Daarom is er voor auto's een nieuwe norm ontwikkeld. Weet de naam even niet. En ja, als ik mijn verbruik van mijn auto meet, ik rijdt zelfs iets zuiniger dan die nieuwe norm.quote:Op zaterdag 17 september 2022 12:44 schreef Fer het volgende:
[..]
Jij gelooft zeker ook het fabrieksverbruik van je auto? Zelf bij 90km/h constant, wind mee, 15c airco uit haal ik dat niet.
Alle cijfers worden gemanipuleerd.
Als het goed is hebben nieuwe koelkasten geen A label meer maar beginnen die bij D.quote:Op zaterdag 17 september 2022 11:15 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dat is inderdaad ook de grootste overweging om hem te vervangen. De wasdroger, wasmachine en vaatwasser zijn al vervangen en nu staat de koelkast op de nominatie.
Ik twijfel nog wel tussen A en C label, want het prijsverschil is dusdanig dat ik met het C label uiteindelijk goedkoper uit ben, onlangs het grotere verbruik.
dit zegt de handleiding van mijn koelkastquote:Op vrijdag 16 september 2022 07:14 schreef hoechst het volgende:
uit mijn koelkast/diepvries komen nu van die gekke krekel geluiden..(tjierp tjierp tjierp)
5 jaar nog maar.
Een nieuwe vriezer zo uit de fabriek heeft geen stof en is kurkdroog. Twee factoren die op den lange duur wel mee gaan spelen op het moment dat het toestel in bedrijf is. Er komt vocht in de vriezer, ijsvorming op de wanden, vocht tussen de isolatie, stof in de condenser en op de compressor.quote:Op zaterdag 17 september 2022 07:34 schreef Fer het volgende:
Er zijn weleens metingen gedaan met die nieuwe vriezers na een jaar of 2, dan zie je dat verbruik al snel oploopt en dan is hij niet zo extreem zuiniger dan oude meer.
Die fabrikanten doen er iets mee, dat hij voor de test iets zuiniger is.
Kan ook zijn datje wat lucht inlek in je systeem hebt net zoals bij airco gebeurt. Dat kost je koelcyclus ook het nodige rendementquote:Op zaterdag 17 september 2022 20:55 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Een nieuwe vriezer zo uit de fabriek heeft geen stof en is kurkdroog. Twee factoren die op den lange duur wel mee gaan spelen op het moment dat het toestel in bedrijf is. Er komt vocht in de vriezer, ijsvorming op de wanden, vocht tussen de isolatie, stof in de condenser en op de compressor.
Welk merk is dat?quote:Op zaterdag 17 september 2022 15:02 schreef Schakeltopia het volgende:
[..]
dit zegt de handleiding van mijn koelkast
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |