abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206078198
Ik kan mij voorstellen dat bij een salesfunctie een rijbewijs wel handig is. Ik zou het persoonlijk niet expliciet benoemen, maar bij het solliciteren uit proberen te zoeken of het een binnendienst of een buitendienst functie is. Ik denk dat je kansen wathoger liggen bij een wat grotere afdeling of bedrijf. Zelf werk ik met ongeveer 20 mensen op een afdeling waarbij wij geacht worden om ons gezicht bij verschillende klanten te laten zien. Nu het team wat groter is, kan er tijdens het inplannen rekening gehouden worden met het feit of iemand wel of geen rijbewijs heeft.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 23 september 2022 @ 17:55:26 #27
414785 sirdanilot
pi_206078421
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 17:13 schreef SjonShitcoin het volgende:
Zet het op je cv, maak er verder niet zon issue van. Je doet weer moeilijk over iets wat helemaal niet moeilijk hoeft te zijn.
Ik heb het niet op mijn CV staan omdat ik heb geleerd dat je alleen zaken die in je voordeel spreken op je CV dient te zetten.

Er is mij ook nooit aangegeven dat dit een verplicht veld is op een CV door recruiters.

Natuurlijk snap ik dat mensen dit wel eens op hun CV zetten, maar als je het rijbewijs hebt is dat omdat dat in je voordeel spreekt.

Cultuur kan ook verschillen: in NL lijkt dit me gebruikelijker dan in Engelstalige landen waar het vanzelfsprekender is dat je een rijbewijs hebt dan in NL. Zeker vroeger kreeg je hier met een rondje om de kerk een rijbewijs, dat is tegenwoordig wel anders maar de mentaliteit is meer gericht op de auto dan in NL.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206078440
Waarom kwam je niet door de keuring??
  vrijdag 23 september 2022 @ 18:00:30 #29
403337 Sodeknetters
Draaien in een bel
pi_206078477
Een CV maak je op de baan waarop je solliciteert en vermeld je alle relevante informatie voor die functie. Wanneer je zou kunnen aannemen dat een rijbewijs relevant zou kunnen zijn in deze sollicitatie, vermeld je dus in je CV dat je wel of geen rijbewijs hebt.
Als de wolken aan staan blijf je gaan
pi_206078941
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 18:00 schreef Sodeknetters het volgende:
Een CV maak je op de baan waarop je solliciteert en vermeld je alle relevante informatie voor die functie. Wanneer je zou kunnen aannemen dat een rijbewijs relevant zou kunnen zijn in deze sollicitatie, vermeld je dus in je CV dat je wel of geen rijbewijs hebt.
Of je laat het gewoon helemaal weg.
Als het rijbewijs een harde eis is dan zullen ze er wel naar vragen, toch?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_206080151
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 17:55 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik heb het niet op mijn CV staan omdat ik heb geleerd dat je alleen zaken die in je voordeel spreken op je CV dient te zetten.

Er is mij ook nooit aangegeven dat dit een verplicht veld is op een CV door recruiters.

Natuurlijk snap ik dat mensen dit wel eens op hun CV zetten, maar als je het rijbewijs hebt is dat omdat dat in je voordeel spreekt.

Cultuur kan ook verschillen: in NL lijkt dit me gebruikelijker dan in Engelstalige landen waar het vanzelfsprekender is dat je een rijbewijs hebt dan in NL. Zeker vroeger kreeg je hier met een rondje om de kerk een rijbewijs, dat is tegenwoordig wel anders maar de mentaliteit is meer gericht op de auto dan in NL.
Ziehier het bewijs van moeilijk doen om het moeilijk doen.

Manmanman alsof je met zon instelling überhaupt ergens aangenomen wordt :').
pi_206081534
Waarom zo moeilijk doen? Meestal staat het in de vacature en zo niet: even bellen en navragen voordat je solliciteert?
pi_206082206
Maak je niet druk, je bent sales engineer. Je kan gewoon meerijden met je collega die wel een echte sales rol heeft en prima op locatie je demo geven.
pi_206082280
Bingokaart Sirdanilot erbij gepakt _O_ _O_ _O_
Ik zwaai naar dieren.
pi_206085196
Dus als ik het goed begrijp vind je dat het expliciet in de vacature moet staan, maar je vind het niet belangrijk om het in je CV te vermelden?
  zaterdag 24 september 2022 @ 13:02:43 #36
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_206085544
Ik ken eigenlijk maar weinig vacatures waar dat in staat, tenzij je echt op een transport functie of zo solliciteert. Ik heb het wel op mijn CV staan, al stond er eerst nee en nu ja, maar het lijkt me handig om te vermelden.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_206085818
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 13:02 schreef karr-1 het volgende:
Ik ken eigenlijk maar weinig vacatures waar dat in staat, tenzij je echt op een transport functie of zo solliciteert. Ik heb het wel op mijn CV staan, al stond er eerst nee en nu ja, maar het lijkt me handig om te vermelden.
Jonguh tuurlijk is dat handig..wie haalt anders de broodjesbal en de halve liters voor de mamibo dinmibo woenmibo donmibo en de vrijmibo
Ik zwaai naar dieren.
pi_206085855
Wel een handige eigenschap bij een (Tech)SalesSupport functie, dingen zo lang mogelijk zo vaag mogelijk houden. ^O^
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206087114
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 17:55 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb het niet op mijn CV staan omdat ik heb geleerd dat je alleen zaken die in je voordeel spreken op je CV dient te zetten.

Er is mij ook nooit aangegeven dat dit een verplicht veld is op een CV door recruiters.

Natuurlijk snap ik dat mensen dit wel eens op hun CV zetten, maar als je het rijbewijs hebt is dat omdat dat in je voordeel spreekt.

Cultuur kan ook verschillen: in NL lijkt dit me gebruikelijker dan in Engelstalige landen waar het vanzelfsprekender is dat je een rijbewijs hebt dan in NL. Zeker vroeger kreeg je hier met een rondje om de kerk een rijbewijs, dat is tegenwoordig wel anders maar de mentaliteit is meer gericht op de auto dan in NL.
Volgens mij bevatten vrijwel alle vacatures wel contactgegevens van iemand waar je informatie kan vragen voordat je solliciteert. Oftewel: bel gewoon even op en vraag in hoeverre een rijbewijs noodzakelijk is voor de betreffende functie. Voor jezelf ook handig, want dan verdoe je je tijd niet met een nutteloze sollicitatie.
pi_206087305
waarom blaas je dingen zo enorm op? Dat doe je wel vaker in topics hier....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206087405
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 17:33 schreef exelletor het volgende:
Ik kan mij voorstellen dat bij een salesfunctie een rijbewijs wel handig is. Ik zou het persoonlijk niet expliciet benoemen, maar bij het solliciteren uit proberen te zoeken of het een binnendienst of een buitendienst functie is. Ik denk dat je kansen wathoger liggen bij een wat grotere afdeling of bedrijf. Zelf werk ik met ongeveer 20 mensen op een afdeling waarbij wij geacht worden om ons gezicht bij verschillende klanten te laten zien. Nu het team wat groter is, kan er tijdens het inplannen rekening gehouden worden met het feit of iemand wel of geen rijbewijs heeft.
Ik heb ooit gereageerd op een binnendienstfunctie. Ik had geen rijbewijs. De eigenaar van het bedrijf was enthousiast en heeft me ook gevraagd of ik een rijbewijs had. Toen ben ik weggegaan denkend dat ik werk had. Word ik opgebeld na t weekend (gesprek was op een zaterdag), zegt die gast dat ie enthousiast was maar dat het ontbreken van een rijbewijs zorgde dat ik die baan niet kreeg. :{w
pi_206087791
Hmm ik zou wel advies geven maar ik denk dat dat redelijk zinloos is.

Sowieso moet je afwijzing ook niet zo opblazen. Het is een werknemers markt. Word je afgewezen? Hup, naar de volgende. Ik heb nog wel vreemdere redenen voor afwijzing gekend.
pi_206088679
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 16:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja, alles is bereikbaar, maar in hoeveel tijd? Je moet namelijk ook nog 8 uur werken.
Dat hoeft helemaal niet. Ik moet ook wel eens 200 km rijden naar een klant, maar dan werk ik max 6 uur. Dat maakt qua productiviteit nauwelijks uit tov 8 uur werken.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 24-09-2022 19:17:53 ]
  Moderator zaterdag 24 september 2022 @ 19:19:00 #44
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206088706
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 19:17 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Dat hoeft helemaal niet. Ik moet ook wel eens 200 km rijden naar een klant, maar dan werk ik max 6 uur. Dat maakt qua productiviteit nauwelijks uit tov 8 uur werken.
Ja doe eens 200km met het openbaar vervoer? Of wil je daar een collega voor chartered? Lijkt me onbegonnen werk.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_206088750
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 19:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja doe eens 200km met het openbaar vervoer? Of wil je daar een collega voor chartered? Lijkt me onbegonnen werk.
200km in OV kun je in ieder geval nog (al dan niet gedeeltelijk) werken.
pi_206098297
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 19:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja doe eens 200km met het openbaar vervoer? Of wil je daar een collega voor chartered? Lijkt me onbegonnen werk.
Gewoon in de 1e klas coupe met je laptop op schoot, als je geluk hebt ga je in zo’n klein hokje zitten met 4-6 stoelen en de deur dicht. Kan je toch prima werken? Het tuig zit doorgaans tweedeklas.
pi_206098585
Probeer dat rijbewijs gewoon alsnog een keer te halen?

Zegt de eveneens rijbewijsloze inbox :+
  User die het meest klaagt 2022 zondag 25 september 2022 @ 19:36:38 #48
414785 sirdanilot
pi_206099922
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 23:48 schreef MaximumRush het volgende:
Maak je niet druk, je bent sales engineer. Je kan gewoon meerijden met je collega die wel een echte sales rol heeft en prima op locatie je demo geven.
Bij sommige collega's lijkt me dat heel gezellig en bij enkele lijkt het me een recept voor drama :D

Ik vraag me nog altijd af of ik jou ergens van ken overigens. PB mag.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zondag 25 september 2022 @ 19:37:53 #49
414785 sirdanilot
pi_206099944
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 17:40 schreef Inbox het volgende:
Probeer dat rijbewijs gewoon alsnog een keer te halen?

Zegt de eveneens rijbewijsloze inbox :+
Mag on medische redenen niet, ook niet hier in Ierland , voor zover ik heb begrepen van de dokter. Echter moet ik nog een officiële verklaring ontvangen. Volgende afspraak is pas volgend jaar.

Ik kan het wel betalen die rijlessen en een goedkope auto zou ik ook kunnen betalen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 zondag 25 september 2022 @ 19:39:05 #50
414785 sirdanilot
pi_206099956
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 19:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ja doe eens 200km met het openbaar vervoer? Of wil je daar een collega voor chartered? Lijkt me onbegonnen werk.
Gelukkig rijden er nog altijd af en toe NS treinen. Niet altijd als ik zo het nieuws lees :D
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')