abonnement Unibet Coolblue
pi_206012623
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 22:24 schreef capricia het volgende:
Is het niet een of ander mensenrecht, dat je brieven mag versturen en ontvangen?

Lijkt me lastig lezen/beoordelen.
Post wordt gecontroleerd op smokkelwaar.
Het is koud, het is guur....
pi_206012697
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 22:37 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Post wordt gecontroleerd op smokkelwaar.
En ook inhoudelijk. Maar als het enkel koranverzen zijn waarvan je slechts het vermoeden hebt dat het in code is, dan kun je er weinig tegen doen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206012706
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 22:24 schreef capricia het volgende:
Is het niet een of ander mensenrecht, dat je brieven mag versturen en ontvangen?

Lijkt me lastig lezen/beoordelen.
Het wordt gezien als een belangrijk recht. Er is in principe ook niks mis mee, zo lang het gaat om onschuldige brieven. Ook Taghi mag best een kaartje sturen om z'n zus met haar verjaardag te feliciteren.

Bovendien wordt alle correspondentie van en aan gevangenen eerst gelezen. Post van gevangene naar gevangene wordt zodoende waarschijnlijk zelfs twee keer gelezen door justitie: in de gevangenis waar de brief verstuurd wordt en vervolgens nog eens in de gevangenis waar de brief aankomt.

Dat ze brieven aan elkaar sturen lijkt me dus niet zo'n probleem. Het idee dat er geheime boodschappen in verstopt zouden kunnen zitten lijkt me ook wat vergezocht. Het lijkt me nagenoeg onmogelijk om middels koranverzen een concreet plan met elkaar uit te werken. Dan moet je toch echt namen, data, bedragen, etc. gaan noemen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 september 2022 @ 22:57:05 #204
408813 crew  trein2000
pi_206012885
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 20:45 schreef Momo het volgende:
Taghi zit in de meest beveiligde gevangenis van het land en speelt nog steeds met de ballen van de Nederlandse politie en overheid.
Omdat de T. dat schrijft is dat zo?
quote:
Waarom zit hij niet in een isoleercel?
Iets met mensenrechten en zo. Het is hier namelijk geen Noord-Korea.
quote:
En heeft hij nog steeds een vriendje als advocaat?
Vrije advocaatkeuze heet dat, grondrecht.
quote:
Wie zijn de handlangers van hem die niet vast zitten?
Je kunt geen mensen vastzetten zonder verdenking.
quote:
Probleem is dat je maar 1 eencellige aan de onderkant van de samenleving een wapen hoeft te geven met dit soort dingen en hij kan zo maar raak schieten. Met de zaak van Peter R. waren de verdachten ook mislukkingen van de samenleving die dachten rijk te gaan worden.
Helemaal voorkomen kun je het niet, dat is een illusie.

Ik deel volkomen de mening dat er kei en keihard moet worden opgetreden tegen figuren als Taghi. Maar je moet ook oppassen dat je je niet verlaagt tot hun niveau. Waarom zijn wij als samenleving van de hoogste morele? Juist omdat wij de basale menselijke waardigheid en de rechtsstaat wel respecteren. Dat moet je niet bij het grofvuil zetten, dat is gevaarlijk. Gevaarlijker dan Taghi durf ik wel te zeggen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 17 september 2022 @ 23:27:11 #205
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206013175
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 10:06 schreef Waldorf22 het volgende:
Ik wilde een ongepast grapje maken maar die ging wel erg ver.

Thoughts and prayers voor Amalia en Mark. De mocro maffia achter je aan lijkt me niet fijn.
Het lijkt me inderdaad niet fijn en dit gun ik ze totaal niet.

Echter denk ik dat de Mocro Maffia zichzelf niet moet gaan overschatten. Wanneer het het koningshuis betreft, wordt er mijns inziens vaak ineens uit een heel ander vaatje getapt en treden er andere mechanismen in werking. Dan kun je wel een legertje jongens met automatische wapens e.d. hebben, ik geloof niet dat die opgewassen zijn tegen de marechaussee en eventueel het leger.

Als je daarnaast voor het gooien van een waxinelichthoudertje tegen de Gouden Koets al jaren in de bak kunt zitten en gedwongen psychiatrische onderzoeken moet ondergaan, dan ben ik erg benieuwd wat er met je gebeurt als je ook maar iets van deze orde probeert richting de kroonprinses. Ik weet dat dit ontzettend 'conspiracy/aluhoedje/wappie/whatever' klinkt, maar dat interesseert me geen reet: ik denk dat de rechtsorde op dat moment een heel stuk minder van belang is en iemand als Taghi zomaar ineens 'zelfmoord' zou kunnen plegen in de gevangenis.

Onze grote vriend Bernhard, niet eens staatshoofd van dit land maar slechts 'de echtgenoot van', kon hier al naar hartelust persoonlijke opdrachten geven aan de binnenlandse veiligheidsdiensten. Die werden nog opgevolgd ook.
pi_206013215
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 21:34 schreef Alpha0 het volgende:
Heelrijk wereldvreemd en naïef is onze elite toch.

[ afbeelding ]
Met Holleeder was het namelijk zo leuk. :')
pi_206013272
Fraai topic weer hoor FOK!-mods
pi_206014009
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 23:32 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Met Holleeder was het namelijk zo leuk. :')
Die bedreigde niet het koningshuis en onze premier.
  zondag 18 september 2022 @ 09:00:41 #209
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206014879
Tja, dit kan echt alle kanten op. Ik verwacht wel dat we gelukkig van Robbert op redelijk korte termijn meer horen hoe een en ander zich verder gaat ontwikkelen. En tot die tijd blijft het gewoon even billen knijpen.

Overigens gaat Robbert wel door met zijn vlogs ondanks dat Jomanda inmiddels is afgehaakt. No worries dus.
pi_206014921
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 10:16 schreef XSbig het volgende:
Los wat je van het Koningshuis vindt, een jonge vrouw van 18 (!!) wordt dusdanig bedreigt dat zelfs een klein stukje ‘normaal’ leven van haar wordt afgenomen, en binnen 15 posts gaat het alweer over ‘de elite’, over de problemen met Marokkanen en een semi semantische discussie over hoe deze personen moeten worden benoemd.

Wat een idioot subforum is dit toch geworden.
Natuurlijk is het verschrikkelijk dat dit soort bedreigingen er zijn. Maar hier is aandacht voor en ze wordt goed beveiligd.

Wat te denken van kinderen op scholen die afgeperst worden en zwaar mishandeld door medescholieren (las vandaag weer wat over een PvdA prestige project waar in Lelystad alle middelbare scholieren in een school moesten). Of homoseksuelen die zich thuis niet meer veilig voelen.

Hoe sneu ook voor Amalia, het probleem is voor heel veel mensen veel reëler. En het blijkt vaak uit dezelfde hoek te komen. Maar dat weigert men maar te accepteren. Conservatieve jongeren is dus niet zomaar semantiek: het is de ontkenning van een reëel probleem waar veel mensen last van hebben en wat daadwerkelijk tot mishandeling of erger leidt of heeft geleden.

Kortom: ik vind dat je de plank wat mis slaat.
  zondag 18 september 2022 @ 09:04:38 #211
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206014922
Wie zit daar achter?
  zondag 18 september 2022 @ 09:06:39 #212
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206014946
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 23:27 schreef Repentless het volgende:

[..]
Het lijkt me inderdaad niet fijn en dit gun ik ze totaal niet.

Echter denk ik dat de Mocro Maffia zichzelf niet moet gaan overschatten. Wanneer het het koningshuis betreft, wordt er mijns inziens vaak ineens uit een heel ander vaatje getapt en treden er andere mechanismen in werking. Dan kun je wel een legertje jongens met automatische wapens e.d. hebben, ik geloof niet dat die opgewassen zijn tegen de marechaussee en eventueel het leger.

Als je daarnaast voor het gooien van een waxinelichthoudertje tegen de Gouden Koets al jaren in de bak kunt zitten en gedwongen psychiatrische onderzoeken moet ondergaan, dan ben ik erg benieuwd wat er met je gebeurt als je ook maar iets van deze orde probeert richting de kroonprinses. Ik weet dat dit ontzettend 'conspiracy/aluhoedje/wappie/whatever' klinkt, maar dat interesseert me geen reet: ik denk dat de rechtsorde op dat moment een heel stuk minder van belang is en iemand als Taghi zomaar ineens 'zelfmoord' zou kunnen plegen in de gevangenis.

Onze grote vriend Bernhard, niet eens staatshoofd van dit land maar slechts 'de echtgenoot van', kon hier al naar hartelust persoonlijke opdrachten geven aan de binnenlandse veiligheidsdiensten. Die werden nog opgevolgd ook.
Tja, dan kan je je afvragen wat nu een grotere bedreiging is van democratie en rechtsstaat.
pi_206015226
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 09:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Natuurlijk is het verschrikkelijk dat dit soort bedreigingen er zijn. Maar hier is aandacht voor en ze wordt goed beveiligd.

Wat te denken van kinderen op scholen die afgeperst worden en zwaar mishandeld door medescholieren (las vandaag weer wat over een PvdA prestige project waar in Lelystad alle middelbare scholieren in een school moesten). Of homoseksuelen die zich thuis niet meer veilig voelen.

Hoe sneu ook voor Amalia, het probleem is voor heel veel mensen veel reëler. En het blijkt vaak uit dezelfde hoek te komen. Maar dat weigert men maar te accepteren. Conservatieve jongeren is dus niet zomaar semantiek: het is de ontkenning van een reëel probleem waar veel mensen last van hebben en wat daadwerkelijk tot mishandeling of erger leidt of heeft geleden.

Kortom: ik vind dat je de plank wat mis slaat.
We kunnen nog wel twintig voorbeelden op noemen waar de integratie volkomen mislukt is, maar twintig voorbeelden waar het wél gelukt is is dan blijkbaar teveel. Neemt niet weg dat er gelijk hard tegenop getreden moet worden.

Het ging mij meer om het feit dat bij dit nieuwsbericht gelijk de gebruikelijke stokpaardjes en plattitudes gelijk weer uit de kast getrokken worden, die eigenlijk geen ene moer te maken hebben met het nieuws.
pi_206015305
Advocaat Ridouan T. ontkent bedreiging prinses Amalia: 'Gedachte dat mijn cliënt haar iets aan wil doen is volstrekt absurd'
https://panorama.nl/artik(...)-is-volstrekt-absurd
  zondag 18 september 2022 @ 10:02:41 #215
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206015464
quote:
6s.gif Op zondag 18 september 2022 09:49 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Advocaat Ridouan T. ontkent bedreiging prinses Amalia: 'Gedachte dat mijn cliënt haar iets aan wil doen is volstrekt absurd'
https://panorama.nl/artik(...)-is-volstrekt-absurd
Het zou wel verfrissend zijn als een advocaat gewoon open kaart speelt. Helaas weten we dat we in het geheel niets hebben aan de ontkenning van een advocaat.
  zondag 18 september 2022 @ 10:04:03 #216
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206015476
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 09:00 schreef Tengano het volgende:
Tja, dit kan echt alle kanten op. Ik verwacht wel dat we gelukkig van Robbert op redelijk korte termijn meer horen hoe een en ander zich verder gaat ontwikkelen. En tot die tijd blijft het gewoon even billen knijpen.

Overigens gaat Robbert wel door met zijn vlogs ondanks dat Jomanda inmiddels is afgehaakt. No worries dus.
Mag dit in een spoiler? Dank
  zondag 18 september 2022 @ 10:05:42 #217
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_206015497
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 16:49 schreef XSbig het volgende:

[..]
Mooi stukje retoriek van Wilders. Als het hem echt op de NCTV ging zou hij ook benoemen dat Denk als spreekbuis zou worden gezien, maar nee, hij trekt alle aandacht naar zich toe door gelijk te insinueren dat de PVV extreem rechts zou zijn volgens de NCTV terwijl in het artikel alleen staat dat Wilders geen afstand meer neemt van die organisaties en dat hij bepaalde hashtags gebruikt die worden overgenomen door Extreem Rechtse organisaties.

Maargoed, Wilders weet hier ook weer perfect op het gevoel in te spelen.
Huh. Waarom zou Wilders het over een andere partij moeten hebben. Hij heeft zijn handen vol aan die van hem zelf
pi_206015516
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 09:41 schreef XSbig het volgende:

[..]
We kunnen nog wel twintig voorbeelden op noemen waar de integratie volkomen mislukt is, maar twintig voorbeelden waar het wél gelukt is is dan blijkbaar teveel. Neemt niet weg dat er gelijk hard tegenop getreden moet worden.

Het ging mij meer om het feit dat bij dit nieuwsbericht gelijk de gebruikelijke stokpaardjes en plattitudes gelijk weer uit de kast getrokken worden, die eigenlijk geen ene moer te maken hebben met het nieuws.
Ik denk dat dat een uiting is van dat mensen het zat zijn. En dat nu een keer vertegenwoordigers van onze regering de pineut zijn men denkt ‘nou voelen ze het zelf eens’.

Zelf heb ik ook heel lang gedacht dat het vooral xenofobie was en excessen die de krant halen. Maar de laatste jaren zie ik bv een stad als Amsterdam echt zienderogen onveiliger worden door specifiek tuig. En ik zie ook echt wel dat het niet alleen aan dat tuig ligt. Laat mensen links liggen en ze gaan je vanzelf haten. Temeer omdat het vanuit de linkse hoek wordt aangewakkerd om Blanke mensen te haten. Dus het wordt nog bevestigd ook.

Hoe langer idioten als Halsema dat probleem laten liggen, hoe meer het ontspoort.

En voor mensen die dagelijks te maken hebben met dit probleem kan ik mij goed voorstellen dat deze berichtgeving bij hen alleen maar oproept wat je hier ziet.
pi_206015618
quote:
6s.gif Op zondag 18 september 2022 09:49 schreef Bep-Vetklep het volgende:
Advocaat Ridouan T. ontkent bedreiging prinses Amalia: 'Gedachte dat mijn cliënt haar iets aan wil doen is volstrekt absurd'
https://panorama.nl/artik(...)-is-volstrekt-absurd
Taghi heeft wel eerder dingen ontkent...
https://www.ad.nl/binnenl(...)-verzinsel~aec42962/
pi_206015661
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 10:17 schreef Kiwi7 het volgende:

[..]
Taghi heeft wel eerder dingen ontkent...
https://www.ad.nl/binnenl(...)-verzinsel~aec42962/
Inderdaad. Als Taghi gaat ontkennen moet je juist oppassen.
Bijzonder naief gedacht ook vanuit iemand als Peter R.
pi_206015684
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 10:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk dat dat een uiting is van dat mensen het zat zijn. En dat nu een keer vertegenwoordigers van onze regering de pineut zijn men denkt ‘nou voelen ze het zelf eens’.

Zelf heb ik ook heel lang gedacht dat het vooral xenofobie was en excessen die de krant halen. Maar de laatste jaren zie ik bv een stad als Amsterdam echt zienderogen onveiliger worden door specifiek tuig. En ik zie ook echt wel dat het niet alleen aan dat tuig ligt. Laat mensen links liggen en ze gaan je vanzelf haten. Temeer omdat het vanuit de linkse hoek wordt aangewakkerd om Blanke mensen te haten. Dus het wordt nog bevestigd ook.

Hoe langer idioten als Halsema dat probleem laten liggen, hoe meer het ontspoort.

En voor mensen die dagelijks te maken hebben met dit probleem kan ik mij goed voorstellen dat deze berichtgeving bij hen alleen maar oproept wat je hier ziet.
De mocro-maffia is toch geen gevolg van slecht beleid van Halsema.
In 2012 kwam de mocro-maffia al tot een oorlog en de meeste liquidaties en criminele activiteiten vonden plaats tussen 2012 en 2018.
Halsema zit pas sinds juli 2018 op haar pluchen stoeltje. Je kunt je afvragen of ze een goede burgemeester is maar de problemen met de mocro-maffia kunnen we haar niet in de schoenen schuiven.

En welke gewone burgers krijgen dagelijks te maken met bedreigingen uit de mocro-maffia scène?
Tuurlijk een deel van de samenleving heeft flinke last van straatterreur en jeugdcriminaliteit gerelateerd aan drugscriminaliteit en daar moet iets tegen gedaan worden. Maar suggereren dat Amalia nu eens voelt wat 'wij' dagelijks voelen vind ik persoonlijk overdreven alsook idioot om 'goed' te vinden dat een meid van 18 wordt bedreigd met de dood of ontvoering (opdat zij dan ons leed ook kan voelen ...).
pi_206015735
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 22:44 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Het wordt gezien als een belangrijk recht. Er is in principe ook niks mis mee, zo lang het gaat om onschuldige brieven. Ook Taghi mag best een kaartje sturen om z'n zus met haar verjaardag te feliciteren.

Bovendien wordt alle correspondentie van en aan gevangenen eerst gelezen. Post van gevangene naar gevangene wordt zodoende waarschijnlijk zelfs twee keer gelezen door justitie: in de gevangenis waar de brief verstuurd wordt en vervolgens nog eens in de gevangenis waar de brief aankomt.

Dat ze brieven aan elkaar sturen lijkt me dus niet zo'n probleem. Het idee dat er geheime boodschappen in verstopt zouden kunnen zitten lijkt me ook wat vergezocht. Het lijkt me nagenoeg onmogelijk om middels koranverzen een concreet plan met elkaar uit te werken. Dan moet je toch echt namen, data, bedragen, etc. gaan noemen.
Stel, we hebben allebei dezelfde koran. En ik stuur jou zes verzen die terug te vinden zijn op bladzijde 1, 13, 1, 12, 9 en 1 dan heb ik jou toch echt een naam gestuurd.

Maar goed, de recherche zal dit ongetwijfeld ook bedacht hebben en dit hebben gecheckt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206015760
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 09:41 schreef XSbig het volgende:

[..]
We kunnen nog wel twintig voorbeelden op noemen waar de integratie volkomen mislukt is, maar twintig voorbeelden waar het wél gelukt is is dan blijkbaar teveel. Neemt niet weg dat er gelijk hard tegenop getreden moet worden.

Het ging mij meer om het feit dat bij dit nieuwsbericht gelijk de gebruikelijke stokpaardjes en plattitudes gelijk weer uit de kast getrokken worden, die eigenlijk geen ene moer te maken hebben met het nieuws.
De impact van gefaalde integratie is nu eenmaal groter dan bij gelukte integratie. Dat laatste merk je namelijk niet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 22:57 schreef trein2000 het volgende:
Ik deel volkomen de mening dat er kei en keihard moet worden opgetreden tegen figuren als Taghi. Maar je moet ook oppassen dat je je niet verlaagt tot hun niveau.
Vind ik een beetje een dooddoener. Je schept een democratisch gedragen kader waarbinnen de samenleving opereert. Ieder die zich daar bewust buiten stelt, bv door terreur te zaaien, wordt volgens dat kader gestraft. Als daar iets als de doodstraf bij zou zitten, of een aanpassing van het recht op vrije advocaatkeuze, dan is dat zo.

Grondrechten zijn niet heilig he. Zijn al tig keren aangepast onder zware maatschappelijke druk.
Ron Paul 2012
pi_206015763
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 10:24 schreef FYazz het volgende:

[..]
De mocro-maffia is toch geen gevolg van slecht beleid van Halsema.
In 2012 kwam de mocro-maffia al tot een oorlog en de meeste liquidaties en criminele activiteiten vonden plaats tussen 2012 en 2018.
Halsema zit pas sinds juli 2018 op haar pluchen stoeltje. Je kunt je afvragen of ze een goede burgemeester is maar de problemen met de mocro-maffia kunnen we haar niet in de schoenen schuiven.

En welke gewone burgers krijgen dagelijks te maken met bedreigingen uit de mocro-maffia scène?
Tuurlijk een deel van de samenleving heeft flinke last van straatterreur en jeugdcriminaliteit gerelateerd aan drugscriminaliteit en daar moet iets tegen gedaan worden. Maar suggereren dat Amalia nu eens voelt wat 'wij' dagelijks voelen vind ik persoonlijk overdreven alsook idioot om 'goed' te vinden dat een meid van 18 wordt bedreigd met de dood of ontvoering (opdat zij dan ons leed ook kan voelen ...).
Ik denk dat de meeste mensen geen onderscheid maken tussen straatterreur en mocro maffia. De laatste groep heeft de gewone man niet echt last van.

En het is ook niet de schuld van Halsema, maar zij staat wel voor de lakse aanpak van het probleem. Ze wil het niet eens benoemen!

Maar goed, ik zag Yesligöz stoere taal uitspreken deze week met het winnen van de strijd tegen drugscriminaliteit en dat is ook hopeloos naïef. Die mocro maffia moet je bestrijden met decriminalisering van drugs. De tijd die je dan overhoudt kun je besteden aan straatterreur.
pi_206015785
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 10:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik denk dat dat een uiting is van dat mensen het zat zijn. En dat nu een keer vertegenwoordigers van onze regering de pineut zijn men denkt ‘nou voelen ze het zelf eens’.

Zelf heb ik ook heel lang gedacht dat het vooral xenofobie was en excessen die de krant halen. Maar de laatste jaren zie ik bv een stad als Amsterdam echt zienderogen onveiliger worden door specifiek tuig. En ik zie ook echt wel dat het niet alleen aan dat tuig ligt. Laat mensen links liggen en ze gaan je vanzelf haten. Temeer omdat het vanuit de linkse hoek wordt aangewakkerd om Blanke mensen te haten. Dus het wordt nog bevestigd ook.

Hoe langer idioten als Halsema dat probleem laten liggen, hoe meer het ontspoort.

En voor mensen die dagelijks te maken hebben met dit probleem kan ik mij goed voorstellen dat deze berichtgeving bij hen alleen maar oproept wat je hier ziet.
Wat een bullshit allemaal. Ruim 1,5 miljoen Nederlanders hebben van tijd tot tijd gewoon zin in drugs (en dat gaat niet minder worden) en omdat de overheid al 40 jaar wanbeleid voert op dat vlak springen criminelen maar wat graag in die behoefte. Dat heeft helemaal geen ene drol met Halsema te maken. Voor een econoom snap je in dit geval maar bijzonder weinig van vraag en aanbod.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')