abonnement Unibet Coolblue
pi_206000930
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 20:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
hoe kan je minder winst maken als je iets koopt voor 200 euro en meot verkopen voor 100 euro? :Z
Het is niet perse zo dat ze het moeten kopen voor 200 euro. Wel als ze een daghandelaar zijn die lange contracten verkochten tegen korte inkoopprijs op de spotmarkt (dagmarkt). Dat model is failliet en het is goed dat de bedrijven die dat deden verdwijnen.

Ze zijn inherent onbetrouwbaar omdat hun doel niet is om op een betrouwbare geregelde wijze energie te leveren maar om zo snel mogelijk enorme winsten te maken. Voor dat soort bedrijven is nu even geen ruimte meer.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_206000952
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 september 2022 20:04 schreef Scjvb het volgende:
@:Bart2002 heeft de klok horen luiden.... :N
Lullenkop. Het klopt gewoon wat ik zeg.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 16 september 2022 @ 20:17:19 #28
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_206001102
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 20:06 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Lullenkop. Het klopt gewoon wat ik zeg.
Oh vast, want u bent alwetend uiteraard. :D Wat woordkeuze hierboven betreft: gedraag u s.v.p.
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_206001155
quote:
15s.gif Op vrijdag 16 september 2022 20:17 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Oh vast, want u bent alwetend uiteraard. :D Wat woordkeuze hierboven betreft: gedraag u s.v.p.
Als u dat ook doet. Ondertussen weet je de discussie enkel te verstoren door dat soort flauwe gemeenplaatsen. Dat is niet leuk. Als je argumenten hebt dan kan en zal ik daar serieus op reageren.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 16 september 2022 @ 20:32:37 #30
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_206001246
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 20:21 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Als u dat ook doet. Ondertussen weet je de discussie enkel te verstoren door dat soort flauwe gemeenplaatsen. Dat is niet leuk. Als je argumenten hebt dan kan en zal ik daar serieus op reageren.
Geen idee wie u nou in werkelijkheid bent. Maar wanneer u ten overstaan van anderen eindelijk serieuze en geen halve 'klaagargumenten' bezigt over wat volgens u allemaal niet goed gaat, zoals gewoonlijk, dan is dat w.m.b. altijd akkoord.

En schelden is te allen tijde een zwaktebod. Dat moet u dan toch ook weten. ;)
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_206001248
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 20:05 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Het is niet perse zo dat ze het moeten kopen voor 200 euro. Wel als ze een daghandelaar zijn die lange contracten verkochten tegen korte inkoopprijs op de spotmarkt (dagmarkt). Dat model is failliet en het is goed dat de bedrijven die dat deden verdwijnen.

Ze zijn inherent onbetrouwbaar omdat hun doel niet is om op een betrouwbare geregelde wijze energie te leveren maar om zo snel mogelijk enorme winsten te maken. Voor dat soort bedrijven is nu even geen ruimte meer.
waar halen ze het dan vandaan?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206001355
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 20:32 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
waar halen ze het dan vandaan?
Ze hoeven dat niet. Hun rol is uitgespeeld. Je "moet" het alleen maar duur inkopen als je speculatief bezig bent. Dat deed de bulk van de tussenhandel. Die goed beschouwd geen enkele waarde toevoegt omdat ze geen energie produceren. Alleen facturen. Het wordt nu gewoon serieus. Dus als je niet kan leveren omdat je altijd speculeerde en dat niet meer werkt dan ben je uitgespeeld. Dat is toch prima verder? Tenslotte voegen zij niets van waarde toe aan het totale proces. Die moeten er tussenuit. Ze gaan maar lekker telefoonabonnementen verkopen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_206001363
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 20:43 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ze hoeven dat niet. Hun rol is uitgespeeld. Je "moet" het alleen maar duur inkopen als je speculatief bezig bent. Dat deed de bulk van de tussenhandel. Die goed beschouwd geen enkele waarde toevoegt omdat ze geen energie produceren. Alleen facturen. Het wordt nu gewoon serieus. Dus als je niet kan leveren omdat je altijd speculeerde en dat niet meer werkt dan ben je uitgespeeld. Dat is toch prima verder? Tenslotte voegen zij niets van waarde toe aan het totale proces. Die moeten er tussenuit. Ze gaan maar lekker telefoonabonnementen verkopen.
oh dus iemand anders koopt het voor 200 euro en meot het verkopen voor 100 en minder winst maken?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206001372
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 20:44 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
oh dus iemand anders koopt het voor 200 euro en meot het verkopen voor 100 en minder winst maken?
Pfff.. echt hoor. Ik heb soms het idee dat je het erom doet. Ik beredeneer het en dan kom je weer met zo'n stupide oneliner.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_206001377
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 20:45 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Pfff.. echt hoor. Ik heb soms het idee dat je het erom doet.
dat denk ik nu ook bij jou...

of haal je liever je 50 producten niet bij 1 supermarkt maar bij 50 verschillende fabrieken, zodat je ietsies goedkoper uit bent zonder de reiskosten en tijd mee te nemen?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206001394
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 september 2022 19:56 schreef Scjvb het volgende:

[..]
Pardon?

Omdat het niet strookt met persoonlijke opvattingen/inzichten die slechts 'n handjevol pessimisten als u erop nahouden?

Haha, nou ik dacht het niet hè. :)
Het is toch nalatigheid van de overheid, om zonder naar het energiecontract te vragen, een energietoeslag aan mensen te geven? Dat is toch de kat op het spek binden?
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 16 september 2022 @ 20:54:08 #37
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206001457
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 20:45 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
dat denk ik nu ook bij jou...

of haal je liever je 50 producten niet bij 1 supermarkt maar bij 50 verschillende fabrieken, zodat je ietsies goedkoper uit bent zonder de reiskosten en tijd mee te nemen?
Maar dat zijn producenten, nu zijn er volgens mij maar een handjevol energieleveranciers die ook zelf produceren, maar elke tussenstap maakt het duurder. Of je krijgt cowboypraktijken..

[ Bericht 1% gewijzigd door Straatcommando. op 16-09-2022 22:12:18 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 16 september 2022 @ 21:01:52 #38
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_206001527
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 20:47 schreef torentje het volgende:

[..]
Het is toch nalatigheid van de overheid, om zonder naar het energiecontract te vragen, een energietoeslag aan mensen te geven? Dat is toch de kat op het spek binden?
Hé, de overheid geeft niet zomaar iedereen toeslagen! :{w

Ook in dit geval moet men dat eerst aanvragen. En wat het energiecontract aangaat; in meerdere gevallen werd men reeds geacht allereerst zelf zijn/haar situatie te hebben beoordeeld alvorens (klakkeloos) gebruik te maken van financiële voorzieningen door de overheid, en dat geldt nu dus ook.

Helaas zijn veel mensen de dupe van hun eigen administratieve wanbeleid, evenals bij de Toeslagen-affaire
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_206001637
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 20:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
hoe kan je minder winst maken als je iets koopt voor 200 euro en meot verkopen voor 100 euro? :Z
Zijn deze cijfers en marges ergens op gebaseerd, of lul je maar wat met een achterlijk voorbeeld?

Want het kan ook "inkoop/opwekken" 50 ct per X, verkoop maximaal 100 ct per X, dus gedwongen daling van winstmarge, wat niet hoeft te betekenen dat ze verlies maken. Winsten moeten sowieso minimaal zijn voor bedrijven die een noodzakelijk en essentiële voorziening leveren voor de maatschappij.
pi_206001765
Krijg ik nu ook compensatie met een vast contract of gaan we weer de dommeriken belonen die elk jaar overstappen om 250 euro binnen te rammen, en die mij dom noemen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206004566
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 september 2022 21:01 schreef Scjvb het volgende:

En wat het energiecontract aangaat; in meerdere gevallen werd men reeds geacht allereerst zelf zijn/haar situatie te hebben beoordeeld alvorens (klakkeloos) gebruik te maken van financiële voorzieningen door de overheid, en dat geldt nu dus ook.
Heb jij daar een bron voor?
pi_206004590
De prijs is zeer hoog... Het plafond moet dan wel lager zijn!
pi_206005224
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 21:16 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Zijn deze cijfers en marges ergens op gebaseerd, of lul je maar wat met een achterlijk voorbeeld?

Want het kan ook "inkoop/opwekken" 50 ct per X, verkoop maximaal 100 ct per X, dus gedwongen daling van winstmarge, wat niet hoeft te betekenen dat ze verlies maken. Winsten moeten sowieso minimaal zijn voor bedrijven die een noodzakelijk en essentiële voorziening leveren voor de maatschappij.
Die zijn gebaseerd op de lopende discussie die je niet leest. Lul dus niet als je niet wilt lezen. En nu reageer ik niet meer op jou.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206005618
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 september 2022 09:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Die zijn gebaseerd op de lopende discussie die je niet leest. Lul dus niet als je niet wilt lezen. En nu reageer ik niet meer op jou.
Je lult uit je nek dus, mafklapper.
pi_206005627
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 20:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Maar dat zijn producenten, nu zijn er volgens mij maar een handjevol energieleveranciers die ook zelf produceren, maar elke tussenstap maakt het duurder. Of je krijgt cowboypraktijken..
en die tussenstappen zijn dus nodig, net zoals supermarkten nodig zijn omdat het niet haalbaar is dat consumenten naar elke fabriek of boer gaan per product. Daarnaast wordt het dan ook duurder voor de consument.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 18 september 2022 @ 13:55:51 #46
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_206017949
Update:

quote:
Door ONZE PARLEMENTAIRE REDACTIE
Updated 38 min geleden 42 min geleden in BINNENLAND


Den Haag - De top van het kabinet en fractievoorzitters van de coalitiepartijen komen zondagmiddag bij elkaar om te overleggen over maatregelen voor de stijgende energierekening.

Beeld ter illustratie
Ⓒ ROBERT HOETINK


Dat melden ingewijden aan De Telegraaf. De politici schuiven aan op het ministerie van Financiën, dat de afgelopen dagen de verschillende varianten om de energierekening te dempen onder de loep heeft genomen. Onder meer een prijsplafond, kredieten en een noodfonds om mensen die de nota niet kunnen betalen te helpen en belastingverlagingen werden de afgelopen dagen als opties genoemd.

Waar eerder nog doorklonk dat het kabinet volgende week pas met maatregelen zou komen, sluiten bronnen inmiddels niet uit dat er zondag al knopen worden doorgehakt.

© https://www.telegraaf.nl/(...)voor-energierekening
Werk aan de winkel dus. :)
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_206018076
quote:
11s.gif Op zondag 18 september 2022 13:55 schreef Scjvb het volgende:
Update:
[..]
Werk aan de winkel dus. :)
ik ben benieuwd ^O^
ik zal wel weer buiten de boot vallen, maar voor anderen kan dit misschien wel helpen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206021541
Volgens Jetten moeten de energieleveranciers weer vaste energiecontracten aanbieden met prijszekerheid. Dat is het enige dat ik kan lezen uit een bericht van een krant. Moet eerst een abonnement nemen voordat ik de rest mag lezen.
pi_206021624
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:28 schreef torentje het volgende:
Volgens Jetten moeten de energieleveranciers weer vaste energiecontracten aanbieden met prijszekerheid.
Zij bieden niet meer de mogelijkheid dat als je een vast contract had voor 1 jaar of 3 jaar b.v. dat stilzwijgend blijft doorlopen. Alles doen ze variabel. Dit is zeer dubieus en gewoon contractbreuk. Punt is dat de ACM daar niet aan wil doen en dat de klant geen kant op kan. We zitten dus zwaar in de tang van deze commerciële paritjen die hun bedrijfsrisico heel handig weten af te schuiven op de geachte klant.

Zij leverden lange contracten maar het blijkt dat ze de energie niet voor de looptijd van het lange contract inkochten maar ook dat tegen dagprijzen deden. Dat is niet zoals het moet. Daar hoor je verder niks over maar is bedrijfsrisico als je kiest om zo je business in te richten. Als dat misgaat zoals nu hoort zo'n bedrijf failliet te gaan. Nu wentelen ze dat af op hun klanten wat redelijk misdadig is. De ACM had daar moeten ingrijpen maar dat doen ze niet onder druk van de politiek en de energielobby. :{

[ Bericht 12% gewijzigd door Bart2002 op 18-09-2022 18:41:15 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_206021828
quote:
0s.gif Op zondag 18 september 2022 18:28 schreef torentje het volgende:
Volgens Jetten moeten de energieleveranciers weer vaste energiecontracten aanbieden met prijszekerheid. Dat is het enige dat ik kan lezen uit een bericht van een krant. Moet eerst een abonnement nemen voordat ik de rest mag lezen.
Als Jetten dat zegt is hij nog dommer dan ik al dacht.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')