abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206090860
Wij wonen sinds vandaag in de nieuwe woning, uiteraard gelijk op zoek naar het isra punt.

Ik vond dit…… ben redelijk op de hoogte maar volgens mij is het dit niet.

Iemand tips ? Zit ik in de buurt ?

https://ibb.co/7p7SNGR
Dit is de foto.
pi_206090914
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 22:17 schreef Nismo1991 het volgende:
Wij wonen sinds vandaag in de nieuwe woning, uiteraard gelijk op zoek naar het isra punt.

Ik vond dit…… ben redelijk op de hoogte maar volgens mij is het dit niet.

Iemand tips ? Zit ik in de buurt ?

https://ibb.co/7p7SNGR
Dit is de foto.
Dat is 'm niet, dat is een NT1 voor een ISDN aansluiting.
Waar gaat dat linker draadje heen?

Heb je een modem? Welke provider? ADSL? Glasvezel? COAX kabel?
pi_206090949
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 22:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is 'm niet, dat is een NT1 voor een ISDN aansluiting.
Dat denk ik ook, vroeger heb ik ook 2 isdn lijntjes gehad hier, dat zag er ongeveer zo uit:

pi_206090972
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 22:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat is 'm niet, dat is een NT1 voor een ISDN aansluiting.
Waar gaat dat linker draadje heen?

Heb je een modem? Welke provider? ADSL? Glasvezel? COAX kabel?
https://ibb.co/PrPvYNr
Naar dit ding geloof ik, kom er niet geweldig goed bij. Zou dat linker draadje iets kunnen zijn ?

Ik heb een modem van youfone dat loopt over het kpn netwerk.

Al dit zit achter een luikje in de kelder.
pi_206091149
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 22:28 schreef Nismo1991 het volgende:

[..]
https://ibb.co/PrPvYNr
Naar dit ding geloof ik, kom er niet geweldig goed bij. Zou dat linker draadje iets kunnen zijn ?

Ik heb een modem van youfone dat loopt over het kpn netwerk.

Al dit zit achter een luikje in de kelder.
Dat lijkt een oude telefooncentrale ofzo.
Heeft er een bedrijf in het pand gezeten? Want alles ruikt naar "oude zakelijke verbinding".

Zowel dat zwarte ding als die NT1 kan je er iig uitslopen (als het een koopwoning is) en afvoeren.

Afijn, welk exacte modem (type) van YouFone heb je?
Heb je dat modem net toegestuurd gekregen of verhuisd uit je vorige woning?
pi_206093644
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 22:41 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Dat lijkt een oude telefooncentrale ofzo.
Heeft er een bedrijf in het pand gezeten? Want alles ruikt naar "oude zakelijke verbinding".

Zowel dat zwarte ding als die NT1 kan je er iig uitslopen (als het een koopwoning is) en afvoeren.

Afijn, welk exacte modem (type) van YouFone heb je?
Heb je dat modem net toegestuurd gekregen of verhuisd uit je vorige woning?
Ik heb geen idee eerlijk gezegd, het lijkt er we op. Het is een koopwoning dus ik zal die zooi er uit halen. Is het slim om de kabel van die NT1 te volgen ? Ziggo komt wel op diezelfde plaats naar bijnemen (er komt een coax uit de buitenmuur naar binnen)

Type modem zoek ik zo even op, er moet in ieder geval een telefoonlijn in om verbinding te maken.

Modem heb ik meegenomen uit de oude woning.

Edit, het is een xperiabox v10
pi_206094509
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2022 08:16 schreef Nismo1991 het volgende:

[..]
Ik heb geen idee eerlijk gezegd, het lijkt er we op. Het is een koopwoning dus ik zal die zooi er uit halen. Is het slim om de kabel van die NT1 te volgen ? Ziggo komt wel op diezelfde plaats naar bijnemen (er komt een coax uit de buitenmuur naar binnen)

Type modem zoek ik zo even op, er moet in ieder geval een telefoonlijn in om verbinding te maken.

Modem heb ik meegenomen uit de oude woning.

Edit, het is een xperiabox v10
Als je het modem hebt meegenomen en je in je oude woning voorheen analoge telefonie had, dan is er een kans dat dit modem niet gaat werken op je nieuwe aansluiting.

Analoge aansluitingen zijn Annex-A (meest voorkomend in woningen) en (oude) ISDN aansluitingen Annex-B.
Kan natuurlijk zijn dat er nog ergens ook een andere aansluiting binnenkomt maar met wat ik tot nu tot op de foto's gezien heb, niet.

Soms is het een blauwe kabel die de woning binnenkomt, soms een oude loden buitenmantel met daarin 4 draadjes. En meestal gaat dat dan naar een kunststof bakje (grijs en tonvorming of beige en vierkant/rechthoekig).
pi_206094546
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 09:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als je het modem hebt meegenomen en je in je oude woning voorheen analoge telefonie had, dan is er een kans dat dit modem niet gaat werken op je nieuwe aansluiting.

Analoge aansluitingen zijn Annex-A (meest voorkomend in woningen) en (oude) ISDN aansluitingen Annex-B.
Kan natuurlijk zijn dat er nog ergens ook een andere aansluiting binnenkomt maar met wat ik tot nu tot op de foto's gezien heb, niet.

Soms is het een blauwe kabel die de woning binnenkomt, soms een oude loden buitenmantel met daarin 4 draadjes. En meestal gaat dat dan naar een kunststof bakje (grijs en tonvorming of beige en vierkant/rechthoekig).
Gefixt ! Er dat nog een isdn splitter tussen, daar ging een kabel in: line. Kon niet missen. Hij doet het ! Bedankt Voorburg meedenken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')