Zo werkt dat dus niet en kan de ketel niet condenseren.quote:Op zaterdag 17 september 2022 15:09 schreef Fer het volgende:
Zet je hem toch lager? Als het water minder warm in de radiatoren gaat, komt het ook minder warm terug.
Na draai tijd is toch juist nuttig?quote:Op zaterdag 17 september 2022 13:36 schreef etuiedelapiel het volgende:
Instellingen.
Nadraaitijd pomp staat nu op 10 minuten, waarom?
De pompsnelheid is die aan te passen? Water komt te snel dus te warm terug waardoor de ketel niet goed kan condenseren en dus rendement verliest. Ik heb geen voetventielen.
Dan heb je of te kleine radiatoren of een te grote ketel.quote:Op zaterdag 17 september 2022 16:00 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Zo werkt dat dus niet en kan de ketel niet condenseren.
je aanvoertemperatuur verlagen en je pompsnelheid op de laagste stand zetten, maar volgens mij heeft jouw ketel een modulerende pomp en wordt de snelheid automatisch teruggeschroefd bij weinig vraag.quote:Op zaterdag 17 september 2022 19:38 schreef etuiedelapiel het volgende:
Wat ik dus wil is prober een zo laag mogelijke temperatuur erin te sturen, vorig jaar winter zat ik op 45C en het zo langzaam mogelijk terug te laten komen zodat het water zo koud mogelijk terug komt.
Zie onderstaande
De verhoging van het rendement van een HR-ketel (condenserende ketel) is afhankelijk van de laagte van de retourwater temperatuur die bereikt kan worden:
60 graden en hoger 87 %
50 graden 90 % (+ 3 % )
40 graden 95 % ( + 6 % )
30 graden 97 % (+ 9 % )
20 graden 99 % (+ 10 % )
10 graden 100 % (+ 11 %
Deze instellingen al geprobeerd mee te spelen? Vanaf 03:40 laat hij zien hoe je de minimale en maximale pompsnelheid kan instellenquote:Op zaterdag 17 september 2022 19:38 schreef etuiedelapiel het volgende:
Wat ik dus wil is prober een zo laag mogelijke temperatuur erin te sturen, vorig jaar winter zat ik op 45C en het zo langzaam mogelijk terug te laten komen zodat het water zo koud mogelijk terug komt.
Zie onderstaande
De verhoging van het rendement van een HR-ketel (condenserende ketel) is afhankelijk van de laagte van de retourwater temperatuur die bereikt kan worden:
60 graden en hoger 87 %
50 graden 90 % (+ 3 % )
40 graden 95 % ( + 6 % )
30 graden 97 % (+ 9 % )
20 graden 99 % (+ 10 % )
10 graden 100 % (+ 11 %
Zal er morgen eens induiken. Thanksquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:11 schreef Heph844 het volgende:
[..]
Deze instellingen al geprobeerd mee te spelen? Vanaf 03:40 laat hij zien hoe je de minimale en maximale pompsnelheid kan instellen
Ik heb nog oude kranen en enkele thermos.quote:Op zaterdag 17 september 2022 20:10 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
je aanvoertemperatuur verlagen en je pompsnelheid op de laagste stand zetten, maar volgens mij heeft jouw ketel een modulerende pomp en wordt de snelheid automatisch teruggeschroefd bij weinig vraag.
Verder moet je je radiatoren inregelen, vooral dit zal je veel winst opleveren. Dit doe je door de kunststof knop van je kraan eraf te halen en de stelschroef daar aan te draaien of los te draaien.
Gelukkig zijn ze vervangbaar.quote:Op zaterdag 17 september 2022 20:22 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Ik heb nog oude kranen en enkele thermos.
Klopt toch maar doen binnenkort.quote:Op zondag 18 september 2022 10:02 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn ze vervangbaar.
Dan moet je wel radiatorkranen kiezen die je kan gebruiken om in te regelen, want er zijn hoe ongeloofwaardig ook nog steeds radiatorkranen op de markt waarbij dat niet kan.quote:Op zondag 18 september 2022 10:08 schreef etuiedelapiel het volgende:
[..]
Klopt toch maar doen binnenkort.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |