abonnement Unibet Coolblue
pi_206013217
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 22:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Nummer 19, Sakha, ziet er tering groot uit. Nog nooit van gehoord. Triest eigenlijk, mijn eigen gebrek.
Zo vreemd is dat op zich niet, aangezien alles afspeelt in het westen van Rusland. Veel uit Siberi is weinig bekend.

Het coole (mijns inziens) is dat de mensen uit dat gebied behoren tot een Turkse volk (Jakoeten) en een Turkse taal (Jakoets) spreken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2022 23:33:07 ]
  zaterdag 17 september 2022 @ 23:33:49 #3
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206013225
Echt een treurig land als ze radiators en kachels moeten stelen.
En een trieste overheid die zelfs dat spul niet aan hun mensen kan leveren.

Hoe willen ze dat spul trouwens gebruiken want die radiatoren hebben leidingen nodig voor het water wat er doorheen stroomt en aardgas voor de kachels.

twitter


[ Bericht 4% gewijzigd door slashdotter3 op 17-09-2022 23:39:34 ]
pi_206013245
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 23:32 schreef YStec het volgende:

[..]
Zo vreemd is dat op zich niet, aangezien alles afspeelt in het westen van Rusland. Veel uit Siberi is weinig bekend.

Het coole (mijns inziens) is dat de mensen uit dat gebied behoren tot een Turkse volk (Jakoeten) en een Turkse taal (Jakoets) spreken.
Ja! ^O^
En die mensen uit Tuva (die zie je ook veel meevechten bij het Russische leger- Mongools/Aziatisch uiterlijk), die spreken dan ook Tuva :D . En dat verstaat geen Rus, laat staan de Oekraense vertaaldienst.
11 tijdszones h.. de Rusische Federatie.
Definitely not CIA
  zaterdag 17 september 2022 @ 23:42:24 #5
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206013287
Dus tijdens een interview waar de politie gewoon bij zit en wat voor alle partijen duidelijk is wordt hij omdat ze hem iets horen zeggen wat hun niet bevalt opeens gearresteerd wegens spionage?

https://meduza.io/en/news(...)f-spying-for-ukraine
Moscow Times journalist detained in Belgorod on suspicion of spying for Ukraine

Kirill Ponomarev was detained in Belgorod on suspicion of spying for Ukraine, reports the Telegram channel Antiwar Committee of Belgorod.

The journalist has been in custody for more than three hours at the time of writing. He is not allowed a lawyer.

The television channel TV Rain, referencing Ilya Kostyukov, spokesperson for the local antiwar committee, said Ponomarev interviewed refugees from Ukraine, posing as a Ukrainian journalist. Police were present during the interview. When they heard Ponomarev’s words they “really tensed up” and therefore arrested the journalist, Kostyukov suggested.

The Moscow Times confirmed that the arrest took place. “Ponomarev acted on directions from editors at the Moscow Times. He communicated with citizens of Russia and Ukraine who were evacuated because of shelling. He managed to record several interviews, after which he was detained by police. Our correspondent also managed to call the editorial office and report the detention, after which he stopped communication,” said the editorial office.
  zaterdag 17 september 2022 @ 23:43:36 #6
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206013296
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 23:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Instabiliteit in de Russische federatie weerhoudt hen er van buurlanden binnen te vallen en is daarmee dan ook een prima scenario.
Dit is gewoon een vraag, niet om je aan te vallen of 'de kritische denker' uit te hangen (voordat mensen alweer staan te popelen om dat stigma eraan te hangen): stel dat de Russische Federatie uiteenvalt in allerlei kleinere, nieuwe landen en je krijgt een soort Joegoslavi-scenario. Die nieuwe landen raken dus met elkaar in oorlog over territorium etc. Op dat moment heb je dus ook weer buurlanden die elkaar binnenvallen. Wat doe je dan?
  zaterdag 17 september 2022 @ 23:46:11 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206013327
twitter


https://threadreaderapp.com/thread/1571246617600135169.html

1/ This is an interesting call – it reflects themes I've covered previously, such as the demoralising effect of high casualties, why Russian soldiers are breaking and quitting the battlefield, and the uselessness of Russian commanders.

2/ Transcript follows:

(R1): How are you doing there? Tell me.

(R2): It's so fucked here. Three days ago... no four now... no, three... Anyway, we attached a "Zushka" [anti-air system] to an MT-LB [armoured fighting vehicle]. Went onto hohols [Ukrainians] on it. It was ATGM'd.

3/ (R1) It was what?

(R2) ATGM'd. Fucked it with an ATGM [anti-tank guided missile], basically. One 200 [dead], two 300 [wounded], one is critical. And yesterday the last village which at the time was not taken away from us. It was attacked. Twelve 200 and two 300.

4/ (R1) They're pressing you hard there... Did you fall back even more?

(R2) Yes, it's because the brigade commander is a retard. The village was in the very lowland, and they went to it, took defence in it.

5/ (R2) They could view one side, but the other side where the enemy was they couldn't see. Didn't place checkpoints. In result, the snipers said how they sat on their checkpoint, looked at, basically, there was a hill behind the village.

6/ (R2) On that hill, 300, 400 meters from the village were the hohols, ukrops. They said ukrops even had some formation, they were forming, discussing something. He [the sniper] said he was observing them, reported to the brigade commander. He responded: "Keep observing".

7/ (R2) And in the end they observed enough, the next day they [the Ukrainians] were already bringing some crates. Another day they saw some buff guy in a t-shirt, with a carrying vest, standing waving to them. They reported to the brigade commander, he said, "Keep observing".

8/ (R2) So they kept observing.

(R1) They took everything?

(R2) Yeah. This brigade commander is a faggot, he's grabbing everything for himself.

(R1) Was he fake or something?

9/ (R2) Fuck knows. He fucked off, yesterday this attack was, he fucked off the day before, in the evening, from that village.

(R1) So you must have no people left there. Do you have vehicles, at least?

10/ (R2) We had half a company of snipers dead. They had a platoon, half of the platoon was killed yesterday. Twelve people. And that's it, the snipers are all refusing and going home.

11/ (R1) Danilka called today, they have mobilisation. All the officers are being taken away. All the sergeants are taken away.

12/ (R2) They are forming the 3rd Corps. A part have already made it here. I found out from them, those who were meant to replace us, they said they were initially recruited for reinforcement, not for rotation. /end
pi_206013364
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 23:43 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit is gewoon een vraag, niet om je aan te vallen of 'de kritische denker' uit te hangen (voordat mensen alweer staan te popelen om dat stigma eraan te hangen): stel dat de Russische Federatie uiteenvalt in allerlei kleinere, nieuwe landen en je krijgt een soort Joegoslavi-scenario. Die nieuwe landen raken dus met elkaar in oorlog over territorium etc. Op dat moment heb je dus ook weer buurlanden die elkaar binnenvallen. Wat doe je dan?
Moeten we dan wel iets doen? Is een wezenlijk andere situatie.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 17 september 2022 @ 23:53:00 #9
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206013388
quote:
99s.gif Op zaterdag 17 september 2022 23:50 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Moeten we dan wel iets doen? Is een wezenlijk andere situatie.
Andere situatie t.o.v. wat? In het geval van Joegoslavi vonden we dat we wel iets moesten doen.
  zaterdag 17 september 2022 @ 23:56:53 #10
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 17 september 2022 @ 23:58:20 #11
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 18 september 2022 @ 00:01:34 #12
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 18 september 2022 @ 00:04:26 #13
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206013515
twitter


🧵 My remarks at #NATO Military Committee Conference in Tallinn:

#Russia’s war on European soil is the most serious security situation of our generation.

NATO has made a significant shift in mindset and its defence. Many Allies are also giving #Ukraine crucial military aid. 1/7
Image
The #Kremlin has one big aim: terrorise and fulfill the imperialist dream.

They threaten the world with famine and a nuclear disaster. They are waging an energy war.

The Kremlin wants negotiations because then they can get something they didn’t have to begin with. 2/7
That is why we cannot give in one inch.

If we do not counter Russian aggression and expansionism decisively and bring those behind it to justice, the whole international rules-based order would be under threat.

That means no country and no nation could feel safe. 3/7
We are living in a time of war, and we must adapt accordingly.

Over this past year, I have advocated for a long-term policy of smart containment towards Russia.

This means four things: 4/7
First, we've been on the right track by supporting #Ukraine.

Our support takes Ukraine closer to victory - and therefore to peace.

Our focus must be scaling-up aid and weapons deliveries.

Estonia has contributed up to 0.8% of our GDP to assisting Ukraine. 5/7
Second, Russia has to be held accountable for their war of aggression, aggression crimes, and war crimes.

Perpetrators must be held responsible.

Third, we need to raise the cost of aggression by continuing to tighten sanctions and isolating Russia internationally. 6/7
Fourth, NATO’s new forward defence posture must be ironclad.

In Madrid, the Alliance decided to significantly strengthen its defence and deterrence on the Eastern flank.

The work has started and significant progress should be made before the next Summit in Vilnius. 7/7
pi_206013589
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 23:53 schreef Repentless het volgende:

[..]
Andere situatie t.o.v. wat? In het geval van Joegoslavi vonden we dat we wel iets moesten doen.
Van je fouten moet je leren.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 18 september 2022 @ 00:16:45 #15
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206013624
quote:
99s.gif Op zondag 18 september 2022 00:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Van je fouten moet je leren.
Wat is er hierin dan geleerd?
  zondag 18 september 2022 @ 00:16:47 #16
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206013625
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 23:33 schreef slashdotter3 het volgende:
Hoe willen ze dat spul trouwens gebruiken want die radiatoren hebben leidingen nodig voor het water wat er doorheen stroomt en aardgas voor de kachels.

Het is eerder voorgekomen dat sovjet/rus soldaten kranen van muren jatte, die thuis ophingen, en zeer verbaasd waren dat er geen water uit kwam. ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_206013640
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:16 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat is er hierin dan geleerd?
Hopelijk wijze lessen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 18 september 2022 @ 00:18:37 #18
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206013648
quote:
99s.gif Op zondag 18 september 2022 00:17 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Hopelijk wijze lessen.
Tja, dit is wel erg algemeen allemaal.
pi_206013710
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:18 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, dit is wel erg algemeen allemaal.
Ja, ik ben niet zo'n diepe denker.
Hoe sta jij er tegenover dan?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 18 september 2022 @ 00:26:17 #20
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206013717
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 23:43 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit is gewoon een vraag, niet om je aan te vallen of 'de kritische denker' uit te hangen (voordat mensen alweer staan te popelen om dat stigma eraan te hangen): stel dat de Russische Federatie uiteenvalt in allerlei kleinere, nieuwe landen en je krijgt een soort Joegoslavi-scenario. Die nieuwe landen raken dus met elkaar in oorlog over territorium etc. Op dat moment heb je dus ook weer buurlanden die elkaar binnenvallen. Wat doe je dan?
Mijn persoonlijke mening is dat je niks moet doen. De tijd van de westerse wereldpolitie is wel voorbij. Aangezien de stemmingen in de VN voor mij wel duidelijk aangaven dat de rest van de wereld geen ene reet geeft om wat er buiten hun belangen gebeurd.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_206013728
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 23:43 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit is gewoon een vraag, niet om je aan te vallen of 'de kritische denker' uit te hangen (voordat mensen alweer staan te popelen om dat stigma eraan te hangen): stel dat de Russische Federatie uiteenvalt in allerlei kleinere, nieuwe landen en je krijgt een soort Joegoslavi-scenario. Die nieuwe landen raken dus met elkaar in oorlog over territorium etc. Op dat moment heb je dus ook weer buurlanden die elkaar binnenvallen. Wat doe je dan?
Dat is een interne politieke aangelegenheid in de Russische federatie, daar hebben we ons als westen niet mee te bemoeien. Grenzen potdicht houden voor evt. Russische "vluchtelingen" en hen in hun eigen sop borsjtsj gaar laten koken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 18 september 2022 @ 00:38:14 #22
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206013797
Optie 1: sterven in de oorlog
Optie 2: vrijheid na 6 maanden

Of optie 3: weglopen zodra je de kans krijgt
twitter
  zondag 18 september 2022 @ 00:38:43 #23
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206013799
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:28 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat is een interne politieke aangelegenheid in de Russische federatie, daar hebben we ons als westen niet mee te bemoeien. Grenzen potdicht houden voor evt. Russische "vluchtelingen" en hen in hun eigen sop borsjtsj gaar laten koken.
Ja, maar je had het toch over het uiteenvallen van de Russische Federatie? Die bestaat daarna dan niet meer (lijkt me). Net zoals de Sovjet-Unie en Joegoslavi na het uiteenvallen niet meer bestonden, maar waren opgedeeld in verschillende landen.

Hoe zie je dit dan precies? Nogmaals: geen aanval. Ik vind het scenario dat je schetst alleen niet zo wezenlijk verschillen, dus ik vraag me af wat dit dan anders maakt.
pi_206013800
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 23:43 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit is gewoon een vraag, niet om je aan te vallen of 'de kritische denker' uit te hangen (voordat mensen alweer staan te popelen om dat stigma eraan te hangen): stel dat de Russische Federatie uiteenvalt in allerlei kleinere, nieuwe landen en je krijgt een soort Joegoslavi-scenario. Die nieuwe landen raken dus met elkaar in oorlog over territorium etc. Op dat moment heb je dus ook weer buurlanden die elkaar binnenvallen. Wat doe je dan?
De Russische federatie is dan ook veel beter af als het gewoon intact blijft, maar dan zonder Putler zoals je wel zal begrijpen. Als de federatie uiteenvalt, is het meteen een puinhoop wat betreft kenwapens en wie ze in bezit heeft.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_206013805
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:38 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ja, maar je had het toch over het uiteenvallen van de Russische Federatie? Die bestaat daarna dan niet meer (lijkt me). Net zoals de Sovjet-Unie en Joegoslavi na het uiteenvallen niet meer bestonden, maar waren opgedeeld in verschillende landen.

Hoe zie je dit dan precies? Nogmaals: geen aanval. Ik vind het scenario dat je schetst alleen niet zo wezenlijk verschillen, dus ik vraag me af wat dit dan anders maakt.
quote:
99s.gif Op zondag 18 september 2022 00:25 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Ja, ik ben niet zo'n diepe denker.
Hoe sta jij er tegenover dan?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 18 september 2022 @ 00:40:45 #26
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206013809
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:38 schreef Hathor het volgende:

Als de federatie uiteenvalt, is het meteen een puinhoop wat betreft kenwapens en wie ze in bezit heeft.
NATO zal dan wel binnenvallen om de kernwapens veilig te stellen
pi_206013825
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 23:46 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]

https://threadreaderapp.com/thread/1571246617600135169.html

1/ This is an interesting call – it reflects themes I've covered previously, such as the demoralising effect of high casualties, why Russian soldiers are breaking and quitting the battlefield, and the uselessness of Russian commanders.

2/ Transcript follows:

(R1): How are you doing there? Tell me.

(R2): It's so fucked here. Three days ago... no four now... no, three... Anyway, we attached a "Zushka" [anti-air system] to an MT-LB [armoured fighting vehicle]. Went onto hohols [Ukrainians] on it. It was ATGM'd.

3/ (R1) It was what?

(R2) ATGM'd. Fucked it with an ATGM [anti-tank guided missile], basically. One 200 [dead], two 300 [wounded], one is critical. And yesterday the last village which at the time was not taken away from us. It was attacked. Twelve 200 and two 300.

4/ (R1) They're pressing you hard there... Did you fall back even more?

(R2) Yes, it's because the brigade commander is a retard. The village was in the very lowland, and they went to it, took defence in it.

5/ (R2) They could view one side, but the other side where the enemy was they couldn't see. Didn't place checkpoints. In result, the snipers said how they sat on their checkpoint, looked at, basically, there was a hill behind the village.

6/ (R2) On that hill, 300, 400 meters from the village were the hohols, ukrops. They said ukrops even had some formation, they were forming, discussing something. He [the sniper] said he was observing them, reported to the brigade commander. He responded: "Keep observing".

7/ (R2) And in the end they observed enough, the next day they [the Ukrainians] were already bringing some crates. Another day they saw some buff guy in a t-shirt, with a carrying vest, standing waving to them. They reported to the brigade commander, he said, "Keep observing".

8/ (R2) So they kept observing.

(R1) They took everything?

(R2) Yeah. This brigade commander is a faggot, he's grabbing everything for himself.

(R1) Was he fake or something?

9/ (R2) Fuck knows. He fucked off, yesterday this attack was, he fucked off the day before, in the evening, from that village.

(R1) So you must have no people left there. Do you have vehicles, at least?

10/ (R2) We had half a company of snipers dead. They had a platoon, half of the platoon was killed yesterday. Twelve people. And that's it, the snipers are all refusing and going home.

11/ (R1) Danilka called today, they have mobilisation. All the officers are being taken away. All the sergeants are taken away.

12/ (R2) They are forming the 3rd Corps. A part have already made it here. I found out from them, those who were meant to replace us, they said they were initially recruited for reinforcement, not for rotation. /end
Waarschijnlijk gewoon fake, en dat weet je zelf ook wel.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_206013830
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 23:53 schreef Repentless het volgende:

[..]
Andere situatie t.o.v. wat? In het geval van Joegoslavi vonden we dat we wel iets moesten doen.
Vind ik nu ook, Russen moeten Oekraine uit getrapt worden, terug over de grens en dan is het genoeg.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_206013844
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:44 schreef Hathor het volgende:

[..]
Vind ik nu ook, Russen moeten Oekraine uit getrapt worden, terug over de grens en dan is het genoeg.
Eens, maar dat is ook genoeg toch? We willen geen oorlog met Rusland, maar Rusland moet goed weten wat de grenzen zijn en wie hun vrienden zijn.
pi_206013854
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:44 schreef Hathor het volgende:

[..]
Vind ik nu ook, Russen moeten Oekraine uit getrapt worden, terug over de grens en dan is het genoeg.
Eigenlijk hadden we dat veel sneller moeten doen. Of gewoon zo goed Oekrane bewapenen dat de Russen het niet eens overwogen hadden om dat land binnen te vallen. Maar ja..dan had iedereen die bewapening ook bizar gevonden..want er gebeurde dan toch niets. :D
Definitely not CIA
pi_206013873
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:46 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Eens, maar dat is ook genoeg toch? We willen geen oorlog met Rusland, maar Rusland moet goed weten wat de grenzen zijn en wie hun vrienden zijn.
Juist.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_206013880
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:51 schreef Hathor het volgende:

[..]
Juist.
Wat stel je voor dan?
pi_206013882
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:38 schreef Hathor het volgende:
De Russische federatie is dan ook veel beter af als het gewoon intact blijft, maar dan zonder Putler zoals je wel zal begrijpen. Als de federatie uiteenvalt, is het meteen een puinhoop wat betreft kenwapens en wie ze in bezit heeft.
Dat kan extreem zorgwekkend worden ja. Sowieso als de Federatie in elkaar valt want je krijgt nu al radicalisering omdat ze niet snappen dat ze het afleggen en dan krijg je dus extremere figuren die mogelijk de macht kunnen grijpen. En hoe dieper Putin de Russen laat gaan in dit conflict hoe minder vrolijk ze eruit gaan komen. Al met al zorgwekkend. En China kijkt ook met zorgen mee nu duidelijk is dat Putin zijn avontuurtje aan het mislukken is en flink lijkt te backfiren.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_206013885
Ik heb wel een paar keer emotioneel op het punt gestaan dat ik dacht dat we beter wel 'boots on the ground' van de Navo zouden moeten hebben. Om de Russen zo snel mogelijk naar huis te sturen. En het conflict te beindigen.
Definitely not CIA
pi_206013891
Ik denk dat Rusland niet uit elkaar gaat vallen. Er zijn wat opstandige gebieden die misschien proberen onafhankelijk te worden als het Russische leger zwak is. Maar dat zijn nou ook weer niet hele grote gebieden. Voor de rest zijn veel gebieden economisch helemaal niet levensvatbaar zeker als de natuurlijke grondstoffen op zijn. Of in de toekomst moet de rendierenhandel booming worden maar dat verwacht is niet.
pi_206013895
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 00:53 schreef capricia het volgende:
Ik heb wel een paar keer emotioneel op het punt gestaan dat ik dacht dat we beter wel 'boots on the ground' van de Navo zouden moeten doen. Om de Russen zo snel mogelijk naar huis te sturen. En het conflict te beindigen.
Same, maar waarschijnlijk niet nodig.
pi_206013897
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:53 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Wat stel je voor dan?
Zoals ik al zei, Russen Oekraine uit trappen en ze binnen hun eigen grenzen houden. Vervolgens geen zaken meer met ze doen totdat Putler opgekankert is, en er weer normaal met de Russen gesproken kan worden. Tot die tijd de sancties aanhouden net zolang tot de Russen naar de onderhandelingstafel willen komen, en niet op hun voorwaarden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 18 september 2022 @ 00:56:27 #38
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206013899
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:53 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Dat kan extreem zorgwekkend worden ja. Sowieso als de Federatie in elkaar valt want je krijgt nu al radicalisering omdat ze niet snappen dat ze het afleggen en dan krijg je dus extremere figuren die mogelijk de macht kunnen grijpen. En hoe dieper Putin de Russen laat gaan in dit conflict hoe minder vrolijk ze eruit gaan komen. Al met al zorgwekkend. En China kijkt ook met zorgen mee nu duidelijk is dat Putin zijn avontuurtje aan het mislukken is en flink lijkt te backfiren.
Ik denk dat we als westen ook de wensen van China moeten meenemen. Rusland gaat verliezen, maar hoe willen wij als wereld dat die 5-6000 kernwapens gaan worden beheerd?
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_206013904
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 00:53 schreef capricia het volgende:
Ik heb wel een paar keer emotioneel op het punt gestaan dat ik dacht dat we beter wel 'boots on the ground' van de Navo zouden moeten hebben. Om de Russen zo snel mogelijk naar huis te sturen. En het conflict te beindigen.
Dat lijkt me ook gewoon wenselijk, de Russen zijn de nieuwe nazi's, en daar moet een eind aan worden gemaakt door de internationale samenleving.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_206013906
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:55 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Same, maar waarschijnlijk niet nodig.
Maar ook met die energieprijzen en dat gekonkel van Rusland.
Oekrane bepaalt haar eigen toekomst.

Hoe eerder dit voorbij is, hoe beter voor ons allemaal. Ook voor de gemiddelde Rus, die dan niet sterft om niets.
Definitely not CIA
pi_206013910
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:55 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zoals ik al zei, Russen Oekraine uit trappen en ze binnen hun eigen grenzen houden. Vervolgens geen zaken meer met ze doen totdat Putler opgekankert is, en er weer normaal met de Russen gesproken kan worden. Tot die tijd de sancties aanhouden net zolang tot de Russen naar de onderhandelingstafel willen komen, en niet op hun voorwaarden.
Dan moet je wel weten hoe de opvolger van Poetin er in staat. Grote kans dat die nog gekker is dan Poetin zelf.
pi_206013912
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:55 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zoals ik al zei, Russen Oekraine uit trappen en ze binnen hun eigen grenzen houden. Vervolgens geen zaken meer met ze doen totdat Putler opgekankert is, en er weer normaal met de Russen gesproken kan worden. Tot die tijd de sancties aanhouden net zolang tot de Russen naar de onderhandelingstafel willen komen, en niet op hun voorwaarden.
Dan zijn we het idd eens. We hadden 20 jaar geleden een prima partner kunnen zijn, maar Putin koos een Ideologische weg.
pi_206013916
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:58 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dan moet je wel weten hoe de opvolger van Poetin er in staat. Grote kans dat die nog gekker is dan Poetin zelf.
Dat is helaas een aanwezigheid.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_206013925
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:56 schreef zalkc het volgende:
Ik denk dat we als westen ook de wensen van China moeten meenemen. Rusland gaat verliezen, maar hoe willen wij als wereld dat die 5-6000 kernwapens gaan worden beheerd?
China schijnt Poetin al eerder te hebben verkondigd dat gebruik van nukes een dikke no-go area is. Nu ze zien dat hij deze oorlog niet gaat winnen maar dat niet wil inzien kan je er zeker van zijn dat Xi nog een keer naar hem toe duidelijk maakt wat hij als absolute rode lijn ziet. China is dus voor het Westen een partner raar maar waar om te zorgen dat Poetin niet compleet flipt. Daarnaast wil ook China niet dat Rusland chaos wordt, met of na Poetin. Dus ja heel veel gemeenschappelijke belangen ingeluid door de realiteit sinds 2 weken dat Poetin gewoon niet gaat winnen in Oekrane.
De vraag is hoe diep hij Rusland met alle gevolgen van dien in zijn nederlaag mee gaat trekken, en afhankelijk daarvan; hoe die nederlaag eruit gaat zien.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_206013930
Mensen die een ideologische weg gaan zijn echt extreem eng.
  zondag 18 september 2022 @ 01:07:00 #46
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206013932
quote:
99s.gif Op zondag 18 september 2022 00:40 schreef bijdehand het volgende:

[..]
[..]

Krijg je niet snel genoeg antwoord?

Ik reageer op iemand die zegt dat het uiteenvallen van de Russische Federatie de beste optie is en vergelijk dat met Joegoslavi, inclusief de vraag wat je dan doet.

Jij vraagt dan aan mij of we wel iets moeten doen en geeft aan dat het een wezenlijk andere situatie is, maar beargumenteert dat verder niet.

Ik ben benieuwd naar de bredere blik van iemand die zo'n stelling poneert, om erachter te komen of ik het ermee eens kan zijn alvorens aan te geven wat ik er zelf van vind. Misschien heeft diegene daar goede argumenten voor, waar ik me niet van bewust ben. Als ik het vergelijk met Joegoslavi, dan lijkt het uiteenvallen mij niet zo gunstig. Maar wellicht ligt dit anders, vandaar dat ik die verdiepende vraag stel.
  zondag 18 september 2022 @ 01:07:44 #47
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206013934
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 01:05 schreef Simmertje het volgende:
Mensen die een ideologische weg gaan zijn echt extreem eng.
Mwah, ik sta wel achter "het vrije westen" als ideologie ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_206013941
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 01:07 schreef zalkc het volgende:

[..]
Mwah, ik sta wel achter "het vrije westen" als ideologie ;)
Haha, is dat een ideologie? Of gewoon een mensenrecht?
  zondag 18 september 2022 @ 01:16:31 #49
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206013960
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:44 schreef Hathor het volgende:

[..]
Vind ik nu ook, Russen moeten Oekraine uit getrapt worden, terug over de grens en dan is het genoeg.
Ok, dat standpunt snap ik, maar het ging over het uiteenvallen van de RF en dat die instabiliteit hen ervan weerhoudt buurlanden binnnen te vallen. Daardoor zou dat het beste scenario zijn.

Door het uiteenvallen van de RF creer je echter weer allemaal nieuwe buurlanden, waar ook weer conflicten tussen kunnen ontstaan. Het uiteenvallen van de Sovjet-Unie en Joegoslavi heeft dat aangetoond. De vraag is wat je dan doet, of dat dat dan anders is.
pi_206013965
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 00:53 schreef capricia het volgende:
Ik heb wel een paar keer emotioneel op het punt gestaan dat ik dacht dat we beter wel 'boots on the ground' van de Navo zouden moeten hebben. Om de Russen zo snel mogelijk naar huis te sturen. En het conflict te beindigen.
Wat Rusland doet, verschilt niet zo veel van de invasie van Irak in Kuweit. Ook Rusland gaat het in de eerste plaats om de grondstoffen en grote gasvoorraden in Oost-Oekrane en onder de Zwarte Zee. Waarom nu geen 'coalition of the willing' die de bezetter gaat verjagen? Hoeft niet per se onder Navo-vlag. Individuele landen kunnen toch ook manschappen sturen? We laten Oekrane al het vuile werk doen terwijl het gevaar van Rusland iedereen aangaat. Eigenlijk best genant.
pi_206013970
twitter

Voor wie nog wat te lezen wilt hebben een twitterdraadje van 111 tweets over het offensief bij Kharkiv.
  zondag 18 september 2022 @ 01:20:05 #52
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_206013975
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 01:09 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Haha, is dat een ideologie? Of gewoon een mensenrecht?
Mwah, "Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal maar ik zal uw recht om het te zeggen tot de dood verdedigen" is wel iets waar ik oprecht achter sta. Hoewel ik betwijfel of ik het zal doen als puntje bij paaltje komt ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_206013978
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 01:16 schreef Repentless het volgende:

[..]
Ok, dat standpunt snap ik, maar het ging over het uiteenvallen van de RF en dat die instabiliteit hen ervan weerhoudt buurlanden binnnen te vallen. Daardoor zou dat het beste scenario zijn.

Door het uiteenvallen van de RF creer je echter weer allemaal nieuwe buurlanden, waar ook weer conflicten tussen kunnen ontstaan. Het uiteenvallen van de Sovjet-Unie en Joegoslavi heeft dat aangetoond. De vraag is wat je dan doet, of dat dat dan anders is.
Het is heel vervelend om te zeggen. Maar niemand zit te wachten op tientallen extra conflicthaarden.
Dus met de taal van Rob de Wijk, is het beter om Poetin een Gouden Brug aan te bieden. Niet te veel gezichtsverlies. Maar wel compleet opgedonderd uit Oekrane.
Zoiets.
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 18 september 2022 @ 01:21:35 #54
408813 crew  trein2000
pi_206013984
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 01:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is heel vervelend om te zeggen. Maar niemand zit te wachten op tientallen extra conflicthaarden.
Dus met de taal van Rob de Wijk, is het beter om Poetin een Gouden Brug aan te bieden. Niet te veel gezichtsverlies. Maar wel compleet opgedonderd uit Oekrane.
Zoiets.
Rob de Wijk moet zich gaan schamen in een hoekje. Als het aan die man had gelegen dan had Oekrane zich meteen over gegeven aan de nieuwe nazis.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206014020
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 01:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Rob de Wijk moet zich gaan schamen in een hoekje. Als het aan die man had gelegen dan had Oekrane zich meteen over gegeven aan de nieuwe nazis.
Laat je niet zo triggeren door dat woordje 'Rob de Wijk'.
Een Rusland die een aftocht kan hebben met 'weinig' gezichtsverlies (en wij weten allemaal hoe het zit), is te verkiezen boven nog meer ellende.
Zolang ze maar uit Oekrane weg gaan.
Definitely not CIA
pi_206014021
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 01:25 schreef capricia het volgende:

[..]
Het Russische naratief is dat Oekrane dat zelf gedaan heeft. Gesleep met gedode mensen die pro Russisch waren, gedood door Oekranse strijdkrachten dan wel te verstaan. Collaborateurs enzo. Uit een ander district. :')
Tja ik sta er niet van te kijken dat ze dat zeggen. Je vraagt je af en toe echt af wat ze gebruiken op die propaganda afdelingen want het moet wel goed spul zijn.
pi_206014025
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 01:19 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Voor wie nog wat te lezen wilt hebben een twitterdraadje van 111 tweets over het offensief bij Kharkiv.
111 tweets... Dan is Twitter toch niet het juiste medium? _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 18 september 2022 @ 01:30:40 #58
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206014026
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 01:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is heel vervelend om te zeggen. Maar niemand zit te wachten op tientallen extra conflicthaarden.
Dus met de taal van Rob de Wijk, is het beter om Poetin een Gouden Brug aan te bieden. Niet te veel gezichtsverlies. Maar wel compleet opgedonderd uit Oekrane.
Zoiets.
Dit vind ik wel realistisch. Maar denk je dat dit voorafgaand aan de oorlog niet haalbaar was geweest? Ik betwijfel echt ten zeerste of deze invasie er was geweest als er garanties waren gegeven dat Oekrane geen EU- of NAVO-lid zou worden.

Mocht iemand de noodzaak voelen om "dat moet Oekrane als soeverein land helemaal zelf weten! etc." te antwoorden: bespaar je de moeite. Dat weet ik en dat verhaal kennen we nu wel. Ik reageer slechts op de Gouden Brug-opmerking hierboven.
pi_206014028
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 01:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Laat je niet zo triggeren door dat woordje 'Rob de Wijk'.
Een Rusland die een aftocht kan hebben met 'weinig' gezichtsverlies (en wij weten allemaal hoe het zit), is te verkiezen boven nog meer ellende.
Zolang ze maar uit Oekrane weg gaan.
Toen ik nog naar de podcast van hem luisterde kreeg ik vooral het idee dat die gouden brug het afstaan van veel land plus het installeren van een Russisch gezinde overheid.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_206014042
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 01:30 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit vind ik wel realistisch. Maar denk je dat dit voorafgaand aan de oorlog niet haalbaar was geweest? Ik betwijfel echt ten zeerste of deze invasie er was geweest als er garanties waren gegeven dat Oekrane geen EU- of NAVO-lid zou worden.

Dan was Rusland ook Oekrane binnen gevallen. Het gaat ze namelijk daar niet zo om. Maar ze willen niet dat Oekrane net zoals de rest van het westen een moderne democratie wordt. Dat is namelijk de grootste angst van Poetin dat de gewone Rus ziet wat voor puinhoop hij van het land gemaakt heeft.
pi_206014045
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 01:29 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Tja ik sta er niet van te kijken dat ze dat zeggen. Je vraagt je af en toe echt af wat ze gebruiken op die propaganda afdelingen want het moet wel goed spul zijn.
Ik weet niet of je op Twitter die vertaalde Russische uitzendingen bekijkt van Julia Davis.
Maar dat niveau is echt nazistisch. Genocidaal. En dat iedere dag.

'Is Oekrane wel een echt volk?' 'Mag de Oekraense taal nog wel blijven bestaan?'
'Wat gaan we op de Oekraense scholen onderwijzen?'

Echt absurd.
Definitely not CIA
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 18 september 2022 @ 01:36:33 #62
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206014049
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 01:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is heel vervelend om te zeggen. Maar niemand zit te wachten op tientallen extra conflicthaarden.
Dus met de taal van Rob de Wijk, is het beter om Poetin een Gouden Brug aan te bieden. Niet te veel gezichtsverlies. Maar wel compleet opgedonderd uit Oekrane.
Zoiets.
Hij heeft teveel geflikt om nu nog een gouden brug aan te bieden.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 18 september 2022 @ 01:38:05 #63
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206014056
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 01:30 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit vind ik wel realistisch. Maar denk je dat dit voorafgaand aan de oorlog niet haalbaar was geweest? Ik betwijfel echt ten zeerste of deze invasie er was geweest als er garanties waren gegeven dat Oekrane geen EU- of NAVO-lid zou worden.

Mocht iemand de noodzaak voelen om "dat moet Oekrane als soeverein land helemaal zelf weten! etc." te antwoorden: bespaar je de moeite. Dat weet ik en dat verhaal kennen we nu wel. Ik reageer slechts op de Gouden Brug-opmerking hierboven.
Dit aanbod heeft Rusland toch gehad las ik laatst? Toch hebben ze een invasie in Oekrane gedaan.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206014059
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 01:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik weet niet of je op Twitter die vertaalde Russische uitzendingen bekijkt van Julia Davis.
Maar dat niveau is echt nazistisch. Genocidaal. En dat iedere dag.

'Is Oekrane wel een echt volk?' 'Mag de Oekraense taal nog wel blijven bestaan?'
'Wat gaan we op de Oekraense scholen onderwijzen?'

Echt absurd.
Ik weet het. Ik roep al langer dat Rusland tegenwoordig een fascistische overheid heeft. Oekrane en het Oekraense volk wordt al een lange tijd met insecten vergeleken en plagen enzovoort. Als je dan nog steeds niet het fascisme herkent heb je gewoon een plaat voor je kop.
pi_206014067
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 01:30 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit vind ik wel realistisch. Maar denk je dat dit voorafgaand aan de oorlog niet haalbaar was geweest? Ik betwijfel echt ten zeerste of deze invasie er was geweest als er garanties waren gegeven dat Oekrane geen EU- of NAVO-lid zou worden.

Mocht iemand de noodzaak voelen om "dat moet Oekrane als soeverein land helemaal zelf weten! etc." te antwoorden: bespaar je de moeite. Dat weet ik en dat verhaal kennen we nu wel. Ik reageer slechts op de Gouden Brug-opmerking hierboven.
Er was geen directe aanleiding dat Oekrane opeens lid van de Navo zou worden. Die kans was er niet. Ook omdat er al een conflict was op hun grondgebied. Dus dat kon sws niet. Volgens diezelfde navo.

Soms zegt Rusland dat dat de aanleiding was, en dan ook soms weer van niet.

Ik zit niet te wachten op het uiteenvallen van allerlei republieken. Maar goed, dat is dan een consequentie van het optreden van Rusland zelf.
Definitely not CIA
pi_206014077
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 01:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Er was geen directe aanleiding dat Oekrane opeens lid van de Navo zou worden. Die kans was er niet. Ook omdat er al een conflict was op hun grondgebied. Dus dat kon sws niet. Volgens diezelfde navo.

.

.
Klopt en voordat het conflict in Oekrane ontstond is kandidaat lidmaatschap al geblokkeerd door Duitsland en Frankrijk.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206014080
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 01:35 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik weet niet of je op Twitter die vertaalde Russische uitzendingen bekijkt van Julia Davis.
Maar dat niveau is echt nazistisch. Genocidaal. En dat iedere dag.

'Is Oekrane wel een echt volk?' 'Mag de Oekraense taal nog wel blijven bestaan?'
'Wat gaan we op de Oekraense scholen onderwijzen?'

Echt absurd.
Vrij snel gegaan ook, die radicalisatie. Negen jaar geleden spraken die mensen heel anders over de Oekranse bevolking.
Incelfrikandel
pi_206014085
quote:
99s.gif Op zondag 18 september 2022 01:31 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Toen ik nog naar de podcast van hem luisterde kreeg ik vooral het idee dat die gouden brug het afstaan van veel land plus het installeren van een Russisch gezinde overheid.
Dat laatste, Oekrane moet maar een Russisch gezinde overheid/president accepteren, herken ik niet.
Maar ik herken wel dat defensie specialisten in onze westerse werelden iets terughoudender zijn dan de politici. :D
Definitely not CIA
  zondag 18 september 2022 @ 01:47:07 #69
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206014091
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 01:44 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Vrij snel gegaan ook, die radicalisatie.
Want het is radicaal, bedoel je, dat Oekrainers vinden dat ze een andere identiteit hebben dan russen, en dat ook willen uiten? :)
&lt;signature here&gt;.
pi_206014101
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2022 01:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
Want het is radicaal, bedoel je, dat Oekrainers vinden dat ze een andere identiteit hebben dan russen, en dat ook willen uiten? :)
Nee. Ik lees dit andersom.
Dat de Russen geradicaliseer zijn.
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 18 september 2022 @ 01:51:56 #71
408813 crew  trein2000
pi_206014106
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 01:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Laat je niet zo triggeren door dat woordje 'Rob de Wijk'.
Een Rusland die een aftocht kan hebben met 'weinig' gezichtsverlies (en wij weten allemaal hoe het zit), is te verkiezen boven nog meer ellende.
Zolang ze maar uit Oekrane weg gaan.
Nee. Want dan staan ze er over een paar jaar weer. Rusland moet verslagen worden, het is klaar met appeasement.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206014114
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 01:50 schreef capricia het volgende:

[..]
Nee. Ik lees dit andersom.
Dat de Russen geradicaliseer zijn.
Zo lees ik m ook.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_206014118
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 01:49 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Het is ook gewoon na praten van Russische propaganda. Alles wat het niet eens is met Rusland is een nazi of een fascist. Daarom hebben we al die gekke dingen gehad dat Isral vol nazi's zat enzovoort. Het is een ding wat nog komt uit de Sovjet tijd. De Berlijnse muur bijvoorbeeld wordt de antifascisten muur genoemd in de DDR.
Hoe men dat soort bullcrap uit hun toetsenbord/bek krijgen ga ik echt nooit begrijpen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 18 september 2022 @ 01:54:59 #74
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206014120
De Russen hebben een manier gevonden om te ontsnappen uit Kherson.
9 treinstellen in de Dnieper dumpen zodat ze er overheen kunnen rijden/lopen

twitter
pi_206014127
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 01:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee. Want dan staan ze er over een paar jaar weer. Rusland moet verslagen worden, het is klaar met appeasement.
Dit denk ik dus ook. Rusland moet gewoon die mogelijkheid niet krijgen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206014132
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 01:51 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nee. Want dan staan ze er over een paar jaar weer. Rusland moet verslagen worden, het is klaar met appeasement.
Dat land gaat sws tot weinig in staat zijn het komende decennium. :D

Wat is dat trouwens, Rusland verslaan? Dat de hele Russische Federatie uiteen valt? Met allerlei extra conflicten..of hoe zie jij dat?

En tegenover appeasement kun je aan de andere kant ook Versailles zetten (het compleet vernederen van een natie). Was ook geen groot succes. Je moet ergens een slim midden zien te vinden.
Toch?
Definitely not CIA
pi_206014153
Dat Rusland maar snel uit Oekrane getrapt wordt en Putin uit een raam valt 🇺🇦

Daarna zien we wel verder hoe met RF te dealen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 18 september 2022 @ 02:07:42 #78
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206014159
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 01:34 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dan was Rusland ook Oekrane binnen gevallen. Het gaat ze namelijk daar niet zo om. Maar ze willen niet dat Oekrane net zoals de rest van het westen een moderne democratie wordt. Dat is namelijk de grootste angst van Poetin dat de gewone Rus ziet wat voor puinhoop hij van het land gemaakt heeft.
Wat is die puinhoop dan precies? De kwaliteit van leven is voor veel Russen juist flink gestegen onder zijn bewind. Er is een enorme middenklasse ontstaan in het land. De Sovjet-Unie was niet best en onder Jeltsin was het helemaal dramatisch. Ja, ik weet dat er een klein groepje oligarchen is dat een exorbitant deel van de rijkdom in bezit heeft en dat er een grote inkomensongelijkheid is. Is vooral onder Jeltsin begonnen, maar het is inderdaad niet goed.

Echter, die geluiden verschillen niet zoveel van wat we hier dagelijks in het westen horen. Over de rijken die steeds rijker worden en de armen steeds armer. Dus nogmaals: wat is die puinhoop die Putin van het land heeft gemaakt dan exact?
  zondag 18 september 2022 @ 02:12:10 #79
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206014170
quote:
84s.gif Op zondag 18 september 2022 01:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dit aanbod heeft Rusland toch gehad las ik laatst? Toch hebben ze een invasie in Oekrane gedaan.
Dat heb ik dan gemist. Kan natuurlijk. Als je een bron hebt waarin staat dat Rusland dit aanbod heeft gekregen, heeft afgeslagen en alsnog Oekrane is binnengevallen, dan zie ik het graag.
pi_206014178
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 02:06 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ik denk dat jij je niet laat sturen door Russische propaganda. Ik heb ook niet alle vertrouwen in de overheid of beter gezegd de politiek. De media zie ik ook genoeg fouten maken. Maar dingen die me interesseren verdiep ik me toch altijd meer in en probeer zoveel mogelijk bronnen te lezen. Plus ook de herkomst van een bron te achterhalen omdat niet elke bron ook een echte toegevoegde waarde is voor het onderwerp of juist een doel heeft.
"Just asking questions"
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206014181
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 02:07 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat is die puinhoop dan precies? De kwaliteit van leven is voor veel Russen juist flink gestegen onder zijn bewind. Er is een enorme middenklasse ontstaan in het land. De Sovjet-Unie was niet best en onder Jeltsin was het helemaal dramatisch. Ja, ik weet dat er een klein groepje oligarchen is dat een exorbitant deel van de rijkdom in bezit heeft en dat er een grote inkomensongelijkheid is. Is vooral onder Jeltsin begonnen, maar het is inderdaad niet goed.

Echter, die geluiden verschillen niet zoveel van wat we hier dagelijks in het westen horen. Over de rijken die steeds rijker worden en de armen steeds armer. Dus nogmaals: wat is die puinhoop die Putin van het land heeft gemaakt dan exact?
Het land is tot op het bot corrupt. Dat is ook 1 van de reden waarom in 2014 een revolutie startte in Oekrane aangezien je ook weet dat Oekrane ook tot op het bot corrupt is/was. Ook al heb je geld op een gegeven moment als je in het dagelijks leven steeds te maken krijgt met corruptie zorgt dat vanzelf voor onrust. Want in Rusland gaat dat best ver. Ook in Oekrane ging het ver. Hoe het nu is geen idee, maar Zelensky heeft de verkiezingen gewonnen omdat hij corruptie wou aanpakken. Toen bekent werd dat hij in de Panama papers stond is zijn populariteit ook flink gedaald. Nu tijdens de oorlog is hij erg populair omdat hij de aandacht van het westen krijg maar ik zie genoeg Oekraners zeggen op social media dat hij na de oorlog ook gewoon weer weg moet.
  zondag 18 september 2022 @ 02:39:42 #82
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206014209
Zonder Starlink was Ukraine afgesneden van de wereld en was alle buitenlandse steun en aandacht allang verslapt, precies wat Rusland van plan was.

Starlink zit Rusland zo dwars dat zij zich daarover bij de VN beklaagd hebben op 12 september (zonder de naam te noemen).

https://www.thestreet.com(...)-hits-back-on-russia
  zondag 18 september 2022 @ 02:46:01 #83
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 18 september 2022 @ 02:46:34 #84
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 18 september 2022 @ 02:47:14 #85
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206014216
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 02:17 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Het land is tot op het bot corrupt. Dat is ook 1 van de reden waarom in 2014 een revolutie startte in Oekrane aangezien je ook weet dat Oekrane ook tot op het bot corrupt is/was. Ook al heb je geld op een gegeven moment als je in het dagelijks leven steeds te maken krijgt met corruptie zorgt dat vanzelf voor onrust. Want in Rusland gaat dat best ver. Ook in Oekrane ging het ver. Hoe het nu is geen idee, maar Zelensky heeft de verkiezingen gewonnen omdat hij corruptie wou aanpakken. Toen bekent werd dat hij in de Panama papers stond is zijn populariteit ook flink gedaald. Nu tijdens de oorlog is hij erg populair omdat hij de aandacht van het westen krijg maar ik zie genoeg Oekraners zeggen op social media dat hij na de oorlog ook gewoon weer weg moet.
"Het land is tot op het bot corrupt" en "in Rusland gaat dat best ver" zijn wat algemene termen die verder niets concreets zeggen.

De kwaliteit van leven was voor veel Russen zowel onder Sovjet- als Jeltsin-bewind slechter dan onder Putin. Het is onder Putin een relatief modern land geworden met winkelcentra, volle schappen in de supermarkt, gevulde koelkasten en dus ook magen, een grotere middenklasse. Wat is nou exact die puinhoop die Putin van zijn land gemaakt heeft?
  zondag 18 september 2022 @ 02:51:23 #86
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206014219
Zieke lui die Russen: 'we moeten het niet ontkennen maar juist trots zijn op wat we in Bucha hebben gedaan
twitter
pi_206014230
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 02:47 schreef Repentless het volgende:

[..]
"Het land is tot op het bot corrupt" en "in Rusland gaat dat best ver" zijn wat algemene termen die verder niets concreets zeggen.

De kwaliteit van leven was voor veel Russen zowel onder Sovjet- als Jeltsin-bewind slechter dan onder Putin. Het is onder Putin een relatief modern land geworden met winkelcentra, volle schappen in de supermarkt, gevulde koelkasten en dus ook magen, een grotere middenklasse. Wat is nou exact die puinhoop die Putin van zijn land gemaakt heeft?
Wat ik al eerdere zei corruptie. Dat je het niet gelooft prima hoor mijn probleem niet. Maar corruptie gaat door tot aan de onderste lagen van de overheid zoals de politie enzovoort. Als jij het als hard werkende burger het eerlijk wilt spelen dan kan je overal tijden op wachten vanwege de bureaucratie of betalen want dan is ineens alles korter. Hetzelfde geld voor de politie daarzo of een zogenaamde boete betalen of lekker weg zinken in de bureaucratie. Tenzij je tegen de overheid bent dan kan alles wel ineens snel. Wat ik al eerdere tegen je gezegd hebt lees je is een keer in ipv wat dingentjes op te noemen wat Poetin goed deed. Poetin heeft ook een belang bij corruptie dat is namelijk de reden waarom hij aan de macht blijft. Als jij een oligarch bent die nu tegen gewerkt wordt door de sancties en ineens tegen Poetin bent word je meteen opgepakt vanwege corruptie.
  zondag 18 september 2022 @ 03:19:43 #88
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206014234
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 01:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Er was geen directe aanleiding dat Oekrane opeens lid van de Navo zou worden. Die kans was er niet. Ook omdat er al een conflict was op hun grondgebied. Dus dat kon sws niet. Volgens diezelfde navo.

Soms zegt Rusland dat dat de aanleiding was, en dan ook soms weer van niet.

Ik zit niet te wachten op het uiteenvallen van allerlei republieken. Maar goed, dat is dan een consequentie van het optreden van Rusland zelf.
Geen enkel land wordt "opeens" lid van de NAVO. Er liepen al jaren verschillende gesprekken met Oekrane. Men wilde echter geen garantie geven dat Oekrane geen lid zou worden. Putin heeft al in 2008 aangegeven dat hij De Krim en Oost-Oekrane mogelijk zou annexeren wanneer dit niet zou stoppen. Dit is niet om het te rechtvaardigen, maar je kunt dan nogmaals de vraag stellen of deze invasie had plaatsgevonden als deze garanties waren gegeven. Ik betwijfel dat. Als je nu wellicht alsnog op zoek gaat naar die 'Golden Bridge', kan dat nog steeds de uitkomst zijn. Je bent dan alleen heel veel doden verder.
  zondag 18 september 2022 @ 03:33:17 #89
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206014246
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 03:14 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Wat ik al eerdere zei corruptie. Dat je het niet gelooft prima hoor mijn probleem niet. Maar corruptie gaat door tot aan de onderste lagen van de overheid zoals de politie enzovoort. Als jij het als hard werkende burger het eerlijk wilt spelen dan kan je overal tijden op wachten vanwege de bureaucratie of betalen want dan is ineens alles korter. Hetzelfde geld voor de politie daarzo of een zogenaamde boete betalen of lekker weg zinken in de bureaucratie. Tenzij je tegen de overheid bent dan kan alles wel ineens snel. Wat ik al eerdere tegen je gezegd hebt lees je is een keer in ipv wat dingentjes op te noemen wat Poetin goed deed. Poetin heeft ook een belang bij corruptie dat is namelijk de reden waarom hij aan de macht blijft. Als jij een oligarch bent die nu tegen gewerkt wordt door de sancties en ineens tegen Poetin bent word je meteen opgepakt vanwege corruptie.
Je denkt dat ik me niet inlees? Ik ontken toch niet dat er corruptie is en geef toch niet aan dat ik het niet geloof?

Jij stelt dat Putin een puinhoop van zijn land heeft gemaakt. Als je ergens een puinhoop van maakt, betekent dat dat de situatie voorafgaand aan jouw invloed beter was en jij dat hebt afgebroken.

Dus nogmaals: hoe was Rusland en zijn bevolking er aan toe voordat Putin aan de macht kwam en hoe heeft hij er daarna een puinhoop van gemaakt?
pi_206014247
twitter

Pijnlijk voor Rusland. Als dit door gaat worden ze echt gesoleerd. Want de landen die nog iets van handel drijven met Rusland doen dat met flinke kortingen.
pi_206014273
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 03:33 schreef Repentless het volgende:

[..]
Je denkt dat ik me niet inlees? Ik ontken toch niet dat er corruptie is en geef toch niet aan dat ik het niet geloof?

Jij stelt dat Putin een puinhoop van zijn land heeft gemaakt. Als je ergens een puinhoop van maakt, betekent dat dat de situatie voorafgaand aan jouw invloed beter was en jij dat hebt afgebroken.

Dus nogmaals: hoe was Rusland en zijn bevolking er aan toe voordat Putin aan de macht kwam en hoe heeft hij er daarna een puinhoop van gemaakt?
De corruptie zorgt er voor dat Rusland niet voor uit gaat. Dat Poetin in de ogen van de Russische bevolking beter is dan Jeltsin is niet zo moeilijk. Jeltsin wordt in Rusland gezien als een dronken gek die er juist voor gezorgd heeft dat Rusland is zoals het nu is. Lees materiaal.
https://nl.wikipedia.org/(...)nele_crisis_van_1993
Gorbatsjov heb ik het niet over want die wordt gewoon gehaat daarzo.

Poetin heeft in het begin van zijn presidentschap gezorgd voor welvaart. Ook toen werd/was het allemaal al corrupt maar wat je al zei bijna iedereen ging er op vooruit. Dat kwam vooral omdat Poetin contact zocht met het westen. Na dat hij even tijdelijk geen president was van Rusland is het compleet veranderd. Medvevev was in de ogen van Poetin een zwakke leider. Sinds 2012 dat hij weer aan de macht is, is Rusland langzaam veranderd in eerst een autoritaire staat en vanaf de inval is het een totalitaire staat geworden. (weer leesvoer voor je)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Autoritarisme_(politicologie)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Totalitarisme
Russen zijn niet zo bezig met politiek omdat ze vanuit het Sovjet regime eigenlijk niet zo geloven in politiek. Eerdere tweets die ik van verschillende Rusland kenners liet zien hebben 50 a 65% van de bevolking om veiligheid reden geen zin om hun mening te geven. Tot het fout gaat natuurlijk.
twitter

Oekrane en ook Wit-Rusland hebben als je kijkt naar de bevolking al jaren een band families enzovoort. Daarom is Oekrane een slecht voorbeeld voor de Russen als het lukt om een moderne democratie te worden. Hoe zou jij het vinden als je gewoon je mening kan geven, er normale rechtspraak is en de overheid een beetje meewerkte met je plannen in een buurland. Voor je er over begint daar is Oekrane nog lang niet maar wilt die kant wel op..

Voor de rest over NAVO. Ook een leuk weetje Georgi kreeg op 3 april 2008 te horen dat ze geen navo lid mochten worden.
quote:
2008 - De VS stellen op een NAVO-bijeenkomst voor Oekrane en Georgi het lidmaatschap aan te bieden, maar stuiten op tegenstand van de EU-landen. Daarop wordt het deze landen beloofd - als zij aan alle voorwaarden zouden voldoen - in de toekomst. Hiertoe worden NAVO-commissies voor beide landen opgericht.[13]
https://nl.wikipedia.org/(...)_Verdragsorganisatie
8 augustus wordt Georgi binnen gevallen door Rusland.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Oorlog_in_Zuid-Osseti%C3%AB_(2008)
  zondag 18 september 2022 @ 04:46:53 #92
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206014276
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:40 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
NATO zal dan wel binnenvallen om de kernwapens veilig te stellen
Vrijwel onmogelijk. Idee van MAD is dat je kernwapens verspreid genoeg zijn dat de vijand bijna 1 nuke nodig heeft per kernwapen van jou. Er is dus geen centrale plek waar ze liggen.

Plus je hebt nog de onderzeeers met kernwapens...
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206014281
Dat die Loekasjenko nog niet ergens aan een boom hangt vind ik opmerkelijk. Poetin is nog best geliefd in Rusland maar die bolle gek wordt door de meeste inwoners van Belarus gewoon gehaat.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206014283
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 04:52 schreef Nielsch het volgende:
Dat die Loekasjenko nog niet ergens aan een boom hangt vind ik opmerkelijk. Poetin is nog best geliefd in Rusland maar die bolle gek wordt door de meeste inwoners van Belarus gewoon gehaat.
Hij geniet bescherming van Putin.
Kwestie van tijd voordat Rusland dermate verzwakt is dat lukashenko eieren voor zijn geld gaat kiezen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 18 september 2022 @ 05:10:37 #95
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206014285
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 05:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hij geniet bescherming van Putin.
Kwestie van tijd voordat Rusland dermate verzwakt is dat lukashenko eieren voor zijn geld gaat kiezen.
Putin is zelf al aardig verzwakt, het lijkt erop dat Poetin een paar fitte dubbelgangers heeft lopen
https://twitter.com/nexta(...)SdbX-yp7QTHWlwfHQbZA
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206014288
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 03:33 schreef Repentless het volgende:

[..]
Je denkt dat ik me niet inlees? Ik ontken toch niet dat er corruptie is en geef toch niet aan dat ik het niet geloof?

Jij stelt dat Putin een puinhoop van zijn land heeft gemaakt. Als je ergens een puinhoop van maakt, betekent dat dat de situatie voorafgaand aan jouw invloed beter was en jij dat hebt afgebroken.

Dus nogmaals: hoe was Rusland en zijn bevolking er aan toe voordat Putin aan de macht kwam en hoe heeft hij er daarna een puinhoop van gemaakt?
Nou, de 21 republieken bijvoorbeeld waaruit de federatie bestaat hadden enige autonomie onder Jeltsin, maar niet meer onder Poetin. Die heeft alle macht gecentraliseerd, en de republieken zijn niet meer onafhankelijk als de overige oblasts en regios van de federatie. Het is enkel in naam nog een federatie.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206014372
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2022 01:47 schreef ExTec het volgende:

[..]
Want het is radicaal, bedoel je, dat Oekrainers vinden dat ze een andere identiteit hebben dan russen, en dat ook willen uiten? :)
Neen andersom. Oekrane is zijn eigen weg gegaan en het heeft (een deel van) de Russen razendsnel geradicaliseerd richting een genocidale houding. Vrij bizar.
Incelfrikandel
pi_206014427
twitter


Mooi voorbeeld hoe Kremlin trollen zo willekeurig wel degelijk een echt ding is.
Hier op fok lopen er ook wel een paar rond.
Vraag mij af wat dat schuift.
pi_206014436
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 01:30 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit vind ik wel realistisch. Maar denk je dat dit voorafgaand aan de oorlog niet haalbaar was geweest? Ik betwijfel echt ten zeerste of deze invasie er was geweest als er garanties waren gegeven dat Oekrane geen EU- of NAVO-lid zou worden.

Mocht iemand de noodzaak voelen om "dat moet Oekrane als soeverein land helemaal zelf weten! etc." te antwoorden: bespaar je de moeite. Dat weet ik en dat verhaal kennen we nu wel. Ik reageer slechts op de Gouden Brug-opmerking hierboven.
Poetin luister nou eens, de aanvraag voor navo lidmaatschap was al niet mogelijk, toen dit wel mogelijk was werd dit weg ge-veto’d door Duitsland en Frankrijk.

Er was dus helemaal geen sprake van navo lidmaatschap, en zelfs al zou dit wel zo zijn.. zou dit zijn om juist dit te voor komen.

Gezien jouw uitspraken, Poetin, over de reden van inval, had dit niets te maken met navo lidmaatschap.
Nee, het zou draaien om nazi’s, dan weer om het Russische rijk te herstellen, dan weer om Russische burgers te beschermen en natuurlijk de navo.

Het is allemaal gelul.
pi_206014441
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 07:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[ twitter ]

Mooi voorbeeld hoe Kremlin trollen zo willekeurig wel degelijk een echt ding is.
Hier op fok lopen er ook wel een paar rond.
Vraag mij af wat dat schuift.
Iedereen bruut afmaken en ze begraven dan een act of compassion noemen :')
pi_206014444
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 07:46 schreef wpor het volgende:

[..]
Iedereen bruut afmaken en ze begraven dan een act of compassion noemen :')
Ja en dit valt dus gewoon op, dit alles verdraaien naar een of andere nuance die zogenaamd te vinden zou zijn wat Rusland in een positiever daglicht stelt.
Iedere keer als je dit hier of op de FP ziet in het commentaar, weet je dat je met een Kremlin troll te maken hebt.

Dus kun je nagaan hoeveel er van rondlopen.. en nogmaals wat schuift het? Kan altijd meer geld gebruiken immers.
pi_206014466
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 07:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[ twitter ]

Mooi voorbeeld hoe Kremlin trollen zo willekeurig wel degelijk een echt ding is.
Hier op fok lopen er ook wel een paar rond.
Vraag mij af wat dat schuift.
Hierboven was er net nog eentje die riep dat Oekraners gewoon Russen zijn. Genocidale uitspraken.
pi_206014535
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:56 schreef zalkc het volgende:
Ik denk dat we als westen ook de wensen van China moeten meenemen. Rusland gaat verliezen, maar hoe willen wij als wereld dat die 5-6000 kernwapens gaan worden beheerd?
Tezijnertijd doen we dat ook wel. Te grote gemeenschappelijke belangen met China om Rusland niet helemaal in chaos te laten verdwijnen namelijk met risico met verdere escalatie. Maar zover is het nog niet. Eerst gaat Poetin Rusland nog veel dieper in deze oorlog storten, maar noemenswaardige Chinese militaire steun gaat Xi niet geven. Dat is wel duidelijk. Ze zien ook in China na afgelopen weken dat Poetin een dead man walking is en de Russen een strijd voeren die ze gaan afleggen. Niemand gaat daarop zijn kaarten inzetten. Zeker niet zo groot als China.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 18 september 2022 @ 08:18:26 #104
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206014543
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 02:12 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat heb ik dan gemist. Kan natuurlijk. Als je een bron hebt waarin staat dat Rusland dit aanbod heeft gekregen, heeft afgeslagen en alsnog Oekrane is binnengevallen, dan zie ik het graag.
Ooh. Het was niet voor maar tijdens de onderhandelingen begrijp ik. https://www.reuters.com/w(...)his-aide-2022-09-14/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206014571
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 04:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Flauwekul, Oekraners zijn gewoon Russen die zijn opgejut om te vechten door de VS met als doel eeuwige vijand Rusland te verzwakken.
Mooi dat je er voor uit komt dan hoeven we jouw ook nooit meer serieus te nemen.
pi_206014575
[quote]0s.gif Op zondag 18 september 2022 08:25 schreef ipa84 het volgende:

[..]
pi_206014635
quote:
84s.gif Op zondag 18 september 2022 08:18 schreef Starhopper het volgende:
Ooh. Het was niet voor maar tijdens de onderhandelingen begrijp ik. https://www.reuters.com/w(...)his-aide-2022-09-14/
Mensen zijn te dom om even verder te denken dan wat woorden die Poetin uit voor de bhne. Zijn hele invloedssfeer moet NAVO-vrij blijven zodat die zich ongelimiteerd kan bemoeien en indien nodig militair als er figuren al dan niet op democratische wijze aan de macht komen die het land uit de Russische invloedssfeer willen bewegen, met nogmaals mandaat van het meerderheid van hun volk via verkiezingen.

Inmiddels was duidelijk dat zelfs een Oekrane dat toezegt geen NAVO-lidmaatschap na te streven niet genoeg was voor Poetin. Waarom? Omdat er nog steeds een regering zit die bij de Europese invloedssfeer wil behoren en parlement nog steeds na verkiezingen wordt gedomineerd door pro-EU partijen. Zodoende moest ook het “nazi-regime” afgezet worden.
En wetende dat Oekrane zou terugvechten zoals ze al jaren in de Donbas deden moest ook Oost-Oekrane geannexeerd worden, en eigenlijk Odessa ook zodat ze geen zee meer hadden maar dat was sowieso al snel niet meer dan een droom.

De grap is dat mensen die Putin’s NAVO argument maar heel graag willen geloven wel janken over Amerikaans imperialisme….

Gelukkig backfired het zwaar. Oekrane gaat die niet winnen en is definitief weg straks. Kazakhstan heeft een pact met zijn zogenaamde maatje China dat ze garant staan voor bescherming indien iemand zich in hun nationale zaken mengt (lees Rusland en niemand anders). Armeni wil uit de “Aziatische NAVO” (geleid door Rusland) nu Rusland weigerde ze militair bij te staan tegen Azerbeidzjaanse agressie en het hele pact een luchtballon bleek. Tajikistan en Kyrgyzie clashen ook.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  zondag 18 september 2022 @ 08:37:41 #108
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206014643
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 01:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Rob de Wijk moet zich gaan schamen in een hoekje. Als het aan die man had gelegen dan had Oekrane zich meteen over gegeven aan de nieuwe nazis.
Inderdaad. Misschien oppert hij dalijk wel om de bevrijde gebieden weer aan Poetin terug te geven. Om hem niet boos te maken.
  zondag 18 september 2022 @ 08:39:13 #109
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206014653
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 01:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is heel vervelend om te zeggen. Maar niemand zit te wachten op tientallen extra conflicthaarden.
Dus met de taal van Rob de Wijk, is het beter om Poetin een Gouden Brug aan te bieden. Niet te veel gezichtsverlies. Maar wel compleet opgedonderd uit Oekrane.
Zoiets.
De wereldorde kan niet verder met Poetin. Kan gewoon niet meer. Die man moet weg en daarna kunnen we weer verder.

Of Rusland wordt zo ver ontmanteld dat het niet meer menswaardig is. Dan heb je alvast een nieuwe vijand voor over 50 jaar ofzo.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 18 september 2022 @ 08:39:17 #110
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206014654
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 04:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Flauwekul, Oekraners zijn gewoon Russen die zijn opgejut om te vechten door de VS met als doel eeuwige vijand Rusland te verzwakken.
Hoe krijg je het uit je strot.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206014683
quote:
84s.gif Op zondag 18 september 2022 08:39 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Hoe krijg je het uit je strot.
Gewoon lekker trollen, hopen dat mensen happen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_206014688
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 02:07 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat is die puinhoop dan precies? De kwaliteit van leven is voor veel Russen juist flink gestegen onder zijn bewind. Er is een enorme middenklasse ontstaan in het land. De Sovjet-Unie was niet best en onder Jeltsin was het helemaal dramatisch. Ja, ik weet dat er een klein groepje oligarchen is dat een exorbitant deel van de rijkdom in bezit heeft en dat er een grote inkomensongelijkheid is. Is vooral onder Jeltsin begonnen, maar het is inderdaad niet goed.

Echter, die geluiden verschillen niet zoveel van wat we hier dagelijks in het westen horen. Over de rijken die steeds rijker worden en de armen steeds armer. Dus nogmaals: wat is die puinhoop die Putin van het land heeft gemaakt dan exact?
Je hebt hier helemaal gelijk. Kwaliteit van leven is onder Poetin die Rusland pompstation van Europa heeft gemaakt ontzettend verbeterd.
Corruptie etc is doodnormaal in Rusland en gaat echt niet veranderen. Feit dat dictatuur is en blijft ongeacht de heerser ook niet.

De grootste fout waarmee Poetin dus nu als grote verliezer zijn geschiedenis in zal gaan is dat hij de invasie op deze manier in Oekrane startte en daarmee zijn rijk qua kwaliteit van leven maar ook macht en soft-power in de voormalige Sovjet Staten volledig ten gronde bracht. En als die nog dieper gaat in de Oekrainse oorlog staat de toekomst van de Russische Federatie zeer zeker op het spel.
Ironisch dat hij de ondergang van de Sovjet unie als grootste catastrofe beschouwd en nu hetzelfde in gang lijkt te zetten voor zijn Federatie, want een u-turn gaat die niet meer maken. En oh ja, hij zelf is echt de enige to blame hiervoor. Voordat we dat argument krijgen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_206014722
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 08:44 schreef Monolith het volgende:

[..]
Gewoon lekker trollen, hopen dat mensen happen.
Zoiets, het is wel genocide-taal.
pi_206014917
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 02:47 schreef Repentless het volgende:

[..]
"Het land is tot op het bot corrupt" en "in Rusland gaat dat best ver" zijn wat algemene termen die verder niets concreets zeggen.

De kwaliteit van leven was voor veel Russen zowel onder Sovjet- als Jeltsin-bewind slechter dan onder Putin. Het is onder Putin een relatief modern land geworden met winkelcentra, volle schappen in de supermarkt, gevulde koelkasten en dus ook magen, een grotere middenklasse. Wat is nou exact die puinhoop die Putin van zijn land gemaakt heeft?
Behalve als je het in het openbaar niet met de Poetin-lijn eens was of protesteerde. Vermeend of echt. De puinhoop is de rechteloosheid, intimidatie en angst. Het gemak waarmee je kapotgeslagen kon worden afgevoerd naar een van de vele werkkampen. Die puinhoop. Als Big Brother overal spionnen heeft, zelfs onder je collega’s en familie interesseren die volle winkels je een stuk minder. Moskou is niet heel Rusland.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206015220
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:58 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dan moet je wel weten hoe de opvolger van Poetin er in staat. Grote kans dat die nog gekker is dan Poetin zelf.
De Russen het voordeel van de twijfel geven heeft in 1990 in ieder geval desastreus uitgepakt. Als zij pers in een tot op het bot corrupte dictatuur willen leven moeten ze dat zelf weten, maar dan is het wel zaak dat het westen er alles aan doet om Rusland in alle opzichten klein houdt. Het westen dient er alles aan te doen om te voorkomen dat het mogelijk wordt voor de Russen om agressieve aanvalsoorlogen te voeren, genocides op buurvolkeren uit te voeren en middels collaborateurs westerse democratien te ondermijnen. En ik denk dat vooral de macht van het Europese/Slavische deel van Rusland, met de elitesteden Moskou en Sint Petersburg daarvoor gebroken moet worden. Het Europese deel is niets meer dan het Pruisen van Rusland, met zijn militarisme en racisme.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206015244
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 02:07 schreef Repentless het volgende:

[..]
Wat is die puinhoop dan precies? De kwaliteit van leven is voor veel Russen juist flink gestegen onder zijn bewind. Er is een enorme middenklasse ontstaan in het land. De Sovjet-Unie was niet best en onder Jeltsin was het helemaal dramatisch. Ja, ik weet dat er een klein groepje oligarchen is dat een exorbitant deel van de rijkdom in bezit heeft en dat er een grote inkomensongelijkheid is. Is vooral onder Jeltsin begonnen, maar het is inderdaad niet goed.

Echter, die geluiden verschillen niet zoveel van wat we hier dagelijks in het westen horen. Over de rijken die steeds rijker worden en de armen steeds armer. Dus nogmaals: wat is die puinhoop die Putin van het land heeft gemaakt dan exact?
Die verbetering van de levensstandaard was iets van het begin van z'n presidentschap tot grofweg 2013, met name door de gigantische stijging van de olieprijzen. Toen de financile crisis begon kwam al even de klad in dat feest maar na de annexatie van de Krim was het definitief voorbij. Sindsdien wordt Rusland vooral door stagnatie gekenmerkt:



Voordat ze aan dit achterlijk conflict begonnen was de gemiddelde Rus zo rijk als in 2008, dat zal nu nog een aanzienlijk eind zijn teruggevallen. Een president die er intussen 14 jaar niet in slaagt een relatief arm land structureel rijker te laten worden terwijl het geld zo uit de grond stroomt faalt gewoon. Poetin had van Rusland een nieuw Noorwegen kunnen maken, maar in plaats daarvan heeft hij er een tot het bot corrupte fascistische en aggressieve pauperstaat van gemaakt. Ondanks het enorme potentieel heeft het economisch, afgezien van landbouw- en energieexport, ook werkelijk niks te bieden, me dunkt dat je dat wel als puinhoop mag betitelen.
pi_206015291
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 01:20 schreef capricia het volgende:

[..]
Het is heel vervelend om te zeggen. Maar niemand zit te wachten op tientallen extra conflicthaarden.
Dus met de taal van Rob de Wijk, is het beter om Poetin een Gouden Brug aan te bieden. Niet te veel gezichtsverlies. Maar wel compleet opgedonderd uit Oekrane.
Zoiets.
Conflicthaarden in Afrika interesseren ons ook niet, dus waarom zouden - buiten de uit de RF stammende kernwapens - burger- en afscheidingsoorlogjes in de voormalige Russische federatie ons moeten interesseren?

Rusland tot nu toe met fluwelen handschoentjes aanpakken heeft Poetin met zijn mafiadictatuur aan de macht geholpen en was dus een blunder van jewelste, die "gouden brug" mag dus liever vandaag dan morgen een HIMARS barrage verwerken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 18 september 2022 @ 09:56:10 #118
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206015382
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 08:44 schreef Aloulu het volgende:

[..]
Je hebt hier helemaal gelijk. Kwaliteit van leven is onder Poetin die Rusland pompstation van Europa heeft gemaakt ontzettend verbeterd.
Corruptie etc is doodnormaal in Rusland en gaat echt niet veranderen. Feit dat dictatuur is en blijft ongeacht de heerser ook niet.

De grootste fout waarmee Poetin dus nu als grote verliezer zijn geschiedenis in zal gaan is dat hij de invasie op deze manier in Oekrane startte en daarmee zijn rijk qua kwaliteit van leven maar ook macht en soft-power in de voormalige Sovjet Staten volledig ten gronde bracht. En als die nog dieper gaat in de Oekrainse oorlog staat de toekomst van de Russische Federatie zeer zeker op het spel.
Ironisch dat hij de ondergang van de Sovjet unie als grootste catastrofe beschouwd en nu hetzelfde in gang lijkt te zetten voor zijn Federatie, want een u-turn gaat die niet meer maken. En oh ja, hij zelf is echt de enige to blame hiervoor. Voordat we dat argument krijgen.
Putin heeft de corruptie juist verder aangewakkerd, omdat Putin zelf ook leeft middels de corruptie
Wie corruptie aan de kaak wilde stellen ging naar siberie

Putin ziet corruptie niet als fout , maar als een middel om zaken te regelen

Al het geld dat Putin besteed heeft aan het leger voor training en materieel is verdwenen in de diepe zakken van commandanten en generaals
Nu werkt de corruptie tegen hem
https://www.welingelichte(...)eger-van-poetin.html
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206015390
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 09:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Conflicthaarden in Afrika interesseren ons ook niet, dus waarom zouden - buiten de uit de RF stammende kernwapens - burger- en afscheidingsoorlogjes in de voormalige Russische federatie ons moeten interesseren?

Rusland tot nu toe met fluwelen handschoentjes aanpakken heeft Poetin met zijn mafiadictatuur aan de macht geholpen en was dus een blunder van jewelste, die "gouden brug" mag dus liever vandaag dan morgen een HIMARS barrage verwerken.
Zonder gouden brug hebben de Russen geen vlucht mogelijkheid en vechten ze langer door.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 18 september 2022 @ 09:57:17 #120
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206015400
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 04:47 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Flauwekul, Oekraners zijn gewoon Russen die zijn opgejut om te vechten door de VS met als doel eeuwige vijand Rusland te verzwakken.
Russen zijn gewoon Chinezen die zijn opgejust om te vechten tegen de eeuwige vijand de VS / het westen
pi_206015459
twitter

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206015552
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 09:57 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Russen zijn gewoon Chinezen die zijn opgejust om te vechten tegen de eeuwige vijand de VS / het westen
Dit is derhalve ook waar, maar dat is stap 2.
Vakman pur sang
pi_206015645
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 01:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat land gaat sws tot weinig in staat zijn het komende decennium. :D

Wat is dat trouwens, Rusland verslaan? Dat de hele Russische Federatie uiteen valt? Met allerlei extra conflicten..of hoe zie jij dat?

En tegenover appeasement kun je aan de andere kant ook Versailles zetten (het compleet vernederen van een natie). Was ook geen groot succes. Je moet ergens een slim midden zien te vinden.
Toch?

De NSDAP (die overigens nooit een meerderheid van de stemmen gekregen heeft) is door de beurscrash van 1929 en de daarop volgende economische crisis aan de macht kunnen komen en heeft daardoor een dictatuur van Duitsland kunnen maken, niet door het verdrag van Versailles.

Diezelfde economische crisis dreigde bijv. ook in Frankrijk de communisten aan de macht te brengen en daar zou Europa ook niet vrolijk van zijn geworden; het indertijd machtigste landleger ter wereld in handen van door Moskou aangestuurde communisten...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206015680
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 09:43 schreef J.B. het volgende:

[..]
Die verbetering van de levensstandaard was iets van het begin van z'n presidentschap tot grofweg 2013, met name door de gigantische stijging van de olieprijzen. Toen de financile crisis begon kwam al even de klad in dat feest maar na de annexatie van de Krim was het definitief voorbij. Sindsdien wordt Rusland vooral door stagnatie gekenmerkt:

[ afbeelding ]

Voordat ze aan dit achterlijk conflict begonnen was de gemiddelde Rus zo rijk als in 2008, dat zal nu nog een aanzienlijk eind zijn teruggevallen. Een president die er intussen 14 jaar niet in slaagt een relatief arm land structureel rijker te laten worden terwijl het geld zo uit de grond stroomt faalt gewoon. Poetin had van Rusland een nieuw Noorwegen kunnen maken, maar in plaats daarvan heeft hij er een tot het bot corrupte fascistische en aggressieve pauperstaat van gemaakt. Ondanks het enorme potentieel heeft het economisch, afgezien van landbouw- en energieexport, ook werkelijk niks te bieden, me dunkt dat je dat wel als puinhoop mag betitelen.
dit is juist.

dat hele gelul, vab poetin heeft Rusland uit de slob getrokken is gewoon gelul geweest. als Rusland 10 jaar een liberalere koers had gevaren en progressief belasting op kaptitaal van de oliarachen hadden geheven, en dit herinvesteerd in de middenstand en of infra, steden etc. Was rusland instaat geweest om hun grote rivaal, te beconcureren.

De corruptie die is anagepakt (was geen corruptie maar poetins methode om totale controle te krijgen op economie zoals de sovjet unie dat had), dit uitte zich in vooral het onteigenen van (potentiele) liberale oliarchen (dus enige opositie kapot maken)n alle oliarchen wie een voorkeur hadden voor een democratisch liberaal rusland zijn onteigend. De oliarchen wie poetin steunen (lees die al verbonden waren aan de innerlijke Circel van de FSB) mochten blijven en kregen meer macht. Die neutraal waren, werden langzaam veervangen voor loyalisten.

Poetin heeft rusland kapot gemaakt. Maar goed, mensen als Baudet die hem een voorbeeld vinden, verheerlijken ook hitler (alleen kan dit niet te openbaar).

Poetin heeft rusland de afgrond ingestort. Niet USA, niet Korbachov, niet EU. poetin en zijn Doema, want ze moesten de sovjet Unie zoveel mogelijk herstellen .Met voor zich zelf wel wat 'westerse' privilege's, alleen nu zo veel mogelijk macht bij 1 persoon ipv de partij, want de partij mislukte, dus dan maar macht bij een heel klein persoon, alsof dat niet telkens fout gaat.
pi_206015692
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 10:21 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De NSDAP (die overigens nooit een meerderheid van de stemmen gekregen heeft) is door de beurscrash van 1929 en de daarop volgende economische crisis aan de macht kunnen komen en heeft daardoor een dictatuur van Duitsland kunnen maken, niet door het verdrag van Versailles.

Diezelfde economische crisis dreigde bijv. ook in Frankrijk de communisten aan de macht te brengen en daar zou Europa ook niet vrolijk van zijn geworden; het indertijd machtigste landleger ter wereld in handen van door Moskou aangestuurde communisten...
Breng een land in armoede en honger en mensen worden oorlogsrijp.
Als we de oorlog willen handelen dan moeten we Rusland steunen in opbouw.
Vakman pur sang
pi_206015742
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 07:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[ twitter ]

Mooi voorbeeld hoe Kremlin trollen zo willekeurig wel degelijk een echt ding is.
Hier op fok lopen er ook wel een paar rond.
Vraag mij af wat dat schuift.
Misschien uiteindelijk een enkeltje internerings- of heropvoedingskamp? >:) #ikstelalleenmaarwatvragen
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206015765
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 10:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Breng een land in armoede en honger en mensen worden oorlogsrijp.
Als we de oorlog willen handelen dan moeten we Rusland steunen in opbouw.
dit kopt, wil het niet dat dit in de jaren 90 is geprobeerd. Maar eerst zal rusland zichzelf moeten ontdoen van de KGB cultuur, wie na de val van SU de macht en politieke cultuur heeft gevormd. Een nog gestoorderde versie van de SU.

Dus voorlopig is het een groot hek eromheen, alle geldstromen invloeden weren, iedereen die het steunt markeren als potentiele staatsvijand.
pi_206015783
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 10:31 schreef Korenfok het volgende:

[..]
dit kopt, wil het niet dat dit in de jaren 90 is geprobeerd. Maar eerst zal rusland zichzelf moeten ontdoen van de KGB cultuur, wie na de val van SU de macht en politieke cultuur heeft gevormd. Een nog gestoorderde versie van de SU.

Dus voorlopig is het een groot hek eromheen, alle geldstromen invloeden weren, iedereen die het steunt markeren als potentiele staatsvijand.
Hoeveel man woont er?
Wij zijn op zich goed in genocide ook, maar dit zijn er wel heel veel volgens mij.
Vakman pur sang
pi_206015844

quote:
Die militrische Lage in der Ukraine hat sich in dieser Woche deutlich verndert. Die Ukraine ist im Osten deutlich, aber auch im Sden etwas, in der Offensive. 6.000 Quadratkilometer Land wurden demnach befreit.
Denken die Deutschen angesichts dieser Entwicklung, dass Russland den Krieg am Ende verlieren knnte?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206015848
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 10:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Breng een land in armoede en honger en mensen worden oorlogsrijp.
Als we de oorlog willen handelen dan moeten we Rusland steunen in opbouw.
Wanneer pak jij je koffers om ze te helpen bij de opbouw?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206015863
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 09:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zonder gouden brug hebben de Russen geen vlucht mogelijkheid en vechten ze langer door.
De enigen die het recht hebben te bepalen wanneer er genoeg bloed vergoten is zijn de Oekraners, niet wij en de Russen al helemaal niet. Wat mij betreft mag er dan ook geen enkele sprake zijn van een door het westen gefaciliteerde "gouden brug" voor de Russen, enkel de Oekraners hebben het recht te beslissen of zo'n brug er gaat komen.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206015866
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 10:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Breng een land in armoede en honger en mensen worden oorlogsrijp.
Als we de oorlog willen handelen dan moeten we Rusland steunen in opbouw.
Als we de Russische gasvelden overnemen en de baten laten terechtkomen bij de gewone Rus ipv de oligarchen zijn we al een heel eind.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206015881
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 10:33 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Hoeveel man woont er?
Wij zijn op zich goed in genocide ook, maar dit zijn er wel heel veel volgens mij.
Essentiele medicijnen vallen niet onder de sancties. Voedsel kan men in Rusland zelf genoeg produceren, oftewel om een genocide op de russen uit te voeren zal men Rusland direct moeten aanvallen en bezetten, is niet aan de orde nog waarschijnlijk.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206015891
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 09:57 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Russen zijn gewoon Chinezen die zijn opgejust om te vechten tegen de eeuwige vijand de VS / het westen
Welnee, de gemiddelde Rus boeit het voor geen meter, die is met zijn eigen dingen bezig.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206015901
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 10:41 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
De enigen die het recht hebben te bepalen wanneer er genoeg bloed vergoten is zijn de Oekraners, niet wij en de Russen al helemaal niet. Wat mij betreft mag er dan ook geen enkele sprake zijn van een door het westen gefaciliteerde "gouden brug" voor de Russen, enkel de Oekraners hebben het recht te beslissen of zo'n brug er gaat komen.
Klopt, maar we mogen er best hier over praten.
Bij alles geldt dat uiteindelijk Oekrane bepaalt welke strategie ze volgen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206015916
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 10:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Als we de Russische gasvelden overnemen en de baten laten terechtkomen bij de gewone Rus ipv de oligarchen zijn we al een heel eind.
Dit is geen slecht plan.
Vakman pur sang
pi_206015978
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 10:25 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Breng een land in armoede en honger en mensen worden oorlogsrijp.
Als we de oorlog willen handelen dan moeten we Rusland steunen in opbouw.
Dat is allemaal leuk en aardig, maar zo'n eventuele westerse handreiking heeft pas nut wanneer de Russen vernederend en vernietigend verslagen op de bodem liggen om te voorkomen dat er voedingsbodem voor een Russische "dolkstootlegende" ontstaat.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 10:52:16 #138
8781 crew  Frutsel
pi_206015994
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:44 schreef Hathor het volgende:

[..]
Vind ik nu ook, Russen moeten Oekraine uit getrapt worden, terug over de grens en dan is het genoeg.
Ja en nee

Oorlogsmisdaden? Schadeherstel? Vredesverdrag?
pi_206016033
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 10:52 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ja en nee

Oorlogsmisdaden? Schadeherstel? Vredesverdrag?
Een vredesverdrag sluiten met Rusland heeft alleen nut wanneer je het zelf afdwingen en handhaven kan.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206016134
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 10:56 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Een vredesverdrag sluiten met Rusland heeft alleen nut wanneer je het zelf afdwingen en handhaven kan.
Ze zitten nu op de knien even doorstoten nu en je hebt ze kapot.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 11:07:42 #141
5428 crew  miss_sly
pi_206016136
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 09:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Zonder gouden brug hebben de Russen geen vlucht mogelijkheid en vechten ze langer door.
Die brug hoeft bepaald niet van goud te zijn. Een oversteekplaats om met de staart tussen de benen terug naar het thuisland te strompelen is ook voldoende.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206016142
Genocidale Strelkov en iemand die Kachkov heet.

twitter
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 11:09:28 #143
8781 crew  Frutsel
pi_206016155
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 10:56 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Een vredesverdrag sluiten met Rusland heeft alleen nut wanneer je het zelf afdwingen en handhaven kan.
Klopt. Laat de VN het maar regelen. Niet dat ze straks weer een miljoen Russen de grens over willen sturen om ze vijf jaar later te willen helpen tegen de agressieve oekrainers.

Volk laten kiezen. Russisch paspoort of Oekraens paspoort. En dan vertrekken naar het land van je paspoort om in de toekomst verdere shit te voorkomen
pi_206016174
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die brug hoeft bepaald niet van goud te zijn. Een oversteekplaats om met de staart tussen de benen terug naar het thuisland te strompelen is ook voldoende.
Ja als Pinksteren op Pasen valt doen ze dat zeker.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 11:12:52 #145
5428 crew  miss_sly
pi_206016198
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 11:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja als Pinksteren op Pasen valt doen ze dat zeker.
Dat is dan de keuze. En die is aan Oekrane.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206016245
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:38 schreef Hathor het volgende:

[..]
De Russische federatie is dan ook veel beter af als het gewoon intact blijft, maar dan zonder Putler zoals je wel zal begrijpen. Als de federatie uiteenvalt, is het meteen een puinhoop wat betreft kenwapens en wie ze in bezit heeft.
Mwah, dat werd ook gezegd over de val van de Sovjet-Unie maar dat bleek naderhand ook reuze mee te vallen. Uiteindelijk kunnen die dingen (als het goed is) alleen bediend worden vanuit Moskou.

Eerlijk gezegd heb ik er weinig vertrouwen in dat Rusland in z'n huidige vorm zich op lange termijn normaal zal gaan gedragen, met zo'n diversiteit aan volkeren zal repressie noodzakelijk blijven om de boel bij elkaar te houden. Daaruit volgt ook dat het voor de Europese vrede en veiligheid beter zou zijn als de boel in elkaar dondert, en dat wat als (nog altijd enorme) rompstaat Rusland overblijft nucleair ontwapend wordt en onderdeel gaat uitmaken van de Europese gemeenschap.
  zondag 18 september 2022 @ 11:22:30 #147
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206016280
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 11:10 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja als Pinksteren op Pasen valt doen ze dat zeker.
men moet de Rusische bewoners van de Krim een veilige tocht naar huis aanbieden , indien men dat wilt

kan ook zijn dat men verkiest te blijven
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206016303
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 10:52 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ja en nee

Oorlogsmisdaden? Schadeherstel? Vredesverdrag?
Ja uiteraard, maar ik bedoelde dat zodra de laatste Rus van Oekrainse bodem is verdwenen het niet nodig is de strijd voort te zetten op Russische bodem.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_206016347
De logistiek is een voortdurende zwakte van het russische leger, niet verwonderlijk dat de oekrainers zout in die wond blijven strooien.

quote:
Unser Korrespondent Christoph Wanner in Moskau glaubt noch nicht an einen Stillstand der Offensive. Vielmehr handelt es sich wohl um eine taktische Pause. Die Ukrainer tasten nun die neue russische Verteidigungslinie nach Schwachstellen an.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 18 september 2022 @ 11:31:07 #150
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206016352
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 10:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Als we de Russische gasvelden overnemen en de baten laten terechtkomen bij de gewone Rus ipv de oligarchen zijn we al een heel eind.
Het neo-liberale westen die van Rusland een echt socialistisch paradijs maakt. :+
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206016353
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 10:52 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ja en nee

Oorlogsmisdaden? Schadeherstel? Vredesverdrag?
Zit er alleen in als er een hele forse mentaliteitsverandering in de hele Russische samenleving plaats vindt, maar de kans daarop is zo klein dat we ons beter voor een Noord-Korea scenario kunnen voorbereiden.
pi_206016396
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Het neo-liberale westen die van Rusland een echt socialistisch paradijs maakt. :+
Laten we onze beste mensen erop zetten, ik stem ervoor om Rob Jetten en Hugo de Jonge de wederopbouw van Rusland te mogen doen.
Even een zware aderlating voor NL maar alles voor het hogere doel.
Vakman pur sang
pi_206016412
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206016413
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:25 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ja uiteraard, maar ik bedoelde dat zodra de laatste Rus van Oekrainse bodem is verdwenen het niet nodig is de strijd voort te zetten op Russische bodem.
Zodra de laatste Russische soldaat Oekrans grondgebied verlaten heeft is de strijd (hopelijk) voorbij, de sancties tegen Rusland dienen dan echter nog altijd van kracht te blijven.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206016420
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Die brug hoeft bepaald niet van goud te zijn. Een oversteekplaats om met de staart tussen de benen terug naar het thuisland te strompelen is ook voldoende.
Dit soort naeve stellingen kun je niks mee, natuurlijk gaat Rusland never nooit niet vrijwillig de aftocht blazen zonder tegenbod of andere winst.
Je moet ze daar ter plekke kapotmaken of zwaar bedreigen, dat is hun brug.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 11:43:16 #156
5428 crew  miss_sly
pi_206016452
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 11:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit soort naeve stellingen kun je niks mee, natuurlijk gaat Rusland never nooit niet vrijwillig de aftocht blazen zonder tegenbod of andere winst.
Je moet ze daar ter plekke kapotmaken of zwaar bedreigen, dat is hun brug.
En dat is dan de keuze van Rusland.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206016508
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En dat is dan de keuze van Rusland.
Nee tuurlijk niet, dat moet het westen doen.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 11:49:30 #158
5428 crew  miss_sly
pi_206016519
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 11:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee tuurlijk niet, dat moet het westen doen.
De keuze om niet te vertrekken, maar kapotgemaakt te worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_206016530
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 11:48 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee tuurlijk niet, dat moet het westen doen.
Rusland valt binnen, zij bepalen wanneer ze vertrekken tenzij Oekrane ze eruit schopt.
pi_206016536
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:38 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Zodra de laatste Russische soldaat Oekrans grondgebied verlaten heeft is de strijd (hopelijk) voorbij, de sancties tegen Rusland dienen dan echter nog altijd van kracht te blijven.
Je moet ze economisch dusdanig verzwakken en straffen dat ze dit de komende decennia niet meer kunnen veroorloven.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206016574
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 11:51 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Je moet ze economisch dusdanig verzwakken en straffen dat ze dit de komende decennia niet meer kunnen veroorloven.
Of zodanig hard raken dat de volgende generatie het gewoon niet meer waard vind.
  zondag 18 september 2022 @ 11:56:09 #162
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206016599
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 11:51 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Je moet ze economisch dusdanig verzwakken en straffen dat ze dit de komende decennia niet meer kunnen veroorloven.
Sancties mogen nog jaren van kracht blijven als Rusland geen herstelbetalingen gaat doen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206016613
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 11:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit soort naeve stellingen kun je niks mee, natuurlijk gaat Rusland never nooit niet vrijwillig de aftocht blazen zonder tegenbod of andere winst.
Je moet ze daar ter plekke kapotmaken of zwaar bedreigen, dat is hun brug.
Onderhandelen over vrede gaat nooit vrijwillig, en worden altijd onder druk gedaan.

Je begint ze in een sterke positie in of juist een zwakke. Of er is een evenwicht. Maar het "probleem" van onderhandelen is dat je er de tegenpartij voor nodig hebt, vandaar dat er over bruggen gesproken wordt. Het lijkt me duidelijk dat de vernederende leider van het steeds zwakker wordende federatie ook een manier zoekt om er bovenop te komen. Omwille de stabiliteit, en de vrede, is het niet onverstandig om met hem mee te denken.

Dat wil niet zeggen dat wij Westen moeten dicteren waar Oekrane mee in moet stemmen, maar "doorgaan tot we in Moskou staan" is het andere ongewenste uiterste.

Stel dat Putin in het geheim een volledige terugtrekking uit Oekrane bewerkstelligd in ruil voor immuniteit, een leuk zakcentje, en een villa in een of ander westers land. Zouden we daar op tegen moeten zijn omwille de gerechtigheid, of is het geoorloofd om de oorlog te stoppen?
pi_206016632
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 11:51 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Je moet ze economisch dusdanig verzwakken en straffen dat ze dit de komende decennia niet meer kunnen veroorloven.
Waarom begon de tweede Wereldoorlog ook alweer?
pi_206016641
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:56 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Onderhandelen over vrede gaat nooit vrijwillig, en worden altijd onder druk gedaan.

Je begint ze in een sterke positie in of juist een zwakke. Of er is een evenwicht. Maar het "probleem" van onderhandelen is dat je er de tegenpartij voor nodig hebt, vandaar dat er over bruggen gesproken wordt. Het lijkt me duidelijk dat de vernederende leider van het steeds zwakker wordende federatie ook een manier zoekt om er bovenop te komen. Omwille de stabiliteit, en de vrede, is het niet onverstandig om met hem mee te denken.

Dat wil niet zeggen dat wij Westen moeten dicteren waar Oekrane mee in moet stemmen, maar "doorgaan tot we in Moskou staan" is het andere ongewenste uiterste.

Stel dat Putin in het geheim een volledige terugtrekking uit Oekrane bewerkstelligd in ruil voor immuniteit, een leuk zakcentje, en een villa in een of ander westers land. Zouden we daar op tegen moeten zijn omwille de gerechtigheid, of is het geoorloofd om de oorlog te stoppen?
Goeie vragen allemaal.
Vakman pur sang
pi_206016648
Dronen gaan een steeds belangrijker rol spelen in de oorlogsvoering en daarmee ook efficiente afweer tegen drones zoals Irondome en Ironbeam. Alleen IDF beschikt over deze systemen waarbij kosten en essentiele factor zijn. Een drone van $5000 neerhalen met een raket van meerdere tonnen per stuk aan kosten gaat economisch gigantisch uitputten.
quote:
Nach seinen Informationen setzen die russischen Streitkrfte nun vermehrt sogenannte Kamikaze-Drohnen gegen die Ukrainer ein. Sie zielen wohl auf die hocheffizienten Mehrfachraketenwerfer HIMARS oder die Panzerhaubitze 2000, die den Russen extrem zusetzen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206016672
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2022 11:37 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Mooi dat Russen consequenties beginnen te voelen.
Incelfrikandel
  zondag 18 september 2022 @ 12:04:58 #168
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206016700
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Sancties mogen nog jaren van kracht blijven als Rusland geen herstelbetalingen gaat doen.
uiteraard
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206016706
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:59 schreef Digi2 het volgende:
Dronen gaan een steeds belangrijker rol spelen in de oorlogsvoering en daarmee ook efficiente afweer tegen drones zoals Irondome en Ironbeam. Alleen IDF beschikt over deze systemen waarbij kosten en essentiele factor zijn. Een drone van $5000 neerhalen met een raket van meerdere tonnen per stuk aan kosten gaat economisch gigantisch uitputten.

[..]

Als je er levens mee kunt redden dan is het geen weggegooid geld.
pi_206016731
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:59 schreef Digi2 het volgende:
Dronen gaan een steeds belangrijker rol spelen in de oorlogsvoering en daarmee ook efficiente afweer tegen drones zoals Irondome en Ironbeam. Alleen IDF beschikt over deze systemen waarbij kosten en essentiele factor zijn. Een drone van $5000 neerhalen met een raket van meerdere tonnen per stuk aan kosten gaat economisch gigantisch uitputten.
[..]

Ik vind drones een verschrikkelijke oorlogsvinding.
Zouden aan alle kanten verboden moeten worden die laffe dingen.
Vakman pur sang
pi_206016741
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 12:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik vind drones een verschrikkelijke oorlogsvinding.
Zouden aan alle kanten verboden moeten worden die laffe dingen.
:')

Liever oorlog verbieden dan.
pi_206016799
Wat Xi eigenlijk tegen Poetin zegt. Chineze leiders spreken altijd cryptisch en je moet tussen de regels doorlezen wat ze precies bedoelen. Deze Taiwanees legt uit wat Xi precies bedoelt te zeggen. Nadat Poetin heeft gesproken en Xi bedankt voor diens gebalanceerde houding in de kwestie Oekrane en benadrukt dat Taiwan bij China hoort, begint Xi met een paar binnenlandse kwesties: de olympische winterspelen en covid. Daar duidt erop dat Xi helemaal geen zin heeft om het over Oekrane te hebben. Xi zegt al een paar keer telefonisch te hebben gesproken met Poetin. Xi bedoelt: hou eens op met bellen.

Het lijkt erop dat Poetin internationaal, en ook bij zijn 'vrienden' geen enkele steun vindt. China wil er niets mee te maken hebben.

quote:
This is my translation of meetings between Putin and Xi Jinping. Xi’s words is government language in Chinese culture with only used among government officials and misunderstood by normal native speakers. That’s why I, grew up in Taiwanese government, add 8 minutes of explanation on it

https://www.reddit.com/r/(...)tings_between_putin/
  zondag 18 september 2022 @ 12:25:34 #173
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206016863
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:59 schreef Digi2 het volgende:
Dronen gaan een steeds belangrijker rol spelen in de oorlogsvoering en daarmee ook efficiente afweer tegen drones zoals Irondome en Ironbeam. Alleen IDF beschikt over deze systemen waarbij kosten en essentiele factor zijn. Een drone van $5000 neerhalen met een raket van meerdere tonnen per stuk aan kosten gaat economisch gigantisch uitputten.
[..]

Je vergeet Drone Dome van Rafael ;)
Die kan op een afstand van 3,5km een drone detecteren en kapotlaseren.

Op 0:35 zie je de laser vanuit het perspectief van de drone in actie
pi_206016864
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:59 schreef Digi2 het volgende:
Dronen gaan een steeds belangrijker rol spelen in de oorlogsvoering en daarmee ook efficiente afweer tegen drones zoals Irondome en Ironbeam. Alleen IDF beschikt over deze systemen waarbij kosten en essentiele factor zijn. Een drone van $5000 neerhalen met een raket van meerdere tonnen per stuk aan kosten gaat economisch gigantisch uitputten.
[..]

Alles klinkt toch beter in het Duits Merhfachraketenwerfer
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_206016868
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 12:05 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Als je er levens mee kunt redden dan is het geen weggegooid geld.
Langdurig kan je het niet volhouden goedkope drones neer te halen met heel kostbare raketten. Israel is zich daar goed van bewust en vandaar dat zij over de beste en meest geavanceerde systemen beschikkken die tegen relatief geringe kosten raketten, mortiergranaten en drones uit te kunnen schakelen. Dat kwartje is bij ons nog niet gevallen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206016874
Dubbel
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206016897
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 12:08 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik vind drones een verschrikkelijke oorlogsvinding.
Zouden aan alle kanten verboden moeten worden die laffe dingen.
Sprak je je maar zo uit tegen genocide, terrorisme en oorlogsmisdaden.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_206016914
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:56 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Onderhandelen over vrede gaat nooit vrijwillig, en worden altijd onder druk gedaan.

Je begint ze in een sterke positie in of juist een zwakke. Of er is een evenwicht. Maar het "probleem" van onderhandelen is dat je er de tegenpartij voor nodig hebt, vandaar dat er over bruggen gesproken wordt. Het lijkt me duidelijk dat de vernederende leider van het steeds zwakker wordende federatie ook een manier zoekt om er bovenop te komen. Omwille de stabiliteit, en de vrede, is het niet onverstandig om met hem mee te denken.

Dat wil niet zeggen dat wij Westen moeten dicteren waar Oekrane mee in moet stemmen, maar "doorgaan tot we in Moskou staan" is het andere ongewenste uiterste.

Stel dat Putin in het geheim een volledige terugtrekking uit Oekrane bewerkstelligd in ruil voor immuniteit, een leuk zakcentje, en een villa in een of ander westers land. Zouden we daar op tegen moeten zijn omwille de gerechtigheid, of is het geoorloofd om de oorlog te stoppen?
Maar dit is nou niet echt de situatie tot dusver. Ik heb Zelensky nog niet horen zeggen dat het doel is om door te stoten naar Moskou. Dat is ook niet realistisch en sterker nog, dat wordt ook actief ontmoedigd door het Westen gezien wat ze wel en niet leveren aan Oekrane.
Ook het scenario dat je schetst omtrent Poetin acht ik weinig realistisch.Die is al jaren bezig met allerlei activiteiten om het Russische imperialisme weer nieuw elan te geven. Volledige terugtrekking in ruil voor immuniteit en een leuk zakcentje (wat ie niet nodig heeft hoor, heeft genoeg achterover gedrukt de laatste jaren) zou vanuit ons perspectief een acceptabel compromis zijn, maar dat is precies wat het is, een Westers perspectief.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 18 september 2022 @ 12:33:36 #179
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206016934
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 12:25 schreef Digi2 het volgende:

Langdurig kan je het niet volhouden goedkope drones neer te halen met heel kostbare raketten. Israel is zich daar enorm van bewust en vandaar dat zij over de beste en meest geavanceerde systemen beschikkken die tegen relatief geringe kosten raketten, mortiergranaten en drones uit te kunnen schakelen. Dat kwartje is bij ons nog niet gevallen.
Ik heb het idee dat het NLse leger op de verkeerde manier gaat moderniseren en dat ze weer eens achter de feiten aan gaan lopen. Dat er tanks, artillery, F35s gekocht gaan worden maar niets om zich tegen kleine en grote drones te beschermen.

Zoals anti drone guns om de besturing van commerciele drones over te nemen en Drone Dome om militaire drones kapot te laseren. En offensief juist dat de soldaten allemaal getrained worden in drones die bommen in trenches kunnen droppen of kamikaze drones door een ruit vliegen om een sniper uit te schakelen.

Naja, misschien dat we over 10 jaar en vele verspilde miljarden verder nog een keer tot dat inzicht komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door slashdotter3 op 18-09-2022 13:12:51 ]
  zondag 18 september 2022 @ 12:34:07 #180
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206016942
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 12:30 schreef Monolith het volgende:
maar dat is precies wat het is, een Westers perspectief.
Precies. In sommige landen worden na verkiezingen de verliezers steevast in de gevangenis gegooid of afgeschoten. Het Westerse perspectief van regels of het NLse perspectief van samenwerken (coalities) zijn niet overal gemeengoed. Dus laat Ukraine vooral zelf bepalen hoe het verder moet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206016960
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 12:25 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Je vergeet Drone Dome van Rafael ;)
Die kan op een afstand van 3,5km een drone detecteren en kapotlaseren.

Op 0:35 zie je de laser vanuit het perspectief van de drone in actie
Rafael is eveneens israelisch. Duitsland is van plan het gehele spectrum van israelisch luchtafweersystemen te kopen van Arrow3 t/m Iron dome etc en terecht mijnsinziens.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206016962
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:58 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Waarom begon de tweede Wereldoorlog ook alweer?
Om allerlei redenen, in ieder geval niet enkel en alleen door het verdrag van Versailles als je daar soms op doelt.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 18 september 2022 @ 12:36:39 #183
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206016968
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Sancties mogen nog jaren van kracht blijven als Rusland geen herstelbetalingen gaat doen.
Of sancties op gas/olie opheffen maar 70% ervan afromen voor herstelbetalingen
pi_206017015
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 12:18 schreef Jemoederniet het volgende:
Wat Xi eigenlijk tegen Poetin zegt. Chineze leiders spreken altijd cryptisch en je moet tussen de regels doorlezen wat ze precies bedoelen. Deze Taiwanees legt uit wat Xi precies bedoelt te zeggen. Nadat Poetin heeft gesproken en Xi bedankt voor diens gebalanceerde houding in de kwestie Oekrane en benadrukt dat Taiwan bij China hoort, begint Xi met een paar binnenlandse kwesties: de olympische winterspelen en covid. Daar duidt erop dat Xi helemaal geen zin heeft om het over Oekrane te hebben. Xi zegt al een paar keer telefonisch te hebben gesproken met Poetin. Xi bedoelt: hou eens op met bellen.

Het lijkt erop dat Poetin internationaal, en ook bij zijn 'vrienden' geen enkele steun vindt. China wil er niets mee te maken hebben.
[..]

Is die reddit Link ook zonder een account op Reddit te lezen?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 18 september 2022 @ 12:42:29 #185
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206017055
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 12:36 schreef Digi2 het volgende:

Duitsland is van plan het gehele spectrum van israelisch luchtafweersystemen te kopen van Arrow3 t/m Iron dome etc
Dat is helaas niet waar. Het enige waar ze interesse in hebben is Arrow 3 en ze dralen al maanden over die beslissing. Ik las er in april al over maar daadkracht is niet een van de kwaliteiten van de Duitse regering.

Iron Dome daar heeft Duitsland niets aan want het bereik is maar 70km en werkt alleen tegen langzame voorspelbare shortrange raketten.
pi_206017107
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 12:40 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Is die reddit Link ook zonder een account op Reddit te lezen?
Ja werkt gewoon zonder account. Reddit is geen Twitter. :)
pi_206017119
Een vredes bespreking nu is feitelijk oekraine die akkoord gaat met een gedeeltijke overgave van hun gebied.

Zolang Oekraine kan strijden, is vredes bespreking een voordeel voor Rusland (want die hebben nu iets wat ze eerst niet hadden en geven niks op).

Want als rusland volledig zou willen terug trekken, hoef je geen vredes besprekingen te houden.
pi_206017196
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 12:42 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Dat is helaas niet waar. Het enige waar ze interesse in hebben is Arrow 3 en ze dralen al maanden over die beslissing. Ik las er in april al over maar daadkracht is niet een van de kwaliteiten van de Duitse regering.

Iron Dome daar heeft Duitsland niets aan want het bereik is maar 70km en werkt alleen tegen langzame voorspelbare shortrange raketten.
De oorlog in Oekraine heeft behoorlijke veranderingen in gang gezet.

Germany considers acquiring Iron Dome from Israel

Iron dome kan ook drones en middellange afstandstands raketten onderscheppen zoals degenen die op Tel Aviv werden afgevuurd.

[ Bericht 3% gewijzigd door Digi2 op 18-09-2022 12:58:36 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 18 september 2022 @ 12:53:38 #189
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_206017197
twitter
  zondag 18 september 2022 @ 12:58:04 #190
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206017256
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:59 schreef Digi2 het volgende:
Dronen gaan een steeds belangrijker rol spelen in de oorlogsvoering en daarmee ook efficiente afweer tegen drones zoals Irondome en Ironbeam. Alleen IDF beschikt over deze systemen waarbij kosten en essentiele factor zijn. Een drone van $5000 neerhalen met een raket van meerdere tonnen per stuk aan kosten gaat economisch gigantisch uitputten.
Saudi Arabie is een prachtig voorbeeld van dit, ze gebruikten in 2019~2020 Patriot missiles van 3 miljoen per stuk om goedkope Iraanse Shahed drones neer te halen.
  zondag 18 september 2022 @ 13:03:16 #191
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206017331
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 12:53 schreef Digi2 het volgende:

De oorlog in Oekraine heeft behoorlijke veranderingen in gang gezet.

Germany considers acquiring Iron Dome from Israel

Iron dome kan ook drones en middellange afstandstands raketten onderscheppen zoals degenen die op Tel Aviv werden afgevuurd.
Je refereert naar een zwaar verouderd artikel van 28 maart. Iron Dome heeft geen zin voor Duits grondgebied omdat het bereik maar 70km is.

Het idee van Arrow 3 voor Duitsland is om het als paraplu te gebruiken die ook bondgenoten zoals de Baltische Staten en Polen gaat beschermen.

Misschien is dat de reden dat er nog geen besluit is genomen voor de aanschaf, omdat ze de kosten van Arrow 3 (miljarden) willen verspreiden over die landen
pi_206017337
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 03:19 schreef Repentless het volgende:

[..]
Geen enkel land wordt "opeens" lid van de NAVO. Er liepen al jaren verschillende gesprekken met Oekrane. Men wilde echter geen garantie geven dat Oekrane geen lid zou worden. Putin heeft al in 2008 aangegeven dat hij De Krim en Oost-Oekrane mogelijk zou annexeren wanneer dit niet zou stoppen. Dit is niet om het te rechtvaardigen, maar je kunt dan nogmaals de vraag stellen of deze invasie had plaatsgevonden als deze garanties waren gegeven. Ik betwijfel dat. Als je nu wellicht alsnog op zoek gaat naar die 'Golden Bridge', kan dat nog steeds de uitkomst zijn. Je bent dan alleen heel veel doden verder.
Poetin heeft daarin helemaal niets te willen, als Oekrane zich wil aansluiten bij de NAVO dan is dat hun soeverein recht om te doen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  FOK!fotograaf zondag 18 september 2022 @ 13:06:37 #193
364681 over_hedge
pi_206017366
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 12:53 schreef fjs het volgende:
[ twitter ]
Ja mensen die zeggen dat polen dankbaar moeten zijn zouden eens een geschiedenis boek moeten lezen
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_206017542
Goed nieuws: volgende week gaan Spanje, Portugal, Griekenland en Slowakije de NAVO-aanvraag van Finland en Zweden behandelen. De verwachting is dat ze hun akkoord geven. Hongarije en Turkije hebben nog geen datum staan.
  zondag 18 september 2022 @ 13:27:53 #195
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_206017677
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 13:20 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Goed nieuws: volgende week gaan Spanje, Portugal, Griekenland en Slowakije de NAVO-aanvraag van Finland en Zweden behandelen. De verwachting is dat ze hun akkoord geven. Hongarije en Turkije hebben nog geen datum staan.
Turkije gaat niet tekenen dus haast hoeft men niet te maken. Vandaag werd ook bekend dat Turkije aansluiting zoekt bij de SCO.
quote:
https://www.presstv.ir/De(...)ogan-Asia-membership
Turkish President Recep Tayyip Erdogan says his country "targets" joining in the Shanghai Cooperation Organization (SCO) and will take further steps to be a member of the Eurasian political, economic, and security alliance.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206017750
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 13:03 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Je refereert naar een zwaar verouderd artikel van 28 maart. Iron Dome heeft geen zin voor Duits grondgebied omdat het bereik maar 70km is.

Het idee van Arrow 3 voor Duitsland is om het als paraplu te gebruiken die ook bondgenoten zoals de Baltische Staten en Polen gaat beschermen.

