abonnement Unibet Coolblue
pi_206087432
´´Verwarde´´ man die van AZC Ter Apel kwam vernielt 20 auto’s'

In Ter Apel zijn vrijdagnacht tientallen auto’s vernield door een 32-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats. Ook de auto van echtpaar John Geilen en Greetje Smit is vernield. Smit: 'Het is diep en diep triest.'

Volgens buurtbewoners gaat het om een asielzoeker die de vernielingen heeft gepleegd. De politie wil dat niet bevestigen en houdt het bij een 'man zonder vaste woon- of verblijfplaats'.



Geilen en Smit werden vrijdagnacht wakker doordat een buurtgenoot aanbelde. Geilen: 'In eerste instantie hebben we toen niet open gedaan, want je weet niet wat er aan de hand is en er speelt van alles in dit dorp.'

Auto's afgesleept
'Toen ik door het raam naar buiten keek, zag ik vijftien auto's op rij staan met ingeslagen ruiten. Ook mijn autoramen liggen aan diggelen. Ook is de binnenspiegel stuk en de bedrading hangt los. Een forse kostenpost', vertelt Geilen aangedaan.

Zaterdagmiddag zijn de beschadigde auto's opgehaald door de garage. 'Nu is het maar wachten wanneer hij terugkomt. Dat betekent dat ik een vervangende auto moet regelen. Ik werk namelijk elke dag in Assen en dat is niet naast de deur. Wie gaat er voor die kosten opdraaien?'



'Had een gezellige dag moeten worden'
Geilen en Smit zijn zeer geschrokken door het vandalisme in hun dorp. Geilen: 'Zo enorm is de ravage nog nooit geweest. Ik hoop dan ook dat deze situatie de ogen opent van bepaalde hoge instanties, want wat hier gebeurt loopt de spuigaten uit.'

Smit: 'Eerst besef je je nog niet zo goed wat er gebeurd is, maar nu ik zie wat er allemaal moet gebeuren, heeft het toch een grote impact. Vandaag had een gezellige dag moeten worden: er is markt en er zou visite langskomen. Daar heb ik natuurlijk geen zin meer in, en dat geldt voor iedereen in het dorp.'

Tuig
'Iedereen hier in het dorp zegt hetzelfde', stelt Smit. 'Als het inderdaad om een asielzoeker gaat, dan hoop ik dat diegene geholpen wordt. Zij horen hier 's nachts niet over straat te lopen. Er moeten goede afspraken worden gemaakt, zodat we als dorp niet zomaar iedereen binnenhalen. Natuurlijk zijn echte asielzoekers welkom, maar niet dit tuig.'

De politie meldde zaterdagochtend dat de verdachte vastzit en wordt verhoord. Hij werd aan de Hoofdkade in het dorp aangehouden.

Burgemeester op bezoek
Zaterdagmiddag zal burgemeester Jaap Velema van Ter Apel een ronde maken door het dorp om te praten met de gedupeerden. 'Hij kwam vanochtend meteen langs om de hand te schudden. Hij beloofde om vanmiddag terug te komen om met ons in gesprek te gaan. Ik hoop dat hij dan ook vervangend vervoer regelt', zegt Geilen. 'Anders mag ik het straks weer betalen.'
https://www.rtvnoord.nl/n(...)opt-de-spuigaten-uit

Welkom, welkom in mijn land. w/
pi_206087482
Joh, het zal eens niet. Maar dat de auto van John Geilen en Greetje Smit ook vernield is, is wel betreurenswaardig.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_206087499
Wel een beetje racistisch hoor van Sjon en Greetje, beetje meer respect voor hun cultuur mag wel.
  zaterdag 24 september 2022 @ 17:22:49 #4
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206087549
Die man komt uit een oorlogsgebied ,is getraumatiseerd , z'n 3 vrouwen 14 kinderen zijn ook nog niet in Nederland gearriveerd.
Ik keur het niet goed , maar ik begrijp die man wel.
Het zal TS sieren als hij een beetje respect toont voor het slachtoffer
Ik ben inmiddels overleden
pi_206087592
Pure frustratie.
Dat krijg je dus als je niet zorgt voor fatsoenlijke opvangplekken.

Zorg voor opvang of draai de kraan dicht. Niet deze onzin.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206087629
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 september 2022 17:08 schreef Bep-Vetklep het volgende:
'Zo enorm is de ravage nog nooit geweest. Ik hoop dan ook dat deze situatie de ogen opent van bepaalde hoge instanties, want wat hier gebeurt loopt de spuigaten uit.'
Ook niks gewend he? Het is allemaal wat.
Enige spannende wat John in het weekend mee maakt is een fapje op de onderbroek van zijn doorgezakte slapende vrouw.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206087633
Voor die kosten moeten ze toch zelf opdraaien, of niet?

Ik bedoel, de eigenaars van de auto's.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_206087636
quote:
81s.gif Op zaterdag 24 september 2022 17:14 schreef nostra het volgende:
Joh, het zal eens niet. Maar dat de auto van John Geilen en Greetje Smit ook vernield is, is wel betreurenswaardig.
Zou John Geilen op Greet Smit? :9~
pindazakje
  zaterdag 24 september 2022 @ 17:38:57 #9
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206087689
Ook dit kan worden gezien als discriminatie, zou deze beste man ook eigendommen vernielen van zijn eigen volk?
pi_206087690
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 17:33 schreef tesssssssss het volgende:
Voor die kosten moeten ze toch zelf opdraaien, of niet?

Ik bedoel, de eigenaars van de auto's.
Van een kale kip kan je niet plukken, ze draaien er zelf voor op.
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
  zaterdag 24 september 2022 @ 17:43:33 #11
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_206087728
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 17:22 schreef Enchanter het volgende:
Die man komt uit een oorlogsgebied ,is getraumatiseerd , z'n 3 vrouwen 14 kinderen zijn ook nog niet in Nederland gearriveerd.
Ik keur het niet goed , maar ik begrijp die man wel.
Het zal TS sieren als hij een beetje respect toont voor het slachtoffer
Geen idee wat hem is overkomen maar het lijkt me vrij duidelijk dat dit figuur ernstige mentale problemen heeft. Dit is niet voorbehouden aan mensen met een niet-Nederlandse achtergrond. Sterker nog, dankzij de sloop van de geestelijke gezondheidszorg kunnen we hebben ten dage genieten van een regenboog aan achtergronden die niet de benodigde hulp krijgt en de leefbaarheid aantast van de gemeenschap.

Dus misschien moeten we in plaats van nare grollen naar de asielzoekers toe uithalen naar degenen die het beleid maken op dit gebied.
  zaterdag 24 september 2022 @ 17:43:34 #12
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206087729
Als je dit in een Arabische volksbuurt doet, word je door een woedende menigte in elkaar geslagen.

Die lui weten dat ze hier alles kunnen maken, want mensen zijn toch als de dood voor je.
Weer een reden waarom je deze mensen beter niet kunt opvangen.

Oekraïners hebben tot nu toe bewezen dat ze nauwelijks problemen veroorzaken, terwijl er in Ter Apel gewoon ontzettend veel tuig tussen zit.
  zaterdag 24 september 2022 @ 18:16:22 #13
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_206088044
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 17:38 schreef spoilert het volgende:

[..]
Van een kale kip kan je niet plukken, ze draaien er zelf voor op.
Is er niet een waarborgfonds voor dit soort gevallen?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_206088073
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 18:16 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Is er niet een waarborgfonds voor dit soort gevallen?
Nope, waarborgfonds is alleen als er aantoonbaar een ander motorrijtuig bij betrokken is.
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
pi_206088088
Zolang deze burgers geen radicaal verzet plegen tegen het AZC is de conclusie: eigen schuld.
  zaterdag 24 september 2022 @ 18:21:11 #16
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_206088099
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 17:33 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Zou John Geilen op Greet Smit? :9~
Ik eerder op Gretha Smit
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_206088169
En daarom asiel- en gelukzoekers bij binnenkomst meteen in detentiecentra. Vasthouden tot er een ja of nee komt, indien ja dan volgt de weg naar naturalisatie en bij een nee in detentie blijven tot je naar het land van herkomst gaat
  zaterdag 24 september 2022 @ 18:41:25 #18
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206088287
Kwestie van tijd aleer burgers zelf optreden. Met als gevolg dat deugend Nederland dan om een zoveelste generaal pardon gaat zeuren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206088354
Gaaf land
No bitch to me
pi_206088717
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 18:41 schreef thedeedster het volgende:
Kwestie van tijd aleer burgers zelf optreden. Met als gevolg dat deugend Nederland dan om een zoveelste generaal pardon gaat zeuren.
De automobilisten verdrijven met herrie en vermoeiende bewegingen toch al iedereen die geen geld heeft om een auto en brandstof te kunnen betalen?
  zaterdag 24 september 2022 @ 19:44:12 #21
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206088990
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 19:19 schreef torentje het volgende:

[..]
De automobilisten verdrijven met herrie en vermoeiende bewegingen toch al iedereen die geen geld heeft om een auto en brandstof te kunnen betalen?
_O-
Echt een aanwinst voor dit forum. Serieus, ga nooit weg.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206089083
Gewoon de rekening bij de coa neerleggen, die mensenhandelaren hebben dit zo gemaakt.
  zaterdag 24 september 2022 @ 19:54:12 #23
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_206089122
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 19:19 schreef torentje het volgende:

[..]
De automobilisten verdrijven met herrie en vermoeiende bewegingen toch al iedereen die geen geld heeft om een auto en brandstof te kunnen betalen?
Oké Kees.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_206089155
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 17:22 schreef Enchanter het volgende:
Die man komt uit een oorlogsgebied ,is getraumatiseerd , z'n 3 vrouwen 14 kinderen zijn ook nog niet in Nederland gearriveerd.
Ik keur het niet goed , maar ik begrijp die man wel.
Het zal TS sieren als hij een beetje respect toont voor het slachtoffer
Dit ja. Heimwee naar t land van herkomst, dus alles mag hier ook stuk. :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206089181
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 19:19 schreef torentje het volgende:

[..]
De automobilisten verdrijven met herrie en vermoeiende bewegingen toch al iedereen die geen geld heeft om een auto en brandstof te kunnen betalen?
Ga jij eens even ergens anders niet werken ofzo :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')