abonnement Unibet Coolblue
pi_206033964
quote:
De overheid gaat waarschijnlijk uit van het gemiddeld energieverbruik per jaar. Dat is volgens adviesbureau Milieu Centraal 1169 m3 gas en 2479 kWh elektriciteit. Voor alles wat een huishouden meer verbruikt, geldt de marktprijs
https://nos.nl/artikel/24(...)anaf-november-omlaag


Zit je dan met je E-auto of warmtepomp

Het eerste gedeelte van je stroom is voor een laag tarief, daar boven ga je de marktprijs betalen _O-
pi_206033971
Kutzooi ik heb een warmtepomp hoerentyfuskut
You need to be cold to be queen.
pi_206033984
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 20:20 schreef Waldorf22 het volgende:
Kutzooi ik heb een warmtepomp hoerentyfuskut
En zonnepanelen gaan je ook niet helpen als de salderingsregeling er aan gaat _O-
pi_206033993
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 20:21 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
En zonnepanelen gaan je ook niet helpen als de salderingsregeling er aan gaat _O-
Faaaaak hoezo word ik ALTIJD genaaid door dit kutkabinet
You need to be cold to be queen.
pi_206034038
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 20:22 schreef Waldorf22 het volgende:

[..]
Faaaaak hoezo word ik ALTIJD genaaid door dit kutkabinet
Omdat je je gek laat maken?
Paar maand terug nog een nieuwe cv laten plaatsen..we zien over 20 jaar wel weer
Ik zwaai naar dieren.
pi_206034281
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 20:19 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)anaf-november-omlaag


Zit je dan met je E-auto of warmtepomp

Het eerste gedeelte van je stroom is voor een laag tarief, daar boven ga je de marktprijs betalen _O-
Die mensen hebben al genoeg subsidie gekregen, me dunkt.

¤2500 voor hun warmtepomp.
¤2950 voor hun EV.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2022 20:49:07 ]
pi_206034318
Koop alvast een accu in. Tegen tijd waar de salderen straks eind is, wordt een accu reteduur. Behalve voor degene met dikke portemonnee in zak.

Deze kabinet moet zo snel mogelijk vallen. Hopelijk zullen VVD en D66 weggevaagd. Krijgen de ander partijen de kans om een fatsoenlijk regeling komen.

[ Bericht 17% gewijzigd door Captain_Ghost op 19-09-2022 22:09:17 ]
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_206034365
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 20:21 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
En zonnepanelen gaan je ook niet helpen als de salderingsregeling er aan gaat _O-
Wie zegt de salderingsregeling eraan gaat? Ik denk dat je doelt op dat een aanbieder naar 9ct gaat. Dat is omdat de prijzen in de crisis tot het dak gaan en ook de teruglevergoeding evenredig meesteeg. De Netbeheers hebben onvoldoende capaciteit om in meer opslag duurzame energie te voorzien, dus zit er onnodige lucht in die prijs (als in, geen fundament) en moet er gecapped worden.

Vermoedens zijn dat vele anderen gaan volgen zoals het nieuws aangaf. Wil wel weer zeggen dat onder een oud contract van 3 jaar b.v. van 7 naar 9ct gaat ipv naar beneden. Dus nee, je salderingsregel gaat er niet aan.

Wel is het advies al jaren om break even te spelen als t gaat om verbruiken. Dus zoveel mogelijk zelf opmaken en minder naar buiten gooien.
pi_206034472
1169 is al te weinig voor een gemiddeld nederlandse gezin in een redelijk geïsoleerd huis, met 1 strenge winter komen ze er ruim boven, 1500 was eerlijker geweest.

Ik ben blij dat ik nog steeds mijn domme meter heb :)
pi_206034567
Wie heeft dit kabinet niet in de reet geneukt is de vraag
pi_206034595
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 20:57 schreef Sorella het volgende:
1169 is al te weinig voor een gemiddeld nederlandse gezin in een redelijk geïsoleerd huis, met 1 strenge winter komen ze er ruim boven, 1500 was eerlijker geweest.

Ik ben blij dat ik nog steeds mijn domme meter heb :)
Welk voordeel geeft je domme meter precies boven een slimme?
pi_206034678
quote:
Op maandag 19 september 2022 21:05 schreef Beathoven het volgende:

Welk voordeel geeft je domme meter precies boven een slimme?
Dat je niet de domste in huis bent.
pi_206034784
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 20:51 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Wie zegt de salderingsregeling eraan gaat? Ik denk dat je doelt op dat een aanbieder naar 9ct gaat. Dat is omdat de prijzen in de crisis tot het dak gaan en ook de teruglevergoeding evenredig meesteeg. De Netbeheers hebben onvoldoende capaciteit om in meer opslag duurzame energie te voorzien, dus zit er onnodige lucht in die prijs (als in, geen fundament) en moet er gecapped worden.

Vermoedens zijn dat vele anderen gaan volgen zoals het nieuws aangaf. Wil wel weer zeggen dat onder een oud contract van 3 jaar b.v. van 7 naar 9ct gaat ipv naar beneden. Dus nee, je salderingsregel gaat er niet aan.

Wel is het advies al jaren om break even te spelen als t gaat om verbruiken. Dus zoveel mogelijk zelf opmaken en minder naar buiten gooien.
Maar dan wordt je dus in de reet geneukt. Kan je er eindelijk een voordeel uithalen pikken ze dat af.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_206034964
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 21:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Welk voordeel geeft je domme meter precies boven een slimme?
Bij de oude meter draait gewoon het wieltje terug/langzamer (afhankelijk van verbruik op dat moment uiteraard) als je zonnepanelen in gebruik zijn. Dus er wordt niets teruggeleverd aan het net, je hebt gewoon lagere kosten
pi_206035088
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 20:51 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Wie zegt de salderingsregeling eraan gaat? Ik denk dat je doelt op dat een aanbieder naar 9ct gaat. Dat is omdat de prijzen in de crisis tot het dak gaan en ook de teruglevergoeding evenredig meesteeg. De Netbeheers hebben onvoldoende capaciteit om in meer opslag duurzame energie te voorzien, dus zit er onnodige lucht in die prijs (als in, geen fundament) en moet er gecapped worden.

Vermoedens zijn dat vele anderen gaan volgen zoals het nieuws aangaf. Wil wel weer zeggen dat onder een oud contract van 3 jaar b.v. van 7 naar 9ct gaat ipv naar beneden. Dus nee, je salderingsregel gaat er niet aan.

Wel is het advies al jaren om break even te spelen als t gaat om verbruiken. Dus zoveel mogelijk zelf opmaken en minder naar buiten gooien.
De overheid?

https://www.rijksoverheid(...)nergie/zonne-energie
pi_206035098
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 21:03 schreef Cupfighter het volgende:
Wie heeft dit kabinet niet in de reet geneukt is de vraag
@Viesdik in ieder geval meerdere malen
pi_206035309
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 21:30 schreef DutchBlend het volgende:

[..]
Bij de oude meter draait gewoon het wieltje terug/langzamer (afhankelijk van verbruik op dat moment uiteraard) als je zonnepanelen in gebruik zijn. Dus er wordt niets teruggeleverd aan het net, je hebt gewoon lagere kosten
Ah, je bedoelde een relaismeter

Je hebt ook slimme meters met teruglevertelwerken zonder toestemming deze af te lezen, dan heb je eigenlijk een domme meter waarbij je zelf standen moet doorgeven.

Er zijn trouwens statistisch niet heel veel van die relaismeters meer.
pi_206035323
quote:
"De overheid?" + link

welk punt haal je precies aan?
pi_206035414
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 21:55 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ah, je bedoelde een relaismeter

Je hebt ook slimme meters met teruglevertelwerken zonder toestemming deze af te lezen, dan heb je eigenlijk een domme meter waarbij je zelf standen moet doorgeven.

Er zijn trouwens statistisch niet heel veel van die relaismeters meer.
Ja klopt, ik denk met name omdat 'ze' iedereen een slimme meter wilden aansmeren. Toen ik in 2019 dit huurhuis in kwam werd me gelukkig nog even verteld niet de meter te laten vervangen voor een slimme, want ook hier kwam een briefje van Stedin door de deur. Wel goed om te weten dat je een slimme ook dom kunt maken, als ze ooit een slimme verplichten
pi_206035519
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 21:18 schreef Chinless het volgende:

[..]
Maar dan wordt je dus in de reet geneukt. Kan je er eindelijk een voordeel uithalen pikken ze dat af.
Aan de andere kant.

Heel Nederland krabt zich achter de oren over de rekening en Harry de huisjesmelker komt even het duurste contract op de markt aanvragen omdat hij dan voornamelijk kan cashen op de aanwezige hoeveelheid panelen op een leegstaande woning (vaak meervoud) in een situatie die voor anderen niet toegankelijk is.

De huidige situatie zal het incashen misschien wat moeilijker maken maar levelt wel de onterechte verschillen in moeilijke tijden een beetje. En ik kan moeilijk stellen dat gezinnen met gas en hoge uitgaves van alle maatregelen erg "profiteren". Het ontlast t wellicht een beetje, maar meer ook niet. Als de verdeling tot gevolg heeft dat ik in een profiterende situatie iets inteer heb ik daar geen moeite mee. Als ik Amerikaan was en geen reet gaf om de rest van de bevolking was t wat anders.

[ Bericht 5% gewijzigd door Beathoven op 19-09-2022 22:22:04 ]
  User die altijd boos en kwaad is 2022 maandag 19 september 2022 @ 23:55:56 #21
491163 Viesdik
pi_206036246
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 21:39 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
@:viesdik in ieder geval meerdere malen
is dat zo?
pi_206041927
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 23:55 schreef Viesdik het volgende:

[..]
is dat zo?
Je komt mij over als een persoon die meermaals teleurstelling heeft te verwerken gehad door de overheid
pi_206041957
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 20:57 schreef Sorella het volgende:
1169 is al te weinig voor een gemiddeld nederlandse gezin in een redelijk geïsoleerd huis, met 1 strenge winter komen ze er ruim boven, 1500 was eerlijker geweest.

Ik ben blij dat ik nog steeds mijn domme meter heb :)
Me to!
  Redactie Frontpage dinsdag 20 september 2022 @ 19:00:02 #24
38148 crew  Innisdemon
pi_206042754
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 20:47 schreef 2xHenk het volgende:

[..]
Die mensen hebben al genoeg subsidie gekregen, me dunkt.

¤2500 voor hun warmtepomp.
¤2950 voor hun EV.

Precies. Je word niet genaaid, je krijgt gewoon minder voordeel.

Dat voordeel is dan voor mensen die het niet of nauwelijks meer kunnen betalen.
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
  User die altijd boos en kwaad is 2022 dinsdag 20 september 2022 @ 20:21:21 #25
491163 Viesdik
pi_206044023
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 september 2022 17:45 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Je komt mij over als een persoon die meermaals teleurstelling heeft te verwerken gehad door de overheid
99% van NL bedoel je?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')