abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8321711
Dag,

Wat ik me de laatste tijd afvraag is het volgende:

Tot wanneer groeit een meisje gemiddeld? Ik hoorde laatst dat dit ook iets met ongesteldheid te maken heeft, of is het toch leeftijdsverbonden? Of is het verschillend per mens?

They laugh because I'm different; but I laugh because there all the same
pi_8321726
Als het goed is ben je rond je 18e uitgegroeid
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"
pi_8321773
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 22:13 schreef hp22 het volgende:
Dan pas? Ik wíl helemaal niet meer groeien! Is daar toevallig nog een pilletje tegen?
  donderdag 6 februari 2003 @ 22:18:10 #4
45339 GHansie2
Wie ik ben? Een k*tkloon
pi_8321823
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 22:15 schreef Toot het volgende:

[..]

Dan pas? Ik wíl helemaal niet meer groeien! Is daar toevallig nog een pilletje tegen?

Het verschil ook erg per persoon. En ik meen dat je ook hormonen ofzo kan slikken om de groei te verminderen. Maar niet doen, dat is zooi in je lichaam pompen.
Don't think you are, know you are.
  donderdag 6 februari 2003 @ 22:18:19 #5
30560 2Mini
Official Logo
pi_8321827
ik begin pas...

ik ben weer zon persoontje dat pas laat begint met groeien, en dan opeens zon spurt krijgt ...

spierpijn overal

Camera 1... 1!
pi_8321837
Volgens mij tot je 18e....

Maar hoezo dan hebben ze gezegt dat je 2.10m werd ofzo

pi_8321921
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 22:18 schreef lightgirl het volgende:
Volgens mij tot je 18e....

Maar hoezo dan hebben ze gezegt dat je 2.10m werd ofzo

Mmm, ik wil gewoon klein blijven. Ben nu 1.70 en dat vind ik meer dan zat, eigenlijk.
pi_8321952
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 22:21 schreef Toot het volgende:

[..]

Mmm, ik wil gewoon klein blijven. Ben nu 1.70 en dat vind ik meer dan zat, eigenlijk.

Mag ik vragen waarom klein blijven? en hoe oud ben je dan?
Ik ben zelf nu ongeveer 1.73.....en lang genoeg
  donderdag 6 februari 2003 @ 22:34:14 #9
8373 RedSoniq
Error-free design
pi_8322169
Klijn is fijn 9~
Daarom dus waarschijnlijk, toch?
Design for PEBKAC-users, not experts.
  donderdag 6 februari 2003 @ 22:35:49 #10
45339 GHansie2
Wie ik ben? Een k*tkloon
pi_8322194
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 22:34 schreef RedSoniq het volgende:
Klijn is fijn 9~
. Agree.
Don't think you are, know you are.
  donderdag 6 februari 2003 @ 22:37:21 #11
44165 RaBlaBla
Ratelt maar raak
pi_8322218
Volgens mij ben je ook ongeveer klaar met groeien rond je 18e
Maar sommige delen zoals je voeten groeien nog een beetje door, scheelt soms wel een maat of 2 naar een jaar of 30.
. <---- nee het ligt niet aan uw toestel, deze pixel is niet stuk, onze excuses voor het ongemak
pi_8323052
Je borsten blijven zelfs groeien tot je 20e .
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 7 februari 2003 @ 22:01:44 #13
43808 nijntje-pg
zoeken naar het oude leven
pi_8340499
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 22:13 schreef Toot het volgende:
Dag,

Wat ik me de laatste tijd afvraag is het volgende:

Tot wanneer groeit een meisje gemiddeld? Ik hoorde laatst dat dit ook iets met ongesteldheid te maken heeft, of is het toch leeftijdsverbonden? Of is het verschillend per mens?

Het heeft wel degelijk iets met je ongesteldheid te maken. Je groeit namelijk nog een jaar na je eerste menstruatie en dan hou je op met groeien. Al groeien je voeten en oren en handen nog wel door!
Voor de goden hoef je niet te vrezen. Over de dood hoef je je geen zorgen te maken. Het goede is eenvoudig te verkrijgen. Het afschuwelijke is gemakkelijk te verdragen.
pi_8340822
quote:
Op vrijdag 7 februari 2003 22:01 schreef nijntje-pg het volgende:

[..]

Het heeft wel degelijk iets met je ongesteldheid te maken. Je groeit namelijk nog een jaar na je eerste menstruatie en dan hou je op met groeien. Al groeien je voeten en oren en handen nog wel door!

vergeet je neus niet die schijnt ook nooit te stoppen
"If you feel like you're in control, you're not going fast enough."
pi_8341193
Ooit ergens in de vorige eeuw heb ik is gehoord dat je zo tot ergens in de 20 groeit. Daarna is het ff stabiebel en daarna ga je krimpen.
Zo ongeveer.
*Meeting (still) is sometimes Disconnecting...*
pi_8341353
Meisjes zijn eerder uitgegroeid dan jongens. Ik was op me dertiende al 1.80 m. Ik ben de vier jaar daarna nog maar 2 centimeter gegroeid.
If you obey all the rules, you miss all the fun!
pi_8344440
Groei heeft alles te maken met een bepaald schijfje in je botten.
Dat schijfje heet de epifysaire schijft.
Vanaf je geboorte maakt dat schijfje aan zijn onderkant nieuw bot en aan zijn bovenkant nieuwe schijf.
Als op een gegeven moment je hormoonspiegels gaan veranderen gaat dit schijfje sneller bot maken dan dat het nieuwe schijf maakt.
Hierdoor wordt het schijfje dus steeds dunner en als het helemaal verdwenen is dan pas stop je met groeien.

Als je er echt heel erg mee zit kun je er eens met je huisarts over gaan praten, want dat schijfje is op een rontgenfoto heel goed te zien en dan kan hij een inschatting maken van de tijd zie je nog zal groeien.
Of de huisarts hieraan mee zal werken is een 2e, want die zijn vaak erg terughoudend ten opzichte van rontgenfoto's.

Desines Timere, Si Sperare Desieris
pi_8344532
Wat Plurk zegt klopt, bovendien zijn meisjes idd eerder uitgegroeid dan jongens, voor hun 18e dus.
Als je toch naar de huisarts gaat (misschien ) dan kun je hem misschien beter vragen uit te rekenen hoelang je ongeveer wordt op basis van je ouders, aangezien het je erom te doen is hoelang je wordt en niet hoelang je nog doorgroeit (wat je zou kunnen zien aan de hand van die röntgenfoto's)...
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_8344894
volgens mij groei je totdat je uitgegroeid bent
pi_8346426
Ik vind dat met "je groeit tot zoveel jaar" maar onzin omdat leeftijden door ons bedacht zijn, die worden niet door je lichaam gevolgd. Het is echt niet, ik ben 18 dus ik groei niet meer. Het heeft denk ik meer te maken met wanneer je in de pubertijd kwam enz.
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
  zaterdag 8 februari 2003 @ 10:39:51 #21
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_8346717
'k Ging in een jaartje of 3 van 1,45 naar 1,70. Op 't moment ben ik 1,72. Lang genoeg. 'k Groei (zover ik t bijgehouden heb) al niet meer in lengte vanaf m'n 17de.

't Is voor iedereen wel een beetje verschillend hoelang je door blijft groeien.

(Un)masking for the greater good.
pi_8349970
Is het trouwens mogenlijk om groeien tegen te gaan. Ik ben nu 17 en bijna 2 meter, en ik erger me er heel erg aan (voel me zo onzeker als ik groter ben dan de rest) Bovendien is lang zijn lelijk imo. Ik zou zo graat 1.80 zijn. Weet iemand of ik het groeien tegen kan gaan?
Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
  zaterdag 8 februari 2003 @ 19:38:05 #23
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_8354028
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 15:11 schreef Trance4Ever het volgende:
Is het trouwens mogenlijk om groeien tegen te gaan. Ik ben nu 17 en bijna 2 meter, en ik erger me er heel erg aan (voel me zo onzeker als ik groter ben dan de rest) Bovendien is lang zijn lelijk imo. Ik zou zo graat 1.80 zijn. Weet iemand of ik het groeien tegen kan gaan?
1.80 zal je nooit worden.. aangezien je nu al bijna 2 meter bent. Maar ga eens naar je huisarts en win wat informatie in. t Zou mogelijk moeten zijn... lijkt me zo.
(Un)masking for the greater good.
pi_8354537
quote:
Op donderdag 6 februari 2003 22:13 schreef hp22 het volgende:
Nah, das ook nie altijd zow, kben al sinds mn 15e 1.90..
''Going mental on the Wabbu''
pi_8376848
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 19:38 schreef Natalie het volgende:

[..]

1.80 zal je nooit worden.. aangezien je nu al bijna 2 meter bent.

Ja dat weet ik wel, alleen wil ik gewoon dat mn groei nu echt stopt

Het schijnt met een hormonenkuur te kunnen heb ik gehoord

Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')