abonnement Unibet Coolblue
pi_206099034
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 18:22 schreef NoemHarry het volgende:

[..]
Hoezo? Is er zoveel aandacht en seks dan?
Ik lees iig nergens dat hij juist daarover klaagt, waar lees jij dat wel?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206099044
Mijn excuus voor het noemen van de naam, gezien hij niet veel voorkomt zou ze eventueel te achterhalen zijn en was niet mijn bedoeling.

Ik heb diverse opties gelezen waarom ze met mij zou gaan, en diverse opties waarom ik met haar zou gaan.

Nou zal met mezelf beginnen, natuurlijk vind ik het prettig als een dame me aandacht geeft en dat het in dit geval een vlotte slimme jongedame van 22 dan is dat extra leuk vooral omdat ik die aandacht ook niet echt gewend ben, en als ze me dan schatje etc noemen dan ben ik snel afgeleid van het realiteitsbesef wat ik nu hier omschrijf met als vraag of dit allemaal wel zo slim is wat ik doe.

Voor haar ligt het anders ze heeft weinig of niets met haar leeftijdsgenoten en zoekt dus duidelijk iemand die ouder is en meer levenservaring heeft, het klopt dat ze de studie social work niet voor niets doet, ze heeft in het verleden inderdaad problemen gehad en nu nog wel enigszins.
Dat ze daarom mij kiest met een flink verleden is dan ook niet zo raar, ze kan aardig leunen op me en aan de andere kant ben ik ook wel een leuk studieobject voor haar ook dat is hier genoemd.


Het leeftijdsverschil is inderdaad groot, te groot waarschijnlijk om in onze toekomst samen een weg te vinden, ik wil haar niet verder blokkeren want dat gaat gebeuren in de toekomst, ik heb daarom ook besloten met alle adviezen meegewogen hierboven en irl om de relatie te gaan beëindigen
pi_206099440
Goed gedaan TS ^O^
Fijn dat je eerlijk naar de situatie durft te kijken en ernaar handelt!
pi_206099579
Sow, wat een inzicht :)

Nu nog de vraag: Hoe ga je dat brengen? "Ik maak het uit, want ik wil dat je vrij bent." ...en voor je 't weet heb je een stalker/psycho gecreëerd :D

Desalniettemin, wijs besluit TS.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206099871
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 19:12 schreef Het_Bokje het volgende:
Sow, wat een inzicht :)

Nu nog de vraag: Hoe ga je dat brengen? "Ik maak het uit, want ik wil dat je vrij bent." ...en voor je 't weet heb je een stalker/psycho gecreëerd :D

Desalniettemin, wijs besluit TS.

Gewoon rustig praten met haar en haar uitleggen dat hier geen toekomst in zit, met name voor haarzelf, ik ga dan wel kijken hoe de reactie is, ik ben wel voorbereid op drama en eventuele rare acties maar ik denk niet dat het zo ver gaat komen
pi_206102393
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 19:33 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Gewoon rustig praten met haar en haar uitleggen dat hier geen toekomst in zit, met name voor haarzelf,
Dat is altijd zo'n slappe kut-uitvlucht, om te doen alsof jij de betere keuze voor haar kunt maken...
Man, wees eerlijk en geef aan dat je het uitmaakt omdat dat voor jouw gevoel beter voor jezelf zal zijn.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206102723
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:56 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Dat is altijd zo'n slappe kut-uitvlucht, om te doen alsof jij de betere keuze voor haar kunt maken...
Man, wees eerlijk en geef aan dat je het uitmaakt omdat dat voor jouw gevoel beter voor jezelf zal zijn.
Niet zeuren ik heb toch geen enkel idee hoe het gesprek gaat verlopen en hoe zij zal reageren, ik ga het heus niet zo brengen dat ik het beslis voor haar
pi_206103114
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 22:11 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Niet zeuren ik heb toch geen enkel idee hoe het gesprek gaat verlopen en hoe zij zal reageren, ik ga het heus niet zo brengen dat ik het beslis voor haar
Dan moet je ook niet gaan beweren dat je dit "voor haarzelf" zou doen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206103306
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 22:28 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Dan moet je ook niet gaan beweren dat je dit "voor haarzelf" zou doen
Ik vind het onnodig om nu te gaan discussiëren over wat ik wel en niet kan zeggen het is voor ons allebei het beste dat deze relatie stopt, ik vind dat je nu te ver doorzeurt over “ voor haarzelf” wat gedeeltelijk ook gewoon zo is
pi_206103395
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 22:37 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik vind het onnodig om nu te gaan discussiëren over wat ik wel en niet kan zeggen het is voor ons allebei het beste dat deze relatie stopt, ik vind dat je nu te ver doorzeurt over “ voor haarzelf” wat gedeeltelijk ook gewoon zo is
Nee, je maakt het uit omdat dat je keuze voor jezelf is.
Ga niet dom dat verschuiven en opeens doen alsof zij het probleem is
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206103753
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 22:41 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Nee, je maakt het uit omdat dat je keuze voor jezelf is.
Ga niet dom dat verschuiven en opeens doen alsof zij het probleem is
Goed gezien
pi_206104007
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 22:41 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Nee, je maakt het uit omdat dat je keuze voor jezelf is.
Ga niet dom dat verschuiven en opeens doen alsof zij het probleem is
Dat heb ik ook nergens gezegd het is mijn keus om hiermee te stoppen maar dat wil niet zeggen dat dit voor haar uiteindelijk ook beter is
pi_206104213
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 23:37 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dat heb ik ook nergens gezegd het is mijn keus om hiermee te stoppen maar dat wil niet zeggen dat dit voor haar uiteindelijk ook beter is
Lees je eigen post direkt hierboven eens terug, daar beweer je exact dat wel degelijk meermaals:
"... dat hier geen toekomst in zit, met name voor haarzelf"

Prima verder als jij een bepaalde keuze maakt, maar wees gewoon duidelijk dat dat jouw keuze is, en ga de reden niet slap op haar afschuiven (en ja, dat deed je juist wel in die posts)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206104268
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 23:55 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Lees je eigen post direkt hierboven eens terug, daar beweer je exact dat wel degelijk meermaals:
"... dat hier geen toekomst in zit, met name voor haarzelf"

Prima verder als jij een bepaalde keuze maakt, maar wees gewoon duidelijk dat dat jouw keuze is, en ga de reden niet slap op haar afschuiven (en ja, dat deed je juist wel in die posts)
Nou sorry dat was niet mijn opzet en zo bedoelde ik het ook niet
pi_206104428
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 14:37 schreef hummels het volgende:
Over 15 jaar is ts een bejaarde van 68 en zij een jonge vrouw van 37, heb er verder geen mening over en jullie moeten het helemaal zelf weten.
Ondanks dat het verhaal al een beetje is afgesloten: dit vond ik een heel irritant punt in dit topic. Zo'n beetje de belangrijkste vraag was: hoe lang gaat zo'n meid interesse in me hebben? Die interesse is er al, dus de huidige situatie boeit niet veel. Maar in plaats van verder kijken en het over de toekomst hebben, gaat het hier toch vooral over hoe het vandaag is.

Het grootste obstakel lijkt mij namelijk inderdaad niet de leeftijd nu. Begin 50 is niet heel oud en zie ik best overeenkomen met een meid van 22 die volwassen is voor haar leeftijd. Ik denk dat het een veel groter probleem is wanneer TS een heuze senior aan het worden is en het meisje nog in de 30/40 hangt. Tegen die tijd zal ze vaak toch wel denken, 'ik ben klaar met die opa'. Eventuele kinderwensen etc zijn ook niet heel ideaal meer. Natuurlijk, alles kan. En er zijn hele waslijsten met van die celebs op te noemen met dezelfde leeftijden, maar ook die situaties zijn niet ideaal en zelfs uitzonderlijk. En de klik moet natuurlijk blijven maar dat is altijd een ding ongeacht leeftijd.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 26 september 2022 @ 02:18:55 #116
414785 sirdanilot
pi_206104743
Houd er rekening mee dat haar ouders hier niet blij mee zullen zijn.

Dan nog, 22 is volwassen en als zij er toch voor kiest om met jou verder te gaan ook al vinden haar ouders dat niks, dan is dat maar zo.

Mijn oma zal ook niet blij wezen als ik met een vent thuis kom, maar dat gaat mij niet tegenhouden.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206104954
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 18:23 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Ik lees iig nergens dat hij juist daarover klaagt, waar lees jij dat wel?
Aangezien hij al blij was 'schatje' genoemd te worden en ze pas een paar weken samen waren zou het ook heel raar zijn om daar over te klagen. En daar ging dit topic ook niet over, dus ik snap werkelijk niet waarom mensen zeggen dat het om de seks en aandacht' ging. Er is immers nergens bevestigd of ontkend dat er seks plaats vond.
pi_206105652
Mijn oudere broer kreeg met 40 een relatie met een vrouwtje van 22, ze zijn nu al 20 jaar getrouwd en hebben een prachtige zoon van 15. Ik heb nooit van hem of haar vernomen dat hun leeftijdsverschil bedenkingen over hun relatie heeft opgeroepen. Ze hebben elkaar ooit bij een BBQ avond bij een gezamenlijke vriend ontmoet en vonden blijkbaar de klik.

Hij is nu 62 en zij rond de 45, inmiddels is dit niet meer zo'n groot contrastverschil wat vragen oproept.

Echter vroeger was dit wel anders, juist vanwege het duidelijke en grote contrast verschil in leeftijd leverde dit zo nu en dan wel wat fronsende wenkbrauwen op. En is hij wel vaker door andere jaloerse mannen nijdig voor pedofiel uitgemaakt. En omdat zij ook nog eens een Zuidoost Aziatisch uiterlijk heeft en er ook nog eens goed uitziet tot golddigger en of zal wel een hoertje zijn bestempeld.

Blijkbaar heeft dit achterbaks gelul hun nooit gedeerd en zijn nog steeds gelukkig samen, hebben beide een goede baan en zorgen goed voor elkaar en hun gezinnetje. Hun zoon is het oogappeltje en komt niets tekort.

Ik moet eerlijk bekennen ikzelf had ook zo mijn vooroordelen en bedenkingen, was er zelf nooit aan begonnen en dacht dit gaat niet zo lang goed. Jij bent straks een ouwe rimpelige saaie pik en zij nog vol jonge energie en zal dan overstappen om te gaan dansen met een jongere vent die nog vol in het leven staat. Maar zoals ik haar heb leren kennen door de jaren heen, was en is zij geen feestbeest die zo nodig op stap moet gaan en ondanks ze een mooie verzorgde vrouw is loopt ze er niet mee te koop en heeft ze niet veel behoefte aan aandacht. Dus een oude geest in een jong lichaam zou je kunnen zeggen, iemand die op jonge leeftijd de boel wel gezien heeft en de behoefte om serieus een gezin te stichten en daar voor te gaan. Iets wat je doorgaans als vooroordeel niet zou verwachten van een mooie jonge meid van 22 jaar. Hij lacht zich trots kapot als geluksvogel en zij heeft er geen moeite mee, wat wil je nog meer?

Zo zie je maar weer dat het echt wel zou kunnen... Al is het wel een karakter dingetje wat je dan in alle eerlijkheid naar jezelf toe een beetje moet beseffen. Ben je b.v. over de 50 en in de midlifecrisis en ga je nog even om gemiste kansen in te halen de joviale blitse bink uithangen. Haren verven, motor kopen en festivals aftrommelen waar je dan nog even een jong chicky weet te scoren. Dan is de kans groot dat je dit minder lang volhoud dan je liefje en er uiteindelijk op stuk loopt. Ook daar kun je van genieten voor zolang het duurt maar hang er dan niet teveel verwachtingen aan op. Dan houd je er misschien nog een leuke vriend aan over.

Ik ben 15 jaar Barman geweest en dat laatste scenario heb ik ook wel vaker zien gebeuren... Hier is maar een remedie blijf met beide beentjes op de grond en wat er ook gebeurd maak van je hart geen moordkuil. En laat de rest maar lullen, jullie zijn beide oud en wijs genoeg je eigen keuzes te maken. Althans ook dat is een karakter dingetje. Jij zult wijzer zijn dan zij, gebruik dat dan ook voor het goede.

[ Bericht 1% gewijzigd door Watuntrik op 26-09-2022 09:49:31 ]
pi_206106126
Ik blijf bij mijn standpunt om hier een punt achter te zetten, ik heb dit topic inderdaad niet voor niets geopend, het begon al te knagen bij me en ik heb diverse goede argumenten gelezen om tot deze keus te komen, ik zeg eerlijk dat ik het niet gemakkelijk vind maar het is helaas niet anders dit zo langer laten lopen maakt het alleen maar lastiger voor me.
Verstand moet het gevoel even aan de kant schuiven, misschien kunnen we vrienden blijven
pi_206107082
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 10:28 schreef Cupfighter het volgende:
Ik blijf bij mijn standpunt om hier een punt achter te zetten, ik heb dit topic inderdaad niet voor niets geopend, het begon al te knagen bij me en ik heb diverse goede argumenten gelezen om tot deze keus te komen, ik zeg eerlijk dat ik het niet gemakkelijk vind maar het is helaas niet anders dit zo langer laten lopen maakt het alleen maar lastiger voor me.
Verstand moet het gevoel even aan de kant schuiven, misschien kunnen we vrienden blijven
Sterkte!
pi_206108140
Ik ben wel benieuwd wat de mensen die hier zo fel op tegen zijn, zouden doen als hun 22-jarige dochter met een vent van 52 zou thuiskomen. Mobieltje inleveren? Zonder eten naar bed? WiFi uitzetten? :D

Ik heb zelf ook een dochtertje. Gelukkig duurt dat nog 22 jaar, maar ik zou het werkelijk niet weten. Een goed gesprek natuurlijk, waarin ik dan ook zeker mijn afkeur zou laten blijken, maar heel veel meer kun je ook niet doen, toch?
pi_206108160
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:30 schreef DjVero het volgende:
Ik ben wel benieuwd wat de mensen die hier zo fel op tegen zijn, zouden doen als hun 22-jarige dochter met een vent van 52 zou thuiskomen. Mobieltje inleveren? Zonder eten naar bed? WiFi uitzetten? :D

Ik heb zelf ook een dochtertje. Gelukkig duurt dat nog 22 jaar, maar ik zou het werkelijk niet weten. Een goed gesprek natuurlijk, waarin ik dan ook zeker mijn afkeur zou laten blijken, maar heel veel meer kun je ook niet doen, toch?
De mensen op dit topic reageren dan ook niet fel op de ouders van dat meisje, maar op de TS.
pi_206108161
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 10:28 schreef Cupfighter het volgende:
Ik blijf bij mijn standpunt om hier een punt achter te zetten, ik heb dit topic inderdaad niet voor niets geopend, het begon al te knagen bij me en ik heb diverse goede argumenten gelezen om tot deze keus te komen, ik zeg eerlijk dat ik het niet gemakkelijk vind maar het is helaas niet anders dit zo langer laten lopen maakt het alleen maar lastiger voor me.
Verstand moet het gevoel even aan de kant schuiven, misschien kunnen we vrienden blijven
Ik denk dat je hier echt wel de goede beslissing in maakt. Ook al voelt het misschien niet gelijk zo. Toch geef je aan dat het al begon te knagen, zelf had je dan ook misschien al door dat er weinig toekomst in zat. Zijn al je relaties met vrouwen geweest die zoveel jonger waren?
pi_206108443
pi_206109063
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 13:33 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Ik denk dat je hier echt wel de goede beslissing in maakt. Ook al voelt het misschien niet gelijk zo. Toch geef je aan dat het al begon te knagen, zelf had je dan ook misschien al door dat er weinig toekomst in zat. Zijn al je relaties met vrouwen geweest die zoveel jonger waren?
Het was weer een tijd geleden dat ik een relatie heb gehad, maar ik heb maar 1 vriendin gehad die ouder was dan ik zelf bij de overige relaties waren de vriendinnen een stuk jonger maar niet z’n groot verschil als met deze jongedame
pi_206110055
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 15:03 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Het was weer een tijd geleden dat ik een relatie heb gehad, maar ik heb maar 1 vriendin gehad die ouder was dan ik zelf bij de overige relaties waren de vriendinnen een stuk jonger maar niet z’n groot verschil als met deze jongedame
Bedankt voor je antwoord.
Ik kan me voorstellen dat jongere vrouwen aantrekkelijker zijn qua uiterlijk. Maar ik kan me ook voorstellen dat op veel andere vlakken het juist fijner is om een partner van je eigen generatie te hebben. Iemand die al wat meer levenservaring heeft. En die ook zelf al enigszins helder heeft waar ze naartoe wil met haar leven. 22 is wel echt heel jong, en wat zou je bijvoorbeeld doen als zij rond haar 30ste een kinderwens heeft.
pi_206110444
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 16:40 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Bedankt voor je antwoord.
Ik kan me voorstellen dat jongere vrouwen aantrekkelijker zijn qua uiterlijk. Maar ik kan me ook voorstellen dat op veel andere vlakken het juist fijner is om een partner van je eigen generatie te hebben. Iemand die al wat meer levenservaring heeft. En die ook zelf al enigszins helder heeft waar ze naartoe wil met haar leven. 22 is wel echt heel jong, en wat zou je bijvoorbeeld doen als zij rond haar 30ste een kinderwens heeft.
Je hebt gelijk, op de een of andere manier trek ik ook deze vrouwen aan, niet omdat ik knap en rijk ben, vaak zijn het ook vrouwen met een achtergrond die ik hulp kan bieden en me daarvoor ook inzet, dan word ik lief gevonden en ontstaan er relaties die misschien beter niet kunnen ontstaan, ik geniet dan van de aandacht.die ik van hun krijg en ik zou liegen als ik het intieme contact niet prettig zou vinden maar daar draait het zeker niet om bij mij.
Vrouwen van eigen leeftijd lijken geen interesse in me te hebben maar dat kan ook in mijn hoofd zitten

Over de kinderwens vraag, ja dat is een probleem, ik wil zelf niet meer aan kinderen beginnen op deze leeftijd en zeker niet als we nog 8 jaar verder zijn, ik ben daar dan simpelweg te oud voor, ik ben geen Emile Ratelband die op dat soort leeftijden en zelfs ouder aan kinderen begint, dat kind krijgt dan een ouder die simpelweg te oud is naar mijn mening om een kind een goede en gelukkige toekomst te bieden.
Zij die dan 30 is heeft dan inderdaad een probleem met haar kinderwens die in deze optie met mij dan niet gezond is naar mijn mening, kans is dan groot dat de relatie daar op stuk loopt en en ben je 8 jaar verder

Los daarvan is zijn er nog diverse andere dingen waar je tegen aan botst in een relatie met het grote leeftijdsverschil waarin wij zitten, ik denk dat dit geen verdere uitleg nodig heeff
pi_206115032
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:21 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, op de een of andere manier trek ik ook deze vrouwen aan, niet omdat ik knap en rijk ben, vaak zijn het ook vrouwen met een achtergrond die ik hulp kan bieden en me daarvoor ook inzet, dan word ik lief gevonden en ontstaan er relaties die misschien beter niet kunnen ontstaan, ik geniet dan van de aandacht.die ik van hun krijg en ik zou liegen als ik het intieme contact niet prettig zou vinden maar daar draait het zeker niet om bij mij.
Vrouwen van eigen leeftijd lijken geen interesse in me te hebben maar dat kan ook in mijn hoofd zitten

Over de kinderwens vraag, ja dat is een probleem, ik wil zelf niet meer aan kinderen beginnen op deze leeftijd en zeker niet als we nog 8 jaar verder zijn, ik ben daar dan simpelweg te oud voor, ik ben geen Emile Ratelband die op dat soort leeftijden en zelfs ouder aan kinderen begint, dat kind krijgt dan een ouder die simpelweg te oud is naar mijn mening om een kind een goede en gelukkige toekomst te bieden.
Zij die dan 30 is heeft dan inderdaad een probleem met haar kinderwens die in deze optie met mij dan niet gezond is naar mijn mening, kans is dan groot dat de relatie daar op stuk loopt en en ben je 8 jaar verder

Los daarvan is zijn er nog diverse andere dingen waar je tegen aan botst in een relatie met het grote leeftijdsverschil waarin wij zitten, ik denk dat dit geen verdere uitleg nodig heeff
Het gaat er om of het werkt. Heeft ze geen kinderwens en kunnen jullie prima met elkaar uit de voeten prima.

Met iemand van je eigen leeftijd is het ook geen garantie dat je eeuwen bij elkaar blijft.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  dinsdag 27 september 2022 @ 02:25:04 #129
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206115074
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 17:21 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Je hebt gelijk, op de een of andere manier trek ik ook deze vrouwen aan, niet omdat ik knap en rijk ben, vaak zijn het ook vrouwen met een achtergrond die ik hulp kan bieden en me daarvoor ook inzet, dan word ik lief gevonden en ontstaan er relaties die misschien beter niet kunnen ontstaan, ik geniet dan van de aandacht.die ik van hun krijg en ik zou liegen als ik het intieme contact niet prettig zou vinden maar daar draait het zeker niet om bij mij.
Vrouwen van eigen leeftijd lijken geen interesse in me te hebben maar dat kan ook in mijn hoofd zitten

Over de kinderwens vraag, ja dat is een probleem, ik wil zelf niet meer aan kinderen beginnen op deze leeftijd en zeker niet als we nog 8 jaar verder zijn, ik ben daar dan simpelweg te oud voor, ik ben geen Emile Ratelband die op dat soort leeftijden en zelfs ouder aan kinderen begint, dat kind krijgt dan een ouder die simpelweg te oud is naar mijn mening om een kind een goede en gelukkige toekomst te bieden.
Zij die dan 30 is heeft dan inderdaad een probleem met haar kinderwens die in deze optie met mij dan niet gezond is naar mijn mening, kans is dan groot dat de relatie daar op stuk loopt en en ben je 8 jaar verder

Los daarvan is zijn er nog diverse andere dingen waar je tegen aan botst in een relatie met het grote leeftijdsverschil waarin wij zitten, ik denk dat dit geen verdere uitleg nodig heeff
Wat ik hier vooral uit proef (misschien heb ik het mis) is dat je naar erkenning en herkenning zoekt. Een soort van gedeeld rugzakje schept een band en dat verwar je met verliefdheden/liefde.

