abonnement Unibet Coolblue
pi_206020088
Doen of niet?

Ik heb een glasvezel aansluiting in mijn huis maar ik ben eigenlijk van begins af aan gewoon bij Ziggo via de kabel aangesloten geweest. 74 euro per maand voor 350 Mbit download en 50 Mbit upload snelheid + tv + bellen. Echter met alle steeds verder stijgende kosten ben ook ik maar eens op zoek gegaan naar een goedkoper alternatief en bedacht me weer dat ik allang en breed over een glasvezel aansluiting beschik. Daarnaast bel ik nooit en kijk ik slechts zelden nog tv.

Ben uitgekomen bij T-mobile als goedkoopste, zij bieden 400/400 tegen 40 euro per maand :! en voor het kleine beetje tv wat ik nog kijk zou ik een abbo bij NLziet kunnen nemen a 7,95 dus dan bespaar ik toch mooi eventjes 26,05 per maand uit. Echter ik las best veel negatieve reviews over t-mobile internet.... dus nu twijfel ik alsnog :')
Ik zag dat KPN een behoorlijk hogere prijs vraagt voor een stuk lagere snelheid...

Concreet:
- Is t-mobile een betrouwbare provider met een stabiele internetverbinding?
- Is 400/400 over glasvezel sterker dan de 350/50 die ik tnt bij Ziggo over de kabel had? Of kan ik beter voor 1000/1000 gaan (ik game graag, maar tot nog toe heb ik nooit problemen gehad qua snelheid) ?
- Zit ik straks niet 2 maanden zonder internet omdat ze Ziggo voor me opzeggen maar met allerlei aansluitings/leverings/personeels problemen zitten?
pi_206020473
Men zou zelfs al een stap verder kunnen gaan: ‘vast’ internet eruit en een onbeperkte databundel via 5G.
pi_206020977
quote:
3s.gif Op zondag 18 september 2022 16:56 schreef Socios het volgende:
Men zou zelfs al een stap verder kunnen gaan: ‘vast’ internet eruit en een onbeperkte databundel via 5G.
True, alleen heb ik daar niet zoveel aan mbt gamen op de pc :P
pi_206021125
150/150 is ruim voldoende voor 2 personen. Ook voor gamen en tv.
KPN is wel stabiel.

Ik zelf heeft Caiway. Omdat die enige aanbieder is in mijn huis. Voorheen op ander woning had ik KPN glas.
Daar was ik zeer tevreden mee.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_206021417
Niet zoveel meer, mijn vriendin en ik spelen graag quizzes samen en zo nu en dan is er een programma wat ik volg. Of het echt nog de moeite waard is, waarschijnlijk niet.

Maar het internet is de hoofdvraag :')
pi_206021431
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 17:49 schreef Captain_Ghost het volgende:
150/150 is ruim voldoende voor 2 personen. Ook voor gamen en tv.
KPN is wel stabiel.

Ik zelf heeft Caiway. Omdat die enige aanbieder is in mijn huis. Voorheen op ander woning had ik KPN glas.
Daar was ik zeer tevreden mee.
Heb je met 150 echt nog voldoende snelheid om fatsoenlijk mee te komen tijdens online games? Dus geen lag enzo? Meeste gamers kiezen voor het hoogst beschikbare...
pi_206021697
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:18 schreef GlenSpey het volgende:

[..]
Heb je met 150 echt nog voldoende snelheid om fatsoenlijk mee te komen tijdens online games? Dus geen lag enzo? Meeste gamers kiezen voor het hoogst beschikbare...
De lag valt mee, het gaat om dat je stabiel verbinding heeft met server. De snelheid boven 100/100 is soepel genoeg voor games. Wil je met tv kijken en je hebt meerder pc of personen die ook gamen.. Dan is slimmer snellere nemen.
Ander is zonde van je geld.

Ik zou voor de begin rond 150/150 nemen. Mocht je toch niet bevallen, kan je nog altijd snellere nemen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_206022302
Ik heb T-Mobile en heb nog nooit problemen gehad. Ik vind de prijs wel bijzonder hoog eigenlijk.
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_206022327
Ik heb ook glasvezel van T-mobile. Meestal prima maar soms valt de verbinding even weg. Altijd net tijdens een potje gamen ;(
You need to be cold to be queen.
pi_206023115
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:40 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
De lag valt mee, het gaat om dat je stabiel verbinding heeft met server. De snelheid boven 100/100 is soepel genoeg voor games. Wil je met tv kijken en je hebt meerder pc of personen die ook gamen.. Dan is slimmer snellere nemen.
Ander is zonde van je geld.

Ik zou voor de begin rond 150/150 nemen. Mocht je toch niet bevallen, kan je nog altijd snellere nemen.
Goed te weten
pi_206023140
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 19:27 schreef MilkTea het volgende:
Ik heb T-Mobile en heb nog nooit problemen gehad. Ik vind de prijs wel bijzonder hoog eigenlijk.
Vergeleken met de 74 die ik nu betaal gaat het een flink eind omlaag. Ik heb ook nauwelijks goedkopere gevonden enkel youfone heeft een nóg betere aanbieding. Wat zou een redelijker prijs zijn denk je?
pi_206023144
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 19:30 schreef Waldorf22 het volgende:
Ik heb ook glasvezel van T-mobile. Meestal prima maar soms valt de verbinding even weg. Altijd net tijdens een potje gamen ;(
Hoe vaak is soms, gebeurt het dagelijks wel een keer denk je of meer incidenteel? Ziggo valt een heel enkele keer ook wel eens uit, maar vaak is het dan dat de mediabox aan het rebooten is en dan 2 minuten later is de verbinding weer hersteld.
pi_206023168
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:41 schreef GlenSpey het volgende:

[..]
Hoe vaak is soms, gebeurt het dagelijks wel een keer denk je of meer incidenteel? Ziggo valt een heel enkele keer ook wel eens uit, maar vaak is het dan dat de mediabox aan het rebooten is en dan 2 minuten later is de verbinding weer hersteld.
1-2 keer per maand. Merk het alleen op de PS, met thuiswerken eigenlijk nooit last van.
You need to be cold to be queen.
pi_206025631
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:18 schreef GlenSpey het volgende:

[..]
Heb je met 150 echt nog voldoende snelheid om fatsoenlijk mee te komen tijdens online games? Dus geen lag enzo? Meeste gamers kiezen voor het hoogst beschikbare...
150mbit heb je helemaal niet nodig voor alleen gamen. Zoveel bandbreedte gebruikt dat niet. 50mbit is al meer dan genoeg. Sterker nog, 20mbit is al voldoende. Gamen gebruikt niet meer dan 5, hooguit 10 mbit. Het gaat meer om stabiliteit en ping (latency) dan snelheid.
Voor stabiliteit zorg je dat je bedraad internet gebruikt en geen wifi. Qua ping is de afstand tot de wijkcentrale van belang en de server waarmee verbonden wordt. Dit kun je niet weten voordat je je laat aansluiten bij een provider. Omdat zoals gezegd, het erg afhankelijk is van waar je woont en ook hoeveel mensen er verder in de buurt aangesloten zitten (en thuis zijn).
Over het algemeen is de ping in Nederland goed, zeker in de randstad.

Dan nog even over de snelheid. Zit je naast het gamen streams te kijken, zelf te streamen naar bijv. Twitch, te downloaden of je partner zit in een andere kamer Youtube of series via streamingplatforms te kijken, ja dan moet je je bandbreedte delen. Dus als dat vaak het geval is heb je inderdaad wat meer snelheid nodig. Voor alleen gamen niet. En als je tijdens het gamen iets gaat downloaden van een server die hoge snelheden levert, dan is bijna geen enkele verbinding snel genoeg, dus dat moet je gewoon niet doen.

Verder zit ik zelf al een aantal jaar bij T-Mobile. Ik heb periodes gehad met elke maand wel een storing (van een paar minuten tot een halve avond) en periodes dat er heel lang niets aan de hand was. Nu gaat het al maanden goed.
Ik betaal al jaren voor 50mbit wat ruim voldoende is met z'n tweeën. M'n daadwerkelijke snelheid ligt tegenwoordig een stuk hoger elke keer als ik een meting doe, tussen de 80 en 150mbit (blijkbaar is de snelheid inmiddels omhoog gegaan). Maar ook 50mbit was dus al prima om van alles tegelijk te doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door DutchBlend op 19-09-2022 01:46:13 ]
pi_206025681
quote:
Is 400/400 over glasvezel sterker dan de 350/50 die ik tnt bij Ziggo over de kabel had
Glasvezel is symmetrisch, d.w.z. een even hoge upload als downloadsnelheid. Vandaar 400/400 mbit.
Bij kabel zie je vaak (net als bij ADSL (a-symmetric digital subscriber line) dat de upload lager ligt dan downloadsnelheid. Vandaar 350/50.
Een 400/400 is dus in theorie sneller dan een 350/50 verbinding, met name in uploadsnelheid. Een hogere uploadsnelheid is met name van belang als je zelf streamt, video's uploadt naar Youtube, etc. en dit zo snel mogelijk wilt doen. Als jij flink uploadt, dan zag je (bijv met ADSL) vaak dat dat je downloadsnelheid erg naar beneden trok. In theorie zou dat bij glasvezel minder tot niet meer het geval moeten zijn. Hoe dat daadwerkelijk uitpakt durf ik niet exact te zeggen. Maar ook voor het streamen van je game tijdens je gamesessie is 50mbit uploaden meer dan genoeg.
pi_206025726
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 01:17 schreef DutchBlend het volgende:

[..]
150mbit heb je helemaal niet nodig voor alleen gamen. Zoveel bandbreedte gebruikt dat niet. 50mbit is al meer dan genoeg. Sterker nog, 20mbit is al voldoende. Gamen gebruikt niet meer dan 5, hooguit 10 mbit. Het gaat meer om stabiliteit en ping (latency) dan snelheid.
Voor stabiliteit zorg je dat je bedraad internet gebruikt en geen wifi. Qua ping is de afstand tot de wijkcentrale van belang en de server waarmee verbonden wordt. Dit kun je niet weten voordat je je laat aansluiten bij een provider. Omdat zoals gezegd, het erg afhankelijk is van waar je woont en ook hoeveel mensen er verder in de buurt aangesloten zitten (en thuis zijn).
Over het algemeen is de ping in Nederland goed, zeker in de randstad.

Dan nog even over de snelheid. Zit je naast het gamen streams te kijken, zelf te streamen naar bijv. Twitch, te downloaden of je partner zit in een andere kamer Youtube of series via streamingplatforms te kijken, ja dan moet je je bandbreedte delen. Dus als dat vaak het geval is heb je inderdaad wat meer snelheid nodig. Voor alleen gamen niet. En als je tijdens het gamen iets gaat downloaden van een server die hoge snelheden levert, dan is bijna geen enkele verbinding snel genoeg, dus dat moet je gewoon niet doen.

Verder zit ik zelf al een aantal jaar bij T-Mobile. Ik heb periodes gehad met elke maand wel een storing (van een paar minuten tot een halve avond) en periodes dat er heel lang niets aan de hand was. Nu gaat het al maanden goed.
Ik betaal al jaren voor 50mbit wat ruim voldoende is met z'n tweeën. M'n daadwerkelijke snelheid ligt tegenwoordig een stuk hoger elke keer als ik een meting doe, tussen de 80 en 150mbit (blijkbaar is de snelheid inmiddels omhoog gegaan). Maar ook 50mbit was dus al prima om van alles tegelijk te doen.
Ik vermoed dat u megabit en megabyte door elkaar haalt.
pi_206025759
Kun je zoiets opzeggen binnen x aantal dagen als je niet tevreden bent?
  maandag 19 september 2022 @ 07:29:00 #18
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206025911
Hier nu een aantal jaar T-mobile glas 1000/1000.
Zelden storingen, kan me de laatste al niet meer herinneren.

Als je gaat overstappen, naar welke aanbieder ook, zou ik zorgen voor een weekje overlap. Mocht er wat vertraging ontstaan bij de nieuwe aanbieder heb je nog je Ziggo als backup.
pi_206026009
quote:
3s.gif Op zondag 18 september 2022 16:56 schreef Socios het volgende:
Men zou zelfs al een stap verder kunnen gaan: ‘vast’ internet eruit en een onbeperkte databundel via 5G.
Is dat wel een optie als je veel online video of bv Netflix NLZIET enz bekijkt? Dan is onbeperkt vaak niet zo onbeperkt als ze zeggen.
pi_206030303
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 07:45 schreef Grebneseih het volgende:
Is dat wel een optie als je veel online video of bv Netflix NLZIET enz bekijkt? Dan is onbeperkt vaak niet zo onbeperkt als ze zeggen.
Ik weet niet hoe veel GB dat precies ‘trekt’, maar dat moet niet uitmaken:

“Met een Red Unlimited abonnement krijg je elke dag 10 GB data. Ben je door deze data heen, dan activeren we automatisch nog 2 GB. Nog meer internetten? In My Vodafone kun je gratis en onbeperkt steeds 2 GB extra activeren.”

Dit gaat dan om Vodafone, maar kan mij voorstellen dat andere service providers dit ook (gaan) aanbieden.
pi_206030706
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 02:27 schreef informatieverlener het volgende:

[..]
Ik vermoed dat u megabit en megabyte door elkaar haalt.
Nee totaal niet. 10 megabit is ongeveer 1,2 megabyte
pi_206032537
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 15:36 schreef DutchBlend het volgende:

[..]
Nee totaal niet. 10 megabit is ongeveer 1,2 megabyte
Het blijkt dat ik inderdaad zelf de bytes en bits door elkaar haalde, excuseer!
pi_206047734
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:40 schreef GlenSpey het volgende:

[..]
Vergeleken met de 74 die ik nu betaal gaat het een flink eind omlaag. Ik heb ook nauwelijks goedkopere gevonden enkel youfone heeft een nóg betere aanbieding. Wat zou een redelijker prijs zijn denk je?
Ik betaal 25,50 voor 1000/1000 bij T-Mobile. Ik krijg wel 5 euro korting omdat ik ook mijn mobiel abonnement bij hun heb, dus het zou 30,50 zijn zonder die korting.

Dit is wel zonder TV en bellen.

Zie inderdaad dat de prijzen gestegen zijn. Zonde
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
  Moderator / Kerstkaart terrorist donderdag 22 september 2022 @ 18:48:00 #24
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_206067507
quote:
80s.gif Op maandag 19 september 2022 07:29 schreef Mano_ het volgende:
Hier nu een aantal jaar T-mobile glas 1000/1000.
Zelden storingen, kan me de laatste al niet meer herinneren.

Als je gaat overstappen, naar welke aanbieder ook, zou ik zorgen voor een weekje overlap. Mocht er wat vertraging ontstaan bij de nieuwe aanbieder heb je nog je Ziggo als backup.
Hier vorig jaar over gestapt van ziggo naar T-mobile
Ook de mobiel van Vodafone naar Tele2 gegooid.

Heb omdat ik thuis werk eerst gewacht tot het internet werkte in de woning en toen pas bij Ziggo opgezegd.

Nu puur internet en mobiel en ben nog geen 40 euro kwijt in totaal

Storingen niet gehad. Moest in het begin wel even de modem een paar keer herstarten omdat die vreemd deed met de wifi, bekabeld werkte prima maar ineens leken de netwerken verdwenen. Maar na 2 maand daar ook geen last van gehad.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_207821744
T-Mobile glasvezel krijgt wel veel slechte reviews. Is het dan wel aan te raden?

https://nl.trustpilot.com/review/www.t-mobile.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')