abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 20 september 2022 @ 20:49:30 #151
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_206044349
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 20:47 schreef Red_85 het volgende:
Rutte geeft blijk op nu.nl dat hij 'de problemen niet kan oplossen'.
Nou minister president, dan ben je bewezen ongeschikt voor je functie.

Rot.
Dan.
Op!
Nou, hij is in ieder geval nu wel een keertje eerlijk :P
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_206044357
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 september 2022 20:49 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Nou, hij is in ieder geval nu wel een keertje eerlijk :P
De kiezer wil helemaal geen eerlijke politici.
pi_206044396
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 20:47 schreef Red_85 het volgende:
Rutte geeft blijk op nu.nl dat hij 'de problemen niet kan oplossen'.
Nou minister president, dan ben je bewezen ongeschikt voor je functie.
Ja? Je wou zeggen dat anderen, zoals Macron of De Croo, de problemen wel allemaal kunnen oplossen?

Niemand kan dat. Vrij simpel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206045149
Maar even pauze: Zijn we in Nederland in vergelijking met de rest van Europa niet een beetje een verwend zooitje aan het worden? Het kabinet is toch ontzettend royaal met allerlei toeslagen, prijsplafonden en andere tegemoetkomingen geweest de laatste jaren?

Even los van de bureaucratische rompslomp wordt er toch wel heel erg veel paniekvoetbal gespeeld in de media? Zo slecht hebben we het hier niet.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206045194
Het enige wat je in de media hoort is dat er genoeg geld is in de staatskas. Waarom dat zo is laat iedereen in het midden.
pi_206045383
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 15:57 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Het is jammer dat er zoveel vrouwen op haar gestemd hebben, vrouwen die normaal niet stemmen maar door haar over de streep getrokken werden omdat ze “zo vernieuwend is” en “eindelijk iemand die het anders gaat doen”. :')

Man, man, man.
En die vrouwen zijn teleurgesteld nu.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  dinsdag 20 september 2022 @ 23:29:05 #157
1337 Zak
.........................?
pi_206046485
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 21:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar even pauze: Zijn we in Nederland in vergelijking met de rest van Europa niet een beetje een verwend zooitje aan het worden? Het kabinet is toch ontzettend royaal met allerlei toeslagen, prijsplafonden en andere tegemoetkomingen geweest de laatste jaren?

Even los van de bureaucratische rompslomp wordt er toch wel heel erg veel paniekvoetbal gespeeld in de media? Zo slecht hebben we het hier niet.
Buiten de tijdelijke btw aanpassing op energie en brandstof heb ik niks gekregen van die royale zaken. En met mij velen.
pi_206046500
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 21:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar even pauze: Zijn we in Nederland in vergelijking met de rest van Europa niet een beetje een verwend zooitje aan het worden? Het kabinet is toch ontzettend royaal met allerlei toeslagen, prijsplafonden en andere tegemoetkomingen geweest de laatste jaren?

Even los van de bureaucratische rompslomp wordt er toch wel heel erg veel paniekvoetbal gespeeld in de media? Zo slecht hebben we het hier niet.
Die de onderkant heeft in dit land niet zoveel te klagen. Daar komen inderdaad het merendeel van de toeslagen terecht, vrijstellingen van gemeentelijke belastingen, andere extraatjes, sociale woningbouw. Mijn oma ook. Geeft zelf toe dat ze het nog nooit zo goed heeft gehad met haar aow. Ook nog zonnepanelen via de woningbouw. Haar maken ze niks.

Val je niet boven de grens van al die potjes dan zit je in de categorie waar de klappen. Geen toeslagen, voor de hoofdprijs huren in de vrije sector, om op je werk te kunnen komen een auto moeten rijden. Reiskosten niet of slechts gedeeltelijk vergoed door de werkgever. Die groep is lang genegeerd en komt nu echt in de problemen.
pi_206047301
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 20:47 schreef Red_85 het volgende:
Rutte geeft blijk op nu.nl dat hij 'de problemen niet kan oplossen'.
Nou minister president, dan ben je bewezen ongeschikt voor je functie.

Rot.
Dan.
Op!
Ik denk dat als Rutte de wereld energie prijzen af kan stellen naar beneden hij dit onmiddelijk zou doen. Maar geen idee hoe hij dit zou moeten doen.

Als Mark Rutte in staat zou zijn om met 1 pennestreek de oorlog in de Oekraine te beeidigen, en de Oekranie met 1 klap weer de graanschuur van Europa weet te maken, zou hij dat wel doen.

Maar het leven is niet zo simpel......
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_206047307
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 21:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:

Even los van de bureaucratische rompslomp wordt er toch wel heel erg veel paniekvoetbal gespeeld in de media? Zo slecht hebben we het hier niet.
Op zich niet nee, maar als je verhalen leest dat bijstandstrekkers aan energie van 119 euro naar dik 400 euro gaan, komen er wel problemen op je af.

Het mooie van Nederland is dat we als samenleving de mogelijkheid hebben (en ook de politieke wil) om deze mensen extra steun te geven.

Dus ja, we hebben het helemaal niet slecht.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_206047430
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 23:29 schreef Zak het volgende:

[..]
Buiten de tijdelijke btw aanpassing op energie en brandstof heb ik niks gekregen van die royale zaken. En met mij velen.
Je krijgt nu ook gewoon de verhoging van de arbeidskorting en als je geen doorlopend contract hebt het prijsplafond op energie. En wees blij dat je de rest blijkbaar niet nodig hebt, mensen zitten echt niet voor hun lol in armoede.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 21 september 2022 @ 08:11:21 #162
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206047646
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 21:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar even pauze: Zijn we in Nederland in vergelijking met de rest van Europa niet een beetje een verwend zooitje aan het worden? Het kabinet is toch ontzettend royaal met allerlei toeslagen, prijsplafonden en andere tegemoetkomingen geweest de laatste jaren?

Even los van de bureaucratische rompslomp wordt er toch wel heel erg veel paniekvoetbal gespeeld in de media? Zo slecht hebben we het hier niet.
Inderdaad, sommigen lijken hun geluk volledig in handen van de overheid gelegd te hebben en die moet ieder pijntje per direct helemaal oplossen.
pi_206048000
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 21:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar even pauze: Zijn we in Nederland in vergelijking met de rest van Europa niet een beetje een verwend zooitje aan het worden? Het kabinet is toch ontzettend royaal met allerlei toeslagen, prijsplafonden en andere tegemoetkomingen geweest de laatste jaren?

Even los van de bureaucratische rompslomp wordt er toch wel heel erg veel paniekvoetbal gespeeld in de media? Zo slecht hebben we het hier niet.
Word je toch schijtziek van. Al die bijstandsmoeders die je op tv voorbij ziet komen die zichzelf afsluiten van het gas. Dekentje op de schoot om het drama wat extra kracht bij te zetten.

Moeten rondkomen van 20 euro in de week met twee puberkinderen. Vind dat echt niet normaal. Zelfde met zo'n voedselbank die overuren draait. Tegelijkertijd is dat natuurlijk verre van de norm in Nederland. Maar dat het zo ver moet komen is schandalig, voor zulke groepen moeten er echt betere regelingen komen. Of beter nog maatwerk.
blablablabla
pi_206048069
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 08:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Inderdaad, sommigen lijken hun geluk volledig in handen van de overheid gelegd te hebben en die moet ieder pijntje per direct helemaal oplossen.
Nouja ik mis vooral een beetje het uitzoomen. Dat de overheid er op bureaucratisch vlak matig uitkomt snap ik allemaal wel maar ik mis in deze periode ook het uitzoomen op de situatie. Staan we er in Nederland niet gewoon beter voor dan 95 procent van de andere Europese landen?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  woensdag 21 september 2022 @ 08:55:32 #165
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206048076
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 08:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Nouja ik mis vooral een beetje het uitzoomen. Dat de overheid er op bureaucratisch vlak matig uitkomt snap ik allemaal wel maar ik mis in deze periode ook het uitzoomen op de situatie. Staan we er in Nederland niet gewoon beter voor dan 95 procent van de andere Europese landen?
Antwoord is ja
pi_206048101
Wel goed dat er miljarden naar infrastructuur gaat. Het valt me al een tijd op dat veel kapotte wegen en bruggen hier in de buurt niet meer adequaat worden aangepakt.

Moeten niet tot een soort België verworden met gaten in de weg en zulks.
blablablabla
pi_206048105
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 08:55 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Antwoord is ja
Daarom. En zelfs de energiecrisis lijkt in Nederland nog best te behappen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206048111
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 08:46 schreef Elan het volgende:

[..]
Word je toch schijtziek van. Al die bijstandsmoeders die je op tv voorbij ziet komen die zichzelf afsluiten van het gas. Dekentje op de schoot om het drama wat extra kracht bij te zetten.

Moeten rondkomen van 20 euro in de week met twee puberkinderen. Vind dat echt niet normaal. Zelfde met zo'n voedselbank die overuren draait. Tegelijkertijd is dat natuurlijk verre van de norm in Nederland. Maar dat het zo ver moet komen is schandalig, voor zulke groepen moeten er echt betere regelingen komen. Of beter nog maatwerk.
Dus je punt is dat het dubbel is? Sommige mensen hebben een punt en anderen stellen zich aan?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206048124
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 06:04 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Ik denk dat als Rutte de wereld energie prijzen af kan stellen naar beneden hij dit onmiddelijk zou doen. Maar geen idee hoe hij dit zou moeten doen.

Als Mark Rutte in staat zou zijn om met 1 pennestreek de oorlog in de Oekraine te beeidigen, en de Oekranie met 1 klap weer de graanschuur van Europa weet te maken, zou hij dat wel doen.

Maar het leven is niet zo simpel......
Ukraine ligt niet in zijn ruimte van beïnvloeding.
Maar de binnenlandse onderwerpen als asiel, energieprijzen, armoede, stikstof, boeren en weet ik veel wat allemaal wel. Dat kan hij dus blijkbaar niet, ook niet als minister president.

Wegwezen dus.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206048167
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 08:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Daarom. En zelfs de energiecrisis lijkt in Nederland nog best te behappen.
Het prijsplafond maakt voor de huishoudens wel echt een hoop uit. Al is het wel paniekvoetbal geweest, want ze hadden oorspronkelijk een ander plan via de BTW en energiebelastingen dat op het laatste moment vervangen is. Fraai bestuur is het dus niet, maar de uitkomst is best ok.

Voor het bedrijfsleven is het nog maar afwachten of het te behappen is.
pi_206048174
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 08:46 schreef Elan het volgende:

[..]
Word je toch schijtziek van. Al die bijstandsmoeders die je op tv voorbij ziet komen die zichzelf afsluiten van het gas. Dekentje op de schoot om het drama wat extra kracht bij te zetten.

Moeten rondkomen van 20 euro in de week met twee puberkinderen. Vind dat echt niet normaal. Zelfde met zo'n voedselbank die overuren draait. Tegelijkertijd is dat natuurlijk verre van de norm in Nederland. Maar dat het zo ver moet komen is schandalig, voor zulke groepen moeten er echt betere regelingen komen. Of beter nog maatwerk.
En daar gebeurt dus ook wel vanalles voor. Je wil natuurlijk inderdaad het liefst 0% armoede, maar dat het percentage al zo fors daalt in de voorspellingen is toch al een goed teken?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206048191
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 09:04 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Voor het bedrijfsleven is het nog maar afwachten of het te behappen is.
Er komt een compensatieplan voor het MKB aan, dat is alleen lastiger en had ook natuurlijk minder haast. Bedrijven die verlies draaien is zeer vervelend, maar mensen die in de kou zitten veel erger.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206048196
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 21:52 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Maar even pauze: Zijn we in Nederland in vergelijking met de rest van Europa niet een beetje een verwend zooitje aan het worden? Het kabinet is toch ontzettend royaal met allerlei toeslagen, prijsplafonden en andere tegemoetkomingen geweest de laatste jaren?

Even los van de bureaucratische rompslomp wordt er toch wel heel erg veel paniekvoetbal gespeeld in de media? Zo slecht hebben we het hier niet.
Iemand die het eens zegt. _O_

En dat wordt er een fragmentje viraal gemaakt over een vrouw dat een pilletje gaat nemen als ze dr rekeningen niet meer kan betalen. Best triest voor die mevrouw maar doe maar een dikke trui aan in de winter en bespaar op energie. Dat laatste kun je al doen door alleen al de stekker uit alles te halen zodra je het huis verlaat. Dat scheelt op jaarbasis al duizenden euro's. Of ga twee keer minder op je all inclusief vakantie of helemaal niet een jaartje.
Teveel manieren om deze prijsstijging te compenseren, maar we willen de luxe waarin we leven te graag behouden. Dat het lijkt alsof we liever de staatskas van Rusland willen spekken dan een truitje aan te doen tijdens de winter.
Op vrijdag 4 augustus 2023 01:16 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Een schizofreen is nooit alleen.
pi_206048205
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 08:59 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Dus je punt is dat het dubbel is? Sommige mensen hebben een punt en anderen stellen zich aan?
Een deel moet zich inderdaad kapot schamen.
Veruit de meeste werkenden krijgen namelijk ook loonsverhogingen.
blablablabla
pi_206048234
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 09:06 schreef Oostblokkert het volgende:

[..]
Dat laatste kun je al doen door alleen al de stekker uit alles te halen zodra je het huis verlaat. Dat scheelt op jaarbasis al duizenden euro's.
Dat valt toch wel mee. Ik heb met mijn vakantie gekeken: ik had alleen de koelvriescombinatie uitgezet (dat doe ik wel elk jaar met vakantie), maar bijvoorbeeld mijn quooker vergeten. Verder ook gewoon modem en alles aangesloten gelaten. Mijn verbruik in de vakantie was 15 cent per dag. Dan heb je het dus over 50 euro per jaar. Die duizenden euro's besparing is echt gewoon onzin, de meesten gebruiken ook geen duizenden euro's per jaar aan energie.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')