abonnement Unibet Coolblue
pi_206135236
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 22:19 schreef Coco het volgende:
Kijkje genomen in het Nord stream topic.

Spijt van.
Geen warm bad maar een nare gaskamer.
pi_206135237
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 22:18 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Wat is haar opleidingsniveau?
Ze doet wel heel denigrerend naar het VI publiek, ze komt uit een 'deug milieu', oftewel u bent een stel onbeschaafde boeren
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
pi_206135318
Sleepy Joe
pi_206135321
Bidenhaat Laat
Denk onbegrensd en kijk verder dan je kan zien
Wij zijn unlimited barrières kennen we niet
Denk unlimited
  woensdag 28 september 2022 @ 22:30:58 #205
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_206135323
Joe begint een beetje seniel te worden
pi_206135338
Dezelfde soort gekke filmpjes vind je ook van Trump :D
Beide zijn ze niet best ;(
pi_206136150
Wat een slechte uitzending was dit zeg. Stella en Marc nooit meer uitnodigen.
  Moderator woensdag 28 september 2022 @ 23:54:17 #208
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_206136162
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 22:30 schreef Van_Poppel het volgende:
begint
lol
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_206136709
Jammer maar ergens ook volkomen begrijpelijk dat de heren niet zo progressief zijn op het gebied van de transwet. Ik snap hun positie wel maar ik had wel graag een gast gezien die hen duidelijk uit kon leggen waar de andere kant vandaan komt. Wordt nu wel heel makkelijk opzij gezet en belachelijk gemaakt zonder dat er een klein tegengeluid komt waaruit een goede discussie kan ontstaan.

Johan die het allemaal doodeng vindt en allerlei slippery slope argumenten verzint die je kan vergelijken met "straks trouwt iedereen nog met z'n huisdier" als het om invoering van het homohuwelijk zou gaan. Dergelijke argumenten zijn met name gefundeerd in angst en hebben niet veel met de daadwerkelijke menselijke situatie van doen. Die is namelijk best mensonterend op het ogenblik.

Trans mensen moeten nu dus door een hele bureaucratische procedure die enorm veel tijd in beslag neemt en bovendien onnodig duur is. Ze hebben te maken met ellenlange wachtlijsten en gesprekken die gewoon vernederend zijn. Dient allemaal geen legitiem doel behalve zorgen voor een superhoge drempel terwijl het heel makkelijk hoort te zijn. Dat is natuurlijk gewoon een overblijfsel van decennialang gristelijk bewind, en dat mag intussen heus wel veranderd worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Noorse_Kabeltrui op 29-09-2022 19:29:40 ]
pi_206136714
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 23:52 schreef Bolasie het volgende:
Wat een slechte uitzending was dit zeg. Stella en Marc nooit meer uitnodigen.
Stella heeft echt niks toegevoegd nee. Zelfs de slechtste gasten dragen wel eens bij aan een discussie door het een bepaalde richting op te sturen of op z'n minst iets te zeggen waar de heren wat mee kunnen. Zij deed eigenlijk actief het tegenovergestelde. :')
pi_206136716
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 22:22 schreef nils_22 het volgende:

[..]
Ze doet wel heel denigrerend naar het VI publiek, ze komt uit een 'deug milieu', oftewel u bent een stel onbeschaafde boeren
Ze bedoelde gewoon dat ze een linkse rakker is met progressieve ideeën die tegenwoordig wel eens worden gekwalificeerd als denkbeelden die "deugen" in negatieve zin.
pi_206136717
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2022 22:19 schreef Coco het volgende:
Kijkje genomen in het Nord stream topic.

Spijt van.
Misschien toch maar NordVPN nemen om mezelf daartegen te beschermen.
pi_206137839
Maar wat nou als we in plaats van die transgender wet gewoon het hele gender uit het paspoort halen.

Wat is er de toegevoegde waarde van?
pi_206138026
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:22 schreef AllesFlexie het volgende:
Maar wat nou als we in plaats van die transgender wet gewoon het hele gender uit het paspoort halen.

Wat is er de toegevoegde waarde van?
Ja. Maar gaan we dan alles waar een gender aan vastzit weghalen? Voor het comfort van 2% van de mensen?
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  donderdag 29 september 2022 @ 10:45:25 #215
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_206138680
quote:
10s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:40 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ja. Maar gaan we dan alles waar een gender aan vastzit weghalen? Voor het comfort van 2% van de mensen?
Met die 2% zit je nog exreem hoog denk ik.
Rini dankjewel.
pi_206138709
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 10:45 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Met die 2% zit je nog exreem hoog denk ik.
Eerder 0,2 dan 2. Sluit niet uit dat het over 20 jaar 2 is in dit land van natte washandjes
pi_206138813
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 03:24 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Jammer maar ergens ook volkomen begrijpelijk dat de heren niet zo progressief zijn op het gebied van de transwet. Ik snap hun positie wel maar ik had wel graag een gast gezien die hen duidelijk uit kon leggen waar de andere kant vandaan komt. Wordt nu wel heel makkelijk opzij gezet en belachelijk gemaakt zonder dat er een klein tegengeluid komt waaruit een goede discussie kan ontstaan.

Johan die het allemaal doodeng vindt en allerlei slippery slope argumenten verzint die je kan vergelijken met "straks trouwt iedereen nog met z'n huisdier" als het om invoering van het homohuwelijk zou gaan. Dergelijke argumenten zijn met name gefundeerd in angst en hebben niet veel met de daadwerkelijke menselijke situatie van doen. Die is namelijk best mensonterend op het ogenblink.

Trans mensen moeten nu dus door een hele bureaucratische procedure die enorm veel tijd in beslag neemt en bovendien onnodig duur is. Ze hebben te maken met ellenlange wachtlijsten en gesprekken die gewoon vernederend zijn. Dient allemaal geen legitiem doel behalve zorgen voor een superhoge drempel terwijl het heel makkelijk hoort te zijn. Dat is natuurlijk gewoon een overblijfsel van decennialang gristelijk bewind, en dat mag intussen heus wel veranderd worden.
Bezuinigen op de GGZ = meer transgenders. Correlatie is geen causaliteit, maar ik vermoed toch een sterk verband. Heb oprecht het idee dat een groot deel van de transgenders gewoon depressief/onzeker is en houvast zoekt en daarom hiermee komt. Als het echt zo in de mens zat dan was dit onderwerp al veel eerder (honderden jaren) actueel geweest (zoals homoseksualiteit). Voorbeeld van iemand die compleet in de war is en nu transgender is Tukkertje Lorenzo / Sterre. Hopelijk een extreem voorbeeld.

Maar ik kan me wel in de (ietwat conservatieve) visie van de heren vinden.
pi_206140136
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 03:28 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Stella heeft echt niks toegevoegd nee. Zelfs de slechtste gasten dragen wel eens bij aan een discussie door het een bepaalde richting op te sturen of op z'n minst iets te zeggen waar de heren wat mee kunnen. Zij deed eigenlijk actief het tegenovergestelde. :')
Stella werd uberhaupt niet serieus genomen. Alles wat ze zei werd belachelijk gemaakt of Genee liet op een andere manier duidelijk merken dat het hem niet boeide.

Kan ze zelf weinig aan doen.

Op een gegeven moment voel je namelijk ook dat niemand je mag aan tafel.

Maar goed, ze had het kunnen en moeten weten. Ze kiest er ook zelf voor.
pi_206140666
quote:
10s.gif Op donderdag 29 september 2022 09:40 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Ja. Maar gaan we dan alles waar een gender aan vastzit weghalen? Voor het comfort van 2% van de mensen?
Ben heel benieuwd wat daar concreet mis mee is. 2% wordt er gelukkiger van terwijl het nul invloed heeft op de rest. Hoeft natuurlijk niet met alles, maar voor dingen die verder onbelangrijk zijn en makkelijk veranderd kunnen worden: waarom niet? De enige reden die ik kan bedenken is halsstarrigheid en angst voor mensen die eindelijk kunnen zijn wat ze willen zijn.
pi_206140693
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:55 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:

[..]
Ben heel benieuwd wat daar concreet mis mee is. 2% wordt er gelukkiger van terwijl het nul invloed heeft op de rest. Hoeft natuurlijk niet met alles, maar voor dingen die verder onbelangrijk zijn en makkelijk veranderd kunnen worden: waarom niet? De enige reden die ik kan bedenken is halsstarrigheid en angst voor mensen die eindelijk kunnen zijn wat ze willen zijn.
Waar haal jij vandaan dat 98% het geen invloed vindt hebben of het niet graag in het paspoort heeft staan?
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_206140759
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 11:01 schreef ISVV het volgende:

[..]
Bezuinigen op de GGZ = meer transgenders. Correlatie is geen causaliteit, maar ik vermoed toch een sterk verband. Heb oprecht het idee dat een groot deel van de transgenders gewoon depressief/onzeker is en houvast zoekt en daarom hiermee komt. Als het echt zo in de mens zat dan was dit onderwerp al veel eerder (honderden jaren) actueel geweest (zoals homoseksualiteit). Voorbeeld van iemand die compleet in de war is en nu transgender is Tukkertje Lorenzo / Sterre. Hopelijk een extreem voorbeeld.

Maar ik kan me wel in de (ietwat conservatieve) visie van de heren vinden.
Natuurlijk zijn er een hoop transgenders die in de kast blijven omdat de drempel voor de zorg gewoon te hoog is. Dan heb je ook nog culturele/maatschappelijke aspecten die we even buiten beschouwing laten. Het feit dat versoepeling ook meer transgenders oplevert, geeft mijns inziens juist aan dat er nu al een hele hoop mensen zijn die niet zichzelf kunnen en mogen zijn.

Wat iemand is zou helemaal niet de bezigheid van iemand anders moeten zijn, en al helemaal niet de staat. Dat lijkt me wel een standpunt waar ook conservatieve mensen zich in moeten kunnen vinden.

Overigens is het aantal spijtoptanten wat betreft transgenderzorg echt enorm laag. Dat daar zo op gehamerd wordt, heeft naar mijn gevoel meer te maken met transfobie (of in elk geval het inboezemen van angst) dan daadwerkelijk willen zorgen voor mensen. Die mensen maken deze keuze omdat ze het écht willen, niet omdat dat een grapje zou zijn voor in de bar.
pi_206140803
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:58 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Waar haal jij vandaan dat 98% het geen invloed vindt hebben of het niet graag in het paspoort heeft staan?
In deze ging het mij meer om jouw benadering/redenatie dan dit specifieke geval van m/v in je paspoort. Had voor mij net zo goed kunnen gaan om bijvoorbeeld "beste reizigers" in plaats van "dames en heren". Doe je verder niemand wezenlijk kwaad mee terwijl het geluk voor een aanzienlijke groep omhoog gaat.

In veel gevallen zal vast wel een tussenoplossing denkbaar zijn. Als iemand écht een man genoemd willen worden kan de conducteur wel speciaal voor diegene staan, hem diep in zijn ogen aankijken en exclameren "jij bent een man". Voor paspoorten kun je gewoon naar het gemeentehuis en vragen of ze alsnog een "m" willen zetten onder je foto. (Overigens lijkt mij m/v/x nog steeds een betere oplossing dan het helemaal weglaten.)

[ Bericht 7% gewijzigd door Noorse_Kabeltrui op 29-09-2022 14:13:49 ]
  Trouwste user 2022 donderdag 29 september 2022 @ 14:23:13 #223
7889 tong80
Spleenheup
pi_206141012
Ik kijk nu. Gelijk al een godsgruwelijke hekel aan Bergsma.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 29 september 2022 @ 14:24:48 #224
7889 tong80
Spleenheup
pi_206141023
Johan Derksen met een trui van 500 euro aan.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  Trouwste user 2022 donderdag 29 september 2022 @ 14:25:10 #225
7889 tong80
Spleenheup
pi_206141025
Ze wordt per minuut enger.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')