abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 21 september 2022 @ 19:23:52 #1
477504 reconhellz
Inwoner v facisten samenleving
pi_206055441
Als je dit drinkt vanuit een kopere beker?
Man can not make laws. There is a thing such as objective morality.
Kingship Rulership Government are all euphemisms for SLAVERY!
Scientism is a religion! One of white robes instead of black robes.
Current day scientists often amount to PRIESTS!
  woensdag 21 september 2022 @ 19:25:21 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206055458
Vanwaar de vraag?
The love you take is equal to the love you make.
pi_206055471
450 mg
Ik zwaai naar dieren.
  Spellchecker woensdag 21 september 2022 @ 19:27:20 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206055496
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:25 schreef Lienekien het volgende:
Vanwaar de vraag?
Ayurveda, zo te zien.

Holistisch gedoe (of hoe je het wil noemen).
  woensdag 21 september 2022 @ 19:30:01 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206055516
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:28 schreef YStec het volgende:

[..]
Ayurveda, zo te zien.

Holistisch gedoe (of hoe je het wil noemen).
Waar leid je dat uit af?
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 21 september 2022 @ 19:40:58 #7
477504 reconhellz
Inwoner v facisten samenleving
pi_206055691
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:26 schreef Geerd het volgende:
450 mg
Bron?
Man can not make laws. There is a thing such as objective morality.
Kingship Rulership Government are all euphemisms for SLAVERY!
Scientism is a religion! One of white robes instead of black robes.
Current day scientists often amount to PRIESTS!
pi_206055845
Ligt eraan hoe warm het water is, zuurgraad van het water, hoe lang het in de beker zit, hoe groot de beker is, of de beker al corrosie heeft, etc, etc.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_206055942
quote:
Op woensdag 21 september 2022 19:40 schreef reconhellz het volgende:

Bron?
Bron- of kraanwater is om het even.
  woensdag 21 september 2022 @ 19:56:24 #10
477504 reconhellz
Inwoner v facisten samenleving
pi_206055980
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:50 schreef Jordy-B het volgende:
Ligt eraan hoe warm het water is, zuurgraad van het water, hoe lang het in de beker zit, hoe groot de beker is, of de beker al corrosie heeft, etc, etc.
Laten we ervan uit gaan gewoon 300 ml beker zoals ik aangaf, en hoelang het in de beker zit laten we 8 uur nemen bijv. Nieuwe beker.
Man can not make laws. There is a thing such as objective morality.
Kingship Rulership Government are all euphemisms for SLAVERY!
Scientism is a religion! One of white robes instead of black robes.
Current day scientists often amount to PRIESTS!
pi_206056023
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:40 schreef reconhellz het volgende:

[..]
Bron?
Spa
Ik zwaai naar dieren.
pi_206056103
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:23 schreef reconhellz het volgende:
Als je dit drinkt vanuit een kopere beker?
Met name als het een beetje zuur kan zijn zoals spa rood bijvoorbeeld zou ik niet uit een koperen beker drinken. Als het gegarandeerd neutraal is zoals leidingwater dan lijkt het me geen probleem. Leidingwater heeft meestal al koper gezien.

Waarom wil je uit een koperen beker drinken? Als het voor de mooi is en regelmatig gebruikt zou ik het ding met epoxy insmeren aan de binnenkant.
pi_206056327
quote:
6s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:54 schreef Treinhomo het volgende:

[..]
Bron- of kraanwater is om het even.
Niet helemaal.
Van de 259 onderzochte flessen bevatte 93 procent microplastics, met een gemiddelde van 325 deeltjes microplastic per liter, aldus de onderzoekers. Vermoedelijk komt dat doordat dit gezuiverde water als het ware 'besmet' kan worden met kleine stukjes plastic die afkomstig zijn van de dop of de fles zelf.

Proost met dat gezonde gedoe.
pi_206059845
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:56 schreef reconhellz het volgende:

[..]
Laten we ervan uit gaan gewoon 300 ml beker zoals ik aangaf, en hoelang het in de beker zit laten we 8 uur nemen bijv. Nieuwe beker.
Ongeveer 0,4 ppm. In ieder geval ruim binnen de limiet die de WHO bedacht heeft (2 ppm)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  donderdag 22 september 2022 @ 15:13:49 #15
477504 reconhellz
Inwoner v facisten samenleving
pi_206065763
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 23:12 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Ongeveer 0,4 ppm. In ieder geval ruim binnen de limiet die de WHO bedacht heeft (2 ppm)
Wat is je bron hiervoor?
Man can not make laws. There is a thing such as objective morality.
Kingship Rulership Government are all euphemisms for SLAVERY!
Scientism is a religion! One of white robes instead of black robes.
Current day scientists often amount to PRIESTS!
pi_206065897
Ligt eraan hoe hard je op de beker bijt.
pi_206068488
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 15:13 schreef reconhellz het volgende:

[..]
Wat is je bron hiervoor?
Ben ik jouw huiswerk aan het doen? :P

Het is een schatting met behulp van de gegevens van een onderzoek naar het oplossen van koper in water dat in een koperen waterfles bewaard werd. Dat betrof een fles van rond de 600mL. Na 12 uur was de concentratie 0,475 ppm (als ik het me goed herinner, ik heb geen zin om het opnieuw op te zoeken). Een fles is relatief smal en heeft dus naar verhouding een groter contactoppervlak dan een mok en in jouw voorbeeld heeft het water ook minder lang contact.
Er vanuit gaand dat de vraag een praktisch doel heeft, heb ik een veilige marge aangehouden en een antwoord gegeven dat hoger ligt dan mijn schatting.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_206068902
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 19:56 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Ben ik jouw huiswerk aan het doen? :P

Het is een schatting met behulp van de gegevens van een onderzoek naar het oplossen van koper in water dat in een koperen waterfles bewaard werd. Dat betrof een fles van rond de 600mL. Na 12 uur was de concentratie 0,475 ppm (als ik het me goed herinner, ik heb geen zin om het opnieuw op te zoeken). Een fles is relatief smal en heeft dus naar verhouding een groter contactoppervlak dan een mok en in jouw voorbeeld heeft het water ook minder lang contact.
Er vanuit gaand dat de vraag een praktisch doel heeft, heb ik een veilige marge aangehouden en een antwoord gegeven dat hoger ligt dan mijn schatting.
Maar een beker wordt vaker gebruikt voor andere vloeistoffen dan zuiver kraanwater.

Bier brouwen mag bijvoorbeeld absoluut niet in koper. Om nostalgische redenen zit er nu voor toeristen een koperen kap over de rvs ketel. Ook wil je geen koper in een aquarium bijvoorbeeld, dan gaan in ieder geval je garnalen dood. Waterleiding in huis is vaak nog wel van koper maar dan is de vloeistof erg neutraal.
pi_206072041
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 20:21 schreef qajariaq het volgende:

[..]
Maar een beker wordt vaker gebruikt voor andere vloeistoffen dan zuiver kraanwater.

Bier brouwen mag bijvoorbeeld absoluut niet in koper. Om nostalgische redenen zit er nu voor toeristen een koperen kap over de rvs ketel. Ook wil je geen koper in een aquarium bijvoorbeeld, dan gaan in ieder geval je garnalen dood. Waterleiding in huis is vaak nog wel van koper maar dan is de vloeistof erg neutraal.
Als ik de titel mag geloven, gaat dit topic over koper in water.

Bij mijn vorige huis zat er alleen een meetbare hoeveelheid koper in het warme water. Het is hoogst irritant om water handmatig te moeten opwarmen voor een waterwissel van je aquarium. :{
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_206074741
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 23:17 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
Als ik de titel mag geloven, gaat dit topic over koper in water.

Bij mijn vorige huis zat er alleen een meetbare hoeveelheid koper in het warme water. Het is hoogst irritant om water handmatig te moeten opwarmen voor een waterwissel van je aquarium. :{
Ik vul gewoon bij met koud water. Een liter of tien per dag op een 700 liter aquarium. Als de beesten het koud hebben zwemmen ze maar naar de andere kant.

Maar wat ik bedoel is dat kraanwater of prikloos bronwater wel gedronken kan worden uit koper maar als iemand veelvuldig spa rood of jus gaat drinken dat er dan wel iets mis kan gaan.

Ik en nog steeds benieuwd naar de aanleiding van deze vraag. Ga je wijwater drinken @reconhellz? Water acht uur in een koperen beker laten staan om het vervolgens op te drinken maakt mij wel nieuwsgierig naar de reden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')