abonnement Unibet Coolblue
pi_206061923
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:16 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Het Spaanse parlement is gisteren akkoord gegaan met de toetreding van Zweden en Finland tot de NAVO. Slowakije gaat stemmen op 27 september. Het is wachten op Hongarije en Turkije.
Die gaan pas na de oorlog een akkoord geven anders kunnen ze Putin niet blijven melken :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206062016
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:21 schreef polderturk het volgende:
Griekse schepen zijn illegaal Russische olie aan het overpompen in internationale wateren, om het vervolgens over de hele wereld te transporteren.

[ twitter ]
Niet alleen het illegaal overpompen waar de Grieken mee bezig zijn. Ze zijn ook nr1 in de legale handel van Russische olie. Vooralsnog is er geen verbod vanuit de Eu op het vervoer van Russische olie . Werd eens tijd. De economische pijn beginnen ze nu al te voelen. Een verbod op het vervoer gaat heel erg pijn doen. Misschien de volgende sanctie ronde na de referenda.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206062078
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:17 schreef superniger het volgende:
Nobelprijs voor vrede mag wel naar Erdogan.
Als Erdogan een nobel vredes prijs krijgt, heeft hij in ieder geval iets gedaan om het te verdienen itt een Obama die hem in zijn Schoot geworpen kreeg voor wat slappe gelul
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206062093
Ik heb hier niets over gehoord van de deskundigen maar vraag me af, zou Poetin niet eerst een nucleaire test kunnen uitvoeren, ergens ver weg achter de Oeral? Er wordt nu gedaan alsof Poetin met zijn retoriek zichzelf na annexatie van de Donbas geen andere optie verschaft dan het werpen van een atoombom, ook wel - haast eufemistisch - 'tactisch kernwapen' genoemd. Maar als je naar Noord-Korea kijkt, daar loopt/liep Kim Jung Un te escaleren door telkens ondergrondse testen te houden. En hij test ook langeafstandsraketten.

Het lijkt me sowieso wel handig voor Poetin om eens te testen of zijn kernkoppen nog wel werken, die sinds het einde van de Sovjet-Unie nauwelijks nog onderhouden zijn. Schijnt dat bepaalde onderdelen om de zoveel jaar vervangen moeten worden om de betrouwbaarheid op orde te houden.

Maar zou Poetin het lukken een kernkop ergens diep onder de grond tot ontploffing te brengen, dat zou natuurlijk ook al een enorme escalatie zijn en het Westen nog zenuwachtiger maken.
pi_206062102
1 van de mensen die gisteren zijn aangehouden tijdens de demonstraties

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206062118
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:05 schreef Jemoederniet het volgende:
Ik heb hier niets over gehoord van de deskundigen maar vraag me af, zou Poetin niet eerst een nucleaire test kunnen uitvoeren, ergens ver weg achter de Oeral? Er wordt nu gedaan alsof Poetin met zijn retoriek zichzelf na annexatie van de Donbas geen andere optie verschaft dan het werpen van een atoombom, ook wel - haast eufemistisch - 'tactisch kernwapen' genoemd. Maar als je naar Noord-Korea kijkt, daar loopt/liep Kim Jung Un te escaleren door telkens ondergrondse testen te houden. En hij test ook langeafstandsraketten.

Het lijkt me sowieso wel handig voor Poetin om eens te testen of zijn kernkoppen nog wel werken, die sinds het einde van de Sovjet-Unie nauwelijks nog onderhouden zijn. Schijnt dat bepaalde onderdelen om de zoveel jaar vervangen moeten worden om de betrouwbaarheid op orde te houden.

Maar zou Poetin het lukken een kernkop ergens diep onder de grond tot ontploffing te brengen, dat zou natuurlijk ook al een enorme escalatie zijn en het Westen nog zenuwachtiger maken.
NK deed dit tijdens de ontwikkeling van kernwapens.

Verder is de vraag hoe de Russische bevolking zal reageren op nucleaire tests.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206062119
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:05 schreef Jemoederniet het volgende:
Ik heb hier niets over gehoord van de deskundigen maar vraag me af, zou Poetin niet eerst een nucleaire test kunnen uitvoeren, ergens ver weg achter de Oeral? Er wordt nu gedaan alsof Poetin met zijn retoriek zichzelf na annexatie van de Donbas geen andere optie verschaft dan het werpen van een atoombom, ook wel - haast eufemistisch - 'tactisch kernwapen' genoemd. Maar als je naar Noord-Korea kijkt, daar loopt/liep Kim Jung Un te escaleren door telkens ondergrondse testen te houden. En hij test ook langeafstandsraketten.

Het lijkt me sowieso wel handig voor Poetin om eens te testen of zijn kernkoppen nog wel werken, die sinds het einde van de Sovjet-Unie nauwelijks nog onderhouden zijn. Schijnt dat bepaalde onderdelen om de zoveel jaar vervangen moeten worden om de betrouwbaarheid op orde te houden.

Maar zou Poetin het lukken een kernkop ergens diep onder de grond tot ontploffing te brengen, dat zou natuurlijk ook al een enorme escalatie zijn en het Westen nog zenuwachtiger maken.
Alleen Rob de wijk zou zenuwachtiger worden :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206062221
Tja, niks nieuws eigenlijk, in dit geval helaas gaat het opdoeken van partijen in Nederland niet zo makkelijk

quote:
Onder controle van het Kremlin'

Kaag is niet de enige die na het incident een link legt tussen de woorden van Baudet en de Russische voorkeur die de partijleider regelmatig uit. Voormalig partijgenoot van Baudet, huidig Eerste Kamerlid Henk Otten, zegt op Twitter dat de "bizarre tirade" van Baudet door "Poetin-adept Laughland moet zijn geschreven". Laughland is sinds kort de leider van de internationale tak van FvD. Hij sprak onlangs, naast de ambassadeur van Rusland Sjoelgin, op een FvD-bijeenkomst.

Otten zegt verder: "FvD is nu onder controle van het Kremlin en moet ontmanteld worden." Hij vindt dat het kabinet de partij via het Openbaar Ministerie moet laten verbieden en ontbinden, omdat die gevaarlijk is voor de staatsveiligheid.https://nos.nl/l/2445504
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206062260
quote:
10s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:17 schreef Slayage het volgende:
Tja, niks nieuws eigenlijk, in dit geval helaas gaat het opdoeken van partijen in Nederland niet zo makkelijk
[..]

Wat zijn eigenlijk de criteria om een partij op te doeken? Je had natuurlijk die "pedo partij" die uiteindelijk verboden is. Waarschijnlijk moeten we eerst echt officieel in oorlog zijn met Rusland wil het mogelijk zijn?
pi_206062264
Die partij is staatsondermijnend bezig.
Dat moet toch reden genoeg zijn om die partij te verbieden zou je denken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206062294
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:21 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Wat zijn eigenlijk de criteria om een partij op te doeken? Je had natuurlijk die "pedo partij" die uiteindelijk verboden is. Waarschijnlijk moeten we eerst echt officieel in oorlog zijn met Rusland wil het mogelijk zijn?
Het opdoeken van die Pedo partij was ook heel moeilijk en dat heeft ook jaren geduurd.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 september 2022 @ 10:24:20 #37
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206062305
quote:
10s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:17 schreef Slayage het volgende:
Tja, niks nieuws eigenlijk, in dit geval helaas gaat het opdoeken van partijen in Nederland niet zo makkelijk
[..]

Het lijkt mij ook verstandig om te kijken of er journalisten gelinkt kunnen worden aan het Kremlin. Je ziet toch hier en daar Kremlinpropaganda. Zelfs bij de NOS zie je dit af en toe. Is het gewoon luiheid en kopieren ze berichten of zit er meer achter?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206062314
twitter


Toch wel bijzonder dat hij gewoon rechtstreeks info uit het Kremlin krijgt.
pi_206062325
Russen vluchten zelfs naar Mongoli.

twitter
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 22 september 2022 @ 10:26:39 #40
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206062343
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:23 schreef polderturk het volgende:

[..]
Het opdoeken van die Pedo partij was ook heel moeilijk en dat heeft ook jaren geduurd.
Als er oorlog uitbreekt zou het een stuk makkelijker zijn. Dan kunnen we Baudet gewoon in de gevangenis flikkeren
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206062417
quote:
84s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:26 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Als er oorlog uitbreekt zou het een stuk makkelijker zijn. Dan kunnen we Baudet gewoon in de gevangenis flikkeren
Wel makkelijk inderdaad. Mocht het echt tot een totale oorlog komen dan weet je precies wie als eerste opgepakt moeten worden.
pi_206062418
Uiteraard zullen er voornamelijk minderheden opgeroepen worden. Herrenvolk in Moskou / st Petersburg moeten zo min mogelijk belast worden

twitter
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206062446
quote:
10s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:33 schreef Slayage het volgende:
Uiteraard zullen er voornamelijk minderheden opgeroepen worden. Herrenvolk in Moskou / st Petersburg moeten zo min mogelijk belast worden

[ twitter ][ twitter ]
Je zou toch verwachten dat dit enorme wrijving geeft in de Russische samenleving. Stel je voor dat in een oorlog de randstad vrolijk mag blijven zitten maar alle jongens uit Groningen, Drenthe etc. opgeroepen worden.
pi_206062448
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:24 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Toch wel bijzonder dat hij gewoon rechtstreeks info uit het Kremlin krijgt.
Gisteren zei Shoigu al dat de mobilisatie van 300.000 man niet eenmalig is.
pi_206062486
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:37 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Je zou toch verwachten dat dit enorme wrijving geeft in de Russische samenleving. Stel je voor dat in een oorlog de randstad vrolijk mag blijven zitten maar alle jongens uit Groningen, Drenthe etc. opgeroepen worden.
Dat speelt in Nederland ook wel een beetje. Als je militairen hoort spreken krijg je het idee dat ze haast allemaal uit Brabant komen. Je hoort zelden een Gooise r.
pi_206062501
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:37 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Je zou toch verwachten dat dit enorme wrijving geeft in de Russische samenleving. Stel je voor dat in een oorlog de randstad vrolijk mag blijven zitten maar alle jongens uit Groningen, Drenthe etc. opgeroepen worden.
Het is meer in de zin dat jongeren uit Nederland lekker thuis mogen blijven, terwijl jongeren uit Roemeni, Bulgarije en Slovakije worden gemobiliseerd.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206062506
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:41 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Dat speelt in Nederland ook wel een beetje. Als je militairen hoort spreken krijg je het idee dat ze haast allemaal uit Brabant komen. Je hoort zelden een Gooise r.
Maar dat is een vrijwillige keuze uiteindelijk. Gaat meer om het feit wanneer bijvoorbeeld de dienstplicht weer ingeroepen zou worden, maar de randstad een vrijbrief krijgt.
  donderdag 22 september 2022 @ 10:43:08 #48
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206062510
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:37 schreef Jemoederniet het volgende:
Gisteren zei Shoigu al dat de mobilisatie van 300.000 man niet eenmalig is.
Poetin zei ook niet te bluffen, hoewel dat op zich ergens anders over ging.

Maar hij heeft voorlopig wel de power om het onschuldige volk bij zijn spelletje te betrekken en op te offeren, wat hij dan ook niet zal laten. De man kan gewoon niet tegen zijn verlies, en iedereen zal het moeten ontgelden zolang er in zijn ogen niet gewonnen is.
pi_206062522
quote:
84s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:24 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Het lijkt mij ook verstandig om te kijken of er journalisten gelinkt kunnen worden aan het Kremlin. Je ziet toch hier en daar Kremlinpropaganda. Zelfs bij de NOS zie je dit af en toe. Is het gewoon luiheid en kopieren ze berichten of zit er meer achter?
Poetin zou trots zijn.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_206062527
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:42 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is meer in de zin dat jongeren uit Nederland lekker thuis mogen blijven, terwijl jongeren uit Roemeni, Bulgarije en Slovakije worden gemobiliseerd.
Klopt, qua afstand een beter voorbeeld.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')