abonnement Unibet Coolblue
pi_206055076
Op naar de goelag
You need to be cold to be queen.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 21 september 2022 @ 18:51:52 #202
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206055077
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206055079
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 18:43 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Alles wijst er op? Wat precies wijst erop dat Poetin de hele westerse wereld wil 'opslokken'?

Voor de rest een fijne overgesimplificeerde vergelijking.
Hij hoeft zijn plunderende, verkrachtende en genocide plegende horde niet de EU in te laten marcheren om de Russische invloed "van Lissabon tot Vladivostok" middels nucleaire intimidatie en landverradende collaborateurs te vergroten hè? Europa heeft zich veel te lang veel te tolerant opgesteld tegenover de Russen, dat heeft deze oorlog in één klap duidelijk gemaakt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 21 september 2022 @ 18:52:06 #204
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206055080
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 18:51 schreef Waldorf22 het volgende:
Op naar de goelag
Ja ;( Arme mensen!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206055093
quote:
84s.gif Op woensdag 21 september 2022 18:52 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja ;( Arme mensen!
Ik weet niet wat erger is, een paar jaar goelag of omkomen in een nutteloze oorlog.
You need to be cold to be queen.
pi_206055098
Ik heb de hele dag een beetje meningen zitten lezen, na zitten te denken hierover en ik vermoed dat het refereren naar kernwapens door Putin nog steeds dreigen is. Z'n ontmoetingen met Xi en Modi zijn erg teleurstellend geweest en eigenlijk het enige waar de Chinezen iedere keer echt op reageren is op kernwapengekletter van Rusland.

De huidige move van Putin voelt paniekerig en rommelig. Wellicht heeft hij te horen gekregen dat gerommel met kernwapens, zelfs op proxy niveau via de kerncentrale, niet getolereerd zal worden. Wat zijn dan nog zijn alternatieven? Wellicht een andere escalate to de-escalate zoals mobilisatie (maar dan gedeeltelijk, met geruchten dat het gedeeltelijk gedeelte een last-minute wijziging was vanwege interne signalen) gekoppeld aan wapengekletter?

Uiteraard allemaal speculatie maar zo bezien is de kans op kernwapens, in ieder geval op korte termijn, minder groot geworden, Putin heeft namelijk een andere keuze moeten maken.

Putin refereerde aan zijn oorlogsdoelen in zijn speech, dat was de bevrijding van Donbass en Lugansk. Die doelen zijn niet uit weelde geboren.

De vraag is wel welke way out er is. De kans op nucleaire wapens wordt iedere volgende dag in de oorlog weer wat groter, tenzij Rusland wint (wat ik ook met de mobilisatie niet zie gebeuren). Maar ik denk dat nucleaire wapens oprecht geen oplossing zijn, ook niet voor Rusland in eigenlijk elk scenario - wat niet uitsluit dat ze ze gaan gebruiken en wat dan ook weer geen nucleaire holocaust betekent, zie dit lezenswaardige artikel voor achtergrond m.b.t nucleaire wapens: https://warontherocks.com(...)military-strategy-2/.

Ik zie eigenlijk maar twee logische eindes voor deze oorlog i een lang laag intensiteit conflict langs grenzen die in de komende periode nog best kunnen verschuiven - zodra er een machtswisseling is in Rusland wordt dit conflict dan stukje bij beetje opgelost of (ii) verdere ontwikkelingen op Oekraïens grondgebied gevolgd door een vredesproces. Afhankelijk van het succes van Oekraïne staan ze Donetsk en Lugansk af of halen ze die weer terug (ik zou dat eerste aanraden, denk niet dat je er na de leegloop van die gebieden wat anders aan overhoudt dan ondankbare pro Russische inwoners die voor problemen gaan blijven zorgen, daar is het de mensenlevens niet voor waard), ik denk eigenlijk dat de Krim in geen geval weer terugkomt bij Oekraïne, dat lijkt me militair niet haalbaar zonder superwapens en ik vermoed dat het westen dan signalen gaat geven dat ze dit te gevaarlijk vinden.

Maar ik kan er helemaal naast zitten :P
pi_206055104
Hoe moet ik een Goelag voor me zien, is dat een soort van vakantiepark van Peter Gilissen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 21 september 2022 @ 18:55:29 #208
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206055112
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 18:54 schreef raptorix het volgende:
Hoe moet ik een Goelag voor me zien, is dat een soort van vakantiepark van Peter Gilissen?
Ik prefereer de goelag
pi_206055123
quote:
84s.gif Op woensdag 21 september 2022 18:51 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De protestbewegingen zijn zich aan het voorbereiden voor een gewapende strijd. Een paar dagen geleden kwam er op twitter een filmpje voorbij.
Ze moeten met een miljoen mensen het Kremlin bestormen en al die siloviki ter plekke afmaken. Een andere manier is er niet.
  woensdag 21 september 2022 @ 18:56:27 #210
8369 speknek
Another day another slay
pi_206055129
twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 21 september 2022 @ 18:56:43 #211
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206055133
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 18:54 schreef raptorix het volgende:
Hoe moet ik een Goelag voor me zien, is dat een soort van vakantiepark van Peter Gilissen?
Als je met een vakantiepark van hem dreigt, dan gaat iedereen vrijwillig het leger in _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 21 september 2022 @ 18:57:13 #212
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206055138
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 18:56 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ze moeten met een miljoen mensen het Kremlin bestormen en al die siloviki ter plekke afmaken. Een andere manier is er niet.
Ik bedoel Belarus he :P

Wat er in Rusland speelt weet ik niet
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206055152
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 18:54 schreef Panthera. het volgende:
Ik zie eigenlijk maar twee logische eindes voor deze oorlog i een lang laag intensiteit conflict langs grenzen die in de komende periode nog best kunnen verschuiven - zodra er een machtswisseling is in Rusland wordt dit conflict dan stukje bij beetje opgelost of (ii) verdere ontwikkelingen op Oekraïens grondgebied gevolgd door een vredesproces.
Dat was ook mijn theorie direct na de toespraak, het punt is namelijk, dat Putin zeer waarschijnlijk bluft dat hij het als aanval op Rusland ziet en daarmee Nuclear los kan gaan, echter durven ze dat risico te nemen? Sowieso zal die beslissing niet door de Ukraine genomen worden, maar zullen ze dit moeten bespreken met het Westen, en ik acht de kans groot dat een hoop Westerse landen dit af zullen stemmen. Wellicht dat dit ook de gewenste move van Putin is geweest om het zo te spelen.
Mocht Putin zien dat dit werkt, dan pas zal hij denk ik bereid zijn om serieus te gaan onderhandelen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206055154
Het is momenteel overdag iets van 18 graden in Donetsk, dus de temperatuur verschil is niet zo heel groot :p

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 21 september 2022 @ 18:58:53 #215
408813 crew  trein2000
pi_206055158
twitter

De EU-buitenlandraad komt vanavond in New York bijeen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206055159
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 18:54 schreef raptorix het volgende:
Hoe moet ik een Goelag voor me zien, is dat een soort van vakantiepark van Peter Gilissen?
Zo erg is de Goelag nou ook weer niet. Niet overdrijven hé.
  Moderator woensdag 21 september 2022 @ 18:59:57 #217
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206055175
twitter
pi_206055178
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 18:58 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
De EU-buitenlandraad komt vanavond in New York bijeen.
Misschien een kans om Orban uit het raam te duwen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206055184
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 18:59 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Fake en ontkent door Finland.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206055190
quote:
Het lastige, in vergelijking met de toenemende onvrede in 1990/1991, is het ontbreken van aansprekende oppositie- en protestleiders. Die zijn in de afgelopen 10 tot 15 jaar allemaal opgepakt of anderszins monddood/onschadelijk gemaakt.
Er is geen Boris Jeltsin, die doodleuk op een legertank klimt en een megafoon pakt. En geen militair die ertegen durft op te treden.

In vergelijking met Vladimir Poetin was Mikhail Gorbatsjov, ondanks bijvoorbeeld het geweld in de straten van Vilnius, een knuffelbeertje. Iemand als Jeltsin zou al lang naar de eeuwige jachtvelden zijn vertrokken als een figuur als Poetin destijds het bewind had gevoerd.
Ik doe het ff rustig aan.
  woensdag 21 september 2022 @ 19:01:40 #221
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206055213
pi_206055225
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 18:17 schreef quirina het volgende:

[..]
Het is geen retoriek!
En we moeten ook,denken om onze kinderen en toekomst!
Daar zijn ze in Oekraïne ook mee bezig
pi_206055228
quote:
Fake:
Even vertaald van Finse Tweet:

quote:
Traffic at the border crossing points in Southeast Finland is normal. Currently, the queue from Russia to the Finnish border inspection is about 250 meters.
twitter
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206055239
quote:
84s.gif Op woensdag 21 september 2022 18:57 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik bedoel Belarus he :P

Wat er in Rusland speelt weet ik niet
Dat zou terecht zijn. Sinds de opstand tegen Lukashenko is het afgegleden naar een treurige politiestaat die slechts overeind blijft bij de gratie van een hoop terreur tegen de eigen bevolking.

Hopelijk hebben de Russen ervan geleerd, want een opstand tegen het Putinregime al op eenzelfde wijze uit elkaar geslagen worden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')