abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 22 september 2022 @ 19:46:04 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_206068301
Goed voor je gezondheid én je portemonnee: koud douchen is hot

Beste lezers,

Hoe maakt u het? In het Haerlemsche *), genietend van gebruikelijke versnaperingen in prima en dito graag gezien gezelschap :Y) :9, sprak ik onlangs met dito hoogwaardigheidsbekleders over alle aankomende ongemakken voor de meest gewone burger naar aanleiding van niet bepaald en weinig rooskleurig te noemen ontwikkelingen. :{ ;(
Uiteraard hielden wij het droog, omdat eenieder zijn of haar eigen verantwoordelijkheid heeft naar aanleiding van dagelijkse recensies over deze vrij nieuwe crisis en alle adviezen incluis. :7~

Enfin, de energiecrisis raakt bijna iedereen in de portemonnee, en zélfs op ons wordt een beroep gedaan om zuiniger om te gaan met gas en elektra. :s) :s) :s)
Nu maken meest kapitaalkrachtige burgers zoals wij in Haarlem *) en Aerdenhout (gem. Bloemendaal) zich verder weinig zorgen over geldproblemen, wat niet wegneemt dat men op deze locaties ook genegen is om het goede voorbeeld te geven zoals met andere dingen in het verleden. En voor sommigen (van u) is het slechts 'n klein ongemak, wat lang door iedereen niet als zodanig ervaren wordt. *)

Wat u? En natuurlijk vergaat het de meest kapitaalkrachtigen, zoals ons en in andere woonplaatsen, aanzienlijk comfortabeler in tijden van crisis, hoe dan ook. :s) :s) :s)
Maar zeg nu zelf; koud douchen ~:) kan zeer snel een gewenning worden, met als plezierig gevolg dat de energierekening voor deze of gene bovendien ook nog aanzienlijk lager uitvalt aankomende winter. ~:) Ik zou zeggen: probeer het eens! :)
Een zeer recent in het leven geroepen prijsplafond voor energiekosten door de overheid, onder leiding van Rutte IV *) waar men op z'n tijd best 'n steak lust :Y), heeft uiteindelijk ook haar grenzen voor de gewone burger. :7~

Temeer omdat het vooral aan de gebruiker zelf ligt (waaronder u) hoe hij/zij met deze onwenselijke situatie naar aanleiding van Putins oorlog omgaat. *)
Neem bijvoorbeeld mevrouw Laura 'hupeldepup' in het u bekende Bourgondische Haarlem :Y), (naam bekend bij redactie). *) Ook zij ziet het belang van drastische besparing van energie in door geen, of minder warm :{, water te consumeren tijdens het douchen, et cetera. :lijstje:

Wat kan ik verder nog zeggen? Daarbij is het ook iemand die op locatie Zuidas te Amsterdam en Haarlem :Y) sowieso al 'n dikke pluim verdient ^O^, en met verschillende volgers daarover spoedig in kennis zal worden gesteld door betreffende gemeenten en andere organisaties. Al met al een prima goed, aldus ik, en een hoopvol advies voor velen die al eerder aan het denken werden gezet. *)

Gegroet,

Scjvb

-------

Koud douchen is niet alleen meer voor de koele kikkers onder ons. Een koude douche bespaart je al snel honderden euro's aan energie en het heeft allerlei gezondheidsvoordelen. De 40-jarige Laura uit Haarlem kan niet meer zonder, zo vertelt zij onder de douche. "Het geeft me zoveel meer energie."



https://www.rtlnieuws.nl/(...)en-heeft-het-tij-mee

[ Bericht 0% gewijzigd door Scjvb op 23-09-2022 14:41:34 ]
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_206068466
In rusland springen ze naakt, in een wak in het ijs, voor de lol.
pi_206068484
Breken met je oude gewoonten duurt in het gunstigste geval minimaal vier weken. Mensen in een depressie, burn-out en/of andere psychische klachten doen daar veel langer over.
Dus verwacht geen wonderen van mensen die al een heuse, rijkgevulde psychologische rugzak met zich mee moeten dragen ten gevolge van 10 jaar slecht kabinetsbeleid gemaakt door een incompetent zootje dat continu de landelijke problemen voor zich uit schuift.

Leuk stukje propaganda verder.
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 22 september 2022 @ 19:58:23 #4
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_206068521
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 19:54 schreef christmastsunami het volgende:
In rusland springen ze naakt, in een wak in het ijs, voor de lol.
Ja, vaker gezien. :) Brrr.. :X
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_206068577
Douche zelf maar koud in een niet verwarmde onbehaaglijke ruimte.
pi_206068612
Rutte moet een hele koude douche krijgen
  donderdag 22 september 2022 @ 20:05:44 #7
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206068628
quote:
Het gasverbruik bij douchen tijdens een gemiddelde douchebeurt van vijf minuten bedraagt 0,2 m³. Er is voor een douchebeurt van vijf minuten namelijk vijftig liter warm water nodig.
quote:
Gas is niet alleen verwarming, het is ook douchen! Gemiddeld gaat ongeveer 20 procent van het gas op aan warm water. Als je 5 keer per week 5 minuutjes doucht, verbruik je ongeveer een kuub gas.15 okt. 2021
quote:
Wat kost 5 minuten douchen 2022?
Een douchebeurt van 5 minuten voor consumenten met een spaardouchekop komt neer op 40 cent. Wie dagelijks zo'n douche neemt, betaalt gemiddeld 2,8 euro per week. In het geval van een gewone regendouche loopt het bedrag op 1,2 euro voor een douche van 5 minuten. Omgerekend is dat 8,4 euro per week.15 mrt. 2022
Mocht je willen besparen, gewoon de verwarming uit en af en toe douchen om even lekker op te warmen met directe contactwarmte. Douchen zijn de kosten niet. En je hoeft eigenlijk ook niet iedere dag te douchen.
pi_206068633
Lekker legionella kweken in je douche kop.
blablablabla
pi_206068635
Moet Laura weten. Misschien kan ze samen met Wilma een besparingsboekje voor gaswappies uitbrengen. :lijstje:

Maar ik denk dat Laura net als Wilma haar ijskoude keutel lafjes gaat intrekken als het buiten vriest, de ijsbloemen op hun bevroren ramen staan en ze met hun bevroren gewrichten ook nog eens onder een ijsstraal gaan staan. :')
Gezond, hoor. ^O^

:W
  donderdag 22 september 2022 @ 20:06:47 #10
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_206068647
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 20:01 schreef torentje het volgende:
Douche zelf maar koud in een niet verwarmde onbehaaglijke ruimte.
Ga dan toch ook niet in een torentje wonen.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_206068681
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 20:05 schreef Tengano het volgende:

[..]
[..]
[..]
Mocht je willen besparen, gewoon de verwarming uit en af en toe douchen om even lekker op te warmen met directe contactwarmte. Douchen zijn de kosten niet. En je hoeft eigenlijk ook niet iedere dag te douchen.
Voor een gezin van vier tikt het wel aardig aan, 500+ euro op jaarbasis.
blablablabla
  donderdag 22 september 2022 @ 20:08:36 #12
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206068683
Verwarming aan en niet douchen is pennywise - poundfoulish.
  donderdag 22 september 2022 @ 20:11:01 #13
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206068721
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 20:08 schreef Elan het volgende:
Voor een gezin van vier tikt het wel aardig aan, 500+ euro op jaarbasis.
Misschien ben je aan boodschappen meer kwijt. Alles is relatief.
pi_206068737
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 20:11 schreef Tengano het volgende:

[..]
Misschien ben je aan boodschappen meer kwijt. Alles is relatief.
Is ook zo hoor.Betaal al 1000+ aan Ziggo.

Koud douchen is echt heel kut in de winter.
blablablabla
pi_206068783
  donderdag 22 september 2022 @ 20:15:27 #16
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206068806
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 20:11 schreef Elan het volgende:
Koud douchen is echt heel kut in de winter.
Om eerlijk te zijn: ik heb er geen ervaring mee :{
  donderdag 22 september 2022 @ 20:17:17 #17
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_206068834
Jup. In een huis van 24 graden wil ik het nog weleens proberen, maar niet als ik daarna weer max 18 instap. Je wordt nooit meer warm. :{

Oké, en ik heb er ook gewoon geen trek in. Als het om besparen gaat douche ik desnoods wel lauw, dat kost ook geen drol.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  donderdag 22 september 2022 @ 20:20:00 #18
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_206068879
ik breek gewoon bij mensen in om daar een hete douche te stelen
pi_206068890
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 20:17 schreef Kriegel het volgende:
Jup. In een huis van 24 graden wil ik het nog weleens proberen, maar niet als ik daarna weer max 18 instap. Je wordt nooit meer warm. :{
Ja klopt, als je de hele dag in de kou werkt, dan wil je s'avonds toch echt even wat anders.
  donderdag 22 september 2022 @ 20:21:02 #20
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206068896
Mensen die een koude douche nemen en de volgende dag een pakje sigaretten van een tientje gaan kopen :')
pi_206069074
Die claim dat koud douchen gezond is. Is dat ooit onderbouwd of komt dat alleen uit de onderbuik?
pi_206069152
is gewoon drugs
pi_206069529
Geen sex onder de douche met Laura. 5cm met die kou.
pi_206070108
In Zuid Amerika gewoond, daar deed ik het dagelijks. Is best te doen. Hier ook wel een aantal keren gedaan, niet zozeer uit besparing want heb toch geen gas. Maar kan het aanraden.
pi_206070163
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 20:30 schreef qajariaq het volgende:
Die claim dat koud douchen gezond is. Is dat ooit onderbouwd of komt dat alleen uit de onderbuik?
Er is wel wat onderzoek naar gedaan, en het doet (misschien) wel een beetje wat voor je immuunsysteem en mogelijk heeft het een positief bijdragend effect bij kankergenezing en het kan wat helpen tegen depressie. Ook helpt het in principe wel met je bloedsomloop, maar dat werkt volgens mij het beste om koud en warm af te wisselen (zoals de Romeinen al met hun baden deden) en je kunt ook 10 minuutjes gaan lopen voor hetzelfde resultaat :P Bij sommige gezondheidsklachten (zoals hartklachten) wordt het afgeraden omdat de reactie van het lichaam op het koude water juist extra stress op het hart kan zetten. Al met al is het twijfelachtig of het ongemak van een koude douche oplevert tegen geringe voordelen die je ook op andere manieren kan halen.

Natuurlijk kan in het in principe weinig kwaad; warm douchen/wassen/baden is tot vrij recent natuurlijk een luxe voor het merendeel van de mensheid geweest.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')