abonnement Unibet Coolblue
pi_206006360
quote:
Rotterdam weigert ondanks druk van de regering extra asielzoekers op te vangen en houdt vast aan maximaal 500


Asielzoekers (foto ter illustratie)



Rotterdam gaat niet vier keer meer asielzoekers opvangen dan nu gebeurt. Dat heeft verantwoordelijk wethouder Fauozi Achbar (DENK) donderdag gezegd. De stad houdt vast aan het maximum van 500 asielzoekers, naast de door het rijk verplichte opvang. Vorige week heeft staatssecretaris Eric van der Burg nog gezegd dat gemeenten te weinig doen om het probleem van het overvolle aanmeldcentrum in Ter Apel aan te pakken. De staatssecretaris vindt dat Rotterdam best tweeduizend asielzoekers kan opvangen.


Al sinds het aantreden van de nieuwe coalitie van Leefbaar Rotterdam, VVD, D66 en Denk is er vanuit de oppositie veel kritiek op de opvangplannen voor asielzoekers en statushouders. Vooral D66 en Denk krijgen grote verwijten van de oppositie. Wethouder Achbar heeft steeds aangegeven dat het niet alleen gaat om onderdak te bieden, maar er moet ook goede zorg, huisvesting en voldoende onderwijs beschikbaar zijn. "Rotterdam doet wat de stad aankan", is het antwoord van de Rotterdamse VVD.

Een groot deel van de oppositie in de Rotterdamse gemeenteraad vindt het onbegrijpelijk dat Rotterdam niet meer mensen wil opvangen, nu er grote problemen zijn bij het aanmeldcentrum in Ter Apel. Ook de staatssecretaris heeft een oproep aan gemeenten gedaan om meer mensen op te vangen. Voor Rotterdam zou dat tweeduizend migranten betekenen.

D66 wil eigenlijk meer opvang, maar doet het niet
D66 wil eigenlijk meer opvangplekken als de partij het zelf voor het zeggen had, maar blijft bij de gemaakte afspraken met Leefbaar, VVD en Denk. Fractievoorzitter Agnes Maassen van D66 :"Ik begrijp de oproep van de linkse oppositie . Als we het alleen zouden doen dan wilden we meer opvang. Maar we vangen nu duizenden vluchtelingen op uit de Oekraďne. We voldoen aan de plicht van statushouders en nu halen we ook nog eens 500 mensen uit een AZC extra naar de stad".

Bij1-raadslid Mieke Vlasblom vindt het niet voldoende en wil ook niets horen over dat andere steden nu meer opvang moeten regelen. "We hebben niets over die andere steden te zeggen, laten we het hier doen." Verschillende oppositiepartijen probeerden nog of D66 toch nog mee wilde doen om meer opvang te regelen, maar die deur bleef dicht. Een groep van 135 instellingen in de stad bood vandaag ook nog een petitie aan om de wethouder toch aan te sporen voor meer opvang.


Namens 135 instellingen wordt een petitie aangeboden

Volgens wethouder Achbar heeft de staatssecretaris in een gesprek met hem laten weten 'dat hij niet ontkent dat Rotterdam het goed doet'. Komt er dan helemaal geen extra opvang meer? Het kabinet werkt nu aan een plan om gemeenten toch te kunnen verplichten. Dat plan is nog niet klaar en moet dan ook nog aangenomen worden door de Tweede - en de Eerste kamer. Als het plan het redt, zal Rotterdam toch meedoen aan extra opvang.
Nog steeds 500 te veel natuurlijk. De Rotterdamse huizenmarkt heeft een prijsontwikkeling meegemaakt vergelijkbaar met Amsterdam. Er is gewoon geen plek voor 500 extra bewoners, laat staan 2000.

Die petitie is ook verdacht. Als je een petitie indient doe je dat normaal gesproken omdat je een belang hebt. Hoe heeft iemand in Nederland een belang bij nog meer asielzoekers in dit land?

Laet we gewoon een mega groot tentenkamp in Flevoland of Drente neerzetten en ze daar naar toe brengen. Zijn ze veilig, kunnen ze onderwijs krijgen in hun eigen taal en zodra het veilig is in land van herkomst meteen weer terug.
pi_206006406
De overheid vindt ook niks meer goed blijkbaat. 500 is extreem veel
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 17 september 2022 @ 11:52:09 #3
463823 Rodgrod
Lekker met vanillekwark
pi_206006445
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 11:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
De overheid vindt ook niks meer goed blijkbaat. 500 is extreem veel
Dat is het hele probleem met de opvang. Zolang er meer mensen deze kant op komen gaan blijft het cirkeltje ronddraaien.
❤️🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤❤️
Doet rubber om staven
pi_206006467
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 11:52 schreef Rodgrod het volgende:

[..]
Dat is het hele probleem met de opvang. Zolang er meer mensen deze kant op komen gaan blijft het cirkeltje ronddraaien.
Ik had zelf die 500 niet eens gedaan net zoals ik de eerdere afspraken niet zou uitvoeren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zaterdag 17 september 2022 @ 11:58:31 #5
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_206006514
Hoop dat ze hun poot stijf houden want als de emigranten merken dat ze op straat blijven staan, dan trekken ze wel verder hoop ik.
Meer opvang bieden heeft een aanzuigende werking.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 17 september 2022 @ 11:59:24 #6
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206006522
Gaat het nou om asielzoekers (vluchtelingen dus) of om migranten?
Wezenlijk verschil.
pi_206006542
Duh. Rotterdam is al voor meer dan 50% allochtoon.
"The wolves will come again," said Jojen solemnly. - George R.R. Martin
pi_206006599
Zo weinig? Tering,
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_206006697
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 september 2022 11:42 schreef Alpha0 het volgende:
D66 wil eigenlijk meer opvangplekken als de partij het zelf voor het zeggen had...
Daar zit toch écht het kwaad van Nederland... Of heb ik het nu mis en heb ik een bovengemiddelde afkeur jegens deze partij?
pi_206006702
quote:
80s.gif Op zaterdag 17 september 2022 11:59 schreef Mano_ het volgende:
Gaat het nou om asielzoekers (vluchtelingen dus) of om migranten?
Wezenlijk verschil.
De kop zegt asiel...
pi_206006707
quote:
de nieuwe coalitie van Leefbaar Rotterdam, VVD, D66 en Denk
Ik ben te lang weg uit Nederland denk ik. Denk in een coalitie met VVD en Leefbaar? What? :D
pi_206006730
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 september 2022 11:42 schreef Alpha0 het volgende:
Bij1-raadslid Mieke Vlasblom vindt het niet voldoende en wil ook niets horen over dat andere steden nu meer opvang moeten regelen. "We hebben niets over die andere steden te zeggen, laten we het hier doen." Verschillende oppositiepartijen probeerden nog of D66 toch nog mee wilde doen om meer opvang te regelen, maar die deur bleef dicht. Een groep van 135 instellingen in de stad bood vandaag ook nog een petitie aan om de wethouder toch aan te sporen voor meer opvang.
Brrrrrrr... hoe bizar wil je het hebben...
pi_206006742
135 instellingen... hoe meer opvang hoe meer subsidie hoe hoger de salarissen aan de top daar kunnen worden!
pi_206006768
Iemand op FOK! had een lijstje met wat directeuren allemaal verdienen in Nederland bij Goede doelen, NGO's etc....
Nou daar wordt écht goed verdiend daar... 100.000 of 160.000 per jaar...
pi_206006804
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 12:26 schreef Bocaj het volgende:
Iemand op FOK! had een lijstje met wat directeuren allemaal verdienen in Nederland bij Goede doelen, NGO's etc....
Nou daar wordt écht goed verdiend daar... 100.000 of 160.000 per jaar...
We geven zo'n 5,7 miljard Euro per jaar aan goede doelen.

Wil je dat laten beheren door vrijwilligers? Vind je een vrijwilliger die zo'n goed doel goed kan besturen en dat fulltime kan doen? En als die vrijwilliger zo goed is daarin, waarom heeft die dan niet een fulltime baan?
pi_206006821
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 12:31 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
We geven zo'n 5,7 miljard Euro per jaar aan goede doelen.

Wil je dat laten beheren door vrijwilligers? Vind je een vrijwilliger die zo'n goed doel goed kan besturen en dat fulltime kan doen? En als die vrijwilliger zo goed is daarin, waarom heeft die dan niet een fulltime baan?
Het is wel donatiegeld... Kunnen ze niet iemand met een normaal modaal iemand vinden dan?
pi_206006863
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 september 2022 11:42 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Nog steeds 500 te veel natuurlijk. De Rotterdamse huizenmarkt heeft een prijsontwikkeling meegemaakt vergelijkbaar met Amsterdam. Er is gewoon geen plek voor 500 extra bewoners, laat staan 2000.

Die petitie is ook verdacht. Als je een petitie indient doe je dat normaal gesproken omdat je een belang hebt. Hoe heeft iemand in Nederland een belang bij nog meer asielzoekers in dit land?

Laet we gewoon een mega groot tentenkamp in Flevoland of Drente neerzetten en ze daar naar toe brengen. Zijn ze veilig, kunnen ze onderwijs krijgen in hun eigen taal en zodra het veilig is in land van herkomst meteen weer terug.
Ze hebben het ooit eens geprobeerd met een kamp in Drenthe. En daarna met speciale wijken. Niet het grootste succes. Vooral treinreizen werd een stuk uitdagender…
pi_206006903
quote:
14s.gif Op zaterdag 17 september 2022 11:42 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Nog steeds 500 te veel natuurlijk. De Rotterdamse huizenmarkt heeft een prijsontwikkeling meegemaakt vergelijkbaar met Amsterdam. Er is gewoon geen plek voor 500 extra bewoners, laat staan 2000.

Dit heeft niets te maken met deze kwestie over asielopvang.
pi_206006949
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 12:34 schreef Bocaj het volgende:

[..]
Het is wel donatiegeld... Kunnen ze niet iemand met een normaal modaal iemand vinden dan?
Een klein voorbeeld uit alles wat ze doen: de Hartstichting stak bijvoorbeeld ¤19,7 miljoen in onderzoeken vorig jaar.

Kan de penningmeester van de voetbalclub daar besluiten over nemen?
Of kan hij de juiste mensen aansturen om uit te zoeken hoe je dat het beste besteedt?
En weet hij hoe je 50.000 vrijwilligers "aanstuurt"?

Ik vermoed dat het loon van een geschikt persoon zich vele malen dubbel en dwars terugverdient.
  zaterdag 17 september 2022 @ 12:55:18 #20
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_206006992
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 12:19 schreef Bocaj het volgende:

[..]
De kop zegt asiel...
Het artikel zegt migranten:

quote:
Een groot deel van de oppositie in de Rotterdamse gemeenteraad vindt het onbegrijpelijk dat Rotterdam niet meer mensen wil opvangen, nu er grote problemen zijn bij het aanmeldcentrum in Ter Apel. Ook de staatssecretaris heeft een oproep aan gemeenten gedaan om meer mensen op te vangen. Voor Rotterdam zou dat tweeduizend migranten betekenen.
  zaterdag 17 september 2022 @ 12:57:55 #21
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_206007016
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 12:26 schreef Bocaj het volgende:
Iemand op FOK! had een lijstje met wat directeuren allemaal verdienen in Nederland bij Goede doelen, NGO's etc....
Nou daar wordt écht goed verdiend daar... 100.000 of 160.000 per jaar...
Dat is juist absurd weinig in vergelijking met vergelijkbare functies binnen de bedrijven met winstoogmerk. Alleen als je je inzet voor je idealen ben je hypocriet als je niet aan de bedelstaf zit, terwijl directeuren van bedrijven die onze maatschappij actief schaden voor hun eigen winst gewoon ambitieus zijn.
  zaterdag 17 september 2022 @ 12:58:40 #22
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206007021
En rijswijk mag er blijkbaar 500 wegsturen....


Azc in Rijswijk sluit binnen enkele weken, maar COA weet niet waar de 500 vluchtelingen naar toe moeten.
https://www.ad.nl/den-haa(...)toe-moeten~a4e8cc5c/
Tot nooit .......
  zaterdag 17 september 2022 @ 13:02:28 #23
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_206007043
Rotterdam is al 1 groot AZC, wat maakt die paar extra luitjes nog uit?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  zaterdag 17 september 2022 @ 13:51:16 #24
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206007340
De laatste keer dat ik in Rotterdam of Amsterdam was leek het best op Ter Apel dus waarom niet een paar van die stakkers extra opnemen. Die mensen zijn immers gouden bergen beloofd. De teleurstelling van wat de randstad daadwerkelijk inhoudt is al genoeg voor een trauma.
  zaterdag 17 september 2022 @ 13:51:23 #25
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_206007341
quote:
80s.gif Op zaterdag 17 september 2022 11:59 schreef Mano_ het volgende:
Gaat het nou om asielzoekers (vluchtelingen dus) of om migranten?
Wezenlijk verschil.
Tegenwoordig is er geen verschil meer. Het zijn migranten die zich hier binnendringen met een asielsmoes om een beter leven te krijgen. Sukkels hebben niet door dat ze het betere leven hier door hun grote aantallen aan t verzieken zijn.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 17 september 2022 @ 13:52:24 #26
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206007349
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 13:51 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Tegenwoordig is er geen verschil meer. Het zijn migranten die zich hier binnendringen met een asielsmoes om een beter leven te krijgen. Sukkels hebben niet door dat ze het betere leven hier door hun grote aantallen aan t verzieken zijn.
Misschien gaat om die Oekraďners met typisch Afrikaans uiterlijk
  zaterdag 17 september 2022 @ 14:09:35 #27
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_206007470
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 13:52 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Misschien gaat om die Oekraďners met typisch Afrikaans uiterlijk
Ik stel voor dat die in Oekraďne dienst gaan nemen in t leger. Na wat dat land voor hun deed is het tijd dat ze eens wat terug gaan doen. Ronduit verbijsterend dat we die schooiers hier onderdak en de rest verlenen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_206007477
Je kunt niet als overheid van alles over de schutting naar de gemeenten mieteren en dan verbaasd zijn als ze zelf een keer een eigen standpunt innemen.
pi_206007571
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 12:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Een klein voorbeeld uit alles wat ze doen: de Hartstichting stak bijvoorbeeld ¤19,7 miljoen in onderzoeken vorig jaar.

Kan de penningmeester van de voetbalclub daar besluiten over nemen?
Of kan hij de juiste mensen aansturen om uit te zoeken hoe je dat het beste besteedt?
En weet hij hoe je 50.000 vrijwilligers "aanstuurt"?

Ik vermoed dat het loon van een geschikt persoon zich vele malen dubbel en dwars terugverdient.
Ja ja, wij van wc-eend adviseren wc-eend.
pi_206024769
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 11:47 schreef sjorsie1982 het volgende:
De overheid vindt ook niks meer goed blijkbaat. 500 is extreem veel
500 is niks. Dat is een half cruise schip in de haven van Rotterdam.

Opvangen betekent niet wonen hč? De onderbuik figuren hier doen net of ze dan al een verblijf hebben toe gewezen gekregen maar dat is niet zo.

Ze krijgen een tijdelijk onderdak en moeten wachten op hun beslissing van de IND of ze asiel toe gewezen krijgen of niet. Krijgen ze het niet, worden ze uit gezet.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_206024842
Oekraďners, Syriërs en weet ik het wat allemaal terugsturen. Eigen volk eerst!
pi_206026142
quote:
4s.gif Op zondag 18 september 2022 22:53 schreef Godshand het volgende:

Krijgen ze het niet, worden ze uit gezet.
Nou nee hoor.
  maandag 19 september 2022 @ 08:26:02 #33
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_206026239
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 22:59 schreef Werkperd het volgende:
Oekraďners, Syriërs en weet ik het wat allemaal terugsturen. Eigen volk eerst!
Een groot deel van Oekraďne is gewoon veilig dus het zou goed zijn om te beginnen met het terugsturen van de eerste groepen.

Helaas zullen ze wel verblijfsvergunningen uit gaan delen alsof het niets is. Slecht voor Nederland en Oekraďne.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_206026253
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 12:02 schreef franske19 het volgende:
Duh. Rotterdam is al voor meer dan 50% allochtoon.
Rotterdam is toch al verloren. Muur omheen bouwen en alle immigranten daar dumpen.
pi_206026260
Rotterdam is ideaal, kunnen ze als ze uitgeprocedeerd zijn gewoon in containers laaien en op de boot terugzetten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 19 september 2022 @ 08:34:10 #36
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206026272
quote:
14s.gif Op maandag 19 september 2022 08:26 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Een groot deel van Oekraďne is gewoon veilig dus het zou goed zijn om te beginnen met het terugsturen van de eerste groepen.

Helaas zullen ze wel verblijfsvergunningen uit gaan delen alsof het niets is. Slecht voor Nederland en Oekraďne.
In Denemarken sturen ze Syriërs uit Damascus terug naar Syrië omdat Damascus veilig is
Ik ben inmiddels overleden
pi_206026396
Nog meer conservatieve jongeren in de grote steden erbij en dadelijk kunnen onze autochtone homos zelf asiel aanvragen in dorpen vanwege de onveiligheid in die steden.
pi_206026447
quote:
4s.gif Op zondag 18 september 2022 22:53 schreef Godshand het volgende:

[..]
500 is niks. Dat is een half cruise schip in de haven van Rotterdam.

Opvangen betekent niet wonen hč? De onderbuik figuren hier doen net of ze dan al een verblijf hebben toe gewezen gekregen maar dat is niet zo.

Ze krijgen een tijdelijk onderdak en moeten wachten op hun beslissing van de IND of ze asiel toe gewezen krijgen of niet. Krijgen ze het niet, worden ze uit gezet.
Nee :')

Snap niet dat mensen hierom nog liegen, niemand wordt uitgezet, ze worden gevraagd om te vertrekken en doen ze dat niet, zoals de overgrote meerderheid, blijven ze hier hangen in de criminaliteit.

Andere mensen "onderbuik figuren" noemen maar zelf wel leugens verspreiden.
pi_206026522
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 08:30 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Rotterdam is toch al verloren. Muur omheen bouwen en alle immigranten daar dumpen.
Oost Groningen kun je er veel meer kwijt.
pi_206026652
quote:
4s.gif Op zondag 18 september 2022 22:53 schreef Godshand het volgende:

[..]
500 is niks. Dat is een half cruise schip in de haven van Rotterdam.

Opvangen betekent niet wonen hč? De onderbuik figuren hier doen net of ze dan al een verblijf hebben toe gewezen gekregen maar dat is niet zo.

Ze krijgen een tijdelijk onderdak en moeten wachten op hun beslissing van de IND of ze asiel toe gewezen krijgen of niet. Krijgen ze het niet, worden ze uit gezet.
Precies en daarom is 500 al extreem veel
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206026658
quote:
Danascus is altijd al veilig geweest. Hele wijken hebben de oorlog niet meegemaakt
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 19 september 2022 @ 10:32:35 #42
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206027113
quote:
80s.gif Op zaterdag 17 september 2022 11:59 schreef Mano_ het volgende:
Gaat het nou om asielzoekers (vluchtelingen dus) of om migranten?
Wezenlijk verschil.
Je krijgt in dit land al een asielstatus bij een bakje boter. En zelfs dan zijn er gevallen die met lang genoeg zielig doen een status krijgen waar ze helemaal geen recht op hebben. Dus uitsluitend vluchtelingen zijn het zeker niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_206027238
quote:
4s.gif Op zondag 18 september 2022 22:53 schreef Godshand het volgende:

[..]
500 is niks. Dat is een half cruise schip in de haven van Rotterdam.

Opvangen betekent niet wonen hč? De onderbuik figuren hier doen net of ze dan al een verblijf hebben toe gewezen gekregen maar dat is niet zo.
Feitelijk wel. Er wordt niet voor hen allemaal een huis van een particuliere woningbouwvereniging toeggeeigend, maar de afgewezenen kunnen nog een tijdje blijven procederen terwijll ze verblijf krijgen.

quote:
Ze krijgen een tijdelijk onderdak en moeten wachten op hun beslissing van de IND of ze asiel toe gewezen krijgen of niet. Krijgen ze het niet, worden ze uit gezet.
Feitelijk worden ze niet uitgezet en belandt een groot deel in de bed, bad en brood opvang.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206027663
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 09:00 schreef Basp1 het volgende:
Nog meer conservatieve jongeren in de grote steden erbij en dadelijk kunnen onze autochtone homos zelf asiel aanvragen in dorpen vanwege de onveiligheid in die steden.
De conservatieve jongeren zijn toch producten van dorpelingen?
pi_206027694
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 11:22 schreef torentje het volgende:

[..]
De conservatieve jongeren zijn toch producten van dorpelingen?
In het Rifgebergte staan ook heel veel dorpjes inderdaad.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206027783
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 09:17 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Oost Groningen kun je er veel meer kwijt.
In de Noordzee kun je er nog meer kwijt.
pi_206027792
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 09:08 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:

[..]
Nee :')

Snap niet dat mensen hierom nog liegen, niemand wordt uitgezet, ze worden gevraagd om te vertrekken en doen ze dat niet, zoals de overgrote meerderheid, blijven ze hier hangen in de criminaliteit.

