abonnement Unibet Coolblue
pi_206049174
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 10:37 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Voor het energiebedrijf maakt dat niet uit, die vangt nog steeds die 1,20 euro. Het enige probleem is dat hij dat bedrag alleen zal vangen als hij klanten heeft. En die klanten betalen liever 0,50 euro dan 0,70 euro, ook als de overheid alles bóven die 0,70 euro voor haar rekening neemt.
We gaan het zien. Maar ik denk dat er geen stroom voor nieuwe klanten voor 50 cent aangeboden gaat worden.
Nu niet, en volgend jaar ook niet.
Definitely not CIA
pi_206049210
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 10:41 schreef capricia het volgende:

[..]
We gaan het zien. Maar ik denk dat er geen stroom voor nieuwe klanten voor 50 cent aangeboden gaat worden.
Nu niet, en volgend jaar ook niet.
Dat zal van de inkoopprijzen afhangen. Als alle leveranciers voor 40 cent hun stroom kunnen inkopen, is het zelfmoord om je prijzen naar 0,70 te verhogen want dan rennen al je klanten weg. Tenzij ze massaal aan kartelvorming gaan doen.

Maar als alle leveranciers voor 1,20 hun stroom kunnen inkopen, kun je voor de groep die qua verbruik onder het plafond zit straffeloos enorme winst maken, aangezien de klant toch nooit meer dan 0,70 zal betalen. Hier zal de overheid iets op moeten verzinnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2022 10:46:25 ]
pi_206049235
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 10:45 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Dat zal van de inkoopprijzen afhangen. Als alle leveranciers voor 40 cent hun stroom kunnen inkopen, is het zelfmoord om je prijzen naar 0,70 te verhogen want dan rennen al je klanten weg. Tenzij ze massaal aan kartelvorming gaan doen.

Maar als alle leveranciers voor 1,20 hun stroom kunnen inkopen, kun je voor de groep die qua verbruik onder het plafond zit straffeloos enorme winst maken, aangezien de klant toch nooit meer dan 0,70 zal betalen. Hier zal de overheid iets op moeten verzinnen.
Blijft een theoretische discussie omdat je nergens heen kunt overstappen voor 50 cent. Voorlopig kunnen ze maximaal vragen, de overheid betaalt wel.
Definitely not CIA
  woensdag 21 september 2022 @ 10:52:00 #179
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206049263
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 10:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Blijft een theoretische discussie omdat je nergens heen kunt overstappen voor 50 cent. Voorlopig kunnen ze maximaal vragen, de overheid betaalt wel.
Vorige week nog via de vastelastenbond naar Welkom Gewoon overgestapt 1 jaar vast
60 hoog
52 laag
54 enkel

[ Bericht 1% gewijzigd door zalkc op 21-09-2022 11:33:04 ]
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  woensdag 21 september 2022 @ 10:52:13 #180
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206049265
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 10:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Blijft een theoretische discussie omdat je nergens heen kunt overstappen voor 50 cent. Voorlopig kunnen ze maximaal vragen, de overheid betaalt wel.
Het weer een visieloos en ondoordacht plan zoals we van dit kabinet wel gewend zijn :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206049303
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 10:52 schreef daNpy het volgende:

[..]
Het weer een visieloos en ondoordacht plan zoals we van dit kabinet wel gewend zijn :')
Ik heb het hele plan nog niet gelezen maar er kunnen natuurlijk best afspraken over gemaakt zijn.
"Als er misbruik gemaakt wordt, gaan we winst afromen" ofzoiets.

Zijn de complete plannen al bekend?
  Moderator woensdag 21 september 2022 @ 10:57:19 #182
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206049332
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 10:41 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ik betaal nu nog steeds maar 35 cent en 25 cent voor stroom.
Ik heb een variabel contract. Zit al 16 jaar bij deze aanbieder, nooit overgestapt of met dat aanmeldbonus gedoe mee gedaan.
Komt op mij allemaal een beetje over dat de mensen die graag voor een dubbeltje op de eerste rang wilden zitten, daar nu de prijs voor betalen en nu is het huilen en moet de overheid ze helpen :')

Anyway, als de overheid pas boven de 70ct betaald en de leverancier houdt de prijs daaronder is er eigenlijk weinig aan de hand.
Ik heb vanaf dat ik op mijzelf ging, in 2008, variabel Essent gehad. Altijd. Maar eind 2020 ging ik eens kijken en de prijzen waren voor 3 jaar vast gewoon een stuk lager dan wat ik betaalde. Niet bij Essent, maar bij Engie in mijn geval.

Dat heb ik toen gedaan, tegen 21ct, en ik dacht 74ct gas. Toen ik dit huis kocht nam ik van mijn contract alleen het elektra deel mee want ja, geen gasaansluiting. Dat is de enige keer dat ik ben overgestapt.

Maar ik heb nooit mee gedaan aan die overstapbonus-shit, of een laptop erbij of dit of dat.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_206049525
Die laptop+shit erbij, is wel een mooie.
Ik verwacht veel van dit soort aanbiedingen dit jaar. Vooral voor iedereen die binnen die pricecap afneemt.. de energieleverancier kan doodleuk het verschil terug vragen bij de overheid. De consument betaalt 70 cent. Dus wat let ze om de consument met allerlei cadeaus over te laten sluiten?
Definitely not CIA
pi_206049603
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 10:57 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik heb vanaf dat ik op mijzelf ging, in 2008, variabel Essent gehad. Altijd. Maar eind 2020 ging ik eens kijken en de prijzen waren voor 3 jaar vast gewoon een stuk lager dan wat ik betaalde. Niet bij Essent, maar bij Engie in mijn geval.

Dat heb ik toen gedaan, tegen 21ct, en ik dacht 74ct gas. Toen ik dit huis kocht nam ik van mijn contract alleen het elektra deel mee want ja, geen gasaansluiting. Dat is de enige keer dat ik ben overgestapt.

Maar ik heb nooit mee gedaan aan die overstapbonus-shit, of een laptop erbij of dit of dat.
Ik heb dat 10 jaar wel gedaan, elk jaar. Toch elk jaar iets van 200 euro gepakt. Vorig jaar pech met Welkom Energie, maar netto wel voordeel.

Overigens, die overname van Welkom Energie was een vorm van onwetmatige price gouging. Overheid greep niet in. Eneco voerde tarieven door die ver boven de marktprijs waren, en je kon als consument niks doen.
  Moderator woensdag 21 september 2022 @ 11:27:52 #185
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206049690
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 11:21 schreef Homey het volgende:

[..]
Ik heb dat 10 jaar wel gedaan, elk jaar. Toch elk jaar iets van 200 euro gepakt. Vorig jaar pech met Welkom Energie, maar netto wel voordeel.

Overigens, die overname van Welkom Energie was een vorm van onwetmatige price gouging. Overheid greep niet in. Eneco voerde tarieven door die ver boven de marktprijs waren, en je kon als consument niks doen.
Ik heb dat nooit gedaan. Wat wel frappant was, is dat vóór dat ik overstapte naar Engie, ik Essent heb gebeld. Zo van, wat kunnen jullie me bieden, want als ik het ga vergelijken ben ik ergens anders simpelweg goedkoper uit. Nou, er kon niks.

Prima, even goede vrienden, maar dan stap ik over. Dat heb ik gedaan. Vervolgens ben ik in het eerste jaar minstens 1x per maand gebeld door Essent, of ik toch niet wilde overwegen om terug te komen als zij de boetes en zo zouden betalen. Maar met de tarieven kwamen ze gewoon niet uit op wat ik betaalde, dus waarom zou ik terug komen?

Toen ik zelf belde kon er niks, maar dan zet ik door en maak daadwerkelijk een overstap, en ineens kan het uit om mij tig keer te bellen (kost ook geld he, niet het telefoontje op zich maar de tijd van zo'n medewerker) EN de boete te betalen EN dit EN dat.

Blijkbaar is het met al dat nog steeds lonend om mij als klant terug te krijgen. Nou, leuk, ik heb op een gegeven moment gezegd dat ik niet meer gebeld wilde worden.
Breitling - Instruments for Professionals
  Redactie Frontpage woensdag 21 september 2022 @ 11:38:21 #186
38148 crew  Innisdemon
pi_206049865
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 11:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Toen ik zelf belde kon er niks, maar dan zet ik door en maak daadwerkelijk een overstap, en ineens kan het uit om mij tig keer te bellen (kost ook geld he, niet het telefoontje op zich maar de tijd van zo'n medewerker) EN de boete te betalen EN dit EN dat.
n.
Herkenbaar verhaal. Dit zie je ook bij verzekeringsmaatschappijen. Maar die komen dan soms tóch nog met een premie onder die van je nieuwe verzekeraar.

Ik steek moeite in het uitzoeken en overstappen, maar om dat weer térug te gaan, dat is me net een stap te ver. Zien we over een jaar wel weer :)
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_206049945
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 11:27 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Ik heb dat nooit gedaan. Wat wel frappant was, is dat vóór dat ik overstapte naar Engie, ik Essent heb gebeld. Zo van, wat kunnen jullie me bieden, want als ik het ga vergelijken ben ik ergens anders simpelweg goedkoper uit. Nou, er kon niks.

Prima, even goede vrienden, maar dan stap ik over. Dat heb ik gedaan. Vervolgens ben ik in het eerste jaar minstens 1x per maand gebeld door Essent, of ik toch niet wilde overwegen om terug te komen als zij de boetes en zo zouden betalen. Maar met de tarieven kwamen ze gewoon niet uit op wat ik betaalde, dus waarom zou ik terug komen?

Toen ik zelf belde kon er niks, maar dan zet ik door en maak daadwerkelijk een overstap, en ineens kan het uit om mij tig keer te bellen (kost ook geld he, niet het telefoontje op zich maar de tijd van zo'n medewerker) EN de boete te betalen EN dit EN dat.

Blijkbaar is het met al dat nog steeds lonend om mij als klant terug te krijgen. Nou, leuk, ik heb op een gegeven moment gezegd dat ik niet meer gebeld wilde worden.
Ja gek is dat.

Had hetzelfde met mijn abo op de lokale krant hier. Betaalde 3,50 euro per maand voor een digitale abo. Opeens hield dat op, en werd de incasso 13 euro per maand, maar die prijs staat nergens op de site vermeld. Raar. Ik mailen. Geen reactie. Vervolgens bellen, zeggen ze ja je abo hield op, maar je kan nu verlengen voor 8 euro per maand. Ik vroeg, waar slaat die 13 euro dan op? Geen antwoord. 8 euro is ook teveel, dus ik zeg op. Nu gaat mijn partner een abo afsluiten voor de actie van 3,50 per maand, want dat staat ook op hun website. Toch een smerig gevoel bij de krant, want zomaar 13 euro incasseren terwijl dat nergens wordt vermeld is erg vreemd. En dan lijkt het alsof 8 euro een goeie deal is, nou nee. En je moet bellen, want op emails reageren ze gewoon niet.
  woensdag 21 september 2022 @ 11:45:51 #188
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206049980
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 11:21 schreef Homey het volgende:

[..]
Ik heb dat 10 jaar wel gedaan, elk jaar. Toch elk jaar iets van 200 euro gepakt. Vorig jaar pech met Welkom Energie, maar netto wel voordeel.
Jarenlang voordeel gehad, en nu moet de overheid bijspringen als het even niet mee zit.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 21 september 2022 @ 11:47:18 #189
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_206049998
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 10:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Nope.

Als je 90 cent gaat vragen als energiemaatschappij, dan wordt het eerste gedeelte gecompenseerd door de overheid, en iedereen die ook maar iets meer verbruikt betaalt ook die 90 cent. Dan verdienen ze dus meer.

Zie hier het verdienmodel.
Dit ja, er is geen enkele reden meer voor energiebedrijven om onder de 70 cent te gaan zitten.

Ik weet zeker dat de champagne daar rijkelijk gevloeid heeft.
pi_206050034
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 11:45 schreef daNpy het volgende:

[..]
Jarenlang voordeel gehad, en nu moet de overheid bijspringen als het even niet mee zit.
Valt mee, de belastingen zijn ook met de tijd omhoog gegaan. Dat vergeten veel mensen. Nederland is een veel duurder land dan elders in Europa, ook met dat bijspringen. Het zijn juist de multinationals die bijzonder veel voordeel hebben gehad, dus die kunnen nu wat inleveren.
  woensdag 21 september 2022 @ 11:54:22 #191
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_206050110
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 11:49 schreef Homey het volgende:

[..]
Valt mee, de belastingen zijn ook met de tijd omhoog gegaan. Dat vergeten veel mensen. Nederland is een veel duurder land dan elders in Europa, ook met dat bijspringen. Het zijn juist de multinationals die bijzonder veel voordeel hebben gehad, dus die kunnen nu wat inleveren.
Kunnen wel, maar het gebeurt niet. Ze krijgen er juist nog een hap bij.
  woensdag 21 september 2022 @ 11:56:44 #192
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206050122
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 11:49 schreef Homey het volgende:

[..]
Valt mee, de belastingen zijn ook met de tijd omhoog gegaan. Dat vergeten veel mensen. Nederland is een veel duurder land dan elders in Europa, ook met dat bijspringen. Het zijn juist de multinationals die bijzonder veel voordeel hebben gehad, dus die kunnen nu wat inleveren.
De vraag is dus of dat gebeurt met deze regeling.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206050327
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 10:41 schreef daNpy het volgende:

[..]
Ik betaal nu nog steeds maar 35 cent en 25 cent voor stroom.
Ik heb een variabel contract. Zit al 16 jaar bij deze aanbieder, nooit overgestapt of met dat aanmeldbonus gedoe mee gedaan.
Komt op mij allemaal een beetje over dat de mensen die graag voor een dubbeltje op de eerste rang wilden zitten, daar nu de prijs voor betalen en nu is het huilen en moet de overheid ze helpen :')

Anyway, als de overheid pas boven de 70ct betaald en de leverancier houdt de prijs daaronder is er eigenlijk weinig aan de hand.
Ik ben ieder jaar overgestapt, behalve toen mijn contract afgelopen november afliep, want ik kreeg prima variabele tarieven bij mijn huidige leverancier HVC die ik elders bij een nieuw contract niet kon krijgen. Ik betaal nu iets van 37 en 47 cent voor biostroom, voor gas weet ik het zo ff niet, stroom wel omdat ik net gisteren een contract voor ons nieuwbouwhuis (zonder gas) erbij heb afgesloten. Keurig geregeld, met een voorschot dat gebaseerd is op het stroomverbruik in het huidige huis (dat wordt na een jaar wel fiks bijbetalen uiteraard, want de warmtepomp gebruikt heel wat stroom, maar liever zo dan een enorm voorschot betalen).
pi_206050349
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 11:45 schreef daNpy het volgende:

[..]
Jarenlang voordeel gehad, en nu moet de overheid bijspringen als het even niet mee zit.
Maar wie zegt dat vooral de overstappers geraakt werden? Iedereen gaat naar variabel bij einde contract. Is beetje loterij welke tarieven je krijgt/kreeg. Ook degenen die jaren bij 1 leverancier afnemen kunnen net pech hebben.

Overigens zitten nu vooral de cadeau energie contracten goed als ze dat cadeau in de laatste 2 jaar kregen. Daar was meestal een contract van 3 jaar aan gekoppeld. Toen tegen hoge tarieven, nu ben je spekkoper.
pi_206050371
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2022 10:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Blijft een theoretische discussie omdat je nergens heen kunt overstappen voor 50 cent. Voorlopig kunnen ze maximaal vragen, de overheid betaalt wel.
Ze kunnen echt nietvragen wat ze willen hoor anders is het een miljoen euro per kwh
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 21 september 2022 @ 12:23:05 #196
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_206050422
Gisteren mijn eindafrekening gehad over 2021.
Ik krijg ¤721 terug... :s)
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
  woensdag 21 september 2022 @ 12:24:29 #197
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206050432
quote:
12s.gif Op woensdag 21 september 2022 12:23 schreef --HOOLIE-- het volgende:
Gisteren mijn eindafrekening gehad over 2021.
Ik krijg ¤721 terug... :s)
Voor de 1000e keer

zo'n statement is zinloos zonder je verbruik te vermelden en/of je daar een besparing hebt kunnen realiseren bv
nu zou je als enige kunnen zeggen dat je teveel vooruitbetaald hebt
  woensdag 21 september 2022 @ 12:26:26 #198
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_206050459
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2022 12:24 schreef Gunner het volgende:

[..]
Voor de 1000e keer

zo'n statement is zinloos zonder je verbruik te vermelden en/of je daar een besparing hebt kunnen realiseren bv
nu zou je als enige kunnen zeggen dat je teveel vooruitbetaald hebt
548M3 Gas
2840kWh Electra
Maandbedrag was en laat ik staan op ¤125
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
pi_206050614
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 12:26 schreef --HOOLIE-- het volgende:

[..]
548M3 Gas
2840kWh Electra
Maandbedrag was en laat ik staan op ¤125
Heb je een vast contract of variabel?
Wanneer heb je dat afgesloten?
Tot wanneer loopt het?
Welke tarieven betaal je voor stroom per kWh en gas per m3?

Anders zijn het, niet om lullig te doen, nietszeggende cijfers.
  woensdag 21 september 2022 @ 12:39:39 #200
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_206050624
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2022 12:38 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Heb je een vast contract of variabel?
Wanneer heb je dat afgesloten?
Tot wanneer loopt het?

Anders zijn het, niet om lullig te doen, nietszeggende cijfers.
Vast contract, 2 jaar geleden afgesloten en loopt nog tot sept 2023.
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')