abonnement Unibet Coolblue
pi_205994155
Ik heb een paar maanden geleden een nieuwe Samsung Book2 laptop gekocht en nu is het scherm glas van het gesprongen (door het scherm iets naar achtere te duwen...) waardoor het beeld zwart blijft. Geen probleem zou je denken, dat wordt wel opgelost bij zo'n nieuwe laptop.. Nou blijkbaar niet.

Een maand verder en de laptop staat nog steeds gebroken thuis. Coolblue blijft maar zeggen van ja ze komen hem wel ophalen, nee je moet hem ergens naartoe opsturen en nu weer ja we komen hem toch halen. Paar keer alles ingevuld bij zo'n bedrijf dat voor hun zou repareren, maar er gebeurd helemaal niets..

Het is een laptop van 1500 euro en ik heb hem nodig voor dagelijkse werkzaamheden en ik ben er wel klaar mee eigenlijk inmiddels.

Wat zijn mijn rechten en mogelijkheden in deze ?
pi_205994208
Ga naar een fysieke winkel van Coolblue bij jou in de buurt en regel dit bij de klantenservice aldaar.

Mijn ervaring is dat je daar veel vlotter aan een oplossing geholpen wordt ipv de klantenservice.

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 16-09-2022 10:11:49 ]
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 16 september 2022 @ 10:28:21 #3
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_205994331
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 10:11 schreef Erasmus het volgende:
Ga naar een fysieke winkel van Coolblue bij jou in de buurt en regel dit bij de klantenservice aldaar.

Mijn ervaring is dat je daar veel vlotter aan een oplossing geholpen wordt ipv de klantenservice.
Dit advies *O*
-XOXO- Je maintiendrai
pi_205994456
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 10:11 schreef Erasmus het volgende:
Ga naar een fysieke winkel van Coolblue bij jou in de buurt en regel dit bij de klantenservice aldaar.

Mijn ervaring is dat je daar veel vlotter aan een oplossing geholpen wordt ipv de klantenservice.
Staat ook op de site van Coolblue dat je het product langs kan brengen..
Misschien idee om via Coolblue reparatie formulier in te vullen
https://www.coolblue.nl/klantenservice/garantie-en-reparatie
Music is the language of the spirit. It opens the secret of life bringing peace, abolishing strife.
pi_205995043
Beetje overdreven ook. Een maand kapot en dagelijks nodig hebben.
pi_205995370
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 11:35 schreef etuiedelapiel het volgende:
Beetje overdreven ook. Een maand kapot en dagelijks nodig hebben.
Daarom hoor je ook een laptop van de zaak te hebben als het om dagelijkse werkzaamheden gaat. Dit is dan ook een consumentenprobleem (tenzij zakelijk aangekocht) en wordt ook als zodanig opgelost.

Mocht TS een freelancer/zzp'er oid zijn, dan zou ik ook kijken naar een 2de hands noodlaptop of een verzekering voor gevallen als deze. Zodat je alsnog door kunt gaan met dagelijkse werkzaamheden. Er kan altijd wat gebeuren met je primaire laptop, om de simpele reden dat het een dagelijks gebruiksvoorwerp is.

[ Bericht 9% gewijzigd door Erasmus op 16-09-2022 12:00:11 ]
pi_205996024
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 10:11 schreef Erasmus het volgende:
Ga naar een fysieke winkel van Coolblue bij jou in de buurt en regel dit bij de klantenservice aldaar.

Mijn ervaring is dat je daar veel vlotter aan een oplossing geholpen wordt ipv de klantenservice.
Waarom kunnen mensen dit niet zelf bedenken...
pi_205996812
Volgens mij zijn de regels:
Product gaat kapot.
Verkoper moet het product vervangen of herstellen.
Doen ze dit niet (binnen een redelijke termijn) dan kan de koop ontbonden worden.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_205997278
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 10:07 schreef 10mil.bitcoin het volgende:
nu is het scherm glas van het gesprongen (door het scherm iets naar achtere te duwen...)
Ik probeer sinds vanmorgen te bedenken wat hier nou bedoeld wordt. Zwart beeld, maar verder? Scherm. Glas. Gesprongen. Waarvan?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_206027233
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 10:48 schreef Mrsloveable het volgende:

[..]
Staat ook op de site van Coolblue dat je het product langs kan brengen..
Misschien idee om via Coolblue reparatie formulier in te vullen
https://www.coolblue.nl/klantenservice/garantie-en-reparatie
Dat licht aan het product, de laptop wordt door een speciaal bedrijf gemaakt, dat alleen via ophalen werkt
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2022 10:11 schreef Erasmus het volgende:
Ga naar een fysieke winkel van Coolblue bij jou in de buurt en regel dit bij de klantenservice aldaar.

Mijn ervaring is dat je daar veel vlotter aan een oplossing geholpen wordt ipv de klantenservice.
Dat ga ik even proberen, want zo schiet het ook niet op. Maar ik mocht hem zelfs niet opsturen (gezien een speciaal bedrijf deze reparaties regelt). Daar zit hem waarschijnlijk ook het probleem

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2022 10:46:26 ]
pi_206027253
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 10:44 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Dat licht aan het product, de laptop wordt door een speciaal bedrijf gemaakt, dat alleen via ophalen werkt.
Ben je al langs gegaan dan? Coolblue kennende regelen ze het gewoon voor je in de winkel.

Als je t trouwens nu nog steeds niet geregeld hebt, valt het met die urgentie dus ook wel mee.
pi_206027255
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 11:35 schreef etuiedelapiel het volgende:
Beetje overdreven ook. Een maand kapot en dagelijks nodig hebben.
Wat is er zo vreemd aan een laptop dagelijks nodig hebben?
pi_206027267
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 10:47 schreef DW457 het volgende:

[..]
Ben je al langs gegaan dan? Coolblue kennende regelen ze het gewoon voor je in de winkel.

