abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 24 september 2022 @ 13:37:47 #1
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_206085873
Wat vinden we hiervan?
Ik denk dat meneer wel een punt heeft. En idd na een bepaalde leeftijd niet meer. Iets van 70/75.


twitter


‘Geen rijbewijs voor mannen onder 21 jaar’, vinden deze Australische veiligheidsexperts

Een handvol verkeersveiligheidsexperts in de Australische staat New South Wales vindt dat mannen een rijverbod moeten krijgen tot ze 21 zijn. De leeftijdscategorie van mannen tot 25 jaar is ver oververtegenwoordigd bij verkeersongevallen.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_206085892
Goed voor co2 dit
pi_206085905
Discriminatie
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_206085923
Op zich wel mee eens. Mijn ervaring zijn te veel 18 jarigen nog gewoon kinderen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator zaterdag 24 september 2022 @ 13:44:11 #5
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_206085935
Waarom dan een plaatje van een gecrashte Lambo erbij?

Is dat het type auto dat al die mannen onder de 21 gemiddeld kopen?

Waar zijn die tijden gebleven dat je op je 18e gewoon nét genoeg geld had om een afgetrapte Opel Corsa te kunnen kopen? :'(
  Moderator zaterdag 24 september 2022 @ 13:50:32 #6
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_206085983
Tevens, meneer Schaap ziet er zelf ook uit als iemand die inmiddels in de categorie "beter ga je niet meer de weg op" valt.
pi_206086024
Eens
  zaterdag 24 september 2022 @ 13:59:42 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206086038
Vertrutting.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_206086045
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 september 2022 13:44 schreef dick_laurent het volgende:
Waarom dan een plaatje van een gecrashte Lambo erbij?

Is dat het type auto dat al die mannen onder de 21 gemiddeld kopen?

Waar zijn die tijden gebleven dat je op je 18e gewoon nét genoeg geld had om een afgetrapte Opel Corsa te kunnen kopen? :'(
Auto van midlifecrisis vader stiekem meenemen.
pi_206086119
Je de wereld vergaat door mannen onder de 21
.
  zaterdag 24 september 2022 @ 14:12:05 #11
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206086140
Zo goed zijn, maar dan natuurlijk ook voor de vrouwen
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 24 september 2022 @ 14:21:33 #12
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_206086201
quote:
11s.gif Op zaterdag 24 september 2022 13:44 schreef dick_laurent het volgende:
Is dat het type auto dat al die mannen onder de 21 gemiddeld kopen?
Het is wel een auto die patsertjes tegenwoordig nog wel eens huren.

Als je tegenwoordig een super-/hypercar wil kopen, wordt in Nederland vaak vanuit de dealer al geeist dat je een cursus volgt om met dat soort vermogens om te kunnen gaan, omdat het image van het merk risico loopt als je de auto en/of jezelf onherstelbaar beschadigt tegen de eerste boom.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zaterdag 24 september 2022 @ 14:28:23 #13
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_206086240
quote:
4s.gif Op zaterdag 24 september 2022 13:37 schreef aloa het volgende:
Wat vinden we hiervan?
Ik denk dat meneer wel een punt heeft. En idd na een bepaalde leeftijd niet meer. Iets van 70/75.
Een keiharde ouderdomsgrens is belachelijk. Maar wel een regelmatig rijvaardigheids-bewijs vanaf de AOW-gerechtigde leeftijd (ook omdat mensen die vanuit hun werk veel op de weg zaten na hun pensioen soms te weinig nog rijden). En ik zou er eigenlijk helemaal voor zijn om so-wie-so iedereen elke 5 jaar een korte theorie- en praktijk-test af te nemen, en bij falen te verplichten om het rijbewijs opnieuw te halen. Zeker nu thuiswerken voor velen regel is geworden, maar ook omdat mensen vaak veranderde verkeers-regels en nieuwe verkeers-situaties niet kennen.

quote:
Een handvol verkeersveiligheidsexperts in de Australische staat New South Wales vindt dat mannen een rijverbod moeten krijgen tot ze 21 zijn. De leeftijdscategorie van mannen tot 25 jaar is ver oververtegenwoordigd bij verkeersongevallen.
Je verschuift alleen maar het probleem, omdat een fors deel van de verkeersongevallen komt door gebrek aan ervaring, niet alleen door bravoure. En jonge mannen van die leeftijd komen veel sneller terecht in beroepen waar ze voor het werk moeten autorijden, dus dat maakt ook dat het vooral mannen zijn.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zaterdag 24 september 2022 @ 14:34:38 #14
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_206086285
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 14:12 schreef LXIV het volgende:
Zo goed zijn, maar dan natuurlijk ook voor de vrouwen
Ik weet niet. Zijn toch meer de stoere boys, die elkaar opjutten en als gekken rijden.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
  zaterdag 24 september 2022 @ 14:36:09 #15
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_206086294
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 14:28 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Een keiharde ouderdomsgrens is belachelijk. Maar wel een regelmatig rijvaardigheids-bewijs vanaf de AOW-gerechtigde leeftijd (ook omdat mensen die vanuit hun werk veel op de weg zaten na hun pensioen soms te weinig nog rijden). En ik zou er eigenlijk helemaal voor zijn om so-wie-so iedereen elke 5 jaar een korte theorie- en praktijk-test af te nemen, en bij falen te verplichten om het rijbewijs opnieuw te halen. Zeker nu thuiswerken voor velen regel is geworden, maar ook omdat mensen vaak veranderde verkeers-regels en nieuwe verkeers-situaties niet kennen.
[..]
Je verschuift alleen maar het probleem, omdat een fors deel van de verkeersongevallen komt door gebrek aan ervaring, niet alleen door bravoure. En jonge mannen van die leeftijd komen veel sneller terecht in beroepen waar ze voor het werk moeten autorijden, dus dat maakt ook dat het vooral mannen zijn.
Eigenlijk zouden ze dat bij meer mensen moeten doen. Om de 10 jaar ofzo weer een soort van herexamen, puur om te testen of deelname nog wel veilig is.

Ik zie soms mensen rijden :X
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_206086716
Of gewoon op vermogen. Vanaf je 21ste max 300pk. En zo opbouwen met +100pk per 5 jaar erbij.
Zodat alleen de eckte ervaren bazen in dikke supercars mogen blazen.

Maar het boeit allemaal geen fuck want ik trap het gas nog steeds net zo hard in als toen ik 18 was.
Heb hooguit wat meer inzicht gekregen, zal bv niet snel meer een rijtje van 6 auto's inhalen op een provinciale weg in slecht weer en slecht zicht. Maar of je die inzichten opdoet op je 18de of 21ste maakt natuurlijk niks uit.
pindazakje
pi_206087027
quote:
4s.gif Op zaterdag 24 september 2022 13:37 schreef aloa het volgende:
Wat vinden we hiervan?
Ik denk dat meneer wel een punt heeft. En idd na een bepaalde leeftijd niet meer. Iets van 70/75.
Lijkt me wat overdreven. Er zijn genoeg jonge mensen die wel op een verantwoorde manier kunnen deelnemen aan het verkeer.

Ik ben meer voorstander van invoering van een andere regel: voor je 21e het rijbewijs ingevorderd, dan minimaal kwijt tot aan je 21e. Daarna mag je het weer een keer opnieuw proberen.
pi_206087049
En vrouwen mogen alleen nog verblijven in de keuken?
pi_206087341
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 16:19 schreef Nober het volgende:
En vrouwen mogen alleen nog verblijven in de keuken?
Lijkt me niet handig. Hoe wordt de rest van het huis dan schoon?
pi_206087352
waarom alleen mannen?

gewoon iedereen onder de 21 geen rijbewijs :{w

en bij overtreden verkeersregels gelijk rijbewijs kwijt en mag je, op eigen kosten, opnieuw je rijbewijs halen
pi_206087500
AD > DPG > Clickbait > /care

Een of andere ouwe bok zegt iets over rijbewijzen na een gek ongeluk aan de andere kant van de wereld ;')

Doei, leuk geprobeerd, niet geklikt.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zaterdag 24 september 2022 @ 17:36:16 #22
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_206087664
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 17:16 schreef Het_Bokje het volgende:
AD > DPG > Clickbait > /care

Een of andere ouwe bok zegt iets over rijbewijzen na een gek ongeluk aan de andere kant van de wereld ;')

