abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 17 september 2022 @ 17:14:01 #1
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206008740
Er was hier al een topic over , maar kan deze niet vinden , dus als een modje niks te doen heeft , voeg deze er ff bij

quote:
Een woningzoekende moslimstudente die onlangs op haar Facebook bekendmaakte een discriminerende ervaring te hebben opgedaan op Uilenstede, lijkt onvindbaar. Studentenhuisvester DUWO heeft ruim een week lang geprobeerd om met haar in contact te komen. "Maar de kans daarop lijkt ons ondertussen nihil", aldus een woordvoerder van DUWO.

Het medium de Kanttekening bracht vorige week het verhaal van de Eindhovense Ilhame el Messaoui. Na de bezichtiging van haar nieuwe studentenetage op Uilenstede zou zij van haar toekomstige medebewoners te horen hebben gekregen niet welkom te zijn. Andere eetgewoonten en angst voor radicaliserende jongeren waren redenen die werden aangevoerd in het app-bericht.

Ophef

Het bericht veroorzaakte veel ophef op sociale media, en de Kanttekening wist haar via Facebook te benaderen. Ook was de zaak ondertussen bij DUWO neergelegd. Hier werd meteen een onderzoek gestart.

De betreffende studente blijkt echter na contact met de Kanttekening onbenaderbaar. DUWO heeft via vele wegen geprobeerd contact met haar te leggen. Bij deze zoektocht bleek in ieder geval dat El Messaoui bij zowel DUWO als de VU niet in de systemen staat. Speurderswerk op andere manieren strandde ook. "Het lijkt er vooralsnog op dat deze studente alleen bekend is op Facebook", stelt DUWO.

Fakemail

De kans dat er ooit contact komt met het slachtoffer lijkt uitgesloten. DUWO wil niet van een fake-account spreken, maar vindt dat er in deze zaak alleen maar verliezers zijn. "Voor racisme en discriminatie is bij ons geen plaats. Iedere melding nemen wij altijd serieus en wordt meteen opgepakt."

DUWO laat daarbij weten dat de zaak wel frustreert. "Zo is er rondom dit incident gisteren nog een fakemail uit onze naam rondgegaan op Facebook. Met die mail hebben wij absoluut niets te maken. We hopen dat de storm in ieder geval gaat liggen. En mocht de studente zich alsnog willen melden, dan is ze altijd welkom."

Collegepartijen VVD, D66, PvdA en GVA stelden vorige week nog vragen aan het college naar aanleiding van deze zaak. Daarbij werd in ieder geval melding gemaakt dat het om een vermeende zaak ging. Tevens werd gevraagd naar het discriminatiebeleid van DUWO. "Zoals eerder gezegd. Daarvoor is bij ons geen plaats", aldus de woordvoerder van studentenhuisvestingsorganisatie.

Een islamitische studente kreeg een studentenkamer in een gedeelde woning toegewezen -na ruime tijd geduldig gezocht te hebben. Ze was erg blij en de ontmoeting met de studenten die er reeds wonen ging ook erg vlot. Eenmaal thuis ontving ze het volgende islamofobe bericht..

BRON

We hebben weer een soort van Nederlandse Jussie Smollett
Ik ben inmiddels overleden
pi_206008785
Kan de Overheid FeesBoek niet verbieden?

Als ze toch zo van het verbieden zijn...

Ohnee, FB is een makkelijk middel om de kudde te sturen.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 17 september 2022 @ 17:21:26 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206008793
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 17:20 schreef Het_Bokje het volgende:
Kan de Overheid FeesBoek niet verbieden?

Als ze toch zo van het verbieden zijn...

Ohnee, FB is een makkelijk middel om de kudde te sturen.
Gewoon inloggen met DigiD
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206008806
quote:
84s.gif Op zaterdag 17 september 2022 17:21 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Gewoon inloggen met DigiD
Jamaar als de Russen dat platleggen dan kunnen we helemaal niets meer!
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206008895
Opvallend dat een aantijging van discriminatie of racisme zonder enig bewijs meteen zoveel stof doet opwaaien. Het beginnen bijna Amerikaanse taferelen te worden. Een zorgwekkende ontwikkeling.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 17 september 2022 @ 17:33:47 #6
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206008903
De tweet is inmiddels ook al verwijderd.
Ik denk dat we hier te maken hebben met een 'hate hoax' , jammer dat ik dat andere topic niet kan vinden
Ik ben inmiddels overleden
pi_206008967
Nepnieuws, het was helemaal geen islamofoob bericht. "We moeten je niet met je achterlijke cultuur." daar is niks angstigs aan, laat staan irrationeel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206009599
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 17:33 schreef Enchanter het volgende:
De tweet is inmiddels ook al verwijderd.
Ik denk dat we hier te maken hebben met een 'hate hoax' , jammer dat ik dat andere topic niet kan vinden
Dat denk ik deze keer ook. Het kan zijn 'verdeel en heers', uit welke hoek dan ook. En het kwam weer van facebook.
pi_206010107
Dat topic was smullen. Lange tenen galore.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 17 september 2022 @ 19:44:18 #10
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206010224
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 17:20 schreef Het_Bokje het volgende:
Kan de Overheid FeesBoek niet verbieden?

Graag. Er moet echt iets tegen social media gedaan worden. Gif van de samenleving.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 17 september 2022 @ 19:44:45 #11
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_206010229
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 17:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Nepnieuws, het was helemaal geen islamofoob bericht. "We moeten je niet met je achterlijke cultuur." daar is niks angstigs aan, laat staan irrationeel.
Dit dus, volkomen rationele reactie dit. Als het geen hoax bleek te zijn.
  zaterdag 17 september 2022 @ 21:47:13 #12
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206011855
Zeer ernstige zaak.
Door het akkefietje met Ongehoord Nederland afgelopen week weten we dat deze aantijging, die nu vals lijkt, alle studenten in Nederland wegzet als racisten en islamofoben.
pi_206012933
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 17:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Nepnieuws, het was helemaal geen islamofoob bericht. "We moeten je niet met je achterlijke cultuur." daar is niks angstigs aan, laat staan irrationeel.
Wel islamofoob.

Of je islamofobie terecht vindt, of rationeel, of verstandig, is een andere discussie. Dat het bericht islamofoob was, staat echter wel vast.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2022 23:03:55 ]
pi_206013033
Ik had niet eerder van die website De Kanttekening gehoord, maar ik vind het een vreemd verhaal. Ook van DUWO trouwens.

Zo'n website moet - als ze tenminste een serieus journalistiek medium willen zijn - toch wel wat onderzoek doen om te verifiėren om het nieuws dat ze brengen in orde is.

Ook DUWO snap ik niet. Waarom moet het zo lang duren om dit te onderzoeken? Je kunt toch direct vaststellen dat er niemand met die naam is ingeschreven bij DUWO, laat staan dat er onlangs een kamer aan iemand met die naam is toegewezen?

Als De Kanttekening aan hoor en wederhoor gedaan had, en als DUWO direct had aangegeven dat ze deze dame helemaal niet kennen, dan was het bericht überhaupt niet verschenen.
pi_206013185
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 17:33 schreef Enchanter het volgende:
De tweet is inmiddels ook al verwijderd.
Ik denk dat we hier te maken hebben met een 'hate hoax' , jammer dat ik dat andere topic niet kan vinden
POL / RADICALISERING
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 17 september 2022 @ 23:47:31 #16
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206013344
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 23:02 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wel islamofoob.

Of je islamofobie terecht vindt, of rationeel, of verstandig, is een andere discussie. Dat het bericht islamofoob was, staat echter wel vast.
Nee, een fobie is een irrationele angst. Dat bepaalde moslims en mensen die moslims willen verdedigen het woord “islamofobie “ gebruiken voor iedereen die iets tegen de islam heeft, daar moet je niet in mee gaan.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zondag 18 september 2022 @ 00:22:51 #17
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206013685
quote:
dank u

@Gibraltar70 had je er nog iets over te zeggen ?
Ik ben inmiddels overleden
pi_206013703
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:22 schreef Enchanter het volgende:

[..]
dank u

@:Gibraltar70 had je er nog iets over te zeggen ?
Zonder te liegen voor de verandering.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_206013862
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 23:10 schreef Sodemieters het volgende:
Ik had niet eerder van die website De Kanttekening gehoord, maar ik vind het een vreemd verhaal. Ook van DUWO trouwens.

Zo'n website moet - als ze tenminste een serieus journalistiek medium willen zijn - toch wel wat onderzoek doen om te verifiėren om het nieuws dat ze brengen in orde is.

Ook DUWO snap ik niet. Waarom moet het zo lang duren om dit te onderzoeken? Je kunt toch direct vaststellen dat er niemand met die naam is ingeschreven bij DUWO, laat staan dat er onlangs een kamer aan iemand met die naam is toegewezen?

Als De Kanttekening aan hoor en wederhoor gedaan had, en als DUWO direct had aangegeven dat ze deze dame helemaal niet kennen, dan was het bericht überhaupt niet verschenen.
Of mensen moeten sowieso dit soort dingen niet voor waar aannemen.
pi_206014875
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:49 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Of mensen moeten sowieso dit soort dingen niet voor waar aannemen.
Waarom niet?
  zondag 18 september 2022 @ 10:05:10 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206015488
Een mogelijke moslimstudente krijgt geen kamer. Meteen wordt er een speurtocht ingezet. Raadspartijen vvd, d66 en pvda stellen vragen. Heeft Rutte al een uitspraak gedaan?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zondag 18 september 2022 @ 10:20:02 #22
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206015636
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 10:05 schreef LXIV het volgende:
Een mogelijke moslimstudente krijgt geen kamer. Meteen wordt er een speurtocht ingezet. Raadspartijen vvd, d66 en pvda stellen vragen. Heeft Rutte al een uitspraak gedaan?
De eerste en verbaasde reactie was dat hij hier geen actieve herinnering aan heeft.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 18 september 2022 @ 10:27:47 #23
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_206015719
Ze zal wel ergens in het MO in een huwelijksbootje gesmeten zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 18 september 2022 @ 10:31:07 #24
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206015757
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 23:02 schreef Sodemieters het volgende:

Wel islamofoob.

Er staat niet 'We moeten je niet met je achterlijke geloof'.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206016252
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 19:44 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Graag. Er moet echt iets tegen social media gedaan worden. Gif van de samenleving.
Allereerst moet er iets gedaan worden tegen racisme. Hoeveel racisme gevallen worden er wel niet in een doofpot gestopt?
pi_206016299
In Nederland is zo weinig racisme dat het blijkbaar verzonnen moet worden voor de ophef, omdat echte voorbeelden ontbreken.

Lijkt mij een goed teken.
pi_206016325
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:20 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Allereerst moet er iets gedaan worden tegen racisme. Hoeveel racisme gevallen worden er wel niet in een doofpot gestopt?
Da's lekker breed tegenwoordig :D 'racisme gevallen' , 'een doofpot' , wel/niet ? Wat is t nou?

En dan komt men aan met bewijs van personen met een wat donkere huidskleur die door de popo zijn neergeschoten, omdat ze psychotisch zijn geworden op een begraafplaats ofzo. Jaaaaa hooor.... :') Lekker representatief voor vermeend generiek racisme.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206016329
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:24 schreef Sapstengel het volgende:
In Nederland is zo weinig racisme dat het blijkbaar verzonnen moet worden voor de ophef, omdat echte voorbeelden ontbreken.

Lijkt mij een goed teken.
Ik heb hier op FOK! geregeld moeten lezen dat er in Nederland erg veel racisme zou zijn. En nog veel te 'verbeteren' valt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206016363
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:20 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Allereerst moet er iets gedaan worden tegen racisme. Hoeveel racisme gevallen worden er wel niet in een doofpot gestopt?
Probleem is door al het racisme geschreeuw het lijntje flinterdun geworden en word alles gekoppeld aan racisme wat er tussen verschillende mensen gebeurd.

Er is niet een doofpot probleem. Het is een racisme schreeuw probleem.
pi_206016402
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:27 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Da's lekker breed tegenwoordig :D 'racisme gevallen' , 'een doofpot'

En dan komt men aan met bewijs van personen met een wat donkere huidskleur die door de popo zijn neergeschoten, omdat ze psychotisch zijn. Jaaaaa hooor.... :')
Politie in een confrontatie met een niet blanke verdachte is bijna altijd het bewijs van een racistisch instituut aan het werk. Ook hier in Nederland. Zoals OneWorld twee jaar geleden al wist te constateren:
quote:
De afgelopen maand zijn meerdere agenten in de Verenigde Staten ontslagen vanwege racistische statements op social media. In Nederland gebeurt dat niet. Integendeel, de klokkenluiders (moeten) vertrekken. Waarom? Omdat racisme een geļnstitutionaliseerd probleem is bij de Nederlandse politie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206016415
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 23:10 schreef Sodemieters het volgende:
Ik had niet eerder van die website De Kanttekening gehoord, maar ik vind het een vreemd verhaal. Ook van DUWO trouwens.

Zo'n website moet - als ze tenminste een serieus journalistiek medium willen zijn - toch wel wat onderzoek doen om te verifiėren om het nieuws dat ze brengen in orde is.

Ook DUWO snap ik niet. Waarom moet het zo lang duren om dit te onderzoeken? Je kunt toch direct vaststellen dat er niemand met die naam is ingeschreven bij DUWO, laat staan dat er onlangs een kamer aan iemand met die naam is toegewezen?

Als De Kanttekening aan hoor en wederhoor gedaan had, en als DUWO direct had aangegeven dat ze deze dame helemaal niet kennen, dan was het bericht überhaupt niet verschenen.
AVG technisch mag DUO dat helemaal niet beantwoorden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 18 september 2022 @ 11:39:47 #32
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_206016422
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2022 11:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Politie in een confrontatie met een niet blanke verdachte is bijna altijd het bewijs van een racistisch instituut aan het werk. Ook hier in Nederland. Zoals OneWorld twee jaar geleden al wist te constateren:
[..]

Dit zou betekenen dat de USofA geen racisme probleem heeft :+
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206016445
Nou, de VS is nog veel erger, daar 'jaagt' de politie gewoon voor de lol op de zwarte burgers. Die worden gewoon zonder enige reden met bosjes tegelijk neergeknald als we de verhalen van activisten zouden moeten geloven.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206016534
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
AVG technisch mag DUO dat helemaal niet beantwoorden.
DUWO in dit verhaal is geen DUO he ;)

En: als er gerechtvaardigd belang is (verhuurder wil zeker weten of huurder een student betreft, want ander sis ze wellicht in overtreding van gemeente/woonregels) dan mogen DUWO en de VU toch communiceren?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206016539
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:27 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Da's lekker breed tegenwoordig :D 'racisme gevallen' , 'een doofpot' , wel/niet ? Wat is t nou?

En dan komt men aan met bewijs van personen met een wat donkere huidskleur die door de popo zijn neergeschoten, omdat ze psychotisch zijn geworden op een begraafplaats ofzo. Jaaaaa hooor.... :') Lekker representatief voor vermeend generiek racisme.
Ja niks lekker breed of ''jaa hoooor''...We leven nog altijd in een land waarvan radicaal rechts een achterban heeft van gemiddeld 1.6 miljoen mensen. Dat is al gauw boven de 10%. Nou als we de meeste racistische uitspraken van haatzaaier Wilders en Baudet erbij moeten pakken dan weten we al ongeveer wat voor maatschappelijke probleem we in Nederland hebben. Immers, de mensen die op zulke partijen stemmen delen dezelfde ideeėn. ''Minder Marokkanen'' bijvoorbeeld. Ja, want waarom zou je nou een Marokkaanse studente in huis willen terwijl je het idee deelt dat er juist minder moeten?

Zo zien we ook dat het niet alleen gaat om studenten. Mensen met soortgelijke racistische ideeėn nemen hen plaats ook in bij de politie, gemeentehuizen en noem maar op.
pi_206016548
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 23:02 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wel islamofoob.

Of je islamofobie terecht vindt, of rationeel, of verstandig, is een andere discussie. Dat het bericht islamofoob was, staat echter wel vast.
Nee hoor. Islamofobie is ook maar een propagandawoordje van de islamitsche broederschap om de islam als ras, als aangeboren kenmerk waar men niets aan kan doen af te schilderen. Daar zit een zeker logica in omdat ze iedereen die aposteert de doodstraf willen geven, dus dan heb je inderdaad geen keus.

Dus voor het bericht om islamofoob te zijn zou islamofobie, dat propagandistisch hersenspinsel ten eerste al moeten bestaan. In afwachting van het bewijs daarvoor kan ik wel vaststellen dat dit berichtje niet voldoet aan de taalkundige betekenis. Het zou nameljik om een irrationele angst voor de islam moeten gaan. Er spreekt geen angst uit het bericht, maar gebrek aan zin in aanpassing aan de hardstdrammende minderheid, er lijkt ook niks irrationeels aan die angst, aangezien die keer op keer werkelijkheid blijkt te worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 18 september 2022 @ 11:56:51 #37
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206016611
@Sodemieters kom er maar in
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206016630
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:51 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ja niks lekker breed of ''jaa hoooor''...We leven nog altijd in een land waarvan radicaal rechts een achterban heeft van gemiddeld 1.6 miljoen mensen. Dat is al gauw boven de 10%. Nou als we de meeste racistische uitspraken van haatzaaier Wilders en Baudet erbij moeten pakken dan weten we al ongeveer wat voor maatschappelijke probleem we in Nederland hebben. Immers, de mensen die op zulke partijen stemmen delen dezelfde ideeėn. ''Minder Marokkanen'' bijvoorbeeld. Ja, want waarom zou je nou een Marokkaanse studente in huis willen terwijl je het idee deelt dat er juist minder moeten?

Zo zien we ook dat het niet alleen gaat om studenten. Mensen met soortgelijke racistische ideeėn nemen hen plaats ook in bij de politie, gemeentehuizen en noem maar op.
En nu? Iedereen met racistische ideeen maar dood maken/cancellen ofzo?

En ja, die 'minder Marokkanen'-uitstraak was dom, omdat je daarmee de normale, werkende Marokkaan schoffeert. Maar vergeet niet: Die uitspraken waren geļnspireerd op ellende met jeugdige mensen met o.a. een Marokkaanse connectie.

Alsof een 'echte' Nederlander het wat boeit wie er zijn kamer huurt. Als ie zn geld maar krijgt. :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206016645
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:32 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
Probleem is door al het racisme geschreeuw het lijntje flinterdun geworden en word alles gekoppeld aan racisme wat er tussen verschillende mensen gebeurd.

Er is niet een doofpot probleem. Het is een racisme schreeuw probleem.
Dat is er wel. Als Pieter en een aantal andere politici niet jarenlang hadden aangedrongen voor opheldering over de kinderopvangtoeslagen dan zou het institutioneel racisme nooit aan het licht zijn gekomen. Er werd jarenlang over gezwegen, ontkent, in doofpotten gestopt door ministers, staatsecretarissen en overige ambtenaren in hoge functie.

Het blijkt aan jou dat deze ontkenningscultuur gewoon verder gaat, ondanks de rechtspraken. Ziekmakend.
  zondag 18 september 2022 @ 12:00:08 #40
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206016654
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:51 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Ja niks lekker breed of ''jaa hoooor''...We leven nog altijd in een land waarvan radicaal rechts een achterban heeft van gemiddeld 1.6 miljoen mensen. Dat is al gauw boven de 10%. Nou als we de meeste racistische uitspraken van haatzaaier Wilders en Baudet erbij moeten pakken dan weten we al ongeveer wat voor maatschappelijke probleem we in Nederland hebben. Immers, de mensen die op zulke partijen stemmen delen dezelfde ideeėn. ''Minder Marokkanen'' bijvoorbeeld. Ja, want waarom zou je nou een Marokkaanse studente in huis willen terwijl je het idee deelt dat er juist minder moeten?

Zo zien we ook dat het niet alleen gaat om studenten. Mensen met soortgelijke racistische ideeėn nemen hen plaats ook in bij de politie, gemeentehuizen en noem maar op.
1.6miljoen mensen ja? Waar baseer je dat op?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206016671
Weer verzonnen racisme en de politiek in rep en roer :')
  zondag 18 september 2022 @ 12:01:56 #42
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206016677
twitter
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206016695
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:58 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
En nu? Iedereen met racistische ideeen maar dood maken/cancellen ofzo?

En ja, die 'minder Marokkanen'-uitstraak was dom, omdat je daarmee de normale, werkende Marokkaan schoffeert. Maar vergeet niet: Die uitspraken waren geļnspireerd op ellende met jeugdige mensen met o.a. een Marokkaanse connectie.

Alsof een 'echte' Nederlander het wat boeit wie er zijn kamer huurt. Als ie zn geld maar krijgt. :D
Die hoeven niet dood. Het is alleen uitermate belachelijk dat we in 2022 nog kampen met racisme en discriminatieproblemen.

Na een welbewuste uitspraak komt er natuurlijk meestal een reeks aan interpretatiesmoesjes. Wilders is gewoon een racist. Dat straalt hij uit en zijn ideeėn worden aan de hand van zijn uitspraken daarmee ondersteunt. Punt.
  Moderator / Redactie Sport zondag 18 september 2022 @ 12:06:36 #44
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206016714
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 12:01 schreef Scorpie het volgende:
[ twitter ]
Dit is discriminatie tegenwoordig? Gewoon iemand eerlijk vertellen dat er zorgen zijn over clashende gewoontes, niets meer niets minder. Niemand wordt uitgesloten of anders behandeld, wat een gezeik om niets weer.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_206016721
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 12:04 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Die hoeven niet dood. Het is alleen uitermate belachelijk dat we in 2022 nog kampen met racisme en discriminatieproblemen.

Na een welbewuste uitspraak komt er natuurlijk meestal een reeks aan interpretatiesmoesjes. Wilders is gewoon een racist. Dat straalt hij uit en zijn ideeėn worden aan de hand van zijn uitspraken daarmee ondersteunt. Punt.
Waarom straalt Wilders dat uit? Omdat hij wit/blank is /minder pigment heeft? Wat racistisch zeg. :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206016725
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 23:02 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Wel islamofoob.

Of je islamofobie terecht vindt, of rationeel, of verstandig, is een andere discussie. Dat het bericht islamofoob was, staat echter wel vast.
Ieder mens heeft toch het recht om een mening te hebben en om die mening te ventileren zonder te worden bedreigd of te worden opgesloten?
pi_206016733
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 12:01 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Weer verzonnen racisme en de politiek in rep en roer :')
Links Nederland "het is verzonnen, maar het had wel echt kunnen zijn want zo racistisch is ons land op dit moment".

En ook proberen nog ergens Wilders, Baudet of ON bij te betrekken.
pi_206016739
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 12:07 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Waarom straalt Wilders dat uit? Omdat hij wit/blank is /minder pigment heeft? Wat racistisch zeg. :D
Blank? hahaha

pi_206016753
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 17:40 schreef Weltschmerz het volgende:
Nepnieuws, het was helemaal geen islamofoob bericht. "We moeten je niet met je achterlijke cultuur." daar is niks angstigs aan, laat staan irrationeel.
Tief op naar Iran met je hoofddoekje.
Vakman pur sang
  zondag 18 september 2022 @ 12:28:11 #50
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_206016891
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 12:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]
1.6miljoen mensen ja? Waar baseer je dat op?
Het aantal Zwarte Pieten * het aantal mensen dat moeite heeft met "pittig" eten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206016971
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 12:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dit is discriminatie tegenwoordig? Gewoon iemand eerlijk vertellen dat er zorgen zijn over clashende gewoontes, niets meer niets minder. Niemand wordt uitgesloten of anders behandeld, wat een gezeik om niets weer.
Het meest hilarische is dat als het een groep moslimstudenten zouden betreffen die een niet-moslim zouden afwijzen vanwege andere levenswijze zou dit totaal geen probleem zijn. Dat zou zelfs voor begrip zorgen. Ik durf nog wel zo ver te gaan dat als het een studentenhuis zouden betreffen met studenten 'van kleur' die een blanke student afwijzen, zou dat ook acceptabel zijn. De hele focus op discriminatie en racisme werkt één kant op, en dat zorgt juist voor alle polarisatie en discussie.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206017080
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
AVG technisch mag DUO dat helemaal niet beantwoorden.
Wat hebben ze nu dan gedaan?
  zondag 18 september 2022 @ 12:44:10 #53
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_206017082
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2022 12:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het meest hilarische is dat als het een groep moslimstudenten zouden betreffen die een niet-moslim zouden afwijzen vanwege andere levenswijze zou dit totaal geen probleem zijn. Dat zou zelfs voor begrip zorgen. Ik durf nog wel zo ver te gaan dat als het een studentenhuis zouden betreffen met studenten 'van kleur' die een blanke student afwijzen, zou dat ook acceptabel zijn. De hele focus op discriminatie en racisme werkt één kant op, en dat zorgt juist voor alle polarisatie en discussie.
In het racisme/discriminatie debat wordt inderdaad met 2 maten gemeten.
pi_206017144
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Nee hoor. Islamofobie is ook maar een propagandawoordje van de islamitsche broederschap om de islam als ras, als aangeboren kenmerk waar men niets aan kan doen af te schilderen. Daar zit een zeker logica in omdat ze iedereen die aposteert de doodstraf willen geven, dus dan heb je inderdaad geen keus.

Dus voor het bericht om islamofoob te zijn zou islamofobie, dat propagandistisch hersenspinsel ten eerste al moeten bestaan. In afwachting van het bewijs daarvoor kan ik wel vaststellen dat dit berichtje niet voldoet aan de taalkundige betekenis. Het zou nameljik om een irrationele angst voor de islam moeten gaan. Er spreekt geen angst uit het bericht, maar gebrek aan zin in aanpassing aan de hardstdrammende minderheid, er lijkt ook niks irrationeels aan die angst, aangezien die keer op keer werkelijkheid blijkt te worden.
Ik vind dit stiekem erg grappig. Ontkennen dat islamofobie bestaat, terwijl je zelf het wandelende bewijs bent dat het wel degelijk bestaat. Heel ironisch.
  zondag 18 september 2022 @ 12:51:07 #55
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206017164
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2022 12:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het meest hilarische is dat als het een groep moslimstudenten zouden betreffen die een niet-moslim zouden afwijzen vanwege andere levenswijze zou dit totaal geen probleem zijn. Dat zou zelfs voor begrip zorgen. Ik durf nog wel zo ver te gaan dat als het een studentenhuis zouden betreffen met studenten 'van kleur' die een blanke student afwijzen, zou dat ook acceptabel zijn. De hele focus op discriminatie en racisme werkt één kant op, en dat zorgt juist voor alle polarisatie en discussie.
Ik weet nog wel de ophef omdat er een niet-Moluks gezin kwam wonen in een Molukse wijk.

En dit:

https://nos.nl/artikel/22(...)cht-moluks-te-houden

Dit kan allemaal wel _O_ afspraken maken zodat je wijk 100% Moluks kan blijven _O_
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206017180
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 12:07 schreef torentje het volgende:

[..]
Ieder mens heeft toch het recht om een mening te hebben en om die mening te ventileren zonder te worden bedreigd of te worden opgesloten?
Ja, daar doe ik toch niks aan af? Dat een mening islamofobisch is betekent niet (per se) dat die mening niet geuit zou mogen worden.
pi_206017193
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 12:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik weet nog wel de ophef omdat er een niet-Moluks gezin kwam wonen in een Molukse wijk.

En dit:

https://nos.nl/artikel/22(...)cht-moluks-te-houden

Dit kan allemaal wel _O_ afspraken maken zodat je wijk 100% Moluks kan blijven _O_
Dat er ophef over was geeft al aan dat het niet zo maar kan.
  zondag 18 september 2022 @ 12:59:51 #58
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206017282
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:32 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
Probleem is door al het racisme geschreeuw het lijntje flinterdun geworden en word alles gekoppeld aan racisme wat er tussen verschillende mensen gebeurd.

Er is niet een doofpot probleem. Het is een racisme schreeuw probleem.
Vraag dat maar aan meneer Groot Wassink.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 18 september 2022 @ 13:02:30 #59
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206017320
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 12:53 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat er ophef over was geeft al aan dat het niet zo maar kan.
Lezen is een vak.

Er was ophef dat een niet-Moluks gezin een huis kwam bezichtigen in een Molukse wijk. Die ophef kwam van Molukkers.

Vervolgens maken die Molukkers afspraken met de woningbouw met als inzet een 100% Molukse wijk te houden.

Daar kwam geen enkele ophef over, ook niet van de kliek die hier nu zo hard staat te blčren dat dit discriminatie is.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206017458
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 12:52 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ja, daar doe ik toch niks aan af? Dat een mening islamofobisch is betekent niet (per se) dat die mening niet geuit zou mogen worden.
Maar de broeders die de islam aanhangen, gebruiken geweld en intimidatie tegen ieder mens die laat weten dat hij/zij de Islam niet hoeft.
Ik weet niet welke naam ik daarvoor moet geven. Iets van ongelooffobisch?
  zondag 18 september 2022 @ 13:17:14 #61
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_206017479
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 13:15 schreef torentje het volgende:

[..]
Maar de broeders die de islam aanhangen, gebruiken geweld en intimidatie tegen ieder mens die laat weten dat hij/zij de Islam niet hoeft.
Ik weet niet welke naam ik daarvoor moet geven. Iets van ongelooffobisch?
Nee, want de angst van reli-fundies voor ongelovigen is gewoon reėel. Iedereen die hun geloof niet deelt is een werkelijke bedreiging.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206017519
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 13:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Lezen is een vak.

Er was ophef dat een niet-Moluks gezin een huis kwam bezichtigen in een Molukse wijk. Die ophef kwam van Molukkers.

Vervolgens maken die Molukkers afspraken met de woningbouw met als inzet een 100% Molukse wijk te houden.

Daar kwam geen enkele ophef over, ook niet van de kliek die hier nu zo hard staat te blčren dat dit discriminatie is.
Haha, moet je nagaan dat er eenzelfde ophef was om een wijk 'blank' te houden. Dat zou toch nooit eerder vertoonde reacties leiden. Maandenlang zou je nog in de media moeten lezen hoe 'witte suprematie' ook in Nederland een groot probleem is.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206017608
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 13:02 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Lezen is een vak.

Er was ophef dat een niet-Moluks gezin een huis kwam bezichtigen in een Molukse wijk. Die ophef kwam van Molukkers.

Vervolgens maken die Molukkers afspraken met de woningbouw met als inzet een 100% Molukse wijk te houden.

Daar kwam geen enkele ophef over, ook niet van de kliek die hier nu zo hard staat te blčren dat dit discriminatie is.
Dat laatste is niet waar. Die ophef was er wel degelijk. Desondanks is het wel afgeblazen, maar dus niet zonder slag of stoot.
pi_206017651
quote:
10s.gif Op zondag 18 september 2022 13:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Haha, moet je nagaan dat er eenzelfde ophef was om een wijk 'blank' te houden. Dat zou toch nooit eerder vertoonde reacties leiden. Maandenlang zou je nog in de media moeten lezen hoe 'witte suprematie' ook in Nederland een groot probleem is.
Valt ook wel mee. In Wassenaar (meen ik) werd een pand opgekocht door omwonenden, om te voorkomen dat er asielzoekers in zouden komen. Daar was toen nauwelijks ophef over.
  zondag 18 september 2022 @ 13:35:04 #65
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206017737
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 13:25 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat laatste is niet waar. Die ophef was er wel degelijk. Desondanks is het wel afgeblazen, maar dus niet zonder slag of stoot.
Bronnen en links graag
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 18 september 2022 @ 13:37:33 #66
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_206017765
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 13:27 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Valt ook wel mee. In Wassenaar (meen ik) werd een pand opgekocht door omwonenden, om te voorkomen dat er asielzoekers in zouden komen. Daar was toen nauwelijks ophef over.
Dat is op meer plekken gebeurd.
Maarja... zo raar is dat niet. Als er ergens een krakersvrijplaats dreigde te komen zouden die bewoners ook die plek opkopen. Mensen willen hun wijkje een beetje netjes en van homogene samenstelling houden
  zondag 18 september 2022 @ 13:38:49 #67
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206017778
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 13:27 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Valt ook wel mee. In Wassenaar (meen ik) werd een pand opgekocht door omwonenden, om te voorkomen dat er asielzoekers in zouden komen. Daar was toen nauwelijks ophef over.
Leuk, maar een woningbouwvereniging is wat anders dan lokale burgers die samen komen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206017798
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 12:49 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik vind dit stiekem erg grappig. Ontkennen dat islamofobie bestaat, terwijl je zelf het wandelende bewijs bent dat het wel degelijk bestaat. Heel ironisch.
Ik heb helemaal geen irrationele angst voor islamieten. Ik stel vast dat de islam een bedreiging is voor het vrije Westen wat daardoor al minder vrij is. Het zijn juist de bange mensen die angstvallig kritiek op de islam vermijden die blijkbaar fobisch zijn. Wat denk je dat er gebeurt als je zegt dat hun achterlijke Middeleeuwse waarden niet verenigbaar zijn met jouw waarden, dat je onthoofd wordt of moet onderduiken?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206018182
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 13:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Nee, want de angst van reli-fundies voor ongelovigen is gewoon reėel. Iedereen die hun geloof niet deelt is een werkelijke bedreiging.
Dus jij wil beweren dat de geloofsbroeders wegrennen als zij een ongelovige zien naderen? Dan stonden er toch nooit zoveel religieuze uitingen en tekens?
  zondag 18 september 2022 @ 14:13:55 #70
172669 Papierversnipperaar
Cafeļne is ook maar een drug.
pi_206018204
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 14:12 schreef torentje het volgende:

[..]
Dus jij wil beweren dat de geloofsbroeders wegrennen als zij een ongelovige zien naderen? Dan stonden er toch nooit zoveel religieuze uitingen en tekens?
Of ze gaan heel hard gillen, of ze stoppen vingers in hun oren en gaan hardop bidden, of ze begraven hun hoofd in een heilig boek. Dat soort dingen, idd.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Beste debater 2022 zondag 18 september 2022 @ 14:40:31 #71
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206018516
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 12:04 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Die hoeven niet dood. Het is alleen uitermate belachelijk dat we in 2022 nog kampen met racisme en discriminatieproblemen.

Na een welbewuste uitspraak komt er natuurlijk meestal een reeks aan interpretatiesmoesjes. Wilders is gewoon een racist. Dat straalt hij uit en zijn ideeėn worden aan de hand van zijn uitspraken daarmee ondersteunt. Punt.
Vertel nog eens over je visie op homo's.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206020211
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:38 schreef raptorix het volgende:

[..]
AVG technisch mag DUO dat helemaal niet beantwoorden.
Ah ok, las het maar half ;)
Maar ook DUWO mag dit niet aan een journalistiek medium geven.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206020427
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 14:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Of ze gaan heel hard gillen, of ze stoppen vingers in hun oren en gaan hardop bidden, of ze begraven hun hoofd in een heilig boek. Dat soort dingen, idd.
Waren het maar zulke onschuldige reacties op de nadering van ongelovigen. De meeste keren proberen die broeders de ongelovige te bekeren en als dat niet lukt reageren zij kwaad op de weigerende ongelovige.
pi_206020443
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:59 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Dat is er wel. Als Pieter en een aantal andere politici niet jarenlang hadden aangedrongen voor opheldering over de kinderopvangtoeslagen dan zou het institutioneel racisme nooit aan het licht zijn gekomen. Er werd jarenlang over gezwegen, ontkent, in doofpotten gestopt door ministers, staatsecretarissen en overige ambtenaren in hoge functie.

Het blijkt aan jou dat deze ontkenningscultuur gewoon verder gaat, ondanks de rechtspraken. Ziekmakend.
Weten we ook de reden waarom deze mensen eerder getarget worden ? Zal wel niet om racisme zijn wat jij al te graag loopt te roepen, maar misschien word er wel massaal gefraudeerd uit deze groepen. Helaas zijn nu onschuldige mensen geraakt.
pi_206020519
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:59 schreef Werkperd het volgende:

[..]
Dat is er wel. Als Pieter en een aantal andere politici niet jarenlang hadden aangedrongen voor opheldering over de kinderopvangtoeslagen dan zou het institutioneel racisme nooit aan het licht zijn gekomen. Er werd jarenlang over gezwegen, ontkent, in doofpotten gestopt door ministers, staatsecretarissen en overige ambtenaren in hoge functie.

Het blijkt aan jou dat deze ontkenningscultuur gewoon verder gaat, ondanks de rechtspraken. Ziekmakend.
Het was natuurlijk geen institutioneel racisme, maar geinstutionaliseerde discriminatie op nationaliteit. Maar de racistische racismeroepers hun gedram was niet lang meer te harden dus toen heeft weer een ruggengraatloze ze maar hun trofee gegeven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206023188
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 16:35 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ah ok, las het maar half ;)
Maar ook DUWO mag dit niet aan een journalistiek medium geven.
Toch hebben ze nu gezegd dat ze haar niet kennen. Dat hadden ze ook direct kunnen constateren.
pi_206023199
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 20:45 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Toch hebben ze nu gezegd dat ze haar niet kennen. Dat hadden ze ook direct kunnen constateren.
Het is op het randje :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206023475
Hoax verhaal.

Vond het al zeer ongeloofwaardig, want moslima's die streng in de leer zijn mogen niet op zichzelf wonen zonder getrouwd te zijn. En zeker niet bij ongelovigen.
pi_206023965
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 21:17 schreef Homey het volgende:
Hoax verhaal.

Vond het al zeer ongeloofwaardig, want moslima's die streng in de leer zijn mogen niet op zichzelf wonen zonder getrouwd te zijn. En zeker niet bij ongelovigen.
Uit het verhaal bleek niet dat ze streng in de leer zou zijn?
pi_206024222
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 12:49 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik vind dit stiekem erg grappig. Ontkennen dat islamofobie bestaat, terwijl je zelf het wandelende bewijs bent dat het wel degelijk bestaat. Heel ironisch.
Kun je met concrete voorbeelden komen waarbij hij, als ''wandelend bewijs voor islamofobie'', onterecht ''bang'' is voor de islam?

Nee, dat kan je niet.

Grappig, en niet stiekem grappig. Gewoon grappig.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_206024719
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 21:52 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Uit het verhaal bleek niet dat ze streng in de leer zou zijn?
Irrelevant, want zij bestaat helemaal niet.
pi_206024808
quote:
4s.gif Op zondag 18 september 2022 22:07 schreef SpaceOddity het volgende:
Kun je met concrete voorbeelden komen waarbij hij, als ''wandelend bewijs voor islamofobie'', onterecht ''bang'' is voor de islam?

Nee, dat kan je niet.
Uiteraard kan ik dat. Z'n halve oeuvre hier bestaat immers uit dat soort posts, maar ik heb geen zin om daar tijd en energie in te gaan steken. Het is namelijk ten eerste heel erg voorspelbaar (jij gaat bestrijden dat het onterecht is en gaat weer met een of andere ellenlange, knip-en-plakpost komen, die nauwelijks raakt aan het onderwerp en die je zelf ook maar ten dele snapt - zoals je dat altijd doet) en ten tweede heeft het helemaal niks met het onderwerp van dit topic te maken.
pi_206024820
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 14:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vertel nog eens over je visie op homo's.
Is dat relevant nu aangezien we het over etnische minderheden hebben die systematisch gediscrimineerd worden en slachtoffer zijn van diverse soorten racisme?
pi_206024919
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 22:50 schreef Homey het volgende:

[..]
Irrelevant, want zij bestaat helemaal niet.
Dat is het punt niet. Toen jij zogenaamd al twijfelde aan het verhaal (maar het niet nodig vond om dat aan iemand bekend te maken), was dat immers helemaal niet bekend.

Uit het verhaal - waar of niet - bleek niet dat zij streng in de leer zou zijn.
pi_206025049
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 22:56 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Uiteraard kan ik dat.
Ja?
quote:
Z'n halve oeuvre hier bestaat immers uit dat soort posts,
Ja???
quote:
maar ik heb geen zin om daar tijd en energie in te gaan steken.
Nee he? :D

_O-
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')