FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Kapotte Samsung Laptop Coolblue
#ANONIEMvrijdag 16 september 2022 @ 10:07
Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe Samsung Book2 laptop gekocht en nu is het scherm glas van het gesprongen (door het scherm iets naar achtere te duwen...) waardoor het beeld zwart blijft. Geen probleem zou je denken, dat wordt wel opgelost bij zo'n nieuwe laptop.. Nou blijkbaar niet.

Een maand verder en de laptop staat nog steeds gebroken thuis. Coolblue blijft maar zeggen van ja ze komen hem wel ophalen, nee je moet hem ergens naartoe opsturen en nu weer ja we komen hem toch halen. Paar keer alles ingevuld bij zo'n bedrijf dat voor hun zou repareren, maar er gebeurd helemaal niets..

Het is een laptop van 1500 euro en ik heb hem nodig voor dagelijkse werkzaamheden en ik ben er wel klaar mee eigenlijk inmiddels.

Wat zijn mijn rechten en mogelijkheden in deze ?
Erasmusvrijdag 16 september 2022 @ 10:11
Ga naar een fysieke winkel van Coolblue bij jou in de buurt en regel dit bij de klantenservice aldaar.

Mijn ervaring is dat je daar veel vlotter aan een oplossing geholpen wordt ipv de klantenservice.
datismijnmeningvrijdag 16 september 2022 @ 10:28
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 10:11 schreef Erasmus het volgende:
Ga naar een fysieke winkel van Coolblue bij jou in de buurt en regel dit bij de klantenservice aldaar.

Mijn ervaring is dat je daar veel vlotter aan een oplossing geholpen wordt ipv de klantenservice.
Dit advies *O*
Loveablevrijdag 16 september 2022 @ 10:48
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 10:11 schreef Erasmus het volgende:
Ga naar een fysieke winkel van Coolblue bij jou in de buurt en regel dit bij de klantenservice aldaar.

Mijn ervaring is dat je daar veel vlotter aan een oplossing geholpen wordt ipv de klantenservice.
Staat ook op de site van Coolblue dat je het product langs kan brengen..
Misschien idee om via Coolblue reparatie formulier in te vullen
https://www.coolblue.nl/klantenservice/garantie-en-reparatie
etuiedelapielvrijdag 16 september 2022 @ 11:35
Beetje overdreven ook. Een maand kapot en dagelijks nodig hebben.
Erasmusvrijdag 16 september 2022 @ 11:58
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 11:35 schreef etuiedelapiel het volgende:
Beetje overdreven ook. Een maand kapot en dagelijks nodig hebben.
Daarom hoor je ook een laptop van de zaak te hebben als het om dagelijkse werkzaamheden gaat. Dit is dan ook een consumentenprobleem (tenzij zakelijk aangekocht) en wordt ook als zodanig opgelost.

Mocht TS een freelancer/zzp'er oid zijn, dan zou ik ook kijken naar een 2de hands noodlaptop of een verzekering voor gevallen als deze. Zodat je alsnog door kunt gaan met dagelijkse werkzaamheden. Er kan altijd wat gebeuren met je primaire laptop, om de simpele reden dat het een dagelijks gebruiksvoorwerp is.
#ANONIEMvrijdag 16 september 2022 @ 13:00
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 10:11 schreef Erasmus het volgende:
Ga naar een fysieke winkel van Coolblue bij jou in de buurt en regel dit bij de klantenservice aldaar.

Mijn ervaring is dat je daar veel vlotter aan een oplossing geholpen wordt ipv de klantenservice.
Waarom kunnen mensen dit niet zelf bedenken...
valentijn101vrijdag 16 september 2022 @ 14:20
Volgens mij zijn de regels:
Product gaat kapot.
Verkoper moet het product vervangen of herstellen.
Doen ze dit niet (binnen een redelijke termijn) dan kan de koop ontbonden worden.
baskickvrijdag 16 september 2022 @ 14:57
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 10:07 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
nu is het scherm glas van het gesprongen (door het scherm iets naar achtere te duwen...)
Ik probeer sinds vanmorgen te bedenken wat hier nou bedoeld wordt. Zwart beeld, maar verder? Scherm. Glas. Gesprongen. Waarvan?
#ANONIEMmaandag 19 september 2022 @ 10:44
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 10:48 schreef Mrsloveable het volgende:

[..]
Staat ook op de site van Coolblue dat je het product langs kan brengen..
Misschien idee om via Coolblue reparatie formulier in te vullen
https://www.coolblue.nl/klantenservice/garantie-en-reparatie
Dat licht aan het product, de laptop wordt door een speciaal bedrijf gemaakt, dat alleen via ophalen werkt
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 10:11 schreef Erasmus het volgende:
Ga naar een fysieke winkel van Coolblue bij jou in de buurt en regel dit bij de klantenservice aldaar.

Mijn ervaring is dat je daar veel vlotter aan een oplossing geholpen wordt ipv de klantenservice.
Dat ga ik even proberen, want zo schiet het ook niet op. Maar ik mocht hem zelfs niet opsturen (gezien een speciaal bedrijf deze reparaties regelt). Daar zit hem waarschijnlijk ook het probleem

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2022 10:46:26 ]
#ANONIEMmaandag 19 september 2022 @ 10:47
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 10:44 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Dat licht aan het product, de laptop wordt door een speciaal bedrijf gemaakt, dat alleen via ophalen werkt.
Ben je al langs gegaan dan? Coolblue kennende regelen ze het gewoon voor je in de winkel.

Als je t trouwens nu nog steeds niet geregeld hebt, valt het met die urgentie dus ook wel mee.
#ANONIEMmaandag 19 september 2022 @ 10:47
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 11:35 schreef etuiedelapiel het volgende:
Beetje overdreven ook. Een maand kapot en dagelijks nodig hebben.
Wat is er zo vreemd aan een laptop dagelijks nodig hebben?
#ANONIEMmaandag 19 september 2022 @ 10:48
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 10:47 schreef DW457 het volgende:

[..]
Ben je al langs gegaan dan? Coolblue kennende regelen ze het gewoon voor je in de winkel.

Als je t trouwens nu nog steeds niet geregeld hebt, valt het met die urgentie dus ook wel mee.
Er is weer een nieuwe "Afspraak" gemaakt met de moneur..

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 14:57 schreef baskick het volgende:

[..]
Ik probeer sinds vanmorgen te bedenken wat hier nou bedoeld wordt. Zwart beeld, maar verder? Scherm. Glas. Gesprongen. Waarvan?
Bij het scherm een stukje naar achter duwen is er een kleine scheur in het glas van de scherm gekomen. Maar gezien dit een OLED is (waarschijnlijk) is het scherm meteen kapot/zwart.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2022 10:49:27 ]
#ANONIEMmaandag 19 september 2022 @ 10:48
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 10:47 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Wat is er zo vreemd aan een laptop dagelijks nodig hebben?
Als je hem dagelijks nodig hebt en hij ligt al n maand in de hoek, dan heb je hem niet cht heel hard nodig ;)
#ANONIEMmaandag 19 september 2022 @ 10:48
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 10:48 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Er is weer een nieuwe "Afspraak" gemaakt met de moneur..
Maar waarom ben je niet gewoon naar de winkel gegaan?
#ANONIEMmaandag 19 september 2022 @ 10:52
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 10:48 schreef DW457 het volgende:

[..]
Maar waarom ben je niet gewoon naar de winkel gegaan?
Ik heb hem op afstand gekocht en wil gewoon dat het product op die manier gemaakt wordt. Daarbij volg ik gewoon de stappen die Coolblue zelf aangeeft (ik heb ook contact gehad met Samsung en die zeggen precies hetzelfde).
Basp1maandag 19 september 2022 @ 11:19
Ben benieuwd wat de monteur gaat zeggen of dit door normaal gebruik komt. ;)
CoolGuymaandag 19 september 2022 @ 11:23
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 10:52 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Ik heb hem op afstand gekocht en wil gewoon dat het product op die manier gemaakt wordt. Daarbij volg ik gewoon de stappen die Coolblue zelf aangeeft (ik heb ook contact gehad met Samsung en die zeggen precies hetzelfde).
Ja, dan heb je 'm gewoon niet zo heel hard nodig, als je op je strepen gaat staan voor wat betreft de manier waarop de laptop geretourneerd wordt. Dan is dat schijnbaar belangrijker dan dat je 'm elke dag nodig hebt.
#ANONIEMmaandag 19 september 2022 @ 11:52
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 10:52 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Ik heb hem op afstand gekocht en wil gewoon dat het product op die manier gemaakt wordt. Daarbij volg ik gewoon de stappen die Coolblue zelf aangeeft (ik heb ook contact gehad met Samsung en die zeggen precies hetzelfde).
Als je zo star bent, dan moet je ook niet klagen dat t allemaal wat langer duurt ;)

quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 11:19 schreef Basp1 het volgende:
Ben benieuwd wat de monteur gaat zeggen of dit door normaal gebruik komt. ;)
En dit inderdaad. Het defect klinkt eerder als een pen tussen de laptop en het scherm bij het dichtklappen :s)

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2022 11:53:57 ]
baskickmaandag 19 september 2022 @ 18:33
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 11:52 schreef DW457 het volgende:

[..]
Als je zo star bent, dan moet je ook niet klagen dat t allemaal wat langer duurt ;)
[..]
En dit inderdaad. Het defect klinkt eerder als een pen tussen de laptop en het scherm bij het dichtklappen :s)
Maar de bewijslast ligt bij de verkoper (mits "een paar maanden geleden" < 6 maanden is).
Notorious_Roymaandag 19 september 2022 @ 18:41
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 11:19 schreef Basp1 het volgende:
Ben benieuwd wat de monteur gaat zeggen of dit door normaal gebruik komt. ;)
Nope. Breuk. Dus prijsopgave die waarschijnlijk hoger is dan aanschafprijs.

Dat wordt weer genieten in het volgende topic over Coolblue. Alles voor een glimlach.
TheoddDutchGuymaandag 19 september 2022 @ 19:50
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 11:52 schreef DW457 het volgende:

[..]
Als je zo star bent, dan moet je ook niet klagen dat t allemaal wat langer duurt ;)
[..]
En dit inderdaad. Het defect klinkt eerder als een pen tussen de laptop en het scherm bij het dichtklappen :s)
Beetje rare mening.

Als coolblue zegt het moet zo, heb je bijzonder weinig keus.
Anders hadden ze wel de optie gegeven om bij een winkel langs te komen.
Blijkbaar is ook coolblue gebonden aan een contract met een of ander bedrijf wat dit uitvoert.
#ANONIEMmaandag 19 september 2022 @ 20:48
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 19:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Beetje rare mening.

Als coolblue zegt het moet zo, heb je bijzonder weinig keus.
Anders hadden ze wel de optie gegeven om bij een winkel langs te komen.
Blijkbaar is ook coolblue gebonden aan een contract met een of ander bedrijf wat dit uitvoert.
Daar geloof ik niets van. TS gaf zelf ook al aan dat hij het niet wl, niet dat het geen optie is. Coolblue kennende is dat prima n optie.
KingRolandvrijdag 23 september 2022 @ 14:41
Bij Coolblue doen ze bijna altijd niet zo moeilijk hoor

dat is dus ook de reden waarom hun de beste klantenservice hebben. Klanten zijn dan altijd wel bereid om een stukje meer te betalen met de gedachte dat als er iets verkeerds gaat dat Coolblue je altijd wel helpt. Voornamelijk de fysieke winkels zijn top. Je hebt altijd wel iemand bij wie je persoonlijk erheen kan gaan
KingRolandvrijdag 23 september 2022 @ 14:43
@Oriente graag jouw input
Chinlesszaterdag 24 september 2022 @ 08:55
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 14:20 schreef valentijn101 het volgende:
Volgens mij zijn de regels:
Product gaat kapot.
Verkoper moet het product vervangen of herstellen.
Doen ze dit niet (binnen een redelijke termijn) dan kan de koop ontbonden worden.
Hou je mond maar want aan aannames heb je niets. Heb je ook een bron?
Het_Bokjezaterdag 24 september 2022 @ 09:56
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 10:52 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Ik heb hem op afstand gekocht en wil gewoon dat het product op die manier gemaakt wordt. Daarbij volg ik gewoon de stappen die Coolblue zelf aangeeft (ik heb ook contact gehad met Samsung en die zeggen precies hetzelfde).
"Paar keer alles ingevuld bij zo'n bedrijf dat voor hun zou repareren, maar er gebeurd helemaal niets.."

Wat is nu de status dan?
"en wil gewoon dat het product op die manier gemaakt wordt." Op afstand kopen+geleverd krijgen=Pickup+Op afstand gemaakt worden+retourgeleverd krijgen. Als dat Repair-service-bedrijf niks laat horen, ga je bij CB klagen toch? Of wil je direct een nieuwe in je handen gedrukt krijgen?

(even los van de garantievraag)

Moeilijk gedoe om niks.
Bep-Vetklepzaterdag 24 september 2022 @ 22:03
Volgens mij heeft TO dezelfde 'repair 'monteurs als dat bij mij over de vloer is geweest. :')