abonnement Unibet Coolblue
pi_206042998
Er zijn politici waar je mee van mening verschilt maar toch inschat als een prima persoon privé.

Voorbeeld hiervan is voor mij Emil Roemer. Aan andere politici heb je echter ronduit een persoonlijke hekel, ongeacht hun politieke voorkeur maar vanwege hun gedrag en persoonlijkheid. Voorbeelden hiervan zijn letterlijke roeptoeter Geert, arrogante Hugo, oorlogshitser Sjoerd Sjoerdsma.

Voor jullie?
pi_206043033
kuzu en sylvana

zou ik persoonlijk niet mee om kunnen gaan
pi_206043051
Wouter Bos :r
pindazakje
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 20 september 2022 @ 19:24:41 #4
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_206043064
Kuzu, Simons, Baudet, Wilders. Nee, alsjeblieft niet.

Van der Staaij is het tegenovergestelde: totáál niet eens met zijn meest principiële zaken, maar het lijkt me een erg vriendelijke man.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_206043077
Sybrand Buma.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206043093
Ik wil überhaupt privé niets met politici te maken hebben. Die doen zich voor als je vriend, maar als je je omdraait steken ze een zwaard tussen je schouders. Je moet het maar kunnen, liegen als baan.
U MAD?
pi_206043159
Lilian Marijnissen. Vaak niet mee eens, maar leuke meid denk ik. Arkazan lijkt me ook een prima vent, maar volstrekt mee oneens.
Sabine Uitslag ken ik via via, en is oprecht een leuk mens. Met haar ideeën over zorg ben ik het dan wel weer eens.
Alius aliud dicit
pi_206043161
Zie dat Kuzu twee x genoemd word, waar is dat op gebaseerd?

Zou dan veel eerder Ozturk noemen. Alle negatieve stereotyperingen over de groepen waartoe hij behoort lijken bij hem te kloppen.
  dinsdag 20 september 2022 @ 19:38:50 #9
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206043271
Irritante bijgoochem Gideon van Meijeren, wat een lulletje rozenwater is dat. Zijn wat snuggerder grote broer Pepijn trek ik ook slecht. Aan de andere kant gaat hier de vlag uit op de dag dat Rutte met pek en veren het Catshuis wordt uitgejaagd maar lijkt ie me persoonlijk dan wel een enorm aardige kerel.
We have always been at war with Eastasia.
pi_206043291
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 19:20 schreef JohnBMiller het volgende:
Voorbeeld hiervan is voor mij Emil Roemer.
Is zo'n beetje de enige met een hart in zijn donder. Maar zelf weten. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 20 september 2022 @ 19:40:56 #11
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206043309
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 19:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Is zo'n beetje de enige met een hart in zijn donder. Maar zelf weten. :)
Volgens mij bedoelt hij dat hij Roemer juist als persoon wel pruimt, maar ik moet natuurlijk niet voor @JohnBMiller spreken.
We have always been at war with Eastasia.
pi_206043312
Ik heb een hekel aan politici die de Nederlandse taal zo gebruiken, dat je op een nette manier, het bos wordt ingestuurd.
Grammaticaal flessen.
pi_206043318
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 19:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Is zo'n beetje de enige met een hart in zijn donder. Maar zelf weten. :)
Dat zeg ik toch? Vgm prima persoon.
pi_206043339
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 19:40 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Volgens mij bedoelt hij dat hij Roemer juist als persoon wel pruimt, maar ik moet natuurlijk niet voor @:JohnBMiller spreken.
Dit. Terugkomend op jouw post: opvallend dat je twee FvD’ers noemt maar Baudet zelf niet. Reden?
pi_206043380
De voltallige VVD.
You need to be cold to be queen.
pi_206043402
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 19:44 schreef Waldorf22 het volgende:
De voltallige VVD.
Inclusief die hippie-VVD’er die net opstapte?
pi_206043407
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 19:46 schreef JohnBMiller het volgende:

[..]
Inclusief die hippie-VVD’er die net opstapte?
Nu niet meer.
You need to be cold to be queen.
pi_206043411
ik heb dat vermoeden bij stef blok
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 20 september 2022 @ 19:47:36 #19
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206043419
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 19:42 schreef JohnBMiller het volgende:

[..]
Dit. Terugkomend op jouw post: opvallend dat je twee FvD’ers noemt maar Baudet zelf niet. Reden?
Er zijn wel eens momenten waarop ik lichte sympathie voor B. voel. Ook herken ik in zijn grootheidswaan en pseudo-intellectualisme mijzelf enigszins (al heb ik die eigenschappen wel goeddeels verloren na mijn 25e toen ik erachter kwam dat ik lang niet zo bijzonder was als ikzelf altijd dacht) wat ik dan weer als licht-ongemakkelijk ervaar.
We have always been at war with Eastasia.
pi_206043511
ik weet zeker dat ik dit heb bij Gideon van de FVD.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206043549
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 19:41 schreef JohnBMiller het volgende:

[..]
Dat zeg ik toch? Vgm prima persoon.
Waarvan akte. Jan Marijnissen vond ik ook zo'n goeie gast. Ja ik ben links... :)

Aan de andere kant vind ik Geert W. de persoon met de meeste humor daar en de geniale speech. Kan daar erg van genieten.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 20 september 2022 @ 20:07:23 #22
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206043740
Met Baudet zou ik wel een biertje kunnen pakken (al zou hij zelf wss dure wijn bestellen om interessant te kunnen doen). Kunnen we het hebben over vreselijke moderne architectuur en kunst.

Je hebt ook kans dat hij zich erg arrogant en achterbaks gaat gedragen, dus dan zit er niets anders op dan hem de huid vol te schelden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 20 september 2022 @ 20:25:48 #23
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206044097
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 19:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Waarvan akte. Jan Marijnissen vond ik ook zo'n goeie gast. Ja ik ben links... :)

Aan de andere kant vind ik Geert W. de persoon met de meeste humor daar en de geniale speech. Kan daar erg van genieten.
Geert is met de jaren wel minder geworden, verbetener ook. Ik heb lang een hekel aan Martin Bosma gehad maar tegenwoordig kan ik die juist wat beter hebben, ik kan zijn competentie als kamerlid in ieder geval wel waarderen.
We have always been at war with Eastasia.
pi_206045547
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 19:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Waarvan akte. Jan Marijnissen vond ik ook zo'n goeie gast. Ja ik ben links... :)

Aan de andere kant vind ik Geert W. de persoon met de meeste humor daar en de geniale speech. Kan daar erg van genieten.
Ik moet ook altijd een beetje om zijn selectieve verontwaardiging in debatten lachen :@

“VOORZITTER WAAROM STAPT DE HEER RUTTE NIET OP??”
You need to be cold to be queen.
  dinsdag 20 september 2022 @ 22:13:00 #25
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_206045578
Ik ken ze privé niet, dus kan geen hekel aan ze hebben op persoonlijke gronden.

Wel kan ik een beeld vormen bij iemand, maar of dat juist is valt te betwijfelen.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_206045788
Er worden een paar verschillende vragen gesteld, en ook nog eens antwoorden gegeven op vragen die niet gesteld worden. Ter verduidelijking:

Politici waar ik het mee eens ben maar totaal niet mee om zou kunnen gaan:

Politici waar ik het totaal niet mee eens ben maar goed mee om zou kunnen gaan:

Politici waar ik het mee eens ben én goed mee om zou kunnen gaan:

Politici waar ik het niet mee eens ben én niet goed om zou kunnen gaan:
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206046402
Lang geleden heb ik al eens nagedacht wat het zou zijn als politici mijn buren waren. Tijd voor een update.

Pieter Heerma: prima om tijdens mijn vakantie de post op te rapen en de planten water te geven.
Van der Staaij: knip je samen jaarlijks de heg mee, daarna koffie.
Caroline van der Plas: komt op je verjaardag een grote appeltaart brengen, lust zelf ook een stukje en nodigt je uit op de barbecue.
Fleur Agema: parkeert haar jeepje altijd op de stoep voor je voordeur en vindt je een zeur als je er wat van zegt.
Thierry Baudet: begint eerst te drammen over het gebrek aan Romeinse beelden in de tuin, daarna vertelt hij de kinderen uit de buurt dat je een deuger bent die vuurwerk door de brievenbus moet krijgen.
Kuzu/Azarkan: ruzie om niets.
Simons: of mijn klassieke muziek zachter kan en of ik dat stuk van Brahms voortaan de Lieder Ungarischer Art wil noemen.
Misschien is Liane den Haan wel mijn ideale buurvrouw. Ze is er nooit.
pi_206047267
Zijlstra en Buma. Zonder twijfel. :D
pi_206047304
Ik zal wel een buitenbeentje zijn, maar ik ken geen enkele politicus/politica prive......
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_206047317
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 19:22 schreef Jahr00n het volgende:
kuzu en sylvana

zou ik persoonlijk niet mee om kunnen gaan
Heb kuzu wel eens persoonlijk gesproken, erg aardige vent, politiek een van de laatste op wie ik zou stemmen.

Sowieso persoonlijk haren op politici is vrij kansloos als je ze niet kent.

Sjoerd sjoerdsma vind ik een van de grootste flapdrollen die in den haag rond loopt, maar persoonlijk ken ik m niet, dus om m nou te gaan haten slaat nergens op.
pi_206047361
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 06:16 schreef 111210 het volgende:

[..]
Heb kuzu wel eens persoonlijk gesproken, erg aardige vent, politiek een van de laatste op wie ik zou stemmen.

Sowieso persoonlijk haren op politici is vrij kansloos als je ze niet kent.

Sjoerd sjoerdsma vind ik een van de grootste flapdrollen die in den haag rond loopt, maar persoonlijk ken ik m niet, dus om m nou te gaan haten slaat nergens op.
Mja, sommige mensen zijn een natuurtalent. Als ik alleen dat hoofd zie heb ik al een hekel aan ze en dan hebben ze nog niets gezegd. Dat is gewoon mensenkennis en inschatting. 1 keer zat ik er naast. Bleek het een hele toffe collega te zijn.
pi_206047499
Renske Leijten lijkt me een buitengewoon vermoeiende vrouw, daar zou ik na een uurtje knettergek van worden denk ik. Iemand met een totaal gebrek aan humor/zelfspot. Maar dat is verder gebaseerd op weinig natuurlijk.
  woensdag 21 september 2022 @ 08:19:50 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206047726
Met stip op 1 bij onsympathieke en strontvervelende politici onze kersvers voormalig burgemeester John Jorritsma. Zelden zo'n narcistisch figuur meegemaakt.
pi_206047831
Politici waar ik het mee eens ben maar totaal niet mee om zou kunnen gaan:

Pieter Omzigt. Ondanks dat ik waardeer wat hij in de politiek doet, denk ik dat ik hem redelijk snel zat bent, omdat hij nogal een onrustige indruk maakt. Dat werkt bij mij op de zenuwen.

Politici waar ik het totaal niet mee eens ben maar goed mee om zou kunnen gaan

Het VVD-gedachtegoed staat mijlen ver van mij af, maar toch:

- Stef Blok. Ik kan uit eigen ervaring bevestigen dat hij een vriendelijke en rustige man is, die in elk geval buiten de politiek helemaal niet direct als VVD-er herkent zal worden.
- Mark Rutte: in tegenstelling tot Stef Blok, heb ik hem nooit persoonlijk ontmoet, maar z'n gevoel voor humor zal ik wel kunnen waarderen. Hij is alles behalve een zuurpruim.

Politici waar ik het mee eens ben én goed mee om zou kunnen gaan:
SP past redelijk goed bij mijn politieke overtuigingen. Lilian lijkt mij in elk geval een sympatieke vrouw. En vreemdgenoeg toch Renske Leijten, ondanks haar relatief hysterische trekjes.Ik denk eigenlijk dat ze 'normaal' heel anders is.

Politici waar ik het niet mee eens ben én niet goed om zou kunnen gaan
Sylvana uiteraard. Die heeft een persoonlijkheidsstoornis waar je U tegen zegt en dat kan alleen maar ellende opleveren. Verder zo'n beetje iedereen van FvD, met dat mormel van een Gideon met stip op 1.
pi_206049042
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 08:19 schreef Hexagon het volgende:
Met stip op 1 bij onsympathieke en strontvervelende politici onze kersvers voormalig burgemeester John Jorritsma. Zelden zo'n narcistisch figuur meegemaakt.
Hoe kon ik die megalomane zonnekoning vergeten inderdaad.

Welke d66-politici liggen jou wel of juist minder? Vind opvallend dat voormalige politici als Pechtold en Dietrich allemaal sympathiek overkwamen maar de huidige partij gevuld is met mensen als Sjoerdsma en Paternotte.
  woensdag 21 september 2022 @ 10:56:19 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206049316
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 10:28 schreef JohnBMiller het volgende:

[..]
Hoe kon ik die megalomane zonnekoning vergeten inderdaad.

Welke d66-politici liggen jou wel of juist minder? Vind opvallend dat voormalige politici als Pechtold en Dietrich allemaal sympathiek overkwamen maar de huidige partij gevuld is met mensen als Sjoerdsma en Paternotte.
De huidige politci ken ik niet allemaal even goed. Komt ook door COVID en weinig bijeenkomsten. Dus over een heel aantal kan ik niet echt een oordeel geven.

Maar ik vind Sophie in t Veld niet echt een prettige persoon. Daar valt kennelijk ook echt niet mee samen te werken. Ze is gedreven en inhoudelijk ook wel goed. Maar gewoon geen vriendelijk type. En daarbij ook teveel vergroeid met haar functie en over de datum. En Ingrid van Engelshoven ga ik ook absoluut niet missen.

Paternotte vind ik juist een zeer aardige vent.

[ Bericht 2% gewijzigd door Hexagon op 21-09-2022 11:32:33 ]
pi_206052637
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 10:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De huidige politci ken ik niet allemaal even goed. Komt ook door COVID en weinig bijeenkomsten. Dus over een heel aantal kan ik niet echt een oordeel geven.

Maar ik vind Sophie in t Veld niet echt een prettige persoon. Daar valt kennelijk ook echt niet mee samen te werken. Ze is gedreven en inhoudelijk ook wel goed. Maar gewoon geen vriendelijk type. En daarbij ook teveel vergroeid met haar functie en over de datum. En Ingrid van Engelshoven ga ik ook absoluut niet missen.

Paternotte vind ik juist een zeer aardige vent.
Ingrid vind ik we opvallend, ze heeft heel erg die vibe van incompetentie maar wel alles goed bedoelen. Care to elaborate?

Sophie verbaast me niet. Denk dat de reden dat de huidige lichting d66’ers onsympathiek is is omdat ze het messias-complex van PvdA hebben overgenomen. Die hielden van de mensheid maar niet van mensen. Goede inschatting?
  woensdag 21 september 2022 @ 16:27:55 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206053271
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 15:42 schreef JohnBMiller het volgende:

[..]
Ingrid vind ik we opvallend, ze heeft heel erg die vibe van incompetentie maar wel alles goed bedoelen. Care to elaborate?
Ingrid was vooral middelmatig en communicatief niet zo sterk. Maar ik vind haar ook geen vriendelijke vrouw in de omgang

quote:
Sophie verbaast me niet. Denk dat de reden dat de huidige lichting d66’ers onsympathiek is is omdat ze het messias-complex van PvdA hebben overgenomen. Die hielden van de mensheid maar niet van mensen. Goede inschatting?
Nee de PvdA heeft echt een volkomen andere partijcultuur. Overigens kan ik over veel prominente D66'ers van dit moment weinig zeggen omdat ik ze te weinig meegemaakt heb door al die Lockdowns. Zelf over Sigrid Kaag kan ik daar nog geen oordeel over geven. Maar bijvoorbeeld een Jan Paternotte, Rob Jetten, Hulya Kat, Steven van Weyenberg, Faissal Boulakjar en Rens Ramaekers zijn zeer vriendelijke mensen.
pi_206054472
van Mijeren
Baudet
Simons
van Haga
van d Plas
En Ouwehand
“Take my shoes off and throw them in the lake, and I”ll be two steps in the water”.
  woensdag 21 september 2022 @ 18:20:20 #40
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206054672
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 15:42 schreef JohnBMiller het volgende:

het messias-complex van PvdA (...). Die hielden van de mensheid maar niet van mensen.
Van ingewijden weet ik dat dit bij de PvdA inderdaad het geval was, en zeker in het verleden waren PvdA'ers harde en Machiavellistische types die zich met de ellebogen binnen de partij omhoog hadden gewerkt.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 22 september 2022 @ 22:35:50 #41
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_206071498
Van Haga, gore huisjesmelker, ik weet 100% zeker dat ik niet met deze man door 1 deur kan.

Van der Plas, de zogenaamd sympathieke buurvrouw. Los van het feit dat ze een soort van buikspreekpop van de meest milieuvervuilende landschapsverwoestende industrietak van Nederland. Komt ze op mij juist over als een heel naar mens en helemaal niet als een sympathieke buurvrouw.

Sylvana Simons, die is echt gewoon zo gek als een deur. Daar valt echt geen serieus gesprek mee te voeren.

Rutte lijkt mij ondanks dat ik niks met zijn politieke richting heb dan juist wel weer iemand met wie je een leuk gesprek kan voeren.
pi_206076236
Ollongren, Kaag, Paternotte, Sjoerdsma, Jetten, De Jonge, Heerma, Eerdmans, Klaver/Kuiken, Gundogan, Van Haga, Ouwehand.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
pi_206076276
- Sylvana Simons
- Adje Kuiken (al weet ik het niet helemaal zeker, maar ik vermoed dat ik d'r niet zou mogen)
- Jesse Klaver (gek genoeg vind ik hem als politicus soms best goed, maar als persoon lijkt het me helemaal niks)

En verder weet ff niks.
Eens kijken
pi_206078288
De meeste politici beloven dingen die zij niet waar kunnen maken en zijn dus niet eerlijk. Daar heb ik een hekel aan, want belofte maakt schuld.
  zaterdag 24 september 2022 @ 10:47:29 #45
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_206084467
Sylvanna
Cherry
Paternote
Sjoerdsma
Jetten
Klavert
Die Zweedse ikea trol

Maar met stip op nummer 1 heks Kaag
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_206085514
Puur op persoonlijkheid afgaande:

Gideon van Meijeren: als hij al begint te praten krijg ik stuiptrekkingen.
Thierry Baudet: een en al act, ik kan er gewoon niet naar luisteren.
Jan Paternotte: ik kan het niet goed verwoorden, maar ik vertrouw die vent echt voor geen meter.
Wybren van Haga: huisjesmelker, ergste soort op aarde.
Jesse Klaver: gespeeld, niet oprecht.
Nilüfer Gündogân: overdramatisch en viezig.
Freek Jansen: typische studentenkoorbal die nooit buiten de stad komt.

Voor de rest ben ik het totaal niet eens met Wilders en van der Plas, maar ik denk dat dat privé wel hele leuke en gezellige mensen zijn om mee te bieren.
pi_206094453
Oh met stip op 1: Femke Halsema
Op alle fronten.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_206096126
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2022 22:35 schreef RealistAtheist het volgende:
Van Haga, gore huisjesmelker,
Moet je eens vragen aan de Haarlemse ondernemers aan wie hij heeft verhuurd tijdens corona.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 25 september 2022 @ 12:53:17 #49
423737 NM07
Backwards cap
pi_206096373
Over het algemeen streberige VVD en D66 types, lekker deugen met de Tesla op de oprit en neerkijken op de rest. VVD-boomers zijn ook erg. Rutte lijkt mij juist wel aardig als persoon ondanks zijn politiek.

Ergste zijn toch wel de ordinaire graaiers, CEOs van Shell en Schiphol etc
Agustín Bernasconi Skater boy.Nike AF1 Mid 07
pi_206096439
Sommige lijken me best sympathiek ondanks ik het niet eens ben met hun standpunten zoals Geert Wilders bijvoorbeeld

Sylvana Simons is psychisch kwetsbaar op een manier waardoor ik er niet mee overweg zou kunnen, Rutte kan ik niet los zien van zijn gedrag in de politiek kan best een aardige vent zijn maar hij heeft teveel kapot gemaakt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')