abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 21:27:52 #101
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206101767
quote:
99s.gif Op zondag 25 september 2022 20:51 schreef greysbones het volgende:
https://radar.avrotros.nl(...)egreizen-en-energie/

Het CO2-budget: een budget voor vlees eten, autorijden, vliegreizen en energie
Een budget om de uitstoot van CO2 terug te dringen. Als de plannen worden doorgevoerd, krijgt ieder huishouden jaarlijks een budget voor vervoer (vliegreizen en autorijden), vlees eten en energieverbruik in huis. Hoe moeten we dit precies voor ons zien?

Het systeem is nog fictief, maar als het wordt doorgevoerd kun je geld verdienen als je bewuster leeft en duurzame keuzes maakt.

Hoe werkt het CO2-budget?
Áls het wordt doorgevoerd, krijgt ieder huishouden dus een jaarlijks budget dat besteed kan worden aan: vervoer (vliegreizen en autorijden), vleesconsumptie en energieverbruik in huis. Als het budget op is, kun je rechten bijkopen. Duurzame huishoudens kunnen juist geld verdienen. Je kunt zelf kiezen hoe je het budget besteed.

Hoe noemden ze dit?
Wappie praat
man3
Blijft wel mooi dat we hier de 2030 agenda al aangeven hebben, en wat staat er weer in het artikel:

Hoe groot is het CO2-budget?

In het voorstel van TNO heeft ieder huishouden in 2030 5,5 ton CO2-uitstoot te besteden aan vliegreizen, autorijden, energieverbruik en vleesconsumptie.

Toch wel komisch dat het 2030 programma blijft terugkeren en mensen het nog steeds niet willen zien.
Lach met een schone bips
pi_206101846
quote:
10s.gif Op zondag 25 september 2022 21:27 schreef Ali_boo het volgende:
Ik plaats het ook maar hier

FB / Brave New World

Veel leesplezier o|O
BNW verbieden? Vandaar dat die mensen hier elke keer komen, gewoon om rotzooi te trappen.
pi_206101894
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:31 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
BNW verbieden? Vandaar dat die mensen hier elke keer komen, gewoon op rotzooi te trappen.
Denk aan de kinderen, de adverteerders, het imago van fok enzo :9
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 25 september 2022 @ 21:39:51 #104
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_206102009
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:31 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
BNW verbieden? Vandaar dat die mensen hier elke keer komen, gewoon om rotzooi te trappen.
Ik heb er eens doorheen gescrolld, het gaat nergens over wat die lui er allemaal bijslepen. Waar ze zich druk om maken zeg, get a life :{w
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 21:39:56 #105
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206102013
quote:
10s.gif Op zondag 25 september 2022 21:27 schreef Ali_boo het volgende:
Ik plaats het ook maar hier

FB / Brave New World

Veel leesplezier o|O
Toch is het mooi dat zoveel mensen die anders denken dan wij in BNW vinden dat BNW maar weggedrukt moet worden, ik ga geen vergelijkingen met het verleden aanhalen waar dit in verschillende landen gedaan is onder de bevolkingen.

Ik vraag mij af, leren mensen niks van het verleden?`

Andere mening? Cancelen dat subforum :+
Lach met een schone bips
  zondag 25 september 2022 @ 21:47:30 #106
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_206102169
quote:
10s.gif Op zondag 25 september 2022 21:27 schreef Ali_boo het volgende:
Ik plaats het ook maar hier

FB / Brave New World

Veel leesplezier o|O
dafuq!!!
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
  zondag 25 september 2022 @ 21:52:17 #107
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_206102292
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:39 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Toch is het mooi dat zoveel mensen die anders denken dan wij in BNW vinden dat BNW maar weggedrukt moet worden, ik ga geen vergelijkingen met het verleden aanhalen waar dit in verschillende landen gedaan is onder de bevolkingen.

Ik vraag mij af, leren mensen niks van het verleden?`

Andere mening? Cancelen dat subforum :+
Wat die mensen allemaal uitkramen zo te zien lezen er een hoop mee dat dan weer wel. BNW moet aan banden worden gelegd het liefste geëlimineerd op zwart. Naja ze doen maar, zo leuk is het hier allang niet meer.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 21:52:43 #108
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206102301
quote:
99s.gif Op zondag 25 september 2022 20:51 schreef greysbones het volgende:
https://radar.avrotros.nl(...)egreizen-en-energie/

Het CO2-budget: een budget voor vlees eten, autorijden, vliegreizen en energie
Een budget om de uitstoot van CO2 terug te dringen. Als de plannen worden doorgevoerd, krijgt ieder huishouden jaarlijks een budget voor vervoer (vliegreizen en autorijden), vlees eten en energieverbruik in huis. Hoe moeten we dit precies voor ons zien?

Het systeem is nog fictief, maar als het wordt doorgevoerd kun je geld verdienen als je bewuster leeft en duurzame keuzes maakt.

Hoe werkt het CO2-budget?
Áls het wordt doorgevoerd, krijgt ieder huishouden dus een jaarlijks budget dat besteed kan worden aan: vervoer (vliegreizen en autorijden), vleesconsumptie en energieverbruik in huis. Als het budget op is, kun je rechten bijkopen. Duurzame huishoudens kunnen juist geld verdienen. Je kunt zelf kiezen hoe je het budget besteed.

Hoe noemden ze dit?
Wappie praat
man3
Fun fact... Gezin van 4, wil met vliegtuig naar Florida voor 3 weken vakantie.. Jaaaaaahhhh Dacht ut nie he! Je hebt als huishouden 5,5 ton CO² budget.... Dat gaat dus niet als je niet veel centjes verdient en CO2 budget wil bijkopen.

Berekening gedaan op: https://klimaatwijsopvakantie.nl/

uitslag 4 personen naar Florida voor 21 dagen:

De totale uitstoot van jouw zonvakantie naar Florida, Verenigde Staten met 4 personen voor 21 nachten is ongeveer 7.830 kilo CO2. De terugreis is hierin meegerekend.


Whoops, en vergeet die outback vakantie om koala's te zien maar als je dat voor je familie op je wensenlijstje hebt :D

Hierboven zie je hoe de uitstoot van je vakantie is verdeeld:

uitstoot voor het vervoer per vliegtuig: 16.800 kilo CO2
uitstoot voor standaard activiteiten tijdens jouw zonvakantie: 80 kilo CO2

[ Bericht 9% gewijzigd door loveyoulongtime op 25-09-2022 22:07:55 ]
Lach met een schone bips
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 21:54:26 #109
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206102345
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:52 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Wat die mensen allemaal uitkramen zo te zien lezen er een hoop mee dat dan weer wel. BNW moet aan banden worden gelegd het liefste geëlimineerd op zwart. Naja ze doen maar, zo leuk is het hier allang niet meer.
Ze komen er wel achter hoe ze genaaid zijn wanneer ze zelf niet meer hun leuke tripjes kunnen maken, of vlees kopen of de verwarming aanzetten. Niet dat er hier niet voor gewaarschuwd is :+
Lach met een schone bips
  zondag 25 september 2022 @ 21:58:14 #110
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_206102428
Bizar dat je op FOK al moet gaan bewijzen dat BNW bestaansrecht heeft en niet is wat bepaalde users in andere topics er van maken
En dat mods hier keihard aan meewerken
@yvonne ik vind het werkelijk te ziek voor woorden
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
  zondag 25 september 2022 @ 22:17:50 #111
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_206102877
Voor degene die de behoefte hebben om te reageren op de post op de FP
bedenk dat wat je ook zegt, ze zo overtuigd zijn van hun eigen gelijk dat wat je ook zegt, het verandert hun mening niet over jou.
Dit hele bericht schreeuwt precies wat er mis is met deze hele verrotte wereld
Een ander geluid telt niet meer, want wij zijn degene die onzin vertellen
geen bronnen gebruiken
niet voor rede vatbaar zijn etc.

Ik heb geen behoefte om daar tegen in te gaan schreeuwen
geloof wat je geloven wil
Maar houd op andere mensen dermate te veroordelen
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
  zondag 25 september 2022 @ 22:20:02 #112
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_206102932
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
  zondag 25 september 2022 @ 22:22:46 #113
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_206102998
twitter


voor de meelezers
geen bron
my ass ^p^ ^p^ ^p^
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
pi_206103440
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:39 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Toch is het mooi dat zoveel mensen die anders denken dan wij in BNW vinden dat BNW maar weggedrukt moet worden, ik ga geen vergelijkingen met het verleden aanhalen waar dit in verschillende landen gedaan is onder de bevolkingen.

Ik vraag mij af, leren mensen niks van het verleden?`

Andere mening? Cancelen dat subforum :+
Als ik een ding heb geleerd, de afgelopen twee jaar
Is dat men niets maar dan ook NIETS van het verleden geleerd heeft
Hoe makkelijk het was om de ene bevolkingsgroep tegen het andere op te zetten. Levens kapot maken, families uit elkaar drijven , dreigen dat je je baan zou verliezen als je geen prik wilde halen and the list go's on

En stel dat het lukt om bnw gebanned te krijgen. Wat ongetwijfeld met gejuich zal worden ontvangen
Dan is het slechts een kwestie van tijd voordat andere subforums dezelfde weg gaan bewandelen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 22:46:10 #115
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206103455
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 22:45 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Als ik een ding heb geleerd, de afgelopen twee jaar
Is dat men niets maar dan ook NIETS van het verleden geleerd heeft
Hoe makkelijk het was om de ene bevolkingsgroep tegen het andere op te zetten. Levens kapot maken, families uit elkaar drijven , dreigen dat je je baan zou verliezen als je geen prik wilde halen and the list go's on

En stel dat het lukt om bnw gebanned te krijgen. Wat ongetwijfeld met gejuich zal worden ontvangen
Dan is het slechts een kwestie van tijd voordat andere subforums dezelfde weg gaan bewandelen
Dit was dan ook het punt dat ik probeerde te maken.
Lach met een schone bips
pi_206103520
quote:
99s.gif Op zondag 25 september 2022 21:47 schreef greysbones het volgende:

[..]
dafuq!!!
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:52 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Wat die mensen allemaal uitkramen zo te zien lezen er een hoop mee dat dan weer wel. BNW moet aan banden worden gelegd het liefste geëlimineerd op zwart. Naja ze doen maar, zo leuk is het hier allang niet meer.
Weet je wat het is ?
Op lange termijn maakt het helemaal niet , welke kant bnw op gaat
Onze overloads van de WEF hebben besloten hard te zullen optreden tegen complottheorieën
Het is een kwestie van tijd voordat de puppets hier dat beleid gaan implementeren
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 22:54:51 #117
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206103571
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 22:50 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
[..]
Weet je wat het is ?
Op lange termijn maakt het helemaal niet , welke kant bnw op gaat
Onze overloads van de WEF hebben besloten hard te zullen optreden tegen complottheorieën
Het is een kwestie van tijd voordat de puppets hier dat beleid gaan implementeren
Mehhh, snel genoeg draaien er dan fora op WEB3.0 en dat kunnen ze niet sluiten :)
Lach met een schone bips
  zondag 25 september 2022 @ 22:56:07 #118
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_206103581
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 22:45 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Als ik een ding heb geleerd, de afgelopen twee jaar
Is dat men niets maar dan ook NIETS van het verleden geleerd heeft
Hoe makkelijk het was om de ene bevolkingsgroep tegen het andere op te zetten. Levens kapot maken, families uit elkaar drijven , dreigen dat je je baan zou verliezen als je geen prik wilde halen and the list go's on

En stel dat het lukt om bnw gebanned te krijgen. Wat ongetwijfeld met gejuich zal worden ontvangen
Dan is het slechts een kwestie van tijd voordat andere subforums dezelfde weg gaan bewandelen
En dat allemaal om een andere mening. Bizar als je erover nadenkt alsof je een of andere crimineel zou zijn. De grootste zonde op aarde momenteel, twijfels hebben over zaken zoals de vaccinaties of de situatie in de Oekraïne, het moet verbannen worden. Naja dat werd al een poos eerder door wappies voorspelt dat het zo zou gaan, weer iets wat uitgekomen is. ;)
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_206103590
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 22:54 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Mehhh, snel genoeg draaien er dan fora op WEB3.0 en dat kunnen ze niet sluiten :)
Is dat internet op blockchain of verwar ik het met iets anders ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_206103601
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 22:54 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Mehhh, snel genoeg draaien er dan fora op WEB3.0 en dat kunnen ze niet sluiten :)
Zal dat dan niet gelijk een cesspool van illegale shit worden?
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 22:58:51 #121
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206103608
quote:
11s.gif Op zondag 25 september 2022 22:56 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Is dat internet op blockchain of verwar ik het met iets anders ?
Degene die er het verst mee is. runonflux.io
Lach met een schone bips
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 23:02:19 #122
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206103652
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 22:58 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Zal dat dan niet gelijk een cesspool van illegale shit worden?
Not really wat ik ervan begrijp, ik ben maar een noob hoor. Maar als je daar een forum op bouwt kun je nog steeds modereren denk ik alleen heeft overheid er niks over te zeggen of de mogelijkheid zich erin te mengen. Dat is wat ik ervan begrijp.
Lach met een schone bips
pi_206103664
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 22:58 schreef loveyoulongtime het volgende:
runonflux.io
Klinkt zeer interessant , jammer dat ik geen geld heb om wat coins te kopen
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 23:06:32 #124
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206103711
quote:
8s.gif Op zondag 25 september 2022 23:03 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Klinkt zeer interessant , jammer dat ik geen geld heb om wat coins te kopen
Ik geloof wel dat dit de toekomst heeft, heb zelf ook niet heel veel coins. Heb hele poos terug 5000 euro erin gestoken toen ie nog onder de 10 cent stond.. Dat was toen winst uit Monero dus geen extra geld. Maar hij heeft zich goed gehouden sinds de crash.

Ach van de andere kant heb ik ook hetzelfde weer verloren door in Pluracoin te investeren :+ Dikke scam, dus dat geld ben ik wel weer kwijt tenzij iemand die coin ooit nog overneemt en er wat van maakt. Leek toen ook een mooi project, maar :W Dag geld.
Lach met een schone bips
  zondag 25 september 2022 @ 23:08:45 #125
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_206103734
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 22:45 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Als ik een ding heb geleerd, de afgelopen twee jaar
Is dat men niets maar dan ook NIETS van het verleden geleerd heeft
Hoe makkelijk het was om de ene bevolkingsgroep tegen het andere op te zetten. Levens kapot maken, families uit elkaar drijven , dreigen dat je je baan zou verliezen als je geen prik wilde halen and the list go's on

En stel dat het lukt om bnw gebanned te krijgen. Wat ongetwijfeld met gejuich zal worden ontvangen
Dan is het slechts een kwestie van tijd voordat andere subforums dezelfde weg gaan bewandelen
Voordat ik in BNW kwam was ik 7 jaar in TRU daar dezelfde haat omdat je anders dan de main stream denkt , mensen staan gewoon niet open voor iets anders dan ze met de paplepel is ingegoten. Het onderwerp maakt niet uit.
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 23:12:22 #126
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206103770
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 23:08 schreef Summers het volgende:

[..]
Voordat ik in BNW kwam was ik 7 jaar in TRU daar dezelfde haat omdat je anders dan de main stream denkt , mensen staan gewoon niet open voor iets anders dan ze met de paplepel is ingegoten. Het onderwerp maakt niet uit.
En het gekke is, dit is op het forum op kleine schaal.. Kijk eens wereldwijd wat "geloven" aanrichten? En dat terwijl ze allemaal in essentie hetzelfde verkondigen in hun begin. Vrede voor iedereen en gelijkheid voor iedereen.

Schiet mij maar lek hoor, ik snap het ook allemaal niet meer.
Lach met een schone bips
pi_206103777
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 23:06 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik geloof wel dat dit de toekomst heeft, heb zelf ook niet heel veel coins. Heb hele poos terug 5000 euro erin gestoken toen ie nog onder de 10 cent stond.. Dat was toen winst uit Monero dus geen extra geld. Maar hij heeft zich goed gehouden sinds de crash.

Ach van de andere kant heb ik ook hetzelfde weer verloren door in Pluracoin te investeren :+ Dikke scam, dus dat geld ben ik wel weer kwijt tenzij iemand die coin ooit nog overneemt en er wat van maakt. Leek toen ook een mooi project, maar :W Dag geld.
Staat die nog steeds rond die 10 cent dan ?

Zo ja misschien moet ik wat omzetting maken in mijn portfolio O-)
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 23:15:46 #128
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206103791
quote:
10s.gif Op zondag 25 september 2022 23:13 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Staat die nog steeds rond die 10 cent dan ?

Zo ja misschien moet ik wat omzetting maken in mijn portfolio O-)
Nee man, stond rond de 3 dollar maar met de crash ook ingekakt tot zelfs 50 cent ofzo maar inmiddels weer rond de 90 cent en de laatste 2 maanden van een top 200 coin opgekropen steeds meer richting de top 100. Alles blijft laag maar Flux bleef redelijk goed. En stabiel nu.
Lach met een schone bips
  zondag 25 september 2022 @ 23:16:49 #129
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_206103802
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 23:12 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
En het gekke is, dit is op het forum op kleine schaal.. Kijk eens wereldwijd wat "geloven" aanrichten? En dat terwijl ze allemaal in essentie hetzelfde verkondigen in hun begin. Vrede voor iedereen en gelijkheid voor iedereen.

Schiet mij maar lek hoor, ik snap het ook allemaal niet meer.
Ja net zoals die oorlogen om vrijheid en democratie :+
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  Moderator zondag 25 september 2022 @ 23:19:48 #130
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_206103836
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 23:16 schreef Summers het volgende:

[..]
Ja net zoals die oorlogen om vrijheid en democratie :+
Kijk naar een land als Vietnam dat Amerika eruit getrapt heeft, het land heeft na die oorlog tijd nodig gehad om op te bouwen. Kijk eens waar ze nu zijn zonder Amerika? 1 van de welvarendste landen en moderne landen in Zuid Oost Azië..

Landen hebben "ons" als westen niet nodig om tot wasdom te komen, waar die ideologie vandaan komt is me een compleet raadsel..
Lach met een schone bips
pi_206104171
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 23:08 schreef Summers het volgende:

[..]
Voordat ik in BNW kwam was ik 7 jaar in TRU daar dezelfde haat omdat je anders dan de main stream denkt , mensen staan gewoon niet open voor iets anders dan ze met de paplepel is ingegoten. Het onderwerp maakt niet uit.
Mensen zijn nu eenmaal dogmatisch in hun opvattingen. Wanneer iemand met een alternatieve verklaring komt , treed er congitieve dissonantie plaats

Om die wereldbeeld in tact te houden , moet die ander kapot gemaakt worden

Triest maar waar , het is niet anders
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_206104184
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 23:15 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Nee man, stond rond de 3 dollar maar met de crash ook ingekakt tot zelfs 50 cent ofzo maar inmiddels weer rond de 90 cent en de laatste 2 maanden van een top 200 coin opgekropen steeds meer richting de top 100. Alles blijft laag maar Flux bleef redelijk goed. En stabiel nu.
He wat jammer nou
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  maandag 26 september 2022 @ 09:39:21 #133
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_206105658
Nu heb ik het toch gedaan..
Heb me er werkelijk boos om gemaakt
Dat we hier als derde hands worden weggezet

En vervolgens roepen wat is er toch mis met deze wereld
Nou precies dit!
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
pi_206105908
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 21:52 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Fun fact... Gezin van 4, wil met vliegtuig naar Florida voor 3 weken vakantie.. Jaaaaaahhhh Dacht ut nie he! Je hebt als huishouden 5,5 ton CO² budget.... Dat gaat dus niet als je niet veel centjes verdient en CO2 budget wil bijkopen.

Berekening gedaan op: https://klimaatwijsopvakantie.nl/

uitslag 4 personen naar Florida voor 21 dagen:

De totale uitstoot van jouw zonvakantie naar Florida, Verenigde Staten met 4 personen voor 21 nachten is ongeveer 7.830 kilo CO2. De terugreis is hierin meegerekend.

Whoops, en vergeet die outback vakantie om koala's te zien maar als je dat voor je familie op je wensenlijstje hebt :D

Hierboven zie je hoe de uitstoot van je vakantie is verdeeld:

uitstoot voor het vervoer per vliegtuig: 16.800 kilo CO2
uitstoot voor standaard activiteiten tijdens jouw zonvakantie: 80 kilo CO2

Jeetje en dat gaat van je CO2 budget af waarna je rest van het jaar niks meer kan doen dan sla eten of zo?
Lijkt mij een nare gedachte als we zo moeten leven. Je raakt al CO2 punten kwijt met alleen ademhalen
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  maandag 26 september 2022 @ 10:13:40 #135
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_206105932
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 10:11 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]
Jeetje en dat gaat van je CO2 budget af waarna je rest van het jaar niks meer kan doen dan sla eten of zo?
Lijkt mij een nare gedachte als we zo moeten leven. Je raakt al CO2 punten kwijt met alleen ademhalen
ach als we even wachten zijn de slagers bakkers etc allemaal al omgevallen door de geweldige energie prijzen
Dan kunnen we niet eens meer vlees kopen :+
(ja ja supermarkt voor zover je dat vlees/brood etc mag noemen)

[ Bericht 3% gewijzigd door greysbones op 26-09-2022 10:20:58 ]
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
pi_206106058
quote:
Gelukkig heb die mondkapjes nooit gebruikt, gebruikte alleen stoffen mondkapjes. Maar toch bizar dat er grafeenoxide en zilveroxide inzit. die mensen inademen als ze het dragen (zelfs nu zie ik er mensen mee lopen) als ze zich er prettig bij voelen, moeten ze het vooral doen.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
pi_206106086
quote:
99s.gif Op maandag 26 september 2022 10:13 schreef greysbones het volgende:

[..]
ach als we even wachten zijn de slagers bakkers etc allemaal al omgevallen door de geweldige energie prijzen
Dan kunnen we niet eens meer vlees kopen :+
(ja ja supermarkt voor zover je dat vlees/brood etc mag noemen)
Dan kan je nog sappige insecten eten op je brood eten of een stukkie geprint vlees.

ik zou het erg vinden dat bakkers meer energie vretende beroepen verdwijnen. zag gister een vid van een dierenwinkel die moest stoppen vanwege de stijgende energieprijzen. had veel reptielen die je warm moet houden met warmte lampen. je kon echt zien dat de eigenaar er moeite mee had
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  maandag 26 september 2022 @ 10:26:55 #138
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_206106101
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 10:23 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]
Gelukkig heb die mondkapjes nooit gebruikt, gebruikte alleen stoffen mondkapjes. Maar toch bizar dat er grafeenoxide en zilveroxide inzit. die mensen inademen als ze het dragen (zelfs nu zie ik er mensen mee lopen) als ze zich er prettig bij voelen, moeten ze het vooral doen.
ik zie er ook weer steeds meer.
En inderdaad ieder zijn eigen keus
Maar dit soort onderzoeken die van het RIVM zelf zijn worden ook niet behandeld in MSM
waarom niet?
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
  maandag 26 september 2022 @ 10:27:04 #139
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_206106102
quote:
99s.gif Op maandag 26 september 2022 10:13 schreef greysbones het volgende:

[..]
ach als we even wachten zijn de slagers bakkers etc allemaal al omgevallen door de geweldige energie prijzen
Dan kunnen we niet eens meer vlees kopen :+
(ja ja supermarkt voor zover je dat vlees/brood etc mag noemen)
Dan gaan ze maar gewoon failliet, moeten ze er maar voor over hebben om de Oekraïne te redden, onze leiders weten het natuurlijk het beste wat goed is. Vlees eten wordt nu al een schande want het klimaat, ga maar groen eten en cricketburgers, brood ga je maar zelf bakken op open vuur ofzo genoeg opties. Komt allemaal goed >:)
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_206106112
quote:
99s.gif Op maandag 26 september 2022 10:13 schreef greysbones het volgende:

[..]
ach als we even wachten zijn de slagers bakkers etc allemaal al omgevallen door de geweldige energie prijzen
Dan kunnen we niet eens meer vlees kopen :+
(ja ja supermarkt voor zover je dat vlees/brood etc mag noemen)
Lijkt me niet dat een supermarkt met minder energie brood kan bakken dan de bakker. En gezien zij meer WOKE zijn zullen ze wel hogere marges gaan rekenen op vlees.

Vraag me dus af of de concurrentiepositie van voornamelijk slagers niet gewoon verbetert onder deze omstandigheden. Naja, vanwege gebrek aan inkomen natuurlijk niet, maar t.o.v. de supermarkt...
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206106122
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 10:27 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Dan gaan ze maar gewoon failliet, moeten ze er maar voor over hebben om de Oekraïne te redden, onze leiders weten het natuurlijk het beste wat goed is. Vlees eten wordt nu al een schande want het klimaat, ga maar groen eten en cricketburgers, brood ga je maar zelf bakken op open vuur ofzo genoeg opties. Komt allemaal goed >:)
Allemaal open vuur in de stad is goed voor het milieu ;)
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 26 september 2022 @ 10:30:12 #142
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_206106150
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 10:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
Lijkt me niet dat een supermarkt met minder energie brood kan bakken dan de bakker. En gezien zij meer WOKE zijn zullen ze wel hogere marges gaan rekenen op vlees.

Vraag me dus af of de concurrentiepositie van voornamelijk slagers niet gewoon verbetert onder deze omstandigheden. Naja, vanwege gebrek aan inkomen natuurlijk niet, maar t.o.v. de supermarkt...
supermarkten onttrekken brood van hele grote bakkerijen/fabrieken(ik wil het geen bakkers noemen) grotere afzetten, grotere omzetten kunnen meer klappen opvangen.
vlees enkel nog uit het buitenland, god mag weten wat ze er daar allemaal instoppen
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
pi_206106173
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 10:11 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]
Jeetje en dat gaat van je CO2 budget af waarna je rest van het jaar niks meer kan doen dan sla eten of zo?
Lijkt mij een nare gedachte als we zo moeten leven. Je raakt al CO2 punten kwijt met alleen ademhalen
Goed, ik kom van de economische opleiding af...

Rechten systeem is ideaal als je wilt dat er een max output is, dan gaat de markt wel onderling handelen wat extra uitstoot iemand waard is, en wie dat dan liever verkoopt voor die prijs etc.

In principe is het ook gewoon denivellerend omdat rijke mensen veel meer CO2 gebruiken.

Reisjes niet meer mogelijk voor armeren lijkt me enigszins een drogreden.

Maar ik heb problemen met het systeem omdat CO2 problematiek toch een linkse hobbie is en als je het perfect wilt uitvoeren er teveel privacy geschonden wordt.

Beetje pragmatisch en redelijk moet het blijven. En als we allemaal arm aan het doen zijn dan is klimaat wmbt gewoon ondergeschikt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 26 september 2022 @ 10:32:16 #144
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_206106177
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 10:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
Allemaal open vuur in de stad is goed voor het milieu ;)
Ons Jetje zei jl. dat brood bakken ook op een lagere temperatuur kan. Hij weet het natuurlijk het beste want hij is Klimaatminister.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_206106181
quote:
99s.gif Op maandag 26 september 2022 10:30 schreef greysbones het volgende:
supermarkten onttrekken brood van hele grote bakkerijen/fabrieken(ik wil het geen bakkers noemen)
Wordt toch in de winkel afgebakken niet?
Veel bakkers niet anders overigens.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206106187
quote:
99s.gif Op maandag 26 september 2022 10:30 schreef greysbones het volgende:
vlees enkel nog uit het buitenland, god mag weten wat ze er daar allemaal instoppen
Zal wel meevallen, zolang het niet uit Argentinië komt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  maandag 26 september 2022 @ 10:34:45 #147
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_206106203
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 10:32 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wordt toch in de winkel afgebakken niet?
Veel bakkers niet anders overigens.
het percentage brood dat in winkels wordt afgebakken is denk ik 5 procent gewoon brood (exclusief afbakbroodjes)
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
  maandag 26 september 2022 @ 10:35:34 #148
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_206106213
quote:
80s.gif Op maandag 26 september 2022 10:33 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zal wel meevallen, zolang het niet uit Argentinië komt.
geloof je dat echt?
In NL zijn zo ongeveer de strengste regels wat er wel en niet in vlees (en trouwens ook melk) mag zitten.
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
pi_206106252
quote:
99s.gif Op maandag 26 september 2022 10:26 schreef greysbones het volgende:

[..]
ik zie er ook weer steeds meer.
En inderdaad ieder zijn eigen keus
Maar dit soort onderzoeken die van het RIVM zelf zijn worden ook niet behandeld in MSM
waarom niet?
Goede vraag zou ik graag ook willen weten
ook de effecten van de maatregelen worden niet onderzocht. Werd motie voor gedaan. oppositie was voor en de regeringspartijen tegen. geen wonder dat mensen er van alles achter zoeken.

Doe die onderzoeken en laat het de mensen weten, dus ook aandacht er voor op de MSM,
quote:
99s.gif Op maandag 26 september 2022 10:30 schreef greysbones het volgende:

[..]
supermarkten onttrekken brood van hele grote bakkerijen/fabrieken(ik wil het geen bakkers noemen) grotere afzetten, grotere omzetten kunnen meer klappen opvangen.
vlees enkel nog uit het buitenland, god mag weten wat ze er daar allemaal instoppen
Vlees uit het buitenland? Dan kan je de uitstoot van de transportkosten er ook nog meerekenen :')
Vind het raar dat er dan wel met de dieren gezeult mag worden |:(
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  maandag 26 september 2022 @ 10:41:05 #150
421867 greysbones
fun fact i don't care
pi_206106276
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 10:38 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]
Goede vraag zou ik graag ook willen weten
ook de effecten van de maatregelen worden niet onderzocht. Werd motie voor gedaan. oppositie was voor en de regeringspartijen tegen. geen wonder dat mensen er van alles achter zoeken.

Doe die onderzoeken en laat het de mensen weten, dus ook aandacht er voor op de MSM,
[..]
Vlees uit het buitenland? Dan kan je de uitstoot van de transportkosten er ook nog meerekenen :')
Vind het raar dat er dan wel met de dieren gezeult mag worden |:(
exact
Als je het niet kunt oplossen, is het geen probleem.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')