abonnement Unibet Coolblue
pi_206004640
Rutte IV krijgt 3,3 als rapportcijfer: 'Vernietigender dan dit wordt het niet’
OPINIEPANELDe populariteit van het vierde kabinet Rutte is vlak voor Prinsjesdag gedaald naar een dieptepunt. Rutte IV krijgt een 3,3 als rapportcijfer.

Dat blijkt uit een nieuwe peiling onder 31.500 mensen van het EenVandaag Opiniepanel. Het rapportcijfer 3,3 is het laagste dat ooit is gemeten bij de kabinetten van Rutte. Tot nog toe was het dieptepunt een 3,9. Het kabinet wordt een gebrek aan daadkracht verweten. Opiniepeiler Gijs Rademaker van EenVandaag reageert onthutst op de cijfers: ,,Vernietigender dan dit wordt het gewoon niet. Ik heb dit echt nooit eerder gezien zo.’’


Waar in april 2020 aan het begin van de coronacrisis nog 70 procent aangaf vertrouwen te hebben in Rutte III, is dit inmiddels gekelderd naar 15 procent. Daarmee is het vertrouwen in dit kabinet bijna net zo laag als rond Prinsjesdag 2013. Negen jaar geleden was het met 14 procent nog een fractie lager. Toen zat Nederland in een economische crisis en werden er vele miljarden bezuinigd. ,,Ironisch genoeg investeert het kabinet nu juist miljarden en ondanks dat gaat het vertrouwen niet omhoog’’, concludeert de opiniepeiler.

Het wantrouwen is vooral gericht tegen hoofdrolspelers Mark Rutte (VVD), Sigrid Kaag (D66) en Wopke Hoekstra (CDA). Ook in de achterbannen van de coalitiepartijen is het vertrouwen in dit kabinet erg laag. Zo vindt ook een deel van de VVD-stemmers dat Mark Rutte er al te lang zit. Rademaker: ,,Rutte heeft niet meer de magie die hij had en de verbindingskracht die hij had. Hij had lang een teflonlaag, waardoor alles van hem afgleed, maar die is er nu echt af.’’

Slechts 16 procent verwacht dat dit kabinet de hele regeertermijn vol maakt. De meesten denken dat het kabinet nog dit jaar valt (26 procent) of volgend jaar (42 procent). Een deel van de achterbannen van de coalitie wil liever nu al nieuwe verkiezingen. Onder CDA-kiezers is dit 62 procent en ChristenUnie-stemmers 55 procent.

Nieuwe gezichten zoals D66'ers Robbert Dijkgraaf en Ernst Kuipers scoren beter dan de oude bekenden. Ook VVD’ers Dilan Yesilgöz en Christianne van der Wal genieten relatief veel vertrouwen. Bekijk de volledige uitslagen door hieronder op onze analyse te klikken.

https://www.ad.nl/politie(...)t-het-niet~a83826f9/

Niet al te beste cijfers, al was dit natuurlijk te verwachten. Rutte is finito _O_
pi_206004751
Vind ik nog aan de hoge kant.
You need to be cold to be queen.
pi_206004825
Nieuwe verkiezingen gaat dit niet oplossen, het moet totaal anders.
pi_206005106
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 09:03 schreef Waldorf22 het volgende:
Vind ik nog aan de hoge kant.
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_206005161
Joh, zolang alle haat richting Rutte gekeerd wordt, doet hij zijn functie goed. Op de achtergrond worden de Agenda's gewoon doorgevoerd, en het volk blijft rustig.

Blijkbaar zitten in die OPINIEPANEL-leden geen VVD-stemmers. :P

Hoeveel % van de VVD-stemmen was afgelopen verkiezingen direct voor Mark? En hoeveel was dat bij voorgaande verkiezingen door de jaren heen? Is daar een verschuiving in te zien?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206005656
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 08:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Toen zat Nederland in een economische crisis en werden er vele miljarden bezuinigd. ,,Ironisch genoeg investeert het kabinet nu juist miljarden en ondanks dat gaat het vertrouwen niet omhoog’’, concludeert de opiniepeiler.
dit snap ik wel, want die bezuinigen hebben meerdere factoren van dat bedrag aan schade toegebracht die je niet zomaar meer goedmaakt nu.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 september 2022 @ 10:40:44 #7
408813 crew  trein2000
pi_206005717
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 10:35 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dit snap ik wel, want die bezuinigen hebben meerdere factoren van dat bedrag aan schade toegebracht die je niet zomaar meer goedmaakt nu.
Vooral ook de manier waarop, bezuinigen is een ding maar wat de kabinetten Rutte doen is hun problemen overal en nergens over de schutting flikkeren, gemeenten, provincies, staatsdeelnemningen, de burger etc. En vooral zelf hele grote woorden bezigen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206005730
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 10:40 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Vooral ook de manier waarop, bezuinigen is een ding maar wat de kabinetten Rutte doen is hun problemen overal en nergens over de schutting flikkeren, gemeenten, provincies, staatsdeelnemningen, de burger etc. En vooral zelf hele grote woorden bezigen.
Dan gooi je het weer terug, dat doe ik dagelijks op mijn werk. Net zoals ik nooit propjes vang van andere mensen. Het gebeurt wel steeds minder, want ondertussen weten velen dat ik dan niks doe als iemand zoiets doet. Ik doe niks en ik meld ook niet dat ik niks doe.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206005739
Dat vind ik serieus een hoog cijfer, als je ervan uit gaat een 1 het laagste is.

Zoveel crisissen, welke nauwelijks aangepakt worden.
Waar verdienen ze dan nog 2,3 mee?

quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 08:48 schreef Sunshine1982 het volgende:. Daarmee is het vertrouwen in dit kabinet bijna net zo laag als rond Prinsjesdag 2013. Negen jaar geleden was het met 14 procent nog een fractie lager. Toen zat Nederland in een economische crisis en werden er vele miljarden bezuinigd. ,,Ironisch genoeg investeert het kabinet nu juist miljarden en ondanks dat gaat het vertrouwen niet omhoog’’, concludeert de opiniepeiler.

OMG :|W

Misschien omdat mensen zich realiseren dat die miljarden investeringen de inflatie alleen maar verder zal aanwakkeren, ffs. :') :') :') :') :') :')
- Souverän ist nicht, wer viel hat, sondern wenig braucht -
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 september 2022 @ 10:43:34 #10
408813 crew  trein2000
pi_206005749
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 10:41 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dan gooi je het weer terug, dat doe ik dagelijks op mijn werk. Net zoals ik nooit propjes vang van andere mensen. Het gebeurt wel steeds minder, want ondertussen weten velen dat ik dan niks doe als iemand zoiets doet. Ik doe niks en ik meld ook niet dat ik niks doe.
Dat gebeurt ook wel. Alleen de relatie Rijksoverheid-anderen is er natuurlijk wel eentje met een significant machtsverschil, dat kan niet altijd.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206005770
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 10:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat gebeurt ook wel. Alleen de relatie Rijksoverheid-anderen is er natuurlijk wel eentje met een significant machtsverschil, dat kan niet altijd.
jawel hoor, maar die anderen willen het niet. Iedereen kan altijd werk weigeren.

Laatst was er heisa binnen mijn bedrijf. Iemand werd ontslagen omdat hij zijn doelen elke keer niet haalde en hij was er echt 10000% van overtuigd dat zijn ontslag he gehele bedrijf in 100% zou laten lopen omdat hij zoveel problemen oploste. Dat laatste klopt ook, hij loste veel problemen op. Toen hij wegging, draaide alles gewoon weer verder alsof er niks was gebeurd. Die problemen werden nu door iemand anders opgelost die de propjes opving.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 september 2022 @ 10:48:11 #12
408813 crew  trein2000
pi_206005789
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 10:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
jawel hoor, maar die anderen willen het niet. Iedereen kan altijd werk weigeren.

Laatst was er heisa binnen mijn bedrijf. Iemand werd ontslagen omdat hij zijn doelen elke keer niet haalde en hij was er echt 10000% van overtuigd dat zijn ontslag he gehele bedrijf in 100% zou laten lopen omdat hij zoveel problemen oploste. Dat laatste klopt ook, hij loste veel problemen op. Toen hij wegging, draaide alles gewoon weer verder alsof er niks was gebeurd. Die problemen werden nu door iemand anders opgelost die de propjes opving.
Allleen jouw werk is niet een-op-een vergelijkbaar met het openbaar bestuur. Dat snap je toch zelf ook wel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206005797
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 10:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Allleen jouw werk is niet een-op-een vergelijkbaar met het openbaar bestuur. Dat snap je toch zelf ook wel.
dit principe kan je overal toepassen. Dit wordt ook overal geadviseerd omdat er een risico bestaat op een burn-out als je dat niet doet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 september 2022 @ 10:50:06 #14
408813 crew  trein2000
pi_206005809
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 10:48 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dit principe kan je overal toepassen. Dit wordt ook overal geadviseerd omdat er een risico bestaat op een burn-out als je dat niet doet.
Oké dus ik stel voor dat de gemeente X morgen stopt met d jeugdzorg. Wat denk jij dat er gaat gebeuren?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206005815
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 10:50 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Oké dus ik stel voor dat de gemeente X morgen stopt met d jeugdzorg. Wat denk jij dat er gaat gebeuren?
ik heb het niet over consequenties, ik heb het over wat men kan doen. Ik ervaar ook consequenties, maar die accepteer ik.

