Auto van midlifecrisis vader stiekem meenemen.quote:Op zaterdag 24 september 2022 13:44 schreef dick_laurent het volgende:
Waarom dan een plaatje van een gecrashte Lambo erbij?
Is dat het type auto dat al die mannen onder de 21 gemiddeld kopen?
Waar zijn die tijden gebleven dat je op je 18e gewoon nét genoeg geld had om een afgetrapte Opel Corsa te kunnen kopen?
Het is wel een auto die patsertjes tegenwoordig nog wel eens huren.quote:Op zaterdag 24 september 2022 13:44 schreef dick_laurent het volgende:
Is dat het type auto dat al die mannen onder de 21 gemiddeld kopen?
Een keiharde ouderdomsgrens is belachelijk. Maar wel een regelmatig rijvaardigheids-bewijs vanaf de AOW-gerechtigde leeftijd (ook omdat mensen die vanuit hun werk veel op de weg zaten na hun pensioen soms te weinig nog rijden). En ik zou er eigenlijk helemaal voor zijn om so-wie-so iedereen elke 5 jaar een korte theorie- en praktijk-test af te nemen, en bij falen te verplichten om het rijbewijs opnieuw te halen. Zeker nu thuiswerken voor velen regel is geworden, maar ook omdat mensen vaak veranderde verkeers-regels en nieuwe verkeers-situaties niet kennen.quote:Op zaterdag 24 september 2022 13:37 schreef aloa het volgende:
Wat vinden we hiervan?
Ik denk dat meneer wel een punt heeft. En idd na een bepaalde leeftijd niet meer. Iets van 70/75.
Je verschuift alleen maar het probleem, omdat een fors deel van de verkeersongevallen komt door gebrek aan ervaring, niet alleen door bravoure. En jonge mannen van die leeftijd komen veel sneller terecht in beroepen waar ze voor het werk moeten autorijden, dus dat maakt ook dat het vooral mannen zijn.quote:Een handvol verkeersveiligheidsexperts in de Australische staat New South Wales vindt dat mannen een rijverbod moeten krijgen tot ze 21 zijn. De leeftijdscategorie van mannen tot 25 jaar is ver oververtegenwoordigd bij verkeersongevallen.
Ik weet niet. Zijn toch meer de stoere boys, die elkaar opjutten en als gekken rijden.quote:Op zaterdag 24 september 2022 14:12 schreef LXIV het volgende:
Zo goed zijn, maar dan natuurlijk ook voor de vrouwen
Eigenlijk zouden ze dat bij meer mensen moeten doen. Om de 10 jaar ofzo weer een soort van herexamen, puur om te testen of deelname nog wel veilig is.quote:Op zaterdag 24 september 2022 14:28 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Een keiharde ouderdomsgrens is belachelijk. Maar wel een regelmatig rijvaardigheids-bewijs vanaf de AOW-gerechtigde leeftijd (ook omdat mensen die vanuit hun werk veel op de weg zaten na hun pensioen soms te weinig nog rijden). En ik zou er eigenlijk helemaal voor zijn om so-wie-so iedereen elke 5 jaar een korte theorie- en praktijk-test af te nemen, en bij falen te verplichten om het rijbewijs opnieuw te halen. Zeker nu thuiswerken voor velen regel is geworden, maar ook omdat mensen vaak veranderde verkeers-regels en nieuwe verkeers-situaties niet kennen.
[..]
Je verschuift alleen maar het probleem, omdat een fors deel van de verkeersongevallen komt door gebrek aan ervaring, niet alleen door bravoure. En jonge mannen van die leeftijd komen veel sneller terecht in beroepen waar ze voor het werk moeten autorijden, dus dat maakt ook dat het vooral mannen zijn.
Lijkt me wat overdreven. Er zijn genoeg jonge mensen die wel op een verantwoorde manier kunnen deelnemen aan het verkeer.quote:Op zaterdag 24 september 2022 13:37 schreef aloa het volgende:
Wat vinden we hiervan?
Ik denk dat meneer wel een punt heeft. En idd na een bepaalde leeftijd niet meer. Iets van 70/75.
Lijkt me niet handig. Hoe wordt de rest van het huis dan schoon?quote:Op zaterdag 24 september 2022 16:19 schreef Nober het volgende:
En vrouwen mogen alleen nog verblijven in de keuken?
Het is van een artikel uit de AD.quote:Op zaterdag 24 september 2022 17:16 schreef Het_Bokje het volgende:
AD > DPG > Clickbait > /care
Een of andere ouwe bok zegt iets over rijbewijzen na een gek ongeluk aan de andere kant van de wereld ;')
Doei, leuk geprobeerd, niet geklikt.
Het mooie is, vrouwen hoeven niet eens een voertuig te besturen om roekeloos in de weg te lopen/rijden/rollen/schuiven.quote:Op zaterdag 24 september 2022 17:42 schreef Aesthetics_ het volgende:
Waarom alleen voor mannen. Zie dagelijks in Nederland genoeg roekeloze (jonge) vrouwen op de weg rijden.
Dit idd.. mijn nieuwe chick is ook zo'n ongeleid projectiel, al heeft die verbazingwekkend weinig schades gereden in dr levenquote:Op zaterdag 24 september 2022 17:42 schreef Aesthetics_ het volgende:
Waarom alleen voor mannen. Zie dagelijks in Nederland genoeg roekeloze (jonge) vrouwen op de weg rijden.
FTFYquote:Op maandag 26 september 2022 08:06 schreef Aiciu het volgende:
Hoe minder mensen in het verkeer, hoe beter
Zo'n basis Super7 met 125pk, ook leukquote:Op maandag 26 september 2022 12:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dit idd.. mijn nieuwe chick is ook zo'n ongeleid projectiel, al heeft die verbazingwekkend weinig schades gereden in dr leven
Ik zou meer fiducie hebben met eenzelfde principe als het motorrijbewijs; beginnen met een paar jaar onder de 125 pk ofzo, daarna opgroeien en her-examineren..
Je kunt er zo veel restricties op inbouwen als je wilt, totdat het gewoon een Starletje is.. en dat was stiekem één van de goedkoopste en tofste autootjes die ik ooit gehad hebquote:Op donderdag 29 september 2022 08:38 schreef NoComment het volgende:
[..]
Zo'n basis Super7 met 125pk, ook leuk
quote:Op donderdag 29 september 2022 09:26 schreef Watuntrik het volgende:
Als het goed is komen er binnenkort geen nieuwe auto's meer op de markt zonder een Black box die route en rijgedrag registreert.
Hoezo 'midlifecrisis'? nog nooit anders gedaan, gekkiequote:Op donderdag 29 september 2022 09:26 schreef Watuntrik het volgende:
Als het goed is komen er binnenkort geen nieuwe auto's meer op de markt zonder een Black box die route en rijgedrag registreert. Het is dus een kwestie van tijd en zullen oudere auto's zonder black box langzaam van de markt verdwijnen. Vooralsnog is het idee om de black box alleen maar uit te lezen bij noodgevallen.
Maar gezien de steeds verder oprukkende controlezucht van de overheden en de steeds simpeler wordende digitale mogelijkheden zou dit wel eens kunnen uitlopen dat bij periodieke controle de box wordt uitgelezen.
Het zou nog gemakkelijker kunnen sinds er toch een GPS in zit dat er een Real Time controle komt en dan valt de bon gewoon op de mat zonder enige andere tussenkomst.
Leeftijdsgrens is bullshit, ik ken nog wel wat mannen in de midlifecrisis die nog even een snelle auto kopen en er als idioten op los scheuren alsof ze weer eens 21 zijn.
Bedankt .quote:Op zaterdag 24 september 2022 14:28 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Een keiharde ouderdomsgrens is belachelijk. Maar wel een regelmatig rijvaardigheids-bewijs vanaf de AOW-gerechtigde leeftijd (ook omdat mensen die vanuit hun werk veel op de weg zaten na hun pensioen soms te weinig nog rijden). En ik zou er eigenlijk helemaal voor zijn om so-wie-so iedereen elke 5 jaar een korte theorie- en praktijk-test af te nemen, en bij falen te verplichten om het rijbewijs opnieuw te halen. Zeker nu thuiswerken voor velen regel is geworden, maar ook omdat mensen vaak veranderde verkeers-regels en nieuwe verkeers-situaties niet kennen.
[..]
Je verschuift alleen maar het probleem, omdat een fors deel van de verkeersongevallen komt door gebrek aan ervaring, niet alleen door bravoure. En jonge mannen van die leeftijd komen veel sneller terecht in beroepen waar ze voor het werk moeten autorijden, dus dat maakt ook dat het vooral mannen zijn.
Nou ik dacht het even niet, dan ben ik namelijk óók slachtoffer van een dergelijke verplichte test. Bovendien heb ik enorme last van faalangst. Hoepel op.quote:Op zaterdag 24 september 2022 14:28 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Een keiharde ouderdomsgrens is belachelijk. Maar wel een regelmatig rijvaardigheids-bewijs vanaf de AOW-gerechtigde leeftijd (ook omdat mensen die vanuit hun werk veel op de weg zaten na hun pensioen soms te weinig nog rijden). En ik zou er eigenlijk helemaal voor zijn om so-wie-so iedereen elke 5 jaar een korte theorie- en praktijk-test af te nemen, en bij falen te verplichten om het rijbewijs opnieuw te halen. Zeker nu thuiswerken voor velen regel is geworden, maar ook omdat mensen vaak veranderde verkeers-regels en nieuwe verkeers-situaties niet kennen.
[..]
Je verschuift alleen maar het probleem, omdat een fors deel van de verkeersongevallen komt door gebrek aan ervaring, niet alleen door bravoure. En jonge mannen van die leeftijd komen veel sneller terecht in beroepen waar ze voor het werk moeten autorijden, dus dat maakt ook dat het vooral mannen zijn.
Ergens voel ik me aangesproken Maar juist met die dure aankopen rij je voorzichtiger.quote:Op donderdag 29 september 2022 09:26 schreef Watuntrik het volgende:
Leeftijdsgrens is bullshit, ik ken nog wel wat mannen in de midlifecrisis die nog even een snelle auto kopen en er als idioten op los scheuren alsof ze weer eens 21 zijn.
Dus tussen de 21 en 25 jaar mogen ze wel crashen?quote:Op zaterdag 24 september 2022 13:37 schreef aloa het volgende:
Een handvol verkeersveiligheidsexperts in de Australische staat New South Wales vindt dat mannen een rijverbod moeten krijgen tot ze 21 zijn. De leeftijdscategorie van mannen tot 25 jaar is ver oververtegenwoordigd bij verkeersongevallen.
Ik heb bijna 2 jaar amper gereden. En toen moest ik weer vaker de weg op en heb best een paar keer gedacht een rijles te nemen. Dat rechts voorrang heeft was niet meer op de automatische piloot. Spiegels in de gaten houden moest ik echt een tijdje op letten. Is denk wel weer goed gekomen. Maar om de X jaar een bijspijkerlesje / examen kan geen kwaad denk ik!quote:Op zaterdag 24 september 2022 14:36 schreef aloa het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden ze dat bij meer mensen moeten doen. Om de 10 jaar ofzo weer een soort van herexamen, puur om te testen of deelname nog wel veilig is.
Ik zie soms mensen rijden
Fixed.quote:Op zaterdag 24 september 2022 15:31 schreef Hyaenidae het volgende:
Of gewoon op vermogen. Vanaf je 21ste max 300 80pk. En zo opbouwen met +100 50pk per 5 jaar erbij.
Nee er is wat met testosteron aan de hand en korte termijn denken. Het is dezelfde groep die in de gevangenis zit.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 16:09 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ergens voel ik me aangesproken Maar juist met die dure aankopen rij je voorzichtiger.
Ik denk zelf dat het een stom plan is, want de statistiek zal gewoon verplaatsen naar mannen tussen de 21 en 26. Het komt door gebrek aan ervaring en inzicht niet door de leeftijd.
quote:Op woensdag 19 oktober 2022 19:49 schreef ludovico het volgende:
Debiel idee, stelletje nitwitz.
Gewoon net als in de VS 16 jaar maken. Niks op tegen.
In de VS sluiten ze alles en iedereen voor de kleinste vergrijpen op en kun je dus de rest veilig laten rijden vanaf zestien.quote:Op woensdag 19 oktober 2022 19:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nee er is wat met testosteron aan de hand en korte termijn denken. Het is dezelfde groep die in de gevangenis zit.
niet voor niks dat die esteps de weg niet opmogenquote:Op vrijdag 27 januari 2023 23:08 schreef SQ het volgende:
Zolang ze alleen zichzelf kapot rijden maakt het me weinig uit
Roekeloosheid hoort natuurlijk ook wel een beetje bij jongens van leeftijd. Ik vraag me af of je dat oplost door een rijverbod. Dan rijden ze zichzelf met een scooter dood.
Ik werd vandaag op de fiets ingehaald door een jongen van een jaar of 12 op zo'n e-step. En ik trap echt stevig door. Zie daar nog genoeg potentieel voor dodelijke escalaties
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |