abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 17 september 2022 @ 23:51:54 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_206013381
Voedselbank verruimt de norm voor afhalen hulppakketten vanwege inflatie

Beste lezers,

Het moge duidelijk zijn dat voor verschillende mensen zeer bekende en professionele functionarissen *) uit het culinaire Haarlem :Y) *) en omstreken >:O, Amsterdam en Den Haag er geen geheim van maken het allerbeste voor te hebben met de doorsnee burger in NL, aldus ik en 'n paar anderen afgelopen avond in de Jopenkerk. :7~

Behalve alle goede intenties die te allen tijde de boventoon voeren, wordt op deze belangrijke locaties uiteraard flink aan de weg getimmerd :lijstje: waarbij diverse banken een grote rol spelen. *)
Zo'n megasalaris voor alle goede diensten :s) :s) :s), onder meer geleverd door professionals als wij *), is dan ook zeker niet onterecht. ^O^ En al helemaal omdat men ook nog meedenkt met politiek Den Haag en daardoor buitengewoon innovatief te werk gaat, mij dunkt. *)
Diverse aan ons op locatie Amsterdam gelieerde organisaties c_/, hebben alle financiële manoeuvres evengoed prima op orde. Het een en ander maakt in prima samenwerking met de overheid uiteindelijk meer mogelijk voor hen die elk dubbeltje moeten omdraaien (waaronder misschien ook u). In de nieuwe werkweek zal daarover nog meer duidelijk worden. :7~

Enfin, anders dan voor m'n partner, ikzelf *) en legio andere grootverdieners op verschillende locaties :Y) is de inflatie en het flink duurder worden van de boodschappen et cetera, zeker geen lolletje voor hen die aanzienlijk minder te besteden hebben. Hoewel men niet in echte armoede geloofd binnen onze landsgrenzen, ziet men in dat er probleemgroepen bestaan die niet bij machte zijn om straks het hoofd boven water te houden. ;( :|W
Om maar te zwijgen van de gas/energiecrisis in wording door toedoen van Poetin en zijn oorlog :{ ;( als medeoorzaak van wat het voor bepaalde groepen straks zo extra moeilijk maakt. :|W Volgens ingewijden zullen de energieprijzen bijna vertienvoudigen en vooral door het dak gaan voor burgers met de meest krappe beurs. :lijstje:

De Voedselbank in het bijzonder heeft het groene licht gegeven :Y) en gaat vol gas en met bijpassend enthousiasme mee in het bieden van een vangnet voor hongerige magen. :Y)
Het maatschappelijke probleem, vooral voor mensen die om persoonlijke redenen de boel niet of nauwelijks nog kunnen financieren :|W, vraagt om een serieuze aanpak met de winter in het vooruitzicht. ~:)
Burgers die denken naast allerhande financiële toeslagen ook nog recht denken te hebben op 'inwendige ondersteuning' :Y), kunnen na beoordeling van hun situatie snel in aanmerking komen om voedsel af te nemen :9 op daartoe ingerichte locaties van de Voedselbank. :Y)

Welnu, ik en andere functionarissen, adviseurs en meerdere professionals op belangrijke locaties *), waar soms ook flink gegeten wordt bij wijze van ontspanning en overleg :Y), raden financieel of mentaal zwakkeren in de samenleving aan om komende tijd gebruik te maken van alle voorzieningen die de overheid daarvoor heeft opgetuigd. :lijstje:
Het kan nooit kwaad om tenminste een gesprekje aan te gaan met hulpverleners die speciaal daarvoor zijn opgeleid/aangesteld of als vrijwilliger uit barmhartigheid voor het vak hebben gekozen. :7~

Voor straks uiteraard een fijne nacht toegewenst!

Warme groet,

Scjvb

quote:
NOS Nieuws • vandaag, 18:04

ANP

Voedselbanken verruimen de norm voor het verkrijgen van een voedselpakket. Dat heeft de koepelorganisatie Voedselbanken Nederland vanmiddag besloten. Met de maatregel wordt ingespeeld op de stijgende kosten van levensonderhoud, waardoor meer huishoudens in geldproblemen komen.

Voedselbanken kijken naar de inkomsten van huishoudens en de hoogte van de vaste lasten. Het bedrag dat na aftrek van de vaste lasten overblijft voor onder meer voeding en kleding bepaalt of iemand wel of niet in aanmerking komt voor voedselpakketten.

Nu is het bijvoorbeeld nog zo dat een alleenstaande ouder met twee kinderen die na aftrek van de vaste lasten minder dan 450 euro overhoudt, welkom is bij de Voedselbank. Dat bedrag wordt opgetrokken naar 520 euro. Voor een alleenstaande gaat het normbedrag van 250 naar 300 euro. De nieuwe richtlijn gaat per direct in.

Aanpassing dit jaar eerder

Normaal gesproken wordt het bedrag op 1 januari aangepast. Maar de voedselbanken hebben besloten de aanpassing eerder door te voeren vanwege de hoge inflatie. Lage en lage middeninkomens dreigen daardoor niet meer rond te kunnen komen.

De voedselbanken gaan ervan uit dat meer mensen zich melden voor een voedselpakket, onder wie ook steeds meer werkende mensen en tweeverdieners. Punt van zorg is dat er minder voedingsmiddelen worden gedoneerd aan de voedselbanken. Een van de oorzaken is dat supermarkten zelf meer acties organiseren om verspilling tegen te gaan.

"Pakketten worden al kleiner. Van gemiddeld 40 producten naar 35 á 30 in een pakket", lichtte de coördinator van voedselbank West-Friesland afgelopen week toe.

10 euro inflatiecorrectie per persoon
Het basisbedrag per huishouden dat als norm voor hulp van de voedselbank wordt gehanteerd. was eerst 250 euro. Dat wordt nu 300 euro. Van die extra 50 euro is 40 euro een correctie als gevolg van een foute berekening die er eerder in is geslopen. 10 euro is daadwerkelijk bedoeld als tegemoetkoming vanwege de inflatie.

Voor elke persoon meer in het huishouden werd tot dusver 100 euro bij het basisbedrag opgeteld. Dat wordt nu 110 euro.


© https://nos.nl/artikel/24(...)ten-vanwege-inflatie
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_206013384
Heb je hem weer met zijn emotion’s B-) :') (8> :') :N :') :{w :W *O* *O* oO/ ^) 8)7 8)7 ~:) :% 8-)
pi_206013550
Uitkeringen moeten omhoog.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_206013599
@Scjvb ik mis het Jopen bier met de bijpassende smiley.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Spellchecker zondag 18 september 2022 @ 00:30:20 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  zondag 18 september 2022 @ 00:34:10 #6
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206013780
Eten uit een pakje :X
pi_206013781
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:30 schreef maily het volgende:
Waarom krijgen ze van die mixzooi van Knorr :r
Omdat vers voedsel snel bederft en/of duurder is.

Pakjes zijn makkelijker, goedkoper en blijft langer goed
  zondag 18 september 2022 @ 00:37:55 #8
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206013794
Pakjes en blikjes :{

pi_206013812
Het is niet normaal dat we in een rijk land als Nederland met voedselpakketen aan de slag gaan. Werk die gelukszoekers het land uit en zorg dat de bewoners van dit land gewoon rond kunnen komen zonder voedselbanken. Het is te walgelijk voor woorden, voedselpakketten 8)7
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  zondag 18 september 2022 @ 00:46:09 #10
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206013843
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 00:08 schreef superniger het volgende:
Uitkeringen moeten omhoog.
Eens.
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  zondag 18 september 2022 @ 00:46:56 #11
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206013847
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:41 schreef Pokkehandtas het volgende:
Het is niet normaal dat we in een rijk land als Nederland met voedselpakketen aan de slag gaan. Werk die gelukszoekers het land uit en zorg dat de bewoners van dit land gewoon rond kunnen komen zonder voedselbanken. Het is te walgelijk voor woorden, voedselpakketten 8)7
Denken dat buitenlanders de reden zijn dat sloebers hun meeste geld uitgeven aan drank en drugs en tatoos en huisdieren :')

[ Bericht 0% gewijzigd door corehype op 18-09-2022 09:55:55 ]
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  zondag 18 september 2022 @ 01:16:24 #12
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_206013959
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:34 schreef Tengano het volgende:
Eten uit een pakje :X
Wat is er zo erg aan een kruidenmix? Of ze dat van te voren doen, of dat jij dat thuis mixt met je potjes komijn, paprikapoeder en knoflookpoeder. Het resultaat is hetzelfde.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_206013996
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:35 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Omdat vers voedsel snel bederft en/of duurder is.

Pakjes zijn makkelijker, goedkoper en blijft langer goed
Bij die pakjes moet je zelf nog vlees en groente toevoegen.
De deegwaren erin kan je los vaak ook al goedkoper kopen.
Het enige wat er 'makkelijker' is, is dat er een kruidenmix voor het vlees en/of de saus bij zit. Wat ook nog een hoop humbug, zetmelen en zout is.
Met een eetlepel gedroogde kruiden en specerijen, bereik ik vaak net zo veel, als de vier eetlepels gedoe die er in zo'n zakje zit.
Als je dat gaat uitrekenen, is het inrichten en bijhouden van een kruidenkastje waarschijnlijk ineens goedkoper, dan elke keer zo'n doos kopen.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_206014066
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 01:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]
Wat is er zo erg aan een kruidenmix? Of ze dat van te voren doen, of dat jij dat thuis mixt met je potjes komijn, paprikapoeder en knoflookpoeder. Het resultaat is hetzelfde.
Had je al eens naar de ingrediënten van die mixen gekeken?
Het varieert nog weleens, maar het kan oplopen tot 70% zout.
Er zit overal suiker in, in één vorm of de andere.
Een hele serie aan geur, kleur en smaakstoffen, smaakversterkers, emulgatoren, antiklontermiddelen, verdikkingsmiddelen en verschillende soorten zetmelen.
En, oh ja, ook nog wat kruiden en specerijen.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_206014163
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 01:23 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Bij die pakjes moet je zelf nog vlees en groente toevoegen.
De deegwaren erin kan je los vaak ook al goedkoper kopen.
Het enige wat er 'makkelijker' is, is dat er een kruidenmix voor het vlees en/of de saus bij zit. Wat ook nog een hoop humbug, zetmelen en zout is.
Met een eetlepel gedroogde kruiden en specerijen, bereik ik vaak net zo veel, als de vier eetlepels gedoe die er in zo'n zakje zit.
Als je dat gaat uitrekenen, is het inrichten en bijhouden van een kruidenkastje waarschijnlijk ineens goedkoper, dan elke keer zo'n doos kopen.
Qua logistiek is dat niet te doen. Je wilt geen administratie bij gaan houden wie wat heeft, daar heb je het personeel (en tijd) niet voor.

Je wilt zoveel mogelijk in blik, pakjes etc. Daar kan dan hier en daar wat vers(ish) bij en dat hangt van af wat je hebt binnengekregen.

Je moet met wat je krijgt voedselpakketten gaan samenstellen, je kan je dan niet teveel permitteren en moet dan keuzes gaan maken.

Als supermarkten gewoon zouden samenwerken met voedselbanken ipv tot de laatste dag wachten en alles weg te tyfen zouden we al een heel end komen denk ik :)
pi_206014296
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 00:08 schreef superniger het volgende:
Uitkeringen moeten omhoog.
Uitkeringen mogen wat mij betreft alleen omhoog voor mensen die 8 jaar of langer gewerkt hebben.

Heb je nog nooit gewerkt of een paar maanden voor 'de vorm' om een uitkering te kunnen aanvragen, dan geen verhoging van de uitkering.

Verhogen van de AOW's (gaat gelukkig ook gebeuren) en pensioenen vind ik belangrijker.
De ouderen die jarenlang gewerkt hebben, en nu elke cent moeten omdraaien, verdienen het om geholpen te worden.
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
pi_206014379
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 00:08 schreef superniger het volgende:
Uitkeringen moeten omhoog.
Lijkt me geen goed idee. :N



Hij geeft het effect van verhoging zelf aan...
  zondag 18 september 2022 @ 07:21:10 #18
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_206014402
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:41 schreef Pokkehandtas het volgende:
Het is niet normaal dat we in een rijk land als Nederland met voedselpakketen aan de slag gaan. Werk die gelukszoekers het land uit en zorg dat de bewoners van dit land gewoon rond kunnen komen zonder voedselbanken. Het is te walgelijk voor woorden, voedselpakketten 8)7
Precies we bouwen een groot hek om Nederland om immigranten buiten te houden. Wie nu een voedselpakket nodig heeft wordt tegen 70% procent van het minimumloon te werk gesteld bij het bouwen van het hek. Ik zie niet wat er mis zou kunnen gaan. Ze mogen zelfs tijdelijk in de buurt van het hek wonen mits zei zelf een hutje kunnen bouwen van plagen. Omdat ze de hut zelf bouwen en weinig verdienen hoeven ze slechts 70% van de gereguleerde sociaal huurprijs over te maken naar prins Bernhard.
pi_206014409
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 06:10 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]
Uitkeringen mogen wat mij betreft alleen omhoog voor mensen die 8 jaar of langer gewerkt hebben.

Heb je nog nooit gewerkt of een paar maanden voor 'de vorm' om een uitkering te kunnen aanvragen, dan geen verhoging van de uitkering.

Verhogen van de AOW's (gaat gelukkig ook gebeuren) en pensioenen vind ik belangrijker.
De ouderen die jarenlang gewerkt hebben, en nu elke cent moeten omdraaien, verdienen het om geholpen te worden.
Wow. :')

Verder snap ik die bedragen niet helemaal van de voedselbank, 520 euro is de nieuwe norm voor alleenstaande ouders dat ze overhouden per maand.
Is dat voor ze eten moeten kopen of na? Mag toch aannemen dat dit een bedrag is wat ze overhouden na de vaste lasten behalve kleding en eten.

Maar dan nog is 520eu best veel.
Tenzij je 5 kinderen hebt ofzo.
Maar dan nog kan ik haast niet voorstellen dat je te weinig overhoudt.
Kinderbudget alleen al schiet omhoog naar honderden euro’s, bij een laag inkomen en alleenstaand met kinderen.
Kinderbijslag, zeker als je 2 of 3 kinderen zou hebben heb je het toch ook al gauw over 750eu per kwartaal.
pi_206014481
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:46 schreef corehype het volgende:

[..]
Denken dat buitenlanders de resen zijn dat sloebers hun meeste geld uitgeven aan drank en drugs en tatoos en huisdieren :')
En roken :r
Imo zou je soberso niet naar de voedselbank mogen als je rookt of tattoo's hebt :r
pindazakje
pi_206014500
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 07:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Wow. :')

Verder snap ik die bedragen niet helemaal van de voedselbank, 520 euro is de nieuwe norm voor alleenstaande ouders dat ze overhouden per maand.
Is dat voor ze eten moeten kopen of na? Mag toch aannemen dat dit een bedrag is wat ze overhouden na de vaste lasten behalve kleding en eten.

Maar dan nog is 520eu best veel.
Tenzij je 5 kinderen hebt ofzo.
Maar dan nog kan ik haast niet voorstellen dat je te weinig overhoudt.
Kinderbudget alleen al schiet omhoog naar honderden euro’s, bij een laag inkomen en alleenstaand met kinderen.
Kinderbijslag, zeker als je 2 of 3 kinderen zou hebben heb je het toch ook al gauw over 750eu per kwartaal.
Voedselbanken zijn dan ook het gevolg van overschot aan aanbod van etenswaren. Niet van tekorten bij de burger, wat steevast wel als zodanig wordt geframed.
pi_206014545
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 08:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Voedselbanken zijn dan ook het gevolg van overschot aan aanbod van etenswaren. Niet van tekorten bij de burger, wat steevast wel als zodanig wordt geframed.
Uit ervaring weet ik dat doneren aan de voedselbank goedkoper is dan dat je stortkosten moet gaan betalen.
pi_206014584
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 08:18 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Uit ervaring weet ik dat doneren aan de voedselbank goedkoper is dan dat je stortkosten moet gaan betalen.
Natuurlijk. In wezen is het niets anders dan die oude plasma tv die op zolder in de weg staat op marktplaats flikkeren in de hoop dat iemand ons er gratis van komt verlossen.

En de SP maakt daarvan: schande dat mensen in Nederland niet genoeg inkomen hebben van een plasma tv.

Die hele voedselbankdiscussie is zo onzinnig. Norm verbreden is juist een signaal dat er veel aanbod is. Waarom zou je anders meer mensen uitnodigen?
pi_206014667
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 00:08 schreef superniger het volgende:
Uitkeringen moeten omhoog.
Klopt, maar men gunt niet iedereen een licht bestaan.
  zondag 18 september 2022 @ 08:43:50 #25
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206014680
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 08:01 schreef Hyaenidae het volgende:
En roken :r
Imo zou je soberso niet naar de voedselbank mogen als je rookt of tattoo's hebt :r
U rookt? Helemaal goed, dan wordt u gekort op uw uitkering. Blijkbaar krijgt u dus te veel aan geld van ons wat u aan deze ransige en nutteloze hobby uit kunt geven en daar is ons geld en onze steun niet voor bedoeld. Ik wens u verder veel wijsheid en duidelijker kunnen wij niet zijn :)

U krijgt van ons wel een toegangskaart tot de voedselbank. Dat dan weer wel.

Mocht u stoppen met roken dan wordt uw uitkering weer op niveau gebracht en kunt u gewoon in de winkel boodschappen doen net als iedereen. Prettige dag verder :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')