abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206007244
Instellingen.
Nadraaitijd pomp staat nu op 10 minuten, waarom?

De pompsnelheid is die aan te passen? Water komt te snel dus te warm terug waardoor de ketel niet goed kan condenseren en dus rendement verliest. Ik heb geen voetventielen.
pi_206007895
Zet je hem toch lager? Als het water minder warm in de radiatoren gaat, komt het ook minder warm terug.
.
pi_206007953
wordt er geen modulerende pomp toegepast in deze ketel?
Ik zou kijken of je radiatoren goed zijn ingeregeld en zo niet dan zou ik dat doen. Je kan de knop van je kraan eraf halen en daar een schroef aandraaien om een radiator in te regelen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206008278
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 15:09 schreef Fer het volgende:
Zet je hem toch lager? Als het water minder warm in de radiatoren gaat, komt het ook minder warm terug.
Zo werkt dat dus niet en kan de ketel niet condenseren.
pi_206008798
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 13:36 schreef etuiedelapiel het volgende:
Instellingen.
Nadraaitijd pomp staat nu op 10 minuten, waarom?

De pompsnelheid is die aan te passen? Water komt te snel dus te warm terug waardoor de ketel niet goed kan condenseren en dus rendement verliest. Ik heb geen voetventielen.
Na draai tijd is toch juist nuttig?

Je ketel gebruikt geen gas meer maar het warme water in de leiding wordt nog wel rond gepompt zodat de rest warmte in de leiding zich ook naar de radiatoren kan verplaatsen
pi_206009219
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 16:00 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Zo werkt dat dus niet en kan de ketel niet condenseren.
Dan heb je of te kleine radiatoren of een te grote ketel.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_206009430
Volgens mij kan je het vermogen van de pomp wel instellen, maar het waterzijdig inregelen icm lagere aanlevertemperatuur lijkt me meer winst opleveren als ik het zo lees
pi_206010159
Wat ik dus wil is prober een zo laag mogelijke temperatuur erin te sturen, vorig jaar winter zat ik op 45C en het zo langzaam mogelijk terug te laten komen zodat het water zo koud mogelijk terug komt.

Zie onderstaande

De verhoging van het rendement van een HR-ketel (condenserende ketel) is afhankelijk van de laagte van de retourwater temperatuur die bereikt kan worden:

60 graden en hoger 87 %
50 graden 90 % (+ 3 % )
40 graden 95 % ( + 6 % )
30 graden 97 % (+ 9 % )
20 graden 99 % (+ 10 % )
10 graden 100 % (+ 11 %
pi_206010514
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 19:38 schreef etuiedelapiel het volgende:
Wat ik dus wil is prober een zo laag mogelijke temperatuur erin te sturen, vorig jaar winter zat ik op 45C en het zo langzaam mogelijk terug te laten komen zodat het water zo koud mogelijk terug komt.

Zie onderstaande

De verhoging van het rendement van een HR-ketel (condenserende ketel) is afhankelijk van de laagte van de retourwater temperatuur die bereikt kan worden:

60 graden en hoger 87 %
50 graden 90 % (+ 3 % )
40 graden 95 % ( + 6 % )
30 graden 97 % (+ 9 % )
20 graden 99 % (+ 10 % )
10 graden 100 % (+ 11 %
je aanvoertemperatuur verlagen en je pompsnelheid op de laagste stand zetten, maar volgens mij heeft jouw ketel een modulerende pomp en wordt de snelheid automatisch teruggeschroefd bij weinig vraag.
Verder moet je je radiatoren inregelen, vooral dit zal je veel winst opleveren. Dit doe je door de kunststof knop van je kraan eraf te halen en de stelschroef daar aan te draaien of los te draaien.
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206010524
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 19:38 schreef etuiedelapiel het volgende:

Zie onderstaande

60 graden en hoger 87 %
50 graden 90 % (+ 3 % )
40 graden 95 % ( + 6 % )
30 graden 97 % (+ 9 % )
20 graden 99 % (+ 10 % )
10 graden 100 % (+ 11 %
Deze instellingen al geprobeerd mee te spelen? Vanaf 03:40 laat hij zien hoe je de minimale en maximale pompsnelheid kan instellen

pi_206010625
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 20:11 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Deze instellingen al geprobeerd mee te spelen? Vanaf 03:40 laat hij zien hoe je de minimale en maximale pompsnelheid kan instellen

Zal er morgen eens induiken. Thanks
pi_206010637
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 20:10 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
je aanvoertemperatuur verlagen en je pompsnelheid op de laagste stand zetten, maar volgens mij heeft jouw ketel een modulerende pomp en wordt de snelheid automatisch teruggeschroefd bij weinig vraag.
Verder moet je je radiatoren inregelen, vooral dit zal je veel winst opleveren. Dit doe je door de kunststof knop van je kraan eraf te halen en de stelschroef daar aan te draaien of los te draaien.
Ik heb nog oude kranen en enkele thermos.
pi_206015455
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 20:22 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Ik heb nog oude kranen en enkele thermos.
Gelukkig zijn ze vervangbaar.
pi_206015527
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 10:02 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Gelukkig zijn ze vervangbaar.
Klopt toch maar doen binnenkort.
pi_206016257
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 10:08 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Klopt toch maar doen binnenkort.
Dan moet je wel radiatorkranen kiezen die je kan gebruiken om in te regelen, want er zijn hoe ongeloofwaardig ook nog steeds radiatorkranen op de markt waarbij dat niet kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')