Misschien is dat de reden dat er nog geen besluit is genomen voor de aanschaf, omdat ze de kosten van Arrow 3 (miljarden) willen verspreiden over die landen
Kan je een bron tonen dat ze afzien van Iron dome want de baltische staten kan je niet beschermen met Arrow3 tegen middellange afstand "domme" raketten, althans het is economisch onhaalbaar een Arrow 3 in te zetten tegen een raket van misschien $5000. Laat staan bij de aantallen van dergelijke raketten die de rus kan afvuren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 18 september 2022 @ 13:40:47 #198
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206017799
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 13:36 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Kan je een bron tonen dat ze afzien van Iron dome want de baltische staten kan je niet beschermen met Arrow3 tegen middellange afstand "domme" raketten, althans het is economisch onhaalbaar een Arrow 3 in te zetten tegen een raket van misschien $5000. Laat staan bij de aantallen van dergelijke raketten die de rus kan afvuren.
https://www.dw.com/en/wil(...)se-shield/a-61291987
The absence of further details has left the door open to confusion. German media reports and some politicians have thrown around the term Iron Dome as a catchall for missile defense. However, Israel's Iron Dome is a specific system that was designed with one purpose in mind: to intercept rudimentary and short-range rockets fired by Hamas or other Islamist groups right on the country's borders.

"An Iron Dome like in Israel, which protects against short-range rockets across a limited area, makes absolutely no sense for Germany," Steffi Christ, a spokesperson for the CDU lawmaker, Roderich Kiesewetter, told DW in a statement.
==================
Als je verder googled op Germany Iron Dome zie je dat er geen recente berichten zijn maar bij Germany Arrow 3 wel
pi_206017811
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 13:30 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Turkije gaat niet tekenen dus haast hoeft men niet te maken. Vandaag werd ook bekend dat Turkije aansluiting zoekt bij de SCO.
[..]

Presstv is nou ook niet echt een betrouwbare bron van informatie
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206017832
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 13:30 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Turkije gaat niet tekenen dus haast hoeft men niet te maken. Vandaag werd ook bekend dat Turkije aansluiting zoekt bij de SCO.
[..]

Turkije gaat tekenen, net als dat ze officieel benoemt hebben dat Krim bij Oekraine hoort en niet bij Rusland. Turkije is voor alle partijen een belangrijke speler. Maar de kans dat turkije zijn Navo lidmaatschap opzegt of ondermijnt is 0,00001.

Hongarije heb ikwel twijfels over, omdat Orban zijn eigen lot verbonden lijkt te zijn met fsb hun buitenland beleid.
pi_206017849
quote:
14s.gif Op zondag 18 september 2022 13:40 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
https://www.dw.com/en/wil(...)se-shield/a-61291987
The absence of further details has left the door open to confusion. German media reports and some politicians have thrown around the term Iron Dome as a catchall for missile defense. However, Israel's Iron Dome is a specific system that was designed with one purpose in mind: to intercept rudimentary and short-range rockets fired by Hamas or other Islamist groups right on the country's borders.

"An Iron Dome like in Israel, which protects against short-range rockets across a limited area, makes absolutely no sense for Germany," Steffi Christ, a spokesperson for the CDU lawmaker, Roderich Kiesewetter, told DW in a statement.
==================
Als je verder googled op Germany Iron Dome zie je dat er geen recente berichten zijn maar bij Germany Arrow 3 wel
Voor Duitsland zelf heeft het inderdaad weinig zin maar sinds kort verkondigt Scholz dat Duitsland een meer regionale militaire rol wil gaan spelen en dan liggen de kaarten dus anders en heeft Iron dome wel degelijk zin. Een directe afwijzing heb ik nog niet gezien vanuit de duitse coalitie. Daarnaast blijken anti drone en middellange afstandsraketten ook een hot item wat je niet zomaar even opzij kan zetten. Hopelijk zijn de verse Iraanse kamikaze drones effectief in het uitschakelen van westers oorlogstuig want dit kwartje moet echt gaan vallen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206017986
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 13:30 schreef Digi2 het volgende:

Turkije gaat niet tekenen.

Turkije gaat zonder twijfel met enige vertraging tekenen, no worries.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206018045
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 13:45 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Turkije gaat tekenen, net als dat ze officieel benoemt hebben dat Krim bij Oekraine hoort en niet bij Rusland. Turkije is voor alle partijen een belangrijke speler. Maar de kans dat turkije zijn Navo lidmaatschap opzegt of ondermijnt is 0,00001.
We gaan het zien maar ik weet 100% zeker dat alleen Turkije overblijft als laatste die nog zou moeten gaan tekenen en dan gaat de shit pas echt aan wacht maar af.
Het NAVO-lidmaatschap ondermijnen ze al langere tijd. Bijv. de aanschaf van S400 en het weigeren van sancties tegen Rusland. Daarnaast voldoet het huidige Turkijke niet meer aan de kernwaarden zoals die destijds zijn opgesteld in de NATO-statuten.
quote:
Hongarije heb ikwel twijfels over, omdat Orban zijn eigen lot verbonden lijkt te zijn met fsb hun buitenland beleid.
Hongarije staat het vrij uit de NATO en/of de EU te treden. Na Brexit een Hexit zou mij wel bevallen trouwens.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206018130
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2022 13:57 schreef Slayage het volgende:

[..]
Turkije gaat zonder twijfel met enige vertraging tekenen, no worries.
Die vertraging kan lang gaan duren als je bekend bent met de reden van weigering te tekenen. Namelijk uitlevering eisen zonder harde overtuigende bewijslast.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206018176
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2022 13:57 schreef Slayage het volgende:

[..]
Turkije gaat zonder twijfel met enige vertraging tekenen, no worries.
Die naiviteit is bijkans grenzenloos.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206018197
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 14:08 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Die vertraging kan lang gaan duren als je bekend bent met de reden van weigering te tekenen. Namelijk uitlevering eisen zonder harde overtuigende bewijslast.
Erdogan staat bekend om zijn grootspraak maar uiteindelijk dient hij altijd Navo belangen, omdat hij er zelf ook belang bij heeft, namelijk containment van Rusland.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 18 september 2022 @ 14:13:28 #207
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206018201
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 07:43 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Poetin luister nou eens, de aanvraag voor navo lidmaatschap was al niet mogelijk, toen dit wel mogelijk was werd dit weg ge-veto’d door Duitsland en Frankrijk.

Er was dus helemaal geen sprake van navo lidmaatschap, en zelfs al zou dit wel zo zijn.. zou dit zijn om juist dit te voor komen.

Gezien jouw uitspraken, Poetin, over de reden van inval, had dit niets te maken met navo lidmaatschap.
Nee, het zou draaien om nazi’s, dan weer om het Russische rijk te herstellen, dan weer om Russische burgers te beschermen en natuurlijk de navo.

Het is allemaal gelul.
Spreek je mij nu aan als "Poetin"? Of is dit niet aan mij gericht?
pi_206018218
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 14:13 schreef Repentless het volgende:

[..]
Spreek je mij nu aan als "Poetin"? Of is dit niet aan mij gericht?
Zou je dat een eer vinden? :D
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_206018219
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 14:13 schreef Repentless het volgende:

[..]
Spreek je mij nu aan als "Poetin"? Of is dit niet aan mij gericht?
Iedereen die op de een of andere manier “Poetins kant” van het verhaal probeert uit te lichten, zie ik als een Kremlin troll.
pi_206018232
Eindelijk wordt onze Putin puppet binnen de Eu aangepakt.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206018243
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2022 14:13 schreef Slayage het volgende:

[..]
Erdogan staat bekend om zijn grootspraak maar uiteindelijk dient hij altijd Navo belangen, omdat hij er zelf ook belang bij heeft, namelijk containment van Rusland.
Kan ook prima samen met China.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 18 september 2022 @ 14:18:40 #212
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206018248
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 14:15 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Iedereen die op de een of andere manier “Poetins kant” van het verhaal probeert uit te lichten, zie ik als een Kremlin troll.
Ok, als jij je daar goed bij voelt, moet je dat vooral doen. Het klopt niet, maar veel plezier ermee. :)
  zondag 18 september 2022 @ 14:19:00 #213
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206018250
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 14:15 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zou je dat een eer vinden? :D
Nee.
pi_206018282
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2022 14:16 schreef Slayage het volgende:
Eindelijk wordt onze Putin puppet binnen de Eu aangepakt.

[ twitter ]
"
Er is nog zo'n puppet die EU-lid "wil" worden en van 2 walletjes eet namelijk Servie. Kandidaad lidmaatschap moet worden begrenst aan de hand van progressie en tijd. Nu wordt dat door Turkije en Servie misbruikt, ze willen vrijhandel en vrij personenverkeer maar niet daadwerkelijk lid worden en slechts van de voordelen profiteren. Deze schijnconstuctie/misbruik moet verdwijnen ASAP.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 18-09-2022 14:28:02 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206018348
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 14:22 schreef Digi2 het volgende:

[..]
"
Er is nog zo'n puppet die EU-lid "wil" worden en van 2 walletjes eet namelijk Servie. Kandidaad lidmaatschap moet worden begrenst aan de hand van progressie en tijd. Nu wordt dat door Turkije en Servie misbruikt, ze willen vrijhandel en vrij personenverkeer maar geen lid worden en slechts van de voordelen profiteren. Deze schijnconstuctie/misbruik moet verdwijnen ASAP.
Dat is toch al lang zo, je wordt niet zomaar lid.
Vakman pur sang
pi_206018392
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 14:28 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat is toch al lang zo, je wordt niet zomaar lid.
Het misbruik gebeurd door Turkije en Servie en hopelijk gaan daar ook maatregelen tegen genomen worden.


quote:
Serbia has a troubled history with the West while maintaining close historical, political, social and even religious ties with Russia. Yet Serbia is one of the five official candidates for accession to the European Union. The question is, could Serbia become a Trojan Horse for Russia within the EU club? What geopolitical role does Serbia play, and what is the reason for its citizens' widespread rejection of Western institutions? In this video we tell you all the details
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206018482
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 14:32 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het misbruik gebeurd door Turkije en Servie en hopelijk gaan daar ook maatregelen tegen genomen worden.

[..]

Wat een flauwekul zeg.
Vakman pur sang
pi_206018485
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206018514
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 14:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat een flauwekul zeg.
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 14:38 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat een flauwekul zeg.
Dat je dat al binnen een minuut vermeld na de post zegt al genoeg.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206018523
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 14:15 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zou je dat een eer vinden? :D
_O-
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206018532
Jatten en liegen is er met de paplepel ingegoten bij die Russen.
pi_206018539
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 14:40 schreef Digi2 het volgende:

[..]
[..]
Dat je dat al binnen een minuut vermeld na de post zegt al genoeg.
Ik zei het maar 1 keer he?

Heb me er niet in verdiept.
Maar de regels voor toetreding zijn dermate groot, traag en invloedrijk dat het trojan horse verhaal niet op kan gaan.
Vakman pur sang
pi_206018552
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 14:22 schreef Digi2 het volgende:

[..]
"
Er is nog zo'n puppet die EU-lid "wil" worden en van 2 walletjes eet namelijk Servie. Kandidaad lidmaatschap moet worden begrenst aan de hand van progressie en tijd. Nu wordt dat door Turkije en Servie misbruikt, ze willen vrijhandel en vrij personenverkeer maar niet daadwerkelijk lid worden en slechts van de voordelen profiteren. Deze schijnconstuctie/misbruik moet verdwijnen ASAP.
Servi, dat niets meer dan een vazalstaat van Rusland is, heeft dan ook niets in de EU te zoeken.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206018586
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 14:43 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Servi, dat niets meer dan een vazalstaat van Rusland is, heeft dan ook niets in de EU te zoeken.
Als kandidaad lid profiteren ze echter wel van aanzienlijke voordelen. De moral hazard die voortvloeit uit de casus Turkije heeft dus al navolgers opgeleverd.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 18 september 2022 @ 14:47:36 #225
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206018631
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 14:45 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Als kandidaad lid profiteren ze echter wel van aanzienlijke voordelen. De moral hazard die voortvloeit uit de casus Turkije heeft dus al navolgers opgeleverd.
Hongarije heeft nog grotere voordelen en die hebben de allergrootste intrigant tot premier verkozen.

Misschien gaat daar verandering in komen: https://dailynewshungary.com/will-hungary-leave-the-eu-by-2030/ ( :') )
We have always been at war with Eastasia.
  Overall beste user 2022 zondag 18 september 2022 @ 14:51:24 #226
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206018676
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 12:33 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Ik heb het idee dat het NLse leger op de verkeerde manier gaat moderniseren en dat ze weer eens achter de feiten aan gaan lopen. Dat er tanks, artillery, F35s gekocht gaan worden maar niets om zich tegen kleine en grote drones te beschermen.

Zoals anti drone guns om de besturing van commerciele drones over te nemen en Drone Dome om militaire drones kapot te laseren. En offensief juist dat de soldaten allemaal getrained worden in drones die bommen in trenches kunnen droppen of kamikaze drones door een ruit vliegen om een sniper uit te schakelen.

Naja, misschien dat we over 10 jaar en vele verspilde miljarden verder nog een keer tot dat inzicht komen.
Valt wel mee. Aan NASAMS is een anti-drone systeem te koppelen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206018688
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 14:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik zei het maar 1 keer he?

Heb me er niet in verdiept.
Maar de regels voor toetreding zijn dermate groot, traag en invloedrijk dat het trojan horse verhaal niet op kan gaan.
quote:

https://en.m.wikipedia.or(...)o_the_European_Union
Negotiations for full membership were started on 3 October 2005
.[5] Progress was slow: out of the 35 chapters necessary to complete the accession process, only 16 had been opened and one had been closed by May 2016.[6] The early 2016 refugee deal between Turkey and the European Union was intended to accelerate negotiations after previous stagnation and allow visa-free travel through Europe for Turks.[7]

Since 2016, accession negotiations have stalled.[8] The EU has accused and criticized Turkey for human rights violations and deficits in rule of law.[9] In 2017, EU officials expressed that planned Turkish policies violate the Copenhagen criteria of eligibility for an EU membership.[10] On 26 June 2018, the EU's General Affairs Council stated that "Turkey has been moving further away from the European Union.

On 20 February 2019, a European parliament committee voted to suspend the accession talks, sparking criticism from the government of Turkey.[11][12][13] Turkey's accession negotiations have therefore effectively come to a standstill and no further chapters can be considered for opening or closing and no further work towards the modernisation of the EU-Turkey Customs Union is foreseen
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206018810
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 14:42 schreef quirina het volgende:
Jatten en liegen is er met de paplepel ingegoten bij die Russen.
Het lijkt in hun DNA te zitten, bij sport ook altijd de boel belazeren, staatsgesponsorde doping programma's, werkelijk niks gaat hen te ver. Het is een volk van dieven, oplichters, leugenaars en fraudeurs.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_206018883
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 14:59 schreef Hathor het volgende:

[..]
Het lijkt in hun DNA te zitten, bij sport ook altijd de boel belazeren, staatsgesponsorde doping programma's, werkelijk niks gaat hen te ver. Het is een volk van dieven, oplichters, leugenaars en fraudeurs.
Ja en afpersen, omkopen zijn ze ook goed in.
pi_206019613
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 14:59 schreef Hathor het volgende:

[..]
Het lijkt in hun DNA te zitten, bij sport ook altijd de boel belazeren, staatsgesponsorde doping programma's, werkelijk niks gaat hen te ver. Het is een volk van dieven, oplichters, leugenaars en fraudeurs.
"Vranyo" wordt dat stelselmatige liegen, waarvan ook degene die belogen wordt op de hoogte is, blijkbaar genoemd.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206019634
twitter
pi_206019724
Goed, Poetin zet dus alles op het spel voor zijn 'speciale militaire missie'.

Dat wordt dus een massaslachting gevolgd door een vreselijk einde van Poetin zelf en de ondergang van het Russische rijk. De keus is gemaakt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 18 september 2022 @ 16:05:32 #233
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206019752
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 15:59 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
dus niet in Moscow en st Petersburg want dat zou het einde van Putin zijn
Het gaat speciaal om de Krim dus

Gaat een slachting op de Krim worden
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206019852
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 16:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Goed, Poetin zet dus alles op het spel voor zijn 'speciale militaire missie'.

Eeh, niet alles. Er staat gedeeltelijke mobilisatie. Is nog wel enigszins rationele keuze.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206019867
Nog meer kanonnenvoer voor de Himars.
pi_206019879
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 14:51 schreef Ulx het volgende:

[..]
Valt wel mee. Aan NASAMS is een anti-drone systeem te koppelen.
Als die raketten meer dan $40.000 per stuk kosten is het al een faal. Ik vermoed dat ze veeeeeeeeeeeel duurder zijn.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206019885
Mobilisatie in Kaliningrad :D die roestparade kan nergens heen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_206019896
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 15:59 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Gaat veel reuring geven lijkt me. Begin van het einde.
  zondag 18 september 2022 @ 16:14:48 #239
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206019904
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 16:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dus niet in Moscow en st Petersburg want dat zou het einde van Putin zijn
Het gaat speciaal om de Krim dus

Gaat een slachting op de Krim worden
Dat worden flinke files voor de Krim brug :Y
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 18 september 2022 @ 16:20:55 #240
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_206019980
De bron is twijfelachtig.
pi_206019997
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 16:11 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Eeh, niet alles. Er staat gedeeltelijke mobilisatie. Is nog wel enigszins rationele keuze.
Nou nee, ook niet echt. Als je ze niet goed getraind en uitgerust op de juiste plek op het juiste moment (allemaal zaken waar het Russische leger moeite mee heeft) kunt krijgen gaan ze het verschil niet maken. En het feit dat Poetin bereid is om dienstplichtigen in te zetten zal ook in de regio's waar nog niet gemobiliseerd wordt niet bijster goed vallen, want wat voor garanties heb je immers dat jij niet over een paar weken/maanden aan de beurt bent als hij weer nieuw kanonnenvoer nodig heeft.
pi_206020019
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 16:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dus niet in Moscow en st Petersburg want dat zou het einde van Putin zijn
Het gaat speciaal om de Krim dus

Gaat een slachting op de Krim worden
Ja, Krim gaat voelen hoe fijn het is onderdeel te zijn van Rusland (8>
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206020120
Maar Rusland heeft toch ook nog 700k reserves? Waarom worden die eerst niet opgeroepen?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206020226
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 15:59 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]
Zou Isa en zijn bron(nen) langzamerhand niet onder controle staan?
De berichten van hem zullen toch ook door de Russische ambassade worden gelezen..
(Zo ver die het eens zijn met putins politiek).
pi_206020232
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 16:29 schreef Discombobulate het volgende:
Maar Rusland heeft toch ook nog 700k reserves? Waarom worden die eerst niet opgeroepen?
Omdat Rusland een gigantische grens heeft die bewaakt moet worden
pi_206020243
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 16:39:53 #247
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206020269
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 16:13 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Als die raketten meer dan $40.000 per stuk kosten is het al een faal. Ik vermoed dat ze veeeeeeeeeeeel duurder zijn.
Ligt eraan wat voor schade je ermee kunt voorkomen

Een tank zal duurder zijn dan een AMRAAM
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_206020315
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 16:39 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ligt eraan wat voor schade je ermee kunt voorkomen

Een tank zal duurder zijn dan een AMRAAM
Om het tegen drones te gebruiken en "domme" middellange afstandsraketten zoals de russen die en masse inzetten is het idioot en onbetaalbaar. In Israel hebben ze dat ondertussen allang door. Wij hoeven dat wiel niet nog eens zelf uit te vinden.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 18 september 2022 @ 16:42:48 #249
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206020318
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 16:21 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Nou nee, ook niet echt. Als je ze niet goed getraind en uitgerust op de juiste plek op het juiste moment (allemaal zaken waar het Russische leger moeite mee heeft) kunt krijgen gaan ze het verschil niet maken. En het feit dat Poetin bereid is om dienstplichtigen in te zetten zal ook in de regio's waar nog niet gemobiliseerd wordt niet bijster goed vallen, want wat voor garanties heb je immers dat jij niet over een paar weken/maanden aan de beurt bent als hij weer nieuw kanonnenvoer nodig heeft.
De Russische jongens met een briefje zullen wel niet opgeroepen worden
Corruptie blijft er toch
Ik vrees dat jonge Oekrainers maar snel de Krim moeten verlaten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  FOK!fotograaf zondag 18 september 2022 @ 16:43:21 #250
364681 over_hedge
pi_206020326
Mobilisatie is leuk als je nog spul hebt om ze mee te bewapenen. Nu krijg je allemaal soldaten die niet eens normale uitrusting hebben. Laat staan genoeg bruikbare tanks and artillery om oekriane tegen te houden
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_206020328
quote:
80s.gif Op zondag 18 september 2022 16:37 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Als de Russen de winst van Trump hebben geregeld dan hebben we ze echt onderschat. :D
Vakman pur sang
  FOK!fotograaf zondag 18 september 2022 @ 16:44:30 #252
364681 over_hedge
pi_206020339
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 16:42 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Om het tegen drones te gebruiken en "domme" middellange afstandsraketten zoals de russen die en masse inzetten is het idioot en onbetaalbaar. In Israel hebben ze dat ondertussen allang door. Wij hoeven dat wiel niet nog eens zelf uit te vinden.
Ze zijn al bezig met laser tegen drones. Heb je nooit het probleem van geen ammo meer hebben of dat de ammo te duur is.

schijnen al versie te hebben die werken. usa dan. Oekrane nog niet natuurlijk
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  FOK!fotograaf zondag 18 september 2022 @ 16:45:26 #253
364681 over_hedge
pi_206020352
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 16:43 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als de Russen de winst van Trump hebben geregeld dan hebben we ze echt onderschat. :D
Misschien politiek onderschat. En het leger overschat :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_206020367
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 16:45 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Misschien politiek onderschat. En het leger overschat :P
Ja precies, weet niet precies welke krachten er achter de mondiale kostencrisis zit maar dat is een impact van heb ik jou daar.
Vakman pur sang
pi_206020377
twitter
pi_206020414
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 16:45 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Misschien politiek onderschat. En het leger overschat :P
In grote mate is het natuurlijk ook te wijten aan dat volslagen idiote kiesstelsel waarbij een handjevol stemmen in een paar cruciale staten de doorslag kan geven.
pi_206020422
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 16:44 schreef over_hedge het volgende:

[..]
Ze zijn al bezig met laser tegen drones. Heb je nooit het probleem van geen ammo meer hebben of dat de ammo te duur is.

schijnen al versie te hebben die werken. usa dan. Oekrane nog niet natuurlijk
De VS en IDF werken daar samen aan en het probleem is dat Israel de export van die systemen naar Oekraine blokkeert. Daarnaast is een laser beperkt inzetbaar, het moet onderdeel van een totaalsysteem waarbij de kosten van interceptie bepalend zijn. Alleen het IDF beschikt over zo'n totaalsyteem volgens mij. Het reikt met de interceptie van artilleriegranaten en mortiergranaten tot ballistische intercontinentale raketten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  FOK!fotograaf zondag 18 september 2022 @ 16:53:09 #258
364681 over_hedge
pi_206020433
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 16:51 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De VS en IDF werken daar samen aan en het probleem is dat Israel de export van die systemen naar Oekraine blokkeert. Daarnaast is een laser beperkt inzetbaar, het moet onderdeel van een totaalsysteem waarbij de kosten van interceptie bepalend zijn. Alleen het IDF beschikt over zo'n totaalsyteem volgens mij.
Oh ik geloof je meteen. Ik heb ooit een filmpje er over gezien. Dat is ook de enige info die ik heb :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_206020449
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 16:51 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De VS en IDF werken daar samen aan en het probleem is dat Israel de export van die systemen naar Oekraine blokkeert. Daarnaast is een laser beperkt inzetbaar, het moet onderdeel van een totaalsysteem waarbij de kosten van interceptie bepalend zijn. Alleen het IDF beschikt over zo'n totaalsyteem volgens mij.
Dat ze het tot nu toe blokkeerden betekent natuurlijk niet dat ze het in de toekomst ook blijven doen, zeker niet als ze zo'n buitenkansje krijgen om hun systemen in de praktijk te testen.
pi_206020455
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 16:43 schreef over_hedge het volgende:
Mobilisatie is leuk als je nog spul hebt om ze mee te bewapenen. Nu krijg je allemaal soldaten die niet eens normale uitrusting hebben. Laat staan genoeg bruikbare tanks and artillery om oekriane tegen te houden
Ze zullen eerst eens op moeten komen dagen; tijdens de laatste opkomdag voor nieuwe dienstplichtigen kwam nl. maar liefst dertig procent opdagen...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206020470
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 16:54 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Dat ze het tot nu toe blokkeerden betekent natuurlijk niet dat ze het in de toekomst ook blijven doen, zeker niet als ze zo'n buitenkansje krijgen om hun systemen in de praktijk te testen.
De israelische systemen worden voortdurend in de praktijk getest en aangepast aan de praktijkbevindigen mocht je dat nog niet opgemerkt hebben, daar hebben ze de Oekraine niet bij nodig, de palestijnen en Iran voldoen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206020534
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 16:56 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De israelische systemen worden voortdurend in de praktijk getest en aangepast aan de praktijkbevindigen mocht je dat nog niet opgemerkt hebben, daar hebben ze de Oekraine niet bij nodig, de palestijnen en Iran voldoen.
Je weet zelf hopelijk ook toch wel dat een daadwerkelijke oorlog een heel andere situatie is dan de gecontroleerde tests die zij zelf uitvoeren of dat gepruts van groepen als Hezbollah in Israel's achtertuin?
pi_206020583
quote:
Kijk zo zie je maar weer hoe Ruzzen zijn. Smerige sadisten.
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 17:04:51 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206020585
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 16:42 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Om het tegen drones te gebruiken en "domme" middellange afstandsraketten zoals de russen die en masse inzetten is het idioot en onbetaalbaar. In Israel hebben ze dat ondertussen allang door. Wij hoeven dat wiel niet nog eens zelf uit te vinden.
Als ik met een raket van 1 miljoen euro een tank van 20 miljoen kan redden dan schiet ik altijd die raket af
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_206020615
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2022 17:01 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Je weet zelf hopelijk ook toch wel dat een daadwerkelijke oorlog een heel andere situatie is dan de gecontroleerde tests die zij zelf uitvoeren of dat gepruts van groepen als Hezbollah in Israel's achtertuin?
We moeten uitgaan van wat Rusland gebruikt tegen Oekraine en dat komt goed overeen met wat er in Israels achtertuin gebruikt wordt. Een drone interceptie dmv een raket die tonnen of soms zelfs miljoenen kost is en blijft waanzin.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206020669
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 17:04 schreef sp3c het volgende:

[..]
Als ik met een raket van 1 miljoen euro een tank van 20 miljoen kan redden dan schiet ik altijd die raket af
Als er 30 drones op die tank afkomen veel succes ermee, dan gaat die rekening al niet meer op. Nogmaals wij hebben een flink probleem met drone interceptie vanwege de enorme economische asymetrie. Alleen de israelisch hebben die weten op te heffen en dat nog maar deels.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Overall beste user 2022 zondag 18 september 2022 @ 17:47:07 #267
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206021108
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206021221
Ik begrijp werkelijk niets van het zo voor Oekrane en tegen Rusland als zogenaamd goed geinformeerd maar naar mijn mening gewoon geindoctrineerd en klakkeloos volgend.Zelfs nu in eigen Nederland. Om het stevig te onderbouwen. Als joden op de trein naar beter zo tussen 1940 en 1945.
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_206021229
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:02 schreef ZOA het volgende:
Ik begrijp werkelijk niets van het zo voor Oekrane en tegen Rusland als zogenaamd goed geinformeerd maar naar mijn mening gewoon geindoctrineerd en klakkeloos volgend.Zelfs nu in eigen Nederland. Om het stevig te onderbouwen. Als joden op de trein naar beter zo tussen 1940 en 1945.
Ze smaakten goed zeker?
pi_206021263
twitter
  zondag 18 september 2022 @ 18:05:57 #271
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206021265
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:02 schreef ZOA het volgende:
Om het stevig te onderbouwen.
Ehmmmmm,

Nee, helaas :)
&lt;signature here&gt;.
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 18:08:05 #272
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206021281
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 17:11 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Als er 30 drones op die tank afkomen veel succes ermee, dan gaat die rekening al niet meer op. Nogmaals wij hebben een flink probleem met drone interceptie vanwege de enorme economische asymetrie. Alleen de israelisch hebben die weten op te heffen en dat nog maar deels.
Ja maar met dertig drones voor in totaal 40.000 dollar gaan geen tank vernietigen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Overall beste user 2022 zondag 18 september 2022 @ 18:10:07 #273
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206021308
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:02 schreef ZOA het volgende:
Ik begrijp werkelijk niets van het zo voor Oekrane en tegen Rusland als zogenaamd goed geinformeerd maar naar mijn mening gewoon geindoctrineerd en klakkeloos volgend.Zelfs nu in eigen Nederland. Om het stevig te onderbouwen. Als joden op de trein naar beter zo tussen 1940 en 1945.
Ja maar als dan covid-19 en Oekrane doorgaan naar amerikanen die dus fout waren maar dat mag je niet zeggen want dan ga je apenpokken uit het raam. Als joden in 1940 inderdaad, maar dan zonder walkman.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206021309
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2022 18:05 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ehmmmmm,

Nee, helaas :)
Fijn dat iemand de jodentransporten naar de gaskamers niet als de weg naar beter vind.
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  zondag 18 september 2022 @ 18:11:51 #275
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206021328
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:10 schreef ZOA het volgende:

[..]
Fijn dat iemand de jodentransporten naar de gaskamers niet als de weg naar beter vind.
Nee, ik vond dat geen "stevige onderbouwing" :)
&lt;signature here&gt;.
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 18:11:59 #276
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206021329
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:02 schreef ZOA het volgende:
Ik begrijp werkelijk niets van het zo voor Oekrane en tegen Rusland als zogenaamd goed geinformeerd maar naar mijn mening gewoon geindoctrineerd en klakkeloos volgend.Zelfs nu in eigen Nederland. Om het stevig te onderbouwen. Als joden op de trein naar beter zo tussen 1940 en 1945.
Ik begrijp deze hele post niet eens
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_206021403
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:10 schreef Ulx het volgende:

[..]
Ja maar als dan covid-19 en Oekrane doorgaan naar amerikanen die dus fout waren maar dat mag je niet zeggen want dan ga je apenpokken uit het raam. Als joden in 1940 inderdaad, maar dan zonder walkman.
Ik mag alles zeggen, maar ik ben eng ,gek, Putinlover, posts worden gecensureerd verwijdert en ik word gemoddert etc etc.
Niets nieuws onder de zon iemand een iets ander geluid doet
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_206021422
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:08 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja maar met dertig drones voor in totaal 40.000 dollar gaan geen tank vernietigen
Nu nog niet, binnen 5 jaar wel dmv AI en droneswarms.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206021426
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:11 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik begrijp deze hele post niet eens
Is dat vermeldingswaardig?
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  zondag 18 september 2022 @ 18:19:21 #280
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206021447
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:11 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik begrijp deze hele post niet eens
Volgens mij is het heel kort samengevat: wat is iedereen toch dom dat ze dat de pro-oekraine propaganda geloven, want vanzelfsprekend is rus de goodguy, en als "stevige onderbouwing" lijkt figuur te refereren naar dat er over joden transporten gezegd werd dat ze naar betere plek gingen en daar trapte ook iedereen in, blijkbaar.

Kan niet instaan voor de historische correctheid van het e.e.a, overigens.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 18 september 2022 @ 18:20:40 #281
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206021464
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:16 schreef ZOA het volgende:
Ik mag alles zeggen, maar ik ben eng ,gek, Putinlover
Zelfkennis is goed ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_206021496
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:17 schreef ZOA het volgende:

[..]
Is dat vermeldingswaardig?
Als je een rare mening hebt, is het wel zaak om die in begrijpbaar Nederlands te verkondigen, anders wordt je onmiddelijk in het malloten hokje geplaatst, en leest men je bijdrage niet eens. Ik ga jou bv meteen op mijn blocklijst toevoegen, nadat ik dit getypt heb. Ik heb geen tijd voor gibberish
"Ow, my schnoz! My punim! My pupik! My genechtagazoink!"
pi_206021498
twitter

Oekrane heeft blijkbaar een T-90m in handen gekregen van de Russen. Toch apart want je zou denken als je dat ding niet mee terug kan nemen dat je hem opblaast.
  zondag 18 september 2022 @ 18:24:04 #284
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206021503
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:02 schreef ZOA het volgende:
Ik begrijp werkelijk niets van het zo voor Oekrane en tegen Rusland als zogenaamd goed geinformeerd maar naar mijn mening gewoon geindoctrineerd en klakkeloos volgend.Zelfs nu in eigen Nederland. Om het stevig te onderbouwen. Als joden op de trein naar beter zo tussen 1940 en 1945.
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:11 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik begrijp deze hele post niet eens
is door een Staatstrol vertaald uit het russisch met google translate, die maakt er een puinzooi van
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206021504
quote:
7s.gif Op zondag 18 september 2022 18:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Volgens mij is het heel kort samengevat: wat is iedereen toch dom dat ze dat de pro-oekraine propaganda geloven, want vanzelfsprekend is rus de goodguy, en als "stevige onderbouwing" lijkt figuur te refereren naar dat er over joden transporten gezegd werd dat ze naar betere plek gingen en daar trapte ook iedereen in, blijkbaar.

Kan niet instaan voor de historische correctheid van het e.e.a, overigens.
Bujna
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  zondag 18 september 2022 @ 18:24:52 #286
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206021509
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:24 schreef ZOA het volgende:

[..]
Bujna
Had ik het goed? :)

Ow, je bedoelde bijna.

Maar de schulti's hebben gesmaakt? :)
&lt;signature here&gt;.
pi_206021510
quote:
7s.gif Op zondag 18 september 2022 18:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Had ik het goed? :)
Bijna
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  zondag 18 september 2022 @ 18:27:51 #288
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206021531
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:23 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Oekrane heeft blijkbaar een T-90m in handen gekregen van de Russen. Toch apart want je zou denken als je dat ding niet mee terug kan nemen dat je hem opblaast.
Misschien gaan we nog een T-14 zien :)

Is gezien hoe heftig ze de bottom of the barrel aan het schrapen zijn niet meer uit te sluiten.
&lt;signature here&gt;.
pi_206021551
quote:
7s.gif Op zondag 18 september 2022 18:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Had ik het goed? :)

Ow, je bedoelde bijna.

Maar de schulti's hebben gesmaakt? :)
Hij En Ik Nemen Elke Keer Een Nieuwe.Weer bijna. Je bent wel constant bijna.. maar je bent het net niet helemaal
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
  zondag 18 september 2022 @ 18:31:22 #290
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206021581
twitter


Misschien moeten die toffe russen maar eens werk gaan maken van NL denazificeren.
&lt;signature here&gt;.
pi_206021607
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:16 schreef ZOA het volgende:

[..]
Ik mag alles zeggen, maar ik ben eng ,gek, Putinlover, posts worden gecensureerd verwijdert en ik word gemoddert etc etc.
Niets nieuws onder de zon iemand een iets ander geluid doet
Wodka gedronken?
pi_206021610
Mog 10 posts te gaan
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_206021613
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:34 schreef ZOA het volgende:
Mog 10 posts te gaan
Vodka kop kapotka
Vakman pur sang
  zondag 18 september 2022 @ 18:35:26 #294
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_206021619
Onbegrijpelijke wartaal. Het is wel zondagavond dus het mag.
  zondag 18 september 2022 @ 18:35:38 #295
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_206021621
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 18:29 schreef ZOA het volgende:

[..]
Hij En Ik Nemen Elke Keer Een Nieuwe.Weer bijna. Je bent wel constant bijna.. maar je bent het net niet helemaal
_O-

Meesterlijk, je bent echt de personificatie van de rus big fail _O- _O-
pi_206021626
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:02 schreef ZOA het volgende:
Ik begrijp werkelijk niets van het zo voor Oekrane en tegen Rusland als zogenaamd goed geinformeerd maar naar mijn mening gewoon geindoctrineerd en klakkeloos volgend.Zelfs nu in eigen Nederland. Om het stevig te onderbouwen. Als joden op de trein naar beter zo tussen 1940 en 1945.
En nu in het Nederlands?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206021628
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
[..]
is door een Staatstrol vertaald uit het russisch met google translate, die maakt er een puinzooi van
En wie ben jij?
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
pi_206021630
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:16 schreef ZOA het volgende:

[..]
Ik mag alles zeggen, maar ik ben eng ,gek, Putinlover, posts worden gecensureerd verwijdert en ik word gemoddert etc etc.
Niets nieuws onder de zon iemand een iets ander geluid doet
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 18 september 2022 @ 18:38:17 #299
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206021651
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 18:33 schreef AnneX het volgende:

[..]
Wodka gedronken?
Wodka is nog best duur hoor.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator zondag 18 september 2022 @ 18:38:46 #300
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206021661
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:17 schreef ZOA het volgende:

[..]
Is dat vermeldingswaardig?
Lijkt me wel of met andere woorden zestien keer twaalf
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_206021669
Haha.. help im under attack off the FOK NWS zolderkamer squad
Ik heb nooit haast, daar heb ik geen tijd voor
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')