abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206950880
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 08:50 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ja de tijden zijn weer heel snel veranderd. Ik zat van het weekend eens op te zoeken hoe we er in 2020 en 2021 bijzaten, als je dan ziet hoeveel maatregelen er van kracht waren. En bedenk ook even dat bijna een jaar geleden (rond half december) de overheid in paniek ineens alles dichtgooide. Wij riepen hier toen al dat Omikron (en de massale vaccinatie) de life saver zou worden, en moet je eens zien hoe goed dat uitgepakt heeft!
pi_206951366
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 13:30 schreef blissard1984 het volgende:

[..]

Bewust niet genoemd, omdat dat voor mij vooral voor eerdere varianten gold. Met name de komst van Omikron heeft gezorgd voor een besmettelijkere versie die beduidend minder ziekmakend blijkt te zijn, ik zie dat ondertussen echt als de grootste redding. Vaccinatie was geweldig tegen de eerdere varianten omdat het vooral bleek te zorgen voor een (zeer) mild verloop van de ziekte. Voor mijn gevoel heeft Omikron de effecten van vaccinaties en natuurlijke immuniteit ingehaald.

Waarmee ik zeker niet zeg dat de massale vaccinatie niet een gigantisch verschil heeft gemaakt. Dit heeft vele levens gered en in nog veel meer gevallen gezorgd voor een niet problematisch verloop. Maar ik ben bang dat als Delta had doorgezet danwel gemuteerd was naar een vervelendere variant dat we daar niet tegen aan hadden kunnen vaccineren. Want ondanks dat de vaccins echt top zijn moeten we ook ondertussen wel eerlijk en realistisch kijken en concluderen dat niet alles wat we hoopten uitgekomen is omtrent vaccins. Zonder daar overigens een waardeoordeel over het vaccin aan te hangen, je kan niet alles vooraf weten en sommige dingen komen pas in de praktijk naar voren.

Een kritische noot kan je namelijk wel plaatsen, een aantal stellige uitspraken van onze overheid hebben toch helaas anders uitgepakt. Ik denk dan aan "Dansen met Jansen" en "Vaccinatie voorkomt besmetting" om er concreet 2 te noemen. En dat is erg jammer, want daarmee zijn een hoop mensen sceptisch of angstig geworden met alle gevolgen van dien. Ook is het heel kwalijk dat onze overheid zo ongeveer elke keer elke boot mistte met maatregelen en vaccinaties. Dan heb ik het specifiek niet over de periode maart-oktober 2020 toen alles spannend, nieuw en onbekend was.

Maar laten we ook eerlijk zijn, niemand had bij leven een pandemie van dit formaat meegemaakt. Er moest heel veel geïmproviseerd worden en we hebben ons er allemaal doorheen moeten slaan.

Overigens besef ik mij ook goed dat ik ook wel een keer behoorlijk de mist in gegaan ben met de kennis van nu. Als ik terugkijk op de hele periode dan merk ik dat ik echt wel kritisch ben geworden op het gevoerde beleid en dat ik ook op sommige vlakken, achteraf, iets minder stellig had mogen zijn. Daar kan ik allemaal goedmakertjes voor gaan bedenken, maar dat wil ik bewust niet doen. Ik neem daarin vooral mee dat ik in het vervolg daar anders mee om moet gaan, al hoop ik dat ik in mijn leven een situatie als deze niet meer mee zal maken.
pi_206952280
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 14:05 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Bewust niet genoemd, omdat dat voor mij vooral voor eerdere varianten gold. Met name de komst van Omikron heeft gezorgd voor een besmettelijkere versie die beduidend minder ziekmakend blijkt te zijn, ik zie dat ondertussen echt als de grootste redding. Vaccinatie was geweldig tegen de eerdere varianten omdat het vooral bleek te zorgen voor een (zeer) mild verloop van de ziekte. Voor mijn gevoel heeft Omikron de effecten van vaccinaties en natuurlijke immuniteit ingehaald.

Waarmee ik zeker niet zeg dat de massale vaccinatie niet een gigantisch verschil heeft gemaakt. Dit heeft vele levens gered en in nog veel meer gevallen gezorgd voor een niet problematisch verloop. Maar ik ben bang dat als Delta had doorgezet danwel gemuteerd was naar een vervelendere variant dat we daar niet tegen aan hadden kunnen vaccineren. Want ondanks dat de vaccins echt top zijn moeten we ook ondertussen wel eerlijk en realistisch kijken en concluderen dat niet alles wat we hoopten uitgekomen is omtrent vaccins. Zonder daar overigens een waardeoordeel over het vaccin aan te hangen, je kan niet alles vooraf weten en sommige dingen komen pas in de praktijk naar voren.

Een kritische noot kan je namelijk wel plaatsen, een aantal stellige uitspraken van onze overheid hebben toch helaas anders uitgepakt. Ik denk dan aan "Dansen met Jansen" en "Vaccinatie voorkomt besmetting" om er concreet 2 te noemen. En dat is erg jammer, want daarmee zijn een hoop mensen sceptisch of angstig geworden met alle gevolgen van dien. Ook is het heel kwalijk dat onze overheid zo ongeveer elke keer elke boot mistte met maatregelen en vaccinaties. Dan heb ik het specifiek niet over de periode maart-oktober 2020 toen alles spannend, nieuw en onbekend was.

Maar laten we ook eerlijk zijn, niemand had bij leven een pandemie van dit formaat meegemaakt. Er moest heel veel geïmproviseerd worden en we hebben ons er allemaal doorheen moeten slaan.

Overigens besef ik mij ook goed dat ik ook wel een keer behoorlijk de mist in gegaan ben met de kennis van nu. Als ik terugkijk op de hele periode dan merk ik dat ik echt wel kritisch ben geworden op het gevoerde beleid en dat ik ook op sommige vlakken, achteraf, iets minder stellig had mogen zijn. Daar kan ik allemaal goedmakertjes voor gaan bedenken, maar dat wil ik bewust niet doen. Ik neem daarin vooral mee dat ik in het vervolg daar anders mee om moet gaan, al hoop ik dat ik in mijn leven een situatie als deze niet meer mee zal maken.
Omikron was in de praktijk inderdaad een stuk minder ziekmakend, maar dat kwam doordat een groot deel van de mensen al immuniteit hadden (door eerdere infecties en vaccinaties).
In Hong Kong waar men een zero-covid beleid had tot Omikron, en weinig ouderen gevaccineerd waren, hield Omikron onder de ouderen net zo huis als Delta elders. Om te zien hoeveel milder Omikron is, is het afwachten wat komende maanden in China gaat gebeuren, daar zijn ook sommige leeftijdsklassen weinig gevaccineerd (en vaak met minder werkende Chinese vaccins), en hebben heel weinig mensen pas een infectie doorgemaakt. Tenminste, als China die data deelt, want als hoe meer het uit de hand loopt, hoe minder ze delen.

Maar zolang je niet naar China gaat, is de impact van het virus op ons dagelijks leven eigenlijk praktisch voorbij ^O^
  maandag 5 december 2022 @ 18:25:26 #279
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_206955333
Goedemiddag, Hierbij mijn post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een stijging op de IC’s en op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute stijging van 44 (relatieve stijging 7,3%). Het zijn daarmee 648 bezette bedden in totaal, dus weer een stuk verder boven de 600.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP EEN NEDERLANDSE IC
- maandag 5 december: 37 (absolute stijging 2; relatieve stijging 5,7%);
- zondag 4 december: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- zaterdag 3 december: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- vrijdag 2 december: 35 (absolute daling 1; relatieve daling 2,8%);
- donderdag 1 december: 36 (absolute stijging 4; relatieve daling 12,5%);
- woensdag 30 november: 32 (geen wijziging);
- dinsdag 29 november: 32 (absolute daling 1; relatieve daling 3,0%);
- maandag 28 november: 33 (absolute stijging 1; relatieve stijging 3,1%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- maandag 5 december: 611 (absolute stijging 42; relatieve stijging 7,4%);
- vrijdag 2 december: 569 (absolute daling 38; relatieve daling 6,3%);
- donderdag 1 december: 607 (absolute daling 2; relatieve daling 0,3%);
- woensdag 30 november: 609 (absolute daling 16; relatieve daling 2,6%);
- dinsdag 29 november: 625 (absolute stijging 38; relatieve stijging 6,5%);
- maandag 28 november: 587 (absolute stijging 6; relatieve stijging 1,0%).

Mocht je ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 5 december 2022 @ 18:31:07 #280
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_206955451
Ook de meeste andere dagen deze week zullen mijn cijfers later zijn. Veel afspraken helaas.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 6 december 2022 @ 14:08:32 #281
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_206966043
Goedemiddag, Hierbij mijn post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is geen wijziging op de IC’s en een daling op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute daling van 26 (relatieve daling 4,0%). Het zijn daarmee 622 bezette bedden in totaal, dus weer een stuk minder ver boven de 600.

- dinsdag 6 december: 37 (geen wijziging);
- woensdag 30 november: 32 (geen wijziging);
- dinsdag 29 november: 32 (absolute daling 1; relatieve daling 3,0%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET CORONA OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- dinsdag 6 december: 585 (absolute daling 26; relatieve daling 4,3%);
- woensdag 30 november: 609 (absolute daling 16; relatieve daling 2,6%);
- dinsdag 29 november: 625 (absolute stijging 38; relatieve stijging 6,5%).

pi_206966490
Alles is kalm, zeker als je bedenkt dat deze cijfers MET en DOOR corona bevatten. Ik vermoed dat men in het ziekenhuis nog wel routinematig checkt, en dat het aandeel MET corona in het ziekenhuis, vooral op de afdeling, wel wat opgelopen is. Ff checken hoe dat in het VK is eigenlijk de laatste tijd.

Edit: In Engeland op 1 december waren 1618 van de 4631 opgenomen mensen met Covid primair voor Covid opgenomen. Ongeveer 35% dus. Van de zomer, 1 augustus, was 3489/9971, oftewel ook ongeveer 35%. Weinig verandert dus.

Als die percentages in Nederland ongeveer gelijk zijn, dan liggen er dus ongeveer 200 Nederlanders door Covid in het ziekenhuis nu.

[ Bericht 38% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 06-12-2022 14:48:08 ]
pi_206966634
Begreep gisteren dat de ziekenhuizen en rioolwater alweer een paar dagen daling laten zien, misschien dat @koemleit meer info heeft?
pi_206966884
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 14:53 schreef GereDathan het volgende:
Begreep gisteren dat de ziekenhuizen en rioolwater alweer een paar dagen daling laten zien, misschien dat @:koemleit meer info heeft?
De groei in opnames lijkt inderdaad weer over te gaan in een daling. Dus niks aan het handje.
  woensdag 7 december 2022 @ 10:14:42 #285
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_206979300
Een late update van gisteren (het Coronadashboard werd gister pas laat bijgewerkt.) In totaal zijn gisteren 938 nieuwe besmettingen gerapporteerd in Nederland; dat zijn er slechts 6 meer dan vorige week vrijdag. Het aantal besmettingen ligt boven het zevendaags gemiddelde, van 775. Het percentage positieve tests is opnieuw gestegen, van 51,4 naar 51,5. Het reproductiegetal is gedaald, van 1,03 naar 0,98.
pi_206979718
Dat reproductienummer jojoot ook lekker he :D
Tap tap tap
  woensdag 7 december 2022 @ 14:24:56 #287
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_206981978
Goedemiddag, Hierbij mijn post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een stijging op de IC’s maar een daling op de verpleegafdelingen. Per saldo is er een absolute daling van 2 (relatieve daling 0,3%). Het zijn daarmee 620 bezette bedden in totaal, dus weer een fractie minder ver boven de 600.

- woensdag 7 december: 39 (absolute stijging 2; relatieve stijging 5,4%);
- woensdag 30 november: 32 (geen wijziging).

- woensdag 7 december: 581 (absolute daling 16; relatieve daling 0,7%);
- woensdag 30 november: 609 (absolute daling 16; relatieve daling 2,6%).

pi_206990598
-doe maar niet-

[ Bericht 84% gewijzigd door miss_sly op 08-12-2022 14:36:11 ]
  donderdag 8 december 2022 @ 14:28:31 #289
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_206994438
Goedemiddag, Hierbij mijn post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s maar een stijging op de verpleegafdelingen. Per saldo is er een absolute stijging van 8 (relatieve stijging 1,3%). Het zijn daarmee 628 bezette bedden in totaal, dus weer iets verder boven de 600.

- donderdag 8 december: 35 (absolute daling 4; relatieve daling 10,3%);
- donderdag 1 december: 36 (absolute stijging 4; relatieve daling 12,5%).

- donderdag 8 december: 593 (absolute stijging 12; relatieve stijging 2,1%);
- donderdag 1 december: 607 (absolute daling 2; relatieve daling 0,3%).

vrijdag 9 december 2022 @ 15:29:22 #291
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_207007412
Goedemiddag, Hierbij mijn post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een daling op de IC’s maar een stijging op de verpleegafdelingen. Per saldo is er een absolute daling van 2 (relatieve daling 0,3%). Het zijn daarmee 626 bezette bedden in totaal, dus weer een fractie minder ver boven de 600.

- vrijdag 9 december: 31 (absolute daling 4; relatieve daling 11,4%);
- vrijdag 2 december: 35 (absolute daling 1; relatieve daling 2,8%).

- vrijdag 9 december: 595 (absolute stijging 12; relatieve stijging 2,1%);
- vrijdag 2 december: 569 (absolute daling 38; relatieve daling 6,3%).

vrijdag 9 december 2022 @ 17:49:17 #292
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_207009594
In totaal zijn vandaag 935 nieuwe besmettingen gerapporteerd in Nederland; dat zijn er 111 minder dan afgelopen dinsdag. Het aantal besmettingen ligt boven het zevendaags gemiddelde, van 793. Het percentage positieve tests is opnieuw gestegen, van 50,1 naar 52,5. Ook het reproductiegetal is gestegen, van 0,92 naar 1,08.
  maandag 12 december 2022 @ 14:09:18 #293
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_207053784
Goedemiddag, Hierbij mijn post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een grote daling op de IC's én op de verpleegafdelingen. Dat komt doordat vanaf vandaag (maandag 12 december dus) ontlabelde patiënten (patiënten die met corona zijn opgenomen in het ziekenhuis maar nu niet meer besmettelijk zijn) worden geregistreerd als niet-corona-patiënten waar zij eerder werden weergegeven als wél-corona-patiënten. In totaal is er een absolute daling van 153 (relatieve daling 24,4%). Het zijn daarmee 473 bezette bedden in totaal, dus in één keer ruim onder de 500.

- dinsdag 13 december: 37 (geen wijziging);
- maandag 12 december: 17 (absolute daling 14; relatieve daling 45,2%);
- zondag 11 december: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- zaterdag 10 december: onbekend (geen cijfers bekendgemaakt);
- dinsdag 6 december: 37 (geen wijziging).

- dinsdag 13 december: 585 (absolute daling 26; relatieve daling 4,3%);
- maandag 12 december: 456 (absolute daling 139; relatieve daling 23,4%);
- dinsdag 6 december: 585 (absolute daling 26; relatieve daling 4,3%).

[ Bericht 8% gewijzigd door Federer-fan op 13-12-2022 14:40:06 ]
pi_207054355
Heerlijk die daling op de IC, maar ook de verpleeg is ten opzichte van vorige weken een stuk prettiger om te zien!
  dinsdag 13 december 2022 @ 14:09:44 #295
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_207065956
Let op: er is een grote wijziging in de cijfers door nieuwe definities:

quote:
Opmerking: vanaf vandaag worden ontlabelde patiënten (patiënten die met COVID zijn opgenomen in het ziekenhuis maar nu niet meer besmettelijk zijn) geregistreerd als non-COVID-patienten waar zij eerder werden weergegeven als COVID-patiënten. Hierdoor kunnen de cijfers in dit nieuwsbericht op het eerste gezicht lijken af te wijken van het nieuwsbericht van afgelopen vrijdag waarin ontlabelde patiënten nog als COVID-patiënten werden weergeven.
Bron.
pi_207066095
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 december 2022 14:09 schreef Federer-fan het volgende:
Let op: er is een grote wijziging in de cijfers door nieuwe definities:
[..]
Bron.
Gratis daling *O* :P O+
The rain of your insults does not reach the umbrella of my indifference
  dinsdag 13 december 2022 @ 14:18:37 #297
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_207066130
quote:
10s.gif Op dinsdag 13 december 2022 14:17 schreef pullup het volgende:

[..]
Gratis daling *O* :P O+
Ja, inderdaad, ik heb ook mijn post van gisteren aangepast.
  dinsdag 13 december 2022 @ 14:22:44 #298
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_207066192
Goedemiddag, Hierbij mijn post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Er is een kleine stijging op de IC's en op de verpleegafdelingen. In totaal is er een absolute stijging van 4 (relatieve stijging 0,8%). Het zijn daarmee 477 bezette bedden in totaal, dus weer iets dichter bij de 500.*

- dinsdag 13 december: 19 (absolute stijging 2; relatieve stijging 11,8%);
- maandag 12 december: 17 (absolute daling 14; relatieve daling 45,2%);
- dinsdag 6 december: 37 (geen wijziging).

- dinsdag 13 december: 458 (absolute stijging 2; relatieve stijging 0,4%);
- maandag 12 december: 456 (absolute daling 139; relatieve daling 23,4%);
- dinsdag 6 december: 585 (absolute daling 26; relatieve daling 4,3%).

* Let op: Er is op maandag 12 december 2022 een grote daling geweest op de IC’s én op de verpleegafdelingen. Dat komt doordat vanaf die datum ontlabelde patiënten (dat wil zeggen: patiënten die met corona zijn opgenomen in het ziekenhuis maar nu niet meer besmettelijk zijn) worden geregistreerd als niet-corona-patiënten waar zij eerder werden weergegeven als wél-corona-patiënten.
pi_207066967
Zo dan _O-
Tap tap tap
  dinsdag 13 december 2022 @ 17:11:16 #300
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_207068042
Opeens beginnen mensen me in DM en PM "de goeroe" te noemen. :D Beetje overdreven wat mij betreft, maar ik vind het wel een opsteker.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')