abonnement Unibet Coolblue
pi_206058465
Geniaal _O-

Als iets ons van deze huidige onzin af gaat helpen is het wel dit soort extremisme. Dit bericht morgen hopelijk in alle dagbladen _O_
  woensdag 21 september 2022 @ 22:04:22 #52
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_206058615
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 21:54 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Het zijn juist die botresten geweest die jarenlang een vertekend beeld hebben gegeven. Botten verteren namelijk slecht, alle overige etensresten zijn al lang en breed weg. Daardoor is het beeld ontstaan dat we voor een groot deel vlees aten.
Ik denk dat je het punt een beetje overdrijft. Natuurlijk werden in deze streken ook planten, wortels, zaden, bessen etc. gegeten, maar jachtkampen hebben een specifieke functie. Daar werd gejaagd op watervogels, zwijnen, herten, kleinere pelsdieren, etc. En er werd gevist. De conclusie dat vlees een substantieel deel van het dieet vormde, ligt voor de hand. Een "alles of niets"-benadering gaat niet echt werken bij dit onderwerp, vrees ik.

quote:
Maar nogmaals: de oermens wist niets van gezondheid eten en langertermijneffecten. Hun dieet helpt je niet als je morgen in de supermarkt staat.
Nee, het is waar dat oermannen en oervrouwen meestal geen 83,6 en 86,2 jaar oud werden. En dat met al die troep die wij tegenwoordig binnen krijgen... Het leven was natuurlijk ook wel wat riskanter, en voor de uitvinding van de geneeskunde was er heel wat sterfte die nu gemakkelijk voorkomen zou kunnen worden. Maar ik geloof niet dat ik dat argument eerder had gehoord. Het was in elk geval niet de stelling waar ik op reageerde.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iblardi op 21-09-2022 22:18:21 ]
pi_206058675
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:46 schreef TigerXtrm het volgende:
PETA :')

Vermoorden zelf meer dieren dan ze redden :{w
Ongelooflijk he. :X
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 21 september 2022 @ 22:27:27 #55
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_206059127
Hitler zou dus veel seks mogen hebben. Helaas had hij maar een bal.
Non possumus non loqui
pi_206059838
quote:
10s.gif Op woensdag 21 september 2022 22:06 schreef AchJa het volgende:
Seks met PETA activisten? _O-
  woensdag 21 september 2022 @ 23:28:51 #57
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206060075
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:45 schreef Alov het volgende:
We kunnen natuurlijk ook gewoon onze kop in het zand steken en doorgaan met regenwouden kappen om veevoer te telen...
Ik doe mee. ^O^
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206060919
quote:
8s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:35 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Vrouwen vinden een bloedlul net zo fijn hoor.
Fijner, want die worden harder.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_206060921
Pamela Anderson was ook een PETA activist, maar die had anders weinig problemen met grote worsten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_206060990
Ik kan me niet voorstellen dat als je zo'n Kenau op de bank hebt zitten dat je überhaupt zin in seks hebt.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_206061056
Liever een 🍆 dan een 🍗 ja toch
You need to be cold to be queen.
pi_206061063
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 19:32 schreef heywoodu het volgende:
Courgette op de BBQ :') :r
Nou, gegrilde courgette is toch gewoon best lekker?

Maar dit soort vermoeiende polariserende kolder schieten we niks mee op.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_206061409
Geen seks, geen kinderen.

Lost het probleem zich vanzelf op.
pi_206061782
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 06:57 schreef Waldorf22 het volgende:
Liever een 🍆 dan een 🍗 ja toch
En een augurkje?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  donderdag 22 september 2022 @ 09:39:50 #65
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_206061826
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 21:44 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Toch mooi dat zelfs in Nederland mensen de talking points overnemen van Amerikaanse astroturf organisaties. Organisaties met als doel het zwart maken van PETA, betaald door de vlees en zuivel industrie. En alle kritische kopieer geiten nemen het over.

De reden waarom het euthanasie percentage zo hoog is voor peta (de cijfers waarmee de astroturfing aan de haal gingen) komt omdat PETA alle dieren in hun asiel opneemt, hoe ziek en zwak ook. Andere asiels verwezen de meest zwakke dieren door naar PETA.
Volgens PETA, de meeste andere asiels hebben ook een opendeurbeleid en die euthaniseren toch echt een stuk minder.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 22 september 2022 @ 10:16:26 #66
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206062201
quote:
10s.gif Op donderdag 22 september 2022 09:39 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Volgens PETA, de meeste andere asiels hebben ook een opendeurbeleid en die euthaniseren toch echt een stuk minder.
Oke, prima. PETA is eigenlijk een front om zoveel mogelijk dieren dood te maken. Fijn dat KFC en de rest van de Amerikaanse vleesindustrie ons daarop gewezen hebben. De echte dierenliefhebbers.
I am a black hole shitting into the void
pi_206062321
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:16 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Oke, prima. PETA is eigenlijk een front om zoveel mogelijk dieren dood te maken. Fijn dat KFC en de rest van de Amerikaanse vleesindustrie ons daarop gewezen hebben. De echte dierenliefhebbers.
Zou PETA niet gewoon een bedrijf zijn geworden? Net als Greenpeace?
  donderdag 22 september 2022 @ 10:53:45 #68
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_206062631
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:16 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Oke, prima. PETA is eigenlijk een front om zoveel mogelijk dieren dood te maken. Fijn dat KFC en de rest van de Amerikaanse vleesindustrie ons daarop gewezen hebben. De echte dierenliefhebbers.
Dat ook weer niet, gewoon een echoput waar extremistisch gedachtegoed, zoals dat uit de OP, getolereerd en waarschijnlijk zelfs aangemoedigd wordt.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  donderdag 22 september 2022 @ 10:56:15 #69
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206062656
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zou PETA niet gewoon een bedrijf zijn geworden? Net als Greenpeace?
Ik weet niet zo gek veel van PETA af. Ik heb niet het idee dat het een hele succesvolle organisatie is, ze zijn met al die onhandige communicatie uitingen hun eigen vijand. PETA helpt daarmee de discussie die (volgens mij) gevoerd moet worden (dierenwelzijn en de plaats van dieren in onze productieketens) niet voorruit.

Maar ik vind het een beetje eng hoe de talking points van astroturf organisaties zo klakkeloos gekopieerd worden op het internet. En daar zit ook hypocrisie: we verwachten van NGO's dat ze zich als een heilige gedragen (niet als een bedrijf), terwijl de vleesindustrie allerlei dubieuze astrotruf clubs de grond uitstampt die zich voor doen als 'bewuste consumenten'.
I am a black hole shitting into the void
pi_206062691
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:56 schreef Gimmick het volgende:

[..]
Ik weet niet zo gek veel van PETA af. Ik heb niet het idee dat het een hele succesvolle organisatie is, ze zijn met al die onhandige communicatie uitingen hun eigen vijand. PETA helpt daarmee de discussie die (volgens mij) gevoerd moet worden (dierenwelzijn en de plaats van dieren in onze productieketens) niet voorruit.

Maar ik vind het een beetje eng hoe de talking points van astroturf organisaties zo klakkeloos gekopieerd worden op het internet. En daar zit ook hypocrisie: we verwachten van NGO's dat ze zich als een heilige gedragen (niet als een bedrijf), terwijl de vleesindustrie allerlei dubieuze astrotruf clubs de grond uitstampt die zich voor doen als 'bewuste consumenten'.
Ik protesteer tegen beiden.
  donderdag 22 september 2022 @ 11:34:44 #71
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206063062
Overigens het enige wat ik er over terug kan vinden zijn twee Bild artikelen met daarin hetzelfde citaat van Daniel Cox van Peta Duitsland.

quote:
Daniel Cox (46), Kampagnen-Leiter von PETA Deutschland, sagt zur «Bild»: «Männer sind viel schlechter für die Umwelt als Frauen, weil sie zu viel Fleisch essen.» Bei der Umsetzung ihrer Forderung hofft er auf die Unterstützung der Frauen. «Frauen sollten jetzt in den Sex-Streik gehen – um die Welt zu retten!» Er rechnet vor, dass jedes nicht geborene Kind etwa 58,6 Tonnen CO₂-Äquivalente pro Jahr sparen würde.

(1) https://www.bild.de/polit(...)r-81385574.bild.html

(2) https://www.bild.de/polit(...)r-81385574.bild.html
Verder staan er in het artikel allemaal reacties van vox populi en conservatieve politici.

Dit zijn de enige uitspraken van Cox die ik terug kon vinden. Geen lang interview waarin alle nuances naar boven komen, geen extra context. Wanneer heeft hij het gezegd? Was het een grap of echt PETA beleid? Ook op PETA.de vind je hier niets over terug (ik heb de zeer dubieuze "site:https://www.peta.de cox sex" query gedraaid :( ) . Wel veel artikelen over dierproeven, veetransporten en andere ongemakkelijke onderwerpen maar niets over dit.

Vervolgens kopiëren en plakken tientallen media ditzelfde citaat - wederom zonder context of verduidelijking van Cox. Het is gewoon red meat (ehehe) voor de Telegraaf / Fok / Bild lezer.
I am a black hole shitting into the void
pi_206064235
PETA moet zijn bek houden.
  donderdag 22 september 2022 @ 13:03:06 #73
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_206064263
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 11:34 schreef Gimmick het volgende:
Overigens het enige wat ik er over terug kan vinden zijn twee Bild artikelen met daarin hetzelfde citaat van Daniel Cox van Peta Duitsland.
[..]
Verder staan er in het artikel allemaal reacties van vox populi en conservatieve politici.

Dit zijn de enige uitspraken van Cox die ik terug kon vinden. Geen lang interview waarin alle nuances naar boven komen, geen extra context. Wanneer heeft hij het gezegd? Was het een grap of echt PETA beleid? Ook op PETA.de vind je hier niets over terug (ik heb de zeer dubieuze "site:https://www.peta.de cox sex" query gedraaid :( ) . Wel veel artikelen over dierproeven, veetransporten en andere ongemakkelijke onderwerpen maar niets over dit.

Vervolgens kopiëren en plakken tientallen media ditzelfde citaat - wederom zonder context of verduidelijking van Cox. Het is gewoon red meat (ehehe) voor de Telegraaf / Fok / Bild lezer.
O ja. Dus PETA-teamleider Daniel wou een grapje maken en dat werd verkeerd opgepikt. Of misschien was hij bloedserieus, maar het gaat vooralsnog om een opmerking van één persoon en niet per se om een organisatie die een "eis stelt".

Nou moet ik zeggen dat dat laatste me niet zou verbazen, omdat PETA wel vaker op radicale wijze in het (echte) nieuws komt.
pi_206066909
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 10:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zou PETA niet gewoon een bedrijf zijn geworden? Net als Greenpeace?
Zo zie ik dat ook.
Bedrijven met een zéér gezonde cash flow en genoeg usefull idiots die deze geldstroom in stand houden om hun aangepraatte schuldgevoelens af te kopen.
  donderdag 22 september 2022 @ 18:12:57 #75
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_206067199
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2022 17:39 schreef hb64 het volgende:

[..]
Zo zie ik dat ook.
Bedrijven met een zéér gezonde cash flow en genoeg usefull idiots die deze geldstroom in stand houden om hun aangepraatte schuldgevoelens af te kopen.
Omzet PETA 72 miljoen dollar (cijfers 2021). 16 procent wordt uitgegeven aan fondswerving, 1,2 procent aan de organisatie. (1)

De vleesindustrie in de VS gaf in 2016 het 780 miljoen dollar uit aan marketing. (2) Met andere woorden: het marketing budget van de vleesindustrie is 10x groter dan de totale omzet van PETA.

McDonald's geeft per jaar 400 miljoen dollar uit in de VS aan marketing (3)

1. https://www.peta.org/abou(...)ta/financial-report/

2. https://theveganreview.co(...)n-the-need-for-meat/

3. https://www.statista.com/(...)staurants-in-the-us/
I am a black hole shitting into the void
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')