abonnement Unibet Coolblue
  zondag 18 september 2022 @ 09:48:06 #51
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_206015287
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 09:23 schreef cleanfreak het volgende:

[..]
Mja dit soort dingen zijn meer voor het NWS topic denk ik. Hoop in dit topic wat minder emotie en meer volwassen discussies te kunnen voeren.
Dit is niets anders dan een opgevangen gesprek tussen een russische militair en zijn thuisfront.

vervelend voor je dat de inhoud niet mag landen omdat het klote is. Maar het is wat het is. Een indicatie van de situatie op de grond. Een die volledig aansluit bij de onlangs gevonden bewijzen voor marteling en executies.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zondag 18 september 2022 @ 09:53:13 #52
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_206015338
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 09:48 schreef Pumatje het volgende:

[..]
Dit is niets anders dan een opgevangen gesprek tussen een russische militair en zijn thuisfront.

vervelend voor je dat de inhoud niet mag landen omdat het klote is. Maar het is wat het is. Een indicatie van de situatie op de grond. Een die volledig aansluit bij de onlangs gevonden bewijzen voor marteling en executies.
Kijk dat bedoel ik dus met je "vervelend voor je" :')
  zondag 18 september 2022 @ 09:59:31 #53
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206015425
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 09:48 schreef Pumatje het volgende:

[..]
Dit is niets anders dan een opgevangen gesprek tussen een russische militair en zijn thuisfront.

vervelend voor je dat de inhoud niet mag landen omdat het klote is. Maar het is wat het is. Een indicatie van de situatie op de grond. Een die volledig aansluit bij de onlangs gevonden bewijzen voor marteling en executies.
Oekraïne heeft veel telefoon gesprekken kunnen bemachtigen tussen famillie en Russische soldaten.
Hoe geen idee precies, maar in begin van de oorlog lieten ze gevangenen naar hun families bellen en werden gefilmd.

En natuurlijk heeft dit weer veel propaganda waarden.

Oekraïense soldaten gebruiken de media ook ontzettend veel in tegenstelling tot Rusland waar daar hebben over algemeen alleen de officieren deze toegang.

Rusland daarintegen laat niks zien over Oekraïners die gevangen zijn genomen, en hoe ze later worden behandeld.
Het werkt natuurlijk erg tegen als Rusland zelf weinig doet om hunzelf in een positief daglicht te zetten.

Zo vroeg ik al lang geleden of er beelden waren dat Russen als bevrijders werden onthaald, die zijn er gewoon amper.

En Oekraïne maakt daar dus gretig gebruik van door het tegenovergestelde te laten zien.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_206015993
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 09:59 schreef theguyver het volgende:

[..]
Oekraïne heeft veel telefoon gesprekken kunnen bemachtigen tussen famillie en Russische soldaten.
Hoe geen idee precies, maar in begin van de oorlog lieten ze gevangenen naar hun families bellen en werden gefilmd.

En natuurlijk heeft dit weer veel propaganda waarden.

Oekraïense soldaten gebruiken de media ook ontzettend veel in tegenstelling tot Rusland waar daar hebben over algemeen alleen de officieren deze toegang.

Rusland daarintegen laat niks zien over Oekraïners die gevangen zijn genomen, en hoe ze later worden behandeld.
Het werkt natuurlijk erg tegen als Rusland zelf weinig doet om hunzelf in een positief daglicht te zetten.

Zo vroeg ik al lang geleden of er beelden waren dat Russen als bevrijders werden onthaald, die zijn er gewoon amper.

En Oekraïne maakt daar dus gretig gebruik van door het tegenovergestelde te laten zien.
Daar zijn zat verhalen en video's van.
Maar die laten ze enkel zien in de pro-Rusland groepen en niet in de pro-Oekraine groepen.
pi_206016206
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 09:48 schreef Pumatje het volgende:

[..]
Dit is niets anders dan een opgevangen gesprek tussen een russische militair en zijn thuisfront.

vervelend voor je dat de inhoud niet mag landen omdat het klote is. Maar het is wat het is. Een indicatie van de situatie op de grond. Een die volledig aansluit bij de onlangs gevonden bewijzen voor marteling en executies.
Oekrainische propaganda.
Elke idioot kan dit in elkaar flanzen.

Dit bedoelen we nu dus. Klakkeloos aannemen van bagger en dan verspreiden.
pi_206016298
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 10:52 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Daar zijn zat verhalen en video's van.
Maar die laten ze enkel zien in de pro-Rusland groepen en niet in de pro-Oekraine groepen.
Ja je zal niet de slachting zien die onder de Oekrainiers is aangericht in het offensief bij Kherson, gedaan als afleiding om Kharkiv aan te vallen.
De aanval is gelukt, het stuk grond gebied wat terug gepakt is is groot maar het heeft al de Oekrainische reserves gekost en honderden voertuigen.
De linie waar de Russen nu achter liggen zal zwaar versterkt worden zodat de Oerkainiers hier niet door heen zullen gaan. (is al 3x geprobeerd maar mislukte totaal)
En dan begint het opnieuw: artillery aanrukken en tot pulp schieten van de Oekrainische/NATO linies.

Ondertussen gaat het offensief door in Donbass en daar rukken de Russen langzaam maar zeker steeds verder op.

Maar de Russen hebben gewoonweg meer troepen nodig. Simpel.
pi_206016316
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:24 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ja je zal niet de slachting zien die onder de Oekrainiers is aangericht in het offensief bij Kherson, gedaan als afleiding om Kharkiv aan te vallen.
De aanval is gelukt, het stuk grond gebied wat terug gepakt is is groot maar het heeft al de Oekrainische reserves gekost en honderden voertuigen.
De linie waar de Russen nu achter liggen zal zwaar versterkt worden zodat de Oerkainiers hier niet door heen zullen gaan. (is al 3x geprobeerd maar mislukte totaal)
En dan begint het opnieuw: artillery aanrukken en tot pulp schieten van de Oekrainische/NATO linies.

Ondertussen gaat het offensief door in Donbass en daar rukken de Russen langzaam maar zeker steeds verder op.

Maar de Russen hebben gewoonweg meer troepen nodig. Simpel.
Ik weet dat dit BNW is maar dat maakt nog niet dat je voorkeur naar een Russische overwinning uit zou gaan.

Waarom ben jij van mening dat Rusland de Oekraïners tot pulp moeten schieten?
  zondag 18 september 2022 @ 11:45:20 #58
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_206016478
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:13 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Oekrainische propaganda.
Elke idioot kan dit in elkaar flanzen.

Dit bedoelen we nu dus. Klakkeloos aannemen van bagger en dan verspreiden.
Nee hoor. Dit is geen propaganda. Jij maakt aannames die je niet kunt onderbouwen, puur omdat het niet aansluit bij je belevingsgwereld.

Dit noemen we nu cognitieve dissonantie.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zondag 18 september 2022 @ 11:46:43 #59
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_206016491
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:24 schreef Schaamlap het volgende:

[..]
Ja je zal niet de slachting zien die onder de Oekrainiers is aangericht in het offensief bij Kherson, gedaan als afleiding om Kharkiv aan te vallen.
De aanval is gelukt, het stuk grond gebied wat terug gepakt is is groot maar het heeft al de Oekrainische reserves gekost en honderden voertuigen.
De linie waar de Russen nu achter liggen zal zwaar versterkt worden zodat de Oerkainiers hier niet door heen zullen gaan. (is al 3x geprobeerd maar mislukte totaal)
En dan begint het opnieuw: artillery aanrukken en tot pulp schieten van de Oekrainische/NATO linies.

Ondertussen gaat het offensief door in Donbass en daar rukken de Russen langzaam maar zeker steeds verder op.

Maar de Russen hebben gewoonweg meer troepen nodig. Simpel.
Je kraamt een verzonnen russisch naritief na
Tot zover stapelen de bewijzen zich op. Daarom zijn er ook buitenlandse waarnemers en onderzoekers bezig.

Rusland is oekraine binnengevallen, niet andersom. Ik denk dat je aan de verkeerde kant van de geschiedenis staat straks. Nou ja denk, dat durf ik wel te bekrachtigen met een kratje bier.

Overigens ga je van een koude kermis thuiskomen als dat je strategische biorspelling is. De russen leggen get overal af. Het russische leger van 23 februari telde 280.000 beroepsmilitairen.

Inmiddels is vastgesteld dat 50.000 zijn omgekomen. Von clausewits doden:gewonden ratio er tegenaan betekent 150.000 gewonden. Dat zijn 200.000 beroepsmilitairen die effectief zijn uitgeschakeld. Dat is 80% van het gehele russische beroepsleger.

Weg, kwijt, gedecimeerd. Tevens missen ze de middelen om hun materieel aan te vullen. Het zal niet lang meer duren voordat meerdere fronten geheel in storten en Oekraine de grens van de verzonnen deelrepublieken overschreid. Het avontuur is voor de russen foutgelopen en niet meer te hetstellen. Laffe aanvallen op burger infrastructuur gaat hier niets aan veranderen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zondag 18 september 2022 @ 12:05:15 #60
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_206016703
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 10:52 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Daar zijn zat verhalen en video's van.
Maar die laten ze enkel zien in de pro-Rusland groepen en niet in de pro-Oekraine groepen.
En we weten allemaal welke groep ervan overtuigt is om alleen 1 kant te horen van een verhaal en geconditioneerd is om de andere kant af te wijzen zonder zich daarin te verdiepen. Het is een tactiek he de ander beschuldigen van iets waar je zelf schuldig aan bent .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_206016849
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 11:27 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik weet dat dit BNW is maar dat maakt nog niet dat je voorkeur naar een Russische overwinning uit zou gaan.

Waarom ben jij van mening dat Rusland de Oekraïners tot pulp moeten schieten?
Dat zegt hij toch niet :?
  zondag 18 september 2022 @ 12:37:23 #62
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_206016977
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 12:24 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat zegt hij toch niet :?
Dat blijkt wel overal uit. Komaan zeg. Haal je hoofd uit het zand.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_206017050
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 07:26 schreef theguyver het volgende:

[..]
Rusland je weet wel het land wat veel oorlogen gewonnen heeft doordat het er heel koud kan worden.
Heeft geen winter kleding voor hun soldaten...

Gewoon wow.

En nogmaals zo merk je maar weer dat Poetin dus geen reet om zijn volk geeft.
Hier ook weer, midden in een artikel:

quote:
In Belgorod’s central market, soldiers are stocking up for the winter, signalling that Russia’s war may stretch for the coming months or even longer.

“Where are the balaclavas?” one yells out, rummaging through one of several stalls selling camouflage hats, jackets, thermal underwear and other cold-weather equipment.

“I see them buying these things, and I wonder why they don’t already have [them],”
https://www.theguardian.c(...)P=Share_iOSApp_Other

Absurd toch? Dat soldaten dat zelf maar moeten aanschaffen.
Ze zullen het vast allemaal wel hebben, in de opslag. Maar niet bij de troepen.

[ Bericht 1% gewijzigd door capricia op 18-09-2022 12:47:55 ]
Definitely not CIA
pi_206017347
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 12:37 schreef Pumatje het volgende:

[..]
Dat blijkt wel overal uit. Komaan zeg. Haal je hoofd uit het zand.
Tja ik ben van mening dat de USA de oorzaak van deze oorlog is.
Dat blijkt ook overal uit.
Maar toch zijn er mensen die er anders over denken.
Dan kan ik wel zeggen 'haal je kop uit het zand' maar ik hou het liever bij feiten.
pi_206017404
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 09:23 schreef cleanfreak het volgende:

[..]
Mja dit soort dingen zijn meer voor het NWS topic denk ik. Hoop in dit topic wat minder emotie en meer volwassen discussies te kunnen voeren.
Inderdaad. Hier wil ik gewoon dingen kunnen roepen zonder bron te geven. En dingen die onhandig voor Rusland zijn horen er al helemaal niet thuis. MOHODS! ;( ;( ;(
  zondag 18 september 2022 @ 13:11:09 #66
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_206017407
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 13:05 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Tja ik ben van mening dat de USA de oorzaak van deze oorlog is.
Dat blijkt ook overal uit.
Maar toch zijn er mensen die er anders over denken.
Dan kan ik wel zeggen 'haal je kop uit het zand' maar ik hou het liever bij feiten.
Rusland is oekraine binnengevallen.
Niet de verenigde staten.

Het russische leger zit in Oekraine, en daar heeft het niets te zoeken. Dit is de 2e keer dat het russische leger oekraine is binnnegevallen. Miljoenen levens zijn verwoest. Maar ga jij inderdaad maar wat vinden van de grote boze verenigde staten.

Je bent met alles bezig behalve het bij de feiten te houden.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  zondag 18 september 2022 @ 13:12:41 #67
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_206017428
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 13:10 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Inderdaad. Hier wil ik gewoon dingen kunnen roepen zonder bron te geven. En dingen die onhandig voor Rusland zijn horen er al helemaal niet thuis. MOHODS! ;( ;( ;(
Dit dus. Chapeau voor enige rationaliteit. Dank.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_206017451
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 13:11 schreef Pumatje het volgende:

[..]
Rusland is oekraine binnengevallen.
Niet de verenigde staten.

Het russische leger zit in Oekraine, en daar heeft het niets te zoeken. Dit is de 2e keer dat het russische leger oekraine is binnnegevallen. Miljoenen levens zijn verwoest. Maar ga jij inderdaad maar wat vinden van de grote boze verenigde staten.

Je bent met alles bezig behalve het bij de feiten te houden.
Maar ik ben degene die m'n kop uit het zand moet halen?
Dit is nou het punt wat ik probeer te maken.
Als het in jouw straatje past moeten mensen hun kop uit het zand halen en is het overduidelijk.
Maar als het niet in je straatje past is het onzin.
pi_206017702
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 13:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar ik ben degene die m'n kop uit het zand moet halen?
Dit is nou het punt wat ik probeer te maken.
Als het in jouw straatje past moeten mensen hun kop uit het zand halen en is het overduidelijk.
Maar als het niet in je straatje past is het onzin.
Dat het niet de schuld van de Amerikanen is kun je zien aan het feit dat er geen Amerikaanse tanks richting Moskou trekken. Russische tanks daarentegen kun je op heel veel plekken in Oekraïne tegenkomen. Dat komt namelijk omdat Poetin een oorlog is gestart.
pi_206017744
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 13:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dat het niet de schuld van de Amerikanen is kun je zien aan het feit dat er geen Amerikaanse tanks richting Moskou trekken. Russische tanks daarentegen kun je op heel veel plekken in Oekraïne tegenkomen. Dat komt namelijk omdat Poetin een oorlog is gestart.
Dat ze de oorlog niet zijn begonnen wilt niet zeggen dat ze niet de oorzaak zijn.
  zondag 18 september 2022 @ 13:39:41 #71
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_206017786
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 13:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar ik ben degene die m'n kop uit het zand moet halen?
Dit is nou het punt wat ik probeer te maken.
Als het in jouw straatje past moeten mensen hun kop uit het zand halen en is het overduidelijk.
Maar als het niet in je straatje past is het onzin.
Kun je niet lezen of wat is er aan de hand.

Rusland is oekraine binnengevallen. Dat is de aanstichter van dit conflict met een verzonnen casus belli.

Heel lastig is dat niet. Dat jij met je onderbuik allerlei context eromheenverzint is niet mijn probleem. Het russische leger heeft niet te zoeken in oekraine


Ze zijn daar nu al 2 keer binnengevallen. Je kraamt het russisch narritief na.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_206017790
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 13:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat ze de oorlog niet zijn begonnen wilt niet zeggen dat ze geen schuld hebben.
Pas je deze logica ook toe in je persoonlijke leven? Ja ik heb mijn vrouw in elkaar gebeukt, maar mijn baas was echt een eikel vandaag, dus het is zijn schuld!!!

Persoonlijk vind ik dat namelijk de meest walgelijke mensen. Amerika is niet gestart met het geweld en de gemiddelde Oekraïner die dagelijks wordt gebombardeerd of gemarteld wordt wegens het hebben van de verkeerde vlag kan er al helemaal niks aan doen.
  zondag 18 september 2022 @ 13:41:35 #73
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_206017805
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 13:35 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat ze de oorlog niet zijn begonnen wilt niet zeggen dat ze niet de oorzaak zijn.
Ja dag. Dat is te gemakkelijk. Rusland is oekraine binnengevallen. Ga daar wat van vinden.

-Niet op de man/vrouw spelen-

[ Bericht 6% gewijzigd door Jippie op 18-09-2022 22:27:30 ]
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_206017857
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 13:39 schreef Pumatje het volgende:

[..]
Kun je niet lezen of wat is er aan de hand.

Rusland is oekraine binnengevallen. Dat is de aanstichter van dit conflict met een verzonnen casus belli.

Heel lastig is dat niet. Dat jij met je onderbuik allerlei context eromheenverzint is niet mijn probleem. Het russische leger heeft niet te zoeken in oekraine


Ze zijn daar nu al 2 keer binnengevallen. Je kraamt het russisch narritief na.
quote:
1s.gif Op zondag 18 september 2022 13:41 schreef Pumatje het volgende:

[..]
Ja dag. Dat is te gemakkelijk. Rusland is oekraine binnengevallen. Ga daar wat van vinden.

Je moet het je ouders verdomd ingewikkeld hebben gemaakt. Jezus christus zeg.
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 13:39 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Pas je deze logica ook toe in je persoonlijke leven? Ja ik heb mijn vrouw in elkaar gebeukt, maar mijn baas was echt een eikel vandaag, dus het is zijn schuld!!!

Persoonlijk vind ik dat namelijk de meest walgelijke mensen. Amerika is niet gestart met het geweld en de gemiddelde Oekraïner die dagelijks wordt gebombardeerd of gemarteld wordt wegens het hebben van de verkeerde vlag kan er al helemaal niks aan doen.
Zo typisch deze reacties.
Kromme vergelijkingen en op de man spelen.
Gewoon de gedachten uitdragen die je opgedrongen zijn en vooral niet zelf nadenken.
Maar ik moet m'n kop uit het zand halen.
pi_206017882
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 13:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
[..]
[..]
Zo typisch deze reacties.
Kromme vergelijkingen en op de man spelen.
Gewoon de gedachten uitdragen die je opgedrongen zijn en vooral niet zelf nadenken.
Maar ik moet m'n kop uit het zand halen.
Wat is er krom aan de vergelijking?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')