Ik hoop dan ook dat je wil kijken naar waarom je voor deze jonge vrouw koos en het nu wil eindigen.
Dat geen toekomst, haar blokkeren, haar ouders, beter voor haar is niet de reden. Je bent dit niet begonnen voor haar en je eindigt het niet voor haar.
Het zit je dwars omdat het voor jezelf niet goed zit. Zij maakt haar eigen keuzes, goed of slecht. Jij moet kijken naar waarom je meeging in iets wat niet echt goed voelde voor je en waarom je allerlei zaken buiten jezelf zoekt om het te stoppen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 27 september 2022 @ 02:41:59 #130
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206115082
Zo'n leeftijdsverschil is geen probleem als je allebei mentaal stabiel bent. Maar een 22-jarige kan niet overzien wat de impact is van een relatie met iemand van 53, en al helemaal niet met iemand die heeft meegemaakt wat jij hebt meegemaakt, TS.

Het feit dat je haar naam hier openbaar hebt gemaakt, geeft misschien ook wel aan dat jij nog niet zover bent. In een veilige relatie tussen 2 gelijkwaardige volwassenen, hoef je ook geen goedkeuring te zoeken op een forum.
Resistance is futile.
pi_206115255
Tja, ik heb een kennisje, tussen haar en haar man zit ook 30 jaar, zij gaan heel goed met elkaar. samen leuk kindje, zijn al jaren samen. Mijn vriend is 18 jaar ouder van mij, een collega en partner verschillen ook 18 jaar en hebben jaren geleden eens een gesprek gehad over de leeftijd. beiden hadden we dezelfde angst. Wat als de partner hulpbehoevend gaat worden? Of dement? Of gewoon niets meer wil dan lekker op de bank zitten van zijn oude dag genieten. En je seksleven? Voor beide partijen kan dit enorm frustrerend worden, de een wil keiharde seks en de ander wil beetje in bed liggen knuffelen.

Aan de andere kant, ik ben nu 40, had ik een relatie met een man met 42, deze kan ook hulpbehoevend worden, dement, het liefst op de bank willen zitten en een beetje kalm aan in bed willen.

Blijft lastig
pi_206115555
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 16:40 schreef Ed1234 het volgende:

[..]
Bedankt voor je antwoord.
Ik kan me voorstellen dat jongere vrouwen aantrekkelijker zijn qua uiterlijk. Maar ik kan me ook voorstellen dat op veel andere vlakken het juist fijner is om een partner van je eigen generatie te hebben. Iemand die al wat meer levenservaring heeft. En die ook zelf al enigszins helder heeft waar ze naartoe wil met haar leven. 22 is wel echt heel jong, en wat zou je bijvoorbeeld doen als zij rond haar 30ste een kinderwens heeft.
Misschien heeft ze die kinderwens niet hè.
  dinsdag 27 september 2022 @ 09:40:44 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206115995
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 08:39 schreef Halcon het volgende:

[..]
Misschien heeft ze die kinderwens niet hè.
Dat een 22-jarige die (nog) niet heeft kan prima, maar ze heeft ook nog zo'n 22 jaar om daar anders over te gaan denken, en hoe later ze dat doet hoe groter het probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 27 september 2022 @ 09:54:03 #134
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_206116094
Laat ik even uit eigen ervaring spreken.
In 2017 kreeg ik een relatie met een meid die 21 jaar jonger is dan ik en dat werd in het begin ook niet geaccepteerd door mijn schoonouders, puur omdat ze aan het idee moesten wennen dat er zo'n verschil in leeftijd is.
Na een heel goed gesprek en echte kennismaking werd het toch geaccepteerd en is het contact met de schoonfamilie alleen maar beter geworden.
Inmiddels ben ik nu ruim een jaar getrouwd en heb samen met haar een huis gekocht.
Dus het kan ook goed gaan als je een partner hebt die een heel stuk ouder/jonger is.
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
pi_206116642
Natuurlijk zijn er voorbeelden waarin het goed gaat met een groot leeftijdsverschil binnen een relatie maar voor mij is dit gewoon niet handig in verband met mijn verleden en psychische kwetsbaarheden

@Cause_Mayhem jij zit goed in de richting, ik moet voor mezelf goed uitzoeken hoe ik dat verder ga aanpakken

@Seven jij hebt ook gelijk alleen gebeurde het met die naam wat zonder bij na te denken, en misschien ben ik wel niet klaar voor een gelijkwaardige relatie ik sluit zelfs niet uit of ik daar ooit klaar voor ben
pi_206116811
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 11:13 schreef Cupfighter het volgende:
maar voor mij is dit gewoon niet handig in verband met mijn verleden en psychische kwetsbaarheden
ik kan me van jou een eerder topic herinneren en weet dat je ook bepaalde dingen over je verleden daar verteld hebt.
maar is het nu werkelijk zo zinvol dat je je eigen problemen enorm gaat opschalen naar iets waarvoor je een enorme 'angst' moet hebben voor je toekomstig gedrag (natuurlijk, ik weet wat je in dat voorgaande topic gemeld hebt dat er 26 jaar terug iets gebeurd is, dat je nog steeds achtervolgt).

Risico is dat je eigen angst ook eerder tot een handicap gaat maken, en de kans dat je ook prettige ervaringen hebt zelf al gaat saboteren wegens die 'angst' dat het misschien ook soms mis kan gaan.
Het komt bijna over alsof je jezelf voortdurend wil bestraffen.

Dat die relatie met die 22-jarige verder geen grote kans heeft ook op de lange termijn tot een stabiele relatie te leiden; En dat daar later problemen kunnen ontstaan, als zij zich verder otnwikkeld en doorgroeit en mogelijk later andere keuzes voor haar leven wil maken.
Tja, dat is gewoon zo, de kans is groot dat het hooguit eventjes duurt en weer uitgaat, soit.

... maar betekent dat ook dat jij daarom niet van een omgang die je misschien nu wel prettig overkomt mag genieten? Nog in juli dit jaar heb je een topic gestart dat je al twee jaar geen enkel intiem contact had en je je zo eenzaam voelde.
Waarom nu weer zo moeilijk erover doen omdat je kennelijk wel iemand gevonden hebt waarmee je iig nu eventjes wel prettige en intieme omgang hebt? (ik neem aan dat de omgang met haar ook een intieme was, of is het eerder een verliefdheid van afstand, zoals je eerder had met die begeleidster?)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206117309
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 11:29 schreef RM-rf het volgende:

[..]
ik kan me van jou een eerder topic herinneren en weet dat je ook bepaalde dingen over je verleden daar verteld hebt.
maar is het nu werkelijk zo zinvol dat je je eigen problemen enorm gaat opschalen naar iets waarvoor je een enorme 'angst' moet hebben voor je toekomstig gedrag (natuurlijk, ik weet wat je in dat voorgaande topic gemeld hebt dat er 26 jaar terug iets gebeurd is, dat je nog steeds achtervolgt).

Risico is dat je eigen angst ook eerder tot een handicap gaat maken, en de kans dat je ook prettige ervaringen hebt zelf al gaat saboteren wegens die 'angst' dat het misschien ook soms mis kan gaan.
Het komt bijna over alsof je jezelf voortdurend wil bestraffen.

Dat die relatie met die 22-jarige verder geen grote kans heeft ook op de lange termijn tot een stabiele relatie te leiden; En dat daar later problemen kunnen ontstaan, als zij zich verder otnwikkeld en doorgroeit en mogelijk later andere keuzes voor haar leven wil maken.
Tja, dat is gewoon zo, de kans is groot dat het hooguit eventjes duurt en weer uitgaat, soit.

... maar betekent dat ook dat jij daarom niet van een omgang die je misschien nu wel prettig overkomt mag genieten? Nog in juli dit jaar heb je een topic gestart dat je al twee jaar geen enkel intiem contact had en je je zo eenzaam voelde.
Waarom nu weer zo moeilijk erover doen omdat je kennelijk wel iemand gevonden hebt waarmee je iig nu eventjes wel prettige en intieme omgang hebt? (ik neem aan dat de omgang met haar ook een intieme was, of is het eerder een verliefdheid van afstand, zoals je eerder had met die begeleidster?)
Om met het laatste beginnen de omgang met haar was een intieme relatie waar ik me natuurlijk ook erg prettig in voelde maar het is niet goed voor mijn gevoel, mijn verleden is behoorlijk gecompliceerd en ik kamp nu met een dissociatieve stoornis die daar uit voortgekomen is.

Pestverleden, ouders relatief vroeg verloren, 2 relaties met suïcide en een lange periode van middelenmisbruik hebben naast datgene wat lang geleden is gebeurd impact, met name een van de suïcides is de hoofdoorzaak van de dissociatieve stoornis waarin straf ook centraal staat, “ ik mag niet met …omgaan want je bent van mij” dat heeft invloed op de relatie die ik had met 22 jarige jongedame.
Daarom zal het overkomen dat ik mezelf steeds bestraf

Ik vind dat ik realistisch moet zijn en dit niet verder door kan laten gaan met een dame van 22 of met wie dan ook misschien wel, ik zal eerst de spoken uit het verleden aan moeten pakken en de vraag is of ik wel geschikt ben voor een intieme relatie wat de leeftijd van de dame in kwestie ook is.
pi_206117862
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 12:15 schreef Cupfighter het volgende:
Ik vind dat ik realistisch moet zijn en dit niet verder door kan laten gaan met een dame van 22 of met wie dan ook misschien wel, ik zal eerst de spoken uit het verleden aan moeten pakken en de vraag is of ik wel geschikt ben voor een intieme relatie wat de leeftijd van de dame in kwestie ook is.
daarin heb je zeker gelijk en je lijkt zeker daarmee iig goed bezig en ik wens je alle sterkte toe.

maar ik kan niet helemaal zeker zijn of je beslissing het uit te maken niet 'mogelijk ook een voortvloeisel is van je problemen en eerder een bevestiging van die 'zelf-bestraffing'...?
Je had juist een 2,5 maand terug zulke problemen met je eenzaamheid en het niet hebben van een relatie.

en dan heb je een relatie en ga je die zelf al 'dubieus' noemen?
en kies je ervoor het gelijk uit te maken omdat het geen 'probleemloze relatie'zou kunnen zijn?

is dat enkel uit angst voor een oordeel van anderen (dan kan ik je helaas verklappen dat andere mensen heel graag 'veroordelen', en het soms ook zinnig is er zelf boven te gaan staan, je eigen leven niet geheel te laten leiden door een evt. veroordeling door anderen)

Nogmaals, ik denk ook dat de relatie zelf geen grote kans van slagen zou hebben op de langere termijn, en er vaak problemen kunnen ontstaan bij een grot leeftijdsverschil...
Ook dat er best een kans is dat de jongere dame zo haar eigen gronden kan hebben juist te kiezen voor een extreem oudere partner, die soms ook voortkomt uit een eigen 'zoektocht' of weinig realistisch streven naar een romantische fantasie of zichzelf buiten haar eigen leeftijdsgroep willen plaatsen....

Maar, ik heb ook twijfels erbij dat je jezelf helpt door telkens weer zo schuldig te doen over het gegeven dat je normale menselijke gevoelens hebt en een verlangen naar intimiteit
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206118803
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 09:40 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat een 22-jarige die (nog) niet heeft kan prima, maar ze heeft ook nog zo'n 22 jaar om daar anders over te gaan denken, en hoe later ze dat doet hoe groter het probleem.
Als ze een kinderwens heeft/krijgt, dan is de relatie problematisch. Zo niet, dan op dat punt in elk geval niet.
pi_206120525
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 09:08 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik zeg eerlijk dat ik op jonger val, ze is ook geen meisje meer, ze is 22 en weet duidelijk wat ze wil en is zeker niet dom.
Mee eens ja, ik val ook echt op jonge vrouwen, zowel de leeftijd maar een getal is. Nou, laat ze maar lullen. Geniet echt van dat je mooie relatie met haar hebt. Dat is belangrijkste wat je nu hebt.
  Vis een optie? dinsdag 27 september 2022 @ 20:20:38 #141
70532 loveli
N
pi_206122350
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:11 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Mee eens ja, ik val ook echt op jonge vrouwen, zowel de leeftijd maar een getal is. Nou, laat ze maar lullen. Geniet echt van dat je mooie relatie met haar hebt. Dat is belangrijkste wat je nu hebt.
Sommige oude mannen die leeftijd maar een getal vinden, hebben er geen probleem om een paar mooie jaren van een jonge vrouw weg te pissen, zonder dat ze er 1 minuut over wakker liggen.
crap in = crap out
pi_206122375
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 20:20 schreef loveli het volgende:

[..]
Sommige oude mannen die leeftijd maar een getal vinden, hebben er geen probleem om een paar mooie jaren van een jonge vrouw weg te pissen, zonder dat ze er 1 minuut over wakker liggen.
Hoezo, maar ik meen echt serieus wat ik zeg. Echter kende ik een echtpaar(mijn tante en mijn oom) die scheelden wel 10 jaar van elkaar en waren erg gelukkig met elkaar, nog nooit van elkaar gescheiden. Moet echt kunnen zeker. Mij gaat echt om gelukkig met elkaar te zijn wie dan ook, echter zijn er ook jonge vrouwen die echt als volwassen gedragen die op oudere man valt.
  dinsdag 27 september 2022 @ 21:23:23 #143
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206123140
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 11:13 schreef Cupfighter het volgende:
Natuurlijk zijn er voorbeelden waarin het goed gaat met een groot leeftijdsverschil binnen een relatie maar voor mij is dit gewoon niet handig in verband met mijn verleden en psychische kwetsbaarheden

@:Cause_Mayhem jij zit goed in de richting, ik moet voor mezelf goed uitzoeken hoe ik dat verder ga aanpakken

@:Seven jij hebt ook gelijk alleen gebeurde het met die naam wat zonder bij na te denken, en misschien ben ik wel niet klaar voor een gelijkwaardige relatie ik sluit zelfs niet uit of ik daar ooit klaar voor ben

Ik wens je veel wijsheid.
Resistance is futile.
pi_206124831
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 20:40 schreef Geerd het volgende:
Ik denk dat ik als pa je een paar flinke hoeken had gegeven en een draai om je oren..ga lekker met je eigen leeftijd bezig ipv "kinderen" ook al is het legaal.
:')
2.
  woensdag 28 september 2022 @ 06:45:19 #145
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206125246
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 18:11 schreef Misrer1972 het volgende:

[..]
Mee eens ja, ik val ook echt op jonge vrouwen, zowel de leeftijd maar een getal is. Nou, laat ze maar lullen. Geniet echt van dat je mooie relatie met haar hebt. Dat is belangrijkste wat je nu hebt.
Ik gun TS 100% een veilige en fijne relatie, laat ik dat voorop stellen. Maar ik acht de veiligheid onmogelijk tussen een psychiatrisch patiënt van 53 en een 22-jarige student social work. Feit dat zo'n jonge vrouw een 53-jarige met deze achtergrond verkiest, zegt ook wat over haar. Ze negeert serieuze rode vlaggen, mogelijk omdat ze zelf labiel is.

TS is een hele goeiige man die zich makkelijk openstelt op fok. Hij deelt makkelijk en staat ook open voor feedback. Hij is ongetwijfeld ook zo open en eerlijk naar haar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het zou gaan om een vrouw van 40+ die geen kinderen (meer) wil, en die misschien zelf ook een psychiatrisch verleden heeft en bewust en verstandig in het leven staat, dan denk ik echt wel dat er een fijne relatie van de grond kan komen.

TS, mijn advies aan jou is om dit met je begeleiders te bespreken. Misschien is het wel goed om hun professionele mening mee te nemen. Mijn mening is namelijk alleen maar gebaseerd op onderbuikgevoel :) dus dit naast je neerleggen is zeker een optie.
Resistance is futile.
  woensdag 28 september 2022 @ 06:47:41 #146
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206125250
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 20:20 schreef loveli het volgende:

[..]
Sommige oude mannen die leeftijd maar een getal vinden, hebben er geen probleem om een paar mooie jaren van een jonge vrouw weg te pissen, zonder dat ze er 1 minuut over wakker liggen.
TS denk ik niet. Maar schrikbarend veel mannen hier wel.
Resistance is futile.
pi_206126268
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2022 06:45 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik gun TS 100% een veilige en fijne relatie, laat ik dat voorop stellen. Maar ik acht de veiligheid onmogelijk tussen een psychiatrisch patiënt van 53 en een 22-jarige student social work. Feit dat zo'n jonge vrouw een 53-jarige met deze achtergrond verkiest, zegt ook wat over haar. Ze negeert serieuze rode vlaggen, mogelijk omdat ze zelf labiel is.

TS is een hele goeiige man die zich makkelijk openstelt op fok. Hij deelt makkelijk en staat ook open voor feedback. Hij is ongetwijfeld ook zo open en eerlijk naar haar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het zou gaan om een vrouw van 40+ die geen kinderen (meer) wil, en die misschien zelf ook een psychiatrisch verleden heeft en bewust en verstandig in het leven staat, dan denk ik echt wel dat er een fijne relatie van de grond kan komen.

TS, mijn advies aan jou is om dit met je begeleiders te bespreken. Misschien is het wel goed om hun professionele mening mee te nemen. Mijn mening is namelijk alleen maar gebaseerd op onderbuikgevoel :) dus dit naast je neerleggen is zeker een optie.
Nou ik waardeer je mening enorm zeker ook omdat je gewoon gelijk hebt, ik ga dit zeker bespreken met de hulpverlening
pi_206126300
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:12 schreef RM-rf het volgende:

[..]
daarin heb je zeker gelijk en je lijkt zeker daarmee iig goed bezig en ik wens je alle sterkte toe.

maar ik kan niet helemaal zeker zijn of je beslissing het uit te maken niet 'mogelijk ook een voortvloeisel is van je problemen en eerder een bevestiging van die 'zelf-bestraffing'...?
Je had juist een 2,5 maand terug zulke problemen met je eenzaamheid en het niet hebben van een relatie.

en dan heb je een relatie en ga je die zelf al 'dubieus' noemen?
en kies je ervoor het gelijk uit te maken omdat het geen 'probleemloze relatie'zou kunnen zijn?

is dat enkel uit angst voor een oordeel van anderen (dan kan ik je helaas verklappen dat andere mensen heel graag 'veroordelen', en het soms ook zinnig is er zelf boven te gaan staan, je eigen leven niet geheel te laten leiden door een evt. veroordeling door anderen)

Nogmaals, ik denk ook dat de relatie zelf geen grote kans van slagen zou hebben op de langere termijn, en er vaak problemen kunnen ontstaan bij een grot leeftijdsverschil...
Ook dat er best een kans is dat de jongere dame zo haar eigen gronden kan hebben juist te kiezen voor een ver de relatie extreem oudere partner, die soms ook voortkomt uit een eigen 'zoektocht' of weinig realistisch streven naar een romantische fantasie of zichzelf buiten haar eigen leeftijdsgroep willen plaatsen....

Maar, ik heb ook twijfels erbij dat je jezelf helpt door telkens weer zo schuldig te doen over het gegeven dat je normale menselijke gevoelens hebt en een verlangen naar intimiteit
Ik vroeg om advies en dat heb ik gekregen, grotendeels van de mensen was negatief over de relatie, had zelf al wat twijfels omdat ik vond dat ik iets verkeerds deed en ja dat bestraffende zit inderdaad er te erg in, ook hier moet ik het met de hulpverlening over hebben
pi_206126907
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 09:57 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik vroeg om advies en dat heb ik gekregen, grotendeels van de mensen was negatief over de relatie, had zelf al wat twijfels omdat ik vond dat ik iets verkeerds deed en ja dat bestraffende zit inderdaad er te erg in, ook hier moet ik het met de hulpverlening over hebben
Het gaat er om dat je zelf redzaam wordt, als je dat kan.

Je moet leren zelf beslissingen te maken, als je soms de mogelijkheden niet ziet kunnen anderen je daar op wijzen. Maar ik zou niet op de anderen gaan leunen, daarmee loop je kans te afhankelijk te worden en dat zaken ook fout gaan door die afhankelijkheid omdat mensen buiten jouw leven niet volledig zicht hebben over wat er in je leven gebeurd, hoeveel jij ze ook verteld.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 28 september 2022 @ 21:33:29 #150
277627 Seven.
We are Borg.
pi_206134580
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 09:57 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik vroeg om advies en dat heb ik gekregen, grotendeels van de mensen was negatief over de relatie, had zelf al wat twijfels omdat ik vond dat ik iets verkeerds deed en ja dat bestraffende zit inderdaad er te erg in, ook hier moet ik het met de hulpverlening over hebben
De meerderheid heeft niet altijd gelijk ;) . Het is makkelijk oordelen van achter een scherm. Maar ik denk wel dat jij hier op fok een prima klankbord voor jezelf hebt gecreëerd, juist omdat je open staat voor feedback en je bent volgens mij ook goudeerlijk.
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')