abonnement Unibet Coolblue
pi_206018003
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 13:57 schreef Brammmetje het volgende:

[..]
Bij Engie kan ik het nog gewoon doen. Maar vind zo'n teruggave na december altijd wel fijn dus ik laat hem gewoon op 56 staan.
_O- das iets anders dan 1100¤
pi_206018017
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 13:59 schreef Nismo1991 het volgende:

[..]
_O- das iets anders dan 1100¤
Ik zit nu ook op alleen elektra 65 euro per maand en moet denk ik 100 euro bijbetalen. Gas heb ik niet. *O*
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206018021
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 13:58 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ben je een bestaande klant of nieuwe klant bij hun?
Bestaande. Sorry, had ik erbij moeten vermelden.
pi_206018035
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 14:00 schreef Brammmetje het volgende:

[..]
Bestaande. Sorry, had ik erbij moeten vermelden.
Het kan natuurlijk altijd zijn dan iemand mij het verkeerde antwoord gaf bij engie. Klantenservice miepen zijn notoir onbetrouwbaar, daarom neem ik elke gesprek op. en via whatsapp maak ik screenshots.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206018050
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 13:59 schreef Nismo1991 het volgende:

[..]
_O- das iets anders dan 1100¤
:D Ja ik heb echt geluk gehad.
Ik moest vorig jaar juli van dubbeltarief af omdat ik nog een analoge meter heb, toen een contract gekozen voor 3jr vast die is ingegaan op 1 januari.

Verbruik is 1670kWh / 326m3 voor appartement van 65m2

Oh de geschatte teruggave staat nu ongeveer op 424,- dus dan zou mijn maandbedrag ~23,- zijn.
pi_206018223
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 14:02 schreef Brammmetje het volgende:

[..]
:D Ja ik heb echt geluk gehad.
Ik moest vorig jaar juli van dubbeltarief af omdat ik nog een analoge meter heb, toen een contract gekozen voor 3jr vast die is ingegaan op 1 januari.

Verbruik is 1670kWh / 326m3 voor appartement van 65m2

Oh de geschatte teruggave staat nu ongeveer op 424,- dus dan zou mijn maandbedrag ~23,- zijn.
Lekker man 8-) heb je goed gedaan.
pi_206018492
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 13:55 schreef Nismo1991 het volgende:

[..]
Mag je nergens zelf je termijnbedrag meer bepalen ? Ook niet als bestaande klant ?
Ik kan online mijn maandbedrag niet naar beneden aanpassen terwijl ik 2 maand terug ruim geld terug zou krijgen. Was daar voor nog wel mogelijk (werd zelfs voorgesteld)

Vermoed dat de energiemaatschappijen willen voorkomen dat mensen hun bedrag te laag zetten voor hun gebruik en dan bij de eindafrekening dan een dikke rekening krijgen die ze niet kunnen betalen.

Heb je daar als energiebedrijf daar teveel van kan je in de problemen komen.
pi_206018560
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 14:39 schreef descon het volgende:

[..]
Ik kan online mijn maandbedrag niet naar beneden aanpassen terwijl ik 2 maand terug ruim geld terug zou krijgen. Was daar voor nog wel mogelijk (werd zelfs voorgesteld)

Vermoed dat de energiemaatschappijen willen voorkomen dat mensen hun bedrag te laag zetten voor hun gebruik en dan bij de eindafrekening dan een dikke rekening krijgen die ze niet kunnen betalen.

Heb je daar als energiebedrijf daar teveel van kan je in de problemen komen.
Begrijpelijk.
pi_206018943
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 14:39 schreef descon het volgende:

[..]
Ik kan online mijn maandbedrag niet naar beneden aanpassen terwijl ik 2 maand terug ruim geld terug zou krijgen. Was daar voor nog wel mogelijk (werd zelfs voorgesteld)

Vermoed dat de energiemaatschappijen willen voorkomen dat mensen hun bedrag te laag zetten voor hun gebruik en dan bij de eindafrekening dan een dikke rekening krijgen die ze niet kunnen betalen.

Heb je daar als energiebedrijf daar teveel van kan je in de problemen komen.
Echter dit betekent dat je met besparingen/investeringen niet je voorschot bedrag meer kan verlagen voor dit jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206018990
Bij Greenchoice kan ik het maanbedrag gewoon nog op '0' zetten, wat ik ook gedaan heb begin dit jaar. Ze sturen maar een rekening achteraf.
pi_206020334
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 15:13 schreef devijfdekeuze het volgende:
Bij Greenchoice kan ik het maanbedrag gewoon nog op '0' zetten, wat ik ook gedaan heb begin dit jaar. Ze sturen maar een rekening achteraf.
Als ik vragen mag. Zet je dan het voorschotbedrag op een spaarrekening zodat je straks de rekening wel kunt betalen maar nu geen risico loopt als de energieleverancier onverhoopt failliet gaat? Of is het uitstel van executie?

Bij Engie kan ik mijn voorschotbedrag overigens maximaal 10% verlagen. Maar ik vermoed dat je na één termijn betaald te hebben, gewoon opnieuw met 10% kunt verlagen. Dat heb ik niet uitgeprobeerd.
pi_206020484
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 13:06 schreef iunik het volgende:

[..]
Ben nu aan het kijken op Independer.
Ik kan kiezen uit stroom en gas. Ik heb toch beide nodig? Er zit in het huis een individuele HR combiketel.
Heb ik gas nog steeds nodig als ik bijv een elektrische fornuis neem?
Misschien beetje domme vragen, maar heb echt geen idee :@
Leuke troll deze :')
pindazakje
  zondag 18 september 2022 @ 17:04:36 #88
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_206020577
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2022 16:57 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]
Leuke troll deze :')
Ja als men door blijft gaan nadat er serieus advies is gegeven ben ik er ook snel klaar mee.

Mods mogen daar wel strenger op zijn.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_206020626
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 16:43 schreef Groepfunder het volgende:

[..]
Als ik vragen mag. Zet je dan het voorschotbedrag op een spaarrekening zodat je straks de rekening wel kunt betalen maar nu geen risico loopt als de energieleverancier onverhoopt failliet gaat? Of is het uitstel van executie?

Bij Engie kan ik mijn voorschotbedrag overigens maximaal 10% verlagen. Maar ik vermoed dat je na één termijn betaald te hebben, gewoon opnieuw met 10% kunt verlagen. Dat heb ik niet uitgeprobeerd.
Ik zet niet bewust het voorschotbedrag opzij, maar ik zorg er wel voor dat ik gewoon de rekening kan betalen als deze komt.

Moet ook eerlijk zeggen dat ik dit al deed voordat die energieleveranciers opeens failliet begonnen te gaan en daar achteraf wel blij mee ben, haha. Het komt vooral omdat ik in het buitenland heb gewoond waarbij ze gewoon elk half jaar een rekening van je verbruik sturen en dus niet met voorschotten of iets werken, dat beviel me wel.
pi_206021615
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 13:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ja na afloop wordt het verrekend met je verbruik, maar je moet het dus wel eerst betalen een jaar lang.
Vaak is het na een aantal weken bij te stellen als je een slimme meter hebt.
pi_206021946
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 13:20 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ja, mij verbaasde het dat je het ook niet mag verlagen als je aantoonbaar met facturen de boel laat isoleren... het mag niet meer. Hooguit mag je nog 10% verlagen, maar dat is een fooi.

Ze gaan ervanuit dat je hetzelfde verbruikt als je voorganger.

Misschien heeft Vattenfal andere regels, maar Essent, Eneco, delta energie (daar ik zit bij voor stroom alleen) en engie hanteren de regel die ik schreef.
Ik zit zelf al jaren bij Vattenfall en ik kan met mijn variable contract nog steeds het voorgestelde termijn naar boven en naar beneden aanpassen?

Zeker wel met een ondergrens, ik mag het bedrag wat we afgelopen maart terug kregen door 12 delen en dit ongeveer als max weer verminderen op het maandtermijn.

Ik heb even gekeken op de site en op mijn postcode en huisnummer gekeken wat voor voorgestelde maandtermijn ik zou krijgen bij een nieuw modelcontract met een gebruik van 3000 KWh en 1450 m2 gas, zonder zonnepanelen...

Een maandtermijn van 708,90...

Er staat een hele rits met toelichtingen bij de prijsopbouw.

Ik zou zeker nog even kijken bij Vattenfall als ik jou was, eigenlijk absurd dat ze eisen dat je die 2000,00 per maand als voorschot moet gaan betalen terwijl jij al zeker weet dat je dit niet gaat gebruiken, WTF 24.000 op jaarbasis?!
  zondag 18 september 2022 @ 19:16:24 #92
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_206022185
Mijn tip is om de investeren in een isolerende ondervloer en direct in zuinige apparatuur zoals bijvoorbeeld je koel en vries apparatuur.
BAM dit is 3KB
pi_206022767
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:56 schreef PieterCornelis het volgende:

[..]
Ik zit zelf al jaren bij Vattenfall en ik kan met mijn variable contract nog steeds het voorgestelde termijn naar boven en naar beneden aanpassen?

Zeker wel met een ondergrens, ik mag het bedrag wat we afgelopen maart terug kregen door 12 delen en dit ongeveer als max weer verminderen op het maandtermijn.

Ik heb even gekeken op de site en op mijn postcode en huisnummer gekeken wat voor voorgestelde maandtermijn ik zou krijgen bij een nieuw modelcontract met een gebruik van 3000 KWh en 1450 m2 gas, zonder zonnepanelen...

Een maandtermijn van 708,90...

Er staat een hele rits met toelichtingen bij de prijsopbouw.

Ik zou zeker nog even kijken bij Vattenfall als ik jou was, eigenlijk absurd dat ze eisen dat je die 2000,00 per maand als voorschot moet gaan betalen terwijl jij al zeker weet dat je dit niet gaat gebruiken, WTF 24.000 op jaarbasis?!
komt denk ik omdat jij een bestaande klant bent en ik een nieuwe klant moet worden omdat ik nu geen gas heb. Maar ik heb Vattenfal niet kunnen bereiken dus wellicht kunnen nieuwe klanten daar hun voroschot aanpassen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206023388
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 14:02 schreef Brammmetje het volgende:

[..]
:D Ja ik heb echt geluk gehad.
Ik moest vorig jaar juli van dubbeltarief af omdat ik nog een analoge meter heb, toen een contract gekozen voor 3jr vast die is ingegaan op 1 januari.

Verbruik is 1670kWh / 326m3 voor appartement van 65m2

Oh de geschatte teruggave staat nu ongeveer op 424,- dus dan zou mijn maandbedrag ~23,- zijn.
ja al die klanten met een 3jrs contract lachen zich een kip,al heel veel veel te hoge bedragen voorbij zien komen,zoals een snackbar van 50k per maand,gewoon ronduit belachelijk.
pi_206023451
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:05 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
komt denk ik omdat jij een bestaande klant bent en ik een nieuwe klant moet worden omdat ik nu geen gas heb. Maar ik heb Vattenfal niet kunnen bereiken dus wellicht kunnen nieuwe klanten daar hun voroschot aanpassen.
Klopt dat ik veel langer klant ben, sowieso al sinds 2014 in deze woning en we hebben toen het contract meegenomen van het vorige huis waarin het in 2007 is afgesloten.

Ik kan het maandtermijn dus aanpassen, net nog even gekeken, het maandtermijn staat nu op 150,00 en ik kan het terugzetten naar het minimum van 129,00 euro, maar dat komt dus door de laatste teruggave van afgelopen maart.

In maart 2023 verwachten ze met de nieuwe afrekening dat we zo'n 250,00 te kort gaan komen en moeten bi betalen, dan verwacht ik dat het termijnbedrag vanaf maart hier op gaat worden aangepast en wij dan weet tot een minimum kunnen terugzetten zodat de hele rekening van het afgelopen jaar opgevangen wordt.

Het bedrag waar ik mee kwam van 708,90 is het voorgestelde maandtermijn die Vattenfall in rekening zou gaan willen brengen wanneer ik op mijn eigen adres als nieuwe klant zijnde een nieuw modelcontract zou hebben willen afsluiten. (Edit: En die gemiddelde KWh en de m2 van het gas waren de waarden die vooraf ingevuld waren door Vattenfall voor een tussenwoning en deze niet meer aangepast naar mijn eigen verbruik.)

Ik schrok echt van die 2000,00 euro die jij noemde, deze 708,90 scheelt alweer een slok op de borrel, of je het terug kan zetten als nieuwe klant? Ik denk het bijna niet, of anders ook misschien maximaal een procent of 10?

Kijk dat je moet betalen voor wat je verbruikt is niet meer dan normaal, ook al zijn deze huidige prijzen absurd hoog, dan moet je toch de rekeningen blijven betalen en dat is logisch.

Wat ik absurd vind is dat ze jou dan die 2000,00 euro per maand willen laten betalen, omdat de vorige bewoner misschien wel de kachel 365 dagen per jaar tot op 25'C heeft opgestookt, voor hetzelfde geld is hij op vakantie gegaan en heeft hij de thermostaat niet terug gezet, weten wij veel?!

Op de site van Vattenfall kan je zelf het aantal KWh en m2 aan gas opgeven wat jij verwacht af te nemen, en in die berekening zitten de huidige prijzen en eventuele kortingen verwerkt, of ze dan ook nog de energiemeters uit gaan peilen over het gemiddelde verbruik van de vorige bewoner weet ik ook niet.

En dan over het contact, ik heb zelf ook liever gelijk iemand aan de telefoon, maar dat werkt tegenwoordig niet meer zo, ik kan mij er zo nu en dan bij neerleggen.

En nu met deze energiemarkt wil ik nog geen eens contact meer met andere bedrijven, ik slaap nog wel even verder bij Vattenfall, maar wellicht kan jij er nu wel wat voordeel mee doen.

Over het algemeen geen klachten over ze, ik reken af, zij doen een voorstel voor een nieuwe maandtermijn en die pas ik dan weer aan naar een mooi iets lager rond bedrag, alleen die eerste keer dat er een incasso gaat plaats vinden dan is het dat voorgestelde bedrag wanneer je niet snel genoeg bent met het zelf aan te passen.

Ik zou desnoods dan maar online alsnog even bij ze kijken, verwachtte KWh en M2 invullen en kijken waar het op uit gaat komen?

[ Bericht 4% gewijzigd door PieterCornelis op 18-09-2022 21:52:10 ]
pi_206025437
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 13:23 schreef sjorsie1982 het volgende:
ze zijn bang voor wanbetalingen zodat ze omvallen. Andere verklaring heb ik niet.
Met een voorschot van ¤ 2000,- per maand zou ik zelf vooral bang zijn dat zij omvallen.

Zou voor mij ook een no go zijn om een dergelijk huis te kopen wetende dat ik een veel lager verbruik zal hebben dan de vorige bewoners.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')