Misschien boeken via Trenitalia? Toen ik afgelopen juni van Milaan naar Frankfurt ging kon ik wel via Trenitalia en de SBB boeken maar niet via DB Hetzelfde gold overigens voor de andere richting.quote:Op zaterdag 24 september 2022 06:16 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Op bahn.de kan ik Emmerich-Malm boeken, Emmerich-Praha boeken, Emmerich-Wien boeken (waarschijnlijk ook Emmerich-Warsawa boeken, alleen niet gecheckt), maar ik kan geen Emmerich-Milano boeken. Dan moet je per se een interrail-pas voor gebruiken.
Los daarvan zijn de prijzen van de treinreizen ook beduidend hoger.quote:Op zondag 25 september 2022 22:39 schreef ReisT het volgende:
Mooie illustratie van het probleem. De consument die niets van treinen weet (hoe heet de Italiaanse NS!?) gaat in dat geval dus vliegen.
Hoeft niet per se n de tijd dat je voor een prikkie naar de andere kant van Europa kon vliegen is zo ongeveer wel voorbijquote:Op zondag 25 september 2022 23:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Los daarvan zijn de prijzen van de treinreizen ook beduidend hoger.
Ik heb Chiasso-Elten eruit gekregen voor 51, 1e klas Sparpreis . Elten-Chiasso is dan wel 100 (1e klas Sparpreis). Een Interrail 2e klas kost dan wel weer 246 (1e klas 328).quote:Op zondag 25 september 2022 21:39 schreef J.B. het volgende:
[..]
Misschien boeken via Trenitalia? Toen ik afgelopen juni van Milaan naar Frankfurt ging kon ik wel via Trenitalia en de SBB boeken maar niet via DB Hetzelfde gold overigens voor de andere richting.
Dat is nog niet alles: dezelfde rit was bij Trenitalia ook nog eens significant goedkoper dan bij de SBBquote:Op zondag 25 september 2022 22:39 schreef ReisT het volgende:
Mooie illustratie van het probleem. De consument die niets van treinen weet (hoe heet de Italiaanse NS!?) gaat in dat geval dus vliegen.
Laat me raden, Zwitsers rekenen met Zwitserse prijzen (ook buiten Zwitserland), Italianen met Italiaanse prijzen (ook buiten Itali).quote:Op maandag 26 september 2022 10:12 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dat is nog niet alles: dezelfde rit was bij Trenitalia ook nog eens significant goedkoper dan bij de SBB
Echt hquote:Op maandag 26 september 2022 11:10 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Laat me raden, Zwitsers rekenen met Zwitserse prijzen (ook buiten Zwitserland), Italianen met Italiaanse prijzen (ook buiten Itali).
Die oplossing van alles schrappen is wel goed bevallen in het F1-weekend geloof ik. Gaan we dit nu standaard doen?quote:Op dinsdag 27 september 2022 12:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
https://www.ns.nl/reisinf(...)m-bijlmer-arena.html
Hoe kan de reisplanner nou nog niet bijgewerkt zijn, allemachtig zeg.
"Dat is niet mijn afdeling"quote:Op dinsdag 27 september 2022 12:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
https://www.ns.nl/reisinf(...)m-bijlmer-arena.html
Hoe kan de reisplanner nou nog niet bijgewerkt zijn, allemachtig zeg.
De deur staat nu open h. We kunnen niet iedereen vervoeren, dus vervoeren we maar gewoon niemand.quote:Op dinsdag 27 september 2022 12:59 schreef Piles het volgende:
[..]
Die oplossing van alles schrappen is wel goed bevallen in het F1-weekend geloof ik. Gaan we dit nu standaard doen?
Dat is verre van nieuw en ook verre van endemisch voor NS. Volgens mij walgt elke personenvervoerder simpelweg van het vervoeren van personen.quote:Op dinsdag 27 september 2022 14:16 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
De deur staat nu open h. We kunnen niet iedereen vervoeren, dus vervoeren we maar gewoon niemand.
Naar mijn mening moet de ZiggoDome z'n bek houden en er niet vanuit gaan dat NS automatisch voor ze klaar staat.quote:Op dinsdag 27 september 2022 13:27 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Ziggo Dome is er wel klaar mee.
Alleen reductie van operationele kosten is gebeurd, of althans tot doel gesteld.quote:Op donderdag 29 september 2022 13:09 schreef Peterselieman het volgende:
ProRail heeft maar n deel van het Japanse model overgenomen. Het andere deel is in Nederland noch door ProRail, noch door de vervoerders geregeld
Er vindt door het hele land een afschuwelijke kaalslag plaats.quote:Op donderdag 29 september 2022 14:29 schreef boriq het volgende:
Nog een interessant plaatje uit dezelfde presentatie over toekomstige infra-maatregelen in ZW-Nederland, kernwoord lijkt saneringen te zijn:
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Ik mis een paar parameters. Zo mag je verwachten dat nieuwe infra minder storingen vertoont dan oude, en bij Utrecht is alles nieuw. Daarnaast vraag ik me af of het onderhoudsregime gewijzigd is om het knooppunt Utrecht in topconditie te houden. Nu gaat de vlag uit vanwege minder storingen (en terecht), maar wordt het Utrechtse voorbeeld gebruikt om in de rest van het land alle flexibiliteit uit het spoor te snoeien.quote:Op donderdag 29 september 2022 13:03 schreef boriq het volgende:
Het aantal infra storingen bij Utrecht Centraal (omgebouwd in 2016) is tussen 2015 en 2016 schijnbaar met 85% gedaald, evenals het aantal vertragingsminuten.
Dit n het betekent dat de vervoerder het materieel in betere conditie moet houden omdat je niet om verstoringen heen kunt rijdenquote:Op donderdag 29 september 2022 17:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik mis een paar parameters. Zo mag je verwachten dat nieuwe infra minder storingen vertoont dan oude, en bij Utrecht is alles nieuw. Daarnaast vraag ik me af of het onderhoudsregime gewijzigd is om het knooppunt Utrecht in topconditie te houden. Nu gaat de vlag uit vanwege minder storingen (en terecht), maar wordt het Utrechtse voorbeeld gebruikt om in de rest van het land alle flexibiliteit uit het spoor te snoeien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |