voor de verduidelijking. Ik heb geen kaas gegeten van economie maar vond dit nieuws wel een dingetje ofzo.

Wat vind jij hiervan iets serieus of loopt wel los ofzo.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_206096367
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 10:19 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
het kan toch niet zo zijn dat een paar van deze gasten de munt van een economie die biljarden waard is naar beneden kunnen halen?

De munt ging naar beneden omdat Truss tientallen miljarden schuld maakt om dat geld vervolgens aan de allerrijksten te geven. Trickle down economics en dat soort gelul.

De hedgefunds hebben daar gewoon een voorschot op genomen, die zagen al aankomen wat er ging gebeuren met Truss aan de macht natuurlijk. Dus die krijgen nu én cadeautjes en ze profiteren door de dalende pond te shorten.

Of dat allemaal een vooropgezet plan was weet ik niet, maar zou me niet verbazen als wat mensen met diepe zakken haar campagne gesteund hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2022 12:53:01 ]
pi_206096393
Tja, handelaren handelen, what else is new? De daling komt door het beleid van Truss (die als ze echt de nieuwe Thatcher wil worden prima zou zijn), maar niet door gokken op wat er met de koers gebeurt. Zero sum game. Tegenover elke shorter staat een koper; Die verliezen hun centen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
When Tiësto was Tiësto
pi_206096457

Enige dat nog mist zijn de normale Britten die toch op de conservatieven stemmen omdat ze Europa kut vinden

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 25-09-2022 13:04:46 ]
pi_206096486
quote:
7s.gif Op zondag 25 september 2022 12:56 schreef nostra het volgende:
De daling komt door het beleid van Truss (die als ze echt de nieuwe Thatcher wil worden prima zou zijn)
Het heeft er veel van weg, maar ik denk dat Thatcher zou gruwelen van dit begrotingsbeleid
  zondag 25 september 2022 @ 13:08:24 #16
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_206096488
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 10:55 schreef Akathisia het volgende:
Doet me hier aan denken:
[..]

Soros is dan ook tuig van de richel.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_206096527
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2022 13:08 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Het heeft er veel van weg, maar ik denk dat Thatcher zou gruwelen van dit begrotingsbeleid
"No no no" zou haar reactie waarschijnlijk zijn inderdaad.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
When Tiësto was Tiësto
pi_206097201
Dat shorten is niet zo spannend. Wel interessant is dat Truss een groeibeleid gaat voeren door belasting verlagingen in een economie die gekenmerkt wordt door inflatie en arbeidstekorten. Of ze jaagt de inflatie verder aan terwijl de overheidsschuld hard gaat oplopen, of ze dempt de komende recessie door de vertraagde effecten. Het is een enorme gok en lijkt eigenlijk niet te getuigen van inzicht, maar vooral iets om aan de wensen van de achterban van de Conservatieven te voldoen. We gaan het zien.
  zondag 25 september 2022 @ 14:41:07 #19
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206097243
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 14:36 schreef Havermout2 het volgende:
Dat shorten is niet zo spannend. Wel interessant is dat Truss een groeibeleid gaat voeren door belasting verlagingen in een economie die gekenmerkt wordt door inflatie en arbeidstekorten. Of ze jaagt de inflatie verder aan terwijl de overheidsschuld hard gaat oplopen, of ze dempt de komende recessie door de vertraagde effecten. Het is een enorme gok en lijkt eigenlijk niet te getuigen van inzicht, maar vooral iets om aan de wensen van de achterban van de Conservatieven te voldoen. We gaan het zien.
Gewoon tot de verkiezingen zoveel mogelijk harken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_206097333
Zolang ze Oekraïne maar blijven steunen ^O^
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_206114859
Gaat inmiddels goed mis, denken die brave Britten dat hun Energierekening betaald word, komen ze thuis met een hypotheekrente die van 2 naar 6 procent gaat, koekkoek :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 27 september 2022 @ 08:43:01 #22
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_206115586
quote:
88s.gif Op zondag 25 september 2022 10:11 schreef Bosbeetle het volgende:
Waarom blijven we beurshandelaas zoveel macht om te ontwrichten geven?
$
  dinsdag 27 september 2022 @ 08:48:19 #23
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_206115619
Engeland gaat het beleid van Turkije volgen. Inflatie opjagen omdat je vriendjes er rijk van worden, en fuck the economy, want die is alleen voor gewone mensen relevant.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_206115693
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:48 schreef mvdejong het volgende:
Engeland gaat het beleid van Turkije volgen. Inflatie opjagen omdat je vriendjes er rijk van worden, en fuck the economy, want die is alleen voor gewone mensen relevant.
In Turkije is de centrale bank feitelijk gewoon overgenomen door Erdogan, waardoor ze in tijden van grote inflatie de rente verlaagd hebben ipv verhoogd. Dat is nog niet het geval in de UK gelukkig, de centrale bank is onafhankelijk. Daarom stijgen die renteverwachtingen ook zo en is de koers van de pond nu gestabiliseerd.
  dinsdag 27 september 2022 @ 09:15:24 #25
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_206115787
De topic titel is toch wel best fout. Met short gaan op de GBP doe je juist het tegenovergestelde van Truss en haar uitgelijnde beleid steunen.

Gelukkig zijn er nog financiele markten die het baggerbeleid van politici kunnen torpederen
The more debt, the better
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')