In jouw voorbeeld zal de jeugdzorg stoppen en moet het rijk wat anders verzinnen of accepteren dat de jeugdzorg stopt en de consequenties accepteren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 september 2022 @ 10:53:23 #16
408813 crew  trein2000
pi_206005836
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 10:50 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ik heb het niet over consequenties, ik heb het over wat men kan doen. Ik ervaar ook consequenties, maar die accepteer ik.

In jouw voorbeeld zal de jeugdzorg stoppen en moet het rijk wat anders verzinnen of accepteren dat de jeugdzorg stopt en de consequenties accepteren.
Euhm, nee. Het is een medebewindtaak, dus de provincie grijpt gewoon in. Op kosten van de gemeente. Het openbaar bestuur is geen werkomgeving.

En dan hebben we het nog niet gehad over de gevolgen voor mensen thuis.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206005924
Met Prinsjesdag gaan ze blijkbaar met cadeautjes strooien dus in het voorjaar zal het wel weer ruim voldoende zijn. En tegen de de tijd dat er verkiezingen zijn stemt elke loonslaaf en zzp'er weer VVD. Waarna de cyclus zich herhaalt.

Ze zijn slim genoeg om alle ellende dusdanig te brengen dat het niet op of rond een verkieizingsmoment is.
blablablabla
pi_206005960
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 10:42 schreef Galvez het volgende:
Dat vind ik serieus een hoog cijfer, als je ervan uit gaat een 1 het laagste is.

Zoveel crisissen, welke nauwelijks aangepakt worden.
Waar verdienen ze dan nog 2,3 mee?

Die 1 krijg je normaal gesproken als je je naam neer zet en 20 min blijft zitten zelfs dat lukt ze niet Deze 3.3 is inderdaad geflatteerd. Is meer 2.3+0.5 . Een krappe 3 dus. Maar het kabinet kan dit verschil afschuiven op inflatie ipv. onkunde. 2.8-3.3=0.5*33% ~ 16% burgervertrouweninflatie welteverstaan
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206006184
3,3 is nog hoog vind ik, ik geef ze een 2 meer vind ik het niet waard
pi_206006266
Wat Mark Rutte en co nekt is het gebrek aan empathie.

Als ik hem op tv zie reageren op wat crisisen (zoals asielzoekers en de toeslagenaffaire) is het allemaal zo erg. Hij leeft heel erg mee blablabla. Ik durf wel te zeggen dat hij liegt. Het interesseert hem geen fuck. Dat zie je gewoon aan zijn lichaamstaal.
pi_206006894
Zolang die schandvlek rutte er zit zal het niet beter gaan. Die 3,3 is nog veels te hoog.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_206007667
Dit is dan wel een gezaghebbend panel, met expertise in macro economie, gezondheidszorg, onderwijs, en allemaal andere beleidsterreinen waar een kabinet mee bezig is......
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 17 september 2022 @ 16:09:00 #23
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_206008348
Ik geef ze een 2, want de allerrijksten worden door dit kabinet niet vergeten, ook wat waard.
pi_206008453
Mensen die geld genoeg hebben om huisjes te verhuren doen het goed onder Rutte. De overgrote rest stond zelfs voor Corona al jaren stil of ging achteruit in tijden van hoogconjunctuur. Dat is toch wel een prestatie van formaat.

En dat is nog even buiten alle kapot gemaakte gezinnen waarvan nog steeds niet alle kinderen terug zijn. Een gesloopte provincie waar mensen hun eigen buren aan de kant moesten ellebogen voor een vergoeding van de schade.
pi_206008489
twitter


Nexit. w/
pi_206008500
Tja dit cijfer is echt niet te rijmen met hoeveel zetels ze toch halen de afgelopen 10 jaar
  zaterdag 17 september 2022 @ 16:44:56 #27
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_206008549
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 16:09 schreef BasEnAad het volgende:
Ik geef ze een 2, want de allerrijksten worden door dit kabinet niet vergeten, ook wat waard.
Wat een fact free populistisch gelul. Vooral uitkeringstrekkers en de lagere inkomens gaan er op vooruit.

pi_206008550
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 16:37 schreef 111210 het volgende:
Tja dit cijfer is echt niet te rijmen met hoeveel zetels ze toch halen de afgelopen 10 jaar
Kiezers kiezen geen kabinet
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206008970
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 16:44 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Wat een fact free populistisch gelul. Vooral uitkeringstrekkers en de lagere inkomens gaan er op vooruit.

[ afbeelding ]
Jij gelooft serieus dat we er komend jaar op vooruit gaan?? :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_206012159
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 16:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Kiezers kiezen geen kabinet
Indirect wel.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 september 2022 @ 22:13:16 #31
408813 crew  trein2000
pi_206012231
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 16:44 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]
Wat een fact free populistisch gelul. Vooral uitkeringstrekkers en de lagere inkomens gaan er op vooruit.

[ afbeelding ]
In 2023 hč? Niet dit jaar ;)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 17 september 2022 @ 22:14:02 #32
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206012247
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 22:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
In 2023 hč? Niet dit jaar ;)
En op basis van een geschatte inflatie van 2,6%. Ik moet het nog zien.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 17 september 2022 @ 22:15:38 #33
408813 crew  trein2000
pi_206012276
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 22:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
En op basis van een geschatte inflatie van 2,6%. Ik moet het nog zien.
Ik kon een lachje ook niet onderdrukken toen ik dat zag. Maar de realiteit is dat je daar niets over kunt zeggen. De wereld is zo veranderlijk momenteel.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zaterdag 17 september 2022 @ 22:16:42 #34
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206012299
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 22:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik kon een lachje ook niet onderdrukken toen ik dat zag. Maar de realiteit is dat je daar niets over kunt zeggen. De wereld is zo veranderlijk momenteel.
Het is niet dat ik een betere schatting kan maken, maar je kunt moeilijk ontkennen dat dit de regering niet slecht uitkomt. En onze totaal onzichtbare minister van Financiën al helemaal niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206013491
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 08:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
Slechts 16 procent verwacht dat dit kabinet de hele regeertermijn vol maakt. De meesten denken dat het kabinet nog dit jaar valt (26 procent) of volgend jaar (42 procent). Een deel van de achterbannen van de coalitie wil liever nu al nieuwe verkiezingen. Onder CDA-kiezers is dit 62 procent en ChristenUnie-stemmers 55 procent.
Gezien de peilingen, gaan die lui koste wat kost de regeertermijn volmaken. Daar zorgen de 76 slaafjes wel voor. Partijbelang boven landsbelang. Stemgedrag gedicteerd door de partijtop. Nul eigen verantwoordelijkheidsgevoel, die Kamerleden in de coalitie.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 18 september 2022 @ 00:10:00 #36
408813 crew  trein2000
pi_206013562
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:02 schreef probeer het volgende:

[..]
Gezien de peilingen, gaan die lui koste wat kost de regeertermijn volmaken. Daar zorgen de 76 slaafjes wel voor. Partijbelang boven landsbelang. Stemgedrag gedicteerd door de partijtop. Nul eigen verantwoordelijkheidsgevoel, die Kamerleden in de coalitie.
Zeer afhankelijk van de uitslag van de EK verkiezingen. Als het kabinet +GLpvda daar geen meerderheid haalt (en dat is niet ondenkbaar) dan is het snel klaar, dan krijgen ze er niets meer door.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206013611
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 22:16 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het is niet dat ik een betere schatting kan maken, maar je kunt moeilijk ontkennen dat dit de regering niet slecht uitkomt. En onze totaal onzichtbare minister van Financiën al helemaal niet.
Wie is toch dat mens?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206014232
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 september 2022 17:40 schreef vosss het volgende:

[..]
Jij gelooft serieus dat we er komend jaar op vooruit gaan?? :')
Als je zeker wilt dat je er volgend jaar op vooruit gaat, moet je daar zelf voor zorgen door salarisverhoging af te dwingen. Tenzij je uitkeringstrekker bent moet je nooit afwachtend naar enig kabinet kijken
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_206014250
Het is ook wel een grote kneuzenkermis dit kabinet.
pi_206014781
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Zeer afhankelijk van de uitslag van de EK verkiezingen. Als het kabinet +GLpvda daar geen meerderheid haalt (en dat is niet ondenkbaar) dan is het snel klaar, dan krijgen ze er niets meer door.
Ze zijn nu ook niet bijster voortvarend. Zie het nog best gebeuren dat ze bij een minderheid in de 1e kamer nog steeds op het blauwe pluche blijven zitten.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206014930
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 03:15 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
Als je zeker wilt dat je er volgend jaar op vooruit gaat, moet je daar zelf voor zorgen door salarisverhoging af te dwingen. Tenzij je uitkeringstrekker bent moet je nooit afwachtend naar enig kabinet kijken
Zelf salarisverhoging afdwingen. Hoe zie dat je dat voor je? Hey chef, ik wil vanaf nu 13% loon erbij anders doe ik niks meer! Okay doei :W
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 18 september 2022 @ 09:09:17 #42
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206014974
quote:
7s.gif Op zondag 18 september 2022 09:05 schreef vosss het volgende:

[..]
Zelf salarisverhoging afdwingen. Hoe zie dat je dat voor je? Hey chef, ik wil vanaf nu 13% loon erbij anders doe ik niks meer! Okay doei :W
Het tekort aan werknemers is groter dan ooit, er is echt wel wat te halen. Is het niet bij je huidige werkgever, dan wel bij een ander. Van de CAO-verhogingen moet je het echt niet hebben.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206015129
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 09:09 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het tekort aan werknemers is groter dan ooit, er is echt wel wat te halen. Is het niet bij je huidige werkgever, dan wel bij een ander. Van de CAO-verhogingen moet je het echt niet hebben.
Ja en dan over een half jaar weer overstappen zeker? Dat gaat niet werken.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_206015477
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 september 2022 22:08 schreef 111210 het volgende:

[..]
Indirect wel.
Ook niet
Er is zelfs iemand die miljoenen stemmen heeft gekregen om in de 2de kamer te moeten zitten en hij heeft de meeste stemmen gekregen van iedereen op het stembiljet en dan mag je toch verwachten dat hij ook daadwerkelijk in de 2de kamer gaat zitten. Maar nee hoor, dat doet hij bewust niet.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206015575
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 10:04 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ook niet
Er is zelfs iemand die miljoenen stemmen heeft gekregen om in de 2de kamer te moeten zitten en hij heeft de meeste stemmen gekregen van iedereen op het stembiljet en dan mag je toch verwachten dat hij ook daadwerkelijk in de 2de kamer gaat zitten. Maar nee hoor, dat doet hij bewust niet.
Als iedereen op de vvd stemt dan weet je toch dat er een vvd kabinet komt en daarmee ook 4 jaar vvd beleid uit dat kabinet?
pi_206015590
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 10:12 schreef 111210 het volgende:

[..]
Als iedereen op de vvd stemt dan weet je toch dat er een vvd kabinet komt en daarmee ook 4 jaar vvd beleid uit dat kabinet?
theoretisch hoeft dit niet, en dit antwoord geef ik omdat jij ook een theoretisch scenario beschrijft. Er zijn geen regels die voorschrijven dat in jouw scenarios er een 1 partij kabinet moet komen.
De premier hoeft ook niet de persoon te zijn met de meeste stemmen of lid te zijn van de partij met de meeste stemmen. Het mag zelf iemand zijn uit een 1-zetel partij.

Het is handjeklap en achterkamer politiek en de mensen in het kabinet zitten daarna ook niet in de 2de kamer, zelfs als de kiezers dit wel wouden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206015606
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 10:13 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
theoretisch hoeft dit niet, en dit antwoord geef ik omdat jij ook een theoretisch scenario beschrijft. Er zijn geen regels die voorschrijven dat in jouw scenarios er een 1 partij kabinet moet komen.
De premier hoeft ook niet de persoon te zijn met de meeste stemmen of lid te zijn van de partij met de meeste stemmen. Het mag zelf iemand zijn uit een 1-zetel partij.
Nee theoretisch niet, maar de afgelopen jaren zijn toch praktisch wel wat ik beschreef
pi_206015613
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 10:16 schreef 111210 het volgende:

[..]
Nee theoretisch niet, maar de afgelopen jaren zijn toch praktisch wel wat ik beschreef
klopt en dat is aan de handjeklap en achterkamer politiek. De PVV is bv ook redelijk groot maar wordt stelsematig uitgesloten, dus alleen al daarom kan je niet stellen dat er naar de uitslag wordt geluisterd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206016064
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 00:02 schreef probeer het volgende:

[..]
Gezien de peilingen, gaan die lui koste wat kost de regeertermijn volmaken. Daar zorgen de 76 slaafjes wel voor. Partijbelang boven landsbelang. Stemgedrag gedicteerd door de partijtop. Nul eigen verantwoordelijkheidsgevoel, die Kamerleden in de coalitie.
Nieuwe verkiezingen gaan (voorlopig) niets oplossen.
Incelfrikandel
  zaterdag 24 september 2022 @ 11:07:44 #50
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_206084587
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 09:03 schreef Waldorf22 het volgende:
Vind ik nog aan de hoge kant.
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')