abonnement Unibet Coolblue
pi_206102014
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2022 06:16 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Op bahn.de kan ik Emmerich-Malm boeken, Emmerich-Praha boeken, Emmerich-Wien boeken (waarschijnlijk ook Emmerich-Warsawa boeken, alleen niet gecheckt), maar ik kan geen Emmerich-Milano boeken. Dan moet je per se een interrail-pas voor gebruiken.
Misschien boeken via Trenitalia? Toen ik afgelopen juni van Milaan naar Frankfurt ging kon ik wel via Trenitalia en de SBB boeken maar niet via DB :') Hetzelfde gold overigens voor de andere richting.
  zondag 25 september 2022 @ 22:39:28 #102
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_206103346
Mooie illustratie van het probleem. De consument die niets van treinen weet (hoe heet de Italiaanse NS!?) gaat in dat geval dus vliegen.
  zondag 25 september 2022 @ 23:34:14 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206103976
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 22:39 schreef ReisT het volgende:
Mooie illustratie van het probleem. De consument die niets van treinen weet (hoe heet de Italiaanse NS!?) gaat in dat geval dus vliegen.
Los daarvan zijn de prijzen van de treinreizen ook beduidend hoger.
Wullie bin KOEL Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Redactie Frontpage / Sport zondag 25 september 2022 @ 23:42:44 #104
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206104080
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 23:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Los daarvan zijn de prijzen van de treinreizen ook beduidend hoger.
Hoeft niet per se n de tijd dat je voor een prikkie naar de andere kant van Europa kon vliegen is zo ongeveer wel voorbij
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 26 september 2022 @ 10:09:36 #105
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206105887
quote:
1s.gif Op zondag 25 september 2022 21:39 schreef J.B. het volgende:

[..]
Misschien boeken via Trenitalia? Toen ik afgelopen juni van Milaan naar Frankfurt ging kon ik wel via Trenitalia en de SBB boeken maar niet via DB :') Hetzelfde gold overigens voor de andere richting.
Ik heb Chiasso-Elten eruit gekregen voor 51, 1e klas Sparpreis :'). Elten-Chiasso is dan wel 100 (1e klas Sparpreis). Een Interrail 2e klas kost dan wel weer 246 (1e klas 328).
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_206105917
quote:
0s.gif Op zondag 25 september 2022 22:39 schreef ReisT het volgende:
Mooie illustratie van het probleem. De consument die niets van treinen weet (hoe heet de Italiaanse NS!?) gaat in dat geval dus vliegen.
Dat is nog niet alles: dezelfde rit was bij Trenitalia ook nog eens significant goedkoper dan bij de SBB :') _O-
  maandag 26 september 2022 @ 11:10:31 #107
405562 Erno-BE
Greatest virgin in the world
pi_206106610
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 10:12 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dat is nog niet alles: dezelfde rit was bij Trenitalia ook nog eens significant goedkoper dan bij de SBB :') _O-
Laat me raden, Zwitsers rekenen met Zwitserse prijzen (ook buiten Zwitserland), Italianen met Italiaanse prijzen (ook buiten Itali).
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 26 september 2022 @ 11:25:39 #108
401485 Molo
Vllig losgelst
pi_206106789
quote:
0s.gif Op maandag 26 september 2022 11:10 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Laat me raden, Zwitsers rekenen met Zwitserse prijzen (ook buiten Zwitserland), Italianen met Italiaanse prijzen (ook buiten Itali).
Echt h :')
Meest aannemelijke is dit wel ja
Treurig
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_206117720
https://www.ns.nl/reisinf(...)m-bijlmer-arena.html

Hoe kan de reisplanner nou nog niet bijgewerkt zijn, allemachtig zeg.
Bier.
pi_206117754
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 12:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
https://www.ns.nl/reisinf(...)m-bijlmer-arena.html

Hoe kan de reisplanner nou nog niet bijgewerkt zijn, allemachtig zeg.
Die oplossing van alles schrappen is wel goed bevallen in het F1-weekend geloof ik. Gaan we dit nu standaard doen? :D
  Moderator dinsdag 27 september 2022 @ 13:04:03 #111
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_206117803
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 12:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
https://www.ns.nl/reisinf(...)m-bijlmer-arena.html

Hoe kan de reisplanner nou nog niet bijgewerkt zijn, allemachtig zeg.
"Dat is niet mijn afdeling"
Kranpltze mssen verdichtet sein
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 27 september 2022 @ 13:27:47 #112
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_206118002
twitter


Ziggo Dome is er wel klaar mee.
  dinsdag 27 september 2022 @ 14:16:01 #113
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206118363
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 12:59 schreef Piles het volgende:

[..]
Die oplossing van alles schrappen is wel goed bevallen in het F1-weekend geloof ik. Gaan we dit nu standaard doen? :D
De deur staat nu open h. We kunnen niet iedereen vervoeren, dus vervoeren we maar gewoon niemand.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 28 september 2022 @ 15:44:26 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_206130430
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2022 14:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De deur staat nu open h. We kunnen niet iedereen vervoeren, dus vervoeren we maar gewoon niemand.
Dat is verre van nieuw en ook verre van endemisch voor NS. Volgens mij walgt elke personenvervoerder simpelweg van het vervoeren van personen.
Salivili hipput tupput tapput ppyt tipput hilijalleen
  donderdag 29 september 2022 @ 10:35:27 #115
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206138599
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 september 2022 13:27 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]

Ziggo Dome is er wel klaar mee.
Naar mijn mening moet de ZiggoDome z'n bek houden en er niet vanuit gaan dat NS automatisch voor ze klaar staat.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 29 september 2022 @ 13:03:17 #116
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_206140033
Interessant fototje kwam ik tegen bij Helmut Uttenthaler (dienstregelingbouwer bij de BB) bij Twitter van een discussieforum in Zwitserland waar Klaas "de Wisselverschrikker" Hofstra (programmamanager infra & dienstregeling) van Prorail wat mocht vertellen:
Het aantal infra storingen bij Utrecht Centraal (omgebouwd in 2016) is tussen 2015 en 2016 schijnbaar met 85% gedaald, evenals het aantal vertragingsminuten.

twitter



Klaas heeft voor z'n presentatie ook op sporenplan.nl zitten shoppen voor een layout van Amsterdam Centraal
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 september 2022 @ 13:09:43 #117
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206140109
ProRail heeft maar n deel van het Japanse model overgenomen. Het andere deel is in Nederland noch door ProRail, noch door de vervoerders geregeld
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_206140399
Het staat buiten kijf dat de grote saneringen bij Utrecht Centraal voor een enorme punctualiteitsverbetering hebben gezorgd. Boeien dat je soms in specifieke situaties wat flexibiliteit mist, als planner is het heerlijk dat je al die trajecten onafhankelijk gescheiden kunt houden.
  donderdag 29 september 2022 @ 14:29:09 #119
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_206141067
Nog een interessant plaatje uit dezelfde presentatie over toekomstige infra-maatregelen in ZW-Nederland, kernwoord lijkt saneringen te zijn:


twitter
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 29 september 2022 @ 15:36:58 #120
147316 crew  DJMO
#trut
pi_206141630
Het blijft grappig.


De ic van 29 naar Alkmaar is gecanceld, dus rijdt er een extra trein om 29 naar Alkmaar.

Normale passagiers snappen er geen jota van :')
Ik heb er n en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 29 september 2022 @ 16:50:26 #121
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206142319
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:09 schreef Peterselieman het volgende:
ProRail heeft maar n deel van het Japanse model overgenomen. Het andere deel is in Nederland noch door ProRail, noch door de vervoerders geregeld
Alleen reductie van operationele kosten is gebeurd, of althans tot doel gesteld.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 29 september 2022 @ 17:02:54 #122
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206142404
quote:
3s.gif Op donderdag 29 september 2022 14:29 schreef boriq het volgende:
Nog een interessant plaatje uit dezelfde presentatie over toekomstige infra-maatregelen in ZW-Nederland, kernwoord lijkt saneringen te zijn:
[ afbeelding ]

[ twitter ]
Er vindt door het hele land een afschuwelijke kaalslag plaats.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_206142412
Echt als het aan ProRail ligt wordt 't een gehandicapt metronetwerk.
Bier.
  donderdag 29 september 2022 @ 17:05:27 #124
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_206142419
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 13:03 schreef boriq het volgende:
Het aantal infra storingen bij Utrecht Centraal (omgebouwd in 2016) is tussen 2015 en 2016 schijnbaar met 85% gedaald, evenals het aantal vertragingsminuten.
Ik mis een paar parameters. Zo mag je verwachten dat nieuwe infra minder storingen vertoont dan oude, en bij Utrecht is alles nieuw. Daarnaast vraag ik me af of het onderhoudsregime gewijzigd is om het knooppunt Utrecht in topconditie te houden. Nu gaat de vlag uit vanwege minder storingen (en terecht), maar wordt het Utrechtse voorbeeld gebruikt om in de rest van het land alle flexibiliteit uit het spoor te snoeien.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 29 september 2022 @ 17:11:20 #125
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_206142457
quote:
2s.gif Op donderdag 29 september 2022 17:05 schreef Duvel het volgende:

[..]
Ik mis een paar parameters. Zo mag je verwachten dat nieuwe infra minder storingen vertoont dan oude, en bij Utrecht is alles nieuw. Daarnaast vraag ik me af of het onderhoudsregime gewijzigd is om het knooppunt Utrecht in topconditie te houden. Nu gaat de vlag uit vanwege minder storingen (en terecht), maar wordt het Utrechtse voorbeeld gebruikt om in de rest van het land alle flexibiliteit uit het spoor te snoeien.
Dit n het betekent dat de vervoerder het materieel in betere conditie moet houden omdat je niet om verstoringen heen kunt rijden
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')