Wilders had m.i. hier een goed punt:
Geen idee wat Baudet verder met zijn opsomming van feitelijkheden m.b.t. het bekend staan van de school en het gegeven dat Kaag daar gestudeerd heeft willen bedoelen, anders dan een soort ' guilt by association', maar hij heeft als parlementarier het recht om dat te zeggen. Daarbij was het geen directe aanval, zoals we eerder in het debat wel zagen door Paternotte t.a.v. Wilders, Zijn ' bedrijfspoedel van Poetin' is een regelrecht persoonlijk verwijt aan Wilders als dat hij een 'spion' zou zijn van Poetin.
Wilders lacht het weg, maar blijft.
M.i. veel erger is de houding van het kabinet tijdens de spreektijd van Wilders en Marijnissen.
van de Burg met zijn snoer-de-mond-sleutel-weggooi-gebaartje:
En die van Kaag en Rutte:
Hieruit spreekt m.i. iets veel ergers, minachting, dedain, de verhevenheid boven het volk.
Dit kabinet is goed in zich ziek melden, andere dingen te doen hebben, weglopen, dan er zijn voor de eigen burger.
Nogmaals, Wilders had gelijk, en verder:
"Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen".
Geldt duidelijk niet voor dit Poldertotalitaire kabinet. Zij dulden geen tegenspraak, geen weerwoord, geen andere meningen. Nu lopen ze weg bij Baudet, straks blijven ze alleen nog zitten bij partijen die hen naar de mond praten. Een precedent is geschapen.
Oh, en Bergkamp is een voorzitter onwaardig, maar dat wisten we al veel langer.
“To destroy a people you must first sever their roots.”