abonnement Unibet Coolblue
pi_206074510
Waarom zo verbaasd over Baudet? Alle boze Kamerleden hebben boter op hun hoofd. Jarenlang is de weg geplaveid en mensen keken ernaar zolang het over de kwetsbaren in de samenleving ging. Rutte die opeens moreel gaat zitten doen? Hilarisch. Er zitten in de volle breedte inmiddels extreem gevaarlijke politici in de Kamer. En de journalistiek als kritische macht en hoeder van de rechtsstaat? Yeah, right.

De (parlementaire) vrijheid van meningsuiting is ineens niet meer zo heilig als ze zelf lijdend voorwerp zijn. Kotsmisselijk word ik van deze dubbele maat!
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_206074702
Ik ben meer verbaasd dat die clown überhaupt spreekrecht heeft :')
pi_206074809
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 11:28 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Ik ben meer verbaasd dat die clown überhaupt spreekrecht heeft :')
Gekozen volksvertegenwoordiger, dus ja.
Zegt meer wat over de mensen die op hem gestemd hebben.

[ Bericht % gewijzigd door trein2000 op 23-09-2022 11:39:56 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  vrijdag 23 september 2022 @ 11:39:26 #4
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206074836
Wat had je precies verwacht dat ondernomen werd TS?
pi_206075253
twitter
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 11:39 schreef Hexagon het volgende:
Wat had je precies verwacht dat ondernomen werd TS?
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_206075342
Ergens wel eens met TS. Puur een zwaktebod dat vak Kaag weg liep. Wel te begrijpen natuurlijk, maar was er dan écht geen andere optie dan ff te blijven AngryBirden op je telefoon en Baudet ff door te laten ratelen? Maargoed, weer meer aandacht voor randzaken, ipv de oplossingen voor problemen. Well played Parlement, well played....

Oh, het wordt me iets te heet onder de voeten: Wegwezen! Kan iemand een pallet Ymea-pillen voor Kaag ritselen? (Hugo??)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206077926
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 12:28 schreef Het_Bokje het volgende:
Ergens wel eens met TS. Puur een zwaktebod dat vak Kaag weg liep. Wel te begrijpen natuurlijk, maar was er dan écht geen andere optie dan ff te blijven AngryBirden op je telefoon en Baudet ff door te laten ratelen? Maargoed, weer meer aandacht voor randzaken, ipv de oplossingen voor problemen. Well played Parlement, well played....

Oh, het wordt me iets te heet onder de voeten: Wegwezen! Kan iemand een pallet Ymea-pillen voor Kaag ritselen? (Hugo??)
Nee, die Kaag krijgt bakken met shit over haar heen, van alle kanten. Genoeg is genoeg, ik zou er ook geen zin in hebben, je kan moeilijk je oordoppen indoen, dat pikken mensen ook weer niet.

edit: Oordoppen met Noise-Cancelling ^O^
pi_206077957
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 17:09 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Nee, die Kaag krijgt bakken met shit over haar heen, van alle kanten. Genoeg is genoeg, ik zou er ook geen zin in hebben, je kan moeilijk je oordoppen indoen, dat pikken mensen ook weer niet.
Hmmm, is ook wel weer waar. Zo over je heen laten lopen zit niet in haar karakter (terecht!).

Even een brainfart: Wat als Kaag alleen een "Gaaap"-gebaar had gemaakt en verder niets? (aan de andere kant, dan had Baudet gewoon door kunnen gaan, en bleef t waarschijnlijk een puinhoop).

Allemaal best dat Baudet alles mag zeggen, maar Hoe is t zegt zeg... :r :r Doorspekt met achterdocht etc. echt misselijkmakend. Maar dat begin ik met alles te krijgen wat Baudet zegt....
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206077992
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 12:28 schreef Het_Bokje het volgende:
Ergens wel eens met TS. Puur een zwaktebod dat vak Kaag weg liep. Wel te begrijpen natuurlijk, maar was er dan écht geen andere optie dan ff te blijven AngryBirden op je telefoon en Baudet ff door te laten ratelen?
Nee, aangezien Kaag de gevolgen moet dragen van de insinuaties. Heeft ze straks weer een inbox vol doodsbedreigingen en een politiepost voor de deur, alleen omdat er een doorgesnoven idioot in de kamer denkt dat het zinnig is te insinueren dat Kaag een spion is.

Wat nou als één van de luisteraars de held uit de film wil zijn die de spion op ruimt?

Woorden hebben gevolgen en dus moet je optreden bij de verkeerde woorden. Dat was eigenlijk aan de voorzitter, maar die deed (slap genoeg) niks en dus was het zeker aan het kabinet om wat te doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206078030
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 17:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, aangezien Kaag de gevolgen moet dragen van de insinuaties. Heeft ze straks weer een inbox vol doodsbedreigingen en een politiepost voor de deur, alleen omdat er een doorgesnoven idioot in de kamer denkt dat het zinnig is te insinueren dat Kaag een spion is.

Wat nou als één van de luisteraars de held uit de film wil zijn die de spion op ruimt?

Woorden hebben gevolgen en dus moet je optreden bij de verkeerde woorden. Dat was eigenlijk aan de voorzitter, maar die deed (slap genoeg) niks en dus was het zeker aan het kabinet om wat te doen.
Eens. Wat kort door de bocht van mij dat dit Kaag e.a. niet zou schaden. Kan Baudet niet wat nuttigers gaan doen dan belastinggeld verspillen?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206078036
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 11:12 schreef Gibraltar70 het volgende:
De (parlementaire) vrijheid van meningsuiting is ineens niet meer zo heilig als ze zelf lijdend voorwerp zijn. Kotsmisselijk word ik van deze dubbele maat!
Vrijheid van meningsuiting is nooit heilig, altijd begrensd door verboden op beledigen, haatzaaien, bedreigen en in de kamer ook begrensd voor persoonlijke aanvallen en insinuaties. Doen alsof je onder het mom van vrijheid van meningsuiting alles moet kunnen zeggen, dat is pas misselijkmakend.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206078057
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 17:18 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Eens. Wat kort door de bocht van mij dat dit Kaag e.a. niet zou schaden. Kan Baudet niet wat nuttigers gaan doen dan belastinggeld verspillen?
Voor Baudet is dit nuttig. Hij zat op zwart zaad zonder uitzicht op een baan, nu heeft hij dankzij een stel idioten die aan zijn voeten liggen een gegarandeerd dik inkomen zonder zich echt te hoeven inspannen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206078077
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 17:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Voor Baudet is dit nuttig. Hij zat op zwart zaad zonder uitzicht op een baan, nu heeft hij dankzij een stel idioten die aan zijn voeten liggen een gegarandeerd dik inkomen zonder zich echt te hoeven inspannen.
Tja, die Lavendel raakt een keer uitverkocht :')
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206078138
Kaag zei ook weer iets, waarvan ik dacht; 'Je hebt echt ook echt niet door hoe extreem geleerd en geletterd je bent'. En dat je daardoor Henk en Ingrid dus wel te kakken zet. En je zo extreem elitiair overkomt.

The Dog Whistle

Had ze het over als reactie op die gek.

En ze sprak het nog uit als 'The Dope Whistle' ook en ik dacht: nou dat kan eigenlijk ook. Alleen je zet weer iedereen die daar nog nooit van gehoord heeft te kakken zo mevrouw Kaag.

quote:
Dog whistle


Een dog whistle is een bedekte toespeling die alleen of vooral door ingewijden wordt begrepen.

Dog whistles worden in politiek en media toegepast. De herkomst van het woord ligt dan ook in het hondenfluitje, waarvan de hoogfrequente toon wordt gehoord door honden maar niet door mensen. De impliciete lading van dog whistles kan altijd ontkend worden, waardoor de gebruikers ervan moderatie van sociale-mediabedrijven zoals YouTube en Facebook kunnen ontwijken. Bovendien, in de ogen van mensen die de dog whistle niet herkennen, komen de gebruikers ervan niet als extreem over. Hierdoor is er meer tolerantie voor hun opvattingen en zijn mensen sneller bereid om naar ze te luisteren.
Voorbeelden

Het gebruik door de Amerikaanse president Ronald Reagan van de term States' rights ('rechten van de deelstaten'). Op het eerste gezicht gaat het hier om het recht van de Amerikaanse deelstaten om eigen beleid te maken zonder inmenging van de federale overheid, maar als dog whistle gaat het erom dat de zuidelijke staten van de VS hun eigen discriminerende beleid zouden moeten kunnen voortzetten.[1]
Het betitelen van de Amerikaanse president Barack Obama als 'voedselbonnenpresident', daarmee refererend aan het onder bepaalde delen van de bevolking levende idee dat vooral minderheden (onterecht) profiteerden van zijn beleid.[1]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dog_whistle
  Moderator vrijdag 23 september 2022 @ 17:56:58 #15
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206078437
Ik snap de OP niet zo goed, wie is er verbaasd over Baudet? Niemand toch zeker? Dit is al jaren aan de gang maar helaas is er een groep mensen in Nederland zo achterlijk dat ze op die man stemmen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206082295
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 17:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, aangezien Kaag de gevolgen moet dragen van de insinuaties. Heeft ze straks weer een inbox vol doodsbedreigingen en een politiepost voor de deur, alleen omdat er een doorgesnoven idioot in de kamer denkt dat het zinnig is te insinueren dat Kaag een spion is.

Wat nou als één van de luisteraars de held uit de film wil zijn die de spion op ruimt?

Woorden hebben gevolgen en dus moet je optreden bij de verkeerde woorden. Dat was eigenlijk aan de voorzitter, maar die deed (slap genoeg) niks en dus was het zeker aan het kabinet om wat te doen.
Dit is toch ook het geval bij Wilders die asielzoekers en moslims als zondebok presenteert? Ook die mensen worden vervolgens gepest en uitgesloten in de maatschappij. Wilders mag anderen beledigen en hun betrouwbaarheid in twijfel trekken, dan lacht men nog vrolijk om een gevatte opmerking tijdens het betoog, maar kom niet aan ons; is het verhaal. En die dubbele maat zal ik altijd benoemen.
The best among you is the one who doesn’t harm others with his tongue and hands. - Prophet Muhammad (PBUH)
pi_206083067
Op je eigen topics met fake discriminatie kom je niet eens terug. Erg laf. Je benoemt zaken die je goed uitkomen, als het leugens blijken is dat geen probleem voor je. Een onbetrouwbare egocentrische gesprekspartner dus, die in het verleden ook heeft laten zien zelf geen problemen te hebben met het verspreiden van leugens om een standpunt te motiveren. Laf dus.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_206083070
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 17:27 schreef christmastsunami het volgende:
Kaag zei ook weer iets, waarvan ik dacht; 'Je hebt echt ook echt niet door hoe extreem geleerd en geletterd je bent'. En dat je daardoor Henk en Ingrid dus wel te kakken zet. En je zo extreem elitiair overkomt.

Ik vind het juist fijn dat we eindelijk weer mensen in de politiek hebben die beleefd praten, en niet het iq van een strontvlieg hebben.
pi_206083077
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 00:01 schreef Gibraltar70 het volgende:

[..]
Dit is toch ook het geval bij Wilders die asielzoekers en moslims als zondebok presenteert? Ook die mensen worden vervolgens gepest en uitgesloten in de maatschappij. Wilders mag anderen beledigen en hun betrouwbaarheid in twijfel trekken, dan lacht men nog vrolijk om een gevatte opmerking tijdens het betoog, maar kom niet aan ons; is het verhaal. En die dubbele maat zal ik altijd benoemen.
Dat Wilders steviger moet worden aangepakt maakt niet dat Baudet niet hoeft worden aangepakt. Je statement in je startpost slaat dus helemaal nergens op.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206096038
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 september 2022 11:12 schreef Gibraltar70 het volgende:
Waarom zo verbaasd over Baudet? Alle boze Kamerleden hebben boter op hun hoofd. Jarenlang is de weg geplaveid en mensen keken ernaar zolang het over de kwetsbaren in de samenleving ging. Rutte die opeens moreel gaat zitten doen? Hilarisch. Er zitten in de volle breedte inmiddels extreem gevaarlijke politici in de Kamer. En de journalistiek als kritische macht en hoeder van de rechtsstaat? Yeah, right.

De (parlementaire) vrijheid van meningsuiting is ineens niet meer zo heilig als ze zelf lijdend voorwerp zijn. Kotsmisselijk word ik van deze dubbele maat!
terecht, dit had veel eerder moeten gebeuren. Ze zijn zoals gebruikelijk weer eens te laat met hun actie of reactie.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206097001
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 17:09 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Nee, die Kaag krijgt bakken met shit over haar heen, van alle kanten. Genoeg is genoeg, ik zou er ook geen zin in hebben, je kan moeilijk je oordoppen indoen, dat pikken mensen ook weer niet.

edit: Oordoppen met Noise-Cancelling ^O^
Dan moeten ze daar niet zo'n zwak vrouwtje neerzetten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206118442
Weglopen is altijd het grootste zwaktebod dat je kunt doen.
pi_206118562
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:26 schreef bloodymary1 het volgende:
Weglopen is altijd het grootste zwaktebod dat je kunt doen.
Juist niet, het is het sterkste wat je kan doen als de meningen oneindig ver uit elkaar liggen. Het is ook de enige reactie tegen mensen die de ratio verwerpen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206119030
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Juist niet, het is het sterkste wat je kan doen als de meningen oneindig ver uit elkaar liggen. Het is ook de enige reactie tegen mensen die de ratio verwerpen.
Oneens. Je hoeft er ook helemaal niet op in te gaan. Kunt ook geen reactie geven en doorgaan met de orde van de dag. Of een keer gapen, of lachen of je hand voor je ogen. Maar weglopen is echt sneu.
  dinsdag 27 september 2022 @ 17:57:09 #25
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206120348
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 12:19 schreef Gibraltar70 het volgende:
[ twitter ]
[..]

Is dat die zelfde Azarkan die Kamervragen stelde over een haathoax en over Iran muisstil is ?
Of is dat een andere ?
Ik ben inmiddels overleden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')