abonnement Unibet Coolblue
pi_205999353
Kabinet kijkt toch naar coronapas voor horeca en recreatie: ‘Sommige sectoren hebben het keihard nodig’

quote:
Het kabinet wil op van verzoek onder meer de horeca- en de cultuursector alsnog het coronatoegangsbewijs in de gereedschapskist opnemen. Ondernemers en instellingen zien de coronapas als ‘laatste redmiddel’ als sluiting dreigt bij een opleving van het virus.

Nu mag de coronapas niet gebruikt worden voor onder meer kroegen en theaters: afgelopen voorjaar stemde een meerderheid van de senaat het middel weg, waarna het kabinet de optie ook uit de nieuwe wetgeving sloopte.

Maar in diverse nieuwe sectorplannen is de coronapas terug. Om het land zoveel mogelijk open te houden, wordt voortaan gewerkt met plannen waarbij branches stapsgewijs (preventie)maatregelen moeten nemen, zo besloot het kabinet vrijdag. Die variëren van spatschermen en looproutes als het virus weinig problemen geeft, tot mondkapjes en een coronapas (3G) in het slechtste scenario in een aantal sectoren. Ook cafés en discotheken moeten daaraan geloven, zo legt het kabinet hun nu op.

Het coronatoegangsbewijs kan helpen om algemene sluiting van winkels, theaters en kroegen te voorkomen, zegt minister van Economische Zaken Micky Adriaansens (VVD) in een toelichting. ,,Sommige sectoren zeggen het keihard nodig te hebben om open te blijven, ze vragen er zelf om als alternatief voor sluiting. Dus ik zal me daar hard voor maken.”

In de politiek was tot dusver geen draagvlak voor de coronapas. In mei stemde de Eerste Kamer de tijdelijke coronawet weg, zo verdween ook het coronatoegangsbewijs in de prullenbak.

3G-coronapas
Maar Adriaansens denkt dat de parlementaire steun voor de 3G-coronapas toeneemt nu sectoren − en werkgeversorganisaties − er zelf om vragen. ,,Cultuurinstellingen en evenementenorganisatoren zeggen: help ons, we hebben dat nodig. Daarom bekijken we opnieuw het draagvlak hiervoor in de Kamer.” Het gaat dan om de 3G-variant, die geeft een groen vinkje als je negatief Getest, Genezen of Gevaccineerd bent) of 1G, iedereen testen dus.

2G (waarbij ongevaccineerden niet welkom zijn) is ‘een politieke no-go’, stelt Adriaansens. Met een ‘thermometer’ en een ‘maatregelenladder’ per sector hoopt het kabinet de samenleving en economie zo lang mogelijk open te houden bij een heropleving van het coronavirus deze derde winter met corona.

Dit najaar wordt er ook breder geadviseerd over eventuele (lockdown)maatregelen, met naast het OMT een zware stem voor het nieuwe MIT, het Maatschappelijk Impact Team, onder voorzitterschap van Jolande Sap. ,,Met de virusvariant die we nu hebben, hoop en verwacht ik dat we echt een heel eind kunnen komen deze winter met lichtere, preventieve maatregelen.”

De totstandkoming van de sectorplannen verliep allesbehalve vlekkeloos. Aanvankelijk weigerde Koninklijke Horeca Nederland een concept in te dienen bij het ministerie, uit onvrede met het coronabeleid tot dusver. Daarna leverde de ‘ongeplaceerde horeca (onder meer cafés en discotheken) wel een plan in, al ontbraken daarin tal van maatregelen.

Die heeft het kabinet nu wel opgenomen in het sectorpakket: de gezondheidscheck, het zelftest-advies, de coronapas (1G of 3G) en mondkapplicht worden nu alsnog opgelegd als het virus hard rondgaat: ,,Er zit altijd spanning op, dat is logisch”, zegt Adriaansens. ,,De horeca heeft heel veel last gehad van corona, denk alleen al aan het nachtleven. En het is ook niet makkelijk om iedereen op één lijn te krijgen, een discotheek is compleet anders dan een kroeg op de hoek.”

https://www.bd.nl/politie(...)hard-nodig~a9d96dbb/
Een twee in de maat anders wordt het staatsregime kwaad.

WE MOGEN WEER. *O* *O* *O*
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 16 september 2022 @ 18:07:32 #2
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205999400
WHO kwam toch met het nieuws dat corona op z'n retour was?

Dit ding moet je niet in de gereedschapskist willen hebben want dan wordt het ook gebruikt. Nu is het corona, wat is het volgende?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  User die overal opduikt 2022 vrijdag 16 september 2022 @ 18:09:01 #3
186611 Haags
pi_205999417
Het blijft toch een handig dwangmiddel he.
Zonder wrijving geen glans
pi_205999422
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 18:07 schreef Straatcommando. het volgende:
WHO kwam toch met het nieuws dat corona op z'n retour was?

Dit ding moet je niet in de gereedschapskist willen hebben want dan wordt het ook gebruikt. Nu is het corona, wat is het volgende?
Griepje
  vrijdag 16 september 2022 @ 18:09:43 #5
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205999428
Jullie hebben gelezen dat de horeca- en cultuursector dit zelf wil hè.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 16 september 2022 @ 18:12:49 #6
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205999463
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 september 2022 18:09 schreef Gunner het volgende:
Jullie hebben gelezen dat de horeca- en cultuursector dit zelf wil hè.
Het alternatief is sluiten/lockdowns. En het is diezelfde overheid die dat oplegt.

En aangezien de horeca het water al aan de lippen staat snap ik dat ze buigen. We herinneren ons de laatste flopdown toch nog wel?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 16 september 2022 @ 18:14:42 #7
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205999479
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 september 2022 18:09 schreef Gunner het volgende:
Jullie hebben gelezen dat de horeca- en cultuursector dit zelf wil hè.
Je moet niet alles geloven wat je leest.
pi_205999496
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 18:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Je moet niet alles geloven wat je leest.
Kan me voorstellen dat je als uitbater liever qr-codes scant dan de deur sluit :X
Brutal. Fucking. Metal.
  vrijdag 16 september 2022 @ 18:19:13 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205999518
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 18:17 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Kan me voorstellen dat je als uitbater liever qr-codes scant dan de deur sluit :X
Behalve dan dat het weer, voor de zoveelste keer, een vals dilemma is.

Het is helemaal geen natuurwet dat de kroeg dicht moet omdat er een of ander virus 'opleeft'. Die paniek was leuk in maart 2020 toen alles onbekend was en misschien nog in december 2020 omdat er toen nog niet gevaccineerd was, maar intussen is dat wel achterhaald want corona slaat geen deuk in een pak boter meer.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 16 september 2022 @ 18:20:14 #10
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205999526
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 18:17 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]
Kan me voorstellen dat je als uitbater liever qr-codes scant dan de deur sluit :X
Dat is chantage, maar dat was het hele doel van dat dystopische onding dan ook. We zagen het goed toen de 2g discussie op gang kwam.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205999559
quote:
Maar Adriaansens denkt dat de parlementaire steun voor de 3G-coronapas toeneemt nu sectoren − en werkgeversorganisaties − er zelf om vragen. ,,Cultuurinstellingen en evenementenorganisatoren zeggen: help ons, we hebben dat nodig. Daarom bekijken we opnieuw het draagvlak hiervoor in de Kamer.” Het gaat dan om de 3G-variant, die geeft een groen vinkje als je negatief Getest, Genezen of Gevaccineerd bent) of 1G, iedereen testen dus.
Gelul. Is gewoon niet waar.

Niels Klaassen voor DPG weer. Die kunnen we vast noteren als collaborateur, of is er nog iemand die denkt dat di t nog maar iets met onze gezondheid te maken heeft?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_205999566
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 18:19 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Behalve dan dat het weer, voor de zoveelste keer, een vals dilemma is.

Het is helemaal geen natuurwet dat de kroeg dicht moet omdat er een of ander virus 'opleeft'. Die paniek was leuk in maart 2020 toen alles onbekend was en misschien nog in december 2020 omdat er toen nog niet gevaccineerd was, maar intussen is dat wel achterhaald want corona slaat geen deuk in een pak boter meer.
Het slaat nog steeds een krater in onze grondrechten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_205999579
Ha, eindelijk weer die alternatieve zeikerds van mijn terras! Kan ik weer rustig mijn bier drinken.
pi_205999640
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 18:26 schreef Magister_Artium het volgende:
Ha, eindelijk weer die alternatieve zeikerds van mijn terras! Kan ik weer rustig mijn bier drinken.
_O_
  vrijdag 16 september 2022 @ 18:33:12 #15
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205999662
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 18:26 schreef Magister_Artium het volgende:
Ha, eindelijk weer die alternatieve zeikerds van mijn terras! Kan ik weer rustig mijn bier drinken.
Moet jij niet in je voortuintje zitten met een krat Schultenbrau?
pi_205999676
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 18:33 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Moet jij niet in je voortuintje zitten met een krat Schultenbrau?
Nee, dat roept te veel vragen op van mijn buren, denken ze dat ik binnenkort de hypotheek niet meer kan betalen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 16 september 2022 @ 18:34:27 #17
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205999681
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 18:26 schreef Magister_Artium het volgende:
Ha, eindelijk weer die alternatieve zeikerds van mijn terras! Kan ik weer rustig mijn bier drinken.
Ik denk dat je je ernstig vergist in wie er alternatief is en wie het simpelweg niet(meer) ziet zitten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 16 september 2022 @ 18:36:48 #18
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_205999715
fijn dat je grondrechten kunnen worden ingeperkt als bedrijven daar om vragen.
  vrijdag 16 september 2022 @ 18:42:34 #19
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205999785
Dacht eerst dat dit een bericht van vorig jaar was…
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator vrijdag 16 september 2022 @ 18:46:27 #20
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_205999827
Waardeloos. Zodra bekend werd dat je met de coronapas nog gewoon als gevaccineerde ergens naar binnen kon om anderen te besmetten, hadden ze al met deze poppenkast moeten stoppen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_205999841
Ik wilde helemaal niet plaatsen
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_205999862
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 18:12 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het alternatief is sluiten/lockdowns. En het is diezelfde overheid die dat oplegt.

En aangezien de horeca het water al aan de lippen staat snap ik dat ze buigen. We herinneren ons de laatste flopdown toch nog wel?
En dat is nu precies waarom een coronapas als uiterste middel ingezet moet kunnen worden: omdat het alternatief in die situatie een volledige sluiting van de horecasector is.
En dat is een veel groter probleem dat helemaal niemand wil. Hard roepen dat we helemaal nooit een coronapas willen en we nooit meer horeca gaan sluiten is je kop in het zand steken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_205999869
Gewoon weer een afleidingsmanoeuvre om de overige shit die ze niet kunnen/willen oplossen te verdoezelen. En het gaat al weer rap richting verkiezingen.
  vrijdag 16 september 2022 @ 18:49:33 #24
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205999871
En het gaat al zo lekker met de musea , volgens mij is er ook niet veel animo voor een nieuwe vaccinatieronde
Ik ben inmiddels overleden
  vrijdag 16 september 2022 @ 19:10:24 #25
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206000125
Lachen wel.
Arme wappies krijgen dalijk weer een hartinfarct en gaan weer in de nieuwe joden slachtofferrol.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')