abonnement Unibet Coolblue
pi_205997359
Het OV, is behoorlijk kansloos. Ik kan nog wel een paar plekken bedenken waar het lastig is. Maar het OV in de randstad, is naakt een wagen met virussen instappen. Ik heb geen smetvrees, behalve in het OV. ;)
pi_205997360
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 14:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
In Portugal is dat nu al, als ik www.visitpotugal.com mag geloven:
[..]
Waarom is dat zo erg?
Omdat het nogal raar is om vanwege een verkoudheidsvirus in het OV een ffp2 snavel te moeten dragen, maar dat vervolgens na aankomst in het voetbalstadion of concertzaal tussen tienduizenden anderen gewoon af mag laten. Hetzelfde geldt overigens ook wanneer je na je treinreis in het vliegtuig stapt; daar vervalt de ffp2 snavelplicht nl. per 1 oktober.

Het inmiddels tot een verkoudheid geëvolueerde virus rechtvaardigt die hele maatregelenkermis al lang niet meer.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205997443
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 15:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik was in juli nog in Duitsland, en daar waren mondkapjes in het OV verplicht, werd ook op gecontroleerd, en nageleefd.....
Duitsers zijn wel plichtsgetrouw rijden ook nooit harder dan 50 in de bebouwde kom, kunnen wij nog wat van leren.
pi_205997466
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 14:36 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]
Kortom, eigenlijk zoals het in Duitsland het hele jaar al is. Want in het OV was al een mondkapplicht. En in ziekenhuizen e.d. ook.
Dit ja.
In NL moet je trouwens ook nog steeds mondkapje op in ziekenhuizen.
blablablabla
pi_205997490
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 14:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik ga morgen toevallig naar Berlijn en heb nog wel een wegwerpmaskertje in de tas zitten voor het geval er een boze diender in de metro zit. FFP2 ga ik echt niet aanschaffen voor die paar metroritjes voor 2,5 dagen daar, ze bekijken het maar. Flesje water en een appeltje of een koek mee en lekker knabbelen tijdens de rit.
Genoeg mensen hier die al maandenlang überhaupt zonder mondkapje reizen.

Gewoon zo'n blauw wergwerpdingetje voldoet, niemand boeit het in Berlijn of het FFP2 is of niet.

In andere deelstaten als Beieren kunnen ze daar wél over mierenneuken (zoals met alles).

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 16-09-2022 15:19:36 ]
pi_205997506
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 15:16 schreef Elan het volgende:

[..]
Dit ja.
In NL moet je trouwens ook nog steeds mondkapje op in ziekenhuizen.
Ik ben een week of 4 geleden nog in het ziekenhuis geweest en hoefde geen spetterlap op.
Zal wel ziekenhuis afhankelijk zijn.
  vrijdag 16 september 2022 @ 15:21:43 #32
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205997523
Gewoon zo'n blauw mondkapje opdoen die we hier ook hebben/hadden. Doen ze echt niet moeilijk over. Ze zijn al blij dat je er een ophebt. Je moet hem echter we uber die nase heendoen anders gaan ze wel lastig doen. Die controle is daar wel anders dan dat ze dat hier deden.
pi_205997529
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 15:20 schreef Sorella het volgende:

[..]
Ik ben een week of 4 geleden nog in het ziekenhuis geweest en hoefde geen spetterlap op.
Zal wel ziekenhuis afhankelijk zijn.
Oh hier wel bij kaakchirurg (TerGooi) was alleen in de hallen zeg maar wachtkamer mocht hij af. Is inmiddels ook alweer een maand of 2 geleden.
blablablabla
  vrijdag 16 september 2022 @ 15:33:07 #34
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205997659
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 15:21 schreef Tengano het volgende:
Gewoon zo'n blauw mondkapje opdoen die we hier ook hebben/hadden. Doen ze echt niet moeilijk over. Ze zijn al blij dat je er een ophebt. Je moet hem echter we uber die nase heendoen anders gaan ze wel lastig doen. Die controle is daar wel anders dan dat ze dat hier deden.
Ik geloof t allemaal wel, als ze me er op willen aanspreken doen ze het maar, maar ik ga me niet meer uit mezelf elke keer nog aan deze poppenkast conformeren op een locatie als het OV.
  vrijdag 16 september 2022 @ 15:37:27 #35
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205997712
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 15:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik geloof t allemaal wel, als ze me er op willen aanspreken doen ze het maar, maar ik ga me niet meer uit mezelf elke keer nog aan deze poppenkast conformeren op een locatie als het OV.
Vergis je niet in die Duitsers. Als je na drie keer waarschuwen nog niet zo'n ding op je murf zet, dan zetten ze je er rustig uit als ze willen. Ik zei al, ze gaan daar echt anders om met die plicht. Duitsers spreken elkaar ook onderling aan; meestal gaat het dan om niet ingezetenen (Holländer bijvoorbeeld).

Ik had ook al een paar keer een sneer en een grote bek gekregen. Schreeuwende buschauffeurs, met drie man (beveiliging) je toespreken omdat je in de metro op het perron geen mondkapje draagt, een conducteur die iemand zonder mondkapje staat uit te kafferen, ze doen het daar allemaal gewoon wel.

IIg had ik wel 10 van die FFPII maskertjes gekocht en had er iedere keer eentje bij me, maar met die blauwe op heb ik nergens geen last gehad. Genoeg Duitsers die die blauwe dingen ook dragen. Is blijkbaar geaccepteerd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tengano op 16-09-2022 15:44:20 ]
pi_205997814
Het moet een grote schok zijn voor veel Nederlanders dat er landen zijn waar ze wél vooruit denken. De gemiddelde Nederlander is gewend om altijd achter de feiten aan te lopen.
  vrijdag 16 september 2022 @ 15:46:41 #37
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205997816
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 15:37 schreef Tengano het volgende:

[..]
Vergis je niet in die Duitsers. Als je na drie keer waarschuwen nog niet zo'n ding op je murf zet, dan zetten ze je er rustig uit als ze willen. Ik zei al, ze gaan daar echt anders om met die plicht. Duitsers spreken elkaar ook onderling aan; meestal gaat het dan om niet ingezetenen (Holländer bijvoorbeeld).

Ik had ook al een paar keer een sneer en een grote bek gekregen. Schreeuwende buschauffeurs, met drie man (beveiliging) je toespreken omdat je in de metro op het perron geen mondkapje draagt, een conducteur die iemand zonder mondkapje staat uit te kafferen, ze doen het daar allemaal gewoon wel.

IIg had ik wel 10 van die FFPII maskertjes gekocht en had er iedere keer eentje bij me, maar met die blauwe op heb ik nergens geen last gehad. Genoeg Duitsers die die blauwe dingen ook dragen. Is blijkbaar geaccepteerd.
Die lui zijn echt knettergek en eigenlijk onbegrijpelijk dat die Duitsers zich dit nog laten aanleunen. In een acute crisis oke, maar nu? Ze kunnen zich beter druk gaan maken om zaken die de gewone burger echt gaan raken deze winter.
pi_205997843
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 15:37 schreef Tengano het volgende:

[..]
Vergis je niet in die Duitsers. Als je na drie keer waarschuwen nog niet zo'n ding op je murf zet, dan zetten ze je er rustig uit als ze willen. Ik zei al, ze gaan daar echt anders om met die plicht. Duitsers spreken elkaar ook onderling aan; meestal gaat het dan om niet ingezetenen (Holländer bijvoorbeeld).

Ik had ook al een paar keer een sneer en een grote bek gekregen. Schreeuwende buschauffeurs, met drie man (beveiliging) je toespreken omdat je in de metro op het perron geen mondkapje draagt, een conducteur die iemand zonder mondkapje staat uit te kafferen, ze doen het daar allemaal gewoon wel.

IIg had ik wel 10 van die FFPII maskertjes gekocht en had er iedere keer eentje bij me, maar met die blauwe op heb ik nergens geen last gehad. Genoeg Duitsers die die blauwe dingen ook dragen. Is blijkbaar geaccepteerd.
Het voordeel is dat ongeveer alle Duitsers nooit in zo'n situatie zullen belanden omdat die wel snappen dat er soms regels of maatregelen nodig zijn om henzelf en elkander te beschermen.

Dat eeuwige gejank in Nederland bij alles, daar wordt je toch kotsmisselijk van? Altijd moet er een weerwoord komen en altijd weet men het allemaal beter. En dan hoe lager opgeleid en hoe rotter de tanden, hoe groter de smoel.
pi_205997855
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 15:46 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die lui zijn echt knettergek en eigenlijk onbegrijpelijk dat die Duitsers zich dit nog laten aanleunen. In een acute crisis oke, maar nu? Ze kunnen zich beter druk gaan maken om zaken die de gewone burger echt gaan raken deze winter.
Heerlijk om weer eens iemand te zien die een zeer beperkt wereldbeeld heeft O+

Duitsland is 1 van de landen die allang serieuze maatregelen heeft genomen voor die zaken. Dit in tegenstelling tot het derde wereld land Nederland.
  vrijdag 16 september 2022 @ 15:49:27 #40
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205997858
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 15:48 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Het voordeel is dat ongeveer alle Duitsers nooit in zo'n situatie zullen belanden omdat die wel snappen dat er soms regels of maatregelen nodig zijn om henzelf en elkander te beschermen.

Dat eeuwige gejank in Nederland bij alles, daar wordt je toch kotsmisselijk van? Altijd moet er een weerwoord komen en altijd weet men het allemaal beter. En dan hoe lager opgeleid en hoe rotter de tanden, hoe groter de smoel.
Wat valt er nog te beschermen dan? In Nederland lopen we al een half jaar zonder die dingen en het land draait gewoon verder.

Het is blijkbaar voor sommigen moeilijk toe te geven dat corona geen issue meer is.
pi_205997882
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 15:49 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Wat valt er nog te beschermen dan? In Nederland lopen we al een half jaar zonder die dingen en het land draait gewoon verder.
Misschien moet je stoppen met denken dat je zelf alles beter weet. Eeuwig gezanik van de Hollander.

Overigens werken mondkapjes prima, als je de juiste mondkapjes op de juiste manier gebruikt. Maar dat is veel te ingewikkeld voor de mentaal uitgedaagde Nederlanders.
  vrijdag 16 september 2022 @ 15:53:49 #42
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205997920
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 15:51 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Misschien moet je stoppen met denken dat je zelf alles beter weet. Eeuwig gezanik van de Hollander.

Overigens werken mondkapjes prima, als je de juiste mondkapjes op de juiste manier gebruikt. Maar dat is veel te ingewikkeld voor de mentaal uitgedaagde Nederlanders.
Oke man.
pi_205997927
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 15:49 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is blijkbaar voor sommigen moeilijk toe te geven dat corona geen issue meer is.
Dat staat voor mij los van het gezeur en moet ieder voor zich weten verder. Maar dat betekent niet dat je alles voor anderen kan en mag invullen. Er is nu eenmaal een consensus dat als men de juiste mondkapjes op de juiste manier gebruikt dat je dan jezelf en anderen zoveel als mogelijk beschermd. Kan je leuk of niet leuk vinden, maar doen alsof dat niet waar is is echt oerdom.

Ik vind bijvoorbeeld ook dat ik geweldig kan rijden en best met 200 door Rotterdam kan knallen. Moet dat ook kunnen vind je?
pi_205997932
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 15:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Oke man.
Sorry wappie, de waarheid is mogelijk te lastig voor je.
pi_205997934
quote:
Mocht je dus boodschappen gaan doen of op vakantie gaan in Duitsland zorg dan in ieder geval dat je een medisch (geen gewoon) mondkapje bij je hebt.
Gezellig op vakantie naar een totalitaire dictatuur met de Duitsers gehoorzaam als altijd, ben je wel helemaal lekker?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 16 september 2022 @ 16:23:36 #46
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_205998170
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 15:54 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Sorry wappie, de waarheid is mogelijk te lastig voor je.
Uitgetrolld?
pi_205998278
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 15:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]
Gezellig op vakantie naar een totalitaire dictatuur met de Duitsers gehoorzaam als altijd, ben je wel helemaal lekker?
Een monarchie is toch ook totalitair?
  vrijdag 16 september 2022 @ 16:32:43 #48
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_205998281
Eens. Mogen ze hier ook doen want vieze Hollanders die gewoon hoesten zonder hand voor de mond
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  vrijdag 16 september 2022 @ 16:35:55 #49
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205998325
Vandaag in museum D.
FFP2 verplicht.
Portier met neus boven masker. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_205998352
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 15:37 schreef Tengano het volgende:

[..]
Vergis je niet in die Duitsers. Als je na drie keer waarschuwen nog niet zo'n ding op je murf zet, dan zetten ze je er rustig uit als ze willen. Ik zei al, ze gaan daar echt anders om met die plicht. Duitsers spreken elkaar ook onderling aan; meestal gaat het dan om niet ingezetenen (Holländer bijvoorbeeld).

Ik had ook al een paar keer een sneer en een grote bek gekregen. Schreeuwende buschauffeurs, met drie man (beveiliging) je toespreken omdat je in de metro op het perron geen mondkapje draagt, een conducteur die iemand zonder mondkapje staat uit te kafferen, ze doen het daar allemaal gewoon wel.

IIg had ik wel 10 van die FFPII maskertjes gekocht en had er iedere keer eentje bij me, maar met die blauwe op heb ik nergens geen last gehad. Genoeg Duitsers die die blauwe dingen ook dragen. Is blijkbaar geaccepteerd.
Ik zal nooit vergeten dat ik op een leeg perron stond 0600 sochtends en een politie voorbij kwam rijden om te vertellen dat ik een kap op moest doen.

Gekke tijden :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')