abonnement Unibet Coolblue
pi_206037169
Vader probeerde zoons (6 en 7) te vermoorden, politie voorkomt gezinsdrama

quote:
De politie heeft op vrijdag een gezinsdrama in een huis in Asten voorkomen. Een vader van 37 dreigde zijn kinderen te vermoorden. Na verschillende meldingen, onder andere van de moeder van de kinderen, besloot de politie het huis binnen te vallen.

Bij binnenkomst in het huis trof de politie de twee jongetjes versuft aan op de grond. Zij zijn direct naar het ziekenhuis gebracht, ze waren gewond aan hun hals en hoofd. Inmiddels gaat het naar omstandigheden beter met de kinderen, meldt het Openbaar Ministerie (OM).

Moeder in paniek
De moeder had in paniek de politie gebeld met de boodschap dat haar kinderen mogelijk waren omgebracht door haar man, laat het OM in een bericht weten. Met haar belden op vrijdagochtend meerdere mensen dat er iets mis was in het huis aan de Elfenbank.

De vrouw had relatieproblemen met de 37-jarige vader van de kinderen. De recherche heeft inmiddels met meerdere getuigen gesproken en verder onderzoek moet uitwijzen wat er precies in de woning is gebeurd. In het huis is onder andere sporenonderzoek verricht.

De vader is na zijn aanhouding verhoord en op maandagmiddag voorgeleid aan de rechter-commissaris. Die bepaalde dat de man zeker twee weken langer vast blijft zitten. Hij wordt verdacht van twee keer poging tot moord op zijn kinderen.

https://www.omroepbrabant(...)voorkomt-gezinsdrama
Even wat feel good voor je. Mooi dat de politie in actie is gekomen.
  Spellchecker dinsdag 20 september 2022 @ 08:32:06 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206037185
Dat was op tijd .... die arme jochies en moeder .... :{
pi_206037224
Vreselijk altijd maar erg goed dat het dit keer preventief was. Het lastige van dit soort situaties is dat er vaak sprake is van onderliggende depressie. Gevolg hiervan kan uitzichtloosheid en/of een pessimistische blik op de maatschappij en de toekomst zijn. Ten gevolge hiervan komen daders tot een conclusie dat, om lijden te besparen, het beter is om allemaal uit het leven te stappen dan alleen. Een gevaarlijke maar helaas te volgen gedachtegang.
pi_206037325
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 08:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
Vreselijk altijd maar erg goed dat het dit keer preventief was. Het lastige van dit soort situaties is dat er vaak sprake is van onderliggende depressie. Gevolg hiervan kan uitzichtloosheid en/of een pessimistische blik op de maatschappij en de toekomst zijn. Ten gevolge hiervan komen daders tot een conclusie dat, om lijden te besparen, het beter is om allemaal uit het leven te stappen dan alleen. Een gevaarlijke maar helaas te volgen gedachtegang.
Volgens mij was het meer Heterdaad als preventief.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_206037333
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 08:51 schreef valentijn101 het volgende:

[..]
Volgens mij was het meer Heterdaad als preventief.
Een heterdaad is preventief.
  dinsdag 20 september 2022 @ 08:54:15 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206037343
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 08:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
Vreselijk altijd maar erg goed dat het dit keer preventief was. Het lastige van dit soort situaties is dat er vaak sprake is van onderliggende depressie. Gevolg hiervan kan uitzichtloosheid en/of een pessimistische blik op de maatschappij en de toekomst zijn. Ten gevolge hiervan komen daders tot een conclusie dat, om lijden te besparen, het beter is om allemaal uit het leven te stappen dan alleen. Een gevaarlijke maar helaas te volgen gedachtegang.
Was toch laatst ook een vader die zijn bedrijf was verloren, financieel niet meer het hoofd boven water kon houden, nieuw huis met hypotheek niet meer kon betalen, en dus dan maar had besloten zijn hele gezin te vermoorden (inclusief zichzelf)? Is wat je krijgt als je je hele zelfwaarde haalt uit werk en geld. Stel je voor je doet een stapje terug. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206037358
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 08:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Was toch laatst ook een vader die zijn bedrijf was verloren, financieel niet meer het hoofd boven water kon houden, nieuw huis met hypotheek niet meer kon betalen, en dus dan maar had besloten zijn hele gezin te vermoorden? Is wat je krijgt als je je hele zelfwaarde haalt uit werk en geld. Stel je voor je doet een stapje terug. :')
Klopt. Maar zo worden wij ook opgevoed en onderwezen, geld verdienen moet altijd op één staan. Los daarvan is de maatschappij ook ingericht rond geld.
pi_206037596
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 08:52 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Een heterdaad is preventief.
Nee, dat is repressief.
pi_206037673
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 09:25 schreef DW457 het volgende:

[..]
Nee, dat is repressief.
Je hebt gelijk!
  dinsdag 20 september 2022 @ 09:33:50 #10
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206037694
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 08:32 schreef maily het volgende:
Dat was op tijd .... die arme jochies en moeder .... :{
Hiermee impliceer je iets wat je niet wil lijkt mij
  dinsdag 20 september 2022 @ 09:34:30 #11
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206037699
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 08:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
Vreselijk altijd maar erg goed dat het dit keer preventief was. Het lastige van dit soort situaties is dat er vaak sprake is van onderliggende depressie. Gevolg hiervan kan uitzichtloosheid en/of een pessimistische blik op de maatschappij en de toekomst zijn. Ten gevolge hiervan komen daders tot een conclusie dat, om lijden te besparen, het beter is om allemaal uit het leven te stappen dan alleen. Een gevaarlijke maar helaas te volgen gedachtegang.
Als je ergens mee loopt zoek dan hulp mattie
pi_206037733
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 09:34 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Als je ergens mee loopt zoek dan hulp mattie
Haha, ik las mijn laatste zin en het komt over alsof het op mij persoonlijk toepasbaar is. Ik doelde slechts op het gegeven dat er een bepaalde mate van logica in te ontdekken valt waardoor het gedachtepatroon te volgen is voor ons buitenstaanders. Desalniettemin deel ik jouw mening, hebben mensen ergens last van dan is hulp zoeken altijd de oplossing!
  Spellchecker dinsdag 20 september 2022 @ 09:38:33 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206037734
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 09:33 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Hiermee impliceer je iets wat je niet wil lijkt mij
Ik bedoel "die arme jochies en moeder", dat die man hen dat aangedaan heeft.
pi_206037942
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 09:38 schreef maily het volgende:

[..]
Ik bedoel "die arme jochies en moeder", dat die man hen dat aangedaan heeft.
Die kinderen hebben het zich waarschijnlijk zelf aangedaan om papa te framen idd.
  dinsdag 20 september 2022 @ 10:20:03 #15
13684 Deadre
Schijt aan jou
pi_206038072
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 08:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
Vreselijk altijd maar erg goed dat het dit keer preventief was. Het lastige van dit soort situaties is dat er vaak sprake is van onderliggende depressie. Gevolg hiervan kan uitzichtloosheid en/of een pessimistische blik op de maatschappij en de toekomst zijn. Ten gevolge hiervan komen daders tot een conclusie dat, om lijden te besparen, het beter is om allemaal uit het leven te stappen dan alleen. Een gevaarlijke maar helaas te volgen gedachtegang.
Meestal doen de moordlustige vaders dit om de moeder hiermee te straffen, oftewel ik een k*t leven, dan jij ook een k*t leven
Schijt aan iedereen
pi_206038224
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 10:20 schreef Deadre het volgende:

[..]
Meestal doen de moordlustige vaders dit om de moeder hiermee te straffen, oftewel ik een k*t leven, dan jij ook een k*t leven
Als mensen in scheiding liggen of reeds gescheiden zijn dan klopt dat je. Bij de gezinsmoorden zie je echter vaker dat er mentale problemen aan ten grondslag liggen ten gevolge van bijv. de financiële situatie binnen het gezin.
pi_206038359
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 10:47 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Als mensen in scheiding liggen of reeds gescheiden zijn dan klopt dat je. Bij de gezinsmoorden zie je echter vaker dat er mentale problemen aan ten grondslag liggen ten gevolge van bijv. de financiële situatie binnen het gezin.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 10:20 schreef Deadre het volgende:

[..]
Meestal doen de moordlustige vaders dit om de moeder hiermee te straffen, oftewel ik een k*t leven, dan jij ook een k*t leven
Nogal een makkelijke conclusie he, dat je mentale problemen moet hebben om je gezin uit te moorden. Dat is nogal een open deur. Maar wat eraan vooraf is gegaan is écht niet af te leiden aan de hand van een simpel nieuwsberichtje zoals deze. Dus wees voorzichtig met je voorbarige conclusies.

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2022 11:06:43 ]
pi_206038364
Van mensen die kinderen (proberen te)vermoorden moeten ze de genitaliën tussen twee bakstenen laten kletsen…. en hard.

Hoe leg je zoiets uit als moeder aan die kids? Ja papa heeft jullie proberen te vermoorden, maar gelukkig is het niet gelukt dus mogen jullie volgend weekend weer gewoon lekker op bezoek bij hem conform de co-ouderschapsregeling! En jullie gaan leuke dingen doen jongens dus niet getreurd!!!!

-O-
U MAD?
  dinsdag 20 september 2022 @ 11:30:39 #19
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_206038535
Ik kan maar niet begrijpen dat mensen die hun eigen leven niet meer zien zitten gewoon het leven van hun gezin af gaan pakken omdat ze vinden dat hun leven daarom ook waardeloos is. Je moet toch wel een zieke ego hebben om dat te denken en voor jezelf te kunnen rechtvaardigen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_206038935
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 11:06 schreef DW457 het volgende:

[..]
[..]
Nogal een makkelijke conclusie he, dat je mentale problemen moet hebben om je gezin uit te moorden. Dat is nogal een open deur. Maar wat eraan vooraf is gegaan is écht niet af te leiden aan de hand van een simpel nieuwsberichtje zoals deze. Dus wees voorzichtig met je voorbarige conclusies.
Klopt. Het is allemaal veel te summier om enige conclusie te trekken. Zoals je in mijn reactie kunt lezen spreek ik in algemeenheden en niet in deze specifieke casus.

Hieronder een aantal onderbouwingen van mijn reactie.

quote:
Ook constateerde de psycholoog dat het merendeel van de daders voorafgaand aan de doding had blootgestaan aan een fikse dosis stress. Hun relatie lag bijvoorbeeld in duigen, er waren financiële problemen of een van de gezinsleden overleed. Mede als gevolg daarvan hadden ze vaak forse psychische problemen ten tijde van hun daad.
bron: https://www.psychologiema(...)nd-doden-hoe-kun-je/

Psychische problemen als mogelijke reden.

quote:
Aan nogal wat familiedrama's liggen echtscheidingsperikelen ten grondslag. "In die situaties kan er sprake zijn van heftige verlatingsangst", zo verklaarde psycholoog A. J. Verheugt, onderzoeker op het terrein van de persoonlijkheidsstructuur van ouders die hun kinderen doden, eerder in deze krant. "Er spelen soms ook gevoelens van wraak. De redenering is dan: als je mij niet wilt, krijg je de kinderen ook niet. Dat kan tot rigoureuze acties leiden."

Verheugt stelt verder vast dat de dader vaak lijdt aan een psychiatrische aandoening, zoals een depressie of psychose. De wanhopige ouder denkt dat er ook voor zijn kinderen niets meer is om voor te leven.
Bron: https://www.digibron.nl/viewer/collectie/Digibron
/id/tag:RD.nl,20070313:newsml_06ef25a52b9dc1c822e8f78ffa884011

Echtscheiding en psychische problematiek.
quote:
Wraak
Naast (mentale) problemen behoren ook wraakgevoelens tot de drijfveren achter gezinsdrama's. Volgens de Nederlandse criminologe Marieke Liem, die er in 2010 een uitgebreid onderzoek voerde, worden vooral mannen gedreven door wraak ("Als ik de kinderen niet mag zien, dan jij ook niet"), terwijl vrouwen er eerder zogenaamde 'pseudo-altruïstische motieven' op nahouden ("Het is beter dat mijn kinderen ook niet meer leven").

Ook een studie aan de universiteit van Birmingham City uit 2013 stootte op gelijkaardige bevindingen. Het groeiende fenomeen wordt in het Engels 'family annihilation' genoemd. Hieronder vallen drama's waarbij het kind of de kinderen en de partner doelbewust gedood worden, terwijl de dader zelf vaak ook zelfmoord probeert te plegen. Voor het onderzoek werden 71 gekende gevallen (1980-2012) in Groot-Brittannië onderzocht. 59 van de familiemoorden werden door een man gepleegd.
https://www.hln.be/gezond(...)insdrama-s~a301df89/
pi_206039055
Mijn energierekening loopt ook uit de klauwen maar als de kleine hier met stiften op de muur tekent houd ik het hoofd nog wel koel gelukkig
-nee-
  Spellchecker dinsdag 20 september 2022 @ 13:40:25 #22
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206039750
Politie voorkomt familiedrama. Buurt in shock; nooit iets gemerkt
quote:
Een kapotgeslagen ruit naast de voordeur is de stille getuige van het drama dat zich vrijdag heeft afgespeeld in een hoekhuis aan de Elfenbank in Asten. De politie viel het huis binnen om te voorkomen dat een vader zijn zoontjes van zes en zeven jaar zou vermoorden. De buren zeggen dagen later nog steeds in shock te zijn van de gebeurtenis.

De buurman van het huis waar de politie vrijdagmorgen binnenviel, was op dat moment aan het werk. Zoals de meeste mensen in de anders zo rustige woonwijk in Asten. "Wij zijn in shock", zegt hij. "Het waren aardige mensen, maar wij hadden nauwelijks contact, af en toe een praatje over de schutting. En onze kinderen speelden wel eens met hun kinderen", zegt de man, zichtbaar aangeslagen.

Van problemen bij de buren, of huiselijk geweld, heeft de buurman nooit iets gemerkt. "Maar iedereen is hier erg op zichzelf en wij bemoeien ons niet met andere mensen", zegt hij.

Een overbuurvrouw zag vrijdagmorgen plotseling de straat vol politieauto's en ambulances staan. "Toen wist ik dat er iets goed mis was", zegt ze. De mensen die in het huis wonen waar de politie is binnengevallen, hadden eigenlijk geen contacten in de buurt, zegt de overbuurvrouw. "Ik ken ze alleen van zien. Van problemen heb ik nooit iets gemerkt."

In de buurt bestaat vooral verbazing dat zoiets in hun wijk kon gebeuren. De politie arresteerde de man, die van plan zou zijn geweest om zijn zoontjes te vermoorden. "Ik hoop maar dat de moeder en de kinderen goed worden opgevangen en professionele hulp krijgen", zegt een vrouw uit de buurt. Ze voegt er aan toe dat er eigenlijk nooit zoiets gebeurt in Asten: "Gelukkig maar", voegt ze er aan toe.
pi_206040474
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 08:37 schreef Pizzakoppo het volgende:
Vreselijk altijd maar erg goed dat het dit keer preventief was. Het lastige van dit soort situaties is dat er vaak sprake is van onderliggende depressie. Gevolg hiervan kan uitzichtloosheid en/of een pessimistische blik op de maatschappij en de toekomst zijn. Ten gevolge hiervan komen daders tot een conclusie dat, om lijden te besparen, het beter is om allemaal uit het leven te stappen dan alleen. Een gevaarlijke maar helaas te volgen gedachtegang.
Ook aardig wat die machteloos in een depressie belanden omdat jeugdzorg mama op haar blauwe ogen vertrouwde, en een omgangsregeling bij de vader door de neus boren..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_206040570
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 11:06 schreef de_boswachter het volgende:
mensen die kinderen (proberen te)vermoorden
Die ouders zijn voor mij af... kinderen ergens anders onderbrengen en de ouders berechten voor poging tot moord...
pi_206060938
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 08:52 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Een heterdaad is preventief.
Dat is per definitie onmogelijk.
  donderdag 22 september 2022 @ 03:36:28 #26
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206060940
Waarom komt dit alleen op het nieuws als het om witte mannen gaat?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  donderdag 22 september 2022 @ 03:38:08 #27
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206060941
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 11:30 schreef deedeetee het volgende:
Ik kan maar niet begrijpen dat mensen die hun eigen leven niet meer zien zitten gewoon het leven van hun gezin af gaan pakken omdat ze vinden dat hun leven daarom ook waardeloos is. Je moet toch wel een zieke ego hebben om dat te denken en voor jezelf te kunnen rechtvaardigen.
Het probleem is dan ook dat we niet nogen suicide-shamen en het naar zielig moeten vinden.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206061082
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 september 2022 08:29 schreef Nober het volgende:
Vader probeerde zoons (6 en 7) te vermoorden, politie voorkomt gezinsdrama
[..]
Even wat feel good voor je. Mooi dat de politie in actie is gekomen.
Mooi dat de politie er op tijd was, maar om dit nou direct feel good te noemen.....

Nog steeds alleen maar verliezers met een kapot gezin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')