Niet gewoon lijkt me, band gaat ver terug en die prominente plaats vooraan was meer vanwege Beatrix dan WA en Maxima lijkt me.quote:Op maandag 19 september 2022 22:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was ze, net als Juan Carlos van Spanje, gewoon uitgenodigd, en dan is het onbeleefd om niet te gaan.
Het is bijna allemaal verre familie van elkaar. Alleen Monaco, Nederland en Liechtenstein moet je aardig ver terug gaan voor een common voorvader of moeder. Dat is al 5 tot 7 lijnen verder. Bij de rest hooguit 2 of 3.quote:Op maandag 19 september 2022 22:16 schreef ootjekatootje het volgende:
Als je terugkijkt naar de tijd is het ook logisch dat de Noord Europese koningshuizen op de eerste rij zaten.
Die oorlogen en onderlinge banden gaan al 1000 jaren terug.
Tenminste zo verklaar ik de stoel indeling vanmiddag.
Nou, het ging me vooral om de vraag over haar aanwezigheid.quote:Op maandag 19 september 2022 23:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Niet gewoon lijkt me, band gaat ver terug en die prominente plaats vooraan was meer vanwege Beatrix dan WA en Maxima lijkt me.
Bea en WA beide lid (oid) in de orde van de kousenband en dus beide uitgenodigdquote:Op maandag 19 september 2022 22:33 schreef Nia het volgende:
Was prinses Beatrix aanwezig omdat ze een hechte band had met Elizabeth? An sich was de vertegenwoordiging van ons koningspaar namens ons land voldoende.
Monaco helemaal niet, dat wil zeggen: Albert en zijn kinderen komen niet voor op de lijn van troonopvolgers van de Britse troon, zijn nichtje Alexandra van Hannover (jongste dochter van Caroline) wel, maar dat is via haar vader.quote:Op maandag 19 september 2022 23:12 schreef Ericr het volgende:
[..]
Het is bijna allemaal verre familie van elkaar. Alleen Monaco, Nederland en Liechtenstein moet je aardig ver terug gaan voor een common voorvader of moeder. Dat is al 5 tot 7 lijnen verder. Bij de rest hooguit 2 of 3.
Bij Noorwegen is het feest compleet met dubbele voorvaders en moeders gedeeld met de Britse royals.
Edward VII + Alexandra van Denemarken en Christian IX + Louise van Hesse Kassel.
En de oma van Elizabeth (Mary) had zowel een relatie met eerst de ene zoon van Alexandra (Albert Victor) en na zijn dood met George V.
Dat spinnenweb is best nauw verweven in ieder geval.
Die soepstokjes? Raar was dat.quote:Op maandag 19 september 2022 20:45 schreef beantherio het volgende:
[..]
Die gebroken stok van de Lord Chamberlain, ten teken van dat ze geen koningin meer is, vond ik nog wel een beetje een trap na geven.
Het lukte hem nog net maar de emoties straalde van hem af.quote:Op maandag 19 september 2022 20:22 schreef xzaz het volgende:
[..]
Zn ma had zeker gezegd dat die niet mag huilen
Ze zijn beiden lid van de orde van de kousenband.quote:Op maandag 19 september 2022 22:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarschijnlijk was ze, net als Juan Carlos van Spanje, gewoon uitgenodigd, en dan is het onbeleefd om niet te gaan.
Monaco is 7 lijnen tot een common ancestor. Dat is niet zo heel erg ver in de tijd terug.quote:Op maandag 19 september 2022 23:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Monaco helemaal niet, dat wil zeggen: Albert en zijn kinderen komen niet voor op de lijn van troonopvolgers van de Britse troon, zijn nichtje Alexandra van Hannover (jongste dochter van Caroline) wel, maar dat is via haar vader.
Hoewel zij haar plaats inmiddels waarschijnlijk verloren heeft omdat ze katholiek geworden is.
Waarom retweet je Trump?quote:Op dinsdag 20 september 2022 13:19 schreef weetjewel5 het volgende:
[ afbeelding ]
Zou Biden het zelf in de gaten hebben?
quote:Op dinsdag 20 september 2022 13:19 schreef weetjewel5 het volgende:
[ afbeelding ]
Trump zou niet uitgenodigd zijn, denk ik.quote:Op dinsdag 20 september 2022 13:19 schreef weetjewel5 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat zou lastig zijn geweest denk ik, als hij nog president was geweest, want de USA is wel een bevriende natie, maar ik verwacht dat ze Trump zeker geen betere plek zouden hebben gegeven, en wat zou hij er dan aan gedaan hebben? Een rel schoppen tijdens de uitvaart van The Queen in de Westminster Abbey?quote:Op dinsdag 20 september 2022 13:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
[..]
Trump zou niet uitgenodigd zijn, denk ik.
FTFY - Trump mag niet meer op twitterquote:
Donnie had gewoon iedereen aan de kant geduwd tot Willem 'm tackelde.quote:Most of the time, when the President of the United States is late, people wait for him. This was not so at the funeral of the longest-serving British monarch, where international royalty and world leaders congregated by the dozens.
Of Mendelssohn's Funeral March Op.62 No.3. Hier vanaf 4:51:00:quote:Op maandag 19 september 2022 21:23 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Zelf vind ik deze erg mooi![]()
Meerdere keren gebruikt voor Elizabeth
De muziek maakt ook zoveel indruk icm die stoetquote:Op dinsdag 20 september 2022 19:06 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Of Mendelssohn's Funeral March Op.62 No.3. Hier vanaf 4:51:00:
[ twitter ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |