abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206090320
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 19:57 schreef Akkerdjie het volgende:

[..]
Beleid dient een doel als het goed is, in d66 geval klimaat verbeteren. Nogmaals: als je daar een zwaar moreel anker aan hangt en je gaat je daar zelf niet aan houden, dan ga je jezelf ondermijnen. Mij maakt het niet uit, more power to him, maar dan verliest hij deels ook het moreel appel die hij van anderen verlangt.
Wie? En hoe werkt deze redenering precies als het gaat om de vliegschema's van nationale vliegtuigen?
pi_206090326
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 20:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Rules for thee but not for me.

Welke regels zijn dat precies?
pi_206090329
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 20:33 schreef vigier het volgende:
Do as I say, don't do as IIIIII dooooooo
En dat is in dit geval?
  zaterdag 24 september 2022 @ 21:55:27 #54
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_206090581
Tja niet verbaast.
Regels voor andere niet voor hun.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_206090617
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 21:37 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Welke regels zijn dat precies?
Heb je de afgelopen 30 jaar onder een steen geleefd ofzo gast? Hoe wereld blind moet je zijn als je zijn statement niet begrijpt?
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_206090622
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 21:58 schreef Bredemug het volgende:

[..]
Heb je de afgelopen 30 jaar onder een steen geleefd ofzo gast? Hoe wereld blind moet je zijn als je zijn statement niet begrijpt?
Je kunt de regels ook niet opnoemen begrijp ik hieruit?
  zaterdag 24 september 2022 @ 22:00:48 #57
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206090642
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 21:38 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
En dat is in dit geval?
Je act begint te vervelen, probeer eens iets anders.
pi_206090653
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 22:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Je act begint te vervelen, probeer eens iets anders.
Welke regels voor het voetvolk zijn er precies overtreden?
pi_206090660
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 21:59 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Je kunt de regels ook niet opnoemen begrijp ik hieruit?
Haha holy shit, jij kan werkelijk waar niet echt zijn :'). Of je wordt betaald om dit soort troll acties uit te voeren.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_206090674
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 22:01 schreef Bredemug het volgende:

[..]
Haha holy shit, jij kan werkelijk waar niet echt zijn :'). Of je wordt betaald om dit soort troll acties uit te voeren.
Dit is gek. Je reageert voor de tweede keer op een bericht waarin ik vraag welke regels er zijn overtreden en voor de tweede keer weet je niet te zeggen welke regels er nou eigenlijk worden overtreden. Waarom reageer je dan precies?
  zaterdag 24 september 2022 @ 22:03:11 #61
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206090678
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 22:01 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Welke regels voor het voetvolk zijn er precies overtreden?
Ja.
pi_206090685
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 22:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ja.
Vind je het vervelend dat je het eigenlijk ook niet weet?
pi_206090697
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 22:02 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dit is gek. Je reageert voor de tweede keer op een bericht waarin ik vraag welke regels er zijn overtreden en voor de tweede keer weet je niet te zeggen welke regels er nou eigenlijk worden overtreden. Waarom reageer je dan precies?
Hoe leg je aan een Neanderthaler uit hoe een boeing 747 werkt? Juist. Die regels zou jij nooit kunnen begrijpen. Je hebt net ontdekt wat vuur is.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_206090710
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 22:04 schreef Bredemug het volgende:

[..]
Hoe leg je aan een Neanderthaler uit hoe een boeing 747 werkt? Juist. Die regels zou jij nooit kunnen begrijpen. Je hebt net ontdekt wat vuur is.
Wat opmerkelijk dat je nu al voor de derde keer reageert en nog steeds niet weet te vertellen welke regels er precies overtreden zijn die de moeite van het bespreken waard zouden zijn in dit topic. Ik begin bijna te geloven dat je niet weet wat er precies aan de hand is maar jezelf gewoon op standje verontwaardigd hebt gezet, zonder echt te weten waarom.
pi_206090723
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 22:06 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Wat opmerkelijk dat je nu al voor de derde keer reageert en nog steeds niet weet te vertellen welke regels er precies overtreden zijn die de moeite van het bespreken waard zouden zijn in dit topic. Ik begin bijna te geloven dat je niet weet wat er precies aan de hand is maar jezelf gewoon op standje verontwaardigd hebt gezet, zonder echt te weten waarom.
Ik weiger trolls te voeren, dus ik geniet van je onzin.
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_206090756
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 22:06 schreef Bredemug het volgende:

[..]
Ik weiger trolls te voeren, dus ik geniet van je onzin.
Waarom beantwoord je niet gewoon de vraag waar je in eerste instantie op reageerde?
pi_206090843
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 22:09 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Waarom beantwoord je niet gewoon de vraag waar je in eerste instantie op reageerde?
''Hoe leg je aan een Neanderthaler uit hoe een Boeing 747 werkt? Juist. Die regels zou jij nooit kunnen begrijpen. Je hebt net ontdekt wat vuur is.''

''Ik weiger trolls te voeren, dus ik geniet van je onzin.''

Moeilijk hé lezen ?
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
  zaterdag 24 september 2022 @ 22:25:36 #68
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206090944
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 17:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ministers hebben nou eenmaal geen normale baan dus is hun vervoer ook niet per se normaal. Bovendien wordt het ook grotendeels voor hen geregeld in plaats van dat ze zelf hun vervoer moeten regelen.

Natuurlijk mogen we het best eens hebben over of dat niet anders kan. Wan dat iets de gewoonte is, betekent niet dat het zo moet blijven. Dus prima als men de discussie aan gaat over een meer energie-efficiente agenda indeling. Ieder moet immers zijn bijdrage doen.

Maar al het platte gebrul uit dit topic is daar helemaal geen aanzet toe. Dat is eerder een hoop afgunst en standaard "de hoge heren in Den Haag"-gedoe. Daar kun je qua discussie echt helemaal niets mee.
Cognitieve Dissonantie is de vakterm hiervoor.
  zaterdag 24 september 2022 @ 22:25:55 #69
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206090947
Ik snap de hypocrisie niet :? De VVD heeft nooit een neuk om het milieu gegeven en de visie op milieupolitiek van D66 is er traditioneel altijd een geweest van aflaten betalen voor externaliteiten van je handelen, niet van zelfmatiging uit principe.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 25 september 2022 @ 11:05:57 #70
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_206095466
twitter
pi_206095482
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 17:22 schreef Hexagon het volgende:
Maar al het platte gebrul uit dit topic is daar helemaal geen aanzet toe. Dat is eerder een hoop afgunst en standaard "de hoge heren in Den Haag"-gedoe. Daar kun je qua discussie echt helemaal niets mee.
Nee, het eigen handelen toont gewoon aan hoe ernstig iemand het vermeende klimaatprobleem echt neemt. In het diepst van zijn hart. Als je er écht van overtuigd bent, toon je namelijk dat ben je bereid bent zelf offers te maken.

[ Bericht 3% gewijzigd door Akathisia op 25-09-2022 11:25:07 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 25 september 2022 @ 11:09:48 #72
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_206095505
quote:
[Bijvoorbeeld van Amsterdam naar Rotterdam, met een grote belasting voor het milieu tot gevolg.

waarom rijden ze dan niet gewoon even op topsnelheid over de A3 ? Net zo snel!

o wacht....
pi_206095511
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 15:40 schreef ootjekatootje het volgende:
Die Bontekoe liegt, weet dat die dit jaar twee keer met zijn zoon heeft gevlogen.
Behalve detective ben je ook Bontekoe-stalker?
  zondag 25 september 2022 @ 11:14:17 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206095549
Kan iemand mij uitleggen waarom de 2 regeringstoestellen in Amsterdam en Eindhoven staan terwijl het gros van de bewindslieden en het koninklijk paar in (en rond) Den Haag woont?

Waarom staan die toestellen, of tenminste één van de twee toestellen, dan niet gewoon in Rotterdam?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_206095573
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 21:37 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Wie? En hoe werkt deze redenering precies als het gaat om de vliegschema's van nationale vliegtuigen?
Minister van klimaat, Rob Jetten, die prominent op de foto stond in de OP. Ik dacht dat dit wel duidelijk was.

Die hele discussie met vliegschema’s boeit me verder niet, ik zoom in op de dubbele moraal (volk disciplineren t.o.v. uitzonderingspositie voor jezelf creeëren want redenen. Rules for thee but not for me.)
Dat is allemaal nog tot daar aan toe, maar er wordt meer en meer geclaimd dat vliegen enorm slecht is en iedereen het minder of het liefst niet zou moeten doen, want de aarde gaat erdoor stuk. Dat is de claim in ieder geval. Dan staat 20 minuten besparen door toch dat vliegtuig te nemen heel erg slecht bij diegene die het goede voorbeeld zou moeten geven en inspirerend zou moeten zijn, zeker als er alternatieven zijn. De ingezette energietransitie zorgt zou eenmaal voor mindere efficiëntie dan het fossiele systeem. Part of the deal. Idealisme komt met een prijs, ook voor Rob Jetten.

Dit was trouwens de laatste elaboratie hierover, denk dat ik duidelijk genoeg ben geweest. Anders val ik teveel in herhaling.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')