abonnement Unibet Coolblue
pi_206091939
Momenteel verwikkeld in een rechtszaak.

Nu krijg ik een brief van de gemeente. De advocaat van de tegenpartij heeft de gemeente verzocht de persoonsgegevens van mij en ook de medebewoner te verstrekken. Deze gegevens zijn noodzakelijk voor de uitvoering van een algemeen verbindend voorschrift in verband met een gerechtelijke procedure. Aldus de brief van de gemeente en die loopt er ook. Ik ben gedagvaard, mijn medebewoner niet.


Kan iemand mij vertellen wat de achterliggende reden hiervan is en waarom ie dit nodig heeft of kan hebben?


Andere vraag: ik heb bij de gemeente destijds aangegeven dat er geen gegegevns van mij verstrekt mogen worden. Vandaar deze brief waarschijnlijk waarin zij vragen of ik bezwaar heb om deze gegevens door te geven.

Reageer ik niet binnen 2 weken, wordt het toch doorgegeven. En dat vind ik apart. Ik zou zeggen dat er dan niks doorgegeven mag worden, conform wat ik destijds heb aangegeven. Dus, dat geen reactie betekent dat er geen toestemming is verleend om gegevens te verstrekken.

Toch is het andersom: ze verstrekken het toch, tenzij ik bezwaar maak daartegen :/
pi_206091949
Wat zegt je eigen advocaat?
Google is your friend, abuse your friends
pi_206092085
quote:
5s.gif Op zaterdag 24 september 2022 23:46 schreef Metalfrost het volgende:
Wat zegt je eigen advocaat?
Ik ga m niet voor elke vraag bellen. Elke simpele vraag kost bijna 2 tientjes omdat advocaten rekenen per 5-6 minuten.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 september 2022 @ 00:06:09 #4
408813 crew  trein2000
pi_206092098
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 00:05 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ik ga m niet voor elke vraag bellen. Elke simpele vraag kost bijna 2 tientjes omdat advocaten rekenen per 5-6 minuten.
Ik zou het toch maar doen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206092109
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 00:05 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ik ga m niet voor elke vraag bellen. Elke simpele vraag kost bijna 2 tientjes omdat advocaten rekenen per 5-6 minuten.
En je verwacht dat een andere advocaat op FOK! je dit even pro-deo wilt uitleggen?
Als deze er überhaupt zijn.
Google is your friend, abuse your friends
pi_206092131
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 00:06 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik zou het toch maar doen.
Mwah, dagvaarding is allang betekend door de deurwaarder en mn gegevens heeft ie dus sowieso al. Rechtszaak loopt al.

Vraag me dus af waarom een advocaat die gegevens wil -wat ie allang weet- en voor welk doel? Ook omdat ie de gegevens wil van medebewoner, die dezelfde brief heeft ontvangen.
pi_206092136
Lekker dan, wordt die buurman er mooi bij genaaid :D (nóg niet gedagvaard)

Misschien liep de gemeente wat achter?

En heeft een advocaat niet al gauw het recht om een kijkje te mogen nemen in de Basisregistratie van je gemeente?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206092147
quote:
11s.gif Op zondag 25 september 2022 00:07 schreef Metalfrost het volgende:

[..]
En je verwacht dat een andere advocaat op FOK! je dit even pro-deo wilt uitleggen?
Als deze er überhaupt zijn.
Genoeg kennis hier op fok te vinden. Dus ook juridische.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 25 september 2022 @ 00:14:41 #9
408813 crew  trein2000
pi_206092155
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 00:10 schreef Inbox het volgende:

[..]
Mwah, dagvaarding is allang betekend door de deurwaarder en mn gegevens heeft ie dus sowieso al. Rechtszaak loopt al.

Vraag me dus af waarom een advocaat die gegevens wil -wat ie allang weet- en voor welk doel? Ook omdat ie de gegevens wil van medebewoner, die dezelfde brief heeft ontvangen.
Er loopt een rechtszaak en je krijgt een officiële brief in het kader van die rechtszaak. Dan moet je advocaat dat gewoon weten, alles kan relevant zijn of later worden. Wees niet pennywise, pound foolish.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206092159
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 00:11 schreef Het_Bokje het volgende:
Lekker dan, wordt die buurman er mooi bij genaaid :D (nóg niet gedagvaard)

Misschien liep de gemeente wat achter?

En heeft een advocaat niet al gauw het recht om een kijkje te mogen nemen in de Basisregistratie van je gemeente?
Je mag de gegevens afschermen. Advocaa5 krijgt ze dan kennelijk pas na toestemming/geen bezwaar.

Deurwaarder kan ze wel inzien, zonder toestemming.
pi_206092163
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 00:10 schreef Inbox het volgende:

[..]
Mwah, dagvaarding is allang betekend door de deurwaarder en mn gegevens heeft ie dus sowieso al. Rechtszaak loopt al.

Vraag me dus af waarom een advocaat die gegevens wil -wat ie allang weet- en voor welk doel? Ook omdat ie de gegevens wil van medebewoner, die dezelfde brief heeft ontvangen.
Bewijsstukken verzamelen.
Google is your friend, abuse your friends
pi_206092174
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 00:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Er loopt een rechtszaak en je krijgt een officiële brief in het kader van die rechtszaak. Dan moet je advocaat dat gewoon weten, alles kan relevant zijn of later worden. Wees niet pennywise, pound foolish.
Ik krijg een brief van de gemeente.
En vraag me dus af waarom een advocaat deze gegevens normaal gesproken opvraagt, met welk doel.

Hij heeft me al eerder brieven gestuurd dus mn gegevens weet ie.

Brief wordt uiteraard wel doorgestuurd naar mn advocaat door mij.

[ Bericht 4% gewijzigd door Inbox op 25-09-2022 00:44:59 ]
pi_206092207
Misschien wil die advocaat weten of ie niet in de maling genomen wordt.
pi_206092222
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 00:18 schreef Inbox het volgende:
Hij heeft me al eerder brieven gestuurd dus mn gegevens weet ie.
Die brieven zijn geen bewijsstukken.
Heb je je advocaat al gebeld?
Google is your friend, abuse your friends
pi_206092379
quote:
Deze gegevens zijn noodzakelijk voor de uitvoering van een algemeen verbindend voorschrift in verband met een gerechtelijke procedure
Dit zinnetje. Ik wil vooral weten wat daar nou mee bedoeld wordt eigenlijk?
pi_206092404
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 00:52 schreef Inbox het volgende:

[..]
Dit zinnetje. Ik wil vooral weten wat daar nou mee bedoeld wordt eigenlijk?
Ik lees dat het moet, vanwege de regels bij het voortzetten van die procedure. Een administratieve handeling die gedaan moet worden.
Maar juridisch heb ik geen idee.
pi_206092611
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 00:52 schreef Inbox het volgende:
voor de uitvoering van een algemeen verbindend voorschrift
Algemeen verbindende voorschriften worden vanwege het Rijk niet op andere wijze vastgesteld dan door:

een wet in formele zin,
een algemene maatregel van bestuur,
een ministeriële regeling of
een regeling van een zelfstandig bestuursorgaan (zbo), mits dat via de grondwet geregeld is

Naast de rijksoverheid kunnen gemeenten, provincies en waterschappen avv's uitvaardigen. De meeste provinciale verordeningen vallen in deze categorie.[2] Andere voorbeelden zijn de Algemene Plaatselijke Verordening (APV), bestemmingsplannen en de maatregelen waarin gemeenten koopzondagen en het parkeerbeleid vastleggen.

Dus er is meer informatie nodig om hier een zinnig antwoord over te geven. Waar gaat de zaak over?
pi_206093087
Ik denk dat hij gewoon de identiteit van je medebewoner wil vaststellen ivm fraude? Misschien vangt je medebewoner wel subsidies waar die geen recht op heeft.
pi_206094444
Gaat het om een allimentatie zaak?
Als je een medebewoner hebt kun je je woonlasten delen en kan dat invloed op de allimentatie betaling hebben.

Maar voor de rest is er niks zinnings over te zeggen als de inhoud van de zaak niet duidelijk is.
pi_206094886
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 00:13 schreef Inbox het volgende:

[..]
Genoeg kennis hier op fok te vinden. Dus ook juridische.
klopt, maar vaak genoeg, of eigenlijk nagenoeg altijd, klopt die kennis niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206094899
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 09:29 schreef Bloem75 het volgende:
Maar voor de rest is er niks zinnings over te zeggen als de inhoud van de zaak niet duidelijk is.
dit is eigenlijk het enige juiste antwoord
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 25 september 2022 @ 10:44:59 #22
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_206095269
Verstrekking gegevens bij rechtszaak

Start er een rechtszaak waarin u bent betrokken? Dan kan de advocaat bij de gemeente om uw gegevens vragen. U mag wel uw mening geven, voordat de gemeente uw gegevens geeft.

https://www.rijksoverheid(...)persoonsgegevens-aan

2 minuten Google |:(
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 12:31:30 #23
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206096208
Antwoord is gegeven, klaar.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')