abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206087013
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 16:06 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee? Het is het enige uit je post wat niet klopt. Natuurlijk zit er wel een verband tussen het aantrekken van kansloze asielzoekers en de ruimhartigheid waarmee men faciliteiten voor toegewezen statushouders verschaft.
[..]
^O^
Het asielbeleid is ook veel te ruimhartig, dus daar zijn we het met elkaar eens. Dat heeft inderdaad een aanzuigende werking op deze misselijkmakende groep mensen die nu het gebeid onder en bij het Bollendak terroriseren.

Maar waar ik ook ziek van wordt is het domme racistische geblaat hier in dit topic en op FOK!. Dat haalt het niveau wel ernstig naar beneden en komt wel erg stom en kortzichtig over. :s)
pi_206087059
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 11:16 schreef torentje het volgende:

[..]
Dat mag niet van de naïeve en kritiekloze medemensen.
Ja want het met een parachute uit vliegtuig trappen niet als realistisch zien maakt iemand naïef en kritiekloos :'(
Krekker is de bom!
pi_206087139
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 15:33 schreef DW457 het volgende:

Zeker, dit is ook crimineel gedrag en ze mogen wat mij betreft kei hard worden aangepakt en de EU uit getrapt worden.
Waarom wordt het dan overlast genoemd?

quote:
Nederlanders geven ook wel eens overlast en zijn ook wel eens een algemene last. Heb je een valide punt of wilde je enkel even laten zien hoe anti-buitenlanders je bent?
Viaveiligelanders veroorzaken ook overlast en zijn ook oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Er worden nu woordspelletjes gespeeld om te doen alsof slechts een hele kleine minderheid van veilige landers alle problemen veroorzaakt, en dat dat slechts overlast is, terwijl het om vrij ernstige criminaliteit gaat.

quote:
Iedereen heeft het recht om asiel aan te vragen en inderdaad.
Nee, dat is niet helemaal waar. Als ze zonder goede reden bestaande o.a. in onmiddellijk gevaar een land illegaal binnenkomen dan mag je ze weer over de grens zetten.

quote:
Dat recht hebben wij ze gegeven. Het niet naleven van het Dublin-akkoord, ligt aan ons. En ja, het asielbeleid mag strenger, zodat alleen echte vluchtelingen krijgen waar ze tijdelijk recht op hebben.
Zij hebben ook verplichtingen.

quote:
We hebben er zelf voor gekozen om ze dit recht te geven.
Nee hoor, activistische rechters zijn ermee aan de haal gegaan en interpreteren het vluchtelingenverdrag tot ver buiten de destijds bedoelde strekking waarvoor getekend is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206087237
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 16:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Waarom wordt het dan overlast genoemd?

Waarom vraag je dat aan mij? Ik heb het artikel niet geschreven.
quote:
[..]
Viaveiligelanders veroorzaken ook overlast en zijn ook oververtegenwoordigd in de criminaliteit. Er worden nu woordspelletjes gespeeld om te doen alsof slechts een hele kleine minderheid van veilige landers alle problemen veroorzaakt, en dat dat slechts overlast is, terwijl het om vrij ernstige criminaliteit gaat.
[..]

Woordspelletjes, zoals de framing die jij nu ook doet met je 'viaveiligelanders'? :')
quote:
Nee, dat is niet helemaal waar. Als ze zonder goede reden bestaande o.a. in onmiddellijk gevaar een land illegaal binnenkomen dan mag je ze weer over de grens zetten.

Iedereen mag het vragen...het krijgen is iets anders ;)
quote:
[..]
Zij hebben ook verplichtingen.
[..]
Nee hoor, activistische rechters zijn ermee aan de haal gegaan en interpreteren het vluchtelingenverdrag tot ver buiten de destijds bedoelde strekking waarvoor getekend is.
Dus de rechters zijn nu opeens ook wetgevende macht? Misschien moet je je weer eens opnieuw verdiepen in de Trias Politica.
  zaterdag 24 september 2022 @ 17:22:00 #80
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206087544
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2022 18:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ik was vorige week in Duitsland onderweg met de trein, het was een flashback naar de jaren 80 op de stations. Junks, Zwervers en Naffers die daar rondhingen. Was weer helemaal Arnhem Centraal of Hoog Caterijnen in de Jaren 80. Het Bahnhofsviertel in Frankfurt 20-30 jaar geleden was een beruchte buurt, maar dat was kattepis vergeleken met nu.
Viel me ook op hoe aftands, slecht onderhouden en verouderd de boel was. Enige moderne waren de glazen liften.
Klopt...

Sowieso is de hele openbare ruimte daar in de meeste Duitse steden bagger.
Laatst in het Roergebied geweest, het leek inderdaad wel de jaren 80...

Niets vernieuwd in al die jaren. Daardoor voelt het net alsof je ergens in Oost Europa loopt, ik durf bijna te zeggen dat Polen op veel plaatsen tegenwoordig frisser oogt dan in de gemiddelde Duitse industriestad.

Veel groepjes Arabieren overal rondom de stations, roma zigeuners die in prullenbakken lopen te rotzooien, alcoholisten/zwervers die slapen in bankgebouwen en parkeergarages .. Ik werd er vrij triest van.

Rotterdam is bijvoorbeeld enorm opgeknapt de laatste 20 jaar...

Het lijkt wel alsof ze in Duitsland geen budget hebben om die stationsbuurten op te frissen.
  zaterdag 24 september 2022 @ 17:31:01 #81
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206087610
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 17:22 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Klopt...

Sowieso is de hele openbare ruimte daar in de meeste Duitse steden bagger.
Laatst in het Roergebied geweest, het leek inderdaad wel de jaren 80...

Niets vernieuwd in al die jaren. Daardoor voelt het net alsof je ergens in Oost Europa loopt, ik durf bijna te zeggen dat Polen op veel plaatsen tegenwoordig frisser oogt dan in de gemiddelde Duitse industriestad.

Veel groepjes Arabieren overal rondom de stations, roma zigeuners die in prullenbakken lopen te rotzooien, alcoholisten/zwervers die slapen in bankgebouwen en parkeergarages .. Ik werd er vrij triest van.

Rotterdam is bijvoorbeeld enorm opgeknapt de laatste 20 jaar...

Het lijkt wel alsof ze in Duitsland geen budget hebben om die stationsbuurten op te frissen.
Geld ging allemaal naar de voormalige DDR, en naar zielige EU landen. Zoals een Ierse taxirijder me ooit zei over de snelweg van het vliegveld naar Dublin, Thank God for the German Taxpayer.
Het is niet alleen de Stationsbuurten, het zijn ook bv de Ziekenhuizen.
  zaterdag 24 september 2022 @ 17:32:10 #82
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206087620
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 16:20 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Ja want het met een parachute uit vliegtuig trappen niet als realistisch zien maakt iemand naïef en kritiekloos :'(
Hmm.. Turkije zet zelfs Afghanen op dit moment uit..
https://dekanttekening.nl(...)den-afghanen-terug2/

Als Turkije massaal migranten terug stuurt, dan moeten wij op zijn minst toch wel die Tunesiërs en Marokkanen terug kunnen sturen? Gewoon het vliegtuig in drukken al dan niet zonder toestemming van Marokko.
pi_206087683
Tsja, waarom zijn die "mensen" niet allang teruggestuurd? Of weggestuurd voor mij part.
  zaterdag 24 september 2022 @ 17:45:18 #84
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206087746
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 17:38 schreef Halcon het volgende:
Tsja, waarom zijn die "mensen" niet allang teruggestuurd? Of weggestuurd voor mij part.
Omdat de politiek te schijterig is en daarmee Rechtspopulisten gratis zetels geeft.
pi_206087765
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 17:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Omdat de politiek te schijterig is en daarmee Rechtspopulisten gratis zetels geeft.
Schijterig? Om mensen terug te sturen die je gewoon terug kunt sturen?
  zaterdag 24 september 2022 @ 17:54:46 #86
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206087824
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 17:47 schreef Halcon het volgende:

[..]
Schijterig? Om mensen terug te sturen die je gewoon terug kunt sturen?
Tja, zie jij dat anders? Zie daar werkelijk geen hard beleid.
pi_206087837
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 17:54 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Tja, zie jij dat anders? Zie daar werkelijk geen hard beleid.
Ik ook niet, maar ik vraag me oprecht af waarom dat zo is. Kan geen enkel argument verzinnen om die mensen niet terug te sturen c.q. weg te sturen.
pi_206087857
Als je ze niet retour kunt sturen dan krijg je vanzelf wel problemen met die veilige landers. En een paar dagen vast zitten boeit zulk soort ook niet.
  zaterdag 24 september 2022 @ 18:01:00 #89
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206087872
Denemarken heeft het wel begrepen btw.
pi_206087878
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 16:20 schreef KreKkeR het volgende:

[..]
Ja want het met een parachute uit vliegtuig trappen niet als realistisch zien maakt iemand naïef en kritiekloos :'(
Je kunt ze gewoon per vliegtuig afleveren in het veilige land van herkomst. Gewoon uitladen en weer vertrekken. Het gebied tussen het vliegtuig en de douane is feite niemandsland ook al is het op het grondgebied van dat veilige land. Die mensen zijn dan het probleem van het veilige land van herkomst. Dat veilige land kan daar niets tegen doen aangezien ze geen vliegtuigen kunnen gijzelen.
pi_206088028
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 18:01 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Je kunt ze gewoon per vliegtuig afleveren in het veilige land van herkomst. Gewoon uitladen en weer vertrekken. Het gebied tussen het vliegtuig en de douane is feite niemandsland ook al is het op het grondgebied van dat veilige land. Die mensen zijn dan het probleem van het veilige land van herkomst. Dat veilige land kan daar niets tegen doen aangezien ze geen vliegtuigen kunnen gijzelen.
Dat is niet waar. Het vliegtuig is het grondgebied van het land van de maatschappij, maar het luchtruim, de landingsbaan, etc. allemaal niet. Daarvoor heb je toestemming nodig van die andere landen.
  zaterdag 24 september 2022 @ 18:44:43 #92
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206088335
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 18:01 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Denemarken heeft het wel begrepen btw.
Die communiceren dan ook zeer breed dat er in Denemarken vrijwel niets te halen valt voor asielzoekers, omdat slechts weinigen een status krijgen.

Dus gaan die lui naar landen die wel Gekke Henkie zijn zoals Nederland.
pi_206089025
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 18:01 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Je kunt ze gewoon per vliegtuig afleveren in het veilige land van herkomst. Gewoon uitladen en weer vertrekken. Het gebied tussen het vliegtuig en de douane is feite niemandsland ook al is het op het grondgebied van dat veilige land. Die mensen zijn dan het probleem van het veilige land van herkomst. Dat veilige land kan daar niets tegen doen aangezien ze geen vliegtuigen kunnen gijzelen.
En hoeveel keer verwacht je dit te kunnen doen alvorens met Nederlandse vliegtuigen, of volledig weigert, of checkpost meteen bij de gate plaatst?
Krekker is de bom!
pi_206089532
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 18:01 schreef Gehrman het volgende:

[..]
Je kunt ze gewoon per vliegtuig afleveren in het veilige land van herkomst. Gewoon uitladen en weer vertrekken. Het gebied tussen het vliegtuig en de douane is feite niemandsland ook al is het op het grondgebied van dat veilige land. Die mensen zijn dan het probleem van het veilige land van herkomst. Dat veilige land kan daar niets tegen doen aangezien ze geen vliegtuigen kunnen gijzelen.
Als jij en ik het kunnen bedenken, kan een ander (in dit geval een bestuurder) dat ook.

Stel we deporteren die mensen naar het land wat ons goeddunkt, zonder toestemming. Hoe voorkomen we dat er daarna eindeloos aantal toestellen onze kant opkomt vol met asielzoekers?
pi_206090054
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 20:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als jij en ik het kunnen bedenken, kan een ander (in dit geval een bestuurder) dat ook.

Stel we deporteren die mensen naar het land wat ons goeddunkt, zonder toestemming. Hoe voorkomen we dat er daarna eindeloos aantal toestellen onze kant opkomt vol met asielzoekers?
Er is ook gewoon geen wil om er iets aan te doen.

Middels diverse noodwetten of iets minder rooms dan de paus willen wezen had er al lang een oplossing kunnen zijn.
  zaterdag 24 september 2022 @ 21:22:42 #96
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206090093
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 20:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als jij en ik het kunnen bedenken, kan een ander (in dit geval een bestuurder) dat ook.

Stel we deporteren die mensen naar het land wat ons goeddunkt, zonder toestemming. Hoe voorkomen we dat er daarna eindeloos aantal toestellen onze kant opkomt vol met asielzoekers?
Misschien gewoon eens een keer proberen, dan zien we wel wat er gebeurt niet?
pi_206090343
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2022 20:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Als jij en ik het kunnen bedenken, kan een ander (in dit geval een bestuurder) dat ook.

Stel we deporteren die mensen naar het land wat ons goeddunkt, zonder toestemming. Hoe voorkomen we dat er daarna eindeloos aantal toestellen onze kant opkomt vol met asielzoekers?
Ik noem maar ff iets heel ouderwets.

Douane?
pi_206090415
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 21:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Misschien gewoon eens een keer proberen, dan zien we wel wat er gebeurt niet?

Doen we dat. We hebben toch al een conflict met Rusland, vliegen we ze daar naar toe.

Opgelost
pi_206090435
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 21:39 schreef hangtime het volgende:

[..]
Ik noem maar ff iets heel ouderwets.

Douane?
Wordt het gezellig druk op schiphol?
  zondag 25 september 2022 @ 08:37:47 #100
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_206093875
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 17:32 schreef BMW1993 het volgende:

[..]
Hmm.. Turkije zet zelfs Afghanen op dit moment uit..
https://dekanttekening.nl(...)den-afghanen-terug2/

Als Turkije massaal migranten terug stuurt, dan moeten wij op zijn minst toch wel die Tunesiërs en Marokkanen terug kunnen sturen? Gewoon het vliegtuig in drukken al dan niet zonder toestemming van Marokko.
Wanneer de veiligelanders een geldig paspoort hebben lukt dit prima, maar vaak zijn ze deze "tijdens het vluchten voor de onveiligheid helaas verloren :')" en land van herkomst is daar maar al te blij mee, want het waren vaak niet de fijnste lui die "vluchtten".
Krekker is de bom!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')