Doei, leuk geprobeerd, niet geklikt.
Het is van een artikel uit de AD.
https://www.ad.nl/auto/ge(...)gn=socialsharing_web
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_206087725
Waarom alleen voor mannen. Zie dagelijks in Nederland genoeg roekeloze (jonge) vrouwen op de weg rijden.
pi_206089332
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 september 2022 17:42 schreef Aesthetics_ het volgende:
Waarom alleen voor mannen. Zie dagelijks in Nederland genoeg roekeloze (jonge) vrouwen op de weg rijden.
Het mooie is, vrouwen hoeven niet eens een voertuig te besturen om roekeloos in de weg te lopen/rijden/rollen/schuiven.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206105085
Hoe minder mensen in het verkeer, hoe beter _O_
N A P O L I
C A M P A N I A
  maandag 26 september 2022 @ 12:33:30 #26
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_206107550
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 september 2022 17:42 schreef Aesthetics_ het volgende:
Waarom alleen voor mannen. Zie dagelijks in Nederland genoeg roekeloze (jonge) vrouwen op de weg rijden.
Dit idd.. mijn nieuwe chick is ook zo'n ongeleid projectiel, al heeft die verbazingwekkend weinig schades gereden in dr leven :+

Ik zou meer fiducie hebben met eenzelfde principe als het motorrijbewijs; beginnen met een paar jaar onder de 125 pk ofzo, daarna opgroeien en her-examineren..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_206108002
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 08:06 schreef Aiciu het volgende:
Hoe minder mensen in het verkeer, hoe beter _O_
FTFY :P
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  donderdag 29 september 2022 @ 08:38:09 #28
38243 NoComment
Cruisin' in the pow...
pi_206137423
quote:
7s.gif Op maandag 26 september 2022 12:33 schreef Sounddragon het volgende:

[..]
Dit idd.. mijn nieuwe chick is ook zo'n ongeleid projectiel, al heeft die verbazingwekkend weinig schades gereden in dr leven :+

Ik zou meer fiducie hebben met eenzelfde principe als het motorrijbewijs; beginnen met een paar jaar onder de 125 pk ofzo, daarna opgroeien en her-examineren..
Zo'n basis Super7 met 125pk, ook leuk :P
Life's like music, get the rhythm..
pi_206137879
Als het goed is komen er binnenkort geen nieuwe auto's meer op de markt zonder een Black box die route en rijgedrag registreert. Het is dus een kwestie van tijd en zullen oudere auto's zonder black box langzaam van de markt verdwijnen. Vooralsnog is het idee om de black box alleen maar uit te lezen bij noodgevallen.

Maar gezien de steeds verder oprukkende controlezucht van de overheden en de steeds simpeler wordende digitale mogelijkheden zou dit wel eens kunnen uitlopen dat bij periodieke controle de box wordt uitgelezen.

Het zou nog gemakkelijker kunnen sinds er toch een GPS in zit dat er een Real Time controle komt en dan valt de bon gewoon op de mat zonder enige andere tussenkomst.

Leeftijdsgrens is bullshit, ik ken nog wel wat mannen in de midlifecrisis die nog even een snelle auto kopen en er als idioten op los scheuren alsof ze weer eens 21 zijn. :')

[ Bericht 8% gewijzigd door Watuntrik op 29-09-2022 09:32:21 ]
pi_206145859
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 08:38 schreef NoComment het volgende:

[..]
Zo'n basis Super7 met 125pk, ook leuk :P
Je kunt er zo veel restricties op inbouwen als je wilt, totdat het gewoon een _O_ Starletje _O_ is.. en dat was stiekem één van de goedkoopste en tofste autootjes die ik ooit gehad heb O+
Tegenwoordig heb ik reparaties waar je 3 Starletjes van kunt kopen, met uitschieters naar 6 ;(

Je kunt criteria stellen aan de 0- 100 tijd, verbruik, weet ik veel wat.. er zijn veel factoren die een auto een geschikte beginnersbak maken. Verzekeraar zijn natuurlijk al tig jaar critisch op de combi 'gebruiker vs. vermogen/type auto', maar blijkbaar gebeuren er nog steeds teveel ongelukjes met onervaren bestuurders icm een te vlotte bak, en dus lijkt passende wetgeving helemaal niet raar.. voor motorfietsen is het er ook (moet je opnieuw examen doen zelfs}, en er komen jaarlijks meer verse jonge bestuurders in een auto terecht als op een motor.

Ik stem vóór ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 29 september 2022 @ 21:08:41 #31
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_206146183
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:26 schreef Watuntrik het volgende:
Als het goed is komen er binnenkort geen nieuwe auto's meer op de markt zonder een Black box die route en rijgedrag registreert.
:')
pi_206146588
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:26 schreef Watuntrik het volgende:
Als het goed is komen er binnenkort geen nieuwe auto's meer op de markt zonder een Black box die route en rijgedrag registreert. Het is dus een kwestie van tijd en zullen oudere auto's zonder black box langzaam van de markt verdwijnen. Vooralsnog is het idee om de black box alleen maar uit te lezen bij noodgevallen.

Maar gezien de steeds verder oprukkende controlezucht van de overheden en de steeds simpeler wordende digitale mogelijkheden zou dit wel eens kunnen uitlopen dat bij periodieke controle de box wordt uitgelezen.

Het zou nog gemakkelijker kunnen sinds er toch een GPS in zit dat er een Real Time controle komt en dan valt de bon gewoon op de mat zonder enige andere tussenkomst.

Leeftijdsgrens is bullshit, ik ken nog wel wat mannen in de midlifecrisis die nog even een snelle auto kopen en er als idioten op los scheuren alsof ze weer eens 21 zijn. :')
Hoezo 'midlifecrisis'? :? nog nooit anders gedaan, gekkie :D :*
De blérpijp en de 5000w stereo zijn weg, en de auto is duurder en sneller geworden, verder is er weinig veranderd. :7
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_206157658
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 14:28 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Een keiharde ouderdomsgrens is belachelijk. Maar wel een regelmatig rijvaardigheids-bewijs vanaf de AOW-gerechtigde leeftijd (ook omdat mensen die vanuit hun werk veel op de weg zaten na hun pensioen soms te weinig nog rijden). En ik zou er eigenlijk helemaal voor zijn om so-wie-so iedereen elke 5 jaar een korte theorie- en praktijk-test af te nemen, en bij falen te verplichten om het rijbewijs opnieuw te halen. Zeker nu thuiswerken voor velen regel is geworden, maar ook omdat mensen vaak veranderde verkeers-regels en nieuwe verkeers-situaties niet kennen.
[..]
Je verschuift alleen maar het probleem, omdat een fors deel van de verkeersongevallen komt door gebrek aan ervaring, niet alleen door bravoure. En jonge mannen van die leeftijd komen veel sneller terecht in beroepen waar ze voor het werk moeten autorijden, dus dat maakt ook dat het vooral mannen zijn.
Bedankt .

Op nieuw je theorie gaan halen .
Er zijn vandaag de dag nog steeds mensen met dyslexie.
Waaronder ik zelf en zie echt niet meer zitten omdat te gaan doen.

Trouwens de aantal ongeluk die ik heb gemaakt is 1 in 20jaar tijd
En 5 boetes in die 20jaar.

Opvoeding van de jeugt met een schop onder hun kont .
Inplaats geen opvoeding zonder correctie tik.
Daar hebben we zooi Allende van gekregen .
Ik mag alles en ik kan alles omdat er geen gevolgen zijn .
  woensdag 12 oktober 2022 @ 15:35:26 #34
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_206298246
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 14:28 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Een keiharde ouderdomsgrens is belachelijk. Maar wel een regelmatig rijvaardigheids-bewijs vanaf de AOW-gerechtigde leeftijd (ook omdat mensen die vanuit hun werk veel op de weg zaten na hun pensioen soms te weinig nog rijden). En ik zou er eigenlijk helemaal voor zijn om so-wie-so iedereen elke 5 jaar een korte theorie- en praktijk-test af te nemen, en bij falen te verplichten om het rijbewijs opnieuw te halen. Zeker nu thuiswerken voor velen regel is geworden, maar ook omdat mensen vaak veranderde verkeers-regels en nieuwe verkeers-situaties niet kennen.
[..]
Je verschuift alleen maar het probleem, omdat een fors deel van de verkeersongevallen komt door gebrek aan ervaring, niet alleen door bravoure. En jonge mannen van die leeftijd komen veel sneller terecht in beroepen waar ze voor het werk moeten autorijden, dus dat maakt ook dat het vooral mannen zijn.
Nou ik dacht het even niet, dan ben ik namelijk óók slachtoffer van een dergelijke verplichte test. Bovendien heb ik enorme last van faalangst. Hoepel op.

Ik ben 28 en heb sinds 2017 mijn rijbewijs,. Nog nooit schade of een bekeuring gehad hier. Ik rij zo'n 25.000 KM per jaar. :(
Eerst je hypotheek afbetalen!
  woensdag 12 oktober 2022 @ 15:37:33 #35
500413 TomNook
Wil je een extra kamer?
pi_206298287
jeugdigen die zich niet normaal kunnen gedragen of als een debiel rijden moet je hun rijbewijs afpakken. Als ze het echt héél bond maken desnoods de auto in beslag nemen!!!

Altijd frustrerend dit soort dingen voor mensen die wèl normaal kunnen doen.
Eerst je hypotheek afbetalen!
pi_206298778
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:26 schreef Watuntrik het volgende:

Leeftijdsgrens is bullshit, ik ken nog wel wat mannen in de midlifecrisis die nog even een snelle auto kopen en er als idioten op los scheuren alsof ze weer eens 21 zijn. :')
Ergens voel ik me aangesproken :@ Maar juist met die dure aankopen rij je voorzichtiger.

Ik denk zelf dat het een stom plan is, want de statistiek zal gewoon verplaatsen naar mannen tussen de 21 en 26. Het komt door gebrek aan ervaring en inzicht niet door de leeftijd.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_206305996
quote:
4s.gif Op zaterdag 24 september 2022 13:37 schreef aloa het volgende:
Een handvol verkeersveiligheidsexperts in de Australische staat New South Wales vindt dat mannen een rijverbod moeten krijgen tot ze 21 zijn. De leeftijdscategorie van mannen tot 25 jaar is ver oververtegenwoordigd bij verkeersongevallen.
Dus tussen de 21 en 25 jaar mogen ze wel crashen?
Het is wat.......
  zondag 16 oktober 2022 @ 12:19:51 #38
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_206338570
quote:
4s.gif Op zaterdag 24 september 2022 14:36 schreef aloa het volgende:

[..]
Eigenlijk zouden ze dat bij meer mensen moeten doen. Om de 10 jaar ofzo weer een soort van herexamen, puur om te testen of deelname nog wel veilig is.

Ik zie soms mensen rijden :X
Ik heb bijna 2 jaar amper gereden. En toen moest ik weer vaker de weg op en heb best een paar keer gedacht een rijles te nemen. Dat rechts voorrang heeft was niet meer op de automatische piloot. Spiegels in de gaten houden moest ik echt een tijdje op letten. Is denk wel weer goed gekomen. Maar om de X jaar een bijspijkerlesje / examen kan geen kwaad denk ik!

Ook zat mensen op de weg die het echt niet kunnen. Van de week bij de appie nog een meneer die 10 minuten bezig was om uit een parkeervak te komen. 30 keer heel traag steken. En er was echt ruimte zat om gewoon recht achteruit te steken en dan met een bocht weg te rijden. En iemand die op een doodnormale rotonde vol op de rem trapt en achteruit gaat rijden (waardoor iedereen dus achteruit moest) omdat ie de "afslag" gemist had ofzo. :')
pi_206343534
Goed idee. Maar dat moet dan ook voor vrouwen gelden, anders krijg je zo'n wet er nooit door.
  woensdag 19 oktober 2022 @ 17:42:13 #40
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206377151
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 15:31 schreef Hyaenidae het volgende:
Of gewoon op vermogen. Vanaf je 21ste max 300 80pk. En zo opbouwen met +100 50pk per 5 jaar erbij.

Fixed.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  woensdag 19 oktober 2022 @ 17:48:00 #41
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206377214
Wat ook een goede oplossing zou kunnen zijn is verplicht 3 jaar motorrijden voordat je auto gaat rijden. Dan gaan heel veel mensen wel iets bewuster met het verkeer om.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206378756
Debiel idee, stelletje nitwitz.

Gewoon net als in de VS 16 jaar maken. Niks op tegen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206378785
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 16:09 schreef boegschroef het volgende:

[..]
Ergens voel ik me aangesproken :@ Maar juist met die dure aankopen rij je voorzichtiger.

Ik denk zelf dat het een stom plan is, want de statistiek zal gewoon verplaatsen naar mannen tussen de 21 en 26. Het komt door gebrek aan ervaring en inzicht niet door de leeftijd.
Nee er is wat met testosteron aan de hand en korte termijn denken. Het is dezelfde groep die in de gevangenis zit.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 19 oktober 2022 @ 20:08:09 #44
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_206379181
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 19:49 schreef ludovico het volgende:
Debiel idee, stelletje nitwitz.

Gewoon net als in de VS 16 jaar maken. Niks op tegen.
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2022 19:50 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee er is wat met testosteron aan de hand en korte termijn denken. Het is dezelfde groep die in de gevangenis zit.
In de VS sluiten ze alles en iedereen voor de kleinste vergrijpen op en kun je dus de rest veilig laten rijden vanaf zestien.
  dinsdag 8 november 2022 @ 19:58:21 #45
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_206606380
Dat wordt fietsen -O-

Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 27 januari 2023 @ 14:22:47 #46
414785 sirdanilot
pi_207734601
Dat mag in Nederland letterlijk niet, omdat dat tegen de Grondwet in gaat. Waarom zou een vrouw van 18 wel mogen rijden en een jongen van bijna 21 niet?

Wat wel mag, en kan, en mijns inziens ook zou moeten, is het rijbewijs pas vanaf 21 jaar voor iedereen. Dan heb ik het over het daadwerkelijke rijbewijs om zelfstandig te rijden. Een learner permit (zoals ik binnenkort zelf ook in de bus zal ontvangen *O* ) waarmee je enkel samen met een ervaren bestuurder mag rijden mag blijven bestaan wat mij betreft. We hebben al het 2todrive programma. Dus dan kan je al vanaf je 16e leren om te rijden en ben je ervaren zodra je met 21 zelf de weg op mag. Zo'n learner permit dient ook meteen als identiteitsbewijs dus dat is handig bij het uitgaan en scheelt weer een ID kaart aanvragen of paspoort meeslepen.

<21 jaar is namelijk oververtegenwoordigd in verkeersongevallen die zowel bij henzelf als bij anderen letsel of de dood kunnen veroorzaken

Ik zou wel een uitzondering invoeren voor mensen tussen de 18 en 21 jaar die echt een auto nodig hebben. Maar dan mag je wel van goeden huize komen om dat in Nederland aan te tonen. Misschien als je echt in de middle of nowhere in Zeeuws-Vlaanderen woont kan je gewoon niet zonder. Of mensen met een bepaalde beperking die minder goed kunnen fietsen/lopen maar wel kunnen autorijden. Of mantelzorgers, of mensen die een rijbewijs nodig hebben beroepsmatig gezien etc. Maar wel zorgen dat niet half Nederland opeens een 'uitzondering' wordt natuurlijk.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_207741719
learner permits moeten ook direct verdwijnen, dat zijn de echte gevaren op de weg :r
pi_207741967
En geen Marokkanen meer in de trein of zo? :')
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 27 januari 2023 @ 23:08:08 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_207742070
Zolang ze alleen zichzelf kapot rijden maakt het me weinig uit :P

Roekeloosheid hoort natuurlijk ook wel een beetje bij jongens van leeftijd. Ik vraag me af of je dat oplost door een rijverbod. Dan rijden ze zichzelf met een scooter dood.

Ik werd vandaag op de fiets ingehaald door een jongen van een jaar of 12 op zo'n e-step. En ik trap echt stevig door. Zie daar nog genoeg potentieel voor dodelijke escalaties ^O^
disclaimer
pi_207742270
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 januari 2023 23:08 schreef SQ het volgende:
Zolang ze alleen zichzelf kapot rijden maakt het me weinig uit :P

Roekeloosheid hoort natuurlijk ook wel een beetje bij jongens van leeftijd. Ik vraag me af of je dat oplost door een rijverbod. Dan rijden ze zichzelf met een scooter dood.

Ik werd vandaag op de fiets ingehaald door een jongen van een jaar of 12 op zo'n e-step. En ik trap echt stevig door. Zie daar nog genoeg potentieel voor dodelijke escalaties ^O^
niet voor niks dat die esteps de weg niet opmogen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')