Als je t trouwens nu nog steeds niet geregeld hebt, valt het met die urgentie dus ook wel mee.
Er is weer een nieuwe "Afspraak" gemaakt met de moneur..

quote:
1s.gif Op vrijdag 16 september 2022 14:57 schreef baskick het volgende:

[..]
Ik probeer sinds vanmorgen te bedenken wat hier nou bedoeld wordt. Zwart beeld, maar verder? Scherm. Glas. Gesprongen. Waarvan?
Bij het scherm een stukje naar achter duwen is er een kleine scheur in het glas van de scherm gekomen. Maar gezien dit een OLED is (waarschijnlijk) is het scherm meteen kapot/zwart.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2022 10:49:27 ]
pi_206027270
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 10:47 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Wat is er zo vreemd aan een laptop dagelijks nodig hebben?
Als je hem dagelijks nodig hebt en hij ligt al n maand in de hoek, dan heb je hem niet écht heel hard nodig ;)
pi_206027279
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 10:48 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Er is weer een nieuwe "Afspraak" gemaakt met de moneur..
Maar waarom ben je niet gewoon naar de winkel gegaan?
pi_206027304
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 10:48 schreef DW457 het volgende:

[..]
Maar waarom ben je niet gewoon naar de winkel gegaan?
Ik heb hem op afstand gekocht en wil gewoon dat het product op die manier gemaakt wordt. Daarbij volg ik gewoon de stappen die Coolblue zelf aangeeft (ik heb ook contact gehad met Samsung en die zeggen precies hetzelfde).
pi_206027622
Ben benieuwd wat de monteur gaat zeggen of dit door normaal gebruik komt. ;)
  Moderator maandag 19 september 2022 @ 11:23:06 #18
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206027667
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 10:52 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Ik heb hem op afstand gekocht en wil gewoon dat het product op die manier gemaakt wordt. Daarbij volg ik gewoon de stappen die Coolblue zelf aangeeft (ik heb ook contact gehad met Samsung en die zeggen precies hetzelfde).
Ja, dan heb je 'm gewoon niet zo heel hard nodig, als je op je strepen gaat staan voor wat betreft de manier waarop de laptop geretourneerd wordt. Dan is dat schijnbaar belangrijker dan dat je 'm elke dag nodig hebt.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_206027926
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 10:52 schreef 10mil.bitcoin het volgende:

[..]
Ik heb hem op afstand gekocht en wil gewoon dat het product op die manier gemaakt wordt. Daarbij volg ik gewoon de stappen die Coolblue zelf aangeeft (ik heb ook contact gehad met Samsung en die zeggen precies hetzelfde).
Als je zo star bent, dan moet je ook niet klagen dat t allemaal wat langer duurt ;)

quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 11:19 schreef Basp1 het volgende:
Ben benieuwd wat de monteur gaat zeggen of dit door normaal gebruik komt. ;)
En dit inderdaad. Het defect klinkt eerder als een pen tussen de laptop en het scherm bij het dichtklappen :s)

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2022 11:53:57 ]
pi_206032637
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 11:52 schreef DW457 het volgende:

[..]
Als je zo star bent, dan moet je ook niet klagen dat t allemaal wat langer duurt ;)
[..]
En dit inderdaad. Het defect klinkt eerder als een pen tussen de laptop en het scherm bij het dichtklappen :s)
Maar de bewijslast ligt bij de verkoper (mits "een paar maanden geleden" < 6 maanden is).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 19 september 2022 @ 18:41:45 #21
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_206032735
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 11:19 schreef Basp1 het volgende:
Ben benieuwd wat de monteur gaat zeggen of dit door normaal gebruik komt. ;)
Nope. Breuk. Dus prijsopgave die waarschijnlijk hoger is dan aanschafprijs.

Dat wordt weer genieten in het volgende topic over Coolblue. Alles voor een glimlach.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_206033501
quote:
1s.gif Op maandag 19 september 2022 11:52 schreef DW457 het volgende:

[..]
Als je zo star bent, dan moet je ook niet klagen dat t allemaal wat langer duurt ;)
[..]
En dit inderdaad. Het defect klinkt eerder als een pen tussen de laptop en het scherm bij het dichtklappen :s)
Beetje rare mening.

Als coolblue zegt het moet zo, heb je bijzonder weinig keus.
Anders hadden ze wel de optie gegeven om bij een winkel langs te komen.
Blijkbaar is ook coolblue gebonden aan een contract met een of ander bedrijf wat dit uitvoert.
pi_206034307
quote:
0s.gif Op maandag 19 september 2022 19:50 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Beetje rare mening.

Als coolblue zegt het moet zo, heb je bijzonder weinig keus.
Anders hadden ze wel de optie gegeven om bij een winkel langs te komen.
Blijkbaar is ook coolblue gebonden aan een contract met een of ander bedrijf wat dit uitvoert.
Daar geloof ik niets van. TS gaf zelf ook al aan dat hij het niet wíl, niet dat het geen optie is. Coolblue kennende is dat prima n optie.
pi_206076646
Bij Coolblue doen ze bijna altijd niet zo moeilijk hoor

dat is dus ook de reden waarom hun de beste klantenservice hebben. Klanten zijn dan altijd wel bereid om een stukje meer te betalen met de gedachte dat als er iets verkeerds gaat dat Coolblue je altijd wel helpt. Voornamelijk de fysieke winkels zijn top. Je hebt altijd wel iemand bij wie je persoonlijk erheen kan gaan
pi_206076660
@Oriente graag jouw input
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')