Andere mensen "onderbuik figuren" noemen maar zelf wel leugens verspreiden.
Er worden wel mensen uit gezet. Meeste hoor je niks van, af en toe is er een actie waarbij protest wordt aan getekend tegen uit zetting omdat de asielzoeker inmiddels zo goed is ge-integreerd en de kinderen zo lief op school zijn.

Dan volgt er soms een pardon van de staats secretaris. Maar het gaat vaak ook gewoon wel door en dan zijn ze geregeld niet veel later illegaal weer terug.

Dus degene die liegt ben je zelf.

Hier nog ter herinnering de zaak Gümus.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Asielzaak_G%C3%BCm%C3%BC%C5%9F
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_206028114
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 11:25 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
In het Rifgebergte staan ook heel veel dorpjes inderdaad.
Ook hier zijn er nog veel productieve dorpen en die willen allemaal de stedelingen bedriegen.
pi_206028145
Hopelijk leid dit nou eens naar een wake up call, zoals een burgeroorlog.

Echt als het ergens een keer nodig is, is het Nederland wel.
Er is ontzettend veel mis hier, ook al lijkt dat niet zo omdat teveel mensen het nog veel te goed hebben.
Klagen over prijzen, maar wel 3x per jaar op de duurste vakanties gaan, allerlei feesten bezoeken waar je tig euro neer moet tellen voor een “muntje” voor bier etc.. oh oh oh wat hebben we het zogenaamd slecht.

Ondertussen word je genaaid door je eigen overheid, zit je met een Rutte die als een aristocraat te werk gaat, vind er een omvolking plaats ter faveure voor de aandeelhouders en ja als er 10 asielzoekers gaan werken voor minder en 1000 niet, is het eerste een voordeel voor bedrijven/werkgevers en aandeelhouders en het laatste een probleem voor de rest,
pi_206028163
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 11:22 schreef torentje het volgende:

[..]
De conservatieve jongeren zijn toch producten van dorpelingen?
Niet perse als we Halsema over homofoob geweld in Amsterdam moeten geloven. :P
pi_206028639
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 12:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hopelijk leid dit nou eens naar een wake up call, zoals een burgeroorlog.

Echt als het ergens een keer nodig is, is het Nederland wel.
Er is ontzettend veel mis hier, ook al lijkt dat niet zo omdat teveel mensen het nog veel te goed hebben.
Klagen over prijzen, maar wel 3x per jaar op de duurste vakanties gaan, allerlei feesten bezoeken waar je tig euro neer moet tellen voor een “muntje” voor bier etc.. oh oh oh wat hebben we het zogenaamd slecht.

Ondertussen word je genaaid door je eigen overheid, zit je met een Rutte die als een aristocraat te werk gaat, vind er een omvolking plaats ter faveure voor de aandeelhouders en ja als er 10 asielzoekers gaan werken voor minder en 1000 niet, is het eerste een voordeel voor bedrijven/werkgevers en aandeelhouders en het laatste een probleem voor de rest,
Juist ja, burgeroorlog.

Daar zitten we echt op te wachten.

Maar goed figuren die het hardst dit roepen zijn meestal het eerste op de vlucht (of met een beetje pech horen ze tot de eerste doden) als zo'n oorlog uiteindelijk uit breekt.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_206029087
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 12:07 schreef torentje het volgende:

[..]
Ook hier zijn er nog veel productieve dorpen en die willen allemaal de stedelingen bedriegen.
Nou nee hoor. Die hebben een probleem dat ze geen woning kunnen vinden rondom hun geboorteplaats.

Stedelingen bedriegen zichzelf. Laat iedereen maar binnen joh, ruimte zat! Oh wacht.... (Rotterdam heeft het nu door)

Waarom zou je naar de Stad verhuizen als t niet moet? Voor al die mooie Winkels? (haha), voor de Horeca (haha), voor wat? Dat je gegarandeerd in mekaar gebeukt wordt na een avondje uit in de stad?

Waarom zou je in godsnaam in de stad willen wonen als het niet handig is voor je werk? Voor die 3 studievrienden die hun studentenkamer nooit zijn ontgroeid?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206029123
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 12:45 schreef Godshand het volgende:

[..]
Juist ja, burgeroorlog.

Daar zitten we echt op te wachten.

Maar goed figuren die het hardst dit roepen zijn meestal het eerste op de vlucht (of met een beetje pech horen ze tot de eerste doden) als zo'n oorlog uiteindelijk uit breekt.
Alsof dat wat uit maakt, het is nodig.
pi_206029203
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 13:18 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Nou nee hoor. Die hebben een probleem dat ze geen woning kunnen vinden rondom hun geboorteplaats.

Stedelingen bedriegen zichzelf. Laat iedereen maar binnen joh, ruimte zat! Oh wacht.... (Rotterdam heeft het nu door)

Waarom zou je naar de Stad verhuizen als t niet moet? Voor al die mooie Winkels? (haha), voor de Horeca (haha), voor wat? Dat je gegarandeerd in mekaar gebeukt wordt na een avondje uit in de stad?

Waarom zou je in godsnaam in de stad willen wonen als het niet handig is voor je werk? Voor die 3 studievrienden die hun studentenkamer nooit zijn ontgroeid?
Misschien voor mensen die het leuk vinden om heel lang naar een parkeerplaats te zoeken.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_206029217
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 13:18 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Nou nee hoor. Die hebben een probleem dat ze geen woning kunnen vinden rondom hun geboorteplaats.

Stedelingen bedriegen zichzelf. Laat iedereen maar binnen joh, ruimte zat! Oh wacht.... (Rotterdam heeft het nu door)

Waarom zou je naar de Stad verhuizen als t niet moet? Voor al die mooie Winkels? (haha), voor de Horeca (haha), voor wat? Dat je gegarandeerd in mekaar gebeukt wordt na een avondje uit in de stad?

Waarom zou je in godsnaam in de stad willen wonen als het niet handig is voor je werk? Voor die 3 studievrienden die hun studentenkamer nooit zijn ontgroeid?
Stedelingen zijn de geliefde prooi van de dorpelingen.
pi_206030390
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 13:20 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Alsof dat wat uit maakt, het is nodig.
Natuurlijk, toetsenbord held ^O^
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_206030447
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 13:18 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Nou nee hoor. Die hebben een probleem dat ze geen woning kunnen vinden rondom hun geboorteplaats.

Stedelingen bedriegen zichzelf. Laat iedereen maar binnen joh, ruimte zat! Oh wacht.... (Rotterdam heeft het nu door)

Waarom zou je naar de Stad verhuizen als t niet moet? Voor al die mooie Winkels? (haha), voor de Horeca (haha), voor wat? Dat je gegarandeerd in mekaar gebeukt wordt na een avondje uit in de stad?

Waarom zou je in godsnaam in de stad willen wonen als het niet handig is voor je werk? Voor die 3 studievrienden die hun studentenkamer nooit zijn ontgroeid?
Paar van de dingen die ik makkelijk vind in de stad: je hebt geen auto nodig, als je wat flikt weet niet gelijk het hele dorp het en vooral dat niet dat al mijn vrienden ook met me vriendin geneukt hebben .
pi_206030630
quote:
10s.gif Op maandag 19 september 2022 15:01 schreef Godshand het volgende:

[..]
Natuurlijk, toetsenbord held ^O^
Dat kan je pas stellen als ik weg zou rennen, daar kom je nooit achter als t goed is.
pi_206031987
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 12:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hopelijk leid dit nou eens naar een wake up call, zoals een burgeroorlog.
Zo'n burgeroorlog kan ook verkeerd aflopen he! Voor je het weet zitten we met Grootmoefti Mohammed de eerste van Olandistan opgescheept en moeten alle autochtone Nederlanders naar het zedenpolitiebureau voor een heropvoedingssessie.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_206032005
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 17:24 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]
Zo'n burgeroorlog kan ook verkeerd aflopen he! Voor je het weet zitten we met Grootmoefti Mohammed de eerste van Olandistan opgescheept en moeten alle autochtone Nederlanders naar het zedenpolitiebureau voor een heropvoedingssessie.
Dan is het maar zo, dat zou dan sowieso een kwestie van tijd zijn.
pi_206033309
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 15:05 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Paar van de dingen die ik makkelijk vind in de stad: je hebt geen auto nodig, als je wat flikt weet niet gelijk het hele dorp het en vooral dat niet dat al mijn vrienden ook met me vriendin geneukt hebben .
Dat zijn (serieus!) goeie punten. Ik word daar ik dit kutdorp hieri wel redelijk ziek van ja. (niet dat ik een vriendin heb ofzo, maar al die verhalen... tja... zo leer je je vrienden wel kennen haha)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206039570
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 11:22 schreef torentje het volgende:
conservatieve jongeren
Ik zag em ook al voorbijkomen in de pers _O-

Hoe opzichtig :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')