Ik denk dat het ook wat te maken kan hebben met dat Musk hier veel in investeert. CJS krijgt jeuk van Tesla cs…quote:Op maandag 19 september 2022 16:15 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
CJS komt mij over dat ie een startmotor nog net wil accepteren, tijdens het rijden in de benzine wil roeren en alles moet analoog zijn.
waar het om gaat bij self driving is interpretatie van gegevens zoals jij dat zelf ook doet , niets meer en niets minder ,quote:Op maandag 19 september 2022 13:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De enige reden dat er geen zelfrijdende auto komt is omdat we tegen die tijd veel geavanceerdere vervoersmiddelen hebben. Daarom hebben we nu geen paarden met elektrische ramen.
Het zijn juist vrij weinig autofabrikanten die bezig zijn met het "kraken" van autonoom rijden.quote:Op zondag 18 september 2022 12:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En al 10 jaar en de vooruitgang is vrijwel non-existent. Dus wachten we op het moment dat de auto-fabrikanten zeggen 'Te veel kosten voor veel te weinig. We zijn er klaar mee'.
Bosch maakt geeneens zelf autos, maar is een belangrijke speler, Tesla leunt nogal op Bosch systemenquote:Op maandag 19 september 2022 16:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zijn juist vrij weinig autofabrikanten die bezig zijn met het "kraken" van autonoom rijden.
Autofabrikanten beperken zich vooral tot varianten op rij-assistenten met namen als "BlueCruise", "Pilot Assist", "Travel Assist", "Drive Pilot", etc. Dat gaat meestal om adaptieve cruise control, lane assist, borden lezen, parkeerhulp, etc.
De voertuigen hebben meestal ook niet voldoende sensoren, camera's en computer hardware (rekenkracht) om veel meer te kunnen dan dat.
Alleen Tesla heeft standaard sinds 2016 (?) een stuk of 8 camera's aan boord waarmee ook echt iets concreets gedaan kan worden. Tesla heeft daardoor ook honderdduizenden auto's op de weg om hun AI-systemen te kunnen voeden met verkeerssituaties en die situaties duizenden keren te kunnen simuleren en daarmee de AI te trainen.
Kijk je naar bedrijven die zich serieus bezig houden met "autonoom rijden" dan kom je naast Tesla vooral uit op Waymo, Cruise, Uber, Lyft, Aurora, Apple (project "Titan"), Zoox, etc. Niet bepaald je standaard autofabrikant.
https://nos.nl/artikel/24(...)matige-intelligentiequote:Straks fabrikanten aansprakelijk bij schade door kunstmatige intelligentie
Dat is vooral slecht nieuws voor verzekeringsmaatschappijen. Dan heb je als bezitter/gebruiker geen verzekering meer nodig want de merken zijn groot zat dat risico zelf te dragen.quote:Op woensdag 28 september 2022 15:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Dit gaat niet helpen.
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)matige-intelligentie
Verzekeringsmaatschappijen zorgen er altijd voor dat zij niet de rekening gaan betalen.quote:Op woensdag 28 september 2022 16:18 schreef qajariaq het volgende:
Dat is vooral slecht nieuws voor verzekeringsmaatschappijen.
verzekering tegen krassen en pech of derden zal altijd blijven, minder schade is meer winstquote:Op woensdag 28 september 2022 16:18 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dat is vooral slecht nieuws voor verzekeringsmaatschappijen. Dan heb je als bezitter/gebruiker geen verzekering meer nodig want de merken zijn groot zat dat risico zelf te dragen.
de beste software zal winnen en dan geef ik Apple en Tesla de beste kansenquote:Op maandag 19 september 2022 16:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zijn juist vrij weinig autofabrikanten die bezig zijn met het "kraken" van autonoom rijden.
Autofabrikanten beperken zich vooral tot varianten op rij-assistenten met namen als "BlueCruise", "Pilot Assist", "Travel Assist", "Drive Pilot", etc. Dat gaat meestal om adaptieve cruise control, lane assist, borden lezen, parkeerhulp, etc.
De voertuigen hebben meestal ook niet voldoende sensoren, camera's en computer hardware (rekenkracht) om veel meer te kunnen dan dat.
Alleen Tesla heeft standaard sinds 2016 (?) een stuk of 8 camera's aan boord waarmee ook echt iets concreets gedaan kan worden. Tesla heeft daardoor ook honderdduizenden auto's op de weg om hun AI-systemen te kunnen voeden met verkeerssituaties en die situaties duizenden keren te kunnen simuleren en daarmee de AI te trainen.
Kijk je naar bedrijven die zich serieus bezig houden met "autonoom rijden" dan kom je naast Tesla vooral uit op Waymo, Cruise, Uber, Lyft, Aurora, Apple (project "Titan"), Zoox, etc. Niet bepaald je standaard autofabrikant.
We hebben het over aansprakelijkheid. Een autonome auto die iemand doodrijdt wordt dus altijd de schuld van de fabrikant. En terecht, natuurlijk.quote:Op woensdag 28 september 2022 20:56 schreef michaelmoore het volgende:
verzekering tegen krassen en pech of derden zal altijd blijven,
Dit is zo waar. De meest winstgevende onderdelen van verzekeraars zijn de afdelingen die er op gericht zijn onder claims uit te komen.quote:Op woensdag 28 september 2022 16:20 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Verzekeringsmaatschappijen zorgen er altijd voor dat zij niet de rekening gaan betalen.
er komt een tijd dat je een auto wilt die ook autonoom kan rijden en ook leeg naar je toe kan komen om je op te halen , mocht het zover komenquote:Op woensdag 28 september 2022 21:06 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
We hebben het over aansprakelijkheid. Een autonome auto die iemand doodrijdt wordt dus altijd de schuld van de fabrikant. En terecht, natuurlijk.
En dat zal het voor fabrikanten een klap minder interessant maken. Uberhaupt, trouwens. Een fabrikant verdient niets extra aan een autonome auto. En als de verdiensten en de 'prestige' niet opwegen tegen de potentiele kosten en risico's, is het een zeer aannemelijk verhaal dat ze het uiteindelijk gewoon laten zitten.
Wishfull thinkingquote:Op woensdag 28 september 2022 21:33 schreef michaelmoore het volgende:
er komt een tijd dat je een auto wilt die ook autonoom kan rijden en ook leeg naar je toe kan komen om je op te halen , mocht het zover komen
Tesla software? Daar ga jij op vertrouwen? Omdat Tesla zo'n uitstekend en betrouwbaar merk is?quote:de beste software zal winnen, ik zie Tesla de software gaan verkopen en je een auto wilt met Tesla software
ik denk niet dat microsoft die SD software heeft, apple wel , waymo en Google ookquote:Op woensdag 28 september 2022 21:36 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Wishfull thinking
[..]
Tesla software? Daar ga jij op vertrouwen? Omdat Tesla zo'n uitstekend en betrouwbaar merk is?![]()
Kies ik nog liever voor Microsoft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |